En jij vind het zeker vreemd waarom andere wel meer promotie en salarisverhoging krijgen...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:20 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Logisch verhaal. Als de baas wil dat ik meer werk, dan moet hij mij ook meer betalen. Logischer kan het toch niet?
Ja natuurlijk, dat moet afhankelijk zijn van intelligentie, prestaties en dergelijke. Niet van inzet, want dan kan iedere idioot wel promotie maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En jij vind het zeker vreemd waarom andere wel meer promotie en salarisverhoging krijgen...![]()
Wat heb je nou aan een werknemer die in een hoekje zit slim te zijn zonder zich in te zetten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef floris.exe het volgende:
Ja natuurlijk, dat moet afhankelijk zijn van intelligentie, prestaties en dergelijke. Niet van inzet, want dan kan iedere idioot wel promotie maken.
Niet alles aan de overheid is kut.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan een werknemer die in een hoekje zit slim te zijn zonder zich in te zetten?
Of was jij diegene die de overheid een goede plek vond om jezelf te ontplooien.![]()
Nee, maar de methode waarop en mate van efficientie wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Niet alles aan de overheid is kut.
Het hoéft de samenleving helemaal niets te kosten: je schaft gewoon alle begeleiding en uitkeringen af en je bent al een heel end (praktijk van vandaag de dag).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:43 schreef Tup het volgende:
Helemaal mee eens. Het meest treurige is dat in deze individualistische maatschappij iedereen een "statement" maakt met zijn/haar overwerk en ondertussen mensen burnout krijgen, een kinderwens niet meer kunnen laten ingaan omdat er tot 40 gewerkt moet worden, kinderen hun ouders nooit zien. Kortom, dit kost de samenleving handenvol geldt en meer en meer mensen raken verknip.
Ik niet overigens. :-O
In het onderwijs werk ik steevast gratis over voor niet marktconforme salaris. Maar he, ik ben een idealist.![]()
Ik weet niet of dat treurig is. (Ik vraag me überhaupt af of er wel meer gewerkt wordt, volgens mij is dat helemaal niet zo.) Mensen willen blijkbaar werken, niemand die ze verplicht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:43 schreef Tup het volgende:
Helemaal mee eens. Het meest treurige is dat in deze individualistische maatschappij iedereen een "statement" maakt met zijn/haar overwerk en ondertussen mensen burnout krijgen, een kinderwens niet meer kunnen laten ingaan omdat er tot 40 gewerkt moet worden, kinderen hun ouders nooit zien. Kortom, dit kost de samenleving handenvol geldt en meer en meer mensen raken verknip.
Ik niet overigens. :-O
In het onderwijs werk ik steevast gratis over voor niet marktconforme salaris. Maar he, ik ben een idealist.![]()
Veel mensen durven gewoon geen NEE te zeggen. Plannen niet goed. Nemen teveel karweitjes aan, of over, van hun collega's.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat treurig is. (Ik vraag me überhaupt af of er wel meer gewerkt wordt, volgens mij is dat helemaal niet zo.) Mensen willen blijkbaar werken, niemand die ze verplicht.
Dat vind ik treurig, ik worstel er mee waar de verantwoordelijkheid ligt. Als iemand verslaafd is aan heroïne wie is er dan schuldig als ik een spuit voor de ogen van die verslaafde houd? De verslaafde, want die heeft een keuze, of ik, omdat ik willens en wetens de verslaafde verleid? Moeilijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:14 schreef Ringo het volgende:
Veel mensen durven gewoon geen NEE te zeggen. Plannen niet goed. Nemen teveel karweitjes aan, of over, van hun collega's.
Nou ja, zo dramatisch is het vaak ook weer niet. Overwerk is meestal een goedmakertje, blingbling op de werkvloer. Het is een keuze. Wat mij betreft heel vaak niet de juiste. Maar dat moet ieder voor zich weten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:23 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat vind ik treurig, ik worstel er mee waar de verantwoordelijkheid ligt. Als iemand verslaafd is aan heroïne wie is er dan schuldig als ik een spuit voor de ogen van die verslaafde houd? De verslaafde, want die heeft een keuze, of ik, omdat ik willens en wetens de verslaafde verleid? Moeilijk.
zonder inzet kun je denk ik moeilijk presteren?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, dat moet afhankelijk zijn van intelligentie, prestaties en dergelijke. Niet van inzet, want dan kan iedere idioot wel promotie maken.
Wat ik daarmee bedoelde was dat sommigen in 8 uur meer presteren dan anderen in bijvoorbeeld 12 uur. Het gaat niet per definitie om de tijdsbesteding an sich, maar om de kwaliteit van de tijdbesteding.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:32 schreef sneakypete het volgende:
[..]
zonder inzet kun je denk ik moeilijk presteren?
Bovendien heb je (even zwart/wit) meer aan een verantwoordelijke en actieve maar middelmatig intelligente werknemer, dan aan een hondslui genie.
En juist dan gaat het om intelligentie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:53 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde was dat sommigen in 8 uur meer presteren dan anderen in bijvoorbeeld 12 uur. Het gaat niet per definitie om de tijdsbesteding an sich, maar om de kwaliteit van de tijdbesteding.
Exactementquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
En juist dan gaat het om intelligentie.
Erg vreemd inderdaad... vakantie is vakantie. Je hebt toch niet voor niets vrije dagen? Wat bezielt je baas (of je collega) dan om je te bellen op die dagen? Had je ze net zo goed niet hoeven opnemen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:26 schreef Ringo het volgende:
Zo ken ik collega's die niet eens zouden protesteren als hun werkgever tijdens de vakantie zou opbellen voor extra werkzaamheden. "Je weet nooit, met grote drukte enzo".
Ik zeg: fuck it. Hun salaris is net voldoende voor een tweedehands Opel, maar wel kruipen voor de baas "als het moet".
Dat is toch ook inzet? Als je hard doorwerkt ben je eerder klaar da's toch logisch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:53 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde was dat sommigen in 8 uur meer presteren dan anderen in bijvoorbeeld 12 uur. Het gaat niet per definitie om de tijdsbesteding an sich, maar om de kwaliteit van de tijdbesteding.
Wat een prachtige analyse weer. Ook een linkse werknemer wil best hard werken en nog harder dan hard, zolang dat maar wordt betaald. Wat is daar mis mee en waarom zou dat leiden tot minder rijkdom dan iemand die zich laat misbruiken om te werken voor noppes?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom krijg ik hier de indruk dat men hier ter linkerzijde van het centrum elk minuutje uitbetaald wil zien en men ter rechterzijde best wat harder wil werken? Zou het dan toch zo zijn dat linkse mensen luie opvreters zijn? En zou dat ook meteen de reden zijn waarom linkse mensen financieel minder succesvol zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |