Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
[..]
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.
Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
En softwarequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Die in het centrum?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
correctie:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
hmm hoe wou je dat zomaar doen bij een normale zaak waar je de monitor ook kan bezichtigen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Onzin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.
Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.
Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Je kan niet elk product binnen acht dagen terugbrengen bij iedere winkel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Niet geheel onzin.quote:
Sterker nog: dode-pixels zijn over het algemeen springlevend.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat dit met software niet mag. Met TFT monitoren mag dit wel. Dat is het punt. Dat je er begrip op voor kan opbrengen snap ik. Maar we werken nu eenmaal met regels en niet met begrip.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.
Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
Ja, iemand noemde het ISO nummer in dit topicquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
Ja grote marksstraat. Heb je een goeie verkoper gehadquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)
Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
Hmm, dan ben je dus afhankelijk van "het lokaal beleid"quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven)
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |