abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:35:52 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52164615
Zondagavond gaf mijn monitor de geest.Droevige zaak....... Dus ikke gisteren op een nieuwe uit.
Het moest een TFT worden van mijn man. Niet dat ik veel keus had wat dat betreft want die ouderwetse bakbeesten worden niet meer gemaakt. Mja ik heb al zoveel verhalen gehoort over dode pixels dat ik er niet zo vreselijk veel zin in had.....

Ik toch maar een mooie 19 inch van Philips uit gezocht en ikke blij : ik kon weer internetten.

Vanochtend start ik de pc op en wat zie ik : !!!!!! een dode pixel helemaal bovenin Dat is me gisteren helemaal niet opgevallen

Je mag er toch vanuit gaan dat die dode pixels hooguit na verloop van tijd opduiken en niet dat je zo'n scherm al compleet mét koopt toch ??????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:37:42 #2
81237 releaze
best of both worlds
pi_52164673
nou, het gebeurt heel regelmatig. zo regelmatig dat ze dode pixels na aankoop pas in de garantie gooien als je er 3 of meer hebt. je kan met je monitor terug naar de zaak gaan en vragen om een nieuwe omdat je hem kapot gekocht hebt, maar kans dat ze je afpoeieren.
pi_52164707
Volgens mij heb je een twee weken garantie op pixels.
pi_52164749
Een 19 inch TFT om te internetten
pi_52164785
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
Vergeet het maar, voor 1 pixel krijg je o,o procent support.
pi_52164813
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
En vaak geld dat alleen voor een bepaalde cirkel in je scherm. Afhankelijk van je merk en garantie, heb je garantie van een bepaald formaat cirkel vanuit het middelpunt.

Je zegt dat hij bovenin zit, dan kan je het vaak vergeten.

p.s. ik zou gewoon terug naar de winkel gaan.... Hier op fok vervangen ze hem toch niet.
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:43:13 #7
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52164849
Weet je zeker dat het een dode pixel is? Het kan ook een luie zijn, die is dus niet zwart/wit, maar bijv rood/groen/blauw(rgb).
Als je op de pixel tikt, kan hij weer "aangaan". Had ik ook met mijn laptop. Af en toe aantikken en daarna deed hij het weer goed.

Dit is overigens serieus en geen grap.

Naar de winkel gaan heeft overigens geen zin. 3 dode pixels en 5 dode subpixels, zoals de luie technisch gezien heten, vallen binnen de marge. Afhankelijk ook van de plaats. 3 dode pixels aan de rand is nog steeds pech.

Moet echt in het zicht (midden) zitten.
Still Pimpin' .. Ahaaight
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:43:13 #8
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_52164850
Ik heb er ook één hij stoort me niet zo
pi_52164979
Philips staat er bij mij in ieder geval om bekend.
Pixel uitval.
BenQ.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_52165076
Had je maar pixelgarantie erbij moeten nemen.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:50:44 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165092
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Pixel uitval.
BenQ.
BenQ en LG, allemaal Philips
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:52:21 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165131
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:50 schreef Chr1st1aan het volgende:
Had je maar pixelgarantie erbij moeten nemen.
Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.

Je hebt ook zoiets als consumentenrecht/bescherming. Geloof me, geen enkele winkel die mij weet af te poeieren met dooie pixels op m'n scherm

Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een lekke band
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52165132
Heb je niet toevallig de dure serie van Philips, die heeft zero pixel tolerance blabla
pi_52165135
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:50 schreef Biogarde het volgende:

[..]

BenQ en LG, allemaal Philips
Wist ik niet. Blij dat ik geen dode pixels heb dan.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:52:51 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52165146
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Pixel uitval.
BenQ.
Het is gewoon krek een Philips
pi_52165162
Philips biedt op bepaalde modellen 100% pixelgarantie.
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:54:58 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_52165199
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
welke hem vervolgens weer in de schappen terugzet....

offtopic, maar ik moest ff mn aanhoudende verbazing ventileren
pi_52165245
Gewoon terug gaan naar de winkel met je TFT en geld terugeisen omdat je niet tevreden bent met je aankoop. Bij de volgende winkel moet je gewoon eisen dat ze 'm daar testen omdat je anders toch weer terugkomt als er een dode pixel blijkt te zijn.

Pixelgarantie is natuurlijk grote onzin, tenzij het voor een lange periode geldig is. Maar aangezien er niet zo snel pixels doodgaan na de eerste 24-48 uur gebruik heb je er toch niet veel aan
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:57:09 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165263
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:58:06 #20
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165289
Maar goed, VMBO'ers zat die met hun kapotte scherm weer de winkel uit wandelen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:59:23 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52165318
Ik had er eerst ook een maar nu issie weg, denk dat het een ''luie'' was.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52165341
Als je hem in de winkel hebt gekocht kan je hem gewoon terugbrengen, pixelgarantie of niet.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:00:44 #23
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165347
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:52 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.

Je hebt ook zoiets als consumentenrecht/bescherming. Geloof me, geen enkele winkel die mij weet af te poeieren met dooie pixels op m'n scherm[afbeelding]

Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een lekke band
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.

Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm
Vergelijking gaat niet op. Dat het scherm oprolbaar of wat dan ook is, doet verder niks af aan het feit dat de werking van pixels niet verandert (alleen verfijnd). Ken jij de techniek erachter? Op basis van je verhaal niet.

Je hebt wel gelijk dat het eigenlijk niet zou mogen, maar zoiets weet je nu eenmaal van tevoren. En doordat het nu al aardig mainstream is, en het productieproces is geoptimaliseerd komt het minder voor. Wil je echter zekerheid, dan ben je verplicht pixelgarantie te kopen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:01:12 #24
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52165358
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
Daarom koop ik TFT's altijd bij de Mediamarkt Ze zijn altijd wel iets duurder dan webwinkels, maar bij een dode pixel breng je 'm doodleuk terug. Eventueel vertel je als smoes dat de verkoper je verkeerd heeft geadviseerd.
Schaap
pi_52165362
De 3 gouden tips:

1. Sluit een monitor al aan in de winkel om te controleren of hij dode pixels heeft; zoja... dan niet kopen.
2. Spreek met de verkoper af dat hij terug kan bij een dode pixel en laat dat zwart-op-wit zetten.
3. Of koop een TFT online. Dan heb je 8 dagen bedenktijd (beschermd door de wet "koop op afstand") en kan je de monitor gewoon terugsturen.
pi_52165369
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:37 schreef releaze het volgende:
nou, het gebeurt heel regelmatig. zo regelmatig dat ze dode pixels na aankoop pas in de garantie gooien als je er 3 of meer hebt. je kan met je monitor terug naar de zaak gaan en vragen om een nieuwe omdat je hem kapot gekocht hebt, maar kans dat ze je afpoeieren.
Hangt er ook vanaf of de pixel compleet dood is. Het merk waar ik op dit moment voor werk heeft als beleid dat je bij een compleet dode pixel (wit op zwarte achtergrond of zwart op witte achtergrond) een compleet nieuwe monitor krijgt.
Als de kapotte pixel groen, rood of blauw is, dan wordt bij een 19 inch scherm een aantal van 5 kapotte pixels nog als aanvaardbaar beschouwd.
Gewoon even bellen en vragen wat het beleid bij Philips is.
A mind with a heart of it's own
pi_52165396
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.

Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
pi_52165408
quote:

het is een technologie, en er zijn normen voor dooie pixels.
als jij bij een zaak een scherm koopt waar 1 dooie pixel opzit en de zaak geeft alleen de standaard fabrieksgarantie, jammer joh
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:04:00 #29
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_52165417
Ik heb tenminste nog een 17inch CRT bak
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:04:50 #30
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165438
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef Nawien het volgende:

[..]

Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
Je kan prima rijden met een lekke band. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?

Ik vind het schandalig. Zeker na 10 jaar LCD's bouwen
pi_52165485
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.

Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
60 euro betalen voor pixelgarantie bij een webshop terwijl je sowieso al 8 dagen bedenktijd hebt bij online aankopen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:07:23 #32
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165518
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je kan prima rijden met een lekke band. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?

Ik vind het schandalig. Zeker na 10 jaar LCD's bouwen
Ja tuurlijk begrijp ik het (en je rijd niet prima met een lekke band , terwijl een dooie pixel niet eens hoeft op te vallen ), punt is dat die 2 dingen niet echt met elkaar te vergelijken zijn waardoor de vergelijking mank loopt. Het heet niet voor niets een vergelijking

Maarja je hebt wel gelijk hoor, maar het komt nu wel veeel minder voor dus het gaat de goede kant op. Mijn widescreen tft had overigens geen dooie pixels
pi_52165595
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:

pixelgarantie

je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...

http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
quote:
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
* dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
* dat het product wordt hersteld of vervangen;
* dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
* dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
pi_52165602
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef Nawien het volgende:
Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52165700
ik heb bijna 1cm aan dooie pixels
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52165731
quote:

Ze zijn prima in staat om schermen te bouwen zonder dode pixels hoor. Alleen kosten die een godsvermogen. Om toch aan de vraag te kunnen voldoen, levert men die inferieure schermen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:14:32 #37
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165752
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.
Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
pi_52165791
quote:

Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:17:30 #39
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165819
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:

[..]

Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.

Bedoel, je krijgt al bijna een scherm bij 2 pakken koffie.

Gaat de EU (of weet ik veel) dit nog herzien aankomende jaren?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:17:47 #40
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165826
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

pixelgarantie

[..]

Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt niet

Nu even terug naar monitoren:

Een van de verwachtigingen kunnen dode pixels zijn. 3 daarvan zijn toegestaan en van de subpixels 5. Geen poot om op te staan dus.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:18:07 #41
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52165838
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
Ze bouwen die dingen 10 jaar dude. Ze zijn al een jaar of 6, 7 mainstream
pi_52165866
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:

[..]

En waar staat die clausule?
Die staat in de opgaaf van de fabrikant.
En in Nederland geldt dat je als consument niets te maken hebt met de fabrikant maar met de verkoper (winkel).
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter de fabrikant omdat de overgrote meerderheid (*) van de TFT schermen zonder dode pixel afgeleverd wordt.
Dat is dan ook wat je mag verwachten van een nieuw scherm.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen.

Daarom mijn 3 gouden tips (eerdere reactie) bij aanschaf van een TFT.

(*) MaGNeT werkt in een computerzaak en krijgt gemiddeld 1 scherm per week terug met een dode pixel = zo'n 2% van alle schermen die we verkopen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:20:03 #43
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52165882
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.

Bedoel, je krijgt al bijna een scherm bij 2 pakken koffie.

Gaat de EU (of weet ik veel) dit nog herzien aankomende jaren?
Tja kansloos. Ja en nee. Je kan het vanuit 2 standpunten bekijken.
Snuwerd verwoord het goed, das namelijk de reden van deze clausule
pi_52165962
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
pi_52166014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:

Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.

Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:26:33 #46
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166076
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En waar staat die clausule?
Die staat in de opgaaf van de fabrikant.
En in Nederland geldt dat je als consument niets te maken hebt met de fabrikant maar met de verkoper (winkel).
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter de fabrikant omdat de overgrote meerderheid van de TFT schermen zonder dode pixel afgeleverd wordt.
Dat is dan ook wat je mag verwachten van een nieuw scherm.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen.

Daarom mijn 3 gouden tips (eerdere reactie) bij aanschaf van een TFT.
En in van de winkel. De winkel neemt het namelijk over van de fabrikant
Verder heb je idd niks te maken met allerlei andere toko's. De enige relevante is de winkel waar jij koopt. Maar als zij de voorwaarden van de fabrikant overnemen, wat eigenlijk altijd gebeurt, kom je ook niet verder

Van een TFT scherm kan je niet verwachten dat alle pixels werken. Hier valt niet over te discussieren dit is een gegeven, een feit. Het is vastgelegd.

Je hebt verder wel gelijk hoor, dit is alleen de andere (technische) kant van het verhaal.

Overigens zijn die 3 tips de enige manier om onder deze naaierij uit te komen, want dat is het wel eigenlijk
pi_52166142
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Nawien het volgende:

[..]

Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt niet

Nu even terug naar monitoren:

Een van de verwachtigingen kunnen dode pixels zijn. 3 daarvan zijn toegestaan en van de subpixels 5. Geen poot om op te staan dus.
ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)

ik koop toch ook geen auto met een kras erop?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:30:02 #48
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166166
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixel
Ik heb een scherm zonder pixelgarantie gekocht, waardoor ik 50 euro goedkoper uit was, maar ik heb tot op heden geen dode pixels/subpixels
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:31:15 #49
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166211
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:29 schreef mschol het volgende:

[..]

ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)

ik koop toch ook geen auto met een kras erop?
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:33:50 #50
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52166281
Hoeveel procent van de TFT's heeft nou eigenlijk een dode pixel? Voor zover ik weet, nog geen 5%. Van alle TFT's die ik heb gekocht, heb ik er nog nooit een met dode pixel gehad.

Even uitgaande van 5% ... dan hadden de TFT fabrikanten die dingen gewoon 5% duurder moeten maken. Elk ander bedrijf gaat er gewoon vanuit dat je soms wat geld kwijt bent aan service/garantie. Dat kunnen ze dan toch ook gewoon voor TFT's doen?
Schaap
pi_52166340
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Als jij niet kan garanderen dat je product 100% werkt moet je het niet verkopen of je moet de consument dermate support geven dat hij gewoon een nieuwe krijgt als ie niet werkt zoals jij verwacht en als ik een scherm koop, verwacht ik dat alle beeldpunten het gewoon doen.

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166359
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
pi_52166383
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
pi_52166462
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
pi_52166463
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.

Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52166517
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef StrayDog het volgende:
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.

Dit is toch ook niet acceptabel?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:26 #57
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_52166527
Toch jammer dat er voor die Pixels een Europeese norm is afgesproken. En dat je dus met 1 pixeltje gewoon blijft zitten... Fabrikant kan daar niet altijd iets aan doen.

Ow... die norm heet trouwens ISO 13406 (Klasse II) is standaard.)
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:42:43 #58
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_52166534
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:

[..]

pixelgarantie

[..]

Dankzij die wet koop op afstand heb je als consument bij internetbestellingen idd helemaal niets aan een pixelgarantie. Maar voor zover het ooit voor je van toepassing is, deze wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_52166536
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
Het gaat erom dat je iets koopt wat niet deugt en niet werkt zoals jij verwacht. Of iets wel of niet bruikbaar is doet er naar mijn mening niet toe.
pi_52166547
wat doen we nou moeilijk, alles wat je koopt valt te ruilen. Gewoon terugbrengen met een smoesje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:44:52 #61
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166598
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef mschol het volgende:

[..]

ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
Zeg ik dat? Er zijn regelgevingen voor zulke zaken. Die deel ik mede.
pi_52166607
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.

Dit is toch ook niet acceptabel?
Tenzij de verkoper iets van de prijs af doet. Maar ik ga niet de volle prijs betalen voor iets wat niet naar wens is.
pi_52166677
Tja. Ik kreeg vanmorgen mijn MacBook Pro binnen. En daar zat ook een dode pixel op. Gebeld met Apple en de nieuwe is al onderweg
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:48:23 #64
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166703
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.

Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?

Het is uiteindelijk altijd:

1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.

Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.

Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
pi_52166766
Ik vind het ook vreemd dat de "rotte" schermen niet weggegooid worden. Dat is toch vrij normaal bij electronica? Denk bijvoobeeld aan wafers, je moet eens weten wat daar wel niet weggegooid word. Daar is het toch ook niet van: "Och, een processortje kan wel eens vastlopen." ?
pi_52166835
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:

[..]

Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?

Het is uiteindelijk altijd:

1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.

Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.

Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
Tja, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven.
pi_52166838
quote:

Klinkt logisch, goed om te weten
Trust me, I know what I'm doing.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:54:09 #68
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166857
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
pi_52166933
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:54 schreef Nawien het volgende:
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
Celeron dus.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:58:41 #70
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52166998
Die is dan wel weer goed
pi_52167025
Zou toch maar even proberen om 'm terug te brengen.
Tijdje terug heeft mijn vriend een TFT monitor gekocht bij de media markt, ontdekten thuis een dode pixel en konden 'm ongezien ruilen voor een andere. Bij de volgende ook een dode pixel, omgeruild voor de derde monitor, die was prima in orde en verder niks geen problemen mee gehad.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:00:42 #72
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52167055
Soms zijn ze coulant ja. Mocht het niet zo zijn heb je echter geen poot om op te staan.
pi_52167338
Bij Mediamarkt is dat standaard, kun je altijd ruilen.
En die omgeruilde monitor met dode pixel wordt dan inderdaad gewoon weer in de winkel gezet wachtend op een klant die de dode pixel niet opmerkt of die het niet boeit
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:18:55 #74
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52167652
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
pi_52167991
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
http://www.mediamarkt.nl/1/klantenservice/service/index.php3
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:34:00 #76
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52168102
Ja ok, maar in principe zegt dit nog niks. Zie het als richtlijnen waar men een eigen invulling aan kan geven.
pi_52168124
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:34 schreef Nawien het volgende:
Ja ok, maar in principe zegt dit nog niks. Zie het als richtlijnen waar men een eigen invulling aan kan geven.
Geef eens een eigen invulling aan
quote:
Omruilen
Omruil geen probleem bij ons. Mits je het product terugbrengt compleet, onbeschadigd in de originele verpakking en inclusief de kassabon.
pi_52168147
Wat voor turk heeft die teksten eigenlijk zitten maken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:41:45 #79
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52168369
Ik had meer naar het geheel gekeken maar ok

Compleet, daar valt niet echt over te discussieren.

Onbeschadigd is al een dubieus punt. Originele verpakking wordt je vaak op genaait. Immers, de verpakking is niet zoals hij was op het moment dat jij hem kocht. Ik neem aan dat je hem hebt opengemaakt om hem aan te sluiten en dan is de verpakking al beschadigd en niet meer origineel.

Ik geef toe, pure mierneukerij, maar ik heb het zien gebeuren

Overigens idd niet het beste Nederlands
pi_52168617
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:35 schreef veldmuis het volgende:
Wat voor turk heeft die teksten eigenlijk zitten maken.
Die met de hoed

dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:03:16 #81
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52168976
is dat nou Abraham
pi_52169486
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
Ik had meer naar het geheel gekeken maar ok

Compleet, daar valt niet echt over te discussieren.

Onbeschadigd is al een dubieus punt. Originele verpakking wordt je vaak op genaait. Immers, de verpakking is niet zoals hij was op het moment dat jij hem kocht. Ik neem aan dat je hem hebt opengemaakt om hem aan te sluiten en dan is de verpakking al beschadigd en niet meer origineel.

Ik geef toe, pure mierneukerij, maar ik heb het zien gebeuren

Overigens idd niet het beste Nederlands
originele verpakking is geen probleem:
wanneer ik em open om te bekijken daarna in de originele spullen terug stop en terug breng en ze weigeren het aan te nemen dan ga ik echt stennis trappen (en dan heb je een hele slechte aan me)
als er staat ongeopend oke.. dan hebben ze een punt anders niet..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:26:11 #83
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52169755
Tja, eigenlijk hebben ze wel gelijk. Wel schofterig maar het is wel zo.

Zo was er ook iets met software/films.

Ja u mag ruilen, maar NIET als het product al is gebruikt.
Ok.. hoe kom ik erachter of ik het wil of niet (werkt of niet) als ik het niet mag proberen.
pi_52169818
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:

Ja u mag ruilen, maar NIET als het product al is gebruikt.
Ok.. hoe kom ik erachter of ik het wil of niet (werkt of niet) als ik het niet mag proberen.
bij pc games en software kan ik mij dat nog wel voorstellen i.v.m. kopieeren (dit vraag ik ook van te voren)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:30:12 #85
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52169895
Ik kan het me ook voorstellen, maar ! Je ziet in principe iedere klant als een potientieële kopieërder en das vrij lelijk.
pi_52170060
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:

Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ik
pi_52170168
Geen zin om alles te lezen maar, maat van me heeft notebook gekocht van HP en zat een dode pixel op. Mocht em retouren en kreeg een nieuwe, daar zaten er ook een paar op en na x aantale telefoontjes kreeg hij weer een nieuwe en mocht hij die andere ook houden omdat hun zoveel problemen zouden hebben veroorzaakt voor zijn school etc etc ( wat hij uiteraard beetje uit z'n duim had gezogen en overdreven )

Maar, wel goede service vind ik dan toch..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:51:51 #88
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52170657
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:34 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ik
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.

Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
pi_52170860
Ik heb een stuk of 6-8 lamme pixels in de linker en rechter bovenhoek
Je ziet ze gelukkig toch nooit tenzij je dicht op het scherm in die hoek gaat zitten kijken (wat vrij onzinnig is)
pi_52171589
Van die een of twee dooie pixels op mn 19" TFT-tje lig ik iig niet wakker
pi_52172276
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:

[..]

Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.

Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.

Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
pi_52173246
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:14:07 #93
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52177908
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:26:15 #94
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_52178319
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
En software
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_52178392
quote:
Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)

Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
pi_52181669
quote:
correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven )
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
pi_52181725
quote:
hmm hoe wou je dat zomaar doen bij een normale zaak waar je de monitor ook kan bezichtigen?
pi_52181826
quote:

Onzin.
pi_52182256
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Don't judge a duck by its brother
pi_52184781
quote:
Je kan niet elk product binnen acht dagen terugbrengen bij iedere winkel.
Koop is in principe koop.

Ruilen of terugbrengen geldt alleen in de volgende gevallen:

- online aankopen (wet "koop op afstand" geeft je 8 dagen bedenktijd)
- als de winkel je de mogelijkheid geeft om te ruilen (hoeft geen geld terug te zijn maar kan wel - hangt af van beleid)
- koop aan de deur (colportagewet - 7 dagen bedenktijd)

Mocht je eventueel twijfelen aan mijn beweringen dan adviseer ik je eerst om je even in te lezen (kan eenvoudig via http://www.consumentenautoriteit.nl)
pi_52184832
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Onzin.
Niet geheel onzin.
Sommige sites bieden de "dode pixel" monitoren aan met korting zodat je vantevoren weet dat er een dode pixel in zit.

Maar over het algemeen worden ze gewoon weer opnieuw verkocht.
Maar bij een webwinkel is dat geen punt omdat je sowieso 8 dagen bedenktijd hebt.
Daarom zou je gek zijn als je een dode-pixel garantie koopt bij een webshop.
pi_52184858
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Sterker nog: dode-pixels zijn over het algemeen springlevend.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:14:56 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_52185136
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:04:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:23:27 #104
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52188443
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.

Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat dit met software niet mag. Met TFT monitoren mag dit wel. Dat is het punt. Dat je er begrip op voor kan opbrengen snap ik. Maar we werken nu eenmaal met regels en niet met begrip.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:23 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
Ja, iemand noemde het ISO nummer in dit topic
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:26:18 #105
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52188471
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:28 schreef McKillem het volgende:

[..]

Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)

Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
Ja grote marksstraat. Heb je een goeie verkoper gehad Heette die toevallig Sebastiaan? Das een maat van mij
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]

correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven )
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
Hmm, dan ben je dus afhankelijk van "het lokaal beleid"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')