Nee, je hebt daar immers al antwoord en bovendien gaat dat over nieuwswaarde van/voor FP-berichten. Niet over dat de FP structureel die bubbel intact wil laten oid. Een discussie over of iets wel of niet nieuwswaardig voor de FP is is aan de FP-crew, je kan met ze mailen als je wil, maar een topic in deze strekking heeft geen zin.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef pberends het volgende:
"FOK!ker te dom om hypotheekmarkt te snappen"
Kan deze ook niet naar BNW? Ik vind dat dit topic zeker bestaansrecht heeft. Ik vind de discussie wat te moeilijk ja of nee op de Frontpage een heel relevante is.
Ja, gaan we ook nog inhoudelijk op het onderwerp in? Of kom je niet verder dan wat gebash?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:46 schreef Aoristus het volgende:
Ik heb 'm ook gezien, en ik geef Pberends gelijk, de Frontpage bestaat voornamelijk uit een verzameling grazende weidedieren
Maar al te graag, jullie celebnieuws is vaak 5 tot 14 dagen oud, da's geneens nieuws meer,quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, gaan we ook nog inhoudelijk op het onderwerp in? Of kom je niet verder dan wat gebash?
Ik spreek je tegen dat FOK!nieuws alleen nieuws brengt wat ongeveer veertien dagen oud is. Wat ik toe wil geven is dat FOK! meer luchtig nieuws brengt. Daar staat FOK! om bekend. En ja, niet alles wat een submitter inbrengt zal worden geplaatst.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Maar al te graag, jullie celebnieuws is vaak 5 tot 14 dagen oud, da's geneens nieuws meer,
it's all in english, does it take you guys five to fourteen days to translate a couple of words!?
Buiten dat worden mainstream berichten als Onderzoek naar leugens Pentagon over '11/9'
stelselmatig geweerd, ook nieuwstopics in NWS met mainstream-nieuws door mij zijn
een aantal keer naar TRU verbannen in het verleden.
Dus ja, met al die oude troep lijkt het er haast wel op, buiten dat vinden veel mensen dat soort
nieuws leuk om te lezen en fok.nl moet ook traffic opleveren, ik zit liever op shoutwire en digg wat nieuws betreft, als Fok! je main source of information is is het erg met je gesteld.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:55 schreef BaajGuardian het volgende:
And another one bites the dust (vertaling: wordt weggemoffeld in een bar gelezen subforum)
Tijd voor jou om reclame te maken voor dit topic en subforum?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:55 schreef BaajGuardian het volgende:
And another one bites the dust (vertaling: wordt weggemoffeld in een bar gelezen subforum)
Kijk dit subforum is geniaal voor discussie hoor, maar als je een purpose er mee hebt kom je er niet ver mee.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:17 schreef Petre het volgende:
[..]
Tijd voor jou om reclame te maken voor dit topic en subforum?
In de OP staat anders een stelling die perfect in BNW past, daar reageer ik ook op. Wanneer jij dat ook doet, kan een leuke discussie ontstaan. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kijk dit subforum is geniaal voor discussie hoor, maar als je een purpose er mee hebt kom je er niet ver mee.
Dit soort berichten horen in nws en op de fp zelf, want het is juist de informatie die belangrijk is.
Maar het word hier juist ingemoffeld omdat het niet aan de norm van de voorafgestelde filters voldoet.
En let het enkel een gespreksonderwerp door ingewijden die er verder niks méér aan hebben dan ze al hadden/wisten.
Ik zeg niet dat jullie in opdracht van de Amerikaanse elite handelen, maar dat ze een pretty damn good job doen om de mensen dom te houden, iets wat de Amerikaanse elite graag wil.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:50 schreef Petre het volgende:
Maar TS, welke aanwijzingen zie jij dat de FP door Amerikaanse elite gestuurd wordt?
Het is een niet-bewezen stelling waar ik verder weinig mee kan op de FP. En dit subforum is daarvoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kijk dit subforum is geniaal voor discussie hoor, maar als je een purpose er mee hebt kom je er niet ver mee.
Dit soort berichten horen in nws en op de fp zelf, want het is juist de informatie die belangrijk is.
Maar het word hier juist ingemoffeld omdat het niet aan de norm van de voorafgestelde filters voldoet.
En let het enkel een gespreksonderwerp door ingewijden die er verder niks méér aan hebben dan ze al hadden/wisten.
Volgens mij gaat die op voor alle mensen die zich maar aan één nieuwsbron vastklampen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:24 schreef TaLoN.NL het volgende:
Ik bedoelde overigens "is het erg met je nieuwskennis gesteld."
de leuke discussie is het probleem, dit is iets dat iedereen beseffen moet, dit is niet iets waar entertainment uit te trekken is. En het wegmoffelen reduceerd het tot enkel gespreksstof voor een select al op de hoogte zijnd clubje mensen, het educateerd niemand verder, daarom moet dit juist in nws en op de fp, maar nee, op nws en de fp zien we hoevaak paris hilton geneukt heeft, en dat britney haar kop scheert, en dat is nu juist het hele punt, de amerikaanse showmachine pompt dit soort bullshit de wereld in, en alle frontpages nemen dit over, niet alleen fok. Het is pulp fictie dat is wat het is. En dat is de beeldvorming van de wereld van vandaag, gebakken lucht. Devolutie aan het werkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:05 schreef Petre het volgende:
[..]
In de OP staat anders een stelling die perfect in BNW past, daar reageer ik ook op. Wanneer jij dat ook doet, kan een leuke discussie ontstaan. Ik zie het probleem niet.
Alles past in bnw, dat is het punt niet.quote:Verder wil ik geen verdere offt-topic discussie over de plaats van dit topic hier zien. Het past in BNW, klaar.
Je leest het verkeerd, zoals ik hierboven al zei is de amerikaanse media niet de baas van de fp, maar keild het wel showtroep de wereld in en geeft daar dan de classificatie "belangrijk" aan. Kijk maar naar hoe bijvoorbeeld fox of zelfs cnn dit soort nieuws brengt alsof het "newsalert!" waardig is.quote:Maar ik zou wel willen weten waarom de FP een verlengstuk zou zijn van amerikaanse media. Ik merk er zelf eerlijk gezegd weinig van, maar wie weet.. misschien ben ik al geïndoctrineerd door de Amerikaanse elite?
Wat zie je dan eigenlijk als 'intelligent entertainment' ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:07 schreef pberends het volgende:
Ik zat deze docu te bekijken en als je even doorzapt naar 1:37.56
Het gaat over het belabberde onderwijssysteem in Amerika. Het is expres belabberd, omdat de Amerikaanse overheid cq elite helemaal niet wil dat de Amerikaanse jeugd belezen raakt, nadenkt en vragen stelt, maar gewoon als een domme koe in de lijn gaat staan en niet moeilijk doet. Want anders kom je in de weg te staan van de belangrijke elite en hun plannen.
Vandaar de enorme stortvloed aan "domme entertainment", zoals hiphop/pop muziek, drugs, alcohol, pretparken, televisieshows, films, gephotoshopte magazines, games enzovoorts.
Maar als ik naar de FP kijkt zie ik precies hetzelfde. Debiele berichten over Paris Hilton en Lindsay Lohan, de meest hersenloze columns van Danny en SunChaser, andere onzinberichten en bullshit prijsvragen waar je bullshit kan winnen.
Stelling: Frontpage is een verlengstuk van de Amerikaanse elite
Topbelegger VS uit z'n dak op CNBCquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat zie je dan eigenlijk als 'intelligent entertainment' ?
Wat is daar dan intelligent aan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Topbelegger VS uit z'n dak op CNBC
denk dat die man wel een punt heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat is daar dan intelligent aan?
Och dat zal ook vast wel. Een emotioneel relaas komt mij echter niet echt intelligent overquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef huupia het volgende:
[..]
denk dat die man wel een punt heeft.
Blijkt uit betrouwbaar onderzoek?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:24 schreef huupia het volgende:
de meeste mensen die alleen maar op fp rondhangen hebben idd het wiel niet uitgevonden( en dat is een under statement)
sommigen weten niet eens dat er ook een forum bestaat ( thank god, want ze plempen alleen een mening, zonder dat er een normale discussie aan vast zit)
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:30 schreef TaLoN.NL het volgende:
Owja FP-Mods, eat this: van de week Zeitgeist op de voorpagina van geenstijl,
en vandaag laten ze zien dat de NS een stel gestapo's zijn.![]()
Ooit van sarcasme of bespotten gehoord?quote:Vergeet Loose Change. Flikker Zapruder Inc. uit uw bookmarks en frommel uw oude aluhoedje maar op tot een balletje om mee te gooien. Hier is namelijk de nieuwste conspiracy blockbuste
omdat de man emotioneel is komt hij niet intelligent over?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Och dat zal ook vast wel. Een emotioneel relaas komt mij echter niet echt intelligent overVandaar.
ga er eens een middagje berichten lezen en je komt tot dezelfde conclusie. of niet, ...............dan ben jij er waarschijnlijk eenquote:
Hmmm de mods hebben an sich errug weinig met beleid en dergelijke te maken. Veel meer dan users met wat extra mogelijkheden om enige orde te bewaren zijn we niet. We kunnen onze mening geven, naar gevraagd wordt er zelden.quote:Op zondag 12 augustus 2007 10:45 schreef Plotinus het volgende:
wat volgens mij steeds vaker gebeurt, maar totaal niet doordringt tot de Mods en Danny
Als je met die verwachting naar de FP en het forum komt is er weinig waar je teleurgesteld in kunt zijn toch?quote:Fok (ook het forum) moet je niet lezen omdat je serieuze dingen wilt weten over wat er écht in de wereld gebeurd. Fok! lees je, mijn inziens, voor het vermaak. Om tijd te doden.
in tru en bnw woorden vaak pittige discussies gevoerd met een hoop interessante info die je niet snel in de krant zal vinden. ben het dan ook niet met je eens.quote:Op zondag 12 augustus 2007 10:45 schreef Plotinus het volgende:
Interessante discussie..TS en BaajGuardian hebben wel een punt vind ik. Maar wat huupia zegt ben ik het niet mee eens. Ik lees dagelijks de Frontpage, óók de Paris Hilton, Britney Spears en Lindsey Lohan berichten. Maar ik lees dat juist omdat het luchtig is, even wat vermaak na al die ellendige verhalen over ontvoerde meisjes in Portugal en de zoveelste bomaanslag in Irak of Afghanistan. Maar ondertussen lees ik ook de VK, Nu.nl, NY Times, Washington Post en de wat minder 'reguliere' nieuwssites.
Fok (ook het forum) moet je niet lezen omdat je serieuze dingen wilt weten over wat er écht in de wereld gebeurd. Fok! lees je, mijn inziens, voor het vermaak. Om tijd te doden.
Om nog even op de stelling van de TS te reageren. Ik denk niet dat Fok! in handen is van de Amerikaanse elite (wie dat ook specifiek mogen zijn). Wat dat betreft ben ik het meer met Baaj eens dat Fok! hersenloze 'nieuws'informatie plaatst op de Frontpage en dat de moderators zeer 'losse handjes' hebben als het aankomt op het verplaatsen van topics vanuit NWS en POL naar TRU en BNW. Fok! zou wat meer zelfkritrischer mogen zijn ook als je het mij vraagt. Maar nu ga ik off topic.
Máár niemand is verplicht om naar het forum of de Frontpage te komen. Zeker als je weet dat de gemiddelde (!) nieuwswaarde op Telegraaf en Privé niveau ligt. Er zijn echt meer dan genoeg sites waar wel hoogwaardig (enigzins relatief woord natuurlijk) nieuws wordt geplaatst. Dus i.p.v. dat we met z'n allen Fok! gaan bashen (wat volgens mij steeds vaker gebeurt, maar totaal niet doordringt tot de Mods en Danny) kunnen we Fok.nl en forum.fok.nl natuurlijk ook uit onze Favorieten/RSS Feeds verwijderen.
Of zie ik dit nu verkeerd?
Punt is wel dat er naar mijn idee veel mensen zijn die fok echt als nieuwsbron zien en daaromheen miss. nog een keer nu.nl doorlezen ofzo. Helaas allebij sites met ANP copy-past berichten zonder dat je er echt achterkomt wat er achter de schermen allemaal gebeurt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb het hele topic niet gevolgd (alleen de OP) maar ik maak uit de OP op dat TS iedere nieuwsbron met te weinig diepgang een potentieel verlengstuk van de Amerikaanse elite vindt.
Dat zou ik toch niet willen zeggen. Wel interessante docu overigens.
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:22 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Punt is wel dat er naar mijn idee veel mensen zijn die fok echt als nieuwsbron zien en daaromheen miss. nog een keer nu.nl doorlezen ofzo. Helaas allebij sites met ANP copy-past berichten zonder dat je er echt achterkomt wat er achter de schermen allemaal gebeurt.
Verlengstuk van de amerikaanse elite moet je ook niet echt letterlijk nemen lijkt mij.
Sites die niet alles van het ANP overnemen zijn er niet veel.. Als eerste komt dan GeenStijl bij me op, in eerste instantie soms bijna lachwekkende berichtgeving (helemaal niet serieus soms, zoals we weten) maar ze zijn niet zo standaard als alle andere nieuwsbronnen. Alleen, om GS nou een objectieve nieuwssite te noemen..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:22 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Punt is wel dat er naar mijn idee veel mensen zijn die fok echt als nieuwsbron zien en daaromheen miss. nog een keer nu.nl doorlezen ofzo. Helaas allebij sites met ANP copy-past berichten zonder dat je er echt achterkomt wat er achter de schermen allemaal gebeurt.
Verlengstuk van de amerikaanse elite moet je ook niet echt letterlijk nemen lijkt mij.
En dat is nou juist het probleem, dat er bijna geen sites zijn die de standaard ANP berichten niet overnemen/niet alleen ANP berichten overnemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Sites die niet alles van het ANP overnemen zijn er niet veel.. Als eerste komt dan GeenStijl bij me op, in eerste instantie soms bijna lachwekkende berichtgeving (helemaal niet serieus soms, zoals we weten) maar ze zijn niet zo standaard als alle andere nieuwsbronnen. Alleen, om GS nou een objectieve nieuwssite te noemen..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |