abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:02:22 #1
170036 Klit
In medio virtus
pi_52096903
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind de grens die nu gesteld word goed genoeg. Het is soms mogelijk zulke jonge vruchten kunstmatig in leven te houden, maar het is nog maar de vraag of iedereen blij moet zijn met het eindresultaat.

Ik vind wel dat er een grens moet zijn maar in principe vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of die een abortus wil of niet. Misschien dat bij heel jonge meisjes ouders hier nog iets over te zegggen moeten hebben maar in ieder gavel niet de regering.
Laedere facile, mederi difficile
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:03:36 #2
170036 Klit
In medio virtus
pi_52096919
Als ouders zouden meebepalen dan wordt dat toch weer bepaald door het Geloof of niet?
pi_52096923
Hee gelukkig , weer eens een topic over abortus
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:04:55 #4
170036 Klit
In medio virtus
pi_52096948
Nee, een topic of de regering mag bepalen.
pi_52096966
Lijkt me wettelijk bepaald , dus ja
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:06:02 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52096968
De regering moet met zijn poten uit het persoonlijke leven van de mensen blijven en doen waar het voor is opgericht, het land besturen.

Abortus hoeft niet elke keer klakkeloos uitgevoerd te worden en wordt het ook niet, er gaan gesprekken aan vooraf. Het is niet zo dat je om 10:00 uur naar een kliniek gaat en er 10:30 weer uitloopt en alles klaar is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:14:42 #7
170036 Klit
In medio virtus
pi_52097091
Ja, maar waar het papierversnipperaar om gaat is dat de regering zich hier gewoon helemaal van zou moeten vrijwaren.
Om de simpele reden dat hij vindt dat dt geen regeringszaak zou moeten zijn omdat dit niets met regeren te maken heeft of zo.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:25:19 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52097259
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:06 schreef jogy het volgende:
De regering moet met zijn poten uit het persoonlijke leven van de mensen blijven en doen waar het voor is opgericht, het land besturen.

Abortus hoeft niet elke keer klakkeloos uitgevoerd te worden en wordt het ook niet, er gaan gesprekken aan vooraf. Het is niet zo dat je om 10:00 uur naar een kliniek gaat en er 10:30 weer uitloopt en alles klaar is.
klopt.. maar die praktijk bestaat omdat de regering er wettelijke kaders voor heeft opgesteld
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:18:47 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_52098084
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:03 schreef Klit het volgende:
Als ouders zouden meebepalen dan wordt dat toch weer bepaald door het Geloof of niet?
Je hebt gelijk, zwangere minderjarige meisjes weghalen bij de ouders, van hun geloof af helpen en daarna zelf laten beslissen voor een abortus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52098105
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

klopt.. maar die praktijk bestaat omdat de regering er wettelijke kaders voor heeft opgesteld
Dat dus.
En ja dat is ook onderdeel van het land besturen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:21:48 #11
pi_52098120
quote:

[..]

Die wettelijke kaders zijn in feite door medici vormgegeven. Heeft te maken met zelfstandige levensvatbaarheid van de foetus.

Wat weer wat anders is is een regering die dingen gaat opleggen (of verbieden) vanuit een morele (of religieuze) basis.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:56:07 #12
170036 Klit
In medio virtus
pi_52098664
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die wettelijke kaders zijn in feite door medici vormgegeven. Heeft te maken met zelfstandige levensvatbaarheid van de foetus.

Wat weer wat anders is is een regering die dingen gaat opleggen (of verbieden) vanuit een morele (of religieuze) basis.
Of gewoon omdat iemand dat als mens zo vindt en dit openlijk deelt met anderen?
Gewoon: ik vind het moreel verwerpelijk als ik toesta dat een mens gewoon een ander mens mag vermoorden omdat hij dat nu toevallig nodig vindt.
Dat kan toch, daar hoef je toch helemaal geen Geloof voor aan te hangen en toch vinden of ben ik nu gek?
Of vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
pi_52098752
Rerering heft niets te maken met het uitvoeren van abortus, behalve zorgen voor goede wettelijke kaders waarom het toegestaan wordt. Dit biedt bescherming aan zowel degene die abortus wil als de arts die het uitvoerd.

Prima gedaan dus en ze moeten het ook niet flikken om abortus te verbieden!
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:03:43 #14
pi_52098786
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:56 schreef Klit het volgende:

[..]

Gewoon: ik vind het moreel verwerpelijk als ik toesta dat een mens gewoon een ander mens mag vermoorden omdat hij dat nu toevallig nodig vindt.
Dat kan toch, daar hoef je toch helemaal geen Geloof voor aan te hangen en toch vinden of ben ik nu gek?
Je mag je mening hebben maar niet opleggen aan iemand anders. Je mag er zelf voor kiezen om geen abortus te ondergaan, maar iemand anders die mogelijkheid ontnemen mag niet.

Gij zult niet oordelen!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:10:59 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52098901
quote:

[..]

Ja, klopt en in Nederland is het ook goed geregeld gelukkig. Ik zei het ook verkeerd achteraf gezien. Het moet mogelijk blijven voor een vrouw om de beslissing zelf te maken. Een regering die het verbiedt of te moeilijk maakt gaat te ver .
Vrijheid
pi_52098918
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:56 schreef Klit het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:49 schreef withxhonor het volgende:
vanaf wanneer ga je de vrucht een ongeboren kind noemen? vanaf conceptie of vanaf het moment dat het herkenbaar een mens is of vanaf het moment dat het levensvatbaar is buiten de baarmoeder?

persoonlijk vind ik dat de keus aan de moeder zelf is om de zwangerschap af te breken of niet. En tot wanneer het ethisch verantwoord is om dit te doen, moet vooral bepaald worden met oog op de bescherming van de psyche van de vrouw.
high fives and stagedives
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:30:56 #17
170036 Klit
In medio virtus
pi_52099266
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je mag je mening hebben maar niet opleggen aan iemand anders. Je mag er zelf voor kiezen om geen abortus te ondergaan, maar iemand anders die mogelijkheid ontnemen mag niet.

Gij zult niet oordelen!
vind jij dat iedereen zelf maar moet weten of hij een ander vermoord?
En of ik oordeel, bepaal ik gewoon zelf en niet jij m'n beste papierversnipperaar.
pi_52099318
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:30 schreef Klit het volgende:

[..]

En of ik oordeel, bepaal ik gewoon zelf en niet jij m'n beste papierversnipperaar.
'Vermoorden' is ook maar relatief.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:40:27 #19
pi_52099455
quote:

[..]

We hebben het in de eerste plaats over abortus. Dat abortus moord is is alleen maar jouw mening.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:40:32 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52099456
quote:

[..]

Iemand vermoorden die al een verleden heeft, afhankelijkheden, vrienden, een gezin en een bewuste notie van wat het leven inhoudt zie ik als iets anders dan het niet geboren laten worden ( vermoorden zoals je wilt ) van een baby die nog niet geleerd heeft om bang te zijn voor de dood, zonder verleden, geen afhankelijkheden in de wereld buiten de moeder om etc. Iemand vermoorden is eigenlijk het ergst voor de mensen die die persoon hebben gekend, degene die vermoord wordt zal er geen mening over hebben.
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:43:17 #21
170036 Klit
In medio virtus
pi_52099501
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Iemand vermoorden die al een verleden heeft, afhankelijkheden, vrienden, een gezin en een bewuste notie van wat het leven inhoudt zie ik als iets anders dan het niet geboren laten worden ( vermoorden zoals je wilt ) van een baby die nog niet geleerd heeft om bang te zijn voor de dood, zonder verleden, geen afhankelijkheden in de wereld buiten de moeder om etc. Iemand vermoorden is eigenlijk het ergst voor de mensen die die persoon hebben gekend, degene die vermoord wordt zal er geen mening over hebben.
Ah, dus wezen en geestelijk gehandicapten moeten gewoon maar tegen de muur, dat vind je geen probleem?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:44:55 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52099528
Daarbij komt nog dat wanneer een overheid het verbiedt of te moeilijk/duur maakt om het te doen men weer met breinaalden gaan werken en dát is pas onwenselijk, dan zou je een ongeboren baby op een gruwelijk pijnlijke manier ombrengen. Het liefst heeft iedereen dat alle babies gewenst zijn maar dat is nu nog niet het geval dus kan je het maar het best op een gereguleerde manier doen zodat het lijden tot een minimum beperkt wordt.
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:46:12 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52099546
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef Klit het volgende:

[..]

Ah, dus wezen en geestelijk gehandicapten moeten gewoon maar tegen de muur, dat vind je geen probleem?
Die hebben een verleden, afhankelijkheden en een notie van wat het leven inhoudt dus dat vind ik wel een probleem.
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:58:48 #24
pi_52099781
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef Klit het volgende:

[..]

Met dit soort posts geef je het begrip "christenhond" een geheel andere betekenis.
pi_52099789
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:44 schreef jogy het volgende:
Daarbij komt nog dat wanneer een overheid het verbiedt of te moeilijk/duur maakt om het te doen men weer met breinaalden gaan werken en dát is pas onwenselijk, dan zou je een ongeboren baby op een gruwelijk pijnlijke manier ombrengen. Het liefst heeft iedereen dat alle babies gewenst zijn maar dat is nu nog niet het geval dus kan je het maar het best op een gereguleerde manier doen zodat het lijden tot een minimum beperkt wordt.
Dus moet de regering ook goede wapens subsidieren voor gangsters, omdat ze altijd zo'n troep maken met dolken en shotguns?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')