Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Het voorlaatste model wel ja, die met 175pk, daarna is het hard achteruit gegaan met de MR2.
Ik zou voor de MX5 gaan, die heeft ook een prima wegligging en is een leuk autootje om mee te spelen
In mijn ogen is het laatste model een stuk minder "stoer" dan 1 model ouder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.
Bovendien zegt het vermogen niet altijd iets over de fun factor van zo'n auto.
En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!quote:
Een 'gewone' 1.8 gaat ook prima vooruit hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:27 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!
Ik zou me niet teveel verkijken op de km-stand, zolang de auto maar in handen is geweest van een liefhebber en goed onderhouden is. Mijn el-cheapo NA heeft nu 296.000 op de teller staan, maar ik ga daar over een maand met een gerust hart twee weken mee door Noorwegen toeren (de 300k haal ik welquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:55 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
De MX-5 is goed verkrijgbaar voor het budget, De Z3 begint zo'n beetje op dit bedrag.
De MX-5 was een stuk goedkoper dan de Z3 nieuw. Voor het budget vind ik MX-5jes tot bouwjaar 2000 met zo'n 80.000 op de teller.
Voor een Z3 kom ik op een model uit '96/'97 met evenveel kilometers.
Mooiheid is maar een van de factoren die je meeneemt bij aanschaf, anders had ik ook in een Jag XJ gereden ipv een Rover 600quote:Eigenlijk vind ik de BMW mooier![]()
De MX-5 is minder ruim, minder mooi, maar dus wel lichter (900kg tegenover 1150kg van de Z3).
Goedkoper dus qua wegenbelasting en verzekering.
Onderhoud wisselt heel erg, de dealer naait je (wanneer niet?quote:Qua betrouwbaarheid scoort de MX5 uitstekend. Mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen een stuk goedkoper. De BMW zal dus waarschijlijk duurder uitvallen qua onderhoud..
Maar is dit eigenlijk ook zo? Je hoeft natuurlijk niet altijd alles orgineel te vervangen toch? gaat het dan echt veel geld schelen? Is er misschien ergens een overzicht te vinden van kosten waar de rekening mee moet houden?
UIteindelijk moet de auto mij van A naar B gaan brengen. Ik ga geen geld uitgeven aan "pimpen". Ik betaal liever iets meer voor een nette auto die nog jaren meegaat zonder teveel kosten.
Ik ben 1.92 en pas redelijk in een NA en NC. Nooit echt problemen gehad met het lezen van de meters, wel met het zien van stoplichten met de kap dicht, maar dat heb ik in elke auto - wat dat betreft is een cabrio/roadster met dak open een uitkomstquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:39 schreef xman het volgende:
In je foto's lijk je best wel lang. Als je net als ik langer bent dan 1.85m dan is het misschien verstandig om te kijken naar of je wel in de MX-5 past.
Voor wie langer is dan pak hem beet 1,85 meter, doet het interieur echt claustrofobisch aan. In een model van 2001 dan. Stuur is niet verstelbaar zodat je de bovenste deel van de toerenteller en snelheidsmeter niet kunt zien en met de kap dicht is het ook moeilijk de stoplichten te zien. Ik zou dit wel in overweging nemen.
Inderdaad dat is zeker mogelijk, als je de z3 wat te zacht vind op zijn standaard onderstel kan je er de dempers ed. onder laten zetten van de M-versie ( krijg je dus eigenlijk gewoon het M onderstel ) wat al een heel stuk harder en straffer is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:12 schreef Hyperdude het volgende:
Ga rijden in beide. En koop dat model dat je het mooiste vindt.
Echt rationele aanschaf zijn dit soort auto's toch niet.![]()
En een M Coupé rijdt super; moet niet moeilijk zijn een Z3 wat aan te passen qua weggedrag.![]()
Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
is geen rwdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,
[afbeelding]
Hij wil rijden, niet duwen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,
[afbeelding]
ik heb de auto nog nooit hoeven duwenquote:
Toch zijn er best een aantal rond dit bedrag te vinden..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.
[afbeelding]
Of natuurlijk een Smart Roadster kopen. Het is natuurlijk een veel minder serieuze auto, maar wel een stuk leuker. Als je goed zoekt kun je voor dat budget wel wat leuks vinden.
[afbeelding]
heb gekeken naar TT, maar dan zit je helemaal aan de onderkant qua prijs. en het onderhoud word alleen maar meer...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef DoimeN het volgende:
Dit word je enige auto? Zou het dan wel slim zijn om een roadster te nemen? Ik zou voor de (zwarte) audi TT gaan. (coupe) Rond de zelfde prijsklasse!
Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:20 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...
dan zou ik dus een motorisch nog mindere auto.. maar wel met leuke velgjes?.. nuh
Het uiterlijk van de auto vind ik erg mooi en wil graag een motorisch goede auto. Dat het dan een 1.8/1.9 gaat worden vind ik niet een probleem.. eerder beter omdat je dan vaker motorisch iets beter hebt dan wanneer je een snellere koopt voor hetzelfde geld
een smart gaat m ook niet worden
Ik bedoel het volgende;quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |