Wat is het probleem om een paar uurtjes niet te roken?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er nou eigenlijk het probleem van dat er een paar zaken over blijven waar gerookt mag worden en de rest niet?
Uitgaan is niet werken. Uitgaan is ontspanning en rokers doen dat met een sigaret. Die sigarte is ook precies de reden dat veel mensen in de horeca werken want daar kan je nog roken tijdens je werk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is het probleem om een paar uurtjes niet te roken?
Iedere werknemer dient een rookvrije werkplek te hebben, of hij nu zelf rookt of niet. Je kunt ook niet stellen dat elke jongere die op een horeca-opleiding zit, maar moet leren roken, omdat dat 'normaal' is in de horeca! Werkplekken dienen rookvrij te zijn. Mijn jongste wil later in de horeca werken en het moet niet zo zijn dat hij op bepaalde plaatsen niet aan het werk kan/mag omdat hij niet rookt. Hij moet overal kunnen werken waar hij wil en overal rookvrij. (behalve de kookdampen dan, hè)
nu doe je het weerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden tegen gescheiden rook-niet-rook- horeca. Het enige argument dat ik hoor is dat niet rokers niemand meekrijgen naar de rokerskroeg en daar de overheid voor nodig denken te hebben.
Idd, het is net alsof alle posts bij hem direct de versnipperaar in gaan...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:20 schreef Brupje het volgende:
[..]
nu doe je het weerDat is schijnbaar het enige argument dat jij wilt horen.
Waar jij uitgaat, zijn ook mensen die werken. En die hebben recht op een rookvrije werkplek.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uitgaan is niet werken.
Ik denk helemaal niet aan mezelf. Ik denk aan iedereen en daarom ben ik voorstander van rook en niet rokers horeca. Net zoals ik ook voorstander ben van verschillende tenten qua muziek. Juist omdat diversiteit mooi is. Als iedereen van hetzelfde hield zou het snel saai worden op deze aarde.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar jij uitgaat, zijn ook mensen die werken. En die hebben recht op een rookvrije werkplek.
Een jongeman die van de horeca-opleiding afkomt, moet overal aan 't werk kunnen gaan waar personeel nodig is, zonder in de rook te hoeven werken. Je kunt niet stellen: Dit is een rookkroeg, dus sollicitanten die niet roken zijn bij voorbaat uitgesloten of moeten accepteren dat hun werkplek niet rookvrij is.
Je denkt gewoon alleen aan jezelf.
Waarom mag je dat niet stellen. Elke werkgever stelt toch eisen aan zijn personeel. Helemaal niet vreemd. Moet jij alls 100 kilo wegende vrouw of man net van de horeca opleiding maar eens ghaan proberen bij de teasers te werken. Wedden dat je niet aangenomen wordt. Feit iis dat je gewoon niet overal aan de slag komt, daarom zoek je wat het beste bij jou past.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar jij uitgaat, zijn ook mensen die werken. En die hebben recht op een rookvrije werkplek.
Een jongeman die van de horeca-opleiding afkomt, moet overal aan 't werk kunnen gaan waar personeel nodig is, zonder in de rook te hoeven werken. Je kunt niet stellen: Dit is een rookkroeg, dus sollicitanten die niet roken zijn bij voorbaat uitgesloten of moeten accepteren dat hun werkplek niet rookvrij is.
Je denkt gewoon alleen aan jezelf.
Lul niet. tuurlijk kan ik zonder roken. Ik rook all stukken minder als vroeger. Ik wil gewoon de keuze hebben waar ik heen ga. Als dat zo moeilijk te begrijpen is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:53 schreef The_End het volgende:
Rokers denken (met betrekking tot roken) altijd alleen aan zichzelf. Dat is nou eenmaal het resultaat van een verslaving. Het komt gewoon niet eens in je op om even niet te roken; dat is gewoon geen optie voor jou.
Dan rook je niet als je uitgaat, dan kan je overal heen waar je wilt. Overgens zegt elke roker dat ie wel zonder kan; maar stoppen kan dan weer niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Lul niet. tuurlijk kan ik zonder roken. Ik rook all stukken minder als vroeger. Ik wil gewoon de keuze hebben waar ik heen ga. Als dat zo moeilijk te begrijpen is.
Het komt niet in je op om anderen de ruimte te geven om zich op hun manier te ontspannen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:53 schreef The_End het volgende:
Rokers denken (met betrekking tot roken) altijd alleen aan zichzelf. Dat is nou eenmaal het resultaat van een verslaving. Het komt gewoon niet eens in je op om even niet te roken; dat is gewoon geen optie voor jou.
Dat je stopt met reageren op mijn reacties noem ik niet weerspreken van mijn argumenten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle tegenargumenten zijn weersproken. Jullie denken alleen aan jezelf.
Voorlopig is het onrealistisch te geloven dat je overal maar kunt blijven roken wanneer het je behaagd. Je hebt maar rekening te houden met anderen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet-rokers zijn egoïstische onrealistische dictators.
Juist als ik op stap ga rook ik graag, bier en sigaret is nog altijd een lekkere combo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Dan rook je niet als je uitgaat, dan kan je overal heen waar je wilt. Overgens zegt elke roker dat ie wel zonder kan; maar stoppen kan dan weer niet.
Volgens mij doen we dat al heel veel. Het grootste deel van de dag rook ik namelijk niet. Wel is frappant dat als we in de rookruimte zit de niet rokers er altijd bij zitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:01 schreef Brupje het volgende:
[..]
Voorlopig is het onrealistisch te geloven dat je overal maar kunt blijven roken wanneer het je behaagd. Je hebt maar rekening te houden met anderen.
Je blijft alleen maar dezelfde weersproken argumenten recyclen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat je stopt met reageren op mijn reacties noem ik niet weerspreken van mijn argumenten.
Een enkele keer stap ik ook wel eens met een collega ff naar de rookruimte voor de gezelligheid. Maar dat houdt niet in dat ik geen rookvrije werkplek op prijs stel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij doen we dat al heel veel. Het grootste deel van de dag rook ik namelijk niet. Wel is frappant dat als we in de rookruimte zit de niet rokers er altijd bij zitten.
Het plotseling over springen naar andere onderwerpen of dingen erbij halen die er niks mee te maken hebben is ook geen weerspreken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je blijft alleen maar dezelfde weersproken argumenten recyclen.
We zullen zien welke argumenten jij gebruikt als er straks iets anders verboden word. "Huil, huil, vrije keuze, huil huil,overlast!"quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:24 schreef Brupje het volgende:
[..]
Een enkele keer stap ik ook wel eens met een collega ff naar de rookruimte voor de gezelligheid. Maar dat houdt niet in dat ik geen rookvrije werkplek op prijs stel.
[..]
Het plotseling over springen naar andere onderwerpen of dingen erbij halen die er niks mee te maken hebben is ook geen weerspreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |