abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52162522
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een schijnkeuze. Het niet aangaan van een contractje betekent dat je elders een contractje moet aangaan. Met dezelfde problematiek van dien. Immers mensen moeten eten.
[..]

Haha. weet je wat hij dan zegt: daar is het gat van de deur. Voor jouw 100 anderen.
Hoe kan het dan dat die 100 anderen WEL allemaal bereid zijn om over te werken? Ik bedoel, als niemand zich daar nu toe liet overhalen, dan hadden we dit probleem niet, nietwaar? Maar er zijn blijkbaar mensen die geen moeite hebben met overwerken, en dan vind ik het niet gek dat een baas die liever heeft.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52162559
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ja maar geen personeel, veel te gevaarlijk.
Klopt, ik zit er ook wel eens over te denken om zelf een bedrijf op te zetten, maar ik kijk dan wel uit om personeel in dienst te nemen. Dat is in Nederland bijna onverantwoord, want als je pech hebt, kost het je handen vol geld en heb je niets aan zon persoon... en vergeet het maar dat je iemand dan zomaar kunt lozen, dat gaat je handenvol geld kosten.
pi_52162562
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zucht, daar gaan we weer. Begin zelf 'ns een bedrijf EG, en probeer zelf 'ns je personeel 'uit te buiten'.
Het kut markt systeem maakt mensen kapot Henri. Het is een WURGMECHANISME. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van de zwakkeren. Daar zit het gedonder en het moreel foute van het hele systeem. Ik vind het zo jammer dat jij dat niet wilt zien.
quote:
Het schaamrood zal je al snel naar de kaken stijgen als je dan terugdenkt aan de ondoordachte onzin die je hier iedere keer weer neerplempt.
Ik zal mijn leven nimmer nooit verbinden aan een systeem dat mensen stelselmatig uitbuit. Zo wil ik gen geld verdienen.
pi_52162577
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat die 100 anderen WEL allemaal bereid zijn om over te werken? Ik bedoel, als niemand zich daar nu toe liet overhalen, dan hadden we dit probleem niet, nietwaar? Maar er zijn blijkbaar mensen die geen moeite hebben met overwerken, en dan vind ik het niet gek dat een baas die liever heeft.
Omdat bij een hoop werkgevers de werknemers zich niet verenigen.
Uiteindelijk is het ieder voor zich.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:22:45 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52162582
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een schijnkeuze. Het niet aangaan van een contractje betekent dat je elders een contractje moet aangaan. Met dezelfde problematiek van dien. Immers mensen moeten eten.
Misschien een raar concept voor je, maar zo'n contract is onderhandelbaar.
quote:
Haha. weet je wat hij dan zegt: daar is het gat van de deur. Voor jouw 100 anderen.
Waarom zou een werkgever een goede werknemer willen ontslaan? Als die werkgever veel heeft aan die werknemer dan lijkt mij niet overwerken of daar voor betaald worden prima te bespreken.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:23:29 #31
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52162594
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:19 schreef floris.exe het volgende:
Maar Pool, als je 80 uur per week werkt, hoe combineer je zoiets dan met een mogelijk gezin? Niet iedere partner kan zoiets waarderen. En ik neem ook aan dat je werk dan toch ook een beetje je hobby zal zijn? Dan is het denk ik wel goed uit te houden.
Sommige partners wel.
pi_52162602
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zucht, daar gaan we weer. Begin zelf 'ns een bedrijf EG, en probeer zelf 'ns je personeel 'uit te buiten'. Het schaamrood zal je al snel naar de kaken stijgen als je dan terugdenkt aan de ondoordachte onzin die je hier iedere keer weer neerplempt.
Dat geldt met name voor kleinere bedrijven. Grote organisaties hebben daarentegen wel heel veel macht tegenover een individuele werknemer.
pi_52162606
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou een werkgever een goede werknemer willen ontslaan? Als die werkgever veel heeft aan die werknemer dan lijkt mij niet overwerken of daar voor betaald worden prima te bespreken.
Omdat werkgevers liever iemand ontslaan dan toe te geven aan de eisen van de werknemer.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:24:21 #34
162054 Patrick_S
:) beter... als ik mezelf ben
pi_52162617
Het gaat volgens mij niet om Advocaten of mensen die een riant salaris verdienen...
Volgens mij zijn de gebeten honden de mensen die laag betaald werk doen...
En dan nog verwachten dat er overgewerkt wordt...

Dat is minder fijn.
(zoals hierboven al gezegd is.
:-)
pi_52162674
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is maar heel beperkt. De meeste werknemers hebben zelfs vandaag de dag te maken met een forse concurrentie. Werknemers zat. Jij niet , de ander graag. En de werkgever weet dat maar al te goed. Steeds meer concurrentie uit lage lonenlanden. Markt maakt alles kapot, weet je.
quote:
Er zijn goudhaantjes die niet zomaar worden ontslagen. Maar de kerkhoven liggen vol met mensen die hoegenaamd niet gemist konden worden. Dus dat is maar erg betrekkelijk. nogmaals de concurrentie is meestal gewoon fors. Voor jou tig anderen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:26:57 #36
187956 bamboo
half hawaii
pi_52162683
Zeven overuren per week? Dat is echt peanuts.
The taller the bamboo grows, the lower it bends.
pi_52162710
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:23 schreef Dementor het volgende:

[..]

Omdat werkgevers liever iemand ontslaan dan toe te geven aan de eisen van de werknemer.
En dat kan bij de gratie dat de concurrentie onder werknemers nog steeds verschrikkelijk is.
pi_52162719
Het is wel zo dat naar mijn mening het kapitalisme (dus ook de vrije arbeidsmarkt) leidt tot de ondergang van de mensheid. Maar goed, zo'n systeem kun je niet meer omkeren, wanneer het eenmaal is doordrongen als het HIV-virus door het menselijk lichaam. Dus laten we dan maar roeien met de riemen die we hebben.
pi_52162732
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kut markt systeem maakt mensen kapot Henri. Het is een WURGMECHANISME. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van de zwakkeren. Daar zit het gedonder en het moreel foute van het hele systeem. Ik vind het zo jammer dat jij dat niet wilt zien.
Degene die hier zijn ogen potdicht heeft zitten ben jij EG. Je ziet niet in dat een vrije markt het allereerlijkste systeem is en dat de zwakkeren er het allermeeste baat bij hebben, meer dan wie ook. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van anderen is exact wat altijd, overal en zonder uitzondering zal optreden als je mensen de bevoegdheid geeft om markten met geweld te monopoliseren en te reguleren. Het gebrek aan concurrentie zal de prijzen opdrijven, de kwaliteit doen afnemen en over de gehele linie een verarming doen bewerkstelligen. De zwakkeren worden daar het eerst, en het hardst, door geraakt. Open je ogen EG, je (ongetwijfeld) goede bedoelingen leiden tot armoede en onderdukking.
quote:
Ik zal mijn leven nimmer nooit verbinden aan een systeem dat mensen stelselmatig uitbuit. Zo wil ik gen geld verdienen.
Hoe verdien jij je geld?
pi_52162744
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:26 schreef bamboo het volgende:
Zeven overuren per week? Dat is echt peanuts.
Peanuts? Dat zijn zeven overuren te veel. Wat is dat toch voor vreemde redening tegenwoordig dat het normaal moet zijn om overuren te maken? Je hebt toch een contract opgesteld met je werkgever voor een x aantal uur? Afspraak is afspraak.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:31:17 #41
187956 bamboo
half hawaii
pi_52162795
Boehoe, de markt en het kapitalisme als zondebok.
pi_52162796
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef floris.exe het volgende:
Het is wel zo dat naar mijn mening het kapitalisme (dus ook de vrije arbeidsmarkt) leidt tot de ondergang van de mensheid. Maar goed, zo'n systeem kun je niet meer omkeren, wanneer het eenmaal is doordrongen als het HIV-virus door het menselijk lichaam. Dus laten we dan maar roeien met de riemen die we hebben.
Klopt. Het is een gegeven.

Ik hoop dat er iemand opstaat die voor een revolutie gaat zorgen. Ik voel me soms geroepen tot die opdracht.
pi_52162801
Alleen wanneer ik mijn eigen bedrijf zou hebben, zou ik veel meer uren er in stoppen. Maar in loondienst ben ik gewoon keihard: afspraak is afspraak. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn verantwoordelijkheden neem in bepaalde situaties door uit eigen initiatief wat meer uren te maken. Dat hoort er bij. Maar dat is altijd incidenteel. Mensen die structureel overwerken laten zich naar mijn mening uitbuiten en zijn niet goed snik... en er dan ook nog trots op zijn .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:33:08 #44
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52162836
Waar ik werk is het niet nodig.

Werk doorgaans 4 x 8,5 uur in de week. Soms een half uurtje of een uurtje langer. Werk vaak op zaterdagen, soms op een zondag...

Maar overwerken is niks voor mij. Heb ik helaas net effe te veel andere dingen voor. Wil een ander graag in mijn plaats? Prima.

Plant ik wel 2 biljetjes van 100 euro in z'n zak. Diefstal is nl een ernstig vergrijp.

Alleen volkomen imbecielen werken zich kapot, zelfstandige ondernemers daargelaten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:33:23 #45
187956 bamboo
half hawaii
pi_52162844
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Peanuts? Dat zijn zeven overuren te veel. Wat is dat toch voor vreemde redening tegenwoordig dat het normaal moet zijn om overuren te maken? Je hebt toch een contract opgesteld met je werkgever voor een x aantal uur? Afspraak is afspraak.
Luie niet loyale donder.
pi_52162862
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:31 schreef bamboo het volgende:
Boehoe, de markt en het kapitalisme als zondebok.
Ja, natuurlijk, daarmee is alle ellende begonnen. Het kapitalisme heeft de gemeenschapszin afgebroken. Het heeft mensen getransformeerd van sociale zorggevende wezens naar egoïstische en oppertunistische demonen. De intrede van het moderne kapitalisme is als een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de mensheid.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:34:53 #47
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52162884
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:23 schreef Dementor het volgende:
Iemand ontslaan is een ontzettend dure aangelegenheid, afhankelijk van functie en type contract (tijdelijk of vast) uiteraard.

Om vervanging te regelen moet je eerst nieuw personeel vinden en daarna het nieuwe personeel ook nog eens inwerken en dan maar hopen of het een goede werknemer is. Bij de huidige werknemer weet je dat al.

Iemand met een vast contract zal niet zo snel ontslagen worden alleen om het wel of niet betalen van overuren. Het is veel goedkoper voor die werkgever om gewoon die overuren te betalen dan een ontslagprocedure te beginnen met dure afkoopsommen.

Bij laagopgeleide banen en dingen als vakkenvullen is het natuurlijk een eitje om nieuw personeel te vinden, maar dat overwerken gaat helemaal niet over die banen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:35:05 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52162895
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:33 schreef bamboo het volgende:

[..]

Luie niet loyale donder.
Ik ben loyaal aan mezelf.

Loyaliteit en arbeid hebben niets met elkaar van doen. Vandaar ook dat ik nimmer voor nop zoveel uur zou overwerken. Hij vraagt z'n loyale vrouw maar ofzo.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:35:05 #49
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52162897
Ik verbaasde me van het weekend over een vriend die nog steeds in de ICT werkt, hij vond het heel normaal dat hij in zijn vrije tijd gebeld werd door collega's, zelfs over vragen waar iets lag Zijn argument was: " hier schrijf ik extra uren voor " .
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52162905
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:33 schreef bamboo het volgende:

[..]

Luie niet loyale donder.
Hoezo lui? Hoezo niet loyaal? Ik doe toch precies wat is afgesproken en als zodanig opgetekend in de overeenkomst? Dat doet mijn werkgever ook hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')