abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:32:34 #1
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52149438
quote:
Extra beveiliging voor voorzitter comité ex-moslims
Uitgegeven: 6 augustus 2007 20:19
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2007 20:19

VOORBURG - Ehsan Jami, de voorzitter van het comité voor ex-moslims, krijgt extra beveiliging. Het NCTb, het OM en de politie hebben maandagmiddag tijdens een overleg besloten dat 'aanvullende maatregelen' nodig zijn voor de beveiliging van het 22-jarige raadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg.

Dat liet een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding maandag desgevraagd weten. Aanleiding voor de aanvullende maatregelen is het feit dat Jami zaterdag in zijn woonplaats Voorburg is mishandeld en de daarop volgende massale media-aandacht, waarbij vaak foto's van Jami werden getoond. Er zijn geen mededelingen gedaan over de aard van de aanvullende maatregelen.

Emotioneel

Eerder op de dag wilde Jami zelf niet veel zeggen over de molestatie. "Daarvoor ben ik te emotioneel'', aldus de politicus. Zijn adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian, verklaarde dat Jami na een bezoek aan de supermarkt werd opgewacht door drie mannen van allochtone afkomst.

Daar is hij tot twee keer toe aangevallen en uitgescholden. Het was volgens Ellian al de derde keer in korte tijd dat Jami is belaagd. De Iraniër heeft aangifte gedaan bij de politie.

Mohammed

Jami noemde Mohammed eerder in een interview een 'verschrikkelijke man'. Hij wil met zijn comité afvallige moslims helpen en taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten.

Geschrokken

Harry Oldersma, fractievoorzitter van de PvdA in Leidschendam-Voorburg, reageerde 'geschrokken en boos' op de mishandeling van zijn partijgenoot. "Het kan gewoon niet dat je in elkaar geslagen wordt als je een eigen mening hebt. Alle grenzen worden dan overschreden.''

De Tweede Kamerfracties van de PvdA en PVV hebben opheldering gevraagd aan de ministers van Justitie en Binnenlandse zaken over de beveiliging van Jami
nu.nl

Eerst maakt die lul een paar opmerkingen over de profeet die normaal alleen door mensen gedaan worden die levensmoe zijn, en vervolgens sluit hij zich aan bij een terroristische organisatie als de pvda. Niet meer dan terecht dat ie een paar corrigerende tikken heeft gehad. Moeten wij nu van ons belastinggeld beveiliging voor zo'n parasiet betalen????
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:37:21 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52149615
Je doet een profeet? Owkay. Religie is blijkbaar leuker dan ik door had. Zijn er ook lekkere-wijven-profeten toevallig?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:37:42 #3
184982 Kansjeloos22
like big bird, can't fly
pi_52149633
waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon respecteren?!

dit is van twee kanten gewoon fout!! Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen... en het heeft ook totaal geen nut om die gast die dat gedaan heeft neer te huffen...

het gaat nergens over!!
Als ik een glas wijn drink, word ik een ander mens, en die ander heeft altijd geweldige dorst.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:39:23 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52149680
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Je doet een profeet? Owkay. Religie is blijkbaar leuker dan ik door had. Zijn er ook lekkere-wijven-profeten toevallig?
Wat brabbel je?
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:51:41 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52150114
Dat ie een profeet beldigd heeft geeft nog steeds niemand het recht om hem te mishandelen of te bedreigen. Als die profeet echt zo geweldig is kan ie zichzelf wel verdedigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:56:41 #6
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52150302
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
De effecten van een normloze opvoeding.

OT: Als Jami nou een paar van zijn afvallige vrienden vraagt of ze voor hem als bodyguards willen rondlopen. Scheelt de belastingbetaler ook een hoop geld.

Of zijn die vrienden van Jami net zo sterk als Jami zelf?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52150332
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat ie een profeet beldigd heeft geeft nog steeds niemand het recht om hem te mishandelen of te bedreigen. Als die profeet echt zo geweldig is kan ie zichzelf wel verdedigen.
Die profeet is al een tijdje dood.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:58:04 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52150341
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:39 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wat brabbel je?
Je kon de zin op 2 manieren lezen. Ik koos de meest absurde
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:00:50 #9
126836 Super7fighter
pi_52150439
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jami is veel te bang uitgevallen voor zijn vak. Hij legt de lat veel te hoog voor zichzelf. Ik zag hem net op het nieuws, het is net een halve zool, niet omdat hij een Moslimhater of islamofoob is, maar omdat hij zich als een neuroot gedraagt.
Als die Somalier die een vete met hem heeft, Jami een kopstoot had gegeven, zou Jami in zijn coma nog steeds trillen, een zenuwpees is het wel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52150828
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:32 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

nu.nl

Eerst maakt die lul een paar opmerkingen over de profeet die normaal alleen door mensen gedaan worden die levensmoe zijn, en vervolgens sluit hij zich aan bij een terroristische organisatie als de pvda. Niet meer dan terecht dat ie een paar corrigerende tikken heeft gehad. Moeten wij nu van ons belastinggeld beveiliging voor zo'n parasiet betalen????
Moet die kerel nu niet juist een held zijn omdat ie tegen de moslim fundi's ingaat? Mjin held is ie in iig wel, eindelijk een ander geluid dan die fundi's die het woord vrijheid het liefst verbieden
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:21:55 #11
pi_52151124
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:56 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De effecten van een normloze opvoeding.

OT: Als Jami nou een paar van zijn afvallige vrienden vraagt of ze voor hem als bodyguards willen rondlopen. Scheelt de belastingbetaler ook een hoop geld.

Of zijn die vrienden van Jami net zo sterk als Jami zelf?
Als we nou hetzelfde aan Wilders vragen hoef jij daar ook niet voor te betalen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:24:49 #12
pi_52151230
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jami is veel te bang uitgevallen voor zijn vak. Hij legt de lat veel te hoog voor zichzelf. Ik zag hem net op het nieuws, het is net een halve zool, niet omdat hij een Moslimhater of islamofoob is, maar omdat hij zich als een neuroot gedraagt.
Als die Somalier die een vete met hem heeft, Jami een kopstoot had gegeven, zou Jami in zijn coma nog steeds trillen, een zenuwpees is het wel.
Dat is geen argument. Als je een probleem hebt met zijn uitspraken, ga je naar de rechter. Als je het niet eens bent met de rechter kan je de politiek in of oprotten naar een of andere woestijn natie.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:27:25 #13
pi_52151321
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is dus helemaal geen probleem
pi_52153635
K*t PvdA, ik hoorde net op NOVA, waar hij aan de telefoon was, dat ze hem, behalve een regeltje op een website, nog niet eens persoonlijk benaderd hebben! Nee, dat kan natuurlijk niet. Men moet die grootst groeiende kiezersmeute te vriend houden want op dit moment is SP nog onder deze groep het populairst. Ehsan Jami stond alleen NOVA te woord, hij heeft het even gehad om iedereen te woord te staan qua pers. Verdomme, alweer iemand (bijna) de mond gesnoerd én persoonlijke beveiliging. Als partij moet je voor hem gaan liggen en keilhard verkondigen dat niet te tolereren! Trek die bek eens open en schei eens uit met theetjes drinken en Moskeetjes bezoeken, donder toch eens op met dat geknuffel en zorg dat Nederland weer een prettig land wordt, waar je dingen kan zeggen zonder in elkaar geramd te worden. Dammit!
pi_52156538
quote:

[..]

Een 22 jarige politicus, kun je daar van verwachten dat ie zijn mannetje staat dan? Doe es effe redelijk zeg. De enigen die hier de echte schijtlijsters zijn, zijn die drie kutmoslims, die zo "overtuigd" zijn van zichzelf dat ze hem met "slechts" 3 man durven benaderen. Petje af voor deze helden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52156755
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef Kansjeloos22 het volgende:
waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon respecteren?!

dit is van twee kanten gewoon fout!! Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen... en het heeft ook totaal geen nut om die gast die dat gedaan heeft neer te huffen...

het gaat nergens over!!
Het heeft veel nut om profeten voor te stellen zoals ze in werkelijkheid waren. In het bijzonder als ze zo waren als Mohammed. Des te minder gelovigen zullen er later nog achteraan kunnen hobbelen en beweren dat ze het niet geweten hebben.
pi_52156793
quote:
Wat dacht je? 'Mijn troep kreeg op de FP niet al teveel bijval, laat ik alles rechtstreeks kopiëren naar het forum?'
pi_52158383
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:44 schreef Suko het volgende:
K*t PvdA, ik hoorde net op NOVA, waar hij aan de telefoon was, dat ze hem, behalve een regeltje op een website, nog niet eens persoonlijk benaderd hebben! Nee, dat kan natuurlijk niet. Men moet die grootst groeiende kiezersmeute te vriend houden want op dit moment is SP nog onder deze groep het populairst. Ehsan Jami stond alleen NOVA te woord, hij heeft het even gehad om iedereen te woord te staan qua pers. Verdomme, alweer iemand (bijna) de mond gesnoerd én persoonlijke beveiliging. Als partij moet je voor hem gaan liggen en keilhard verkondigen dat niet te tolereren! Trek die bek eens open en schei eens uit met theetjes drinken en Moskeetjes bezoeken, donder toch eens op met dat geknuffel en zorg dat Nederland weer een prettig land wordt, waar je dingen kan zeggen zonder in elkaar geramd te worden. Dammit!
Net of de PvdA in z'n uppie ervoor kan zorgen dat Nederland weer ene prettig land wordt. Die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de bevolking zelf. De politiek kan daar weinig aan doen.

Waarom Jami nog niet persoonlijk heeft gesproken met iemand van de PvdA weet ik niet. Zowel lokaal als landelijk steunen ze in ieder geval Jami (zie hier en hier). Kennelijk voelt Jami zich nog steeds thuis bij de PvdA.

Overigens zie je Jami ook worstelen hoe hier precies mee om te gaan. Het is ook niet niks als je dit moet meemaken op zo'n jonge leeftijd. Overigens zijn dat mijn eerste gedachten, ipv. te kijken naar wat de PvdA mogelijk verkeerd doet.
pi_52158399
Dit bericht staat vandaag in de Volkskrant:
quote:
Ex-moslim Jami extra beveiligd
Van onze verslaggeefsters Yvonne Doorduyn, Annieke Kranenberg

AMSTERDAM/DEN HAAG - Ehsan Jami, de voorzitter van het comité voor ex-moslims, wordt sinds maandagavond extra beveiligd in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Het 22-jarige PvdA-raadslid in Leidschendam-Voorburg, die zaterdag werd mishandeld, is vermoedelijk ondergebracht op een veilig adres.

Jami wilde gisteravond in het tv-programma NOVA telefonisch niet bevestigen of hij in een safe house zit. ‘Daar kan ik geen antwoord op geven.’ Jami, die eerder de profeet Mohammed vergeleek met Osama bin Laden, zei zeker te weten dat de mannen die hem zaterdag in zijn woonplaats Voorburg in elkaar hebben geslagen, het op hem hadden gemunt. ‘Ze stonden mij op te wachten.’

Jami is niet van plan zijn toon te matigen, zei hij in NOVA. Zijn strijd voor de vrijheid van meningsuiting en religie wil hij onverminderd voortzetten. ‘Ze kunnen wel mijn lichaam aantasten, maar niet mijn ideologie.’

De NCTb besloot gistermiddag na overleg met het Openbaar Ministerie en de politie Haaglanden extra beveiligingsmaatregelen in te stellen voor het raadslid. De mishandeling, en de ‘enorme media-aandacht’ hiervoor, zijn volgens een woordvoerder van de NCTb aanleiding geweest voor de ‘aanvullende’ beveiliging. Jami’s gezicht is overal op televisie verschenen, aldus de woordvoerder. ‘Zijn bekendheid is enorm toegenomen.’

Aanvankelijk hield de politie Haaglanden zich bezig met de veiligheid van Jami. Nu is hij tijdelijk toegevoegd aan de zogeheten ‘limitatieve lijst’ van te beveiligen personen, waar standaard de leden van het Koninklijk Huis en de premier op staan, en verder bedreigde politici als Geert Wilders. De NCTb bekijkt stelselmatig of ook anderen aan de lijst moeten worden toegevoegd.

Jami’s adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian, vindt dat Jami weken geleden al persoonsbeveiliging had moeten krijgen. Er waren diverse bedreigingen tegen hem geuit, en zijn adres en telefoonnummer circuleerden al twee weken op een islamitische website. Ook de Tweede Kamerfracties van de PvdA en PVV hebben opheldering gevraagd aan de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over Jami’s beveiliging. De mishandeling had volgens Wilders voorkomen kunnen worden ‘indien de heer Jami afdoende was beveiligd’.
Wilders die er nog een politiek nummertje er van probeert te maken.
pi_52158818
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 00:50 schreef watchers het volgende:

[..]

Wat dacht je? 'Mijn troep kreeg op de FP niet al teveel bijval, laat ik alles rechtstreeks kopiëren naar het forum?'
Het gezwel zoekt nieuwe manieren om voort te planten.
Triest dat hier nog steeds zieltjes intrappen.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:37:57 #21
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52160275
Droevig dat iemand vanwege z'n mening in elkaar geramt word

en rara het heeft weer met Moslims te maken, strontziek wordt je dr van
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52160578
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:37 schreef Het_hupt het volgende:
Droevig dat iemand vanwege z'n mening in elkaar geramt word

en rara het heeft weer met Moslims te maken, strontziek wordt je dr van
het is in elk land ook hetzelfde waar dat volk neerstrijkt.
overal brengen ze ellende, intolerantie en criminalteit, eigenlijk een soort van terreur op straatschaal.

het vreemde is echter dat dit keer op keer min of meer word getolereerd aangezien er nooit echt harde maatregelen komen.
word nog gezellig als je nagaat dat binnen 30 jaar tijd ze in de grote steden al de meerderheid zijn, wat wil je over 30 jaar nog inbrengen tegen dit tuig?
pi_52161717
Afshin Ellian
Wanneer krijgt die kerel nou een standbeeld?
pi_52161791
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 03:15 schreef Toad het volgende:

[..]

Net of de PvdA in z'n uppie ervoor kan zorgen dat Nederland weer ene prettig land wordt. Die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de bevolking zelf. De politiek kan daar weinig aan doen.

Waarom Jami nog niet persoonlijk heeft gesproken met iemand van de PvdA weet ik niet. Zowel lokaal als landelijk steunen ze in ieder geval Jami (zie hier en hier). Kennelijk voelt Jami zich nog steeds thuis bij de PvdA.

Overigens zie je Jami ook worstelen hoe hier precies mee om te gaan. Het is ook niet niks als je dit moet meemaken op zo'n jonge leeftijd. Overigens zijn dat mijn eerste gedachten, ipv. te kijken naar wat de PvdA mogelijk verkeerd doet.
De politiek heeft wel degelijk een grote rol in deze en niet alleen in praktische zin, denk aan subsidies e.d. Men heeft maar duidelijk te maken dat men hier in een seculiere democratie leeft, geloofsuitingen dienen niet gebruikt te worden om een ander in elkaar te timmeren indien men iets anders denkt en uit. Ach, ik kan tig redenen verzinnen waarom de politiek wél een grote rol kan en moet spelen. Ik bedoelde met benaderen, persoonlijk dus. Men was gisteren nog niet op het idee gekomen hem eens te bellen of een andere persoonlijk benadering. Voorlopig kots ik nog even van die halfzachtige houding van de dames en heren politci, waarbij ik vermoed dat ze altijd calculerend bezig zijn om kiezers te winnen en die te behouden en dan heb ik het niet over mijn persoontje (voormailg PvdA-lid) en andere denkgenoten. Nog altijd maken zachte heelmeesters stinkende wonden en dat blijft lekker dooretteren.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:55:15 #25
pi_52161935
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:46 schreef Fiskus het volgende:
Afshin Ellian
Wanneer krijgt die kerel nou een standbeeld?
Is dat een doodsbedreiging?

De meeste mensen krijgen na hun dood pas een standbeeld
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:56:11 #26
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52161954
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:53 schreef Bresser het volgende:

[..]

het is in elk land ook hetzelfde waar dat volk neerstrijkt.
overal brengen ze ellende, intolerantie en criminalteit, eigenlijk een soort van terreur op straatschaal.

het vreemde is echter dat dit keer op keer min of meer word getolereerd aangezien er nooit echt harde maatregelen komen.
word nog gezellig als je nagaat dat binnen 30 jaar tijd ze in de grote steden al de meerderheid zijn, wat wil je over 30 jaar nog inbrengen tegen dit tuig?
Ik vrees weinig, het probleem word catagorisch onkent door de linkse partijen.
Toen in de tachtiger jaren geroepen werd, dat er een grote groep allochtonen tussen wal en schip dreigde te vallen, deed men dit af als incorrecte stemmingmakerij.
En nu zitten we met de gebakken peren
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:57:17 #27
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52161994
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:49 schreef Suko het volgende:

[..]

De politiek heeft wel degelijk een grote rol in deze en niet alleen in praktische zin, denk aan subsidies e.d. Men heeft maar duidelijk te maken dat men hier in een seculiere democratie leeft, geloofsuitingen dienen niet gebruikt te worden om een ander in elkaar te timmeren indien men iets anders denkt en uit. Ach, ik kan tig redenen verzinnen waarom de politiek wél een grote rol kan en moet spelen. Ik bedoelde met benaderen, persoonlijk dus. Men was gisteren nog niet op het idee gekomen hem eens te bellen of een andere persoonlijk benadering. Voorlopig kots ik nog even van die halfzachtige houding van de dames en heren politci, waarbij ik vermoed dat ze altijd calculerend bezig zijn om kiezers te winnen en die te behouden en dan heb ik het niet over mijn persoontje (voormailg PvdA-lid) en andere denkgenoten. Nog altijd maken zachte heelmeesters stinkende wonden en dat blijft lekker dooretteren.
chapeau
pi_52162053
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dat een doodsbedreiging?

De meeste mensen krijgen na hun dood pas een standbeeld
pi_52162123
quote:

[..]

Pas op hoor, dit is belediging. Mohammed is niet dood, hij zit aan bij het hemels banket.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52162431
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:13 schreef Pr0-n00b het volgende:

[..]

Moet die kerel nu niet juist een held zijn omdat ie tegen de moslim fundi's ingaat? Mjin held is ie in iig wel, eindelijk een ander geluid dan die fundi's die het woord vrijheid het liefst verbieden
Plus dat het fundamentalistische ongedierte nog eens haarfijn aantoont waarom het moslimfundamentalisme met wortel en tak moet worden uitgeroeid. Geldt trouwens voor alle varianten van fundamentalisme
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_52162490
Ik ben zo vrij een column (op elsevier) van ELLIAN & DE WINTER hier te plaatsen:

Jami bedreigd, en de multiculti's kijken toe
dinsdag 7 augustus 2007 10:12

Accomodatie – dat is een deftig woord voor aanpassing. Het is het sleutelwoord in het vocabulaire van multiculturalisten. Dt zijn mensen die denken dat elke cultuur intrinsiek waarde en waardigheid heeft en dus moet worden gerespecteerd.

Vooruit
Het idee dat alle culturen gelijk en gelijkwaardig zijn, is natuurlijk onzin. Sommige culturen maken het mensen makkelijker om vooruit te komen in het leven – om bij te dragen aan volksgezondheid, technologie, hygiëne, vervoer, onderwijs, rechtssysteem, wetenschap – dan andere.

Kannibalen aten elkaar op, letterlijk – en kannibalen hebben nooit iets toegevoegd aan bijvoorbeeld de ontwikkeling van nieuwe medicijnen tegen borstkanker. In kannibaalse culturen gingen mannen vroeg dood. Er was veel geweld tussen de stammen, en wie ziek werd stierf. Zoals de Amerikaanse filosoof en anti-multiculturalist Leo Strauss ooit schreef: als alle culturen gelijk zijn, dan is kannibalisme is een vorm van smaak.

Paard
Er zijn in Nederland momenteel jonge moslims die vinden dat iemand geen ex-moslim mag zijn en geen nare dingen mag zeggen over een figuur in een boek uit de zevende eeuw. Dit zijn jongeren die denken dat er ooit een man is geweest die op een paard vanuit Jeruzalem een bezoek heeft afgelegd aan de hemel.

Moderne multiculturalisten maken de fatale fout te menen dat gelovigen dergelijke mythen als allegorieën opvatten. Dat is niet zo. Ze geloven het letterlijk. Een christen die niet gelooft dat Jezus uit de dood is opgestaan – een unicum in de menselijke geschiedenis – of een jood die niet denkt dat God de Rode Zee voor het vluchtende joodse volk een tijdje heeft gesplitst, houdt op een christen of jood te zijn.

Het gaat om de letterlijkheid van die verhalen: het gaat om de kracht van het wonder, van het opheffen van de zwaartekracht (lopen over het water of de zee splijten) of de tijd (uit de dood opstaan) of de vier menselijke dimensies (een reisje naar de hemel, retour).

Onrustig
Ehsan Jami is een jonge intellectueel en hij heeft het geloof in dergelijke wonderen opgegeven. Dat stoort multiculturalisten. Want Jami maakt de letterlijke gelovigen onrustig. Hun God zal nooit zelf ingrijpen en Jami opwachten, wat je toch zou verwachten aangezien het om een almachtige Allah gaat, en zij menen dat Jami hun geloof bespot, alleen al door het op te geven.

De multiculturalisten en de letterlijken vormen dus één front tegen de verlichtingdenkers, die zij ‘verlichtingsfundamentalisten’ zijn gaan noemen om hen verdacht te maken.

Let maar eens op de schrijfsels van vrijheidsstrijders als Jan Blokker, Henk Hofland, Anet Bleich, Marcel van Dam, allemaal accomodisten die liberale onruststokers het zwijgen willen opleggen. In moslims zien zij bondgenoten in de strijd tegen de burgerlijke moraal, de burgerlijke waarden, de burgerlijke samenleving, die hen allen een goede boterham oplevert, maar die zij sinds de kleuterrevoluties van de jaren zestig menen te moeten verafschuwen vanuit hun riante, afbetaalde huizen.

Geweld
Ehsan Jami is jong, en trekt dus fel van leer. Hij houdt niet van de primitieve tribale Mohammed zoals hij in de heilige teksten beschreven wordt. Hij is tegen de religieuze verheerlijking van geweld. Hij vindt dat de seksen gelijkwaardig zijn.

Jami is dus in de ogen van orthodoxe moslims een verderfelijke man, en verderfelijke mannen verdienen in de orthodoxe moslimse leer een straf. Jami wil dezelfde vrijheid van meningsuiting als elke andere Nederlander. Hij wil het geloof dat hij heeft opgegeven, kunnen bespotten, bekritiseren, vertrappen desnoods.

Het is onduidelijk hoeveel voormalige geloofsgenoten achter de mishandeling staan die hem is overkomen.

Comfortabel
Ik ben bang dat dat er velen zijn. Zij eisen respect op voor hun geloof, en daarmee bedoelen ze dat ze van kritiek verstoken willen blijven en gerust en comfortabel willen blijven vasthouden aan de gedachte dat Allah via een engel in de zevende eeuw een boek aan een analfabete man heeft doorgegeven waarin alles staat dat voor het leven in welke tijd dan ook van belang is.

Jami vindt die gedachte onzin. In een rechtsstaat mag hij dat vinden, hoe diep de gelovigen ook gekwetst kunnen zijn door zijn woorden. Niemand ligt er inmiddels meer wakker van dat een parlementariër, Geert Wilders, al jaren wordt beveiligd.

Omar Sharif
Er komt nu iemand bij op de lijst van de schande: een moedige jongeman met de ‘looks’ van een jonge Omar Sharif. Ook ik ben voor geloofsvrijheid: eenieder mag geloven in welke mythologie dan ook. Maar je moet wel met je poten van een iemand afblijven die jouw mythen afwijst.

In de moslimse mythologie is het verplicht om die afwijzer een kopje kleiner te maken. Ella Vogelaar, onze PvdA-minister van Integratie, begrijpt dit niet: in de klassieke moslimse leer dient een afvallige te worden gedood. Het is het gedachtegoed van het Arabische schiereiland van de zevende eeuw.

Het is een recept voor achterlijkheid en armoede en haat en vrouwenonderdrukking. Arme Ehsan Jami – naar Nederland gevlucht om te ontkomen aan de fanaten in Iran, en nu bedreigd door andere fanaten in Nederland terwijl de multiculti’s ongemakkelijk toekijken...

Leon de Winter

dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:46:45 #32
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_52163206
Weer een kostenpost waar de multicultuur debet aan is.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:03:59 #33
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52163713
quote:
Let maar eens op de schrijfsels van vrijheidsstrijders als Jan Blokker, Henk Hofland, Anet Bleich, Marcel van Dam, allemaal accomodisten die liberale onruststokers het zwijgen willen opleggen.
idd een kwestie van tijd.
pi_52168337
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:49 schreef Suko het volgende:

[..]

Allicht dat de politiek een rol heeft in het integratiedebat. Want ik neem aan dat je daar op doelt met subsidies e.d.?
Maar ik erger me wel aan Wilders die over de rug van Jami een politiek statement wil maken.
Net of dit voorkomen had kunnen worden.

Trouwens leuke column van Leon. Maar we schieten er net zo weinig mee op dan een column van Marcel van Dam.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 07-08-2007 14:50:44 ]
pi_52169992
quote:
Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen...
Waarom niet? ''Je maakt mensen er alleen maar overstuur mee?''
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:44:53 #36
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_52170413
Hoe kun je nou een dode profeet of een hypothetische god beledigen? Dat kan toch niet? Of doe ik nou en ketterse uitspraak?

En dan nog, Jami vindt Mohammed een 'verschrikkelijke man'. Mag dat dan niet, het is toch slechts een mening? Er zijn zoveel mensen die Bill Clinton, president Bush, of Geert Wilders een 'verschrikkelijke man' vinden, big deal! Mogen die mensen nou ook in elkaar geslagen worden?

[ Bericht 60% gewijzigd door Demophon op 07-08-2007 15:50:32 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:58:01 #37
3542 Gia
User under construction
pi_52170851
quote:

[..]

Dan kun je hem ook niet beledigen. Dus ik zie het probleem niet zo.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:59:16 #38
3542 Gia
User under construction
pi_52170901
quote:

[..]

Oh, wat ben jij stoer, wat kun jij goed beledigen!! Mag ik je aanraken?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:00:53 #39
3542 Gia
User under construction
pi_52170948
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Pas op hoor, dit is belediging. Mohammed is niet dood, hij zit aan bij het hemels banket.
Ach welnee, hij is al die maagden aan 't nemen. Alle 70!!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:12:14 #40
126836 Super7fighter
pi_52171223
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, wat ben jij stoer, wat kun jij goed beledigen!! Mag ik je aanraken?
Dan moet jij best wel kinderachtig zijn, als je op deze manier reageert op 48 jarige leeftijd.
Het is gewoon een simpele weergave van zijn uiterlijke vertoon.

Het is best wel een rare snuiter. Ook in Nova aan de telefoon kwam hij warrig en tegenstrijdig over.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:17:25 #41
3542 Gia
User under construction
pi_52171368
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dan moet jij best wel kinderachtig zijn, als je op deze manier reageert op 48 jarige leeftijd.

Het is best wel een rare snuiter. Ook in Nova aan de telefoon kwam hij warrig en tegenstrijdig over.
Ten eerste: leer eens rekenen. Schaf anders een nintendo DS aan en doe elke dag braaf je oefeningetjes, dan gaat het vast al snel beter.

Ten tweede heb ik 1000 keer liever te maken met deze 22-jarige jongeman die accentloos Nederlands spreekt, dan met één van die jeugdige crimineeltjes met hun achterlijke ge-chibelechabelechab.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:17:40 #42
pi_52171376
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat is geen reden om hem te mishandelen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:25:16 #43
126836 Super7fighter
pi_52171628
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen reden om hem te mishandelen.
Klopt, maar het valt me op hoeveel Nederlanders zich in de luren laten leggen door iemand als Jami. Kijk maar hoeveel mensen met Jami te koop lopen (reactie boven die van jou), terwijl ze helemaal niks van hem weten of over zijn motieven.
Feit is dat Eshan geen moslim was. Hij weet er amper iets van af. Mogelijk volgt hij nu een spoedcursus. Op zijn weblog als raadslid schreef Jami dat zijn moeder christen en zijn vader niet gelovig is. Jami heeft op RK scholen gezeten. Daar hebben ze nooit gehoord dat hij moslim zou zijn.

Ellian, de Winter en Cliteur hebben hem voor het Comité van ex moslims benaderd. Hirsi Ali belt hem regelmatig. Nu moet klaarblijkelijk Jami olie op het ‘islamvuur’ gooien. Wat een waanzin! En de Nederlanders tuinen er massaal in. Ongelooflijk!

Als je een grote mond hebt tegen de islam in Nederland ben je onmiddellijk een belangrijke persoon hier en krijg je schouderklopjes van half Nederland.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:28:11 #44
3542 Gia
User under construction
pi_52171728
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Super7fighter het volgende:

Als je een grote mond hebt tegen de islam in Nederland ben je onmiddellijk een belangrijke persoon hier en krijg je schouderklopjes van half Nederland.
En van de andere helft krijg je andere klop!!

De helden!

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als ik 2 hondjes aanschaf en die Mohammed en Aïsha noem?
Kan ik op straat veilig mijn hondjes roepen of heb ik dan beveiliging nodig?

Slaat toch verdomme nergens op dat je geen kritiek mag hebben op één of ander romanfiguurtje.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:41:32 #45
126836 Super7fighter
pi_52172122
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ten eerste: leer eens rekenen.
Ik ga ook echt in je info lopen kijken. Ouwe bok.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:42:45 #46
3542 Gia
User under construction
pi_52172166
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik ga ook echt in je info lopen kijken. Ouwe bok.
Nee, is bekend dat jij wel vaker ongefundamentaleerde uitspraken doet!!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:00:48 #47
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_52172668
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Feit is dat Eshan geen moslim was. Hij weet er amper iets van af. Mogelijk volgt hij nu een spoedcursus.
Vraagje: hoe kom je erbij dat hij destijds geen moslim was? Wat is het criterium, omdat hij niet belijdend erin was?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:16:21 #48
126836 Super7fighter
pi_52173045
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:00 schreef Demophon het volgende:

[..]

Vraagje: hoe kom je erbij dat hij destijds geen moslim was? Wat is het criterium, omdat hij niet belijdend erin was?
http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/

De moeder van Eshan is christen en zijn vader gelooft niet. In eerdere interviews vertelt Eshan dat hij en zijn familie nóóit zijn bedreigd.
pi_52173179
Als we zo gaan beginnen kunnen we half Nederland wel beveiliging gaan geven. Wat maakt die 'ex-moslim' eigenlijk zo bijzonder? Echt volkomen belachelijke symptoombestrijding.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:53:36 #50
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_52173949
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/

De moeder van Eshan is christen en zijn vader gelooft niet. In eerdere interviews vertelt Eshan dat hij en zijn familie nóóit zijn bedreigd.
Zijn grootouders waren moslim, zijn vader is wel degelijk moslim maar niet zo belijdend, zijn moeder was tijdens z'n geboorte moslim maar bekeerde zich in zijn jeugd tot het christendom, en Eshan was dus ook moslim, maar al vroeg niet belijdend meer.

Maar it doesn't matter, waar het om draait is dat mensen vrijelijk van hun geloof moeten kunnen vallen of zich bekeren tot een ander geloof, in de Islamitische landen, maar ook in Nederland, zonder bedreigd te worden door onbekenden of Persona non grata te zijn voor bekenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')