abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52165485
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.

Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
60 euro betalen voor pixelgarantie bij een webshop terwijl je sowieso al 8 dagen bedenktijd hebt bij online aankopen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:07:23 #32
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165518
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je kan prima rijden met een lekke band. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?

Ik vind het schandalig. Zeker na 10 jaar LCD's bouwen
Ja tuurlijk begrijp ik het (en je rijd niet prima met een lekke band , terwijl een dooie pixel niet eens hoeft op te vallen ), punt is dat die 2 dingen niet echt met elkaar te vergelijken zijn waardoor de vergelijking mank loopt. Het heet niet voor niets een vergelijking

Maarja je hebt wel gelijk hoor, maar het komt nu wel veeel minder voor dus het gaat de goede kant op. Mijn widescreen tft had overigens geen dooie pixels
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_52165595
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.

Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
pixelgarantie

je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...

http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
quote:
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
* dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
* dat het product wordt hersteld of vervangen;
* dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
* dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
pi_52165602
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef Nawien het volgende:
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52165700
ik heb bijna 1cm aan dooie pixels
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52165731
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
Ze zijn prima in staat om schermen te bouwen zonder dode pixels hoor. Alleen kosten die een godsvermogen. Om toch aan de vraag te kunnen voldoen, levert men die inferieure schermen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:14:32 #37
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165752
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.
Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
pi_52165791
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:17:30 #39
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165819
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:

[..]

Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.

Bedoel, je krijgt al bijna een scherm bij 2 pakken koffie.

Gaat de EU (of weet ik veel) dit nog herzien aankomende jaren?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:17:47 #40
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165826
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

pixelgarantie

[..]

Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt niet

Nu even terug naar monitoren:

Een van de verwachtigingen kunnen dode pixels zijn. 3 daarvan zijn toegestaan en van de subpixels 5. Geen poot om op te staan dus.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:18:07 #41
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165838
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
Ze bouwen die dingen 10 jaar dude. Ze zijn al een jaar of 6, 7 mainstream
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52165866
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:

[..]

En waar staat die clausule?
Die staat in de opgaaf van de fabrikant.
En in Nederland geldt dat je als consument niets te maken hebt met de fabrikant maar met de verkoper (winkel).
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter de fabrikant omdat de overgrote meerderheid (*) van de TFT schermen zonder dode pixel afgeleverd wordt.
Dat is dan ook wat je mag verwachten van een nieuw scherm.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen.

Daarom mijn 3 gouden tips (eerdere reactie) bij aanschaf van een TFT.

(*) MaGNeT werkt in een computerzaak en krijgt gemiddeld 1 scherm per week terug met een dode pixel = zo'n 2% van alle schermen die we verkopen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:20:03 #43
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165882
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.

Bedoel, je krijgt al bijna een scherm bij 2 pakken koffie.

Gaat de EU (of weet ik veel) dit nog herzien aankomende jaren?
Tja kansloos. Ja en nee. Je kan het vanuit 2 standpunten bekijken.
Snuwerd verwoord het goed, das namelijk de reden van deze clausule
pi_52165962
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
pi_52166014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:26:33 #46
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166076
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En waar staat die clausule?
Die staat in de opgaaf van de fabrikant.
En in Nederland geldt dat je als consument niets te maken hebt met de fabrikant maar met de verkoper (winkel).
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter de fabrikant omdat de overgrote meerderheid van de TFT schermen zonder dode pixel afgeleverd wordt.
Dat is dan ook wat je mag verwachten van een nieuw scherm.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen.

Daarom mijn 3 gouden tips (eerdere reactie) bij aanschaf van een TFT.
En in van de winkel. De winkel neemt het namelijk over van de fabrikant
Verder heb je idd niks te maken met allerlei andere toko's. De enige relevante is de winkel waar jij koopt. Maar als zij de voorwaarden van de fabrikant overnemen, wat eigenlijk altijd gebeurt, kom je ook niet verder

Van een TFT scherm kan je niet verwachten dat alle pixels werken. Hier valt niet over te discussieren dit is een gegeven, een feit. Het is vastgelegd.

Je hebt verder wel gelijk hoor, dit is alleen de andere (technische) kant van het verhaal.

Overigens zijn die 3 tips de enige manier om onder deze naaierij uit te komen, want dat is het wel eigenlijk
pi_52166142
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Nawien het volgende:

[..]

Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt niet

Nu even terug naar monitoren:

Een van de verwachtigingen kunnen dode pixels zijn. 3 daarvan zijn toegestaan en van de subpixels 5. Geen poot om op te staan dus.
ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)

ik koop toch ook geen auto met een kras erop?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:30:02 #48
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166166
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixel
Ik heb een scherm zonder pixelgarantie gekocht, waardoor ik 50 euro goedkoper uit was, maar ik heb tot op heden geen dode pixels/subpixels
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:31:15 #49
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166211
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:29 schreef mschol het volgende:

[..]

ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)

ik koop toch ook geen auto met een kras erop?
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:33:50 #50
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52166281
Hoeveel procent van de TFT's heeft nou eigenlijk een dode pixel? Voor zover ik weet, nog geen 5%. Van alle TFT's die ik heb gekocht, heb ik er nog nooit een met dode pixel gehad.

Even uitgaande van 5% ... dan hadden de TFT fabrikanten die dingen gewoon 5% duurder moeten maken. Elk ander bedrijf gaat er gewoon vanuit dat je soms wat geld kwijt bent aan service/garantie. Dat kunnen ze dan toch ook gewoon voor TFT's doen?
Schaap
pi_52166340
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Als jij niet kan garanderen dat je product 100% werkt moet je het niet verkopen of je moet de consument dermate support geven dat hij gewoon een nieuwe krijgt als ie niet werkt zoals jij verwacht en als ik een scherm koop, verwacht ik dat alle beeldpunten het gewoon doen.

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166359
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
pi_52166383
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
pi_52166462
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
pi_52166463
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.

Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166517
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef StrayDog het volgende:
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.

Dit is toch ook niet acceptabel?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:26 #57
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_52166527
Toch jammer dat er voor die Pixels een Europeese norm is afgesproken. En dat je dus met 1 pixeltje gewoon blijft zitten... Fabrikant kan daar niet altijd iets aan doen.

Ow... die norm heet trouwens ISO 13406 (Klasse II) is standaard.)
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:43 #58
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_52166534
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

pixelgarantie

[..]

Dankzij die wet koop op afstand heb je als consument bij internetbestellingen idd helemaal niets aan een pixelgarantie. Maar voor zover het ooit voor je van toepassing is, deze wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_52166536
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
Het gaat erom dat je iets koopt wat niet deugt en niet werkt zoals jij verwacht. Of iets wel of niet bruikbaar is doet er naar mijn mening niet toe.
pi_52166547
wat doen we nou moeilijk, alles wat je koopt valt te ruilen. Gewoon terugbrengen met een smoesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')