De MR2 is meer een damesauto dan een MX5/Z3 hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
Zou niet snel voor een van beide gaan, persoonlijk vind ik het nogal dames auto. Maar de BMW is de wat sportievere auto, maar de duur in onderhoud, ook oppassen met rijden op de grens, kont kan in 1x komen omzetten en dan moet je wel wakker zijn. De MX5 is stuk betrouwbaarder en goedkoper om te rijden denk ik.
Kijk ook eens naar een Toyote MR2
/edit Safari vond dat ik niet alles in 1x mocht typen!
MR2 zie ik in ieder geval meer als een echte rijdersauto, ding is ook meer gemaakt om te rijden dan om gezien te worden imho!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:00 schreef jpg97 het volgende:
[..]
De MR2 is meer een damesauto dan een MX5/Z3 hoor
Om hier nog op terug te komen, ja en nee. Ja voor standaard modellen (kan een paar 100 euro schelen), voor special editions als de 10th ani verwacht ik van niet. En wederom, van de Z3 weet ik het niet, maar ik verwacht dat het daar hetzelfde is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:33 schreef Roellie80 het volgende:
en, zijn deze roadster's in de winter misschien goedkoper in de aanschaf dan nu mid-zomer?
Binnen een maand je budget verdubbeld? hoezo?quote:Mensen,
Ik moet na jaren een lease auto te hebben gehad toch (helaas) zelf een auto aanschaffen.
Maar wat??
Ik wil graag tussen de 3 en 5k uitgeven aan mijn eerste eigen auto-tje. Of het word een cabrio; of een kleiner bakkie met een lage km-stand. Ik heb gekeken naar een een Audi 80 cabrio. Deze zijn wel te krijgen voor 5k, maar dan wil ik natuurlijk wel een auto welke nog zeker 2 jaar meegaat zonder al te veel reparatiekosten.
Iemand tips?
Een Z4 heb je toch zeker niet voor voor een bedrag dat met een '10.' begint?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:17 schreef Paladijn het volgende:
Mijn mening weet je, hoewel ik geen ervaring heb met de Z3 (ik zou in dat geval meer naar een Z4 kijken, maar dan val je duurder uit).
Het voorlaatste model wel ja, die met 175pk, daarna is het hard achteruit gegaan met de MR2.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:02 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
MR2 zie ik in ieder geval meer als een echte rijdersauto, ding is ook meer gemaakt om te rijden dan om gezien te worden imho!
De MX-5 is goed verkrijgbaar voor het budget, De Z3 begint zo'n beetje op dit bedrag.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:17 schreef Paladijn het volgende:
Mijn mening weet je, hoewel ik geen ervaring heb met de Z3 (ik zou in dat geval meer naar een Z4 kijken, maar dan val je duurder uit). Let vooral niet op het geneuzel over 'BMW sportiever' (de 10th ani of een willekeurige andere 1.8 zit 2.5 seconde sneller op de 100 dan de Z3 1.8) of vrouwenauto, dat komt vrijwel altijd van mensen die nooit in een dergelijke auto gereden hebben.
Zoals Mex ook al aangeeft heb je als bonus een 6-bak, sper en daarnaast ook nog leren bekleding, tevens zijn de onderhoudskosten laag in verhouding. Heb je al in beide proefgereden? En wat zijn de voors/tegens die je tegen elkaar af kunt strepen op beide auto's?
soms zit het meequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:26 schreef mcsluis het volgende:
Binnen een maand je budget verdubbeld? hoezo?
Ga dat eerst maar eens doenquote:
Dit is volgens mij niet waar. BMW-onderdelen zijn over het algemeen goedkoper dan onderdelen voor jappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:55 schreef Roellie80 het volgende:
Mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen een stuk goedkoper.
je vergist je nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:11 schreef vosss het volgende:
Die MX5 heeft toch ook achterwielaandrijving of vergis ik me nu?
Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Het voorlaatste model wel ja, die met 175pk, daarna is het hard achteruit gegaan met de MR2.
Ik zou voor de MX5 gaan, die heeft ook een prima wegligging en is een leuk autootje om mee te spelen
In mijn ogen is het laatste model een stuk minder "stoer" dan 1 model ouder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.
Bovendien zegt het vermogen niet altijd iets over de fun factor van zo'n auto.
En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!quote:
Een 'gewone' 1.8 gaat ook prima vooruit hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:27 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!
Ik zou me niet teveel verkijken op de km-stand, zolang de auto maar in handen is geweest van een liefhebber en goed onderhouden is. Mijn el-cheapo NA heeft nu 296.000 op de teller staan, maar ik ga daar over een maand met een gerust hart twee weken mee door Noorwegen toeren (de 300k haal ik welquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:55 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
De MX-5 is goed verkrijgbaar voor het budget, De Z3 begint zo'n beetje op dit bedrag.
De MX-5 was een stuk goedkoper dan de Z3 nieuw. Voor het budget vind ik MX-5jes tot bouwjaar 2000 met zo'n 80.000 op de teller.
Voor een Z3 kom ik op een model uit '96/'97 met evenveel kilometers.
Mooiheid is maar een van de factoren die je meeneemt bij aanschaf, anders had ik ook in een Jag XJ gereden ipv een Rover 600quote:Eigenlijk vind ik de BMW mooier![]()
De MX-5 is minder ruim, minder mooi, maar dus wel lichter (900kg tegenover 1150kg van de Z3).
Goedkoper dus qua wegenbelasting en verzekering.
Onderhoud wisselt heel erg, de dealer naait je (wanneer niet?quote:Qua betrouwbaarheid scoort de MX5 uitstekend. Mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen een stuk goedkoper. De BMW zal dus waarschijlijk duurder uitvallen qua onderhoud..
Maar is dit eigenlijk ook zo? Je hoeft natuurlijk niet altijd alles orgineel te vervangen toch? gaat het dan echt veel geld schelen? Is er misschien ergens een overzicht te vinden van kosten waar de rekening mee moet houden?
UIteindelijk moet de auto mij van A naar B gaan brengen. Ik ga geen geld uitgeven aan "pimpen". Ik betaal liever iets meer voor een nette auto die nog jaren meegaat zonder teveel kosten.
Ik ben 1.92 en pas redelijk in een NA en NC. Nooit echt problemen gehad met het lezen van de meters, wel met het zien van stoplichten met de kap dicht, maar dat heb ik in elke auto - wat dat betreft is een cabrio/roadster met dak open een uitkomstquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:39 schreef xman het volgende:
In je foto's lijk je best wel lang. Als je net als ik langer bent dan 1.85m dan is het misschien verstandig om te kijken naar of je wel in de MX-5 past.
Voor wie langer is dan pak hem beet 1,85 meter, doet het interieur echt claustrofobisch aan. In een model van 2001 dan. Stuur is niet verstelbaar zodat je de bovenste deel van de toerenteller en snelheidsmeter niet kunt zien en met de kap dicht is het ook moeilijk de stoplichten te zien. Ik zou dit wel in overweging nemen.
Inderdaad dat is zeker mogelijk, als je de z3 wat te zacht vind op zijn standaard onderstel kan je er de dempers ed. onder laten zetten van de M-versie ( krijg je dus eigenlijk gewoon het M onderstel ) wat al een heel stuk harder en straffer is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:12 schreef Hyperdude het volgende:
Ga rijden in beide. En koop dat model dat je het mooiste vindt.
Echt rationele aanschaf zijn dit soort auto's toch niet.![]()
En een M Coupé rijdt super; moet niet moeilijk zijn een Z3 wat aan te passen qua weggedrag.![]()
Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
is geen rwdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,
[afbeelding]
Hij wil rijden, niet duwen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,
[afbeelding]
ik heb de auto nog nooit hoeven duwenquote:
Toch zijn er best een aantal rond dit bedrag te vinden..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.
[afbeelding]
Of natuurlijk een Smart Roadster kopen. Het is natuurlijk een veel minder serieuze auto, maar wel een stuk leuker. Als je goed zoekt kun je voor dat budget wel wat leuks vinden.
[afbeelding]
heb gekeken naar TT, maar dan zit je helemaal aan de onderkant qua prijs. en het onderhoud word alleen maar meer...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef DoimeN het volgende:
Dit word je enige auto? Zou het dan wel slim zijn om een roadster te nemen? Ik zou voor de (zwarte) audi TT gaan. (coupe) Rond de zelfde prijsklasse!
Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:20 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...
dan zou ik dus een motorisch nog mindere auto.. maar wel met leuke velgjes?.. nuh
Het uiterlijk van de auto vind ik erg mooi en wil graag een motorisch goede auto. Dat het dan een 1.8/1.9 gaat worden vind ik niet een probleem.. eerder beter omdat je dan vaker motorisch iets beter hebt dan wanneer je een snellere koopt voor hetzelfde geld
een smart gaat m ook niet worden
Ik bedoel het volgende;quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.
De MG F is ook geen rare keus inderdaad, zolang je de 1.8i VVC neemt. Deze is echter standaard veel 'sportiever' afgesteld (ook qua geluidquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:20 schreef k_man het volgende:
Je zou ook een Alfa Spider of een MG F kunnen overwegen?
Oke de Mg f/tf is een leuke auto, maar heb je er ooit ingezeten ? dat ding is echt klein.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:06 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De MG F is ook geen rare keus inderdaad, zolang je de 1.8i VVC neemt. Deze is echter standaard veel 'sportiever' afgesteld (ook qua geluiden standaard met sportstoelen) dan de MX-5. En voor er weer iemand begint te piepen dat de onderdelen niet (meer) leverbaar zijn, dat zijn ze nog wel. Bovendien gebruikt de 'nieuwe' Chinese MG TF dezelfde onderdelen als de TF (verschil tussen de F en TF is met name de styling, iets meer power en een iets ander onderstel).
En de Alfa spider, tya... fraaie auto's, maar de spiders staan nou niet bepaald bekend als de meest betrouwbare Alfa's.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:32 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik ben 1.92 en pas redelijk in een NA en NC. Nooit echt problemen gehad met het lezen van de meters, wel met het zien van stoplichten met de kap dicht, maar dat heb ik in elke auto - wat dat betreft is een cabrio/roadster met dak open een uitkomst
Een mazda MX-5 vind ik echt een wijvenauto , BMW z3 vind ik wel mooi.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:33 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een auto nodig,
budget tot 10.000
Wat aan te schaffen; BMW Z3 of een Mazda MX-5?
Ik neig meer richting de BMW qua uiterlijk en zithouding.. Maar heb geen zin om teveel aan onderhoud te moeten betalen.
tips?
en, zijn deze roadster's in de winter misschien goedkoper in de aanschaf dan nu mid-zomer?
Z3 is ook een vrouwenauto, maar niet echt een reden om een auto meteen af te schrijven!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een mazda MX-5 vind ik echt een wijvenauto , BMW z3 vind ik wel mooi.
Ik zou dus voor de BMW gaan.
nope,quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:17 schreef Mex_ het volgende:
ts, ondertussen al gereden?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Het voorlaatste model wel ja, die met 175pk, daarna is het hard achteruit gegaan met de MR2.
Ik zou voor de MX5 gaan, die heeft ook een prima wegligging en is een leuk autootje om mee te spelen
Vond je die fijn rijden?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef Roellie80 het volgende:
Vandaag een proefrid gehad in een Audi 80 cabrio![]()
* Roellie80 is stiekum wel een beetje verliefd geworden![]()
het rijd voor geen meter, het is niet meer rijden maar varenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vond je die fijn rijden?
Ik zou toch iig. een MX-5 of Z3 proberen: beide totaal anders/veel beter dan de Audi 80.
Maar idd. als cabrio is de 80 een prima ding, met ergens ook wel tijdloze styling. Als auto vind ik het een (erg) onplezierig ding om in te rijden (persoonlijke mening natuurlijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |