abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52166340
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
Als jij niet kan garanderen dat je product 100% werkt moet je het niet verkopen of je moet de consument dermate support geven dat hij gewoon een nieuwe krijgt als ie niet werkt zoals jij verwacht en als ik een scherm koop, verwacht ik dat alle beeldpunten het gewoon doen.

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166359
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
pi_52166383
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
pi_52166462
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
pi_52166463
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.

Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166517
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef StrayDog het volgende:
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.

Dit is toch ook niet acceptabel?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:26 #57
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_52166527
Toch jammer dat er voor die Pixels een Europeese norm is afgesproken. En dat je dus met 1 pixeltje gewoon blijft zitten... Fabrikant kan daar niet altijd iets aan doen.

Ow... die norm heet trouwens ISO 13406 (Klasse II) is standaard.)
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:43 #58
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_52166534
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

pixelgarantie

je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...

http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
[..]

lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
Dankzij die wet koop op afstand heb je als consument bij internetbestellingen idd helemaal niets aan een pixelgarantie. Maar voor zover het ooit voor je van toepassing is, deze wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_52166536
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
Het gaat erom dat je iets koopt wat niet deugt en niet werkt zoals jij verwacht. Of iets wel of niet bruikbaar is doet er naar mijn mening niet toe.
pi_52166547
wat doen we nou moeilijk, alles wat je koopt valt te ruilen. Gewoon terugbrengen met een smoesje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:44:52 #61
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166598
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef mschol het volgende:

[..]

ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
Zeg ik dat? Er zijn regelgevingen voor zulke zaken. Die deel ik mede.
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_52166607
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.

Dit is toch ook niet acceptabel?
Tenzij de verkoper iets van de prijs af doet. Maar ik ga niet de volle prijs betalen voor iets wat niet naar wens is.
pi_52166677
Tja. Ik kreeg vanmorgen mijn MacBook Pro binnen. En daar zat ook een dode pixel op. Gebeld met Apple en de nieuwe is al onderweg
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:48:23 #64
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166703
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.

Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?

Het is uiteindelijk altijd:

1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.

Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.

Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
pi_52166766
Ik vind het ook vreemd dat de "rotte" schermen niet weggegooid worden. Dat is toch vrij normaal bij electronica? Denk bijvoobeeld aan wafers, je moet eens weten wat daar wel niet weggegooid word. Daar is het toch ook niet van: "Och, een processortje kan wel eens vastlopen." ?
pi_52166835
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:

[..]

Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?

Het is uiteindelijk altijd:

1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.

Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.

Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
Tja, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven.
pi_52166838
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Klinkt logisch, goed om te weten
Trust me, I know what I'm doing.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:54:09 #68
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166857
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
pi_52166933
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:54 schreef Nawien het volgende:
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
Celeron dus.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:58:41 #70
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166998
Die is dan wel weer goed
pi_52167025
Zou toch maar even proberen om 'm terug te brengen.
Tijdje terug heeft mijn vriend een TFT monitor gekocht bij de media markt, ontdekten thuis een dode pixel en konden 'm ongezien ruilen voor een andere. Bij de volgende ook een dode pixel, omgeruild voor de derde monitor, die was prima in orde en verder niks geen problemen mee gehad.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:00:42 #72
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52167055
Soms zijn ze coulant ja. Mocht het niet zo zijn heb je echter geen poot om op te staan.
pi_52167338
Bij Mediamarkt is dat standaard, kun je altijd ruilen.
En die omgeruilde monitor met dode pixel wordt dan inderdaad gewoon weer in de winkel gezet wachtend op een klant die de dode pixel niet opmerkt of die het niet boeit
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:18:55 #74
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52167652
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
pi_52167991
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
http://www.mediamarkt.nl/1/klantenservice/service/index.php3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')