En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:07 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat dat niet werkt is wel bewezen lijkt me. Station is gepasseerd, next stop: algeheel verbod.
Dan ga je toch lekker naar de niet-rokers horeca? Het is een vrij land hoor!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Jumparound het volgende:
ja daaaag!
nog een kwartje? er zitten al belachelijke marges op
Ah dus de niet-rokers kunnen tóch niet zonder de rokers.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Jumparound het volgende:
ja daaaag!
nog een kwartje? er zitten al belachelijke marges op
Nee, dat werkt niet omdat de rokers zich nooit aan willen passen aan hun niet-rokende vrienden. Als die niet mee willen naar een rokerskroeg, dan zoeken die het maar uit. De roker gaat naar de rokers kroeg, punt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?
Lang leve de dictatuur!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor bedacht door onze vriend maartena. Er komt rook-horeca waar het personeel (dat in overgrote meerderheid zelf rookt) een gevarenregeling krijgt voor hun "ongezonde" werkomgeving vergelijkbaar met off-shore personeel en millitairen. Dan kost een biertje een kwartje meer, maar dat hebben de rokers er wel voor over.
Zelfde reactie op beide punten: Het werkt niet. Er zijn geen niet-rokercafé's omdat horeca lui geen zin hebben 1/3 van hun klanten te missen. Concerten zullen ook niet rookvrij zijn om dezelfde reden. Dus personeel en bezoek hebben ook geen keus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?
Lang leve de dictatuur!
Het is belachelijk om rokende vrienden de schuld te geven van je eigen zwakte. Je stapt zeker ook bij een vriend in de auto als hij gedronken heeft? Welk gedeelte van eigen verantwoordelijkheid snap je niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat werkt niet omdat de rokers zich nooit aan willen passen aan hun niet-rokende vrienden. Als die niet mee willen naar een rokerskroeg, dan zoeken die het maar uit. De roker gaat naar de rokers kroeg, punt.
Vrijwel geen enkele groep stappers bestaat uit louter rokers of louter niet-rokers. Aangezien die groepen gemengd zijn, worden de niet-rokers 'gedwongen' mee te gaan naar de rookkroegen.
Daarbij, wil ik als niet (ex) roker kunnen uitgaan waar ik wil. Wie zegt dat niet net mijn favo-kroeg een rookkroeg wordt?
De horeca verbieden lijkt me veel beter. Alcohol is veel schadelijker dan een beetje rook. Het is zo hypocriet als de pest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:44 schreef DionysuZ het volgende:
Gescheiden rook/niet-rook kroegen: wie gaat verdelen welke kroeg wél rokende mensen binnen mag hebben en welke kroeg niet? Aan de eigenaar zelf? Denk je dat het gros van kroegeigenaren 30% van hun klantenbestand graag naar een andere kroeg ziet vertoefen? <- zie hier ook gelijk het probleem waarom er zo verdomd weinig niet-roken kroegen zijn.
Als niet-roker heb je gewoon amper keuze. Het is kiezen of delen. Of 3 uur reizen voor de dichtsbijzijnde niet-rokers kroeg, waar je zonder je vrienden lekker een paar uur rondhangt, of je blijft lekker thuis, of je gaat je sociale leven wat aansterken in een kroeg dichtbij.
Verplichte goede ventilatie: prima, ware het niet dat voornamelijk de kleine kroegen hier een probleem mee gaan hebben, veel zullen door de hoge kosten op de fles gaan. En zeg nou zelf, waarom de kroegeigenaar opschepen met extra kosten door overlast die veroorzaakt worden door een kleine groep mensen. Pak die mensen zelf maar aan.
Een algeheel rookverbod in de horeca is voor zover ik zie de enige werkbare oplossing.
Op dit gebied ben ik het niet met je eens. Het zijn juist de meeste rokers die egoïstisch elke denkbare straatplek innemen om daar te gaan paffen. Gewoon om niet-rokers in de kou te sturen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt langzaam maar zeker steeds meer PolitieStaat, deze opgelegde anti-rook-maatregel past ook precies in het straatje.
Wat zal het volgende zijn dat ze gaan verbieden
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De horeca verbieden lijkt me veel beter. Alcohol is veel schadelijker dan een beetje rook. Het is zo hypocriet als de pest.
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef DionysuZ het volgende:
Het gaat om de werknemers trouwens mensen. Dat het uitgaanspubliek ook nog eens voordeel hiervan ondervindt in de vorm van een gezonder lichaam, frissere kleren en een langer leven is een bijkomend voordeel.
Het is niet alleen het roken, maar het is al gehele politieke beleid dat gevoerd wordt. In principe worden langzaam maar zeker al onze vrijheden afgenomen en dat gaat zo geleidelijk, zodat het zelfs bij de iet wat ruimer denkende mensen het nauwelijks opvalt.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op dit gebied ben ik het niet met je eens. Het zijn juist de meeste rokers die egoïstisch elke denkbare straatplek innemen om daar te gaan paffen. Gewoon om niet-rokers in de kou te sturen.
Tenten waar ik kom ga ik niet van stinken als er niet zou worden gerookt hoor, non-argument.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.
Doe es teruglezen voor je de discussie overnieuw begint.
Andere tot overlast zijn is voor de andere niet bepaald een vrijheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet alleen het roken, maar het is al gehele politieke beleid dat gevoerd wordt. In principe worden langzaam maar zeker al onze vrijheden afgenomen en dat gaat zo geleidelijk, zodat het zelfs bij de iet wat ruimer denkende mensen het nauwelijks opvalt.....
En dan te bedenken dat we vroeger het liberale gidsland waren
Wil je bouwvakkers compenseren met wat extra geld ipv het gebruik van asbest te verbieden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.
Doe es teruglezen voor je de discussie overnieuw begint.
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.
alcohol is zeer schadelijk voor je lichaam ja. Maar dan wel je eigen lichaam en niet dat van de barman.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.
Dat bedoel ik dus, je moet het dus iets ruimer gaan bekijken, doe die oogklep van je zegmaar 25 graden op zij, dan moet je wel een teken kunnen zien dunkt mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef Brupje het volgende:
[..]
Andere tot overlast zijn is voor de andere niet bepaald een vrijheid.
Jazeker wel. Hij moet jouw kots opruimen, je baas heeft minder aan je want alcoholisten functioneren slechter, je vrienden en partner hebben minder aan je, want alcoholisten zijn alleen leuk als ze alcohol op hebben, je kinderen worden opgevoed door iemand die drinkt, dus de kans dat ze als puber gaan coma-zuipen is 50% groter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.
accijns is daarom ook ingevoerd om de gebruiker te ontmoedigen en heeft niks te maken met de omgevingquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
alcohol is zeer schadelijk voor je lichaam ja. Maar dan wel je eigen lichaam en niet dat van de barman.
Verbaast mij ook, maar is totaal niet relevant hierquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |