abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52172276
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:

[..]

Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.

Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.

Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52173246
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:14:07 #93
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52177908
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:26:15 #94
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_52178319
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
En software
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_52178392
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)

Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
pi_52181669
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven )
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
pi_52181725
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
hmm hoe wou je dat zomaar doen bij een normale zaak waar je de monitor ook kan bezichtigen?
pi_52181826
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Onzin.
pi_52182256
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Don't judge a duck by its brother
pi_52184781
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Je kan niet elk product binnen acht dagen terugbrengen bij iedere winkel.
Koop is in principe koop.

Ruilen of terugbrengen geldt alleen in de volgende gevallen:

- online aankopen (wet "koop op afstand" geeft je 8 dagen bedenktijd)
- als de winkel je de mogelijkheid geeft om te ruilen (hoeft geen geld terug te zijn maar kan wel - hangt af van beleid)
- koop aan de deur (colportagewet - 7 dagen bedenktijd)

Mocht je eventueel twijfelen aan mijn beweringen dan adviseer ik je eerst om je even in te lezen (kan eenvoudig via http://www.consumentenautoriteit.nl)
pi_52184832
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Onzin.
Niet geheel onzin.
Sommige sites bieden de "dode pixel" monitoren aan met korting zodat je vantevoren weet dat er een dode pixel in zit.

Maar over het algemeen worden ze gewoon weer opnieuw verkocht.
Maar bij een webwinkel is dat geen punt omdat je sowieso 8 dagen bedenktijd hebt.
Daarom zou je gek zijn als je een dode-pixel garantie koopt bij een webshop.
pi_52184858
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Sterker nog: dode-pixels zijn over het algemeen springlevend.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:14:56 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_52185136
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:04:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:23:27 #104
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52188443
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.

Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat dit met software niet mag. Met TFT monitoren mag dit wel. Dat is het punt. Dat je er begrip op voor kan opbrengen snap ik. Maar we werken nu eenmaal met regels en niet met begrip.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:23 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
Ja, iemand noemde het ISO nummer in dit topic
Still Pimpin' .. Ahaaight
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:26:18 #105
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52188471
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:28 schreef McKillem het volgende:

[..]

Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)

Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
Ja grote marksstraat. Heb je een goeie verkoper gehad Heette die toevallig Sebastiaan? Das een maat van mij
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]

correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven )
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
Hmm, dan ben je dus afhankelijk van "het lokaal beleid"
Still Pimpin' .. Ahaaight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')