Ze lijkt nogal eens te vergeten dat er ook nog een stukje stad buiten de singels ligt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:30 schreef VoreG het volgende:
Brouwer is geschokt door de situatie in Kanaleneiland. Gelukkig is ze op de hoogte van de problemen die daar spelen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/171371/quote:Samenscholingsverbod op Kanaleneiland in Utrecht
vrijdag 21 september 2007 20:15
(Novum) - De Utrechtse burgemeester Annie Brouwer stelt een samenscholingsverbod in op een gedeelte van Kanaleneiland-Noord. De situatie dreigt onbeheersbaar te worden. Dat bevestigt een woordvoerder van de burgemeester vrijdag naar aanleiding van het tv-programma 4 in het land. De overlast van criminele jongeren in de wijk is zo groot dat de politie in het programma zegt 'hier geen passend antwoord op te hebben'.
Alleen als probleemkinderen al rond hun twaalfde gedwongen uit gezinnen worden gehaald en in speciale opvoedingscentra worden geplaatst, is de veiligheid in de wijk weer terug te brengen. Dat zeggen de korpschef van de politie en de burgemeester in het programma. Agenten die op straat verdachten willen oppakken, moeten daar volgens de politie nu vanaf zien omdat ze door andere jongeren worden bedreigd.
Het programma 4 in het land deed enkele weken onderzoek in Kanaleneiland-Noord nadat de gemeente hekken rond een seniorenflat plaatste om vluchtroutes voor criminelen op scooters af te snijden. De cameraploeg werd driemaal binnen vijf minuten de wijk uitgejaagd door groepen jongeren. De eerste keer werd daarbij een bedrijfsauto vernield en werd er camera-apparatuur gestolen. Bij een volgende poging werd een verslaggever bekogeld met stenen. Bij een derde poging moest de ploeg de wijk ontvluchten toen een groep jongeren de auto bestormde en op de auto insloeg.
Daarop besloot de redactie van het programma de buurtbewoners undercover te interviewen over de stand van zaken in hun wijk. Daarin geven buurtbewoners aan de politie niet meer te bellen als hun iets overkomt. 'Als je dat doet, ben je de lul. Dan pakken ze je.' Met ze zouden ze doelen op de jongeren.
Burgemeester Brouwer trekt extra geld uit om meer agenten in te kunnen zetten in de wijk. Maar volgens de burgemeester en de politie kan de strijd niet worden gewonnen met enkel politie. Het is nog niet bekend per wanneer het verbod wordt ingevoerd, meldt de woordvoerder van de burgemeester.
PVV-leider Geert Wilders refereerde deze week tijdens de Algemene Beschouwingen nog aan de seniorenflat in Kanaleneiland-Noord. Volgens Wilders worden de bewoners 'geteisterd' door 'Marokkaanse straatterroristen'.
Dan trek je je pistool en schiet je ze voor hun knar.quote:Agenten die op straat verdachten willen oppakken, moeten daar volgens de politie nu vanaf zien omdat ze door andere jongeren worden bedreigd.
Tenzij het over St. Graftakkenvinexveen gaat.quote:Op zaterdag 22 september 2007 07:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze lijkt nogal eens te vergeten dat er ook nog een stukje stad buiten de singels ligt.
griftpark valt toch best mee?quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:28 schreef lost95 het volgende:
En dan van de omgeving Griftpark nog maar niet te spreken (reden net wat politieauto's heen en weer, vast weer klein crimineeltje dat probeert te ontvluchten)
quote:Op zaterdag 22 september 2007 07:59 schreef Q. het volgende:
De situatie dreigt onbeheersbaar te worden.
Je kunt mensen toch niet zomaar het land uitzetten! Ik zeg humane heropvoedingskampen. Allemaal bij elkaar zetten, beetje werken, etc.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:03 schreef VoreG het volgende:
Kunnen we geen samenscholingverbod op raciale kenmerken inlassen?
Over een jaartje een maan en een sterretje op de borst, over 2 jaar allemaal terug naar het Rifgebergte.
Hekje eromheen, aan het einde een treinrails... ja, ik voel 'm alweer hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt mensen toch niet zomaar het land uitzetten! Ik zeg humane heropvoedingskampen. Allemaal bij elkaar zetten, beetje werken, etc.
Laat ze maar eens een stevige bak thee drinken. Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt mensen toch niet zomaar het land uitzetten! Ik zeg humane heropvoedingskampen. Allemaal bij elkaar zetten, beetje werken, etc.
Ja, het is sowieso heldere taal. Speknek zegt eigenlijk wat wij denken dat we konden denken als we zeiden wat hij dacht dat we konden zeggen omdat hij dacht dat we dat ook konden denken, maar wij het nog niet dachten totdat hij het zei.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:19 schreef s0k het volgende:
Hekje eromheen, aan het einde een treinrails... ja, ik voel 'm alweer hoor
Neu, ik heb het wel eens eerder geopperd, al dan niet op dit forum.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, het is sowieso heldere taal. Speknek zegt eigenlijk wat wij denken dat we konden denken als we zeiden wat hij dacht dat we konden zeggen omdat hij dacht dat we dat ook konden denken, maar wij het nog niet dachten totdat hij het zei.
Dit referendum is volgens mij echt puur bedoeld om de burgers betrokken te laten voelen. Ben benieuwd hoeveel mensen de weg naar de potloden gaan maken. En wat betreft de 2 kandidaten, wat maakt het uit? 2 PvdA'ers met ongeveer dezelfde ideeën.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:21 schreef DennisMoore het volgende:
Pans wil een veilig, gezond en sociaal Utrecht, zegt-ie. Dus op Pans stemmen!
Oh, wacht, dat wil Wolfsen natuurlijk óók. Damn.
Pans wil een burgemeester worden voor álle Utrechters!
En Wolfsen... ehm, die zal dat ook wel willen.
Veiligheid! Leefbaarheid! Weg met de bureaucratie! Investeren in mensen!
Weet je, ze zoeken het maar uit. 'k Heb wel wat beters te doen dan een symbolische stem uitbrengen.
Waarom wil je dat perse met een potlood dan?quote:Op maandag 24 september 2007 17:02 schreef VoreG het volgende:
Ik ga niet stemmen, maar als het met potlood is ga ik misschien blanco stemmen. Heb ik dat ook een keer meegemaakt.
Mochten jullie daarvoor kiezen? Bij ons werd dat gewoon via een soort staatsgreep (klasgreep) gedaan. Veel handiger.quote:Op maandag 24 september 2007 19:23 schreef DennisMoore het volgende:
De laatste keer dat ik met potlood stemde, was voor klassenvertegenwoordiger geloof ik.
Is dat niet tof dan?quote:Op maandag 24 september 2007 19:29 schreef DennisMoore het volgende:
Klassenvertegenwoordiger moest je met 't klassenboek sjouwen geloof ik.
Pienter hoor.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:29 schreef Q. het volgende:
Ja: ze gaan de wijk niet slopen.
Is dat die tent die nu op de kop van lombok staat?quote:Op woensdag 26 september 2007 00:10 schreef zwahiel het volgende:
Al iemand naar de Iftar geweest overigens?
Ik vind dit ook wel vreemd trouwens. Neude staat al vol met terrassen, janskerkhof misschien uitbreiding van hemingway? Meer kan ik me niet indenken. Overigens zijn terrassen daar op parkeerplaatsen niet mogelijk, omdat serveersters dan de straat moeten oversteken, dit mag niet. Dat is ook de reden dat het grote terras op de neude zo lang heeft geduurd, moest eerst afgesloten worden voor het verkeer. Het wed staat al vol met terrassen, vismarkt ook, oudegracht ten noorden van de vismarkt.....quote:nieuwe terrassen onder voorwaarden mogelijk op het Neude, de Ganzenmarkt, Janskerkhof, Oudegracht ten noorden van de Vismarkt, Vredenburg en omgeving, Tolsteegbrug, Domplein, het Wed en de Vismarkt.
Ja, betaald parkeren wordt in heel Tuindorp in fases ingevoerd, iedere paar maanden een stukje dieper. Compleet idioot om dat zo te doen maargoed. Je kon er al niet normaal parkeren, en nu krijgen de achterste straten er nog meer auto's bij.quote:Op zondag 30 september 2007 12:52 schreef Oosthoek het volgende:
Teruggevonden na een paar maanden
Gister kreeg ik de schrik van mn leven. Kreeg van iemand te horen dat tuindorp (of voordorp weet ik veel) al een paar weken betaald parkeren was. Mijn auto stond daar al dik twee wekenGodzijfucking dank is het stukje waar ik hem altijd zet nog niet betaald parkeren. Waar denkt de gemeente godverdomme wel niet dat wij in witte vrouwen onze auto kwijt moeten? Kutzooi
En wel 900.000 euro uitgeven aan een idioot
burgemeestersreferendum
waar niemand op zit te wachten.
Het is gewoon geen oplossing, slechts verplaatsing van het probleem. IBB is echt véél te ver voor mij, woon aan het begin van de biltstraat. Binnenkort is de meest dichtbijzijnde lokatie fort blauwkapelquote:Op zondag 30 september 2007 13:10 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja, betaald parkeren wordt in heel Tuindorp in fases ingevoerd, iedere paar maanden een stukje dieper. Compleet idioot om dat zo te doen maargoed. Je kon er al niet normaal parkeren, en nu krijgen de achterste straten er nog meer auto's bij.
Is er al een parkeervergunning afgegeven op jouw adres dan? Binnenkort moet iedereen op het IBB parkeren
quote:Op zondag 30 september 2007 13:09 schreef Oosthoek het volgende:
Ja, maar ik woon dus in witte vrouwen, krijg geen vergunning omdat mn huisgenoot er al een heeft en er is gewoon geen andere parkeerplek mogelijk dan tuindorp, en dat is al 15 minuten lopen godverdomme. Waar moet ik dán mn auto neerzetten...De gemeente is altijd heel goed in dit soort 'oplossingen' maar laat aan de andere kant de bevolking de tering krijgen als er écht iets moet gebeuren. Dan is
Brouwer
plotseling te druk met een referendum waar geen hond op af komt.
[..]
Ik vind dit ook wel vreemd trouwens. Neude staat al vol met terrassen, janskerkhof misschien uitbreiding van hemingway? Meer kan ik me niet indenken. Overigens zijn terrassen daar op parkeerplaatsen niet mogelijk, omdat serveersters dan de straat moeten oversteken, dit mag niet. Dat is ook de reden dat het grote terras op de neude zo lang heeft geduurd, moest eerst afgesloten worden voor het verkeer. Het wed staat al vol met terrassen, vismarkt ook, oudegracht ten noorden van de vismarkt.....Ik snap hier echt geen reet van...
Ik word al moedeloos als ik er aan denk om die hersenloze figuren van de gemeente te bellenquote:Op zondag 30 september 2007 13:14 schreef releaze het volgende:
[..]
heb je het al wat harder geprobeerd naar de gemeente toe? is toch achterlijk dat er in een huis waar veel mensen wonen er maar 1 iemand een vergunning krijgt, ook jij staat daar ingeschreven. zou het nog eens proberen als ik jou was. En je weet het, hoe vaker je belt en hoe irritanter je bent, hoe eerder je geholpen wordt bij bureaucratische instanties
Kan je in De Bilt nog gratis parkeren?quote:Op zondag 30 september 2007 13:13 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Het is gewoon geen oplossing, slechts verplaatsing van het probleem. IBB is echt véél te ver voor mij, woon aan het begin van de biltstraat. Binnenkort is de meest dichtbijzijnde lokatie fort blauwkapel![]()
![]()
Iemand in huis heeft inderdaad al een vergunning. Sta nu op de wachtlijst voor een 2e, deze is 7 jaar
Vrees van niet. Ik overweeg nu om mijn auto in Helmond te parkeren bij mijn ouders. Het is een stukje fietsen, maar dan staat hij tenminste gratis!quote:Op zondag 30 september 2007 13:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Kan je in De Bilt nog gratis parkeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |