Klopt, heet ook wel renspin of huisspin. Op zich vind ik die spinnen buiten wel oke, zolang ze maar niet naar binnen komenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.
Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijkerdus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:01 schreef Locusta het volgende:
Telefoontje naar de gemeente? >> Ongediertebestrijding?
Precies!!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Voor een paar spinnen?
Spinnen zijn juist de ongediertebestrijding.
Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webbenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Kom hier maar eens voor de deur een avondje kijken... Zie je er veel meer!
Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webben![]()
ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het middenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:40 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.
Blegh, zo'n dikkerd in je snoet...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het midden
brrrrr
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef itsme het volgende:
Die renspinnen. Zijn dat die spinnen die geen web maken maar meer een soort van nest. Ja zo noem ik het. Op de grond liefst bij een rand. Wagelijke beesten.
Er is wel verdelging voor, maar spinnen zijn beschermd in Nederland.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.
Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijkerdus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
![]()
We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:24 schreef ElizabethR het volgende:
Spinnen in de fik zetten met DEO, walgelijk!
van die grote zoals in de OP ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of niet![]()
Begrijpelijke reden, dat wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:19 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben dus geen man, dus voor mij was het genoeg reden om te verhuizen.
En geen enkele stoere kerel wou helpen met verhuizen, vanwege de spinnenkun je zelf het gasfornuis gaan slepen.
We hadden een soort kruipruimte / put onder het huis (cq bouwval). Door lekkage liep die onder water terwijl hij altijd droog was geweest. Die spinnen hadden daan hun nesten ofzo.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:22 schreef popolon het volgende:
Maar die beesten zaten er niet voor niks: Er viel wat te halen in je oude huis dus.
Ik durf al niet meer in mijn kruipruimte te kijken..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
We hadden een soort kruipruimte / put onder het huis (cq bouwval). Door lekkage liep die onder water terwijl hij altijd droog was geweest. Die spinnen hadden daan hun nesten ofzo.
Het mannetje wat er naar kwam kijken deed die put ook open en tegen het deksel alleen al duizenden minirenspinnenhij zei dat er niks tegen te doen was, maar als ik een paar maanden wachtte zou het wel weer meevallen, omdat er nu niet meer voor allemaal genoeg te eten was. Ofzo. Op dat moment dwaalden mijn gedachten af naar verhuisplannen, dus ik weet het niet precies meer.
Serieus?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:02 schreef Lllaura het volgende:
Mmaar spinnen zijn beschermd in Nederland.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ik haat alle spinnen die snel lopen. En grote. Alleen die grote die op één plek blijven zitten mogen blijven. Maar huisspinnenDie schijnen terug te komen dus moeders moet ze nu altijd killen ipv buiten zetten zoals we normaal doen.
Ik had ook een keer een spin van zo een 2cm op een bureau, een snelle. Op een gegeven moment was ik hem kwijt, en toen zat ik aan een papier. Bad move. Spin kwam er keisnel aanrennen en ik begon spontaan te huilen.!.
Zo jammer he, had zo mooi kunnen zijn tussen ons. Ga maar weer lekker verder spelen met je spinnen ofzo.quote:
Sissyquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ik haat alle spinnen die snel lopen. En grote. Alleen die grote die op één plek blijven zitten mogen blijven. Maar huisspinnenDie schijnen terug te komen dus moeders moet ze nu altijd killen ipv buiten zetten zoals we normaal doen.
Ik had ook een keer een spin van zo een 2cm op een bureau, een snelle. Op een gegeven moment was ik hem kwijt, en toen zat ik aan een papier. Bad move. Spin kwam er keisnel aanrennen en ik begon spontaan te huilen.!.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Kom hier maar eens voor de deur een avondje kijken... Zie je er veel meer!
In mijn kelder met 10000denquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Hier zat een hele grote (volgens mijn moeder dan).
Maar ze zijn toch vaak met zijn tweeėn dacht ik?
NOOO!
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:23 schreef Tuvai.net het volgende:
Het spinnen 'seizoen' begint er trouwens weer aan te komen. Heerlijk die September, al die spinnetjes in huis.
Ah thanks. Ik heb zo een hekel aan die dingen. Ze zitten echt overal in mijn tuin en vind die nesten zo smerig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
wat een joekelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
Wij hadden gisternacht ook eentje boven ons bed hangen.
[afbeelding]
En zoeen zat er ook al op het toilet.quote:
Da's best een joekel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
ja, dat zijn fijne beestjes... lopen net zo hard als muizen. Ik denk in eerste instantie ook vaak dat het een muis is. Was het maar zoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
Geweldige beesten!quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:24 schreef crazy_ivan het volgende:
Ik heb in huis ook veel van die grote huisspinnen maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat er niet zoveel aan te doen valt. Als ik er een grote tegenkom dan vang ik deze en zet deze buiten weer uit en hoop dat hij naar de buren vertrekt. (De kleinere exemplaren die ik tegenkom laat ik over het algemeen gewoon hun gang gaan.)
Het is wel minder prettig als je 's-avonds in het donker thuis komt, de deur opendoet en vervolgens iets in je nek voelt kriebelen en het blijkt zo'n joekel van een spin te zijn. Vroeger was ik echt verschrikkelijk bang voor zulke beesten maar hoe vaker ik er mee in aanraking kom des te minder angst ik heb.
Hier een voorbeeldje van zo'n spin bij mij in huis:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:27 schreef knep het volgende:
[..]
Geweldige beesten!. Gisteren ook weer een gered
.
O natuurlijk. Jij bent dan daar overal als eerste en bent dan de pineut.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
*meldt
Ik heb de twijfelachtige eer om de bewoners van een mooie groene wijk elke zondag de Telegraaf te brengen. Twee weken geleden óveral maar dan ook echt overal kruisspinnetjes over de paden, ben 2 uur bezig geweest met bezorgen (alles zat over de paden heen) tegenover normaal zo'n 45 minuten. Vorige week was het wat minder en nu is het nog wat minder, maar die dingen zijn schrikbarend groot geworden. Vandaag een kruisspin maatje semi-vogelspin moeten verwijderen voor een brievenbus (met poten mee al snel een decimeter, wist niet dat kruisspinnen zo groot konden worden) en met al die spinnen wen je er wel aan, maar bij deze stond ik echt in m'n broek te schijten
Verder ook een grote hoeveelheid iets minder grote maar nog steeds flinke jongens moeten weghalen, het is echt oppassen als je een tuin binnenloopt. Je zou zo'n web maar eens recht in je gezicht krijgen..
Tips heb ik trouwens niet echt, maar je moet maar hopen op een hoop kou en elke spin die je wegkrijgt óf elimineren óf heel ver van je huis plaatsen.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:34 schreef zhe-devilll het volgende:
nou ik zit weer vol kippevel...
en bedankt he..
is er nog geen antwoord op mijn vraag of ze met zijn 2'en zijn?
![]()
Ik las net dat het spionnen zijn van de aliens..zitten zendertjes in enzo..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:48 schreef KonnieKipke het volgende:
oef, toen ik net thuis kwam op deze zwoele avond had ik echt 10 spinnen voor mn voordeur... Griezels die ook mijn huis in renden
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
me 2quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom klik ik toch altijd
Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapenquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
ik had er afgelopen week één ķn mijn bed.
DIe was wel plat trouwens
Holy fuck wat een joekel!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
Nou, ik ook niet hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapen![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou, ik ook niet hoor.
Ik kon de rest van de week spinnen vangen voor manlief voordat ik mocht gaan slapen
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:54 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Die heb ik opgeslagen he![]()
Oversight bang voor spinnen?!
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
ik had er afgelopen week één ķn mijn bed.
Idd, wat een joekel ! Die wil ik echt niet in mijn slaapkamer. Hadden jullie die van een paar jaar geleden bij mij moeten zien, had toen nog geen toestel, maar echt wat een vervelende grote spin(nen !), als een spin spieren kan hebben, dat had ie. Grondspin geloof ik, maar hij zat op de muur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
Ach ja, ik word ook helemaal giebelig van die dingen, mijn man maakt ze dood en dat vind ik ook weer zielig dus tegenwoordig vraag ik mijn zoontje meestal om ze weg te halen en als ze te groot zijn (dan durft hij dus ook niet ) dan bel ik mijn zusjequote:Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:
[..]ja!
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ook hier ontzettend veel spinnen ronddwalen.
De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:
[..]ja!
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ook hier ontzettend veel spinnen ronddwalen.
De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
Die lijkt kei klein.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Pfff zit ik net "the silver surfer" op dvdtje te kijken zie ik opeens iets groots bewegen op de muur, ik sta meteen op en kijk ernaar (dacht eerst dat het een grote langpootmug was ofzo)
Is het echt een dikke zwarte haakpoot spin, ook wel bekend als zwarte huisspin, een beest wat zeer intelligent is, moeilijk dood te krijgen als het doorheeft dat er op gejaagd word...
Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik pakte toen mn bamboe stok en wachte tot ie net langs de bank was met lopen, toen zwiepte ik langs em en hij sprong snel opzij en kwam op de grond terecht waarop hij begon te rennen, stap ik eerst mis (beest was best groot, dat ik als iemand die altijd arachnafobie heeft gehad dat nog durf)
Stap 2e keer recht op em, resultaat was:
[afbeelding]
IK HAD EM TOCH GEKOCHT !!11oenoneaonaedreivier
Klote spin.
Gerechtigheid.
Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.quote:
Jah dat had ik bij deze dus ook...quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.
hihi.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:10 schreef M4a1 het volgende:
godver
waarom ben ik altijd de laatste post op een pagina zodat niemand em meer leest
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies!!
Wij hebben er ook veel 'last' van. Wonen ook vlakbij een enorm meer, en dik op het platteland, dus spinnen.
Heb ooit een keer een avond doorgebracht met ze stuk voor stuk vangen en weer buiten zetten, maar zoals ik al zei, dat duurde de hele avond. Stofzuiger werkt veel sneller
Huisspinnen staan erom bekend altjid terug te komen,quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:57 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Dat was gewoon de hele tijd dezelfde spin die weer terug naar binnen liep, belg
Die foto is nu ook al 4 keer gepost ofzoquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:59 schreef M4a1 het volgende:
Ah een parallel topique![]()
[..]
Jah dat had ik bij deze dus ook...
Ik lig 's avonds lekker TV te kijken op bed, met licht uit, ik hoor een fritselgeluidje naast me, en deze zat echt 4cm van mn gezicht af ineens.... nooit zo snel van bed gevlogen.
Nį het pletten cq. verstikken met deo zag ie er zo uit:
[afbeelding]
Ha KWtjequote:Op vrijdag 14 september 2007 13:03 schreef Harajuku. het volgende:
Hey JPtje.
wtf een banaan als kont...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:26 schreef jpg97 het volgende:
Ik had laatst zoeen kei leuke spin gevonden en hij keek zo verbaasd toen ik hem op de kiek zette:
[afbeelding]
Beter dan een banaan in je kontquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |