Vergeet het maar, voor 1 pixel krijg je o,o procent support.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
Volgens mij heb je een twee weken garantie op pixels.
En vaak geld dat alleen voor een bepaalde cirkel in je scherm. Afhankelijk van je merk en garantie, heb je garantie van een bepaald formaat cirkel vanuit het middelpunt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
Volgens mij heb je een twee weken garantie op pixels.
BenQ en LG, allemaal Philipsquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Philips staat er bij mij in ieder geval om bekend.
Pixel uitval.
BenQ.![]()
Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:50 schreef Chr1st1aan het volgende:
Had je maar pixelgarantie erbij moeten nemen.
Wist ik niet.quote:
Het is gewoon krek een Philipsquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Philips staat er bij mij in ieder geval om bekend.
Pixel uitval.
BenQ.![]()
welke hem vervolgens weer in de schappen terugzet....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
Philips biedt op bepaalde modellen 100% pixelgarantie.
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:52 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op een nieuw scherm? Door figuren die dat doen wordt het voor fabrikanten steeds makkelijk consumenten af te poeieren zodat ze dan kunnen roepen; 'Joa, dan had je maar garantie moeten kopen'.
Je hebt ook zoiets als consumentenrecht/bescherming. Geloof me, geen enkele winkel die mij weet af te poeieren met dooie pixels op m'n scherm[afbeelding]
Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een lekke band![]()
Vergelijking gaat niet op. Dat het scherm oprolbaar of wat dan ook is, doet verder niks af aan het feit dat de werking van pixels niet verandert (alleen verfijnd). Ken jij de techniek erachter? Op basis van je verhaal niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.
Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm![]()
Daarom koop ik TFT's altijd bij de Mediamarktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef StrayDog het volgende:
Philips biedt op bepaalde modellen 100% pixelgarantie.
En als je hem bij bijv. Mediamarkt gekocht hebt, kun je hem altijd binnen 14 dagen terugbrengen.
Hangt er ook vanaf of de pixel compleet dood is. Het merk waar ik op dit moment voor werk heeft als beleid dat je bij een compleet dode pixel (wit op zwarte achtergrond of zwart op witte achtergrond) een compleet nieuwe monitor krijgt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:37 schreef releaze het volgende:
nou, het gebeurt heel regelmatig. zo regelmatig dat ze dode pixels na aankoop pas in de garantie gooien als je er 3 of meer hebt. je kan met je monitor terug naar de zaak gaan en vragen om een nieuwe omdat je hem kapot gekocht hebt, maar kans dat ze je afpoeieren.
het is een technologie, en er zijn normen voor dooie pixels.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Kom op peeps, in de tijd van oprolbare LCD's, en een generaties lang LCD-scherm bouwen mag je toch verwachten dat fabrikanten het dooie pixel verhaal zo langzamerhand wel onder controle hebben.
Het is echt van de zotte dat ze zich nog steeds verschuilen achter de kans dat er dooie pixels zijn ontstaan op een fucking nieuw scherm![]()
Je kan prima rijden met een lekke band. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef Nawien het volgende:
[..]
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
60 euro betalen voor pixelgarantie bij een webshop terwijl je sowieso al 8 dagen bedenktijd hebt bij online aankopenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.
Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
Ja tuurlijk begrijp ik het (en je rijd niet prima met een lekke bandquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je kan prima rijden met een lekke band. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
Ik vind het schandalig. Zeker na 10 jaar LCD's bouwen![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef asdqert het volgende:
MIts bij de MyCom gehaald mag je 'm gewoon terugbrengen als je er niet tevreden mee bent.
Ook direct de reden dat ik de mijne daar gehaald heb en niet bij de eerste de beste internetshop, die rekenen makkelijk 60e voor een 20" pixelgarantie, afzetters.
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)quote:Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
* dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
* dat het product wordt hersteld of vervangen;
* dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
* dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef Nawien het volgende:
Nee maar een auto met een lekke band rijd ook niet echt terwijl een scherm met 1 dooie pixel prima werkt.
Ze zijn prima in staat om schermen te bouwen zonder dode pixels hoor. Alleen kosten die een godsvermogen. Om toch aan de vraag te kunnen voldoen, levert men die inferieure schermen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nou, goed dan, een gloednieuwe auto met een deuk of kras erin. Rijdt ook net zo goed, maar geen klant die een beschadigde auto accepteert. Ik iig niet.
Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:57 schreef Biogarde het volgende:
En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:
[..]
Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:
[..]pixelgarantie
je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...
http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
[..]
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
Ze bouwen die dingen 10 jaar dude. Ze zijn al een jaar of 6, 7 mainstreamquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
En waar staat die clausule?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef Nawien het volgende:
[..]
Maar er is met auto's nergens een clausule waar instaat dat een kras binnen de marge valt. Bij TFT monitoren is dat wel zo.
Tja kansloos. Ja en nee. Je kan het vanuit 2 standpunten bekijken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk redelijk kansloos. Bedoel, het mag imo niets meer kosten schermen te perfectioneren.
Bedoel, je krijgt al bijna een scherm bij 2 pakken koffie.
Gaat de EU (of weet ik veel) dit nog herzien aankomende jaren?![]()
Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixelquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Het leuke van pixelgarantie is de constructie ervan.
Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.
Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
En in van de winkel. De winkel neemt het namelijk over van de fabrikantquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En waar staat die clausule?
Die staat in de opgaaf van de fabrikant.
En in Nederland geldt dat je als consument niets te maken hebt met de fabrikant maar met de verkoper (winkel).
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter de fabrikant omdat de overgrote meerderheid van de TFT schermen zonder dode pixel afgeleverd wordt.
Dat is dan ook wat je mag verwachten van een nieuw scherm.
Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen.
Daarom mijn 3 gouden tips (eerdere reactie) bij aanschaf van een TFT.
ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:17 schreef Nawien het volgende:
[..]
Het is sneaky verwoord, maar: "De verwachtingen" mogen niet buitensporig zijn. je kan ook niet met een koffie-automaat terug gaan en zeggen: hij stofzuigt niet![]()
Nu even terug naar monitoren:
Een van de verwachtigingen kunnen dode pixels zijn. 3 daarvan zijn toegestaan en van de subpixels 5. Geen poot om op te staan dus.
Ik heb een scherm zonder pixelgarantie gekocht, waardoor ik 50 euro goedkoper uit was, maar ik heb tot op heden geen dode pixels/subpixelsquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je het daar zónder pixel garantie koopt heb je gegarandeerd een pixel
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ik verwacht een goed werkend scherm d.w.z. geen dode pixels (als er 1 opzit is je scherm in princiepe al kapot)
ik koop toch ook geen auto met een kras erop?
Als jij niet kan garanderen dat je product 100% werkt moet je het niet verkopen of je moet de consument dermate support geven dat hij gewoon een nieuwe krijgt als ie niet werkt zoals jij verwacht en als ik een scherm koop, verwacht ik dat alle beeldpunten het gewoon doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Bouw jij maar even een scherm met een aantal miljoen pixels die gegarandeerd werken.
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Met auto's valt dit niet onder de verwachting
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het zou me wat zijn als Volkswagen auto's gaat verkopen en zegt "Ja, je moet niet bij ons komen klagen als het stuur los zit of als je linker voorwiel los laat want dat staat in de clausule of je had die extra dure garantie moeten nemen".
Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:31 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als dat je verwachting is moet je geen TFT scherm kopen. Onder die verwachting kunnen ook 3 dode pixels vallen.
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef StrayDog het volgende:
Voor eeb autofabrikant is het ook relatief eenvoudig/goedkoop om te zorgen dat ELKE auto krasvrij is, voor een tft-fabrikant is dat niet mogelijk zonder de kostprijs van monitors enorm te laten stijgen.
Dankzij die wet koop op afstand heb je als consument bij internetbestellingen idd helemaal niets aan een pixelgarantie. Maar voor zover het ooit voor je van toepassing is, deze wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef mschol het volgende:
[..]pixelgarantie
je hebt zoiets als Wet Koop op afstand...
http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand
[..]
lijkt mij dat dat daar ondervalt.. (bij DOA pixels)
Het gaat erom dat je iets koopt wat niet deugt en niet werkt zoals jij verwacht. Of iets wel of niet bruikbaar is doet er naar mijn mening niet toe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat zoals al eerder gezegd nergens op, omdat een auto niet bruikbaar is met een los stuur of wiel, terwijl een monitor met dode pixel gewoon goed te gebruiken is (dode pixel is soms zelfs niet eens zichtbaar).
Zeg ik dat? Er zijn regelgevingen voor zulke zaken. Die deel ik mede.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ahhh dus jij houd graag schermen die kapot zijn voordat je ze gebruikt hebt?
Tenzij de verkoper iets van de prijs af doet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven: De auto wordt in een stofvrije ruimte geverfd. Het is goedkoper om dit op de lopende band tijdens de rest van het proces te doen. Dan is er echter wel het risico dat er gespoten wordt terwijl er een stofje op de auto ligt, met als resultaat een puntje in de verf.
Dit is toch ook niet acceptabel?
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dat een erg makkelijke manier van onder je verantwoordelijkheden uit komen en het oplichten van je klanten.
Je verkoopt een TFT monitor en niet een TFT monitor met mogelijk dooie pixels. Dan zou toch ook geen hond het kopen als het zo geadverteerd zou staan?
Tja, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:
[..]
Is het ook. Maar zeg eens eerlijk. Zouden er van alle producten die er zijn evenveel aantallen verkocht worden als we, pak em beet, geen "beruchte kleine lettertjes" hadden?
Het is uiteindelijk altijd:
1. De keus van de koper om een TFT aan te schaffen
2. Terug te vinden dat 3 dode pixels en 5 dode subpixels de norm is.
Wie is er dan niet helemaal handig geweest in dit verhaal? Fabrikanten maken graag "misbruik" van domme klanten. Analyseer reclames, advertenties eens.
Het is niet eerlijk, maar das nu eenmaal de maatschappij waar we in leven.
Klinkt logisch, goed om te wetenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Koop je een scherm met pixelgarantie, dan pakken ze een willekeurige doos uit het magazijn, en sturen ze die op. Komt hij vervolgens met een dode pixel terug , dan word hij op een aparte stapel gezet, en sturen ze de volgende.
Besteld er iemand zonder pixel-garantie, dan sturen ze altijd een scherm uit de aparte stapel op. Dus daarom: Nooit bij een winkel met pixel-garantie kopen.
Celeron dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:54 schreef Nawien het volgende:
Nee, maar minder goed gelukte batches die niet stabiel op X draaien, maar wel stabiel op Y (waar Y ondergeschikt is aan X), worden wel gewoon verkocht. Zijn in principe ook mislukte processoren, werkt alleen wel perfect.
http://www.mediamarkt.nl/1/klantenservice/service/index.php3quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
Geef eens een eigen invulling aanquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:34 schreef Nawien het volgende:
Ja ok, maar in principe zegt dit nog niks. Zie het als richtlijnen waar men een eigen invulling aan kan geven.
quote:Omruilen
Omruil geen probleem bij ons. Mits je het product terugbrengt compleet, onbeschadigd in de originele verpakking en inclusief de kassabon.
Die met de hoedquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:35 schreef veldmuis het volgende:
Wat voor turk heeft die teksten eigenlijk zitten maken.
originele verpakking is geen probleem:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
Ik had meer naar het geheel gekeken maar ok
Compleet, daar valt niet echt over te discussieren.
Onbeschadigd is al een dubieus punt. Originele verpakking wordt je vaak op genaait. Immers, de verpakking is niet zoals hij was op het moment dat jij hem kocht. Ik neem aan dat je hem hebt opengemaakt om hem aan te sluiten en dan is de verpakking al beschadigd en niet meer origineel.
Ik geef toe, pure mierneukerij, maar ik heb het zien gebeuren![]()
Overigens idd niet het beste Nederlands![]()
bij pc games en software kan ik mij dat nog wel voorstellen i.v.m. kopieeren (dit vraag ik ook van te voren)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:
Tja, eigenlijk hebben ze wel gelijk. Wel schofterig maar het is wel zo.
Zo was er ook iets met software/films.
Ja u mag ruilen, maar NIET als het product al is gebruikt.
Ok.. hoe kom ik erachter of ik het wil of niet (werkt of niet) als ik het niet mag proberen.
Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:26 schreef Nawien het volgende:
Tja, eigenlijk hebben ze wel gelijk. Wel schofterig maar het is wel zo.
Zo was er ook iets met software/films.
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar met software/films/muziek is het op zich wel logisch. Kan je het uitpakken, kopiëren en vervolgens terugbrengen. Da's niet de bedoeling denk ik
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
[..]
Grappig dat 2 personen dit wel logisch vinden terwijl het pixelverhaal veel aannemelijker is.
Softwarebeleid is van de winkel, en kan je aanvechten
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:51 schreef Nawien het volgende:
Pixelbeleid, staat vastgelegd in een iso certificering, maar "dat kan toch niet"
En softwarequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
* muv verse producten en hygiënische producten
Die in het centrum?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
Ik denk dat het erg verschilt. Volgens mij zijn veel fillialen van de MM franchisevestigingen. Bij ons in Den Haag zijn ze namelijk helemaal niet zo makkelijk.
correctie:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:18 schreef Nawien het volgende:
hmm hoe wou je dat zomaar doen bij een normale zaak waar je de monitor ook kan bezichtigen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Terugbrengen "omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet". Je moet een monitor nooit terugbrengen "omdat hij een dode pixel heeft". Je kan elk* product binnen acht dagen terugbrengen, maak daar gebruik van.
Onzin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Je kan niet elk product binnen acht dagen terugbrengen bij iedere winkel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Niet geheel onzin.quote:
Sterker nog: dode-pixels zijn over het algemeen springlevend.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Iets wat levenloos is kan niet dood gaan.
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat dit met software niet mag. Met TFT monitoren mag dit wel. Dat is het punt. Dat je er begrip op voor kan opbrengen snap ik. Maar we werken nu eenmaal met regels en niet met begrip.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders? Ik koop een scherm, deze werkt niet naar mijn wens (dode pixel) breng hem terug maar kan dat niet. Ik heb niet de mogelijkheid om een replica van het scherm te maken en dat heb je bij software dus wel, dus is het logisch dat je dat niet terug kan brengen.
Bij veel software heb je tenminste nog de mogelijkheid om het gratis uit te proberen dus heb je de kans gehad om één en ander uit te proberen en kun je later overgaan tot kopen. Ik kan namelijk niet een trial versie van een scherm downloaden.
Ja, iemand noemde het ISO nummer in dit topicquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Is dat zo? Welke ISO dinges moet ik het zoeken?
Ja grote marksstraat. Heb je een goeie verkoper gehadquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die in het centrum?
Daar heb ik namelijk mijn scherm weg, en ik zij dat ik absoluut geen dode pixels wil, hij zij dat ik hem zonder meer kon ruilen welk probleem zich er ook optrad. (mag ik trouwens ook wel aannemen als ik meer dan 300 euro investeer in een scherm)
Dat fabrikanten nogsteeds geen 100% alle pixels werken garantie kunnen geven lijkt mij niet een probleem van de consument. (dit lijkt me tevens onwaarschijnlijk gezien de TFT nu toch al wel een jaar of 6 een mainstream apperaat is)
Hmm, dan ben je dus afhankelijk van "het lokaal beleid"quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
correctie:
ALLE MM fillialen zijn franchise vestigingen..
heb in centrum den haag al eerder een breedbeeld monitor terug gebracht (van te voren gevraagd of ik em mocht proberen)
ze vroegen mij wel waarom ik em wilde terug brengen (simpel: 90% van me games kon er niet mee overweg, daar ga ik geen 300 euro voor uitgeven)
en na inspectie kreeg ik me geld terug..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |