quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind de grens die nu gesteld word goed genoeg. Het is soms mogelijk zulke jonge vruchten kunstmatig in leven te houden, maar het is nog maar de vraag of iedereen blij moet zijn met het eindresultaat.
Ik vind wel dat er een grens moet zijn maar in principe vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of die een abortus wil of niet. Misschien dat bij heel jonge meisjes ouders hier nog iets over te zegggen moeten hebben maar in ieder gavel niet de regering.
klopt.. maar die praktijk bestaat omdat de regering er wettelijke kaders voor heeft opgesteldquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:06 schreef jogy het volgende:
De regering moet met zijn poten uit het persoonlijke leven van de mensen blijven en doen waar het voor is opgericht, het land besturen.
Abortus hoeft niet elke keer klakkeloos uitgevoerd te worden en wordt het ook niet, er gaan gesprekken aan vooraf. Het is niet zo dat je om 10:00 uur naar een kliniek gaat en er 10:30 weer uitloopt en alles klaar is.
Je hebt gelijk, zwangere minderjarige meisjes weghalen bij de ouders, van hun geloof af helpen en daarna zelf laten beslissen voor een abortus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:03 schreef Klit het volgende:
Als ouders zouden meebepalen dan wordt dat toch weer bepaald door het Geloof of niet?
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
klopt.. maar die praktijk bestaat omdat de regering er wettelijke kaders voor heeft opgesteld
Die wettelijke kaders zijn in feite door medici vormgegeven. Heeft te maken met zelfstandige levensvatbaarheid van de foetus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
klopt.. maar die praktijk bestaat omdat de regering er wettelijke kaders voor heeft opgesteld
Of gewoon omdat iemand dat als mens zo vindt en dit openlijk deelt met anderen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die wettelijke kaders zijn in feite door medici vormgegeven. Heeft te maken met zelfstandige levensvatbaarheid van de foetus.
Wat weer wat anders is is een regering die dingen gaat opleggen (of verbieden) vanuit een morele (of religieuze) basis.
Je mag je mening hebben maar niet opleggen aan iemand anders. Je mag er zelf voor kiezen om geen abortus te ondergaan, maar iemand anders die mogelijkheid ontnemen mag niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:56 schreef Klit het volgende:
[..]
Of gewoon omdat iemand dat als mens zo vindt en dit openlijk deelt met anderen?
Gewoon: ik vind het moreel verwerpelijk als ik toesta dat een mens gewoon een ander mens mag vermoorden omdat hij dat nu toevallig nodig vindt.
Dat kan toch, daar hoef je toch helemaal geen Geloof voor aan te hangen en toch vinden of ben ik nu gek?
Of vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
Ja, klopt en in Nederland is het ook goed geregeld gelukkig. Ik zei het ook verkeerd achteraf gezien. Het moet mogelijk blijven voor een vrouw om de beslissing zelf te maken. Een regering die het verbiedt of te moeilijk maakt gaat te verquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:56 schreef Klit het volgende:
[..]
Of gewoon omdat iemand dat als mens zo vindt en dit openlijk deelt met anderen?
Gewoon: ik vind het moreel verwerpelijk als ik toesta dat een mens gewoon een ander mens mag vermoorden omdat hij dat nu toevallig nodig vindt.
Dat kan toch, daar hoef je toch helemaal geen Geloof voor aan te hangen en toch vinden of ben ik nu gek?
Of vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:49 schreef withxhonor het volgende:
vanaf wanneer ga je de vrucht een ongeboren kind noemen? vanaf conceptie of vanaf het moment dat het herkenbaar een mens is of vanaf het moment dat het levensvatbaar is buiten de baarmoeder?
vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je mag je mening hebben maar niet opleggen aan iemand anders. Je mag er zelf voor kiezen om geen abortus te ondergaan, maar iemand anders die mogelijkheid ontnemen mag niet.
Gij zult niet oordelen!
'Vermoorden' is ook maar relatief.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:30 schreef Klit het volgende:
[..]
vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
En of ik oordeel, bepaal ik gewoon zelf en niet jij m'n beste papierversnipperaar.
We hebben het in de eerste plaats over abortus. Dat abortus moord is is alleen maar jouw mening.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:30 schreef Klit het volgende:
[..]
En of ik oordeel, bepaal ik gewoon zelf en niet jij m'n beste papierversnipperaar.
Iemand vermoorden die al een verleden heeft, afhankelijkheden, vrienden, een gezin en een bewuste notie van wat het leven inhoudt zie ik als iets anders dan het niet geboren laten worden ( vermoorden zoals je wilt ) van een baby die nog niet geleerd heeft om bang te zijn voor de dood, zonder verleden, geen afhankelijkheden in de wereld buiten de moeder om etc. Iemand vermoorden is eigenlijk het ergst voor de mensen die die persoon hebben gekend, degene die vermoord wordt zal er geen mening over hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:30 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, dus wezen en geestelijk gehandicapten moeten gewoon maar tegen de muur, dat vind je geen probleem?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Iemand vermoorden die al een verleden heeft, afhankelijkheden, vrienden, een gezin en een bewuste notie van wat het leven inhoudt zie ik als iets anders dan het niet geboren laten worden ( vermoorden zoals je wilt ) van een baby die nog niet geleerd heeft om bang te zijn voor de dood, zonder verleden, geen afhankelijkheden in de wereld buiten de moeder om etc. Iemand vermoorden is eigenlijk het ergst voor de mensen die die persoon hebben gekend, degene die vermoord wordt zal er geen mening over hebben.
Die hebben een verleden, afhankelijkheden en een notie van wat het leven inhoudt dus dat vind ik wel een probleem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, dus wezen en geestelijk gehandicapten moeten gewoon maar tegen de muur, dat vind je geen probleem?
Met dit soort posts geef je het begrip "christenhond" een geheel andere betekenis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, dus wezen en geestelijk gehandicapten moeten gewoon maar tegen de muur, dat vind je geen probleem?
Dus moet de regering ook goede wapens subsidieren voor gangsters, omdat ze altijd zo'n troep maken met dolken en shotguns?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:44 schreef jogy het volgende:
Daarbij komt nog dat wanneer een overheid het verbiedt of te moeilijk/duur maakt om het te doen men weer met breinaalden gaan werken en dát is pas onwenselijk, dan zou je een ongeboren baby op een gruwelijk pijnlijke manier ombrengen. Het liefst heeft iedereen dat alle babies gewenst zijn maar dat is nu nog niet het geval dus kan je het maar het best op een gereguleerde manier doen zodat het lijden tot een minimum beperkt wordt.
Waarom? Hij heeft een punt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met dit soort posts geef je het begrip "christenhond" een geheel andere betekenis.
Nee.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:59 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus moet de regering ook goede wapens subsidieren voor gangsters, omdat ze altijd zo'n troep maken met dolken en shotguns?
Nee, dat is de vrijheid van het individu om bewust kinderen te krijgen. Als mensen per ongeluk zwanger worden kunnnen ze daar iets aan laten doen als ze daarvoor kiezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:59 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft een punt.
Van alle verworvenheden van de jaren '60 is het recht op abortus het meest ongefundeerde.
Het draait weer uit op het klassieke topic, geloof ikquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:30 schreef Klit het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
Of een linkje naar de docu van de EO over abortus!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het draait weer uit op het klassieke topic, geloof ik
Doe er anders ook nog even zo'n leuk plaatje bij van een 6 maand oude geaborteerde foetus om je argumentatie wat kracht bij te zetten![]()
Het kan nog sneller hoor: op ogrish of hoe het nu ook mag heten staat een heel fijne "fotoreportage" over China, een land waar de regering idd abortussen kan afdwingen. Tot in de 7e maand, zoals in de reportage, waarin een Falun Gong-lid van haar gewenste kindje afgeholpen wordt van staatswege. Proostquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Of een linkje naar de docu van de EO over abortus!
Ah, je gaat weer iets uit de kast trekken waarvan je weet dat ik het vervelend vindt, hou daar toch eens mee op en kom eens met echte argumenten of zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met dit soort posts geef je het begrip "christenhond" een geheel andere betekenis.
Ik heb er genoeg gegeven, maar je brengt er niets tegenin behalve wat wilde vergelijkingen met moordenaars en het doden van geestelijk gehandicapten. Op die manier disqualificeer je jezelf als discussiepartner.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:52 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, je gaat weer iets uit de kast trekken waarvan je weet dat ik het vervelend vindt, hou daar toch eens mee op en kom eens met echte argumenten of zo.
Dus iemand mag besluiten tot aborteren na 7 maanden zwangerschap?quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:23 schreef HAL9000S het volgende:
Nee. Mischien wel het meest belangrijke existentiele recht wat een mens heeft; zelfbeschikking, mag nooit en te nimmer in de handen van andere mensen komen te liggen.
En wederom een zinnige bijdrage van Vader_Aardbei, post dan gewoon niks ofzo.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Goh wat leuk, weer een topic van Klit over iemand anders zijn uitspraak.
Rot toch eens op man.
Sorry hoor, maar ook hele jonge meisjes weten prima wat ze willen!quote:
Natuurlijk niet als zo'n meisje van 16 het kind gewoon wel wil houden...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:50 schreef -Magnolia- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ook hele jonge meisjes weten prima wat ze willen!
Zolang het meisje wat zwanger is zelf nog een kind is, heeft ze zo'n klein wurmpje niks te bieden..
Dan is mijn mening; weghalen..
We hebben het er hier over of de regering mag bepalen of een abortus is toegestaan of niet en of de regering hier een wetgeving voor mag maken (bijvoorbeeld, het moet dan gebeuren in de eerste 15 weken van de zwangerschap, of het mag alleen na een verkrachting ofzo).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:54 schreef Tup het volgende:
Natuurlijk niet als zo'n meisje van 16 het kind gewoon wel wil houden...
Nou ben je alweer mijn mening aan het verdraaien vuil loeder!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:35 schreef Klit het volgende:
[..]
We hebben het er hier over of de regering mag bepalen of een abortus is toegestaan of niet en of de regering hier een wetgeving voor mag maken (bijvoorbeeld, het moet dan gebeuren in de eerste 15 weken van de zwangerschap, of het mag alleen na een verkrachting ofzo).
Papierversnipperaar is volgens mij van mening dat de overheid zich hier gewoon niet mee mag bemoeien.
Geen wetgeving hierover dus.
De regering heeft hier toch al wetten / regels voor gemaakt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:35 schreef Klit het volgende:
[..]
We hebben het er hier over of de regering mag bepalen of een abortus is toegestaan of niet en of de regering hier een wetgeving voor mag maken (bijvoorbeeld, het moet dan gebeuren in de eerste 15 weken van de zwangerschap, of het mag alleen na een verkrachting ofzo).
Papierversnipperaar is volgens mij van mening dat de overheid zich hier gewoon niet mee mag bemoeien.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:35 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik haal hieruit dat hij het eens is met de huidige wetgeving over abortus eens is.quote:Ik vind de grens die nu gesteld word goed genoeg. Het is soms mogelijk zulke jonge vruchten kunstmatig in leven te houden, maar het is nog maar de vraag of iedereen blij moet zijn met het eindresultaat.
Ik vind wel dat er een grens moet zijn maar in principe vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of die een abortus wil of niet. Misschien dat bij heel jonge meisjes ouders hier nog iets over te zegggen moeten hebben maar in ieder gavel niet de regering.
Dus je bent van mening dat het kabinet wel regels en wetten mag opstellen/handhaven betreffende euthanasie en abortus?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou ben je alweer mijn mening aan het verdraaien vuil loeder!![]()
Voor mensen die kunnen lezen: zie OP.
Nu moet je niet doen alsof de christenen euthanasie en abortus hebben bedacht. Dat is net zulke onzin als de nederlandse seculiere verlichtte samenleving bestempelen als een joods-christelijke staat. Maar je hebt al een topic geopend met een quote van mij die daarover gaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:58 schreef Klit het volgende:
[..]
Dus je bent van mening dat het kabinet wel regels en wetten mag opstellen/handhaven betreffende euthanasie en abortus?
Ik dacht dat jij zo voor een vrije keus voor iedereen was?
Maar zoals o.a. de Christenen het hebben vastgelegd past in jouw straatje en dat is dan wel ok of zo?
Dat is dus nog steeds geen vrije keus, je hebt je dan nog steeds te houden aan regeltjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |