quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
met jou is geen normale discussie aan te gaan, jij bent geen anti-roker, jij bent een blinde kruistochtloper.
Alleen de verslaving voeden telt, flikker op met je beschuldigende kutopmerkingen man. Je hebt echt geen idee waar je over lult.
Dus 30% van de mensen in Nederland bepaalt voor de andere 70% wat het beleid is in de horeca. Dat vindt ik vreemd. Wat vertelt mij dat? Dat onder het uitgaand publiek het percentage rokers groter is als die 30%. Een andere conclusie kan ik niet trekken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En die emblemen bestaan. Waarom niemand die gebruikt? Omdat er nu gewoon angst op omzetdaling heerst omdat andere kroegen jouw rokende clientele gaarne van je overnemen.
Bullshit dus. Ik heb nog nooit ergens gerookt waar het niet mocht. Ik blaas geen rook in iemands gezicht, ik wacht met roken tot iedereen klaar is met eten en vraag het dan netjes.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik heb heel lang gerookt en rook heel regelmatig nog wel een peuk... Vooral bij het uitgaan.
Ik heb blijkbaar een beter idee waar ik over lul, dan jij. Je hebt geen enkel idee wat een verslaving inhoudt en waarom dat zoveel problemen met zich meebrengt. Moeders doen er alles aan om hun kind te beschermen tegen allerlei gevaar, maar steken zonder probleem een peuk op waar dat kind bij zit, terwijl ze donders goed weten hoeveel schade je daarmee kan toebrengen aan een kind.
De eerste 'tolerante' roker moet nog gemaakt worden.
Ik denk dat wij naar totaal verschillende soorten gelegenheden gaan. Want in de kroegjes waar ik meestal kom rookt toch echt de meerderheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet, maar dat zal jou niet opvallen. Het meerendeel van het uitgaanspubliek rookt niet. Dus de kans is groter dat er een niet-roker naast je staat dan een roker.
haha, dus jij gaat aan iedereen vragen in de kroeg of ie er bezwaar tegen heeft?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:52 schreef HeatWave het volgende:
En zo moet het ook werken in een kroeg, das op dat moment gewoon de huiskamer van de eigenaar en hij mag zijn eigen regels opstellen. En DIE regels zijn bindend.
Dan kom je op de verkeerde plaatsen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet, maar dat zal jou niet opvallen. Het meerendeel van het uitgaanspubliek rookt niet. Dus de kans is groter dat er een niet-roker naast je staat dan een roker.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:53 schreef The_End het volgende:
[..]
haha, dus jij gaat aan iedereen vragen in de kroeg of ie er bezwaar tegen heeft?
Zal ik het je stap voor stap uitleggen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus 30% van de mensen in Nederland bepaalt voor de andere 70% wat het beleid is in de horeca. Dat vindt ik vreemd. Wat vertelt mij dat? Dat onder het uitgaand publiek het percentage rokers groter is als die 30%. Een andere conclusie kan ik niet trekken.
Al die zogenaamde mensen die nou nooit uitgaan door de sigarettenrook die zouden toch staan te springen om weg te gaan? Die doelgrooep boor je als ondernemen toch aa, mochten er wat rokende klanten ergens anders heen gaan?
Oh!? Ik kom toch al regelmatig in een kroeg waar ALLE bezoekers niet roken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een gezellige kroeg? Kans is 0,0, of lager.
O jee, gaan we voor de 10000ste maal dat 'argument' herhalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]Nee, daar heb je dus bordjes voor...
ik ken dergelijke kroegen ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh!? Ik kom toch al regelmatig in een kroeg waar ALLE bezoekers niet roken.
En daar is het heel gezellig hoor.
(de bareigenaar heeft astma)
Blijf daar dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh!? Ik kom toch al regelmatig in een kroeg waar ALLE bezoekers niet roken.
En daar is het heel gezellig hoor.
(de bareigenaar heeft astma)
Maar waarom komt de discussie toch de hele tijd terug op het uitgaanspubliek terwijl het gaat om de werknemers van de horeca, die recht hebben op een rookvrije werkplek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach waar het hier om gaat is een klein groeje verstokte antirokers die graag rookvrij willen uitgaan. Ze weten dat bij een gescheiden horeca het rokers gedeelte van die horeca (uitgezonderd restaurants) veel beter zal draaien als het niet rokers deel. Om de simpele reden dat het een meerderheid van de niet rokende kroegbezoekers niet uitmaakt om een paar uurtjes in de rook te staan. Deze groep zal dus ook gewoon in de rokende horeca te vinden zijn, zodat zij alleen in hun rookvrije horeca overblijven die dan nog eens binnen 6 maanden failliet is. Ze moeten dus wel een algemeen rookverbod voor iedereen afdwingen, ongeacht of ze daarmee een ander zijn keuze vrijheid beperken
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Net alsof alle rokers asociale en zelfzuchtige junkies zijn. Rokers en niet-rokers gaan prima samen. In het ene cafe wordt nou eenmaal meer gerookt dan in het andere.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bullshit dus. Ik heb nog nooit ergens gerookt waar het niet mocht. Ik blaas geen rook in iemands gezicht, ik wacht met roken tot iedereen klaar is met eten en vraag het dan netjes.
Mag het niet, prima, ga ik wel ff op het balkon staan.
En zo moet het ook werken in een kroeg, das op dat moment gewoon de huiskamer van de eigenaar en hij mag zijn eigen regels opstellen. En DIE regels zijn bindend.
Dat is dus precies wat al een aantal malen is aangegeven dat niet-rokers achter hun rokende vrienden aanhobbelen, maar ondertussen toch klagen dat ze in de rook staan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Denk je dan werkelijk dat jantje en pietje naar kroeg 1 gaan alleen omdat dat een niet-rokers kroeg is? Gezellig met je vrienden gaan stappen is volgens mij een van de redenen om te gaan stappen.
ik ken weinig niet-rokers die klagen over de rook. Ze vinden het wel best. De enige die er problemen mee heeft zijn de rook-vrije café's, die een tekort aan klanten hebben. Waardoor mensen echt niet geneigd zijn om meer rookvrije café's neer te plempen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat al een aantal malen is aangegeven dat niet-rokers achter hun rokende vrienden aanhobbelen, maar ondertussen toch klagen dat ze in de rook staan.
Dus omdat jantje en pietje geen lol kunnen hebben zonder hun rokende vrienden, moeten die rokende vrienden maar naar Jantje en Pietjes pijpen dansen. Waarom gaan Jantje en Pietje niet gewoon naar de niet rokers kroeg en leren daar wat nieuwe niet rokende vrienden kennen. Dan nodigen ze hun rokende vrienden gewoon een andere keer bij hun thuis uit waar niet gerookt wordt om dan een gezellige avond te hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Zal ik het je stap voor stap uitleggen?
Stel, pietje en jantje zijn niet-rokers. Ze gaan graag stappen en drinken op zijn tijd een biertje. Ze hebben 4 rokende vrienden die ook graag gaan stappen en ook wel een biertje lusten. Nu zijn er een aantal leuke kroegen in de stad. Kroeg 1 is een niet-rokers kroeg en kroeg 2 een wel-rokers kroeg. Beide zijn geweldig. De 4 rokende vrienden van jantje en pietje besluiten naar kroeg 2 te gaan, omdat je daar kunt roken.
Denk je dan werkelijk dat jantje en pietje naar kroeg 1 gaan alleen omdat dat een niet-rokers kroeg is? Gezellig met je vrienden gaan stappen is volgens mij een van de redenen om te gaan stappen.
ja maar, ja maar.. klant is koning toch??quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik ken weinig niet-rokers die klagen over de rook. Ze vinden het wel best. De enige die er problemen mee heeft zijn de rook-vrije café's, die een tekort aan klanten hebben. Waardoor mensen echt niet geneigd zijn om meer rookvrije café's neer te plempen.
Het gaat om het personeel en niet om de klanten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus omdat jantje en pietje geen lol kunnen hebben zonder hun rokende vrienden, moeten die rokende vrienden maar naar Jantje en Pietjes pijpen dansen. Waarom gaan Jantje en Pietje niet gewoon naar de niet rokers kroeg en leren daar wat nieuwe niet rokende vrienden kennen. Dan nodigen ze hun rokende vrienden gewoon een andere keer bij hun thuis uit waar niet gerookt wordt om dan een gezellige avond te hebben.
verder lijkt het me vrij democratisch in die groep als ze ergens heen gaan waar de meerderheid heen gaat. Immers 66% is voor de rookkroeg en 33% niet.
En dat kan men dan ook vanaf 1 juli, buitenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja maar, ja maar.. klant is koning toch??
Waarom zijn er zoveel van die kut-dance tenten? Omdat het uitgaanspubliek blijkbaar van dance houdt.
Als de markt wil roken, dan moet men kunnen roken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |