abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:56:58 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52082224
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
Paar weken terug in Engeland geweest, daar is ook alles rook vrij. Heerlijk gewoon, kom er maar in rookvrijehoreca! En niemand lijkt er een probleem mee te hebben, overlast buiten cafe's viel zelf heel erg mee, ik heb maar een enkele keer mensen buiten zien roken.
Dat is ook mijn ervaring in de VS en Canada. De rokers blijven niet massaal thuis, de rokers gaan niet massaal eigen feesten geven om toch te kunnen roken, en de rokers gaan niet massaal bij de voordeur staan om daar te kunnen roken. Dat doen ze de eerste maand misschien, maar zodra ze gewend zijn aan het rookverbod blijft men gewoon lekker gezellig binnen de kroeg, zeker als het koud is buiten.

Zelfs in California, waar het 9 maanden zomer is, 1 maand lente, 1 maand herfst, en 1 maand een warme winter..... staat men niet massaal buiten te roken. Nee, men zit binnen. Te genieten van hun pilsje, te genieten van hun gezelschap, te genieten van de gezelligheid binnen.

Rokers snappen wellicht TOTAAL niet dat gezelligheid ook zonder de sigaret mogelijk is. Maar dat komt vanzelf wel goed na 1 Juli 2008
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:10:47 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52082675
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik je ook al haarfijn uitgelegd waarom dat niet werkt (wat je waarschijnlijk niet eens hebt gelezen).

Ten tweede heb je mij in een ander topic verzocht niet meer op jou te reageren, waarom lok je dan nog steeds reacties uit?

Ik wil gewoon duidelijk maken dat het idee van jou is. Ik wil niet beschuldigt worden van plagiaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:15:21 #153
pi_52082811
Maartena schijnt te denken dat iedereen het gezellig vind om in een rustige atmosfeer te keuvelen en na 1 a 2 drankjes om 23 uur weer in bed te liggen.

Wie gaat er 25 aug ook naar mysteryland?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52085272
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring in de VS en Canada. De rokers blijven niet massaal thuis, de rokers gaan niet massaal eigen feesten geven om toch te kunnen roken, en de rokers gaan niet massaal bij de voordeur staan om daar te kunnen roken. Dat doen ze de eerste maand misschien, maar zodra ze gewend zijn aan het rookverbod blijft men gewoon lekker gezellig binnen de kroeg, zeker als het koud is buiten.

Zelfs in California, waar het 9 maanden zomer is, 1 maand lente, 1 maand herfst, en 1 maand een warme winter..... staat men niet massaal buiten te roken. Nee, men zit binnen. Te genieten van hun pilsje, te genieten van hun gezelschap, te genieten van de gezelligheid binnen.

Rokers snappen wellicht TOTAAL niet dat gezelligheid ook zonder de sigaret mogelijk is. Maar dat komt vanzelf wel goed na 1 Juli 2008
Laten we het hopen. Althans ik zal de rokers niet missen
pi_52091845
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:19 schreef mgerben het volgende:
Horeca bestaat al zolang als de beschaving. Dat is zo'n 6000 jaar. Tabak hebben we in Europa nog maar 500 jaar. Dus hoezo hoort het erbij? Het ging toch een hele tijd prima met alleen vrouwen, drank en eten...
Lever je ook je mobiel, computer, auto enzovoorts in? Ging namelijk ook jaren goed zonder.

Wat een kut argument.
quote:
Ik hoef jouw alcohol niet op te drinken. Maar ik moet wel jouw rook inademen.
Je moet niks, als het je niet bevalt ga je maar weg. Het is niet zo dat iemand jou dwingt om in dat cafe te blijven, je kan er zelf weer weggaan. Dat in tegenstelling tot zatlappen die je lastig vallen en overhoop rijden. Kun je wel zeggen: Ja, het is verboden, alcohol en verkeer. Maar doe nou niet alsof het niet gebeurt. Enige remedie daartegen is alcohol verbieden.
quote:
Het rookverbod wordt niet ingesteld voor mijn gezondheid en ook niet om jou te pesten.
Het wordt ingesteld omdat iedereen, ook horecapersoneel, recht heeft op een rookvrije werkplek. En die zijn er wel wat vaker dan 1 of 2 keer in de week.
En of ze zelf roken of niet maakt dus niet uit.
Mijn rokende collegae gaan ook naar buiten of naar een rookhok. Collegae die niet willen roken hoeven niet meer mee te roken.
Ja, en ondertussen ademen jouw collegae de fijne stofdeeltjes van laserprinters in wat minstens zo schadelijk is en als je buiten komt is het daar ook geen frisse lucht met al die auto's.

Het is gewoon de zoveelste betutteling van de regering omdat er iemand weer eens niks te doen had. Het is een kwestie van tijd tot er een volgend belachelijk verbod op iets komt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52091985
Ach, we kunnen nog tot 8 juli, doorpaffen jongens
pi_52092751
Degenen die dat rookverbod hebben bedacht moeten ze tegen de muur zetten.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:41:33 #158
45833 crew  Fogel
pi_52092951
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 09:04 schreef Mardoek50 het volgende:
Degenen die dat rookverbod hebben bedacht moeten ze tegen de muur zetten.
En dan ga jij ze doodroken?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_52093070
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 09:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan ga jij ze doodroken?
Nee, schieten.
pi_52094490
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 03:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Lever je ook je mobiel, computer, auto enzovoorts in? Ging namelijk ook jaren goed zonder.
Wat een kut argument.
Nope, dit was een argument tegen het argument dat 'roken erbij hoort'. Lezen.
quote:
Je moet niks, als het je niet bevalt ga je maar weg. Het is niet zo dat iemand jou dwingt om in dat cafe te blijven, je kan er zelf weer weggaan.
Gefrustreerd rokertje?
Waarom moet degene die hinder ondervindt weg? Waarom moet de aanstichter niet ophouden? Lijkt me een vrij normale regel.
De klager wegsturen omdat hij klaagt is een begrijpelijke reactie. Maar ook erg gemakkelijk, en de klager is niet begonnen.
quote:
Dat in tegenstelling tot zatlappen die je lastig vallen en overhoop rijden. Kun je wel zeggen: Ja, het is verboden, alcohol en verkeer. Maar doe nou niet alsof het niet gebeurt. Enige remedie daartegen is alcohol verbieden.
Wederom een roker die zegt 'als ze mijn speeltje afpakken, verbiedt dan ook alcohol maar'.
Maar daar gaat het niet om. We gaan hamers niet verbieden omdat er wel eens een moord mee is gepleegd. Het gaat er om dat jouw schadelijke rook door anderen wordt ingeademd.
Rook blijft niet hangen bij de roker.
Dat er ergens anders de wet wordt overtreden is totaal geen reden om je op een ander vlak aan je verantwoordelijkheid te onttrekken.

Want daar komt jouw post op neer: Jij wilt geen verantwoordelijkheid nemen (omdat je zelf al aanvoelt dat dan de sigaret uit moet).
Iedereen die klaagt naar huis sturen, en blijven drammen op alcohol. Wees blij dat je nog een biertje kunt drinken, zou ik zeggen.
quote:
Ja, en ondertussen ademen jouw collegae de fijne stofdeeltjes van laserprinters in wat minstens zo schadelijk is en als je buiten komt is het daar ook geen frisse lucht met al die auto's.
Wederom: Snel wijzen naar iemand anders die óók vervuilt. Om de aandacht af te leiden van je eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Het is gewoon de zoveelste betutteling van de regering omdat er iemand weer eens niks te doen had. Het is een kwestie van tijd tot er een volgend belachelijk verbod op iets komt.
Nee huilebalk. Het is de logische laatste stap in een proces waarin iedereen een rookvrije werkplek krijgt.
Het gaat er niet om om jouw je lolly af te pakken. Je moet het niet op jezelf betrekken; het gaat om het horeca personeel. Die krijgen een rookvrije werkplek (of ze dat nu willen of niet )

[ Bericht 13% gewijzigd door mgerben op 04-08-2007 11:56:47 ]
pi_52095824
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:49 lulde mgerben graag in zijn eigen straatje.
Ten eerste, hoe durf jij tegen mij te zeggen dat ik moet lezen terwijl je zelf niet eens hebt weten te lezen in eerdere posts dat ik geen roker ben!

Daarbij mij ook nog een huilebalk noemen? De enige huilebalken zijn jullie, jullie hebben zoveel lopen janken dat ze in Den Haag zo ver zijn gekomen om een rookverbod in te voeren. Kneus
quote:
Waarom moet degene die hinder ondervindt weg? Waarom moet de aanstichter niet ophouden? Lijkt me een vrij normale regel.
De klager wegsturen omdat hij klaagt is een begrijpelijke reactie. Maar ook erg gemakkelijk, en de klager is niet begonnen.
Waarom gaat degene die hinder ondervind niet gewoon zelf weg? Als ik gevaarlijk werk moet doen ga ik ook niet lopen klagen dat mijn werk zo gevaarlijk is, dan ga ik daar gewoon weg. Ik ga ook niet naar de Formule 1staan kijken en vervolgens zeiken dat ik zo'n last krijg van het geluid en de uitlaat dampen, ik ga ook niet naar concerten en lopen mouwen dat het geluid zo hard staat. Dat zijn gewoon dingen die erbij horen en als het je niet aanstaat ga je maar weg. Kun je wel zeggen "vroeger was dit en dit er ook niet en toen ging het ook prima" ja, maar dat was vroeger en nu leven we nu. Er was vroeger wel meer anders, maar zoiets heet vooruitgang.
quote:
Wederom: Snel wijzen naar iemand anders die óók vervuilt. Om de aandacht af te leiden van je eigen verantwoordelijkheid.
Jij begrijpt het niet he, het gaat er niet om dat ik wijs naar iemand die ook vervuild, het gaat erom dat jij klaagt over dat je geen gezonde omgeving hebt omdat er rokers zijn terwijl die omgeving zonder rokers net zo schadelijk voor de gezondheid is. Denk eens na voordat je begint te blaten.
quote:
Nee huilebalk. Het is de logische laatste stap in een proces waarin iedereen een rookvrije werkplek krijgt.
Het gaat er niet om om jouw je lolly af te pakken. Je moet het niet op jezelf betrekken; het gaat om het horeca personeel. Die krijgen een rookvrije werkplek (of ze dat nu willen of niet )
Ja, en wat is het volgende? Iedereen een gevaarvrije werkplek? Brandweermannen mogen niet meer brandenblussen maar alleen katten uit bomen halen omdat brandenblussen te gevaarlijk is. Als je kiest om in de horeca te gaan werken, kies je er ook voor om andermans rook in te ademen. Part of the job zou ik zeggen. Maar ja, nog effe en we hebben een werkvrije werkplek omdat iedereen last heeft van het werk wat ie moet doen.

Jij bent gewoon zo'n typische Nederlander die overal maar over moet klagen, want als het rookverbod er is zal er wel weer iets anders komen wat mensen zoals jou niet aanstaat. Het volgende zal wel zijn dat het geluid bij concerten zachter moet.

Graag wil ik nog even toevoegen dat ik best wel snap dat niet rokers last van rokers hebben. Vind het zelf ook niet prettig om die rook in te ademen en helemaal naar rook te stinken als ik ergens wat wil gaan drinken, maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik. Een voorstel om een x aantal cafe's etc per gemeente rookvrij te maken zodat er een keuze is om een rookvrij cafe binnen te gaan of niet was naar mijn inziens beter geweest. Dan heeft iedereen wat. Maar ja, dat is typisch Nederlands om meteen rigoureus alles te gaan verbieden wat er ook maar op lijkt.

Overigens een rookverbod in restaurants heb ik niks op tegen, daar vind ik het zelf ook lekker om rookvrij te dineren, maar in een cafe of kroeg vind ik dat een ander verhaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door BobbyB op 04-08-2007 13:13:13 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:06:26 #162
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52095895
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef BobbyB het volgende:
Maar ja, nog effe en we hebben een werkvrije werkplek omdat iedereen last heeft van het werk wat ie moet doen.
Ik stem vóór
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:25:46 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52096245
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:49 schreef vosss het volgende:
Maar serieus. Kent IEMAND 1 rookvrij café wat gigantische winsten draait? Ik iig niet.
En kom nou niet aan met "ja in andere landen werkt het ook!!! Dus dan kan het hier ook!!!"

Ja leuk, het werkt daar alleen omdat het simpelweg niet meer mag! Zolang je hier gewoon mag roken en er zouden in elke stad net zo veel niet rokers als wel rokers café's zijn dan weet ik zeker dat die rokerscafé's meer omzet en winst zouden draaien
Ik kom er wel mee aan, omdat het een valide argument is. Die redenatie van jou is nogal krom namelijk.
Daarnaast, de omzet in het buitenland in die cafe's is gestegen (ja, je leest het goed: GESTEGEN) sinds de afschaffing van roken.
Niet door meer klandizie, niet door meer drank, puur omdat de eetlust toenam bij de mensen en de cafe's veel meer bittergarnituur e.d. zijn gaan eten. Als nederlandse cafe's hier nou gelijk lering uit zouden trekken zou er helemaal geen probleem zijn.
pi_52096461
heerlijk wat zijn jullie toch een junks rokers
underground forever baby
pi_52096479
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef BobbyB het volgende:

Maar ja, dat is typisch Nederlands om meteen rigoureus alles te gaan verbieden wat er ook maar op lijkt.
nederland is een van de late westerse landen hoor.
underground forever baby
pi_52096612
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:37 schreef Laton het volgende:
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:52:49 #167
pi_52096724
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vriend maartena! Heb je iedereen al verteld over je briljante idee?

Luister idereen, maartena heeft de oplossing voor dit probleem.

We moeten de niet-rokers horeca een handje helpen, want niet-rokers zijn blijkbaar een beetje hulpeloos.

Daarnaast kan de rook-horeca gewoon doorgaan. We geven het personeel een soort gevarengeld ter compensatie voor "ongezonde werkomgeving" vergelijkbaar met regelingen voor millitairen, politie en off-shore personeel. Dit kost misschien een kwarte per biertje, maar de echte uitgaansmensen hebben dat er wel voor over. Ik denk dat het personeel het ook wel ziet zitten want ze verdienen meer en ze kunnen zelf ook doorgaan met roken.

Maartena heeft het probleem dus opgelost (hij is zelf trouwens tegen, waarom weet ik niet. Hij zit zelf in californië)
Heeft niemand iets te melden over dit goeie idee?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:53:54 #168
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_52096744
quote:

Niets aan de hand... buiten wordt het nu veel gezelliger.
Komt er een niet roker bijstaan dan jagen we hem weg.

[ Bericht 14% gewijzigd door ondeugend op 04-08-2007 14:00:02 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:57:23 #169
pi_52096830
quote:
Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Of je nou werk- sex- of allcohol verslaafd bent, iedereen heeft zo z'n uitlaatklep. Wie ben jij om voor iemand anders te bepalen hoe die moet leven?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:01:45 #170
pi_52096897
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:25 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik kom er wel mee aan, omdat het een valide argument is. Die redenatie van jou is nogal krom namelijk.
Daarnaast, de omzet in het buitenland in die cafe's is gestegen (ja, je leest het goed: GESTEGEN) sinds de afschaffing van roken.
Niet door meer klandizie, niet door meer drank, puur omdat de eetlust toenam bij de mensen en de cafe's veel meer bittergarnituur e.d. zijn gaan eten. Als nederlandse cafe's hier nou gelijk lering uit zouden trekken zou er helemaal geen probleem zijn.
Ik ben gestopt met roken, maar je gaat uit om te ontspannen. Als roker rook je in je vrije tijd, dat hoort bij ontspanning (hoort ook bij de pauze op het werk).

Ik snap dat veel niet-rokers principieel tegen zijn, maar het heeft geen nut om rokers ervan te overtuigen dat niet-roken ook gezellig is.

Trouwens als niet-rokers zo gezellig zijn waarom gaan ze dan niet massaal naar niet-rokers horeca? En waarom komen niet-rokers altijd pauze houden bij de rokers op het werk?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:08:58 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52097013
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met roken, maar je gaat uit om te ontspannen. Als roker rook je in je vrije tijd, dat hoort bij ontspanning (hoort ook bij de pauze op het werk).

Ik snap dat veel niet-rokers principieel tegen zijn, maar het heeft geen nut om rokers ervan te overtuigen dat niet-roken ook gezellig is.

Trouwens als niet-rokers zo gezellig zijn waarom gaan ze dan niet massaal naar niet-rokers horeca? En waarom komen niet-rokers altijd pauze houden bij de rokers op het werk?
ik weet niet waarom je mij quote, maar ik heb het hele woord gezelligheid helemaal niet genoemd.
pi_52097062
Trouwens, waarom is het bij alle baantjes die ik gehad heb het in het rokershok áltijd het gezelligst?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:20:07 #173
pi_52097167
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:08 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik weet niet waarom je mij quote, maar ik heb het hele woord gezelligheid helemaal niet genoemd.
Ik vind je gewoon leuk

Maar waarom heb je gezelligheid niet genoemd? Hou je niet van gezelligheid? Ga je naar de kroeg omdat het moet?
pi_52097188
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:12 schreef Edie86 het volgende:
Trouwens, waarom is het bij alle baantjes die ik gehad heb het in het rokershok áltijd het gezelligst?
Dat is bij ons dus ook zo(mijn baantje)
Achja, ik vind dat verbod niet zo nodig, ben zelf geen roker maar stoor me dr niet aan, de wasmachine draait toch wel
pi_52097220
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:21 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Dat is bij ons dus ook zo(mijn baantje)
Achja, ik vind dat verbod niet zo nodig, ben zelf geen roker maar stoor me dr niet aan, de wasmachine draait toch wel
Exact, ook die mensen die zeuren "na het uitgaan stink ik helemaal naar rook " viespeuk, je trekt toch nieuwe kleding aan de dag erna?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')