Als jij niet kan garanderen dat je product 100% werkt moet je het niet verkopen of je moet de consument dermate support geven dat hij gewoon een nieuwe krijgt als ie niet werkt zoals jij verwacht en als ik een scherm koop, verwacht ik dat alle beeldpunten het gewoon doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef StrayDog het volgende:
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
Dankzij die wet koop op afstand heb je als consument bij internetbestellingen idd helemaal niets aan een pixelgarantie. Maar voor zover het ooit voor je van toepassing is, deze wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:
[..]pixelgarantie
je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...
http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
[..]
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
Het gaat erom dat je iets koopt wat niet deugt en niet werkt zoals jij verwacht. Of iets wel of niet bruikbaar is doet er naar mijn mening niet toe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
Zeg ik dat? Er zijn regelgevingen voor zulke zaken. Die deel ik mede.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
Tenzij de verkoper iets van de prijs af doet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.
Dit is toch ook niet acceptabel?
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.
Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
Tja, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:
[..]
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?
Het is uiteindelijk altijd:
1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.
Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.
Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
Klinkt logisch, goed om te wetenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.
Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.
Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Celeron dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:54 schreef Nawien het volgende:
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
http://www.mediamarkt.nl/1/klantenservice/service/index.php3quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
Geef eens een eigen invulling aanquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:34 schreef Nawien het volgende:
Ja ok, maar in principe zegt dit nog niks. Zie het als richtlijnen waar men een eigen invulling aan kan geven.
quote:Omruilen
Omruil geen probleem bij ons. Mits je het product terugbrengt compleet, onbeschadigd in de originele verpakking en inclusief de kassabon.
Die met de hoedquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:35 schreef veldmuis het volgende:
Wat voor turk heeft die teksten eigenlijk zitten maken.
originele verpakking is geen probleem:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
Ik had meer naar het geheel gekeken maar ok
Compleet, daar valt niet echt over te discussieren.
Onbeschadigd is al een dubieus punt. Originele verpakking wordt je vaak op genaait. Immers, de verpakking is niet zoals hij was op het moment dat jij hem kocht. Ik neem aan dat je hem hebt opengemaakt om hem aan te sluiten en dan is de verpakking al beschadigd en niet meer origineel.
Ik geef toe, pure mierneukerij, maar ik heb het zien gebeuren![]()
Overigens idd niet het beste Nederlands![]()
bij pc games en software kan ik mij dat nog wel voorstellen i.v.m. kopieeren (dit vraag ik ook van te voren)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:
Tja, eigenlijk hebben ze wel gelijk. Wel schofterig maar het is wel zo.
Zo was er ook iets met software/films.
Ja u mag ruilen, maar NIET als het product al is gebruikt.
Ok.. hoe kom ik erachter of ik het wil of niet (werkt of niet) als ik het niet mag proberen.
Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:
Tja, eigenlijk hebben ze wel gelijk. Wel schofterig maar het is wel zo.
Zo was er ook iets met software/films.
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ik
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
[..]
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.
Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
En softwarequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Die in het centrum?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
correctie:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
hmm hoe wou je dat zomaar doen bij een normale zaak waar je de monitor ook kan bezichtigen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Onzin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.
Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.
Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Je kan niet elk product binnen acht dagen terugbrengen bij iedere winkel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |