abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52659734
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:52 schreef thaduck het volgende:
Ik zie al uit naar Twente uit
Zo erg als vorig jaar uit zal het toch niet zijn mag ik hopen.
That's all folks!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:52:58 #102
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52663971
Je weet het nooit.

Ik heb een slecht voorgevoel. Maar dat zegt niet altijd wat. Maar ik hoop dat Cornelisse zich wel beetje inzet. En Nelisse die fukking wat gaat doen zou ook fijn zijn.

Zouden we Kopteff nog kunnen verkopen voor 31 aug btw?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:17:12 #103
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52674587
Wat ik trouwens niet begrijp: als de komst van Bouaouzan nou echt zo dringend noodzakelijks is: is er dan geen enkele geldschieter bij Utrecht die opstaat? Bij diverse andere clubs, zoals Vitesse, NEC, Groningen worden er nog wel eens transfers gefinancierd met behulp van geldschieters... is er dan geen enkele geldschieter in Utrecht
pi_52676401
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:17 schreef Eilanden het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp: als de komst van Bouaouzan nou echt zo dringend noodzakelijks is: is er dan geen enkele geldschieter bij Utrecht die opstaat? Bij diverse andere clubs, zoals Vitesse, NEC, Groningen worden er nog wel eens transfers gefinancierd met behulp van geldschieters... is er dan geen enkele geldschieter in Utrecht
Die zijn er wel maar dit is nu juist ons probleem (kan verdomme echt weer alleen in Utrecht gebeuren),
quote:
Willem van Hanegem is laaiend op de Raad van Commissarissen van FC Utrecht.
Dat hoogste bestuursorgaan binnen de club blokkeert volgens de coach de dringend gewenste komst van aanvaller Rachid Bouaouzan van Sparta.

,,Er zijn genoeg externe geldschieters die zijn komst willen financieren,’’ zegt Van Hanegem. ,,De commissarissen dwarsbomen dat. Onbegrijpelijk. Het is toch te gek voor woorden dat hun eigen belang boven dat van de club gaat. Ik snap het echt niet. FC Utrecht is een fantastische club, met een mooi stadion en prima supporters. De potentie is er om uit te groeien tot een grote club. De Raad ligt dwars. Wrang als je weet dat één van de commissarissen al vier jaar niet in het stadion is geweest om een wedstrijd te bezoeken.’’

De oprisping van Van Hanegem kwam daags nadat algemeen directeur Jan-Willem van Dop en technisch directeur Piet Buter in Houten een bezoek brachten aan Phanos, de hoofdsponsor van de club. In dat onderhoud werd tussen beide partijen besproken wat het vastgoedbedrijf op korte termijn financieel kan doen voor FC Utrecht.

Piet Buter: ,,Het was een prettig gesprek. Phanos wil echt wel wat doen, maar wil eerst dat er duidelijkheid komt in de gespannen verhouding tussen de directie en een deel van de Raad van Commissarissen. Het bedrijf is heel begrijpelijk voorzichtig geworden na alle commotie die is ontstaan nadat de gemeente Utrecht vorige maand het plan om een nieuw stadion te bouwen voorlopig afblies.’’

Ben Swagerman, lid van de Raad van Commissarissen, was gisteravond niet bereikbaar voor commentaar.

Van Hanegem benadrukte gisteren nog eens dat hij Bouaouzan graag aan zijn spelersgroep wil toevoegen. ,,Ik zie wel wat in dat joch. Een leuke voetballer die met zijn snelheid wat extra’s kan brengen. Een dergelijk type kunnen we goed gebruiken.’’

De Kromme bespeurt overigens ook zonder de aanwezigheid van zijn gewenste aanwinst, vooruitgang binnen het spel van zijn ploeg. ,,Niemand mag verwachten dat FC Utrecht ineens als een tierelier draait. Dat kost tijd. Maar we maken progressie. Vooral het eerste uur in het oefenduel tegen Espanyol was gewoon goed. De eerste 20 minuten tegen Feyenoord waren weliswaar niet slecht, maar qua spel en beweging was dat lang zo goed niet als een week eerder tegen die Spanjaarden. Ook op de training zie je die wisselvalligheid. Soms is het goed, soms een stuk minder.’’

Van Hanegem en zijn staf houden voorlopig vast aan hun visie FC Utrecht aanvallender en aantrekkelijker te laten voetballen. ,,We gaan niet zwalken omdat we nu een keertje verloren hebben. We laten ons niet gek maken. Ook niet als het resultaat morgen tegen FC Twente eventueel tegenvalt. We hebben een duidelijke visie, werken daar hard aan, maar dit proces heeft tijd nodig.’’

Tevreden is Van Hanegem over de ontwikkeling van Lucian Sanmartean, de Roemeense balvirtuoos. ,,Je ziet hem op de training nu ook lachen. Hij gaat ook heel positief om met de jonge spelers. Nee, ik ben niet bang dat hij met zijn speelwijze al snel tegen een doodschop oploopt. Het zou wel heel triest zijn als in de eredivisie spelers rondlopen die een vrijbrief krijgen om een tegenstander, die toevallig heel behendig is met de bal, opzettelijk uit de wedstrijd te schoppen.’’

FC Utrecht speelt morgen in Enschede tegen FC Twente nagenoeg in dezelfde opstelling als vorige week tegen Feyenoord. De enige wijziging vindt plaats onder de lat, waar het aannemelijk is dat Michel Vorm de plek inneemt van Franck Grandel.

,,Dat zou kunnen,’’ reageert Van Hanegem voorzichtig. ,,Maar ik doe daar verder nog geen definitieve uitspraken over, want ik heb nog niet met de keepers gesproken.’’
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:25:35 #105
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_52677008
Vaak hoor je maar een kant van het verhaal in de pers, maar toch. Het steekt wel als de zogenaamde bestuurders beslissingen nemen die helemaal niet in het voordeel van de club zijn. Het verleden hebben ze ook niet mee na alle strubbelingen met Van Dop. Als je dan hoort dat één van de bestuurders een flink lange tijd niet eens een wedstrijd heeft gezien in het stadion, vraag ik mij echt af wat men voor heeft met de club?

Iedereen merkt dat er gewoon meer nodig is dan een puike trainer en een spits erbij. Nu ben ik ook geen voorstander van 'verkoop de club voor het eerste bod', maar omdat de communicatie zo goed als nul is vanuit de RvC heeft niemand een idee wat de bottleneck is en waarom het zo lastig moet gaan. Ik verwacht geen wonderen, geen plek bij de top 3, maar dat we lekker kunnen meekomen en hier en daar een prijsje mee kunnen pikken. We hebben bewezen dat te kunnen, maar dat is toch al even geleden.

Ik hoop dat er binnenkort weer gepraat wordt, en eigenlijk dat die malle bestuurders opstappen en er echte mannen met een utreg hart op de plaats komen, al is dat ijdele hoop.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:04:10 #106
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52686777
quote:
Nieuws - FC Utrecht
Geen euro extra meer in FC Utrecht 24 augustus 2007

Hoofdsponsor Phanos investeert voorlopig geen euro extra in FC Utrecht.
De onderhandelingen over een overname van de club zijn afgebroken omdat het vastgoedbedrijf uit Houten daarover geen overeenstemming kan bereiken met de Raad van Commissarissen (RvC) van FC Utrecht.

Geert Ensing, voorzitter van de Raad van Bestuur van Phanos: ,,Wij hebben in gesprekken aangegeven dat we de club nog steeds willen overnemen om FC Utrecht een goede sportieve en financiële toekomst te bieden. Leidraad daarbij waren de plannen die we vorige maand bij de gemeente Utrecht hebben neergelegd. Indertijd was voor ons een voorwaarde dat de gemeente een positief signaal zou afgeven over de overname en de bouw van een nieuw stadion. Helaas is dat niet gebeurd. Daarom hebben we die eis laten vallen. We willen nu op heel korte termijn in de club investeren en dan zien we later wel of de gemeente ons al dan niet steunt. De Raad van Commissarissen gaat daar echter niet mee akkoord.’’

Ensing snapt niets van de houding van de Raad van Commissarissen, die gisteravond niet bereikbaar was voor commentaar. ,,Wij willen de club een impuls geven. Dat hebben we niet alleen de directie, maar ook coach Willem van Hanegem uitgelegd. De Raad wil echter niet meewerken. Hun houding is erg nadelig voor de club. Het lijkt er op dat de Raad niet erg bezig is met de belangen van de club. Voor ons houdt het dan op. Uiteraard komen we onze verplichtingen na, maar daar stopt het mee zolang er kennelijk geen draagvlak is om FC Utrecht een betere sportieve en financiële toekomst te geven.’’
Waarom ligt die RvC zo dwars
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:58:56 #107
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52702085
2-2, meer dan ik gehoopt had! Twente had misschien het beste spel, maar denk dat het een terechte uitslag was.

Overigens wat zijn die Twentenaren jankeballen, hele tijd zeuren om penalty's wat nergens op sloeg
pi_52702592
Van Hanegem is nu al bezig een breuk te forceren?

Goed resultaat tegen Twente. Staan we gelijk met jullie
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:17:56 #109
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52705200
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:58 schreef thaduck het volgende:
2-2, meer dan ik gehoopt had! Twente had misschien het beste spel, maar denk dat het een terechte uitslag was.

Overigens wat zijn die Twentenaren jankeballen, hele tijd zeuren om penalty's wat nergens op sloeg
donder toch op. Die laatste was een honder procent penal. Hij houd Wielaert gewoon in een houdgreep anders had ie de bal gewoon kunnen binnen koppen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52705864
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:17 schreef Dos37 het volgende:

[..]

donder toch op. Die laatste was een honder procent penal. Hij houd Wielaert gewoon in een houdgreep anders had ie de bal gewoon kunnen binnen koppen.
Donder jij effe op. Dit is een FC Utrecht topic

Twente viel gelukkig zwaar tegen. Genoten van Sanmartean .
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:49:41 #111
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52712143
Twente viel mij bij vlagen niet tegen trouwens. Ik vond ze af en toe best leuk spelen met goed combinatievoetbal. Maar je ziet duidelijk dat een Engelaar en N'Kufo moment voetballers zijn. Niet goed genoeg voor de top maar leuk voor een subtopper als Twente.

@Dos37:
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar waarom hoor ik je niet over die schwalbe en dat onterecht claimen van een doelpunt dan? Die penalty van jullie werd in de schoot geworpen in mijn ogen.

Als Nelisse nou fukking eens wat ging doen hadden we makkelijk 0-3 gestaan voor rust trouwens
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 27 augustus 2007 @ 01:33:31 #112
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52716484
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:49 schreef thaduck het volgende:
Twente viel mij bij vlagen niet tegen trouwens. Ik vond ze af en toe best leuk spelen met goed combinatievoetbal. Maar je ziet duidelijk dat een Engelaar en N'Kufo moment voetballers zijn. Niet goed genoeg voor de top maar leuk voor een subtopper als Twente.

@Dos37:
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar waarom hoor ik je niet over die schwalbe en dat onterecht claimen van een doelpunt dan? Die penalty van jullie werd in de schoot geworpen in mijn ogen.

Als Nelisse nou fukking eens wat ging doen hadden we makkelijk 0-3 gestaan voor rust trouwens
Oh? zag bij samenvatting wel die grote kans van Nelisse
Wat had hij nog meer voor kansen dan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52717320
Blijft Sanmartean heel dan is hij niet lang voor Utrecht te behouden denk ik, wat een leuke speler.
That's all folks!
pi_52719460
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:33 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Tja die kans. Die lul stond erbij en keek ernaar. Toen die bal tien meter verder lag besloot ie pas zijn voet naar voren te zetten. Een stapje een momentje eerder en het was een goal geweest...
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:10:14 #115
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52721565
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:33 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ik heb de hele wedstrijd gezien, en hij heeft veel meer kansen cq. opties gehad. Maar elke keer te laat, te traag, niet op zijn plek, etc.

Ik vind het helemaal niets, al meer dan 2 jaar lang
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 27 augustus 2007 @ 12:32:09 #116
80791 crew  Paul
pi_52723456
Ik wil toch een keer vandenbergh ipv Nelisse zien
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:48:01 #117
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_52727006
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:49 schreef thaduck het volgende:

@Dos37:
Hoezo? Hij speelde toch echt de man ipv de bal. Op tv was het goed te zien.

Twente had moeten winnen gisteren. Maar was nog te wisselvallig in vergelijking met vorig seizoen..
Die George van utreg vond ik wel een goede wedstrijd spelen, daar had Heubach z'n handen vol aan.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_52727875
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:48 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Hoezo? Hij speelde toch echt de man ipv de bal. Op tv was het goed te zien.

Twente had moeten winnen gisteren. Maar was nog te wisselvallig in vergelijking met vorig seizoen..
Die George van utreg vond ik wel een goede wedstrijd spelen, daar had Heubach z'n handen vol aan.
Gebaseerd op de samenvatting vond ik Utrecht de beste kansen hebben, en leek een gelijkspel me uiteindelijk wel terecht.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52752516
quote:
SV zegt vertrouwen in RvC op

Datum: 28-08-2007

Geachte Leden,

Naar aanleiding van de gebeurtenissen de afgelopen periode waarbij de Raad van Commissarissen, Directie FC Utrecht en Phanos betrokken zijn, heeft de SV besloten het vertrouwen in de RvC op te zeggen.

Na overleg binnen de raad van advies van FC Utrecht (Business Associates, Vrienden van FC Utrecht en SupportersVereniging), hebben we gezamenlijk besloten het vertrouwen op te zeggen.

Onderstaande brief is per direct naar de Voorzitter van de Raad van Commissarissen, Dhr. B. Swagerman, gestuurd.

Geachte heer Swagerman,

Met zorg heeft de Raad van Advies kennis genomen van de gebeurtenissen en publicaties in de periode tot heden over FC Utrecht B.V.
Tot heden is de Raad van Advies op geen enkele wijze hierover geïnformeerd, hetgeen wij onaanvaardbaar vinden.
Wel is er een vergadering gepland door de Raad van Commissarissen met de Raad van Advies op 4 september a.s.aan het eind van de middag.
Telefonisch is u op 28 augustus gemeld dat wij 4 september a.s. te laat vinden.
Als gevolg van dit alles zien wij ons genoodzaakt hierover een gezamenlijk standpunt als Raad van Advies in te nemen en dit standpunt luidt:

“Wij spreken ons vertrouwen uit in algemeen directeur/voorzitter Jan Willem van Dop van FC Utrecht B.V.

Gelet op de ontstane impasse adviseren c.q. verzoeken wij de huidige Leden van de Raad van Commissarissen met klem om hun zetels beschikbaar te stellen en derhalve per direct af te treden.

Hierdoor ontstaat de mogelijkheid voor de benoemingscommissie om tot een voorstel te komen voor de samenstelling van een nieuwe Raad van Commissarissen.”

Dit is de oplossing om FC Utrecht B.V in een rustiger vaarwater te brengen, hetgeen onze enige doelstelling en streven is.

Namens :

Business Associates FC Utrecht (Frans van Lent)
De Vrienden van FC Utrecht ( Eddy Overweg)
Supportersvereniging FC Utrecht ( Machiel Donker)

Note:

We hebben Dhr. Swagerman gevraagd om een reactie en houden jullie uiteraard op de hoogte.

Het Bestuur.
SVFCU
Ouderwets gezellig weer.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:42:32 #120
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_52759428
Hopelijk komt er nu eens actie.
pi_52795810
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:42 schreef micha het volgende:
Hopelijk komt er nu eens actie.
Sterker nog die is er al

Op de website www.bunnikside.nl is vanavond een bericht geplaatst over een supportersactie bij het huis van de voorzitter van de Raad van Commissarissen van FC Utrecht, Ben Swagerman. Op deze website is het volgende te lezen:

Supportersactie treft huis Swagerman

In Bilthoven zijn vanavond supporters van FC Utrecht bezig geweest met een actie rondom het huis van de voorzitter van de Raad van Commissarissen van FC Utrecht. Zij organiseerden bij zijn huis een afscheidsfeest. Er werden slingers en ballonnen opgehangen en zelfs een taart ontbrak niet. Daarnaast is er een spandoek opgehangen met de tekst:

Afscheid Swagerman!
31-08!
Gewapend Front Utreg
G.F.U.
Ockeloen.
pi_52894941
Oepserdefloeps, wat een treurige middag. Geen uitblinkers en wel een terechte uitslag uiteindelijk. Twee heel matige ploegen.

Nog wat vraagjes van een Utrecht-leek:

1. als ze zingen: wij willen kevin (?), waar doelt men dan op?
2. waarom start Kruys niet in de basis?
3. Hoorde ik fluiten toen Rossini er in kwam?
4. Was Eilanden er ook en waar om kwam ie niet hallo zeggen? (idem voor PBateman en paultjuhh)
5. Het lukt me telkens weer om zonder clubcard binnen te komen - maar wel matig, 1 kassa open, dus weer 20 minuten te laat binnen. Kunnen jullie daar iets van zeggen?
pi_52895038
Kevin Vandenbergh.
pi_52895115
Okay, er was volgens mij al 3 x gewisseld, dus het leek me wat zinloos
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 2 september 2007 @ 21:09:24 #125
80791 crew  Paul
pi_52900267
Ik was er niet SCH was karten
Wel raar dat Pino erin gezet werd trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo