nu.nlquote:Extra beveiliging voor voorzitter comité ex-moslims
Uitgegeven: 6 augustus 2007 20:19
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2007 20:19
VOORBURG - Ehsan Jami, de voorzitter van het comité voor ex-moslims, krijgt extra beveiliging. Het NCTb, het OM en de politie hebben maandagmiddag tijdens een overleg besloten dat 'aanvullende maatregelen' nodig zijn voor de beveiliging van het 22-jarige raadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg.
Dat liet een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding maandag desgevraagd weten. Aanleiding voor de aanvullende maatregelen is het feit dat Jami zaterdag in zijn woonplaats Voorburg is mishandeld en de daarop volgende massale media-aandacht, waarbij vaak foto's van Jami werden getoond. Er zijn geen mededelingen gedaan over de aard van de aanvullende maatregelen.
Emotioneel
Eerder op de dag wilde Jami zelf niet veel zeggen over de molestatie. "Daarvoor ben ik te emotioneel'', aldus de politicus. Zijn adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian, verklaarde dat Jami na een bezoek aan de supermarkt werd opgewacht door drie mannen van allochtone afkomst.
Daar is hij tot twee keer toe aangevallen en uitgescholden. Het was volgens Ellian al de derde keer in korte tijd dat Jami is belaagd. De Iraniër heeft aangifte gedaan bij de politie.
Mohammed
Jami noemde Mohammed eerder in een interview een 'verschrikkelijke man'. Hij wil met zijn comité afvallige moslims helpen en taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten.
Geschrokken
Harry Oldersma, fractievoorzitter van de PvdA in Leidschendam-Voorburg, reageerde 'geschrokken en boos' op de mishandeling van zijn partijgenoot. "Het kan gewoon niet dat je in elkaar geslagen wordt als je een eigen mening hebt. Alle grenzen worden dan overschreden.''
De Tweede Kamerfracties van de PvdA en PVV hebben opheldering gevraagd aan de ministers van Justitie en Binnenlandse zaken over de beveiliging van Jami
Wat brabbel je?quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Je doet een profeet? Owkay. Religie is blijkbaar leuker dan ik door had. Zijn er ook lekkere-wijven-profeten toevallig?
De effecten van een normloze opvoeding.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Je doet een profeet? Owkay. Religie is blijkbaar leuker dan ik door had. Zijn er ook lekkere-wijven-profeten toevallig?
Die profeet is al een tijdje dood.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat ie een profeet beldigd heeft geeft nog steeds niemand het recht om hem te mishandelen of te bedreigen. Als die profeet echt zo geweldig is kan ie zichzelf wel verdedigen.
Je kon de zin op 2 manieren lezen. Ik koos de meest absurdequote:
Jami is veel te bang uitgevallen voor zijn vak. Hij legt de lat veel te hoog voor zichzelf. Ik zag hem net op het nieuws, het is net een halve zool, niet omdat hij een Moslimhater of islamofoob is, maar omdat hij zich als een neuroot gedraagt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat ie een profeet beldigd heeft geeft nog steeds niemand het recht om hem te mishandelen of te bedreigen. Als die profeet echt zo geweldig is kan ie zichzelf wel verdedigen.
Moet die kerel nu niet juist een held zijn omdat ie tegen de moslim fundi's ingaat? Mjin held is ie in iig wel, eindelijk een ander geluid dan die fundi's die het woord vrijheid het liefst verbiedenquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nu.nl
Eerst maakt die lul een paar opmerkingen over de profeet die normaal alleen door mensen gedaan worden die levensmoe zijn, en vervolgens sluit hij zich aan bij een terroristische organisatie als de pvda. Niet meer dan terecht dat ie een paar corrigerende tikken heeft gehad. Moeten wij nu van ons belastinggeld beveiliging voor zo'n parasiet betalen????![]()
Als we nou hetzelfde aan Wilders vragen hoef jij daar ook niet voor te betalen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De effecten van een normloze opvoeding.![]()
OT: Als Jami nou een paar van zijn afvallige vrienden vraagt of ze voor hem als bodyguards willen rondlopen. Scheelt de belastingbetaler ook een hoop geld.
Of zijn die vrienden van Jami net zo sterk als Jami zelf?![]()
Dat is geen argument. Als je een probleem hebt met zijn uitspraken, ga je naar de rechter. Als je het niet eens bent met de rechter kan je de politiek in of oprotten naar een of andere woestijn natie.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jami is veel te bang uitgevallen voor zijn vak. Hij legt de lat veel te hoog voor zichzelf. Ik zag hem net op het nieuws, het is net een halve zool, niet omdat hij een Moslimhater of islamofoob is, maar omdat hij zich als een neuroot gedraagt.
Als die Somalier die een vete met hem heeft, Jami een kopstoot had gegeven, zou Jami in zijn coma nog steeds trillen, een zenuwpees is het wel.
Er is dus helemaal geen probleemquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die profeet is al een tijdje dood.
Een 22 jarige politicus, kun je daar van verwachten dat ie zijn mannetje staat dan? Doe es effe redelijk zeg. De enigen die hier de echte schijtlijsters zijn, zijn die drie kutmoslims, die zo "overtuigd" zijn van zichzelf dat ze hem met "slechts" 3 man durven benaderen. Petje af voor deze helden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jami is veel te bang uitgevallen voor zijn vak. Hij legt de lat veel te hoog voor zichzelf. Ik zag hem net op het nieuws, het is net een halve zool, niet omdat hij een Moslimhater of islamofoob is, maar omdat hij zich als een neuroot gedraagt.
Als die Somalier die een vete met hem heeft, Jami een kopstoot had gegeven, zou Jami in zijn coma nog steeds trillen, een zenuwpees is het wel.
Het heeft veel nut om profeten voor te stellen zoals ze in werkelijkheid waren. In het bijzonder als ze zo waren als Mohammed. Des te minder gelovigen zullen er later nog achteraan kunnen hobbelen en beweren dat ze het niet geweten hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef Kansjeloos22 het volgende:
waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon respecteren?!
dit is van twee kanten gewoon fout!! Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen... en het heeft ook totaal geen nut om die gast die dat gedaan heeft neer te huffen...
het gaat nergens over!!![]()
Wat dacht je? 'Mijn troep kreeg op de FP niet al teveel bijval, laat ik alles rechtstreeks kopiëren naar het forum?'quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:
Net of de PvdA in z'n uppie ervoor kan zorgen dat Nederland weer ene prettig land wordt. Die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de bevolking zelf. De politiek kan daar weinig aan doen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:44 schreef Suko het volgende:
K*t PvdA, ik hoorde net op NOVA, waar hij aan de telefoon was, dat ze hem, behalve een regeltje op een website, nog niet eens persoonlijk benaderd hebben! Nee, dat kan natuurlijk niet. Men moet die grootst groeiende kiezersmeute te vriend houden want op dit moment is SP nog onder deze groep het populairst. Ehsan Jami stond alleen NOVA te woord, hij heeft het even gehad om iedereen te woord te staan qua pers. Verdomme, alweer iemand (bijna) de mond gesnoerd én persoonlijke beveiliging. Als partij moet je voor hem gaan liggen en keilhard verkondigen dat niet te tolereren!Trek die bek eens open en schei eens uit met theetjes drinken en Moskeetjes bezoeken, donder toch eens op met dat geknuffel en zorg dat Nederland weer een prettig land wordt, waar je dingen kan zeggen zonder in elkaar geramd te worden. Dammit!
![]()
Wilders die er nog een politiek nummertje er van probeert te maken.quote:Ex-moslim Jami extra beveiligd
Van onze verslaggeefsters Yvonne Doorduyn, Annieke Kranenberg
AMSTERDAM/DEN HAAG - Ehsan Jami, de voorzitter van het comité voor ex-moslims, wordt sinds maandagavond extra beveiligd in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Het 22-jarige PvdA-raadslid in Leidschendam-Voorburg, die zaterdag werd mishandeld, is vermoedelijk ondergebracht op een veilig adres.
Jami wilde gisteravond in het tv-programma NOVA telefonisch niet bevestigen of hij in een safe house zit. ‘Daar kan ik geen antwoord op geven.’ Jami, die eerder de profeet Mohammed vergeleek met Osama bin Laden, zei zeker te weten dat de mannen die hem zaterdag in zijn woonplaats Voorburg in elkaar hebben geslagen, het op hem hadden gemunt. ‘Ze stonden mij op te wachten.’
Jami is niet van plan zijn toon te matigen, zei hij in NOVA. Zijn strijd voor de vrijheid van meningsuiting en religie wil hij onverminderd voortzetten. ‘Ze kunnen wel mijn lichaam aantasten, maar niet mijn ideologie.’
De NCTb besloot gistermiddag na overleg met het Openbaar Ministerie en de politie Haaglanden extra beveiligingsmaatregelen in te stellen voor het raadslid. De mishandeling, en de ‘enorme media-aandacht’ hiervoor, zijn volgens een woordvoerder van de NCTb aanleiding geweest voor de ‘aanvullende’ beveiliging. Jami’s gezicht is overal op televisie verschenen, aldus de woordvoerder. ‘Zijn bekendheid is enorm toegenomen.’
Aanvankelijk hield de politie Haaglanden zich bezig met de veiligheid van Jami. Nu is hij tijdelijk toegevoegd aan de zogeheten ‘limitatieve lijst’ van te beveiligen personen, waar standaard de leden van het Koninklijk Huis en de premier op staan, en verder bedreigde politici als Geert Wilders. De NCTb bekijkt stelselmatig of ook anderen aan de lijst moeten worden toegevoegd.
Jami’s adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian, vindt dat Jami weken geleden al persoonsbeveiliging had moeten krijgen. Er waren diverse bedreigingen tegen hem geuit, en zijn adres en telefoonnummer circuleerden al twee weken op een islamitische website. Ook de Tweede Kamerfracties van de PvdA en PVV hebben opheldering gevraagd aan de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over Jami’s beveiliging. De mishandeling had volgens Wilders voorkomen kunnen worden ‘indien de heer Jami afdoende was beveiligd’.
Het gezwel zoekt nieuwe manieren om voort te planten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:50 schreef watchers het volgende:
[..]
Wat dacht je? 'Mijn troep kreeg op de FP niet al teveel bijval, laat ik alles rechtstreeks kopiëren naar het forum?'
het is in elk land ook hetzelfde waar dat volk neerstrijkt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:37 schreef Het_hupt het volgende:
Droevig dat iemand vanwege z'n mening in elkaar geramt word![]()
en rara het heeft weer met Moslims te maken, strontziek wordt je dr van![]()
De politiek heeft wel degelijk een grote rol in deze en niet alleen in praktische zin, denk aan subsidies e.d. Men heeft maar duidelijk te maken dat men hier in een seculiere democratie leeft, geloofsuitingen dienen niet gebruikt te worden om een ander in elkaar te timmeren indien men iets anders denkt en uit. Ach, ik kan tig redenen verzinnen waarom de politiek wél een grote rol kan en moet spelen. Ik bedoelde met benaderen, persoonlijk dus. Men was gisteren nog niet op het idee gekomen hem eens te bellen of een andere persoonlijk benadering. Voorlopig kots ik nog even van die halfzachtige houding van de dames en heren politci, waarbij ik vermoed dat ze altijd calculerend bezig zijn om kiezers te winnen en die te behouden en dan heb ik het niet over mijn persoontje (voormailg PvdA-lid) en andere denkgenoten. Nog altijd maken zachte heelmeesters stinkende wonden en dat blijft lekker dooretteren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 03:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Net of de PvdA in z'n uppie ervoor kan zorgen dat Nederland weer ene prettig land wordt. Die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de bevolking zelf. De politiek kan daar weinig aan doen.
Waarom Jami nog niet persoonlijk heeft gesproken met iemand van de PvdA weet ik niet. Zowel lokaal als landelijk steunen ze in ieder geval Jami (zie hier en hier). Kennelijk voelt Jami zich nog steeds thuis bij de PvdA.
Overigens zie je Jami ook worstelen hoe hier precies mee om te gaan. Het is ook niet niks als je dit moet meemaken op zo'n jonge leeftijd. Overigens zijn dat mijn eerste gedachten, ipv. te kijken naar wat de PvdA mogelijk verkeerd doet.
Is dat een doodsbedreiging?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:46 schreef Fiskus het volgende:Afshin Ellian
Wanneer krijgt die kerel nou een standbeeld?
Ik vrees weinig, het probleem word catagorisch onkent door de linkse partijen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:53 schreef Bresser het volgende:
[..]
het is in elk land ook hetzelfde waar dat volk neerstrijkt.
overal brengen ze ellende, intolerantie en criminalteit, eigenlijk een soort van terreur op straatschaal.
het vreemde is echter dat dit keer op keer min of meer word getolereerd aangezien er nooit echt harde maatregelen komen.
word nog gezellig als je nagaat dat binnen 30 jaar tijd ze in de grote steden al de meerderheid zijn, wat wil je over 30 jaar nog inbrengen tegen dit tuig?
chapeauquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:49 schreef Suko het volgende:
[..]
De politiek heeft wel degelijk een grote rol in deze en niet alleen in praktische zin, denk aan subsidies e.d. Men heeft maar duidelijk te maken dat men hier in een seculiere democratie leeft, geloofsuitingen dienen niet gebruikt te worden om een ander in elkaar te timmeren indien men iets anders denkt en uit. Ach, ik kan tig redenen verzinnen waarom de politiek wél een grote rol kan en moet spelen. Ik bedoelde met benaderen, persoonlijk dus. Men was gisteren nog niet op het idee gekomen hem eens te bellen of een andere persoonlijk benadering. Voorlopig kots ik nog even van die halfzachtige houding van de dames en heren politci, waarbij ik vermoed dat ze altijd calculerend bezig zijn om kiezers te winnen en die te behouden en dan heb ik het niet over mijn persoontje (voormailg PvdA-lid) en andere denkgenoten. Nog altijd maken zachte heelmeesters stinkende wonden en dat blijft lekker dooretteren.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat een doodsbedreiging?![]()
De meeste mensen krijgen na hun dood pas een standbeeld
Pas op hoor, dit is belediging. Mohammed is niet dood, hij zit aan bij het hemels banket.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Plus dat het fundamentalistische ongedierte nog eens haarfijn aantoont waarom het moslimfundamentalisme met wortel en tak moet worden uitgeroeid. Geldt trouwens voor alle varianten van fundamentalismequote:Op maandag 6 augustus 2007 21:13 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Moet die kerel nu niet juist een held zijn omdat ie tegen de moslim fundi's ingaat? Mjin held is ie in iig wel, eindelijk een ander geluid dan die fundi's die het woord vrijheid het liefst verbieden![]()
idd een kwestie van tijd.quote:Let maar eens op de schrijfsels van vrijheidsstrijders als Jan Blokker, Henk Hofland, Anet Bleich, Marcel van Dam, allemaal accomodisten die liberale onruststokers het zwijgen willen opleggen.
Allicht dat de politiek een rol heeft in het integratiedebat. Want ik neem aan dat je daar op doelt met subsidies e.d.?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:49 schreef Suko het volgende:
[..]
De politiek heeft wel degelijk een grote rol in deze en niet alleen in praktische zin, denk aan subsidies e.d. Men heeft maar duidelijk te maken dat men hier in een seculiere democratie leeft, geloofsuitingen dienen niet gebruikt te worden om een ander in elkaar te timmeren indien men iets anders denkt en uit. Ach, ik kan tig redenen verzinnen waarom de politiek wél een grote rol kan en moet spelen. Ik bedoelde met benaderen, persoonlijk dus. Men was gisteren nog niet op het idee gekomen hem eens te bellen of een andere persoonlijk benadering. Voorlopig kots ik nog even van die halfzachtige houding van de dames en heren politci, waarbij ik vermoed dat ze altijd calculerend bezig zijn om kiezers te winnen en die te behouden en dan heb ik het niet over mijn persoontje (voormailg PvdA-lid) en andere denkgenoten. Nog altijd maken zachte heelmeesters stinkende wonden en dat blijft lekker dooretteren.
Waarom niet? ''Je maakt mensen er alleen maar overstuur mee?''quote:Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen...
Dan kun je hem ook niet beledigen. Dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, wat ben jij stoer, wat kun jij goed beledigen!! Mag ik je aanraken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ach welnee, hij is al die maagden aan 't nemen. Alle 70!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Pas op hoor, dit is belediging. Mohammed is niet dood, hij zit aan bij het hemels banket.
Dan moet jij best wel kinderachtig zijn, als je op deze manier reageert op 48 jarige leeftijd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, wat ben jij stoer, wat kun jij goed beledigen!! Mag ik je aanraken?![]()
Ten eerste: leer eens rekenen. Schaf anders een nintendo DS aan en doe elke dag braaf je oefeningetjes, dan gaat het vast al snel beter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dan moet jij best wel kinderachtig zijn, als je op deze manier reageert op 48 jarige leeftijd.
Het is gewoon een simpele weergave van zijn uiterlijke vertoon.
Het is best wel een rare snuiter. Ook in Nova aan de telefoon kwam hij warrig en tegenstrijdig over.
Dat is geen reden om hem te mishandelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dan moet jij best wel kinderachtig zijn, als je op deze manier reageert op 48 jarige leeftijd.
Het is gewoon een simpele weergave van zijn uiterlijke vertoon.
Het is best wel een rare snuiter. Ook in Nova aan de telefoon kwam hij warrig en tegenstrijdig over.
Klopt, maar het valt me op hoeveel Nederlanders zich in de luren laten leggen door iemand als Jami. Kijk maar hoeveel mensen met Jami te koop lopen (reactie boven die van jou), terwijl ze helemaal niks van hem weten of over zijn motieven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen reden om hem te mishandelen.
En van de andere helft krijg je andere klop!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Super7fighter het volgende:
Als je een grote mond hebt tegen de islam in Nederland ben je onmiddellijk een belangrijke persoon hier en krijg je schouderklopjes van half Nederland.
Ik ga ook echt in je info lopen kijken. Ouwe bok.quote:
Nee, is bekend dat jij wel vaker ongefundamentaleerde uitspraken doet!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik ga ook echt in je info lopen kijken. Ouwe bok.![]()
Vraagje: hoe kom je erbij dat hij destijds geen moslim was? Wat is het criterium, omdat hij niet belijdend erin was?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Feit is dat Eshan geen moslim was. Hij weet er amper iets van af. Mogelijk volgt hij nu een spoedcursus.
http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:00 schreef Demophon het volgende:
[..]
Vraagje: hoe kom je erbij dat hij destijds geen moslim was? Wat is het criterium, omdat hij niet belijdend erin was?
Zijn grootouders waren moslim, zijn vader is wel degelijk moslim maar niet zo belijdend, zijn moeder was tijdens z'n geboorte moslim maar bekeerde zich in zijn jeugd tot het christendom, en Eshan was dus ook moslim, maar al vroeg niet belijdend meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/
De moeder van Eshan is christen en zijn vader gelooft niet. In eerdere interviews vertelt Eshan dat hij en zijn familie nóóit zijn bedreigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |