Hoe kan het dan dat die 100 anderen WEL allemaal bereid zijn om over te werken? Ik bedoel, als niemand zich daar nu toe liet overhalen, dan hadden we dit probleem niet, nietwaar? Maar er zijn blijkbaar mensen die geen moeite hebben met overwerken, en dan vind ik het niet gek dat een baas die liever heeft.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een schijnkeuze. Het niet aangaan van een contractje betekent dat je elders een contractje moet aangaan. Met dezelfde problematiek van dien. Immers mensen moeten eten.
[..]
Haha. weet je wat hij dan zegt: daar is het gat van de deur. Voor jouw 100 anderen.
Klopt, ik zit er ook wel eens over te denken om zelf een bedrijf op te zetten, maar ik kijk dan wel uit om personeel in dienst te nemen. Dat is in Nederland bijna onverantwoord, want als je pech hebt, kost het je handen vol geld en heb je niets aan zon persoon... en vergeet het maar dat je iemand dan zomaar kunt lozen, dat gaat je handenvol geld kosten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja maar geen personeel, veel te gevaarlijk.
Het kut markt systeem maakt mensen kapot Henri. Het is een WURGMECHANISME. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van de zwakkeren. Daar zit het gedonder en het moreel foute van het hele systeem. Ik vind het zo jammer dat jij dat niet wilt zien.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zucht, daar gaan we weer. Begin zelf 'ns een bedrijf EG, en probeer zelf 'ns je personeel 'uit te buiten'.
Ik zal mijn leven nimmer nooit verbinden aan een systeem dat mensen stelselmatig uitbuit. Zo wil ik gen geld verdienen.quote:Het schaamrood zal je al snel naar de kaken stijgen als je dan terugdenkt aan de ondoordachte onzin die je hier iedere keer weer neerplempt.
Omdat bij een hoop werkgevers de werknemers zich niet verenigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat die 100 anderen WEL allemaal bereid zijn om over te werken? Ik bedoel, als niemand zich daar nu toe liet overhalen, dan hadden we dit probleem niet, nietwaar? Maar er zijn blijkbaar mensen die geen moeite hebben met overwerken, en dan vind ik het niet gek dat een baas die liever heeft.
Misschien een raar concept voor je, maar zo'n contract is onderhandelbaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een schijnkeuze. Het niet aangaan van een contractje betekent dat je elders een contractje moet aangaan. Met dezelfde problematiek van dien. Immers mensen moeten eten.
Waarom zou een werkgever een goede werknemer willen ontslaan? Als die werkgever veel heeft aan die werknemer dan lijkt mij niet overwerken of daar voor betaald worden prima te bespreken.quote:Haha. weet je wat hij dan zegt: daar is het gat van de deur. Voor jouw 100 anderen.
Sommige partners wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:19 schreef floris.exe het volgende:
Maar Pool, als je 80 uur per week werkt, hoe combineer je zoiets dan met een mogelijk gezin? Niet iedere partner kan zoiets waarderen. En ik neem ook aan dat je werk dan toch ook een beetje je hobby zal zijn? Dan is het denk ik wel goed uit te houden.
Dat geldt met name voor kleinere bedrijven. Grote organisaties hebben daarentegen wel heel veel macht tegenover een individuele werknemer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zucht, daar gaan we weer. Begin zelf 'ns een bedrijf EG, en probeer zelf 'ns je personeel 'uit te buiten'. Het schaamrood zal je al snel naar de kaken stijgen als je dan terugdenkt aan de ondoordachte onzin die je hier iedere keer weer neerplempt.
Omdat werkgevers liever iemand ontslaan dan toe te geven aan de eisen van de werknemer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien een raar concept voor je, maar zo'n contract is onderhandelbaar.
[..]
Waarom zou een werkgever een goede werknemer willen ontslaan? Als die werkgever veel heeft aan die werknemer dan lijkt mij niet overwerken of daar voor betaald worden prima te bespreken.
Dat is maar heel beperkt. De meeste werknemers hebben zelfs vandaag de dag te maken met een forse concurrentie. Werknemers zat. Jij niet , de ander graag. En de werkgever weet dat maar al te goed. Steeds meer concurrentie uit lage lonenlanden. Markt maakt alles kapot, weet je.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien een raar concept voor je, maar zo'n contract is onderhandelbaar.
Er zijn goudhaantjes die niet zomaar worden ontslagen. Maar de kerkhoven liggen vol met mensen die hoegenaamd niet gemist konden worden. Dus dat is maar erg betrekkelijk. nogmaals de concurrentie is meestal gewoon fors. Voor jou tig anderen.quote:Waarom zou een werkgever een goede werknemer willen ontslaan? Als die werkgever veel heeft aan die werknemer dan lijkt mij niet overwerken of daar voor betaald worden prima te bespreken.
En dat kan bij de gratie dat de concurrentie onder werknemers nog steeds verschrikkelijk is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
Omdat werkgevers liever iemand ontslaan dan toe te geven aan de eisen van de werknemer.
Degene die hier zijn ogen potdicht heeft zitten ben jij EG. Je ziet niet in dat een vrije markt het allereerlijkste systeem is en dat de zwakkeren er het allermeeste baat bij hebben, meer dan wie ook. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van anderen is exact wat altijd, overal en zonder uitzondering zal optreden als je mensen de bevoegdheid geeft om markten met geweld te monopoliseren en te reguleren. Het gebrek aan concurrentie zal de prijzen opdrijven, de kwaliteit doen afnemen en over de gehele linie een verarming doen bewerkstelligen. De zwakkeren worden daar het eerst, en het hardst, door geraakt. Open je ogen EG, je (ongetwijfeld) goede bedoelingen leiden tot armoede en onderdukking.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kut markt systeem maakt mensen kapot Henri. Het is een WURGMECHANISME. Maximale rijkdom vergaren over de ruggen van de zwakkeren. Daar zit het gedonder en het moreel foute van het hele systeem. Ik vind het zo jammer dat jij dat niet wilt zien.
Hoe verdien jij je geld?quote:Ik zal mijn leven nimmer nooit verbinden aan een systeem dat mensen stelselmatig uitbuit. Zo wil ik gen geld verdienen.
Peanuts? Dat zijn zeven overuren te veel. Wat is dat toch voor vreemde redening tegenwoordig dat het normaal moet zijn om overuren te maken? Je hebt toch een contract opgesteld met je werkgever voor een x aantal uur? Afspraak is afspraak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:26 schreef bamboo het volgende:
Zeven overuren per week? Dat is echt peanuts.
Klopt. Het is een gegeven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef floris.exe het volgende:
Het is wel zo dat naar mijn mening het kapitalisme (dus ook de vrije arbeidsmarkt) leidt tot de ondergang van de mensheid. Maar goed, zo'n systeem kun je niet meer omkeren, wanneer het eenmaal is doordrongen als het HIV-virus door het menselijk lichaam. Dus laten we dan maar roeien met de riemen die we hebben.
Luie niet loyale donder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:29 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Peanuts? Dat zijn zeven overuren te veel. Wat is dat toch voor vreemde redening tegenwoordig dat het normaal moet zijn om overuren te maken? Je hebt toch een contract opgesteld met je werkgever voor een x aantal uur? Afspraak is afspraak.
Ja, natuurlijk, daarmee is alle ellende begonnen. Het kapitalisme heeft de gemeenschapszin afgebroken. Het heeft mensen getransformeerd van sociale zorggevende wezens naar egoïstische en oppertunistische demonen. De intrede van het moderne kapitalisme is als een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de mensheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:31 schreef bamboo het volgende:
Boehoe, de markt en het kapitalisme als zondebok.
Iemand ontslaan is een ontzettend dure aangelegenheid, afhankelijk van functie en type contract (tijdelijk of vast) uiteraard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:23 schreef Dementor het volgende:
Omdat werkgevers liever iemand ontslaan dan toe te geven aan de eisen van de werknemer.
Ik ben loyaal aan mezelf.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |