abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52196627

Dit is mijn eerste geanimeerde creatie, het is in ieder geval de bedoeling dat het zoiets wordt maar hij is te a-subtiel. Hij moet wat minder utiwijken en wat langzamer, wat ik nu dus ga doen maar ik snap het iig.

Bedankt Crientj!
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_52197344

Zo doet hij meer wat ik wil.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_52198090
en nu nog dat er een spinnetje naar boven klimt
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:03:03 #54
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_52198710
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:42 schreef Kamermans het volgende:
en nu nog dat er een spinnetje naar boven klimt
eingelijk moet hoop omhoog klimmen !
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:22:44 #55
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_52199335
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:37 schreef SureZal het volgende:
Ik vind de 2e van kamermans idd ook erg vet ^__^

ik verdien ook credits !
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:01:43 #56
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52200355
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:22 schreef Ravii het volgende:

[..]

ik verdien ook credits !
Vind ik ook, ik vind dat je gelijk hebt om in CS3 sfeer te blijven.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52206565
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:01 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Vind ik ook, ik vind dat je gelijk hebt om in CS3 sfeer te blijven.
Ravii verdient credits omdat we die header samen gemaakt hebben , ik de achtergrond en hij de text
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:54:36 #58
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52206769
mijn OP probleem is opgelost geloof ik.
Signature.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:23:46 #59
124655 DarkManta
pi_52207828

Hmmm, het is niet super, maar volgens mij kun je alles beter gewoon in één plaatje proppen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52208153
Die van Ravii is toch mooier... naar mijn mening
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:43:42 #61
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52208425
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:23 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]

Hmmm, het is niet super, maar volgens mij kun je alles beter gewoon in één plaatje proppen.
kijk vooral uit met links en andere teksten die je gewoon als text wilt hebben
Kan je nogal wat gekloot mee krijgen.
Signature.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:47:22 #62
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52254638
Hoe kan ik van bijvoorbeeld deze bloem een mooie zwart-wit tekening maken?

Al geprobeerd met Adjusments > Treshold, maar niet het gewenste resultaat (nogal pixelig).. Het moet er strak uit komen te zien...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_52255618
je wilt hem in zwart wit hebben?
hele simpele snelle manier, geen mogelijkheid om instellingen aan te passen:
Image > Adjustments > Desaturate

een manier waar je meer controle over hebt, je kan per channel instellen:
Image > Adjustments > Black and White

edit:
je wilt het alleen zwart en wit, geen grijstinten.
dan uhm,.. denk ik dat het mooiste wordt als je idd eerst image > adjustments > posterize doet. of Filter > artistic > Cutout en dan 2 levels. en dan vervolgens gewoon met de hand het bij gaat werken,..

[ Bericht 16% gewijzigd door Kamermans op 10-08-2007 13:26:51 ]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:05:23 #64
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52258935
Merci Kamermans, zal eens wat proberen te maken

edit:

Iemand nog tips?

[ Bericht 54% gewijzigd door donroyco op 10-08-2007 15:38:01 ]
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_52261863
Ik zal dat alcatraz eiland wat lichter maken, het ziet erg donker, het gebouw zelf niet lichter..

Leuk lettertype trouwens, welke is dat?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:43:13 #66
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52264761
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:46 schreef wc-eend het volgende:
Ik zal dat alcatraz eiland wat lichter maken, het ziet erg donker, het gebouw zelf niet lichter..

Leuk lettertype trouwens, welke is dat?
Het lettertype is Cheri... heb het eialnd ook wat lichter gemaakt, ziet er beter uit inderdaad. Thanks!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:15:17 #67
124655 DarkManta
pi_52294972
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:26 schreef Blue Thunder het volgende:
Darkmanta, weet je zo ongeveer waar je die tut hebt staan om van iemand een standbeeld te maken? Overigens zou ik ook wel een tut willen zien waarin je een koe een tijgervelletje geeft.

Displacement maps heb ik weinig tot geen ervaring mee dus het zou wel leuk zijn
Deze vond ik wel leuk, iemand die de Displacement maps gebruikt om iets of iemand een andere Texture te geven. Dan zou je al snel komen bij iemand die graag een standbeeld van iemand wilt maken.
Maar daar heb je de Displacement niet eens voor nodig, je zou ook de Warp Tool kunnen gebruiken.

Hier laat Kamermans bijvoorbeeld zien in zijn prachtige bewerking wat hij met displacement maps heeft gedaan. En dus niet alleen iemand of iets een andere textture te voorzien.

Enige opmerking die ik hierbij heb is alleen dat je niet erg duidelijk ziet wat nou precies een Displacement map is op het voorbeeld hier boven.

Ik zal een nu Tutorial voorbereiden waarbij ik duidelijk laat zien wat een Displacement map doet.
Zodra je weet en ziet wat het precies doet, is de Sky weer the limit.
  zondag 12 augustus 2007 @ 02:54:25 #68
124655 DarkManta
pi_52298895
Van:

Naar:

Het ziet er niet super uit, maar het gaat om de Displacement techniek.
Morgen schrijf ik de Tut wel voor diegene die geïnteresseerd is.

Maar eerst slapen
pi_52328105
Laat maar komen DM dat is wel een leuke tut
pi_52331041
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:45 schreef Kamermans het volgende:

[..]

nog 1tje: deze wel in jpg
[afbeelding]
Misschien komt deze vraag wat noobish over (ben ik ook ) maar hoe maak je die lijnen zo.
Ik heb er nog niet echt een tut over gevonden (misschien omdat het zooo makkelijk is maar ik kom er maar niet achter )
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:49:36 #71
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52332102
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:13 schreef SureZal het volgende:

[..]

Misschien komt deze vraag wat noobish over (ben ik ook ) maar hoe maak je die lijnen zo.
Ik heb er nog niet echt een tut over gevonden (misschien omdat het zooo makkelijk is maar ik kom er maar niet achter )
http://gfxfreaks.com/showthread.php?t=1865
Signature.
pi_52333542
TY very much ^__^
ik kende de site ook nog niet!
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:36:03 #73
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52333606
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:34 schreef SureZal het volgende:
TY very much ^__^
NP
Signature.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:31:37 #74
124655 DarkManta
pi_52336776

VAN:

NAAR:

De bewerking is niet super, maar ik heb juist een foto gekozen waarbij je rechte lijnen ziet.
In dit geval een schaakbord waar veel lijnen in voorkomen zodat je heel goed kunt zien wat Displacement maps[/b[ doen.
Misschien ben je `m al eens tegen gekomen, de [b]Displace...
filter.

Ook voor beginners...

Open je document...
Open een foto waarvan jij de contouren wilt hebben, in ons voorbeeld hebben we een druppel genomen.

Het eerste wat we doen is deze koppieren en in ons te bewerken foto te plakken.
CTRL + A en dan CTRL + C, minimaaliseer het document van de druppel, selecteer de te bewerken foto en toets CTRL+V.
Als het goed is heb je 2 layers (lagen), je originele foto en je druppel.

Nu gaan we een Displacement map maken in dit geval deze druppel.
Ga terug naar je druppel foto en toets SHIFT + CTRL + U (Desaturate), nu heb je een zwart/ wit grijs getinte druppel.
Speel een beetje met de Levels, toets CTRL+L om meer verhouding te krijgen in zwart wit, zodat je displacement map beter tot zijn recht komt.
Voorbeeld de displacement map

Wanneer klaar bent Save je displacement map weg als PSD.
Dit doe je door:
SHIFT + CTRL +S te toetsen en dan onder Filename: zie je Format:, kies nu voor Photoshop (*.PSD:*.PDD).
Noem het voor mij part DISPLACEWATER, zodat je het makkelijk kunt terug vinden.
Nu heb je je Displacement map...

Vervolgens gaan we terug naar het te bewerken document.
In je Layers-Window kun je op het oogje klikken van de druppel-layer, zodat je alleen het schaakbord ziet.

(Klik je nog een keer in dat gebied, dan zie je je druppel layer weer.)

Selecteer nu je Schaakbord-layer...

Nu gaan we de DIsplacement map toepassen.
In je menubalk klik je op Filter of ALT + T, vervolgens Distort en als laatste Displace....

Het volgende scherm verschijnt:

Belangrijk is nu wel wat de instellingen precies doen.
Ik heb het nog nooit in een tutorial gezien, over de werking van de instellingen van de Displace..
Zelf vind ik het wel belangrijk zodat je bij een volgende keer weet waat je mee bezig bent.

In principe stel je hier je foto mee in (je displacement map)
Horizontal & Vertical Scale: Hoe groter deze waardes des te duidelijker wordt de verplaatsing van je displacement map.

Displacement Map:
Strech To Fit Zegt het eigenljk al, deze vergroot of verkleint de DM zodat het past binnen je selectie of foto.
Tile Gebruik je eigenlijk wanneer je een texture hebt die aan elkaar plakt zodat het past. Bijvoorbeeld wanneer je een kruis hebt, en je plakt er 2 boven en onder elkaar, dan krijg je in het midden een vierkant.
Dus inprincipe deelt deze instelling je foto in meerdere fotootjes.

Undefined Areas:
Wrap around Vult de niet gedefiniëerde ruimte met inhoud van de tegenovergestelde rand van het beeld
Repeat Edge Pixels Verspreid de kleuren van pixel langs de rand van het beeld in een gespecificeerde richting uit. Het verbinden kan voortvloeien als de randpixel verschillende kleuren zijn.

Voor ons voorbeeld zijn de instellingen van bovenstaand voorbeeld voldoende.
Gebruik voor Horizontal & Vertical 15 wanneer het niet voldoende mocht vinden.
Klik nu op OK en selecteer je PSD document.
Je document ziet er nu zo uit...

En hier zie je eigenlijk precies wat een Displacement map doet.

Om het af te werken klik je op het oogje van je druppel-layer zodat je deze weer ziet.
Mocht je deze layer nog in kleur hebben, toets SHIFT + CTRL +U.
Zorg er nu voor dat je Layerbleding op Soft Light staat.

Uiteindelijk het resultaat..

Photoshop on!

Nog wat voorbeelden met de Displace filter.
pi_52341108
vette shit! moet ik vanavond maar eens gaan proberen
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_52341601
mooie tut DM

laatste voorbeeld is mooi zeg!

Je zou toch ook laten zien hoe je een zebra een tijgervelletje geeft (ofzoiets)

[ Bericht 27% gewijzigd door Blue Thunder op 13-08-2007 21:35:10 ]
pi_52343472
je moet wel bedenken dat je veel meer met de displacement map kan dan hier wordt laten zien. je hoeft niet altijd een displacement map over je hele plaatje te doen, je dus ook van je plaatje een copie maken en op de copie de displacement uitvoeren, en dan de delen die je niet zo geslaagd vind weg gummen. of meerdere keren verschillende displacement maps over elkaar een gooien.
of een displacement van zich zelf er op gooien

en zoals hier boven, de druppel en het schaakbord heeft niks met elkaar te maken, het gezicht en hout structuur heeft ook niet met elkaar te maken. wat ik je aan raad is een displacement map zelf te maken, je kan gewoon betje gaan brushen, zo heb je meer controle over het resultaat wat je krijgt.

bij deze heb ik eerst een tekening gemaakt, deze als psd gesaved, en daarna een border toe gevoegd en op die border de de tekening als displacement gebruikt. hierdoor wordt de border meer een geheel van de tekening:
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:18:53 #78
124655 DarkManta
pi_52344359
En het gaat om het effect dat je wilt hebben wat jij mooi vind. En als je een opdracht krijgt dat je de Displace moet gebruiken of gaat gebruiken, weet je in ieder geval wat het doet en hoe je `m moet gebruiken.

Experimenteer er mee, in de tut weet je hoe je het moet gebruiken, dus gebruik je fantasie en post je werkjes maar.

[ Bericht 37% gewijzigd door DarkManta op 14-08-2007 02:14:46 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:33:01 #79
124655 DarkManta
pi_52344982
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:02 schreef Blue Thunder het volgende:

Jah dat kan ook op verschillende manieren, ik zal eens een techniek laten zien met de Liquify-Tool
Errugggg handig tooltje...

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkManta op 13-08-2007 22:47:23 ]
pi_52346258
Moet je hier ook je net gemaakte spul neerzetten?
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:20:49 #81
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52346786
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:04 schreef Mindstate het volgende:
Moet je hier ook je net gemaakte spul neerzetten?
Nee, das hier: Hoe zien jouw designs eruit? #4
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:20:22 #82
124655 DarkManta
pi_52348363
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:02 schreef Blue Thunder het volgende:
mooie tut DM

laatste voorbeeld is mooi zeg!

Toevallig nog een tegen gekomen:
http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=161104&page=1

pi_52348392
Oja, is waar ook. Was het even vergeten
pi_52356924
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:20 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nice
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:03:14 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52357931
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:20 schreef DarkManta het volgende:

[..]

brute tut wel
Signature.
pi_52379790
Hoi fotosoepers

Hopelijk kan iemand mij helpen, want mij wil het maar niet lukken. Ik probeer mijn zwager beetje te helpen met photoshop en nu hadden we een opdracht bedacht; maak van een 1 dimensionaal plaatje en 3d versie en laat 'm nog eens continue roteren om zijn horizontale as.

Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=JVmunnv1CH4 <-- na 10sec oid zie je het YouTube logo in 3d en draaiend. Precies zo is de bedoeling.

Anyway, samen komen wij gewoon niet verder dan het plaatje openen in Photoshop. Hopelijk kan 1 van jullie ons helpen?

Het gaat om dit logo, wat tevens in dezelfde hoogte/breedte moet blijven:

klik voor de PSD-file

een miljoen keer tnx!
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_52380586
Ik heb er wat geprobeerd van te maken, het is me wel gelukt om er een flash van te maken, het is niet zo mooi als je wilt denk ik...

Flash file vindt je *hier*
pi_52385487
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:18 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb er wat geprobeerd van te maken, het is me wel gelukt om er een flash van te maken, het is niet zo mooi als je wilt denk ik...

Flash file vindt je *hier*
Het 3d gedeelte ziet er idd niet al te mooi uit :p Maar volgens mij kan ik dat zelf wel voor elkaar krijgen (hoop ik)

Ik zie dat je het in Flash hebt gemaakt. Is het standaard dat Flash 'm schijn laat draaien of heb je zelf de draai richting gekozen?

[ Bericht 87% gewijzigd door P0rt0 op 15-08-2007 13:29:16 ]
pi_52387234
oh uhm.. ben nu niet thuis, moet ik even kijken want ik kon hem alleen opslaan als .fla
pi_52387726
dit is ook iets wat je niet alleen met photoshop doet, in die tutorial zegt die ook dat je photoshop, Cinema 4D en After effects nodig hebt , het meeste werk zit in het Cinema 4D, daar maar je de animatie en het model. in after effects kan je de animatie tunen.
pi_52388136
Ik heb het logo bewerkt in photoshop, toen in flash ingeladen en toen ff een tut gezocht voor flash animatie maken met roteren
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:57:35 #92
124655 DarkManta
pi_52390591
Die 3D rotatie is makkelijk te maken met alleen photoshop, alleen ben je veel langer bezig dan dat je dat in Maya of 3D studio Max zou doen.
pi_52390920
Hoe kan je hem dan maken PS? want ik kreeg het niet voor elkaar om hem om zijn as rond te laten draaien..
pi_52394026
'k heb ff een poging gedaan echt mooi is het nier maarja,..
Gebruikt gemaakt van photoshop, Maya 8.5 en Aftereffects

hier als .mov
http://members.chello.nl/m.kamermans/SC.mov

en als .swf
http://members.chello.nl/m.kamermans/SC.swf

de .swf file is wel lelijk kwalitiet :S
pi_52395989
kamermans: dat ziet er heel mooi uit! Zou je de tekst ook mee kunnen laten draaien als 1 geheel (? En als het niet teveel gevraagd ietsiepietsie meer diepte in alles

En dat die .swf kwalitatief niet zo sterk is als de .mov is idd te merken. Teveel compressie gebruikt?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:52:12 #96
124655 DarkManta
pi_52482401
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:57 schreef Kamermans het volgende:
en zoals hier boven, de druppel en het schaakbord heeft niks met elkaar te maken, het gezicht en hout structuur heeft ook niet met elkaar te maken. wat ik je aan raad is een displacement map zelf te maken, je kan gewoon betje gaan brushen, zo heb je meer controle over het resultaat wat je krijgt.

bij deze heb ik eerst een tekening gemaakt, deze als psd gesaved, en daarna een border toe gevoegd en op die border de de tekening als displacement gebruikt. hierdoor wordt de border meer een geheel van de tekening:
[afbeelding]
Deze post moet je me eens uitleggen, misschien begrijp ik het verkeerd.
Displacement maps heeft totaal niks te maken of het schaakbord met een druppel te maken heeft.
Een displacement map kun je pas zelf maken, als je weet wat een displacement map doet en hoe je die kunt maken.
En dat heb ik in de tutorial uitgelegd, als ik een bewerking had gemaakt als jouw voorbeeld, zou een beginner echt niet weten wat een displacement map nou werkelijk doet.
pi_52482740

Vandaag aangewerkt.
Standaard foto, met andere foto er bij gezocht.
Het bloed is er met een brush op gemaakt, en layer-styles
pi_52482761
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:52 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Deze post moet je me eens uitleggen, misschien begrijp ik het verkeerd.
Displacement maps heeft totaal niks te maken of het schaakbord met een druppel te maken heeft.
Een displacement map kun je pas zelf maken, als je weet wat een displacement map doet en hoe je die kunt maken.
En dat heb ik in de tutorial uitgelegd, als ik een bewerking had gemaakt als jouw voorbeeld, zou een beginner echt niet weten wat een displacement map nou werkelijk doet.
ik zeg alleen dat mensen niet zomaar overal displacement maps over moeten gaan gooien. wat je vaak ziet bij beginners is dat ze een filter leuk vinden en die dus zo veel mogelijk gebruiken. terwijl je gewoon een idee moet hebben van hoe je het eind product er uit wil laten zien, en als je dat resultaat kan bereiken met de displacement map, dan gebruik je die filter.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:46:35 #99
124655 DarkManta
pi_52483532
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]

Vandaag aangewerkt.
Standaard foto, met andere foto er bij gezocht.
Het bloed is er met een brush op gemaakt, en layer-styles
Leuke foto! maak er een tutorial van.
het is immers tips, problemen, tuts, vragen over photoshop
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:47:46 #100
124655 DarkManta
pi_52483565
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:11 schreef Kamermans het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat mensen niet zomaar overal displacement maps over moeten gaan gooien. wat je vaak ziet bij beginners is dat ze een filter leuk vinden en die dus zo veel mogelijk gebruiken. terwijl je gewoon een idee moet hebben van hoe je het eind product er uit wil laten zien, en als je dat resultaat kan bereiken met de displacement map, dan gebruik je die filter.
Helemaal mee eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')