abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52185979
Buiten het nieuwbouw appartement dat ik in februari betrok wemelt het van de spinnen.
Mijn woning ligt vlakbij het water en er is hier een fantastisch natuurgebied op steenworp afstand. Logisch dat het ook wemelt van de muggen, maar muggen worden gegeten door spinnen.

Dit resulteert in ca 10 webben voor mijn voordeur, waar ongeveer 's avonds 20 kruisspinnen in allerlei grootten hun intrek nemen. Ook heb ik al een stel trechterspinnen langs mijn gevel zien kruipen.

Dit zijn echt joekels van beesten. Ik heb dit wel eens lopen gadeslaan, en het is wel mooi om te zien dat de kruisspinnen en trechterspinnen met elkaar vechten, waarbij ze elkaar opeten. Tot nu toe heeft de kruisspin veel terrein gewonnen. Beter, want die vieze harige trechterspin hoef ik niet in mijn woning te hebben. Het is wel een beetje ranzig om tijdens de afwas een kruisspin een trechterspin buiten te zien leegzuigen.

Het is een mooi schouwspel, waarbij ik niet moet denken om die beesten binnen te krijgen. Gelukkig kruipen er tot nu toe alleen maar baby-kruisspinnen langs de voordeur naar binnen.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste deze spinnen de baas kan, want volgens mij gaan ze in de komende weken alleen nog maar groeien.
pi_52186059
Telefoontje naar de gemeente? >> Ongediertebestrijding?
pi_52186084
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.

Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijker dus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
pi_52186290
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:
Die griezel die je daar op de foto hebt, die renspinnen zijn dat he? Daar heb ik een keer een plaag van gehad. Bleek een nest te zitten ofzo, honderden van die beesten. Zaten in een put onder het huis en die liep vol door lekkage en al die rotbeesten zo het huis in.

Volgens de woningbouw kon je daar niets aan doen, was er geen verdelging voor. Aangezien ook kakkerlakken dood kunnen geloofde ik daar geen bal van maar gezien dat ze niet voor de kosten wilden opdraaien ben ik maar gewoon verhuisd, dat was makkelijker dus het echte antwoord weet ik niet. Vriendje maakte ze dood met deobus + aansteker, en dan renden ze al fikkend nog een stukje door. Vond ie leuk
Klopt, heet ook wel renspin of huisspin. Op zich vind ik die spinnen buiten wel oke, zolang ze maar niet naar binnen komen
Die huisspinnen kunnen trouwens 7 jaar oud worden
pi_52186311
die foto
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52186321
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:18 schreef zhe-devilll het volgende:
die foto
Kom hier maar eens voor de deur een avondje kijken... Zie je er veel meer!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 01:20:24 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52186331
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:01 schreef Locusta het volgende:
Telefoontje naar de gemeente? >> Ongediertebestrijding?

Voor een paar spinnen?

Spinnen zijn juist de ongediertebestrijding.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52186394
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor een paar spinnen?

Spinnen zijn juist de ongediertebestrijding.
Precies!!

Wij hebben er ook veel 'last' van. Wonen ook vlakbij een enorm meer, en dik op het platteland, dus spinnen.

Ach, ik vind het wel gezellig, en als er teveel komen dan maak ik de stofzuiger leeg, zuig ze allemaal op en dump ze weer buiten. Heb ooit een keer een avond doorgebracht met ze stuk voor stuk vangen en weer buiten zetten, maar zoals ik al zei, dat duurde de hele avond. Stofzuiger werkt veel sneller

Spinnen in de fik zetten met DEO, walgelijk!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_52186445
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webben
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 01:40:50 #10
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52186578
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik had gisteren al 10 minuten nodig om mijn fiets te pakken uit het hok in de tuin.. Brrrrrrr allemaal kruisspinnen en kikkers enzo en webben...veul webben
Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.

ow nee, zijde komt van rupsen
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_52186586
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:40 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Zie die webben gewoon als heel luchtig geweven zijde.
ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het midden
brrrrr
pi_52193078
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ok wil best dichterlijk naar zoiets kijken, maar niet erin lopen, met moeder kruisspin in het midden
brrrrr
Blegh, zo'n dikkerd in je snoet...

En toch zijn het hele mooie beesten. Maar ze moeten iets verder van huizen blijven
pi_52193941
Die renspinnen. Zijn dat die spinnen die geen web maken maar meer een soort van nest. Ja zo noem ik het. Op de grond liefst bij een rand. Wagelijke beesten. Ik vind ze eng maar maak ze nooit dood of zo.
Zijn heel snel . Ik noem ze ook wel de schuurspinnen omdat er heel veel in mijn schuur zitten. Ze zitten ook vaak onder b.v een vuilnisbak. (misschien wel samen met de Stinkende kortschildkever?)

Het barst in mijn tuin ook van de spinnen.
Wat ik doe, ja sorry maar ik vind het zielig voor die vliegjes die daar weerloos in dat web hangen , Ik pak ze op en gooi ze een stuk verder, iiguit mijn tuin.

En de volgende dag hetzelfde scenario.
pi_52193979
Ik heb liever spinnen dan vliegen en muggen en meer vliegende-pest-wezens. Dus hoe meer webben voor mijn huis hoe beter

PS: Zebra-spring-spinnen zijn cool, barst ervan op mn balkon en ze zien er cool uit
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:22:48 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52193999
Ik heb vorig jaar speciaal spul laten spuiten door een bestrijder. Geen gif, maar iets dat vervelend aanvoelt aan spinnepootjes. Gevolg, alle spinnen naar de buren
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52194064
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef itsme het volgende:
Die renspinnen. Zijn dat die spinnen die geen web maken maar meer een soort van nest. Ja zo noem ik het. Op de grond liefst bij een rand. Wagelijke beesten.
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
pi_52195374
Schoonmaken en dan op regelmatige basis de randen en kieren inspuiten met van dat spul voor kruipende insecten. Dat is het enige wat helpt tegen de spinnenoverlast in mijn flat die ook vlak naast een groot water (meer) staat.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:13:29 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52195404
Waarom klik ik toch altijd
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:02:28 #19
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52256854
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:02 schreef Dipkip het volgende:

Er is wel verdelging voor, maar spinnen zijn beschermd in Nederland.

Hier een spinvriendelijke oplossing.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52259786
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:24 schreef ElizabethR het volgende:
Spinnen in de fik zetten met DEO, walgelijk!
We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of niet
pi_52288832
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

We hebben uiteindelijk moeten verhuizen vanwege die beesten. Ik heb het niet over 10 of 20 van die beesten, ik heb het over 's avonds op de bank zitten en dat de vloer er van krioelt, dat ze over je heen lopen, zelfs als je in je bed ligt met een klamboe vinden die schijtbeesten een manier om er in te komen, als je kleren uit je kast pakt of een theekop moet je er eerst spinnen uit schudden, in iedere kamer honderden spinnen!!! Daar wordt ieder mens agressief van na een tijdje, beschermd of niet
van die grote zoals in de OP ?

ik leef met je mee
pi_52289566
Nou op mijn monitor is die spin uit de OP zo groot als mijn hand dus nee niet zo groot.

Ze waren een cm. of 5-6 van voorpoot tot achterpoot, tenzij je ze plette, dan haalden ze de 9 wel het lijf was denk ik 2-3 cm.

Gemiddeld dan he, sommige waren groter en er waren ook kleinere bij, jonkies denk ik. Die kleintjes kon je nog wel doodmeppen met een krant maar die grotere die veerden mee ofzo die renden post-plet gewoon weer verder.

Werkelijk, waarom die beesten beschermd zijn, geen idee. Het hele huis wriemelde er van en ze zijn niet stuk te krijgen zijn kakkerlakken ook beschermd soms
pi_52289758
ik krijg al kippenvel als ik die foto zie

en ja,ik ben een man
ik word dan ook regelmatig door mijn vrienden voor de gek gehouden als ze weer zo'n beest gevangen hebben
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_52289849
ja wij hebben die ook wel es 1 of 2x in huis gehad, ontsnapt van buiten naar binnen en dan zaten ze op de muur fzo, in een potje vangen en dan buiten gooien, echt doodslaan fzo kan ook niet heb je meteen een grote vlek op de muur

ik moet van die grote ook niks hebben hoor rill maar die kleintjes laat ik lekker zitten voor de muggen
pi_52290565
Ik ben dus geen man, dus voor mij was het genoeg reden om te verhuizen.

En geen enkele stoere kerel wou helpen met verhuizen, vanwege de spinnen kun je zelf het gasfornuis gaan slepen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:22:48 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52290645
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:19 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben dus geen man, dus voor mij was het genoeg reden om te verhuizen.

En geen enkele stoere kerel wou helpen met verhuizen, vanwege de spinnen kun je zelf het gasfornuis gaan slepen.
Begrijpelijke reden, dat wel.

Maar die beesten zaten er niet voor niks: Er viel wat te halen in je oude huis dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52290687
Die trechtersspinnen kunnen inderdaad snel lopen.
Meestal gooi ik ze gewoon naar buiten toe.
De grootste hoorde je gewoon over straat lopen. 10 cm ofzo.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:52:56 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52291279
Ik haat alle spinnen die snel lopen. En grote. Alleen die grote die op één plek blijven zitten mogen blijven. Maar huisspinnen Die schijnen terug te komen dus moeders moet ze nu altijd killen ipv buiten zetten zoals we normaal doen.

Ik had ook een keer een spin van zo een 2cm op een bureau, een snelle. Op een gegeven moment was ik hem kwijt, en toen zat ik aan een papier. Bad move. Spin kwam er keisnel aanrennen en ik begon spontaan te huilen. !.
pi_52291896
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:22 schreef popolon het volgende:
Maar die beesten zaten er niet voor niks: Er viel wat te halen in je oude huis dus.
We hadden een soort kruipruimte / put onder het huis (cq bouwval). Door lekkage liep die onder water terwijl hij altijd droog was geweest. Die spinnen hadden daan hun nesten ofzo.

Het mannetje wat er naar kwam kijken deed die put ook open en tegen het deksel alleen al duizenden minirenspinnen hij zei dat er niks tegen te doen was, maar als ik een paar maanden wachtte zou het wel weer meevallen, omdat er nu niet meer voor allemaal genoeg te eten was. Ofzo. Op dat moment dwaalden mijn gedachten af naar verhuisplannen, dus ik weet het niet precies meer.
pi_52295046
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

We hadden een soort kruipruimte / put onder het huis (cq bouwval). Door lekkage liep die onder water terwijl hij altijd droog was geweest. Die spinnen hadden daan hun nesten ofzo.

Het mannetje wat er naar kwam kijken deed die put ook open en tegen het deksel alleen al duizenden minirenspinnen hij zei dat er niks tegen te doen was, maar als ik een paar maanden wachtte zou het wel weer meevallen, omdat er nu niet meer voor allemaal genoeg te eten was. Ofzo. Op dat moment dwaalden mijn gedachten af naar verhuisplannen, dus ik weet het niet precies meer.
Ik durf al niet meer in mijn kruipruimte te kijken..
pi_52297340
Ik ben in een flat gaan wonen, heb je geen kruipruimte
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:26:25 #32
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52302371
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:02 schreef Lllaura het volgende:
Mmaar spinnen zijn beschermd in Nederland.
Serieus?

Mén sla mij manlief dan maar vast in de boeien....

(edit: Ik stuur manlief er altijd op af Blijf er zelf mijlenver uit de buurt )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_52302407
He, gadverdamme....!!! Spinnen zijn zoooooo goor en eng.
Sterkte!
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_52326740
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ik haat alle spinnen die snel lopen. En grote. Alleen die grote die op één plek blijven zitten mogen blijven. Maar huisspinnen Die schijnen terug te komen dus moeders moet ze nu altijd killen ipv buiten zetten zoals we normaal doen.

Ik had ook een keer een spin van zo een 2cm op een bureau, een snelle. Op een gegeven moment was ik hem kwijt, en toen zat ik aan een papier. Bad move. Spin kwam er keisnel aanrennen en ik begon spontaan te huilen. !.
You big fat pussy!
pi_52330455
Bah.

Dood moeten ze
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:26:10 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52331429
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

You big fat pussy!
pi_52332015
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Show me the titties!
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:56:21 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52332314
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Show me the titties!
Ga wieberen. .
pi_52334393
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ga wieberen. .
Zo jammer he, had zo mooi kunnen zijn tussen ons. Ga maar weer lekker verder spelen met je spinnen ofzo.
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:33:48 #40
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_52335216
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef Harajuku. het volgende:

Sissy
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:45:28 #41
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_52335576
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

pi_52348605
Ik loop vandaag zo richting me scooter, sleutels in de hand.
Kom langs een struikje, zit er ineens een dikke joekel op mijn hand, ik gillen! Smeet spin inclu sleutels meters weg. *rilllllll*
Nou wil mijn sleutels oprapen buk en kijk op en zie een megaaaa MEGA dikke kruisspin voor me.

RAAAAAAAAAAAAAAAGHHHHHHHHHH schreeuwde ik uit,
die kruisspin schrok zich kapot, stak 2 pootjes in de lucht zo van ;My god wat is dat?
Dus ik weer AAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHH! Beest weer die pootjes zo voor zich uit helemaal in de stress, ik stond trillend op en keek angstig naar die knoeperd die snel de benenwagen nam( benenwagen lol )
Heb hem niet weer gezien, denk dattie nu doof is oid en verhuist.

Dus wat helpt flink schreeuwen tegen dat tuig!
pi_52352018
Geez!
pi_52352240
Hier zat een hele grote (volgens mijn moeder dan).
Maar ze zijn toch vaak met zijn tweeėn dacht ik?

NOOO!
pi_52358979
Balen, je hebt alleen mild spul bij de Welkoop etc hiervoor.
Mijn ouders hebben er ook erg last van. Tot een jaar of 2 terug was hier een bestrijdingsmiddel voor, maar dat is nu verboden. Daarvoor kwam Spiderman het hele huis aan de buitenkant onderspuiten en dan waren we weer een jaar spinnenvrij.
Een bezoekje aan Belgie dan maar?
pi_52360278
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Hier zat een hele grote (volgens mijn moeder dan).
Maar ze zijn toch vaak met zijn tweeėn dacht ik?

NOOO!
In mijn kelder met 10000den
pi_52382148
Allesreinigerschuim uit een spuitbus verdoofd die beesten wel goed trouwens.
pi_52461769
Het spinnen 'seizoen' begint er trouwens weer aan te komen. Heerlijk die September, al die spinnetjes in huis.

Overigens zet ik spinnen altijd buiten, maar ik heb liever een spin op m'n kamer dan zo'n irritante rotvlieg.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:24:58 #49
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52461804
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:23 schreef Tuvai.net het volgende:
Het spinnen 'seizoen' begint er trouwens weer aan te komen. Heerlijk die September, al die spinnetjes in huis.
pi_52466196
Ik viel net bijna van de trap, in het voorbijgaan zat er een mega walgelijke spin..zo groot!
Wel 15 cm doorsnee
Godzijdank zijn er nog aardige buurmannen!
Pfieuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
pi_52467170
Bij ons nu ook wel behoorlijk was spinnen in hoekjes en spleetjes. Ach, stofzuig het plafond nu ook maar even mee.

Ben verder niet bang voor de spinnen die hier in NL rondlopen, ze zijn nu niet bepaald gevaarlijk ofzo. Vind grote torren en kevers in huis minder smakelijk.
pi_52469702
ehm is het nu waar dat ze altijd met zijn tweetjes zijn of is dat een broodje aap verhaal?
*hoop ik*
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:13:05 #53
11102 knep
Mountainfreak
pi_52475913
Spinnen die geen web maken zijn ok . Kruisspinnen zijn ook erg mooi maar dan voor buiten.
pi_52481256
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
Ah thanks. Ik heb zo een hekel aan die dingen. Ze zitten echt overal in mijn tuin en vind die nesten zo smerig.

Wat zijn die beestens enl trouwens. niet voor niets ren spinnen vernoemd. Ik maak ze nooit dood maar haal soms wel eens even die nesten uit mijn tuin weg.
Zitten altijd in randen. B.v vensterbanken buiten en tegen de muur van het huis op de grond.
pi_52485698
Wij hadden gisternacht ook eentje boven ons bed hangen.
pi_52485748
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
wat een joekel
pi_52485842
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:19 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

wat een joekel
En zoeen zat er ook al op het toilet.
Eerste klap moet raak zijn, want ze rennen erg hard.

Die van eergisternacht in een doos gevangen en naar buiten gegooit met doos en al.
Ben niet snel bang van spinnen, maar zoiets hoef ik niet te dicht in mijn buurt om 2 uur snachts.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:02:27 #58
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52486816
OMG!!!

En ik skijt mijn pants al vol van een hooiwagentje!!!!!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:36:00 #59
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52487548
Volgens mij liep er net eentje onder kast , de hond ligt er nu al een kwartier plat op zijn buik voor
pi_52489369
quote:
[afbeelding]
Da's best een joekel.

Ook leuk is wanneer ze buiten over een muurtje kruipen 's avonds terwijl je tuinverlichting hebt, lijken ze door de goed zichtbare schaduw nog 2 keer zo groot.
  zondag 19 augustus 2007 @ 09:39:39 #61
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52494742
quote:
[afbeelding]
ja, dat zijn fijne beestjes... lopen net zo hard als muizen. Ik denk in eerste instantie ook vaak dat het een muis is. Was het maar zo

Voor TS: ons nieuwbouwhuis staat aan het water, en zeker de eerste twee jaar hadden ook wij enorm veel spinnen aan de waterkant. Dit jaar is dat veel minder, en ik heb het idee dat dat te maken heeft met enkele nestkasten met koolmezen die er sinds dit jaar in het blok verschenen zijn.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_52495060
Ik heb in huis ook veel van die grote huisspinnen maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat er niet zoveel aan te doen valt. Als ik er een grote tegenkom dan vang ik deze en zet deze buiten weer uit en hoop dat hij naar de buren vertrekt. (De kleinere exemplaren die ik tegenkom laat ik over het algemeen gewoon hun gang gaan.)

Het is wel minder prettig als je 's-avonds in het donker thuis komt, de deur opendoet en vervolgens iets in je nek voelt kriebelen en het blijkt zo'n joekel van een spin te zijn. Vroeger was ik echt verschrikkelijk bang voor zulke beesten maar hoe vaker ik er mee in aanraking kom des te minder angst ik heb.

Hier een voorbeeldje van zo'n spin bij mij in huis:

zondag 19 augustus 2007 @ 10:25:18 #63
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52495075
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!
  zondag 19 augustus 2007 @ 10:35:00 #64
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_52495168
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!

Naja, ze doen je niets, maar tis niet prettig voor je nachtrust.
  zondag 19 augustus 2007 @ 12:27:39 #65
11102 knep
Mountainfreak
pi_52496720
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:24 schreef crazy_ivan het volgende:
Ik heb in huis ook veel van die grote huisspinnen maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat er niet zoveel aan te doen valt. Als ik er een grote tegenkom dan vang ik deze en zet deze buiten weer uit en hoop dat hij naar de buren vertrekt. (De kleinere exemplaren die ik tegenkom laat ik over het algemeen gewoon hun gang gaan.)

Het is wel minder prettig als je 's-avonds in het donker thuis komt, de deur opendoet en vervolgens iets in je nek voelt kriebelen en het blijkt zo'n joekel van een spin te zijn. Vroeger was ik echt verschrikkelijk bang voor zulke beesten maar hoe vaker ik er mee in aanraking kom des te minder angst ik heb.

Hier een voorbeeldje van zo'n spin bij mij in huis:

[afbeelding]
Geweldige beesten! . Gisteren ook weer een gered .
pi_52496983
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:

Goed trouwens dat de meeste mensen de spinnen niet dood maken.
Nou ja dat hoop ik dan
pi_52496992
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:27 schreef knep het volgende:

[..]

Geweldige beesten! . Gisteren ook weer een gered .
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:21:02 #68
79550 Ymke
your ghost
pi_52497913
Ireth ...... speciaal voor jou , net gemaakt

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_52498092
Een tijgerspin?
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:04 #70
79550 Ymke
your ghost
pi_52498235
Geen idee , beestje is niet zo groot , gewoon kruisspinnetje denk ik
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:17 #71
11102 knep
Mountainfreak
pi_52498239
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:41 schreef itsme het volgende:

[..]

.
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:55:59 #72
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52504238
Als ik bijv. zo'n über mega spin in mijn kamer zie dat vang ik em ook met zo'n doosje en laat ik em buiten ergens vrij, zo'n groot ding wil ik niet tussen mijn lakens hebben als ik wakker word (zo'n fijn geplet spinnenlijkje op mijn immense scrotum)

Al zat ik een half jaar terug wat te lezen in bed, lekker half chillend, en toen keek ik naar boven en wat zag ik?!
Ik zag zo'n vreselijk goor klein wit spinnetje aan zo'n draadje recht naar beneden komen richting mijn mond! Ik dacht zo van: WTF en roste dat beest de muur in, hij kwam echt mijn bek in als ik met mijn mond open zou bijven!

Dus: Als ik een spin van tevoren zie, red ik hem, maar als bijv. zo'n mega groot insect op mijn hand gaat zitten dan ros ik em er meteen vanaf! Niet dat ik hem daarna dood trap, maar er zit wel een kans in dat ik hem verwond!

Alsnog, dat beter dan een spin die geplet is onder bijv. mijn toompje.
pi_52509687
*meldt

Ik heb de twijfelachtige eer om de bewoners van een mooie groene wijk elke zondag de Telegraaf te brengen. Twee weken geleden óveral maar dan ook echt overal kruisspinnetjes over de paden, ben 2 uur bezig geweest met bezorgen (alles zat over de paden heen) tegenover normaal zo'n 45 minuten. Vorige week was het wat minder en nu is het nog wat minder, maar die dingen zijn schrikbarend groot geworden. Vandaag een kruisspin maatje semi-vogelspin moeten verwijderen voor een brievenbus (met poten mee al snel een decimeter, wist niet dat kruisspinnen zo groot konden worden ) en met al die spinnen wen je er wel aan, maar bij deze stond ik echt in m'n broek te schijten

Verder ook een grote hoeveelheid iets minder grote maar nog steeds flinke jongens moeten weghalen, het is echt oppassen als je een tuin binnenloopt. Je zou zo'n web maar eens recht in je gezicht krijgen..

Tips heb ik trouwens niet echt, maar je moet maar hopen op een hoop kou en elke spin die je wegkrijgt óf elimineren óf heel ver van je huis plaatsen.
pi_52594581
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
*meldt

Ik heb de twijfelachtige eer om de bewoners van een mooie groene wijk elke zondag de Telegraaf te brengen. Twee weken geleden óveral maar dan ook echt overal kruisspinnetjes over de paden, ben 2 uur bezig geweest met bezorgen (alles zat over de paden heen) tegenover normaal zo'n 45 minuten. Vorige week was het wat minder en nu is het nog wat minder, maar die dingen zijn schrikbarend groot geworden. Vandaag een kruisspin maatje semi-vogelspin moeten verwijderen voor een brievenbus (met poten mee al snel een decimeter, wist niet dat kruisspinnen zo groot konden worden ) en met al die spinnen wen je er wel aan, maar bij deze stond ik echt in m'n broek te schijten

Verder ook een grote hoeveelheid iets minder grote maar nog steeds flinke jongens moeten weghalen, het is echt oppassen als je een tuin binnenloopt. Je zou zo'n web maar eens recht in je gezicht krijgen..

Tips heb ik trouwens niet echt, maar je moet maar hopen op een hoop kou en elke spin die je wegkrijgt óf elimineren óf heel ver van je huis plaatsen.
O natuurlijk. Jij bent dan daar overal als eerste en bent dan de pineut.
Ik check altijd s'ochtends als ik door mijn tuin loop. Soms vergeet je het en dan zit je onder het spinnenrag.
pi_52627014
nou ik zit weer vol kippevel...
en bedankt he..
is er nog geen antwoord op mijn vraag of ze met zijn 2'en zijn?
pi_52637298
oef, toen ik net thuis kwam op deze zwoele avond had ik echt 10 spinnen voor mn voordeur... Griezels die ook mijn huis in renden
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 23:50:02 #77
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52637338
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:34 schreef zhe-devilll het volgende:
nou ik zit weer vol kippevel...
en bedankt he..
is er nog geen antwoord op mijn vraag of ze met zijn 2'en zijn?
Meestal wel
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52637343
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:48 schreef KonnieKipke het volgende:
oef, toen ik net thuis kwam op deze zwoele avond had ik echt 10 spinnen voor mn voordeur... Griezels die ook mijn huis in renden
Ik las net dat het spionnen zijn van de aliens..zitten zendertjes in enzo..
Oops wat zeg ik nou weer straks breng ik ze nog op ideeen...aarghhhh
pi_52637358
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Meestal wel
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
echt ik zweer het je ik heb nu kippevel gewoon het idee...!!!!!!!!!
pi_52707019
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom klik ik toch altijd
me 2
pi_52711883
ik had er afgelopen week één ķn mijn bed.
DIe was wel plat trouwens
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 22:42:52 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52711897
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
DIe was wel plat trouwens
Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapen
pi_52711939
quote:
[afbeelding]
Holy fuck wat een joekel!!!

Ben als de dood voor spinnen, en ja, ik ben een man.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52712261
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef senesta het volgende:

[..]

Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapen
Nou, ik ook niet hoor.
Ik kon de rest van de week spinnen vangen voor manlief voordat ik mocht gaan slapen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 22:54:47 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52712319
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nou, ik ook niet hoor.
Ik kon de rest van de week spinnen vangen voor manlief voordat ik mocht gaan slapen

Die heb ik opgeslagen he
Oversight bang voor spinnen?!
pi_52712410
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Die heb ik opgeslagen he
Oversight bang voor spinnen?!
ja!

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ook hier ontzettend veel spinnen ronddwalen.
De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
Sir Winston Churchill
pi_52712461
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
quote:
[afbeelding]
Idd, wat een joekel ! Die wil ik echt niet in mijn slaapkamer. Hadden jullie die van een paar jaar geleden bij mij moeten zien, had toen nog geen toestel, maar echt wat een vervelende grote spin(nen !), als een spin spieren kan hebben, dat had ie. Grondspin geloof ik, maar hij zat op de muur.

Ik heb net maar uit voorzorg toch maar mijn slaapkamerraam alvast (helemaal) dicht gedaan
Zat er trouwens wel ééntje voor het raam, alweer, want hij zat er van de week ook, heb ik hem via webwiebelen weggekregen, was ik hem kwijt, weg en nu zit ie er weer. Maar voordat ie naar binnen gaat. Was al bang dat ie al binnen was nl verleden keer toen heb ik alles onderzocht
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 23:01:41 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52712528
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

ja!

De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
Ach ja, ik word ook helemaal giebelig van die dingen, mijn man maakt ze dood en dat vind ik ook weer zielig dus tegenwoordig vraag ik mijn zoontje meestal om ze weg te halen en als ze te groot zijn (dan durft hij dus ook niet ) dan bel ik mijn zusje
  maandag 27 augustus 2007 @ 08:30:42 #89
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52719013
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

ja!

De eerste de beste die nu nog durft te beweren dat spinnen niet bijten als ik weer eens hysterisch vanaf de tafel aanwijzingen sta te geven waar die gebleven is krijgt een mep met een bezemsteel.
pi_52719307
Ik had gisteren ook weer een joekel op de kamer. Lekker laten zitten, liever tien joekels van spinnen dan zo'n rotmug.

Overigens zijn er maar een paar soorten spinnen die echt bijten, en nog minder soorten waarvan de beet ook daadwerkelijk gevaarlijk is. Voor de arachnafobisten onder ons: wees maar blij dat je in Nederland woont. De Brown Recluse Spider (komt veelal in Australia voor) zul je hier niet gauw tegenkomen, evenals een Zware Weduwe of een spin met 't kaliber van een tarantula.
pi_52825925
komt veelal in australie voor ja

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Distribution.loxosceles.reclusa.png

enigste plek waar die voorkomt is dus in de buurt van Texas USA
pi_52992920
Als ik iets irritant vind, is het wel als ik een spin plotseling niet meer kan vinden.

Springspinnen zijn dan wel weer grappig.
It's raining sideways!
  donderdag 6 september 2007 @ 22:46:07 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52992998
Ik ram elke keer als ik mn achterdeur uitloop alle spinnenwebben inclusief kruisspinnen door de lucht met mijn sleutelhangerlint, vervolgens krijg ik altijd 10 webben in mn gezicht in de steeg, het is ongelovelijk..

Heb "gelukkig" eens zon hele grote dikke zwarte spin in mn slaapkamer gehad (ja dat ik dat zeg is raar mischien maar dat lees je straks) Dat dier heeft ervoor gezorgd dat ik niet zo bang meer ben voor langpoten, eerst durfde ik nieteens naar een langpoot te kijken, nu pak ik gewoon de stofzuiger en dat beest is weg, hoe groot ie ook is.

Die hele grote zwarte? Na wat twijfel en zenuwen met de stofzuigerslang met een oude doek erom gewikkeld geplet tegen de muur aan.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53149845
Vandaag zat er zo'n griezel aan de andere kant van de voorruit en ik heb maar eens de tijd genomen om het beestje op de gevoelige plaat vast te leggen. Het is natuurlijk ook wel een mooi beest, als je goed kijkt

http://xs119.xs.to/xs119/07374/HPIM6088.JPG
  donderdag 13 september 2007 @ 17:10:35 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53150142
Zelfde hier

Behoorlijk grote is het:

vrijdag 14 september 2007 @ 00:30:02 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53161449
Pfff zit ik net "the silver surfer" op dvdtje te kijken zie ik opeens iets groots bewegen op de muur, ik sta meteen op en kijk ernaar (dacht eerst dat het een grote langpootmug was ofzo)
Is het echt een dikke zwarte haakpoot spin, ook wel bekend als zwarte huisspin, een beest wat zeer intelligent is, moeilijk dood te krijgen als het doorheeft dat er op gejaagd word...

Pics:

Ik pakte toen mn bamboe stok en wachte tot ie net langs de bank was met lopen, toen zwiepte ik langs em en hij sprong snel opzij en kwam op de grond terecht waarop hij begon te rennen, stap ik eerst mis (beest was best groot, dat ik als iemand die altijd arachnafobie heeft gehad dat nog durf)
Stap 2e keer recht op em, resultaat was:

IK HAD EM TOCH GEKOCHT !!11oenoneaonaedreivier

Klote spin.

Gerechtigheid.
pi_53161492
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:36:39 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53161593
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Pfff zit ik net "the silver surfer" op dvdtje te kijken zie ik opeens iets groots bewegen op de muur, ik sta meteen op en kijk ernaar (dacht eerst dat het een grote langpootmug was ofzo)
Is het echt een dikke zwarte haakpoot spin, ook wel bekend als zwarte huisspin, een beest wat zeer intelligent is, moeilijk dood te krijgen als het doorheeft dat er op gejaagd word...

Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik pakte toen mn bamboe stok en wachte tot ie net langs de bank was met lopen, toen zwiepte ik langs em en hij sprong snel opzij en kwam op de grond terecht waarop hij begon te rennen, stap ik eerst mis (beest was best groot, dat ik als iemand die altijd arachnafobie heeft gehad dat nog durf)
Stap 2e keer recht op em, resultaat was:
[afbeelding]
IK HAD EM TOCH GEKOCHT !!11oenoneaonaedreivier

Klote spin.

Gerechtigheid.
Die lijkt kei klein. .
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:39:13 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53161642
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die lijkt kei klein. .
Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.
pi_53168168
Ah een parallel topique
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.
Jah dat had ik bij deze dus ook...
Ik lig 's avonds lekker TV te kijken op bed, met licht uit, ik hoor een fritselgeluidje naast me, en deze zat echt 4cm van mn gezicht af ineens.... nooit zo snel van bed gevlogen.
Nį het pletten cq. verstikken met deo zag ie er zo uit:

vrijdag 14 september 2007 @ 12:07:02 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53168383
Die beesten krijgen een muis nog wel neer denk ik, tis dat ik geen superkwaliteitscamera heb als bovenstaand, want mijne was net zo groot
pi_53168480
godver
waarom ben ik altijd de laatste post op een pagina zodat niemand em meer leest
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:18:43 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53168654
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:10 schreef M4a1 het volgende:
godver
waarom ben ik altijd de laatste post op een pagina zodat niemand em meer leest
hihi.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:57:13 #104
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53169571
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies!!

Wij hebben er ook veel 'last' van. Wonen ook vlakbij een enorm meer, en dik op het platteland, dus spinnen.

Heb ooit een keer een avond doorgebracht met ze stuk voor stuk vangen en weer buiten zetten, maar zoals ik al zei, dat duurde de hele avond. Stofzuiger werkt veel sneller
Dat was gewoon de hele tijd dezelfde spin die weer terug naar binnen liep, belg
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:02:48 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53169705
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:57 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Dat was gewoon de hele tijd dezelfde spin die weer terug naar binnen liep, belg
Huisspinnen staan erom bekend altjid terug te komen, .
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:03:36 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53169723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:59 schreef M4a1 het volgende:
Ah een parallel topique
[..]

Jah dat had ik bij deze dus ook...
Ik lig 's avonds lekker TV te kijken op bed, met licht uit, ik hoor een fritselgeluidje naast me, en deze zat echt 4cm van mn gezicht af ineens.... nooit zo snel van bed gevlogen.
Nį het pletten cq. verstikken met deo zag ie er zo uit:

[afbeelding]
Die foto is nu ook al 4 keer gepost ofzo
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:03:50 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53169725
Hey JPtje.
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:17:18 #108
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53170075
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:03 schreef Harajuku. het volgende:
Hey JPtje.
Ha KWtje
PieAir
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:26:55 #109
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53172091
Ik had laatst zoeen kei leuke spin gevonden en hij keek zo verbaasd toen ik hem op de kiek zette:

PieAir
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:32:47 #110
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53172295
PWND!!

PieAir
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:35:55 #111
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53172379
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:26 schreef jpg97 het volgende:
Ik had laatst zoeen kei leuke spin gevonden en hij keek zo verbaasd toen ik hem op de kiek zette:

[afbeelding]
wtf een banaan als kont...
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:41:51 #112
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53172544
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wtf een banaan als kont...
Beter dan een banaan in je kont
PieAir
pi_53178120
Er zitten boven bij ons ook allemaal spinnen
pi_53178444
waarom komt dit topic toch steeds weer terug
en waarom kijk ik er dan ook weer steeds naar

ik voel het al weer overal kriebelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')