abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52118730

quote:
Afonso Alves Martins Jr (Belo Horizonte, 30 januari 1981) is een Braziliaanse voetballer. Hij is de topscorer van de Eredivisie 2006/2007. Afonso Alves, zoals zijn voetbalnaam luidt, staat momenteel onder contract bij het Friese sc Heerenveen.

De Braziliaan begon zijn carrière bij Atlético Mineiro uit zijn vaderland Brazilië. In 2002 maakte de aanvaller de overstap naar de Zweedse Allsvenskan en speelde hij tot de zomer van 2006 bij de clubs Örgryte IS en Malmö FF. Bij de Zweedse topclub Malmö, waarvoor hij actief was in de periode 2004-2005, vormde hij lang het spitsenduo met Markus Rosenberg. Tijdens zijn debuutseizoen in de Zweedse havenstad veroverde Alves de nationale titel. Hij werd in de seizoenen 2004 en 2005 tweede in het topschutterklassement. In juli 2006 werd de spits voor 4,5 miljoen euro overgenomen en staat hij daardoor te boek als de duurste aankoop aller tijden van sc Heerenveen.

Op zaterdag 10 januari 2007 verbrak Alves het clubrecord van Jon Dahl Tomasson en Anthony Lurling
door tegen PSV zijn 19e seizoenstreffer (na 21 wedstrijden) aan te tekenen. Om uiteindelijk in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Feyenoord dankzij vier treffers op een seizoenstotaal van maar liefst 34 doelpunten uit te komen. Hiermee staat Alves op een gedeelde zesde plaats van de doelpuntenmakers in de eredivisie aller tijden.

Op donderdag 17 mei 2007 heeft hij een uitnodiging van de Braziliaanse bondscoach Dunga ontvangen voor de Seleçao, voor de oefencampagne van Brazilië tegen Engeland en Turkije ter voorbereiding op de Copa America.

Alves heeft zijn eigen fanlied (op de melodie van You are my sunshine):
You are my Alves, Afonso Alves
You make me happy, when skies are grey
When it's boring, you just keep scoring
O, please don't take, my Alves away
Tot nu toe heeft Alves 3 interlands achter zijn naam.
Winnaar van de Copa America met Brazilie in 2007.

link naar het vorige topic: Afonso Alves topic #4 Feanster kanarie met gouden SCHoen?
pi_52118738
Blijft hij bij Heerenveen of gaat er dan toch die topclub aankomen voor Alves?
pi_52118791
Hmm, Ajax zegt geen interesse te hebben, maar een statement zoals dat betekend vaak niks. Daarintegen zou ik hem niet graag bij Ajax zien. Op vorig seizoen na heeft hij nooit zoveel goals gescoord in een seizoen. Ik ben daarom ook niet overtuigd van Alves als spits.

Weet Heerenveen nu eigenlijk al waar ie uithangt?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:50:42 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_52118858
Die gaat wel naar Oekraine of Rusland.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:15:21 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52123936
Lijkt me heel raar dat een voetballer die eerst naar Heerenveen (daar ga je niet heen voor je plezier, wel voor je ontwikkeling) gaat, vervolgens voor het grote geld naar Rusland vertrekt. Daar kan 'ie misschien wel cashen, maar het betekent ook meteen het einde van je carrière. Als je net bij de Braziliaanse ploeg bent aanbeland, is het verstandiger om wat anders te doen.

Ik denk trouwens dat ie bij dat ongeluk is overleden en daarom niet is teruggekomen. Maar ik kan er naast zitten.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:20:27 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52124044
Dit wordt een arbitrage zaak

Gevolg is dat Heerenveen akkoord gaat met een bod van +- 11 miljoen ergens uit Rusland.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:48:07 #7
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52124599
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik denk trouwens dat ie bij dat ongeluk is overleden en daarom niet is teruggekomen. Maar ik kan er naast zitten.
Denk je of hoop je dat?
pi_52125450
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
Lijkt me heel raar dat een voetballer die eerst naar Heerenveen (daar ga je niet heen voor je plezier, wel voor je ontwikkeling) gaat, vervolgens voor het grote geld naar Rusland vertrekt. Daar kan 'ie misschien wel cashen, maar het betekent ook meteen het einde van je carrière. Als je net bij de Braziliaanse ploeg bent aanbeland, is het verstandiger om wat anders te doen.

Een overstap naar Oekraine/Rusland hoeft niet het einde van je carriere te betekenen hoor.
Kijk maar naar Elano, Olic, Aghahowa en Matuzalem.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:59:26 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52126182
Alfons wie?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:31:54 #10
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52128932
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Een overstap naar Oekraine/Rusland hoeft niet het einde van je carriere te betekenen hoor.
Kijk maar naar Elano, Olic, Aghahowa en Matuzalem.
Maar het is enkel financieel een stap vooruit en sportieve stilstand.
pi_52128973
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:31 schreef Grulez het volgende:

[..]

Maar het is enkel financieel een stap vooruit.
Ik schat de ploeg Lokomotiv Moskou wel degelijk hoger in dan de ploeg Heerenveen, maar het is geen europese topclub.
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:34:48 #12
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52129041
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:32 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik schat de ploeg Lokomotiv Moskou wel degelijk hoger in dan de ploeg Heerenveen, maar het is geen europese topclub.
Dat wel, maar de competitie lijjkt me niet veel beter en je raakt behoorlijk uit beeld.
pi_52129078
Hebben ze alweer contact met em?
pi_52129185
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:34 schreef Grulez het volgende:

[..]

Dat wel, maar de competitie lijjkt me niet veel beter en je raakt behoorlijk uit beeld.
Je hebt met CSKA moskou, Zenit, Spartak Moskou en Lokomotiv 4 goede ploegen.
De rest is kwalitatief normaliter veel minder dan deze 4 clubs.
Maar uit beeld raak je niet hoor als braziliaan, Vagner Love deed ook gewoon mee met de Copa America en Jo met het jeugd wk. 2 brazilaanse spelers van CSKA Moskou.
Ook heb je in Rusland nog de brazilianen Dudu, Celso (Celsinho, groot talent) en Daniel Carvalho (zat ook in de selectie van de Copa America) die ook allemaal Brazilaans international zijn.
pi_52129463
quote:
Alves poerrazend op Almeida

Hearrenfean-spits Afonso Alves wol juridyske stappen nimme tsjin Paulo Almeida, omdat dy him sneon yn in ferklearring oan de media foardie as syn saakwaarnimmer wylst er dat net is. "Almeida brûkt myn namme om der sels better fan te wurden", skriuwt Alves yn in ferklearring. "De man liicht, ik kin net oars sizze."

Alves hat syn akvokaten yn Europa al frege om juridyske stappen te nimmen tsjin Paulo Cesar Alves Almeida.

Alves meldt yn syn ferklearring dat hy de ôfrûne wike gewoan op fakânsje wie en dat der op dit stuit noch gjin nijs is oer in mooglike transfer nei in oare klub. Fierder wol hy de fans fan SC Hearrenfean betankje foar alle belangstelling en stipe.

Hjirûnder Alves syn ferklearring yn it Portugees en Ingelsk..
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_41256.aspx
pi_52129610
Nu in een normale taal
pi_52129612
En wat staat daar in het nederlands
pi_52129897
Ik doe een poging

Hij is boos op Paulo Almeida die zich voordoet als zijn zaakwaarnemer, en zijn naam gebruikt om er beter van te worden, en gaat juridische stappen ondernemen. Verder zegt hij dat er geen sprake is van een mogelijke transfer op het moment ..
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:06:42 #19
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52130016
Z'n Fries is er in ieder geval niet op achteruit gegaan...
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:07:49 #20
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52130046
ôfrûne betekent dat afgelopen?
pi_52130156
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:07 schreef Grulez het volgende:
ôfrûne betekent dat afgelopen?
jup
pi_52130966
'Fierder wol hy de fans fan SC Hearrenfean betankje foar alle belangstelling en stipe.'

Ja fans, lief dat jullie zo veel belangstelling in me hebben
pi_52133284
quote:
Alves poerrazend op Almeida

Hearrenfean-spits Afonso Alves wol juridyske stappen nimme tsjin Paulo Almeida, omdat dy him sneon yn in ferklearring oan de media foardie as syn saakwaarnimmer wylst er dat net is. "Almeida brûkt myn namme om der sels better fan te wurden", skriuwt Alves yn in ferklearring. "De man liicht, ik kin net oars sizze."

Alves hat syn akvokaten yn Europa al frege om juridyske stappen te nimmen tsjin Paulo Cesar Alves Almeida.

Alves meldt yn syn ferklearring dat hy de ôfrûne wike gewoan op fakânsje wie en dat der op dit stuit noch gjin nijs is oer in mooglike transfer nei in oare klub. Fierder wol hy de fans fan SC Hearrenfean betankje foar alle belangstelling en stipe.

Hjirûnder Alves syn ferklearring yn it Portugees en Ingelsk..
Omdat ik in friesland woon, en dus ook wel fries ken :p, hier een globale vertaling naar het Nederlands

Alves woedend op Almeida

Heerenveen-spits Afonso Alves wil juridische stappen ondernemen tegen Paulo Almeida, omdat hij zich zaterdag bij een verklaring aan de media voordeed als zijn zaakwaarnemer terwijl hij dat niet is. "Almeida gebruikt mijn naam om er zelf beter van te worden", schrijft Alves in een verklaring. "De man liegt, ik kan niets anders zegge." Alves heeft zijn advocaten in Europa al gevraagd om juridische stappen te ondernemen tegen Paulo Cesar Alves Almeida.

Alves meldt in zijn verklaring dat hij de afgelopen week gewoon op vakantie was, en dat er op dit moment nog geen nieuws is over een mogelijke transfer naar een andere club. Verder wil hij de fans van SC Heerenveen bedanken voor alle belangstelling en steun

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppie19 op 06-08-2007 01:42:30 ]
pi_52133855
quote:
'Afonso Alves onderweg naar Duitse topclub'

6/8/2007 8 :25

Met een weekje vertraging komt Afonso Alves weer naar Europa. Maar de Braziliaanse spits zou zich niet opmaken voor een rentree bij SC Heerenveen. Hem wacht een ontmoeting met een Duitse topclub.

Op zijn weblog spreekt Alves tegen dat er al sprake is van een transfer. 'Ik ben nog niet getransfereerd van SC Heerenveen. Ik ben met mijn familie op vakantie in Brazilië sinds de strijd om de Copa América.'

Het is zeer de vraag of Alves nog terugkeert in Friesland. Volgens Wagner Augusto, die de communicatie van Alves voor zijn rekening neemt, zijn er gesprekken geweest met een Duitse topclub. Om welke club het gaat wordt niet duidelijk.

In Brazilië wordt echter ook gesproken over FC Porto, Barcelona, Juventus en Lokomotiv Moskou als mogelijk nieuwe bestemming van de Braziliaanse international.

Alves liet afgelopen week SC Heerenveen wachten. De Braziliaanse spits had zich donderdag moeten melden na een verlengde vakantie vanwege de Copa América en een auto-ongeluk.
pi_52139604
denk Werder of Schalke
pi_52139641
Lijkt me niet meer dan logisch ja, omdat Bayern al gebakken zit.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52144186
Zou om Schalke gaan inderdaad, via Gazprom. En die moeten, omdat diverse belangrijke spelers hebben geklaagd dat er geen topaankopen zijn gedaan.

Bremen haalde onlangs nog Sanogo als spits en heeft er dus 5. Al zegt dat ook niks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:25:19 #28
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52144308
Hoeveel wil/ kan Schalke betalen dan? Lijkt me trouwens wel een goede match.
pi_52144437
Nou ja, als Gazprom de transfersom betaalt lijkt me dat er amper limieten zijn. Maar een exact bedrag, geen idee. Ze hebben nog weinig besteed op zich, dus het kan makkelijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:34:06 #30
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52144505
Mark my words: na Suarez en Drenthe is hij de volgende met een arbitragezaak.
pi_52145283
Dit is toch GVD niet te geloven. Wat een kutsport is voetbal eigenlijk.
pi_52145290
En ik schijt op mijn avatar.
pi_52145484
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 09:40 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Onzin SC Heerenveen moet eerst toestemming geven, anders mogen ze niet met andere clubs praten
pi_52146476
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:06 schreef MaxPower het volgende:
pi_52155509
Oliedollars en voetballers, wat is dat toch?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_52157477
kom op jongens allemaal;

You are my Alves, Afonso Alves
You make me happy, when skies are grey
'Cause when it's pouring, you just keep scoring
O, please don't take, my Alves away
pi_52159242
quote:
‘Alves-soap creëert verwarring alom’

Afonso Alves stapte zondag op het vliegtuig voor onderhandelingen met een Europese topclub. Dit beweert het ‘kamp-Alves’ in het Algemeen Dagblad, terwijl SC Heerenveens directeur Yme Kuiper maandagavond aan NOS Langs de Lijn ontkende dat de aanvaller met met een andere club in gesprek is.

Zaakwaarnemer Paulo Cesar Almeida, die de zaken van Alves in Europa behartigt, ligt momenteel in de clinch met Roberto Tiburcio, die zaakwaarnemer van Alves in Brazilië is. Volgens Tiburcio is hij de enige en echte zaakwaarnemer van de kersverse Braziliaanse international.

Cesar
“Tiburcio is een clown, een bluffer zonder FIFA-licentie, die het grote geld ruikt en Alves nu gebruikt als een marionet’’, vertelde Cesar. “Hij heeft het geluk dat Afonso een zwakke persoonlijkheid is, die zich willoos laat hersenspoelen. Daarbij maakt Tiburcio handig gebruik van het feit dat hij de vriend van de familie is. Hij palmt ze in, koopt cadeautjes.’’

“Tiburcio zijn enige officiële agent? Daar moet ik om lachen, omdat het een actie van het kamp-Tiburcio is. Als ik aan de kant wordt geschoven, kijk ik wat er op juridisch gebied mogelijk is. Alves belde mij zelfs op. Hij vertelde me dat hij in Brazilië zat, maar ik kon op de telefoon zien dat hij ergens in Europa verbleef. Toen ik hem streng toesprak legde hij de haak erop.’’

“Ik ben niet blij met zijn gedrag jegens Heerenveen en hoop snel met hem en de club om tafel te gaan zitten. Interesse van Werder Bremen? Geen idee. Bij ons heeft zich alleen Lokomotiv Moskou gemeld”, aldus Cesar.

Kuiper
Kuiper ontkent echter dat de topscorer van vorig seizoen naar Europa is afgereisd om met geïnteresseerde clubs te praten. “Hij is gewoon in Brazilië. Hij heeft tijd nodig om de kop op orde te krijgen en bij te komen. De geruchten dat hij met een club in Duitsland aan het onderhandelen is, zijn niet waar. Hij is gewoon in Brazilië. Een transfer? We zeggen nooit van tevoren het kan niet. Maar we willen Afonso wel graag behouden.”

Alves had zich vorige week donderdag moeten melden in Friesland, maar kwam niet opdagen. Aanvankelijk moest hij al maandag terugkeren, maar door zijn betrokkenheid bij een verkeersongeluk kreeg hij van Heerenveen uitstel. De spits mocht zich later dan zijn ploeggenoten op de trainin melden omdat hij met Brazilië had meegedaan aan het toernooi om de Copa América in Venezuela.

Afgelopen seizoen kroonde Alves zich tot topscorer van de Eredivisie. De 26-jarige spits maakte 34 goals in 31 competitieduels en verdiende daarmee een uitverkiezing voor de Braziliaanse selectie.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52159364
quote:
Tijd voor een bruin kleurtje op het shirt.
That's all folks!
pi_52163701
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:10 schreef the_legend_killer het volgende:
denk Werder of Schalke
Of een andere grote club in Duitsland , Bayern Munchen lijkt mij idd ook uitgesloten ,het blijft voorlopig toch speculeren.
pi_52165200
quote:
Joehoe! Drie keer raden wie er woensdag komt trainen

07/08 (12:36) Juist ja... Afonso Alves komt volgens sc Heerenveen woensdag naar het Abe Lenstra Stadion en het is de bedoeling dat hij zich dan 'gewoon' weer in een blauw trainingspak hijst. Hij was alleen een beetje moe.
nieuws Tenminste, dat denkt directielid Yme Kuiper. Die kreeg uiteindelijk contact met zaakwaarnemer Roberto Tiburcio en neemt op basis daarvan aan dat Alves woensdag naar Heerenveen komt en dan de training weer oppakt. Dat meldt de website van Omrop Fryslân. Kuiper denkt dat op donderdag gesproken zal worden met Alves en Tiburcio. Reden voor het verzuim is, denkt Kuiper, dat Alves een beetje moe was na de Copa America.

Het is overigens wel duidelijk dat verschillende topclubs belangstelling hebben voor de topscorer van Nederland. Hoe concreet die belangstelling is en of die clubs bereid zijn de vele miljoenen te betalen die Heerenveen vraagt, is niet duidelijk. Meer nieuws daarover volgt volgens Omrop Fryslân later deze week.

Wie bezorgt ons morgen de eerste foto van een trainende Alves?

Bron : abelenstra.com

nu is het alleen de vraag of die ook echt komt
pi_52169116
quote:
Afonso Alves keert morgen terug in Heerenveen
07 augustus 2007
Afonso Alves meldt zich waarschijnlijk woensdag weer op het Abe Lenstra Stadion. De topscorer van de eredivisie stapt morgen op het vliegtuig naar Nederland en arriveert tegen de avond in Friesland. De directie van Heerenveen gaat er op dit moment van uit dat Alves ook komend seizoen het pompeblêdentricot draagt.

Heerenveen heeft gisteren een gesprek gehad met Roberto Tiburcio, de zaakwaarnemer van de Braziliaanse topschutter. Tiburcio heeft aangegeven dat Alves morgen in Nederland terugkeert. Club en directie gaan dan om tafel om de late terugkeer van Alves, die zich vorige week weer op het Abe Lenstra Stadion zou melden, te bespreken.

Directeur Yme Kuiper is blij dat Alves terugkeert en de voetballer zelf kan uitleggen waarom hij niet op de afgesproken datum is teruggekeerd. ,,De afgelopen week stonden de media bol van de geruchten, maar we willen het echte verhaal liever uit de mond van Alves horen.’’

Kuiper betreurt het dat Alves langer is weggebleven, maar kan zich voorstellen dat de spits wat langer vakantie wilde hebben. ,,Het is, met de deelname aan de Copa America, een lang en slopend seizoen voor Alves geweest. In Brazilië heeft hij volop in de schijnwerpers gestaan en was ook nog eens betrokken bij een auto-ongeluk. Hij had denk ik extra tijd nodig om van alle hectiek te bekomen, maar dat mag hij morgen zelf uitleggen.’’

"Of Alves ook komend seizoen het shirt van Heerenveen nog om zijn schouders draagt, kan Kuiper niet zeggen. ,,Er wordt in de media volop gespeculeerd over zijn vertrek, maar ons beleid is dat we niet op geruchten reageren. Er is op dit moment geen concrete belangstelling. We gaan er dan ook vanuit dat hij blijft.’’

Op een mogelijk vertrek van Lasse Nilsson naar het Spaanse Real Betis Sevilla, zoals vanochtend door diverse media gemeld werd, wenst Yme Kuiper niet te reageren. ,,Nogmaals, wij hebben geen behoefte om de geruchtenstroom te versterken.’’

aldus de site van onze SC.
pi_52229695
quote:
Alves nog steeds niet in Heerenveen

Afonso Alves lijkt er alles aan te doen om een vertrek bij SC Heerenveen te forceren. De Braziliaanse aanvaller zou woensdagavond terugkeren, maar is nog steeds onvindbaar, zo meldt Omroep Friesland.

In eerste instantie had de spits, die afgelopen maand met zijn land deelnam aan de Copa América, zich begin vorige week al moeten melden op het trainingscomplex van de Friezen, maar middels zijn zaakwaarnemer liet hij weten uit te kijken naar een andere club.

Desondanks zou Alves zich donderdag weer gewoon melden bij trainer Gert-Jan Verbeek, iets wat tot op heden nog niet is gebeurd. Óf en wanneer de topscorer van afgelopen seizoen terugkeert is onbekend.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52229775
quote:
pi_52241652
De kogel is door de kerk. Alves speelt ook dit seizoen in Heerenveen. Omrop Fryslan gaat het nieuws zometeen brengen.
pi_52241712
Zojuist op LdL, Alves blijft.

Wat een gave avatar heb ik toch he!
pi_52241738
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:

Lik het er maar weer af
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52241747
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:

In het bruin was hij mooier

Goed nieuws voor Heerenveen en de Eredivisie.
Ben benieuwd of hij zich dit seizoen kan waarmaken.
pi_52243404
quote:
van de off. clubsite:

Alves wil snel aan de slag bij Heerenveen
09 augustus 2007
Afonso Alves wil zo snel mogelijk weer aansluiten bij de selectie van Heerenveen. Dat is de uitkomst van een gesprek dat de spits, zijn manager Roberto Tibúrcio, een adviseur en de directie van sc Heerenveen, bestaande uit Yme Kuiper en Henk Hoekstra, vanavond hebben gevoerd.

Alves arriveerde vanmiddag in Friesland. Vanavond vond een gesprek plaats tussen de spits, zijn zaakwaarnemers en de directie van Heerenveen. De spits heeft tijdens het gesprek aangegeven een druk en turbulent seizoen achter de rug te hebben.

Alves, die tijdens de play-offs een liesblessure opliep, werd door bondscoach Dunga uitgenodigd voor een tweetal vriendschappelijke duels van het Braziliaanse nationale team en werd vervolgens geselecteerd voor de strijd om de Copa America.

Kort nadat Brazilië de Copa America won, raakte de aanvaller tijdens zijn vakantie betrokken bij een éénzijdig auto-ongeluk. Voor de administratieve afhandeling van deze zaak vroeg en kreeg hij een aantal dagen extra verlof.

Toen deze dagen voorbij waren had Alves behoefte aan nog een aantal extra vrije dagen. Een communicatiestoornis tussen de spits en zijn zaakwaarnemer Robert Tibúrcio is de reden geweest dat er op dat moment geen contact is gezocht met de clubleiding van Heerenveen.

Nu de spits terug is in Friesland, hoopt hij op korte termijn aan te sluiten bij de selectie. Alves wordt morgen getest om te kijken hoe snel de spits weer bij de groepstraining aan kan sluiten.

Afonso Alves en zijn zaakwaarnemer hebben tijdens het gesprek met de directie aangegeven dat zijn afwezigheid in de afgelopen periode niet het gevolg was van een mogelijke transfer en dat het evenmin de bedoeling is geweest om een vertrek bij Heerenveen af te dwingen.

Bij wijze van "sanctie" zal Alves een donatie doen aan een goed doel, dat hij samen met Heerenveen heeft gekozen.
pi_52243989
Worden we toch nog kampioen!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:45:53 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52244103
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:21 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Netjes van 'm , ik ben ook een goed doel trouwens
Ik ben inmiddels overleden
pi_52244114
Mooi hoe al die roddels de afgelopen 1,5 week de wereld in zijn geholpen en dat het dan gewoon blijkt te gaan om een auto ongeluk
pi_52246731
Jammer dat zijn grote maat Nilsson er zelf niet bij is dit jaar, maar een goaltje of 22 zou ik fijn vinden van de man
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 05:31:04 #53
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52248097
pi_52284803
Galatasaray zou interesse in hem hebben.
pi_52284812
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:28 schreef magnifor het volgende:
Galatasaray zou interesse in hem hebben.
Alves alleen niet in Galatasaray.
pi_52284837
Hoe weet je dat?
pi_52286133
Hoeveel geld heeft Gala voor hem over?
pi_52286187
Heerenveen zou 9 miljoen euro willen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:19:05 #59
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52286869
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:45 schreef magnifor het volgende:
geloof ik niets van
pi_52286994
quote:

Als jouw bron serieus beweert dat Alves voor 9 miljoen verkocht wordt, dan zou ik daar maar niet te veel vertrouwen in hebben.. Een speler voor 4,5 miljoen aantrekken, nog een contract voor 4 jaar, 34 doelpunten + Braziliaans international en dan voor 9 miljoen de deur uit doen??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52289329
http://www.dakka90.com/Galatasaray/12196.html

In het Turks, maar ik denk wel dat die 9 miljoen euro uit te halen valt.
pi_52289343
quote:
Willen ze alleen een foto met handtekening?
pi_52289352
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Als jouw bron serieus beweert dat Alves voor 9 miljoen verkocht wordt, dan zou ik daar maar niet te veel vertrouwen in hebben.. Een speler voor 4,5 miljoen aantrekken, nog een contract voor 4 jaar, 34 doelpunten + Braziliaans international en dan voor 9 miljoen de deur uit doen??
Gedrag kan ook een rol spelen. Wij weten allemaal hoe het is gegaan de afgelopen dagen.
pi_52289547
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:27 schreef magnifor het volgende:

[..]

Gedrag kan ook een rol spelen. Wij weten allemaal hoe het is gegaan de afgelopen dagen.
Kom op. Tis gewoon onzin, dat moet jij ook zien.
pi_52289602
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:27 schreef magnifor het volgende:

[..]

Doe die rood/gele bril af en kom terug op aarde
pi_52290236
onzin, de minimumverkoopprijs ligt hoger.
pi_52291242
Dat er nog mensen serieus op ingaan
pi_52334906
Tijdens de opendag van afgelopen zaterdag vlogen de onderstaande shirts als warme broodjes over de toonbank.

pi_52335167
Deze dus:

pi_52335297
Worden die ook gedragen als hij verkocht wordt?
pi_52336269
Natuurlijk.
pi_52353566
Geen nieuws is goed nieuws?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52354050
Ja. Ik vrees echter de CL-playoffs, als een aantal clubs zich plaatsen komt er veel geld vrij, en hebben een aantal clubs vast nog wel een spits nodig.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:46:12 #74
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_52469929
Hij gaat er dit seizoen minimaal een stuk of 4/5 vrije trappen in rammen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52469974
quote:
Nigerian striker Yakubu Ayegbeni is on the brink of a move from Middlesbrough to Everton after the clubs agreed an £11 million transfer fee for a player who is set to be replaced by Heerenveen's prolific Brazilian international, Afonso Alves.
Bron
pi_52469988
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij gaat er dit seizoen minimaal een stuk of 4/5 vrije trappen in rammen
Dat is nogal een gewaagde voorspelling zeg, poe hee.
pi_52470025
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:56 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Bron
GVD dacht ik net rustig te gaan pitten.
pi_52470050
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:56 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat is nogal een gewaagde voorspelling zeg, poe hee.
Omdat de keepers in Nederland zo geweldig zijn?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52470063
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat de keepers in Nederland zo geweldig zijn?
Inderdaad. Ik zit meer richting de 10 te denken.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 05:06:48 #81
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_52471835
Er was zoveel interesse vanuit het buitenland in hem. Man utd en nog een paar Engelse clubs hadden interesse..

Waarom nu ineens niet meer? Door zijn matige optreden met de kanaries ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_52471981
$$$$
pi_52520142
quote:
Middlesbrough biedt op Alves

Van onze Telesportredactie

HEERENVEEN, maandag
Het Engelse Middlesbrough hoopt Afonso Alves over te kunnen nemen van Heerenveen. De club uit de Premier League, waar George Boateng onder contract staat, zal in Friesland een bod neerleggen van negen miljoen euro. „Ze zijn serieus in me geïnteresseerd en laten dit ook blijken met hun miljoenenbod”, aldus Alves.

De spits, die nog te zwaar en niet fit is volgens zijn trainer Gertjan Verbeek, ziet een overgang naar Middlesbrough wel zitten. „Voor zo’n grote club en voor de Premier League sta ik altijd open en de eerste contacten en besprekingen zijn zeker hoopvol. Daar zal het probleem niet liggen.” Alves moet bij Middlesbrough spits Yakubu vervangen die naar Everton gaat.
pi_52520477
volgens vi is het bod 19 miljoen. Lijkt me ook iets realistischer. Voor 9 was hij natuurlijk al naar 83 clubs vertrokken.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:18:28 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52520853
9 miljoen pond is 19 miljoen euro
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:20:43 #86
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52520894
Hij heeft toch lang geen genoeg interlands gespeeld om bij Middlesbrough te gaan spelen
pi_52520900
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:18 schreef One_conundrum het volgende:
echt niet
pi_52520920
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:20 schreef Enchanter het volgende:
Hij heeft toch lang geen genoeg interlands gespeeld om bij Middlesbrough te gaan spelen
zilveren schoen is genoeg.
pi_52521019
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:18 schreef One_conundrum het volgende:
12 miljoen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:29:14 #90
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52521032
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

zilveren schoen is genoeg.
Zou het ?
pi_52521080
-

[ Bericht 100% gewijzigd door vw_caddy op 20-08-2007 09:34:54 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:46:04 #92
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52521285
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:28 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

12 miljoen.
hmm, dan weet ik het ook niet ...
pi_52521308
Middlesbrough.. Ik zou mooi nog een jaar bij Heerenveen blijven en dan naar een echte topclub overstappen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:55:36 #94
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52522504
Strip erom.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:57:14 #95
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52522539
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:55 schreef Grulez het volgende:
Strip erom.
Vind ik ook
pi_52522926
Doen ze toch goed in Friesland, niet goedkoop aan een Nederlandse club verkopen maar wachten tot er een buitenlandse club met een zak geld komt.
pi_52522993
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:13 schreef venomsnake het volgende:
Doen ze toch goed in Friesland, niet goedkoop aan een Nederlandse club verkopen maar wachten tot er een buitenlandse club met een zak geld komt.
Duhh.. maar wie moet je nu in de aanval hebben? Sulejmani ?
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:20:51 #98
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52523113
ik zou meer in de richting van de 20 dan 12 miljoen denken bij Alves
pi_52523166
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
ik zou meer in de richting van de 20 dan 12 miljoen denken bij Alves
Dat gebeurt toch ook? 19 miljoen zit vrij dicht bij 20.
pi_52523334
Op VI stond inderdaad 19m, maar daat staat nu ook 9m.
Beetje te weinig lijkt me.
pi_52523420
oh.. ok. Dat is natuurlijk veel te weinig ja.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:41:06 #102
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_52523695
Daarvoor zullen ze hem ook niet verkopen neem ik aan, als ze hem uberhaupt al verkopen.

Ik ben benieuwd. Speelt Alves weer zo'n superseizoen of was vorig seizoen een uitschieter.
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_52523985
Tsja Middlesbrough is toch geen topclub, zal wel in de winter verkocht worden als hij een goede eerste seizoenshelft speelt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:50:22 #104
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_52523992
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:41 schreef PinhoSouza het volgende:

Ik ben benieuwd. Speelt Alves weer zo'n superseizoen of was vorig seizoen een uitschieter.
Dat is het dus, stel dat Alves een (veel) minder seizoen gaat spelen, wat aanneemlijk is zullen ze er ongetwijfeld veel minder voor vangen, ben iig benieuwd.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_52524014
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:50 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat is het dus, stel dat Alves een (veel) minder seizoen gaat spelen, wat aanneemlijk is zullen ze er ongetwijfeld veel minder voor vangen, ben iig benieuwd.
Wie zegt dat zijn opvolger er wel genoeg inschiet? Met Alves weet je wat je hebt.

Bij Henry vraag je je toch ook niet af of hij het seizoen erna wel net zo goed is?
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:51:46 #106
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_52524028
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wie zegt dat zijn opvolger er wel genoeg inschiet? Met Alves weet je wat je hebt.
Dat is ook zo maar wat als Alves er maar 10 inschiet?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_52524047
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:51 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat is ook zo maar wat als Alves er maar 10 inschiet?
Dan hebben we waarschijnlijk een kutseizoen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:54:05 #108
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_52524115
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:52 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan hebben we waarschijnlijk een kutseizoen.

Dat is maar zo iets blijft toch een gok uiteindelijk, future will tell.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:37:04 #109
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52526688
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:30 schreef venomsnake het volgende:
Op VI stond inderdaad 19m, maar daat staat nu ook 9m.
Beetje te weinig lijkt me.
Dat is te weinig idd. Ws is hij de nieuwe Kezman, dus een jaar in Nederland kan geen kwaad.
pi_52527889
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Bij Henry vraag je je toch ook niet af of hij het seizoen erna wel net zo goed is?
Met Alves weet je feitelijk nog niet wat je hebt. Een uitschieter met 34 doelpunten zegt niks(Behalve dat ie een geweldig seizoen heeft gedraaid). En bij Henry vraag je het niet meer omdat dat een spits van Wereldklasse is, die niet te vergelijken is met Alves.
pi_52527938
Kom op he, Alves gaat er echt wel weer meer dan 20 maken hoor als ie in Nederland blijft.
Alleen al een stuk of 12 uit pingels en vrije trappen.
pi_52527965
Zijn schottechniek zal toch niet in een keer verdwijnen?
pi_52528061
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:26 schreef BB-boy het volgende:
Zijn schottechniek zal toch niet in een keer verdwijnen?
Klopt, maar als ie blijft bij Heerenveen en geblesseerd raakt, er maar 8/10 maakt, en een kutseizoen draait, zal ie een stuk minder waard zijn. Denk ik.
pi_52532411
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:23 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Met Alves weet je feitelijk nog niet wat je hebt. Een uitschieter met 34 doelpunten zegt niks(Behalve dat ie een geweldig seizoen heeft gedraaid). En bij Henry vraag je het niet meer omdat dat een spits van Wereldklasse is, die niet te vergelijken is met Alves.
Als je Alves hebt zien voetballen zie je na een paar wedstrijden wel dat hij in Nederland altijd zal blijven scoren. Nog afgezien van zijn vrije trappen en penalties, wat venom terecht opmerkt.
pi_52532448
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:30 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Klopt, maar als ie blijft bij Heerenveen en geblesseerd raakt, er maar 8/10 maakt, en een kutseizoen draait, zal ie een stuk minder waard zijn. Denk ik.
Maar als ie er 40 maakt en ons de voorronde CL inschiet is ie 30 miljoen waard. Kortom: koffiedikkijken.
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:21:47 #116
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52533415
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:30 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind hem toch meer een soort van verbeterde versie van Kezman: in de Nederlandse competitie schiet hij er 30+ in, maar elders is 10+ al veel.
pi_52533726
Fysiek is hij natuurlijk totaal anders dan kezman, en wel geschikt voor het snelle en sterke engelse voetbal, itt tot Kezman.
pi_52534151
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:21 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ik vind hem toch meer een soort van verbeterde versie van Kezman: in de Nederlandse competitie schiet hij er 30+ in, maar elders is 10+ al veel.
Een beetje een gekleurde mening? Ik vind Alves erg weinig weg hebben van Kezman. Kezman was een echte afmaker, iemand die je wegstuurt en hem er dan inschiet. De doelpunten die Alves maakt zijn vaak heel anders, veel vrije trappen, maar ook schoten uit onmogelijke hoeken, en mooie acties.
pi_52534966
En ik werd voor gek verklaard toen ik zei dat Heerenveen 9 miljoen euro vroeg voor Alves...
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:35:42 #120
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_52535245
Die Alves is minstens 15 M waard, kom op.. De manier waarop hij speelt maakt hij er ook makkelijk richting de 20 goals in Engeland..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_52535450
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:26 schreef magnifor het volgende:
En ik werd voor gek verklaard toen ik zei dat Heerenveen 9 miljoen euro vroeg voor Alves...
Dan ben je ook gek, want de vraagprijs is minimaal het dubbele.
pi_52536006
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:45 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan ben je ook gek, want de vraagprijs is minimaal het dubbele.
quote:
Voor zo’n grote club en voor de Premier League sta ik altijd open en de eerste contacten en besprekingen zijn zeker hoopvol. Daar zal het probleem niet liggen.” Alves moet bij Middlesbrough spits Yakubu vervangen die naar Everton gaat.
...
pi_52536365
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef magnifor het volgende:

[..]

[..]

...
Lokomotiv boodt 14 en werd weggelachen. Alves kostte 4,5 en heeft nog een contract voor 4 jaar.. Daarnaast gaat er minimaal 20% richting Zweden en zaakwaarnemers.. En dan verwacht jij serieus dat 9 miljoen voldoende is 2 weken voor het einde van de competitie??

19 miljoen zou ik me in kunnen vinden, maar het liefst zie ik hem dit seizoen gewoon weer er 20+ in schieten, dan blijft hij vast wel enigszins in beeld bij de Seleçao en is 'ie volgend jaar nog steeds minimaal 15 miljoen waard
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_52537514
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef magnifor het volgende:

[..]

[..]

...
Deze quotes zeggen NIETS over de vraagprijs die sc Heerenveen heeft.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:44:44 #125
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52541392
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:50 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Een beetje een gekleurde mening? Ik vind Alves erg weinig weg hebben van Kezman. Kezman was een echte afmaker, iemand die je wegstuurt en hem er dan inschiet. De doelpunten die Alves maakt zijn vaak heel anders, veel vrije trappen, maar ook schoten uit onmogelijke hoeken, en mooie acties.
Beetje he

Ik bedoel niet zozeer het type voetballer, maar het feit dat ze in de Nederlandse competitie veel doelpunten kunnen maken. In een andere competitie moet ik dat bij nog zien. Hij lijkt me wel beter dan Kezman (vooral door zn fysiek).
pi_52625470
quote:
Je blijft ook maar volhouden...
quote:
Heerenveen zou 18 miljoen euro vragen voor de speler. Mocht er geen club zijn die bereid is om 18 miljoen te betalen voor Alves dan kan hij vertrekken voor 10 miljoen. In dat geval is bereid Ulker (Sponsor) te helpen. Volgens de bron is het zeker dat Alves vertrekt.
pi_52625564
Het komt van een betrouwbare bron die tot nu toe alle transferprimeurs had van Galatasaray...
pi_52626509
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:41 schreef magnifor het volgende:
Het komt van een betrouwbare bron die tot nu toe alle transferprimeurs had van Galatasaray...
Dus, hoe vaak zat deze betrouwbare bron er naast?? En verwacht je nu serieus dat SC Heerenveen een speler die ze helemaal niet kwijt willen plotseling voor een spotprijs weg doet??
pi_52626585
Alves weer bij de selecao!!! Mijn avatar moet maar weer in ere hersteld
pi_52626710
Mooizo dan kan de vraagprijs straks weer omhoog geschroeft worden

hier het pers bericht btw
quote:
Braziliaanse bondscoach Dunga heeft Afonso Alves opgeroepen voor twee wedstrijden. De Goddelijke Kanaries spelen in september twee keer in Amerika en Alves wordt geacht daar bij te zijn.
nieuws

Op 9 september in Chicago is Amerika de tegenstander, drie dagen later staat in Boston een duel tegen Mexico op het programma. Op zich hoeft Alves daardoor geen wedstrijden van sc Heerenveen te missen. Op 1 september speelt de ploeg van Gertjan Verbeek thuis tegen Sparta Rotterdam. Op 15 september is in Rotterdam Excelsior de tegenstander. De Braziliaanse voetbalbond maakte de selectie van Alves op de officiële website bekend.
pi_52664395
Zijn CV van de zaakwaarnemer

A FONSO

Full Name
Afonso Alves Martins Junior
Date of Birth
20/11/1977
Civil State
Bachelor
Position
Forward
Height and Weight
1,86 m. /76 kg.
Naturalness
Belo Horizonte – MG - Brazil
Football Boot
42

2006/2007 Sport Club Heerenveen - Holland

2005/2006 Malmö Fotbollförening - Sweden

2004/2005 Malmö Fotbollförening - Sweden

2003/2004 Malmö Fotbollförening - Sweden

2002/2003 Örgryte Idrottsällskap - Sweden

2001/2002 Örgryte Idrottsällskap – Sweden

2001 Clube Atlético Mineiro-MG - Brazil

2000 Clube Atlético Mineiro-MG - Brazil

1999 Clube Atlético Mineiro-MG - Brazil

-Player of the Brazilian Official Team, participation in the Cup America 2007

Skilled player, of great presence of area, does many goals, he it finishes the move to the goal with efficiency, athlete of excellent level technician, striker in all the teams that he played, one of the great names of the Brazilian soccer, he kicks with both feet, intelligence over the average, one of the great attackers of the europa.

atenção:
O CONTEÚDO DESTA PÁGINA TEM O CUNHO EXCLUSIVAMENTE JORNALÍSTICO E INFORMATIVO
For acts of contract:
Max Vianna Licensend Agent
Fone: (0055)-31-3378-0714 - Fax: (0055)-31-3378-2722 Móbile: (0055)-31-9993-0042 / (0055)-31-9983-6238 - (0055)-31-9967-0916 E-Mail: maxvianna@uol.com.br - maxvianna@hotmail.com
City - Belo Horizonte - MG - Brazil – zip code: 30.320-670

AFONSO ALVES
Name: AFONSO ALVES Martins
ATTACK
Date of birth (age): 30-Jan-1981 (26)
Nationality: BRA Brazil

Birthplace: Belo Horizonte (MG)
Club: SC Heerenveen • NED Netherlands

Contract: 30-Jun-2011
Agent: NR. 10 B.V.

Height/weight: 1.85m • 74kg
International (senior): 2/0 • BRA Brazil

Debut/last: 1-Jun-2007 • 5-Jun-2007
Shirt: 12

LEAGUE CAREER RECORD
Season Club Games Goals

Totals
2002
Atlético-MG

Örgryte
17 (1) 13 2 0
2003
Örgryte
21 (0) 10 2 1 39 23
2004
Malmö FF
24 (0) 12 1 0
2005
Malmö FF
24 (0) 14 2 0
2006
Malmö FF
7 (0) 3 1 0 55 29
2006/07
SC Heerenveen
31 (0) 34 0 0 31 34

PLAYING RECORD (since 12-Jun-2006)
Date Competition Home Result Away Mins  
Goals
19-Aug-2006 Eredivisie
ADO Den Haag
2-3 SC Heerenveen 90 90
26-Aug-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 5-0 Willem II
90 11, 42
9-Sep-2006 Eredivisie
Excelsior
3-1 SC Heerenveen 90
14-Sep-2006 UEFA Cup (r1l1)
Vitória Setúbal
0-3 SC Heerenveen 87 88 59, 66
17-Sep-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 3-0 NEC
90 29
24-Sep-2006 Eredivisie
FC Utrecht
1-0 SC Heerenveen 90
28-Sep-2006 UEFA Cup (r1l2)
SC Heerenveen 0-0 Vitória Setúbal
90
1-Oct-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 0-0 PSV
90
15-Oct-2006 Eredivisie
Heracles Almelo
1-0 SC Heerenveen 90
19-Oct-2006 UEFA Cup (r2gr1)
Osasuna
0-0 SC Heerenveen 90
22-Oct-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 4-2 FC Groningen
90 14, 74, 79
28-Oct-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 0-2 Ajax
90
2-Nov-2006 UEFA Cup (r2gr2)
SC Heerenveen 0-2 OB
90
5-Nov-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 2-0 Sparta
79 80 54
10-Nov-2006 Eredivisie
NAC
1-1 SC Heerenveen 77 78 5
18-Nov-2006 Eredivisie
RKC Waalwijk
0-2 SC Heerenveen 90 20
23-Nov-2006 UEFA Cup (r2gr3)
Parma
2-1 SC Heerenveen 90
26-Nov-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 1-3 AZ
90 20
29-Nov-2006 Eredivisie
Vitesse
1-3 SC Heerenveen 90 55, 60, 77 (p)
3-Dec-2006 Eredivisie
Feyenoord
4-3 SC Heerenveen 90 24
8-Dec-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 1-0 Roda JC
84 85
14-Dec-2006 UEFA Cup (r2gr5)
SC Heerenveen 1-0 Lens
90 39
90
17-Dec-2006 Eredivisie
FC Twente
5-1 SC Heerenveen 90 24
23-Dec-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 2-0 Excelsior
90 24
27-Dec-2006 Eredivisie
NEC
0-2 SC Heerenveen 90 15
30-Dec-2006 Eredivisie
SC Heerenveen 0-0 FC Utrecht
90
20-Jan-2007 Eredivisie
PSV
3-1 SC Heerenveen 80 81 21
26-Jan-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 5-1 Heracles Almelo
90 39, 43
2-Feb-2007 Eredivisie
FC Groningen
1-1 SC Heerenveen 90 70
10-Feb-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 0-0 Vitesse
45 46
10-Mar-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 1-0 RKC Waalwijk
68 69
17-Mar-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 4-2 NAC
84 85 9, 39, 68
1-Apr-2007 Eredivisie
Sparta
2-2 SC Heerenveen 90
7-Apr-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 1-1 ADO Den Haag
90 24
15-Apr-2007 Eredivisie
Willem II
1-3 SC Heerenveen 90 49, 52, 69
22-Apr-2007 Eredivisie
AZ
3-1 SC Heerenveen 90 72
29-Apr-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 5-1 Feyenoord
90 32, 65, 75 (p), 85
9-May-2007 Eredivisie
SC Heerenveen 1-0 Ajax
90
13-May-2007 Eredivisie
Ajax
4-0 SC Heerenveen 76 77
1-Jun-2007 friendly England
1-1 Brazil 21 70
5-Jun-2007 friendly Brazil 0-0 Turkey
74 75
pi_52664524
Kleine voeten.
pi_52664634
En een Zweeds paspoort
pi_52672153
Nog minder dan een week - 7 dagen

Hoe laat sluit de transfermarkt vrijdag?
pi_52672186
Om 23.59.59 precies.

Het begint er goed uit te zien voor Heerenveen!
www.thuisuiteten.nl
pi_52672216
Niet helendaal:
quote:
AFONSO ALVES NÃO ENTENDE POSTURA DE CLUBE HOLANDÊS
Sexta-Feira Agosto 24th 2007, 6:22 pm
Arquivado em: Propostas, Notícias
Afonso Alves worried about his future

in SC Heerenveen With the transfer window ending next week, Afonso Alves is starting to have doubts about the seriousness of Heerenveen’s directors. The player that scored 34 goals in the last edition of Eredivisie, is doubtful about his future in SC Heerenveen “I don’t know what’s happening, I know from my agent Roberto Tibúrcio that the club received offers that are over 3 times what they spent bringing me from Malmö FF one year ago.” Afonso said that this kind of behavior from the club kills his will of scoring and playing for SC Heerenveen: “ They’re causing me a big prejudice. I like the club and have a great connection with the fans, but is unfair from SC Heerenveen try to stop me from making a contract that can be 10 times more than what I make here. They’re showing no respect for me, my family and my football.”

Afonso Alves preocupado com seu futuro

no SC Heerenveen Com o fechamento da janela de transferência se aproximando, o atacante da Seleção Brasileira Afonso Alves começa a duvidar da seriedade dos dirigentes do SC Heerenveen, seu atual clube na Holanda. O jogador, que marcou 34 gols na última edição do Eredivisie, o Campeonato Holandês da Primeira Divisão, está com dúvidas sobre seu futuro no SC Heerenveen: “Eu estranho o que está acontecendo. Eu sei através do meu agente, o brasileiro Roberto Tibúrcio, que o clube recebeu propostas superiores a três vezes o que o clube pagou para me trazer do Malmö FF há apenas um ano”.

Afonso disse que este tipo de comportamento do clube mata o seu desejo de marcar gols e jogar pelo SC Heerenveen: “Eles estão me causando um grande prejuízo. Eu gosto do clube e tenho uma ótima relação com a torcida, mas é uma injustiça da parte do SC Heerenveen tentar me impedir de assinar um contrato que pode ser de dez vezes o que ganho aqui. Eles estão demonstrando uma enorme falta de respeito comigo, minha família e o meu futebol”.

Jorn. Wagner Augusto
Assessor de Imprensa do Atleta Afonso Alves
afonso9.wordpress.com
pi_52672229
Ik weet niet of ik het erg vind als hij alsnog wordt verkocht eigenlijk.

Maar laten we er maar van uit gaan dat hij het bij Heerenveen nog heel goed gaat doen.

Hij begint wel een beetje Romario trekjes te krijgen, ikke is moe.
pi_52672258
Aah, het gaat om respect
pi_52672359
Oh ik zou het zeker nog jammer vinden als hij wordt verkocht, want het is gewoon een klassespeler. Vind alleen wel dat hij zit te jammeren, volgens mij probeert hij een breuk te forceren.

Al heeft Heerenveen nu gelukkig wel Henrique en Matusiak gehaald, ik weet van beiden niet echt hoe goed ze zijn (Matusiak een beetje) maar ze zijn er in ieder geval een beetje op voorbereid.
pi_52672754
Zou zonde zijn voor de competitie mocht ie vertrekken... maar aan de andere kant levert ie geld op aan een Nederlandse club dus..tsjah.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:36:52 #142
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52672817
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:11 schreef BB-boy het volgende:
Kleine voeten.
Ondanks dat heeft hij een mooie vriendin.
pi_52677142
Hij is niet op de training verschenen vanmorgen en neemt de telefoon niet op. Hij begrijpt niet waarom hij niet verkocht wordt als er 3 clubs 15 miljoen hebben geboden en hij daar 10x zoveel kan verdienen. Eind van de middag volgt een gesprek tussen zijn zaakwaarnemer en de directie.

Wordt nog een heet weekje
pi_52677168
Die is dus weg
pi_52677179
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:33 schreef MaxPower het volgende:
Hij is niet op de training verschenen vanmorgen en neemt de telefoon niet op. Hij begrijpt niet waarom hij niet verkocht wordt als er 3 clubs 15 miljoen hebben geboden en hij daar 10x zoveel kan verdienen. Eind van de middag volgt een gesprek tussen zijn zaakwaarnemer en de directie.

Leuk he, een vedette!
pi_52677239
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Leuk he, een vedette!
Alves verdient 400.000, die wordt echt uitgelachen als hij met zijn Volkswagen Polo bij de selecao aan komt rijden tussen die Ferrari's.
pi_52677334
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:38 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Alves verdient 400.000, die wordt echt uitgelachen als hij met zijn Volkswagen Polo bij de selecao aan komt rijden tussen die Ferrari's.
hehe

tegenwoordig denken alle spelers als ze ergens anders veel meer kunnen verdienen , dat de club die speler maar moet laten gaan voor een schijntje van 15 mil? minimaal 20 lijkt me toch voor iemand die het zo goed deed!, drenthe kostte 13 milj -.-
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:44:48 #148
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52677363
Geef die kerel dan een contract voor 2 mil per jaar ...
pi_52677666
Dan zit hij nog steeds in zijn ogen bij een kut club
pi_52677680
Nee hoor, lekker opzouten. Heerenveen moet zulke vedettes niet.
Hij heeft met zijn volle verstand een contract getekend en nu is het hem ineens naar de bol gestegen.

Verkopen voor 20 miljoen of lekker een jaartje in het 2e laten spelen
pi_52677685
Speelt hij morgen?
pi_52677747
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Speelt hij morgen?
Lees ff de bovenstaande 5 posts.
pi_52677755
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Lees ff de bovenstaande 5 posts.
Hij speelt dus niet
pi_52677837
Wat een gedoe zeg gister zei hij nog 'ik blijf' via een interview(omrop friieslan) en nog geen 24 uur later dit

De zaakwaarnemer(s) hebben ook flink wat invloed , aanklagen die handel
pi_52678370
Wat een l*l eigenlijks. Ga dan in gesprek als het salaris je niet zint. Maar volgens mij is hij vergeten dat wanneer Heerenveen hem niet gehaald had, hij nog heerlijk in Zweden tegen een balletje aan liep te trappen.

Maar ik vraag me af; is hij boos om het nog een half jaar te spelen voor Heerenveen of is hij pissig dat Verbeek ALWEER meent dat hij niet fit is en daarom op de bank begint tegen ajax. Kan ook best nog eens zo zijn dat hij niet wil trainen omdat Verbeek meent dat hij toch niet fit is voor een basisplek. Iets waar ik mijn twijfels ook heel erg bij heb....Verbeek vs Alves. Lijkt niet lekker te lopen tussen die twee.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:51:55 #156
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52678869
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:33 schreef MaxPower het volgende:

hebben er al 3 clubs 15 miljoen geboden? waarom is ie dan nog niet verkocht?? ongelofelijk wat een houding hebben die middenmotors toch.. eerst Groningen en nu Heerenveen. groot gelijk dat Alves ontevreden is, al moet ie natuurlijk wel gewoon op komen dagen.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_52678995
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:51 schreef BigFire het volgende:

[..]

hebben er al 3 clubs 15 miljoen geboden? waarom is ie dan nog niet verkocht?? ongelofelijk wat een houding hebben die middenmotors toch.. eerst Groningen en nu Heerenveen. groot gelijk dat Alves ontevreden is, al moet ie natuurlijk wel gewoon op komen dagen.

Nee Ajax houdt de vraagprijzen lekker laag wilde je zeggen? De subtoppers hebben het financieel goed voor elkaar, en dat betekent dat men kan vragen wat men wil voor de beste spelers.
pi_52683054
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:06 schreef SCH het volgende:

Hij begint wel een beetje Romario trekjes te krijgen, ikke is moe.
quote:
Alves is wurch
25-08-2007 | 20:18
Hearrenfeanspiler Afonso Alves wie sneontemoarn net op de training, omdat it him allegear te folle wurdt. Dat hat Yme Kuiper fan sportklub Hearrenfean te hearren krigen fan de saakwaarnimmer fan Alves. Neffens Kuiper is Alves noch hieltyd wurch en koe hy it net opbringe om te trainen.

Moandei hat Hearrenfean wer in petear. Dan is Alves der sels ek by. Of Alves snein tsjin Ajax op de bank sit, is noch net dúdlik.
pi_52683086
Ik ben niet zo goed in Zweeds.. kan je het even vertalen?
pi_52683091
Toetsenbord kapot?
pi_52683110
Samenvatting: Alves is moe.
pi_52684100
Romario was ook altijd een beetje moe
pi_52684210
Het is ook zwaar zo'n lange vakantie.
pi_52687343
http://www.nu.nl/news/120(...)_te_verschijnen.html

Ik lees net dit en dan denk ik, sorry hoor Alves, maar je tekent een contract en je weet dat je je daar aan moet houden. Nu lijkt het dus echt alsof geld echt het enige is waar je aan denkt. Ik weet zeker dat je bij SCH vele malen meer verdient dan wat ik verdien en clubliefde/ fans laten je zeker koud. Je wordt op handen gedragen door de SCH-fans en je bedankt ze met zo'n houding. Rot lekker op dan.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52687363
Ik denk dat wij die niet meer op de Nederlandse velden zien lopen.
pi_52687715
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:29 schreef dagizmo het volgende:
Wat een l*l eigenlijks. Ga dan in gesprek als het salaris je niet zint. Maar volgens mij is hij vergeten dat wanneer Heerenveen hem niet gehaald had, hij nog heerlijk in Zweden tegen een balletje aan liep te trappen.

Maar ik vraag me af; is hij boos om het nog een half jaar te spelen voor Heerenveen of is hij pissig dat Verbeek ALWEER meent dat hij niet fit is en daarom op de bank begint tegen ajax. Kan ook best nog eens zo zijn dat hij niet wil trainen omdat Verbeek meent dat hij toch niet fit is voor een basisplek. Iets waar ik mijn twijfels ook heel erg bij heb....Verbeek vs Alves. Lijkt niet lekker te lopen tussen die twee.
Verbeek is een stugge boer van de oude stempel. Alves is een eigenwijze Braziliaan. Lijkt me geen perfecte combinatie.

Toch zonde dat dit soort dingen telkens weer gebeuren wanneer een speler goed presteert. Of het nu Drenthe is, Suarez, of wie dan ook...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52688277
Wat een joker is het ook. Nu ineens weer niet trainen enzo .
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:03:13 #168
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_52688398
Trainen met spierpijn is ook kut.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_52689225
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verbeek is een stugge boer van de oude stempel. Alves is een eigenwijze Braziliaan. Lijkt me geen perfecte combinatie.
Heeft niet zoveel met Verbeek te maken denk ik.
Maar lekker opzouten met die aansteller van een Alves, dan kan de focus weer op voetbal komen te liggen.
pi_52689257
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft niet zoveel met Verbeek te maken denk ik.
Maar lekker opzouten met die aansteller van een Alves, dan kan de focus weer op voetbal komen te liggen.
Makkelijk gezegd. Ik begrijp best dat ze er een hoop geld aan over willen houden.
pi_52689302
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Ik begrijp best dat ze er een hoop geld aan over willen houden.
Dat moeten ze vooral ook doen. Zoveel mogelijk er uit slepen. En vervolgens horen we nooit meer wat van die gozer, net als met Samaras. Het spijt me om te zeggen maar het zijn echt ondankbare honden.

Welke 3 clubs hebben er dan 15 miljoen geboden? Ik dacht dat de LC meldde dat er ook al 19 miljoen geboden was.
pi_52689306
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:03 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Trainen met spierpijn is ook kut.
Spierpijn in z'n portemonnee?
pi_52689318
Wel sneu voor hem dat ie het Braziliaanse elftal moet afzeggen omdat hij zo moe is.
pi_52689718
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:42 schreef SCH het volgende:

Welke 3 clubs hebben er dan 15 miljoen geboden? Ik dacht dat de LC meldde dat er ook al 19 miljoen geboden was.
Nope was een foutje, bleek 9 miljoen van Middlesbrough te zijn.
pi_52690202
Alves staat in de belangstelling van drie grote clubs. Maar Heerenveen gaat vooralsnog op geen enkel bod in. "En dat is oneerlijk. Ik kan veel meer verdienen bij een andere club en dat wordt me onthouden", aldus de Braziliaanse international.

Goede drijfveer ook....
pi_52690753
Ze drijven de prijs op, op een van de laatste dagen zal hij wel uitvliegen.
That's all folks!
pi_52691134
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:25 schreef JeroenV het volgende:
Alves staat in de belangstelling van drie grote clubs. Maar Heerenveen gaat vooralsnog op geen enkel bod in. "En dat is oneerlijk. Ik kan veel meer verdienen bij een andere club en dat wordt me onthouden", aldus de Braziliaanse international.

Goede drijfveer ook....
Iedere voetballer doet het er voor
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:44:04 #178
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52691232
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iedere voetballer doet het er voor
Inderdaad. Dat sommige mensen dat nog steeds niet snappen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 26 augustus 2007 @ 03:52:21 #179
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_52691905
Ik denk dat een bedrag rond de 15M dan goed geld is voor ALves..
Als een speler zelf weg wil, en er is volop interesse dan heb je weinig keus denk ik.

VdV is ook tegen zin gebleven, of die net zo goed zal presteren als vorig seizoen betwijfel ik. Maar goed HSV is wel weer een club met hoge doelstellingen. Heerenveen moet tevreden zijn , als ze boven de 15M krijgen..
pi_52692544
Dat argument van hem om een transfer te maken . Ik kan begrijpen dat hij een mooie transfer wil maken, maar geef dan goede argumenten.
pi_52693871
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 09:01 schreef hello_moto1992 het volgende:
Dat argument van hem om een transfer te maken . Ik kan begrijpen dat hij een mooie transfer wil maken, maar geef dan goede argumenten.
Aan de andere kant is hij gewoon eerlijk en wil hij dus gewoon veel meer verdienen. Die bullshit over mooie stadions in een andere competitie ofzo slaan natuurlijk ook nergens op.
Klik dan als je durft
pi_52693991
Kloot dat het is.
Hij moet gewoon zijn muil houden en gaan voetballen, met zijn volle verstand een langdurig contract getekend. Het valt me nog mee dat ie geen arbitragezaak is begonnen zoals Suarez
Beetje mopperen prima, maar verder gewoon professioneel gedragen en gaan voetballen.
Teken dan gewoon een éénjarig contract. Maar nu niet gaat lopen zeiken, alsof de wereld om hem draait.
pi_52694288
quote:
Teleurgestelde Afonso Alves slaat training over

26/8/2007 11:10

SC Heerenveen zal Afonso Alves opnieuw op het matje roepen. De Braziliaanse aanvaller bleef zaterdag weg van de training, zoals hij zich eerder veel te laat in Friesland meldde na zijn vakantie.

De reden van de ongehoorzaamheid van Alves, ligt in het feit dat hij graag nog een transfer wil afdwingen voor het sluiten van de transfermarkt. De Braziliaan, afgelopen seizoen goed voor 34 Eredivisiegoals, is teleurgesteld in de houding van Heerenveen dat hem voorlopig niet wil laten gaan.

'Heerenveen heeft geen respect voor mij', laat Alves weten op zijn eigen website. 'Ik kan veel meer verdienen bij een andere club en dat wordt mij onthouden. Dat is oneerlijk.' Om welke club het gaat is niet duidelijk, maar naar verluidt zou Middlesbrough een bod hebben uitgebracht op de vijfvoudig international.

Heerenveen is echter niet gediend van de fratsen van haar topscorer. 'Het kan niet door de beugel zoals hij zich nu gedraagt', reageerde directeur Yme Kuiper tegen het ANP.
Alweer dus, wat een eikeltje
pi_52694313
Wat een zakkenwasser zeg... ik hoop dat Heerenveen hem gewoon aan zijn contract houdt die hij blijkbaar wil breken.
pi_52694363
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:58 schreef Chadi het volgende:
Wat een zakkenwasser zeg... ik hoop dat Heerenveen hem gewoon aan zijn contract houdt die hij blijkbaar wil breken.

Hij mag best wat meer gaan verdienen, maar blijf niet zo laf weg.
pi_52694467
Als andere club zou ik 'm niet eens meer willen hebben. Aap.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:05:43 #187
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52694471
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:57 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Alweer dus, wat een eikeltje
Daar gaat het dus sinds gisteravond al over ....
pi_52694605
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:00 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hij mag best wat meer gaan verdienen, maar blijf niet zo laf weg.
Kan je sowieso niet maken tegenover je collega's en ten tweede een salarisverhoging is ALTIJD bespreekbaar als je je netjes opstelt naar je werkgever toe. Heerenveen weet heus wel dat hij nu de clubs voor het uitkiezen heeft en zal daarom denk ik meewerken als dat binnen hun budget kan.
pi_52695226
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:41 schreef venomsnake het volgende:
Kloot dat het is.
Hij moet gewoon zijn muil houden en gaan voetballen, met zijn volle verstand een langdurig contract getekend. Het valt me nog mee dat ie geen arbitragezaak is begonnen zoals Suarez
Beetje mopperen prima, maar verder gewoon professioneel gedragen en gaan voetballen.
Teken dan gewoon een éénjarig contract. Maar nu niet gaat lopen zeiken, alsof de wereld om hem draait.
amen
pi_52713945
Het is niet meer de vraag waar speelt hij komend seizoen, maar op welke tribune mag hij gaan nadenken. Zet de vraagprijs maar op 30 miljoen en laat hem lekker het gras maaien op het trainingsveld. Beter je investeringen in Alves terugzien in een gemaaid grasveld dan met vedette gedrag via de achterdeur Heerenveen verlaten.
pi_52720100
wie wil er nou naar Middlesborough?.....

wat een eikel.
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:56:44 #192
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52720168
Terecht toch, moet Heerenveen hem maar laten gaan. Afonso Alves wil gewoon hogerop, want denkt Heerenveen eigenlijk? Dat een neo-international van Brazilië in de middenmoot van Nederland wil spelen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52720179
Nee, bij Heerenveen speel je in het centrum van de wereld
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:12:56 #194
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_52720465
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:56 schreef M0NTANA het volgende:
Terecht toch, moet Heerenveen hem maar laten gaan. Afonso Alves wil gewoon hogerop, want denkt Heerenveen eigenlijk? Dat een neo-international van Brazilië in de middenmoot van Nederland wil spelen?
En die contract dan, voor weet ik veel hoeveel jaar die hij getekend heeft.. Toen was hij dolgelukkig dat hij naar NL kon komen, want ergens in Scandinavie voetballen lijkt me helemaal niet prettig voor een Brazilliaan.

Dus hij moet gewoon zijn bek houden, en trainen met zijn medespelers.. Als er een club is dat voldoet aan de eisen van Heerenveen, dan mag hij pas weg. En elke dag dat hij niet komt opdagen moet ie maar een week salaris inleveren.. Hoppa , ben je ook van dat gezeik af.

Een goed jaar, en gelijk denken dat ze alles kunnen
pi_52720648
quote:

Vandenbussche: 'Ik wil Alves niet meer zien'

27/8/2007 9 :22

Brian Vandenbussche heeft het gehad met de grillen van Afonso Alves. De doelman van SC Heerenveen is de Braziliaanse goalgetter beu.

'Ik hoef die Alves nooit meer te zien', mopperde de Belgische goalie na het 4-1 verlies van Heerenveen bij Ajax. De spits ontbrak in de Friese selectie nadat hij zaterdag niet was komen opdagen voor de training. 'Hij heeft ons in korte tijd twee keer in de steek gelaten. Dat is een schande. Met Alves erbij waren we tegen Ajax mentaal sterker geweest.'

Coach Gertjan Verbeek had Alves voor straf buiten de selectie voor het duel met Ajax gelaten. 'Terwijl ik de laatste twee weken toch heel plezierig individueel met hem heb gewerkt', bekende de trainer voor de camera van RTL4. Verbeek legt het lot van Alves in handen van de clubleiding: 'Het is een zaak van de directie.'
www.vi.nl
pi_52720676
Terecht, met Alves had hij nu misschien een winstpremie gehad
pi_52720682
vind ik ook, die clubs smijten met geld, maar een NL club gunnen geen 20 maar 15.
lekker oprotten dan, zeker Middlesborough, wat een kutclub, niet eens een sportieve verbetering
pi_52720939
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:12 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

En die contract dan, voor weet ik veel hoeveel jaar die hij getekend heeft.. Toen was hij dolgelukkig dat hij naar NL kon komen, want ergens in Scandinavie voetballen lijkt me helemaal niet prettig voor een Brazilliaan.

Dus hij moet gewoon zijn bek houden, en trainen met zijn medespelers.. Als er een club is dat voldoet aan de eisen van Heerenveen, dan mag hij pas weg. En elke dag dat hij niet komt opdagen moet ie maar een week salaris inleveren.. Hoppa , ben je ook van dat gezeik af.

Niets aan toe te voegen.
pi_52723442
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:12 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Mooi gezegd en prima samenvatting van de ziekte van het hedendaagse voetbal
pi_52723505
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:26 schreef Blupp het volgende:
zeker Middlesborough, wat een kutclub,

inderdaad, ik zou er niet dood gevonden willen worden. Afonso, wacht even op Villarreal, Arsenal etc.
pi_52723876
Middlesbrough.
pi_52728960
quote:
Ook andere Alves forceert breuk

Ook andere Alves forceert breuk

BUITENLANDS VOETBAL - SPANJE

SEVILLA (ANP/AFP) - Terwijl Afonso Alves bij SC Heerenveen zijn vertrek probeert forceren, doet naam- en landgenoot Daniel Alves hetzelfde bij Sevilla. De Braziliaanse verdediger weigert met de Spaanse club af te reizen naar Athene voor de Champions League-wedstrijd tegen AEK dinsdag.

Indien Alves voor Sevilla in de Champions League speelt, mag hij voor zijn eventuele nieuwe club niet meer Europees voetballen. Alves wil naar Chelsea, maar de Engelse club kan de gevraagde transfersom van 40 miljoen euro niet opbrengen. Ook Real Madrid en Barcelona hebben interesse getoond, maar een overeenstemming blijft uit.

De Sevilla-speler miste het eerste duel in de derde voorronde tegen AEK (2-0) door een spierblessure. Voorzitter José Maria del Nido is woest over het gedrag van Alves. Zeker nu de club het extra moeilijk heeft, nadat verdediger Antonio Puerto zondag op het veld twee hartaanvallen kreeg. ,,Alves heeft totaal geen respect voor zijn teamgenoten en de club.''
pi_52729024
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]
Het grote Sevilla FC topic deeltje 1!
Klote Alvesjes.
pi_52730298
quote:
'Heerenveen heeft geen respect voor mij', laat Alves weten op zijn eigen website. 'Ik kan veel meer verdienen bij een andere club en dat wordt mij onthouden. Dat is oneerlijk.
Dat komt niet van Alves, zoals zoveel onzin die via die vage website de laatste tijd onder zijn naam de wereld in wordt gestuurd.

Waarschijnlijk is hij inderdaad helemaal gek gemaakt door z'n naaste omgeving en kon het dit weekend mentaal niet meer opbrengen. Een zwakke persoonlijkheid, maar als ie per se weg had gewild dan had ie allang zn biezen gepakt.

Wat ik wel een treurige zaak vind is dat trainer en medespelers blijkbaar totaal geen contact met hem hebben of zelfs maar weten wat er in die man omgaat. Dat familiare is er sinds het vertrek van Riemer en Foppe duidelijk wel van af.

Alves heeft vandaag trouwens met de reserves meegetraind. Als er vrijdag geen fatsoenlijk bod ligt dan zie ik hem dit seizoen gewoon bij Heerenveen blijven.
pi_52730828
Nilsson was zijn maatje (ook buiten het veld dus) en is verkocht, met de rest kan hij volgens mij nauwelijks communiceren.
pi_52730954
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:04 schreef MaxPower het volgende:
Nilsson was zijn maatje (ook buiten het veld dus) en is verkocht, met de rest kan hij volgens mij nauwelijks communiceren.
Als hij nog even blijft, dan kan hij lekker met Paulo Henrique kletsen in de kleedkamer.
pi_52730991
Dat is waar
pi_52736880
quote:
Vol verwachting klopt ons hart... sc Heerenveen sprak maandag met Afonso Alves en diens zaakwaarnemer. Aanleiding was de afwezigheid van de aanvaller bij de training van zaterdag en dus ook de wedstrijd van zondag.
nieuws Volgens verschillende media stuurt Alves aan op een breuk met sc Heerenveen. Daar lijkt het ook verdacht veel op, maar het laatste dat we van Alves zelf hoorden was dat hij bij de club wil blijven. Maandag sprak de directie van de club met Alves en een zaakwaarnemer, maar over de uitkomst en de gevolgen wil de directie niets zeggen.

Bron: Abelenstra.com
dat word nog een druk weekje
pi_52744324
Niet zo gek natuurlijk dat hij Verbeek amper kan verstaan
pi_52747528
Er wordt iedere keer verwezen naar zijn eigen site, maar waar kan ik die vinden?
Klik dan als je durft
pi_52747557
afonso9.wordpress.com
pi_52748226
Tnx, zat al te kijken bij www.afonsoalves.com maar dat is hem toch niet.
Klik dan als je durft
pi_52748286
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:49 schreef MaxPower het volgende:
afonso9.wordpress.com
Zo'n URL zegt genoeg over z'n professionaliteit...

...of natuurlijk over het salaris wat Heerenveen hem biedt
pi_52748397
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:17 schreef Chivu het volgende:

[..]

Zo'n URL zegt genoeg over z'n professionaliteit...

...of natuurlijk over het salaris wat Heerenveen hem biedt
Die site wordt gewoon geheel beheerd door die corrupte zaakwaarnemers van hem. Net alsof hij zich daarmee bezighoudt.
pi_52748546
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:46 schreef michiel_merk het volgende:

[Vol verwachting klopt ons hart... sc Heerenveen sprak maandag met Afonso Alves en diens zaakwaarnemer. Aanleiding was de afwezigheid van de aanvaller bij de training van zaterdag en dus ook de wedstrijd van zondag.
nieuws Volgens verschillende media stuurt Alves aan op een breuk met sc Heerenveen. Daar lijkt het ook verdacht veel op, maar het laatste dat we van Alves zelf hoorden was dat hij bij de club wil blijven. Maandag sprak de directie van de club met Alves en een zaakwaarnemer, maar over de uitkomst en de gevolgen wil de directie niets zeggen.

Bron: Abelenstra.com]

dat word nog een druk weekje
Waarom komt hij dan niet op de training?
pi_52748651
quote:
Alves traint mee en Brian moet muil houden

28/8/2007 9 :05

Afonso Alves trainde maandag weer mee met de selectie van SC Heerenveen. Na een gesprek met coach Gertjan Verbeek schijnt alle kou uit de lucht te zijn.
Verbeek had Alves zaterdag verwijderd uit de selectie voor het uitduel met Ajax omdat de Braziliaan niet op de training was verschenen. Bovendien had de spits vrijdag op zijn eigen website venijnig uitgehaald naar Heerenveen, dat volgens hem geen respect toonde en niet mee wilde werken aan een transfer. 'Het is oneerlijk van SC Heerenveen mij ervan te weerhouden een contract te tekenen waarmee ik het tienvoudige van wat ik hier krijg kan verdienen.'

Verbeek klonk vergevingsgezind na het onderhoud met Alves. 'Ik ben niet boos op Afonso', vertelde de coach aan De Telegraaf. 'Het enige waar ik hem op aangesproken heb, is dat hij zich zaterdag niet heeft afgemeld. Ik geloof best dat hij door alle commotie niet kon trainen, maar bij ons is het een regel dan af te bellen. Hij zei sorry. Ik ga ervan uit dat het een incident was. Hij trainde vandaag (gisteren, red.) met ontzettend veel plezier.'

Doelman Brian Vandenbussche kreeg wél een uitbrander van zijn coach. De doelman had afgelopen weekeinde verteld Alves niet meer te willen zien omdat de spits de Friese ploeg twee keer in de steek had gelaten. 'Hij had zijn muil moeten houden', reageerde Verbeek. 'Omdat hij totaal niet weet wat er aan de hand is én omdat er in deze zaak twee woordvoerders zijn: de trainer en de directie. Brian heeft zijn excuses aan de groep aangeboden.'
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:01:15 #217
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52749468
Wordt Vandenbussche terecht op zn nummer gezet.
pi_52749589
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:01 schreef Grulez het volgende:
Wordt Vandenbussche terecht op zn nummer gezet.
Natuurlijk niet. Brian krijgt na een verloren wedstrijd een microfoon onder zijn neus. Hij baalt van het verlies en roept dan dat Alves zijn ploeg in de steek heeft gelaten. Een ieder van ons zou op een soort gelijke manier hebben gereageerd, tenminste daar ga ik vanuit.
pi_52749714
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:04 schreef EMAR het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Brian krijgt na een verloren wedstrijd een microfoon onder zijn neus. Hij baalt van het verlies en roept dan dat Alves zijn ploeg in de steek heeft gelaten. Een ieder van ons zou op een soort gelijke manier hebben gereageerd, tenminste daar ga ik vanuit.
Klopt, maar voetbal is een miljoenenbusiness waarin je over dat soort zaken, gewoon je muil hoort te houden.
pi_52749752
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:04 schreef EMAR het volgende:

[..]

Correct
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:08 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Klopt, maar voetbal is een miljoenenbusiness waarin je over dat soort zaken, gewoon je muil hoort te houden.
Ja, maar ook mensenbusiness.. Geheel terecht dat ie zn bek open trok, zeker als eerste reactie
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:12:30 #221
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52749840
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:09 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Correct
[..]

Ja, maar ook mensenbusiness.. Geheel terecht dat ie zn bek open trok, zeker als eerste reactie
Mss wel menselijk, maar natuurlijk niet slim.
pi_52749851
Brian zag zijn winnerspremie verdampen
pi_52749981
Wat een grap zeg.
pi_52762167
quote:
Heb Alves vanmiddag gezien in gesprek met Benfica. Mijn zoon zag op een brief een bedrag staan van 17 miljoen( toen hij een handtekening ging vragen) Alves was in Hotel heideheuvel in geprek met iemand van Benfica, zijn zaakwaarnemer en 2 mannen van SC-Heerenveen. Ik ben lang optimistisch geweest over Alves en dat hij zou blijven maar begreep vanmiddag dat het al dagen aan de gang is. Toch maar snel een nieuwe spits halen nu!!!
reactie van iemand op abelenstra.com

voor wat het waard is
pi_52787339
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

voor wat het waard is
hrm hebben ze toch al? die paulo henrique
pi_52798820
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

voor wat het waard is
(hoeveel van deze smilies kan ik maximaal plaatsen?)
pi_52802108
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 00:05 schreef MaxPower het volgende:

[..]

(hoeveel van deze smilies kan ik maximaal plaatsen?)
Bij het volgende bericht heb je een pagina vol nodig

quote:
,,AZ onderzoekt transfer Afonso Alves''

30/08 (06:05) Zowel het Algemeen Dagblad als De Telegraaf melden donderdag dat AZ onderzoekt of het Afonso Alves naar Alkmaar kan halen. In principe is daar geen geld voor, tenzij Danny Koevermans op een of andere manier in de deal betrokken wordt.
nieuws

,,Die transfer zou twee problemen kunnen oplossen'', schrijft De Telegraaf. ,,Die van de Braziliaanse spits met de Friese club en die van Danny Koeverman , als de Alkmaarders het geld van zijn transfer in de Voetballer van het Jaar kunnen steken.'' Volgens de krant is er sprake van ,,een sensationele mogelijkheid'', maar doen beide nogal schimmig.

Voorzitter Dirk Scheringa zegt: ,,Het past niet in ons financiële plaatje.'' Het is echter opvallend dat het Algemeen Dagblad op hetzelfde moment met hetzelfde verhaal komt. Die krant meldt echter ook dat VfL Wolfsburg nog hoopvol is. Volgens het AD heeft Roberto Tiburcio, zaakwaarnemer van Alves, gezegd dat de topscorer van Nederland nu veertien miljoen euro moet opbrengen en wil de spits zelf heel graag naar AZ.
Ach ja nog maar 48 uur zullen we maar zeggen
pi_52802133
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:54 schreef Guppie19 het volgende:

[..]

hrm hebben ze toch al? die paulo henrique
Die gozer is nog maar 18

En hij begint bij de beloftes
pi_52803005
Het zou toch belachelijk zijn als hij naar AZ gaat. Hij wil toch zo graag naar een grote club?

En Wolfsburg?
pi_52803366
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:13 schreef SCH het volgende:
Het zou toch belachelijk zijn als hij naar AZ gaat. Hij wil toch zo graag naar een grote club?

En Wolfsburg?
Wolfsburg heeft veel geld, Volkswagen zit daarachter. Geen grote club idd, maar wel veel salaris.

Als AZ hem echt koopt, mogen wat mij betreft alle directieleden per direct opstappen. Dat zou echt onacceptabel zijn.
pi_52803385
Nooit aan AZ verkopen natuurlijk. Dan nog liever aan een buitenlandse club voor een paar miljoen minder.
pi_52803594
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:33 schreef MaxPower het volgende:
Als AZ hem echt koopt, mogen wat mij betreft alle directieleden per direct opstappen. Dat zou echt onacceptabel zijn.
Gaan we dan samen het stadion bezetten?
pi_52803631
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Samen met nog 26.000, as. zaterdag rond 19:30?
pi_52803654
Hm, dat is wel iets minder intiem dan ik het me had voorgesteld
pi_52803777
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:46 schreef SCH het volgende:

[..]

pi_52805388
Sportweek meldt dat het om 8 miljoen plus Koevermans zou gaan.
pi_52805427
Is te merken dat Riemer weg is
pi_52805441
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sportweek meldt dat het om 8 miljoen plus Koevermans zou gaan.
Dat wordt toch niet geaccepteerd.

Koevermans
pi_52805450
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is te merken dat Riemer weg is
Waaraan?
pi_52807738
8 miljoen + een bankzitter met een lelijke pukkel op zijn wang

Maar Heerenveen moet direct zeggen dat AZ geen optie is.
pi_52807764
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:37 schreef SCH het volgende:
Maar Heerenveen moet direct zeggen dat AZ geen optie is.
Inderdaad zeg, wat een twijfelende draaikonten. Wees gewoon eens duidelijk als bestuur. Ze zijn doodsbenauwd om achteraf ergens op afgerekend te worden.
pi_52807791
Dat worden ze sowieso wel

Ik vond die uitspraak: "Niet beneden de 20 miljoen" vrij helder!
pi_52810344
Nog 34 uur!
pi_52810737
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:23 schreef SCH het volgende:
Nog 34 uur!
Nu nog 33 uur en 20 minuten

AZ
pi_52810842
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:40 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

AZ
Ik sluit helemaal niks uit trouwens, wie weet.

Als ie dat doet, wat vind je dan van hem?
pi_52811117
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik sluit helemaal niks uit trouwens, wie weet.

Als ie dat doet, wat vind je dan van hem?
Als 'ie naar AZ gaat dan is het de grootste mongool die op deze aardkloot rondloopt. Áls hij sportief en financiëel wat wil bereiken, dan zal hij naar een grote buitenlandse club (Europese subtopper) moeten gaan, niet naar een Nederlandse wannabe-topclub die slechts bestaansrecht heeft bij de gratie van Dirk $ch¤eringa.

En laat ik het dan maar niet hebben over wat ik van het bestuur vind, mocht Alves naar AZ gaan.. Kom op zeg, prijs laten zakken naar 14 miljoen en dan met Koevermans (alsof die 6mln waard is) afdingen naar 8 miljoen euro??
pi_52811543
10 mil + de Koef zou ik een aardige deal vinden, 8 is idd wat aan de lage kant.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_52812001
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:06 schreef neilpad het volgende:
10 mil + de Koef zou ik een aardige deal vinden, 8 is idd wat aan de lage kant.
maak daar maar minimaal 16 miljoen + Koevermans (die ik op hooguit 4mln schat) van.. Je hebt wel meteen een vervanger, dat is prima 2 dagen voor het sluiten van de transfermarkt, maar als de vraagprijs 20 miljoen is, dan neem je toch niet met 10 + spits-zonder-restwaarde genoegen?? Zeker niet als je je topspits gaat verkopen aan een directe concurrent voor een top5-klassering. Als AZ zo graag bij de top3 (dan top4) wil horen, dan moet ze ook maar topprijzen gaan betalen

Anyways, dat ik me hier druk over maak, Alves naar AZ
pi_52812599
Arme koevermans
pi_52812687
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:43 schreef kikoooooo het volgende:
Arme koevermans
Ach, alles beter dan Sibon en misschien schiet ie er wel meer in dan Alves dan. Dat zou een puik scenario zijn.

Maar AZ heeft toch Ari al??? Krijgen ze daar ook al van die Ajax en PSV neigingen.

Ik zou Koevermans trouwens best zien zitten als Alves weggaat, maar niet als ruil natuurlijk.
pi_52832358
Alves is rond met AZ meldt de Telegraaf. Heerenveen houdt nog altijd vast aan 20 miljoen als transfersom.
pi_52832374
Goed van Heerenveen.

Naar AZ Break a leg Afonso
pi_52832485
Nou, eens kijken of Dirk de buidel opent.
Is het verschil in salaris nou zo ontzettend groot tussen Heerenveen en AZ?
Klik dan als je durft
pi_52832745
Ja!
pi_52832794
omg
pi_52835232
Wat een kansloze geitenbreier is Dirk ook. Huntelaar was te duur, Nilsson was te duur, Pranjic was te duur en dan denkt ie Alves wél te kunnen kopen?

Ik word zo moe van die vent.
pi_52835251
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:00 schreef MaxPower het volgende:
Wat een kansloze geitenbreier is Dirk ook. Huntelaar was te duur, Nilsson was te duur, Pranjic was te duur en dan denkt ie Alves wél te kunnen kopen?

En als 'ie nou pakweg 17 miljoen neer wil leggen?
pi_52835297
Te weinig natuurlijk.
pi_52835299
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:00 schreef MaxPower het volgende:

Hij heeft dat geld wel. Vraag is of ie het er voor over heeft - en dat heeft ie misschien wel
pi_52835358
Ik denk van niet. Hij wilde van AZ een gezonde club maken, zonder dat er nog veel meer van zijn eigen geld in gestoken gaat worden. En sowieso vindt hij kunst leuker, hij koopt liever een nieuw schilderij.
Klik dan als je durft
pi_52836149
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:05 schreef Suijk het volgende:
Ik denk van niet. Hij wilde van AZ een gezonde club maken, zonder dat er nog veel meer van zijn eigen geld in gestoken gaat worden. En sowieso vindt hij kunst leuker, hij koopt liever een nieuw schilderij.
Hij zou komen met een grote aankoop deze zomer. 't Is toch gezichtsverlies wanneer een speler bij je weg wil, hem verkoopt, en jouw grote aankoop uitblijft. Of hij moet Gerrit Zalm hebben bedoeld.
pi_52837029
AZ koopt Alves niet, ze gaan geen 20 miljoen betalen voor hem....
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_52837151
De vraag blijft dan waarom ze uberhaupt informeren? Dirk snapt toch ook wel dat Alves geen koopje is?
pi_52844218
Shit, hij gaat toch weg
pi_52844250
Nee, hij blijft.
pi_52844267
Hij gaat boodschappen doen bij de AH.
pi_52844276
Nee, bij C1000!
pi_52844287
Nee, bij de Lidl
pi_52844295
Ach, ik denk dat hij op dit moment voor 17 miljoen ook wel verkocht wordt door Heerenveen.
pi_52844365
Wat een kutsoap
pi_52844375
Nog precies 8 hele uren *doink doink doink*
pi_52844434
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:59 schreef Nywuob het volgende:
Wat een kutsoap
Ben ik dol op.

Alves is vanavond op RTL5 te zien, naar het SCHijnt
pi_52844455
Ik heb een hele goede bron, en hij gaat NIET naar AZ.
pi_52844492
Zijn website zeker
pi_52844548
Een journalist.
pi_52844707
Het zou echt onbegrijpelijk zijn als hij naar Az vertrekt.

Ten eerste is het een nutteloze aankoop voor Az omdat ze al zoveel (goede) spitsen hebben, en vanwege het prijskaartje dat er aan Alves hangt.
Ten tweede is Alves bij Heerenveen toch min of meer zeker van een basisplaats, en dat is bij Az nog maar afwachten.

Daarnaast denk ik niet dat hij bij Az zo heel veel meer gaat verdienen, en voor Alves is het bovendien ook niet eens een wezenlijke vooruitgang, hij blijft in dezelfde competitie spelen, en dan zou hij notabene naar een club gaan die weliswaar hoog van de toren blaast en erg ambitieus is, maar objectief gezien nu ook weer niet zo heel veel verder is als Sc Heerenveen.

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat deze geruchten waar zijn. Mocht het wel waar zijn dan is én Alves geschift als ook het bestuur bij Az.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52844915
quote:
Alves wederom niet op training Heerenveen

Het is weer zo ver: Afonso Alves heeft wederom een training van zijn club Heerenveen laten schieten. Volgens Omroep Friesland is de kans zeer groot dat de Braziliaanse spits nog voor het sluiten van de transfermarkt het Friese vlaggenschip zal verlaten.

Het is niet de eerste keer dat Alves besluit tot dergelijke rigoureuze maatregelen. Bij aanvang van het nieuwe seizoen verscheen hij enkele dagen te laat op de training, en afgelopen week kwam hij eveneens niet opdagen om de zaak nog verder op de spits te drijven.

AZ zou uitkomst kunnen bieden voor de aanvaller, maar de Alkmaarders hikken vooralsnog tegen de vraagprijs van Heerenveen (zo’n 20 miljoen euro) aan. Delegaties van beide clubs onderhandelen momenteel in Monaco, waar zij aanwezig zijn vanwege de loting voor de UEFA Cup.

Mocht er binnen acht uur geen oplossing worden gevonden ,dan zal de Braziliaan, of hij nu wil of niet, ook het komende jaar het blauw-witte shirt over zijn schouders moeten hijsen.
pi_52845004
http://debalisnietrond.we(...)heerenveen_kiep.html

Hij gaat weg, dat staat vast. Naar welke buitelandse club zal ie vertrekken?
En wat gaat Heerenveen doen? Straks gaan we weer een Mark de Vries krijgen......
pi_52845009
Die is nu ergens een contract aan het tekenen.
pi_52845071
Ajax gaat hem oppikken!
pi_52845133
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ajax gaat hem oppikken!
Gaat Huntelaar naar ManU dan?
pi_52845162
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Huntelaar gaat naar ADO!
pi_52845166
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Man City
pi_52845200
pi_52845230
Zou het wel mooi vinden als hij niet wegkomt.
pi_52845274
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:05 schreef MaxPower het volgende:
Een journalist.
Niels?
pi_52845331
Neen. Eddy van der Ley.
pi_52845342
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:20 schreef dagizmo het volgende:
http://debalisnietrond.we(...)heerenveen_kiep.html

Hij gaat weg, dat staat vast. Naar welke buitelandse club zal ie vertrekken?
En wat gaat Heerenveen doen? Straks gaan we weer een Mark de Vries krijgen......
Ja een Belgische site zal de beste info hebben
pi_52845361
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Niels?
Dat is een nep journalist
pi_52845375
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja een Belgische site zal de beste info hebben
Al was het maar om de spanning op te voeren.
Had ik vandaag maar geen internet.
pi_52845500
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:32 schreef MaxPower het volgende:
Neen. Eddy van der Ley.
Hij gaat naar Ajax he?
pi_52845596
Naar ik heb vernomen zit die Hveen delegatie nu ergens in een Monaco's hotel achterover geleund in een luie stoel en laat dat corrupte zootje lekker tegen elkaar opbieden tot middernacht. 25 miljoen schat ik zo. Scheringa is allang met de pest in het lijf het vliegtuig ingestapt.
pi_52850073
quote:
Geen transfer Afonso Alves
31 augustus 2007
Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.
Officiele site sc Heerenveen.

vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:24:46 #294
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52850126
En dit seizoen weer 30 goalsch, dat hij maar snel fit mag zijn
pi_52850779
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:24 schreef One_conundrum het volgende:
En dit seizoen weer 30 goalsch, dat hij maar snel fit mag zijn
Hmm, en dat zonder te trainen?
pi_52850804
Alves

Hij moet zijn krediet eerst maar weer verdienen.

Doet ie morgen mee? Hij is natuurlijk best fit, de eikel
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:23:33 #297
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52851762
http://www.fcupdate.nl/ni(...)-blokkeert-transfer/

ongelofelijk!! hoe haalt Heerenveen het in hun hoofd om 20 miljoen niet te accepteren!! ze hadden een enorme stap richting top 3 kunnen maken maar laten het gewoon liggen.. ondertussen zitten ze met een overschatte, ontevreden Braziliaan die ze nooit meer wegkrijgen voor dergelijk bedrag.

"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:28:20 #298
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52851898
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:28 schreef Thieske het volgende:
Zou het wel mooi vinden als hij niet wegkomt.
ik eigenlijk ook wel...
Wegblijven van de training getuigt niet van een professionele houding
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_52852209
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:23 schreef BigFire het volgende:
http://www.fcupdate.nl/ni(...)-blokkeert-transfer/

ongelofelijk!! hoe haalt Heerenveen het in hun hoofd om 20 miljoen niet te accepteren!! ze hadden een enorme stap richting top 3 kunnen maken maar laten het gewoon liggen.. ondertussen zitten ze met een overschatte, ontevreden Braziliaan die ze nooit meer wegkrijgen voor dergelijk bedrag.

20 miljoen? Het bod van AZ was 12...
pi_52852496
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:38 schreef MaxPower het volgende:

[..]

20 miljoen? Het bod van AZ was 12...
Terecht dat zo'n bod weggelachen wordt, 12 miljoen en wat clausules een paar uur voor het sluiten van de transfermarkt

Alves mag nu laten zien dat 'ie een kerel is, dat alle heisa daadwerkelijk bij z'n zaakwaarnemers vandaan komt en dat ik terecht al die tijd geweigerd heb om 'm te veroordelen zonder te weten wat er allemaal op de achtergrond speelt. Of die morgen tegen Sparta mee kan doen.., we zullen 'm hard nodig hebben, maar wat zegt/vindt Verbeek..
pi_52852957
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')