quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:17 schreef Paladijn het volgende:Mijn mening weet je, hoewel ik geen ervaring heb met de Z3 (ik zou in dat geval meer naar een Z4 kijken, maar dan val je duurder uit). Let vooral niet op het geneuzel over 'BMW sportiever' (de 10th ani of een willekeurige andere 1.8 zit 2.5 seconde sneller op de 100 dan de Z3 1.8
![]()
) of vrouwenauto, dat komt vrijwel altijd van mensen die nooit in een dergelijke auto gereden hebben.
Zoals Mex ook al aangeeft heb je als bonus een 6-bak, sper en daarnaast ook nog leren bekleding, tevens zijn de onderhoudskosten laag in verhouding. Heb je al in beide proefgereden? En wat zijn de voors/tegens die je tegen elkaar af kunt strepen op beide auto's?
De MX-5 is goed verkrijgbaar voor het budget, De Z3 begint zo'n beetje op dit bedrag.
De MX-5 was een stuk goedkoper dan de Z3 nieuw. Voor het budget vind ik MX-5jes tot bouwjaar 2000 met zo'n 80.000 op de teller.
Voor een Z3 kom ik op een model uit '96/'97 met evenveel kilometers.
Eigenlijk vind ik de BMW mooier
De MX-5 is minder ruim, minder mooi, maar dus wel lichter (900kg tegenover 1150kg van de Z3).
Goedkoper dus qua wegenbelasting en verzekering.
Qua betrouwbaarheid scoort de MX5 uitstekend. Mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen een stuk goedkoper. De BMW zal dus waarschijlijk duurder uitvallen qua onderhoud..
Maar is dit eigenlijk ook zo? Je hoeft natuurlijk niet altijd alles orgineel te vervangen toch? gaat het dan echt veel geld schelen? Is er misschien ergens een overzicht te vinden van kosten waar de rekening mee moet houden?
UIteindelijk moet de auto mij van A naar B gaan brengen. Ik ga geen geld uitgeven aan "pimpen". Ik betaal liever iets meer voor een nette auto die nog jaren meegaat zonder teveel kosten.
quote:
soms zit het mee
MR2 gaat m niet worden. Vind BMW mooier en de MR2 is niet te vinden in deze prijsklasse
Z4, leuk.. maar ook te duur