abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52175578
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Het voorlaatste model wel ja, die met 175pk, daarna is het hard achteruit gegaan met de MR2.

Ik zou voor de MX5 gaan, die heeft ook een prima wegligging en is een leuk autootje om mee te spelen
Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.

Bovendien zegt het vermogen niet altijd iets over de fun factor van zo'n auto.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:12:43 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52175822
Ga rijden in beide. En koop dat model dat je het mooiste vindt.
Echt rationele aanschaf zijn dit soort auto's toch niet.

En een M Coupé rijdt super; moet niet moeilijk zijn een Z3 wat aan te passen qua weggedrag.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52176126
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Onzin in mijn ogen, de laatste MR2 is de meest uitgebalanceerde MR2 (Toyota misschien wel) die er is. Rijdt geweldig en je kan er zeer veel fun mee hebben.

Bovendien zegt het vermogen niet altijd iets over de fun factor van zo'n auto.
In mijn ogen is het laatste model een stuk minder "stoer" dan 1 model ouder.
Die nieuwe vind ik echt een wijvenbak, om het maar even lomp te zeggen.
Die oude kon je als kerel ook prima in gezien worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:24:50 #29
18653 crew  D.
pi_52176233
Doe mij de Mazda maar
pi_52176319
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:24 schreef D.Rose het volgende:
Doe mij de Mazda maar
En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:29:40 #31
18653 crew  D.
pi_52176390
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:27 schreef vosss het volgende:

[..]

En daar dan een 2.5L V6 24v blok van een Xerxes in knallen!!
Een 'gewone' 1.8 gaat ook prima vooruit hoor
pi_52177728
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

De MX-5 is goed verkrijgbaar voor het budget, De Z3 begint zo'n beetje op dit bedrag.
De MX-5 was een stuk goedkoper dan de Z3 nieuw. Voor het budget vind ik MX-5jes tot bouwjaar 2000 met zo'n 80.000 op de teller.
Voor een Z3 kom ik op een model uit '96/'97 met evenveel kilometers.
Ik zou me niet teveel verkijken op de km-stand, zolang de auto maar in handen is geweest van een liefhebber en goed onderhouden is. Mijn el-cheapo NA heeft nu 296.000 op de teller staan, maar ik ga daar over een maand met een gerust hart twee weken mee door Noorwegen toeren (de 300k haal ik wel ). Met mijn NC heb ik in 9 maanden daily drive 37.000+ km afgelegd zonder enige problemen. Enige nadeel is dat je na moet denken wat je meeneemt en hoe je dingen in de kofferbak legt op langere trips, maar dat heb je ook bij de Z3. Zolang je maar niet zo'n ranzig wasrek op je kofferbak plakt
quote:
Eigenlijk vind ik de BMW mooier

De MX-5 is minder ruim, minder mooi, maar dus wel lichter (900kg tegenover 1150kg van de Z3).
Goedkoper dus qua wegenbelasting en verzekering.
Mooiheid is maar een van de factoren die je meeneemt bij aanschaf, anders had ik ook in een Jag XJ gereden ipv een Rover 600
De 900 kg die je noemt klopt trouwens niet, de NA is ~950 kg, de NB ~1000-1005 en de NC 1085. Altijd nog lichter en met meer pk's dan de 1.8 Z3. De vaste lasten van afschrijving, wegenbelasting en verzekering (WA+/full-casco?) zou ik alvast uitschrijven. Onderhoud blijft gokwerk, zelfs met garantie kan er altijd wel iets duurs kapot gaan, of niet... Of jij of iemand anders rijdt je auto binnen een maand total loss, etc. Stem voor jezelf een bedrag af wat je uit wilt geven aan onderhoud per maand en zet datgene wat je overhoudt achteruit... heb je aan't eind van het jaar een potje om wat leuks te kopen als er geen (groot) onderhoud is geweest.

Bekijk ook alvast wat je verwacht aan km's te maken op jaarbasis (ivm verzekering, kleine/grote beurt etc.) en tel daar een x aantal km's bij op als er een mooie zomer is
quote:
Qua betrouwbaarheid scoort de MX5 uitstekend. Mocht er wat kapot gaan dan zijn de onderdelen een stuk goedkoper. De BMW zal dus waarschijlijk duurder uitvallen qua onderhoud..
Maar is dit eigenlijk ook zo? Je hoeft natuurlijk niet altijd alles orgineel te vervangen toch? gaat het dan echt veel geld schelen? Is er misschien ergens een overzicht te vinden van kosten waar de rekening mee moet houden?

UIteindelijk moet de auto mij van A naar B gaan brengen. Ik ga geen geld uitgeven aan "pimpen". Ik betaal liever iets meer voor een nette auto die nog jaren meegaat zonder teveel kosten.
Onderhoud wisselt heel erg, de dealer naait je (wanneer niet? ), maar er zijn verdeeld over het land diverse MX-5 specialisten die stukken goedkoper werken, binding hebben met het type en om die reden ook wat meer kennis van de auto hebben. Voor onderdeelprijzen kun je eens kijken bij http://www.ilmotorsport.de of http://www.mx5freaks.nl en... omdat er zoveel gebouwd zijn is er ook genoeg op de sloop te vinden.

Maar goed, hele verhalen... reken wat vaste lasten door, zoek een paar auto's uit en ga er in proefrijden... de ervaring alleen al doe je jezelf afvragen waarom je niet eerder naar zo'n auto bent gaan kijken
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52178726
In je foto's lijk je best wel lang. Als je net als ik langer bent dan 1.85m dan is het misschien verstandig om te kijken naar of je wel in de MX-5 past.

Voor wie langer is dan pak hem beet 1,85 meter, doet het interieur echt claustrofobisch aan. In een model van 2001 dan. Stuur is niet verstelbaar zodat je de bovenste deel van de toerenteller en snelheidsmeter niet kunt zien en met de kap dicht is het ook moeilijk de stoplichten te zien. Ik zou dit wel in overweging nemen.
pi_52180398
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:39 schreef xman het volgende:
In je foto's lijk je best wel lang. Als je net als ik langer bent dan 1.85m dan is het misschien verstandig om te kijken naar of je wel in de MX-5 past.

Voor wie langer is dan pak hem beet 1,85 meter, doet het interieur echt claustrofobisch aan. In een model van 2001 dan. Stuur is niet verstelbaar zodat je de bovenste deel van de toerenteller en snelheidsmeter niet kunt zien en met de kap dicht is het ook moeilijk de stoplichten te zien. Ik zou dit wel in overweging nemen.
Ik ben 1.92 en pas redelijk in een NA en NC. Nooit echt problemen gehad met het lezen van de meters, wel met het zien van stoplichten met de kap dicht, maar dat heb ik in elke auto - wat dat betreft is een cabrio/roadster met dak open een uitkomst

Dat de kuip kleiner is dan een standaard burger-sedan/station, tya... onderdeel van het sportauto zijn Zolang je niet claustrofobisch bent en er geen sport-kuipjes in wilt zetten is er niets aan de hand. Maar wederom, dat is een kwestie van uitproberen of een auto uberhaupt bevalt.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52183424
Ik ben nog een klein beetje groter maar ik kan zelfs niet eens vatzoenlijk op de passagiersstoel zitten (van de mx-5, in de bmw heb ik niet gezeten) Maar ik zou ook voor een bmw gaan, het interieur vind ik veel mooier en steekt beter in elkaar (ik neem aan dat het interieur van een 3-serie van hetzelfde bouwjaar ongeveer hetzelfde is) wat ik persoonlijk erg belangrijk vind (net als het uiterlijk )

En tja, voor de goedkopigheid koop je natuurlijk niet zo'n auto
pi_52189385
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:12 schreef Hyperdude het volgende:
Ga rijden in beide. En koop dat model dat je het mooiste vindt.
Echt rationele aanschaf zijn dit soort auto's toch niet.

En een M Coupé rijdt super; moet niet moeilijk zijn een Z3 wat aan te passen qua weggedrag.
Inderdaad dat is zeker mogelijk, als je de z3 wat te zacht vind op zijn standaard onderstel kan je er de dempers ed. onder laten zetten van de M-versie ( krijg je dus eigenlijk gewoon het M onderstel ) wat al een heel stuk harder en straffer is.
pi_52207745
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
pi_52212079
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.



Of natuurlijk een Smart Roadster kopen. Het is natuurlijk een veel minder serieuze auto, maar wel een stuk leuker. Als je goed zoekt kun je voor dat budget wel wat leuks vinden.



"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:42:41 #39
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52212371
Dit word je enige auto? Zou het dan wel slim zijn om een roadster te nemen? Ik zou voor de (zwarte) audi TT gaan. (coupe) Rond de zelfde prijsklasse!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_52212608
Waarom zou dat niet slim zijn? Mijn enige auto is ook een roadster (SLK). Mijn broers enige auto is een roadster (MX5). Wat is het probleem?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2007 22:49:29 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:53:21 #41
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52212786
Ja, ik vind rijden met een softtop niet ideaal voor dagelijks gebruik, dat is trouwens wat je er zelf van maakt! Maar met een clk heb je daar nog voordeel mee dat het een hardtop is!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:04:15 #42
119678 beertema
lam zijn is nooit verkeerd
pi_52215460
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,

schakelbrommertjes scheuren fijn
pi_52219983
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,

[afbeelding]
is geen rwd
pi_52222602
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef beertema het volgende:
als je in de prijsklasse van een mx5 of een z3 zoekt, kijk ook eens naar een fiat barchetta,
ook leuk en sportief,

[afbeelding]
Hij wil rijden, niet duwen...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:07:33 #45
119678 beertema
lam zijn is nooit verkeerd
pi_52223893
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:23 schreef dehero het volgende:

[..]

Hij wil rijden, niet duwen...
ik heb de auto nog nooit hoeven duwen

tuurlijk zitten er wel wat minpuntjes aan

hitteschild met scheurtjes is vrij bekend, en de eerste modellen was er nog wat gezeur met de nokkenas verstelling
schakelbrommertjes scheuren fijn
pi_52224292
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:20 schreef k_man het volgende:
Een Z3 voor 10k? Dat kan nooit veel soeps zijn toch? Terwijl je voor dat bedrag best een leuke MX5 koopt.
Toch zijn er best een aantal rond dit bedrag te vinden..

ze kunnen niet allemaal afgeragd zijn toch>?
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Precies, met 10k zit je wel erg aan de onderkant van de markt. Lijkt me niet echt aan te raden. Persoonlijk zou ik even doorsparen en een Z3 2.8i kopen. Leuke velgen eronder, beetje verlagen en dat ziet het er top uit.

[afbeelding]

Of natuurlijk een Smart Roadster kopen. Het is natuurlijk een veel minder serieuze auto, maar wel een stuk leuker. Als je goed zoekt kun je voor dat budget wel wat leuks vinden.

[afbeelding]

doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...
dan zou ik dus een motorisch nog mindere auto.. maar wel met leuke velgjes?.. nuh
Het uiterlijk van de auto vind ik erg mooi en wil graag een motorisch goede auto. Dat het dan een 1.8/1.9 gaat worden vind ik niet een probleem.. eerder beter omdat je dan vaker motorisch iets beter hebt dan wanneer je een snellere koopt voor hetzelfde geld

een smart gaat m ook niet worden
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef DoimeN het volgende:
Dit word je enige auto? Zou het dan wel slim zijn om een roadster te nemen? Ik zou voor de (zwarte) audi TT gaan. (coupe) Rond de zelfde prijsklasse!
heb gekeken naar TT, maar dan zit je helemaal aan de onderkant qua prijs. en het onderhoud word alleen maar meer...

de fiat heb ik ook iets op tegen... waarom weet ik (nog) niet
pi_52224510
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:20 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

doorsparen voor een 2.8i met leuke velgjes eronder...
dan zou ik dus een motorisch nog mindere auto.. maar wel met leuke velgjes?.. nuh
Het uiterlijk van de auto vind ik erg mooi en wil graag een motorisch goede auto. Dat het dan een 1.8/1.9 gaat worden vind ik niet een probleem.. eerder beter omdat je dan vaker motorisch iets beter hebt dan wanneer je een snellere koopt voor hetzelfde geld

een smart gaat m ook niet worden
Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_52225921
De 2.8i heeft bovendien een mooiere bodykit (standaard). Vooral de voorkant ziet er wat agressiever uit met die lage rechte bumper. Kijk maar op plaatjes dan zul je zien wat ik bedoel!
pi_52226878
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Waarom zou de 2.8i motorisch minder zijn? De 1.8i levert 115 pk, terwijl de 2.8i zo'n 192 pk levert. Plus dat laatstgenoemde een zescilinder is en de 1.8i een viercilinder. Ik zou het wel weten.
Ik bedoel het volgende;

Men weet dat die 2.8i meer pk's levert, dus mensen kopen liever deze omdat dit sportiever/prettiger rijd.
Maar ik heb liever een auto welke (lekker standaard natuurlijk) van een vrouwtje is geweest als boodschappen autotje. De kans dat er lief is omgegaan met een 2.8 is kleiner dan bij de 1.8.. toch?

Wanneer ik 2 van deze auto's te koop zie staan voor dezelfde prijs, dan ga ik ervan uit dat de 1.8 nog in betere staat verkeerd, je betaald immers evenveel voor een minder zware motor.

Nogmaals, het gaat me niet om de pk's, het hoeft geen racemonster te zijn. ik wil gewoon lekker cruisen met een leuke roadster
pi_52231614
Je zou ook een Alfa Spider of een MG F kunnen overwegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')