abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52393249
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja light, dat stond er niet

Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.
Okee.. jammer, dan verheug ik me maar weer op het volgende glas morgen!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:13:33 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_52393326
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.
Okee.. jammer, dan verheug ik me maar weer op het volgende glas morgen!
Je mag wel melk, karnemelk en optimel onderling verwisselen

* SQ drinkt niet zo graag melk
disclaimer
pi_52395076
Pizza gelukt (geloof ik), staat nu in de oven
pi_52395338
Ik ben nu ongeveer 16 kilo afgevallen met SB. Ben begin april begonnen en doe het nu nog, al doe ik het nu minder streng, ik hou me nu wat meer aan de menu's van op gewicht blijven. Ik eet nog steeds gezond, alleen af en toe wat meer brood.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_52397684
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja light, dat stond er niet

Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
optimel is juist mager
pi_52398652
Ja als er iets van zuivel staat kan je het vervangen door iets anders van zuivel, dus alleen DAN neem je zuivel.
Dus ook optimel.
Verder mag je op de dag 4 glazen fris light. Kruidenthee en rooibos en groene thee mag je onbeperkt en koffie 4 koppen.

Dus je optimeldrinken neem je alleen als er iets staat uit de zuivelgroep, bijvoorbeeld een bakje yoghurt kan je dan gewoon met optimel vervangen.

woensdag 15 augustus 2007 @ 19:34:01 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_52399016
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

optimel is juist mager
Ja, maar niet vetvrij
disclaimer
pi_52399829
Optimel bevat juist 0% vet.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:07:43 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_52399869
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:06 schreef hummus het volgende:
Optimel bevat juist 0% vet.
Ow, nouja, dan bevat het i.i.g. genoeg dingen die wel aanzetten i.t.t. een glas water
disclaimer
pi_52399920
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:21 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Ja als er iets van zuivel staat kan je het vervangen door iets anders van zuivel, dus alleen DAN neem je zuivel.
Dus ook optimel.
Verder mag je op de dag 4 glazen fris light. Kruidenthee en rooibos en groene thee mag je onbeperkt en koffie 4 koppen.

Dus je optimeldrinken neem je alleen als er iets staat uit de zuivelgroep, bijvoorbeeld een bakje yoghurt kan je dan gewoon met optimel vervangen.

Thanks, dat maakte en boel duidelijk
En het is inderdaad waar dat Optimel 0% vet bevat!

Morgen moet ik prei eten, maar dat lust ik niet
Ik vervang het door sperziebonen, dat moet wel kunnen toch?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:10:33 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_52399957
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Thanks, dat maakte en boel duidelijk
En het is inderdaad waar dat Optimel 0% vet bevat!

Morgen moet ik prei eten, maar dat lust ik niet
Ik vervang het door sperziebonen, dat moet wel kunnen toch?
Ik zou het zeker doen!

Prei is echt vreselijk nasty
disclaimer
pi_52400076
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou het zeker doen!

Prei is echt vreselijk nasty
Ja, er zijn meer mensen die het doen als ik zo google
pi_52401161
Misschien dat de "probeer het met kruiden"-tip ook de prei wat draaglijker kan maken? Prei is lekker met kerriepoeder en citroensap, of anders met veel tijm en rozemarijn en een theelepeltje mosterd. Prei zonder iets, gekookt, is inderdaad.. nouja, niet fijn .

Oh, en kook het kort! Snotprei is nog erger.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:08:21 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_52402151
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:41 schreef hummus het volgende:
Misschien dat de "probeer het met kruiden"-tip ook de prei wat draaglijker kan maken? Prei is lekker met kerriepoeder en citroensap, of anders met veel tijm en rozemarijn en een theelepeltje mosterd. Prei zonder iets, gekookt, is inderdaad.. nouja, niet fijn .

Oh, en kook het kort! Snotprei is nog erger.
Ik eet geen prei. Mijn moeder heeft al 100 manieren geprobeerd, maar ik blijf het naar spul vinden Voor de rest eet ik alle groentes
disclaimer
pi_52404432
Als je prei in grote stukken snijdt, een beetje bruin bakt in een koekenpan en er daarna een glas rode wijn er overheen giet en het in laat dampen is het echt super lekker
pi_52404535
mag die wijn dan wel vaan sonja?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:21:39 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52405577
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:
mag die wijn dan wel vaan sonja?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_52405677
o dat weet ik niet... de alcohol verdampt toch ? Dus zal wel gezond zijn
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:42:41 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52406647
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o dat weet ik niet... de alcohol verdampt toch ? Dus zal wel gezond zijn
glaasje wijn per dag mag in principe.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_52406827
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

glaasje wijn per dag mag in principe.
mag dat echt van sonja?
pi_52407050
Bij Sonja Bakker mag je toch niet elke dag een glaasje wijn, niet om te drinken geloof ik?
Per 100 gram wijn zitten er 96 Kcal in.
Dat is niet bepaald weinig.
Volgens mij mag je alleen wijn als zij dat heeft ingepland.
En dat is meestal vrijdagavond en zaterdagavond.

Daarbij gaat je lichaam altijd eerst alcohol afbreken en wordt je eten opgeslagen in je reserves, dat betekent dus vetophoping.
Hoe het zit met verhitting met wijn weet ik niet.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:59:57 #122
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52407436
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:51 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Bij Sonja Bakker mag je toch niet elke dag een glaasje wijn, niet om te drinken geloof ik?
Per 100 gram wijn zitten er 96 Kcal in.
Dat is niet bepaald weinig.
Volgens mij mag je alleen wijn als zij dat heeft ingepland.
En dat is meestal vrijdagavond en zaterdagavond.

Daarbij gaat je lichaam altijd eerst alcohol afbreken en wordt je eten opgeslagen in je reserves, dat betekent dus vetophoping.
Hoe het zit met verhitting met wijn weet ik niet.
ik lees ff in mijn boek. misschien heb ik het verkeerd begrepen (in al mijn enthousiasme.. )
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:04:10 #123
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52407601
gevonden! bladzijde 46 van bereik en behoud: je mag één glaasje rosé of rode wijn per dag drinken. pas op met bier, daarin zit matose, een dikmaker. wanneer je veel bier drinkt zal het afvallen moeizaam gaan. je kunt ook jonge jenever met cola light drinken, hier zitten weinig calorieen in.

ik wist gewoon dat ik het ergens gelezen had...
pi_52407785
Hm in dat boek ben ik nog niet
Het lijkt me wel verstandig dat je dat dan vervangt met je tussendoortje van dat moment, want er zitten veel Kcals in en zoals ik al zei; je lichaam verbrandt eerst alcohol en doet daar best een tijd over, als je daarbij nog gaat eten wordt dat opgeslagen in je reserves als vet.

Maar dan mag je er zeker wel in koken, aangezien de alcohol dan vervliegt...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:12:31 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52407966
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Hm in dat boek ben ik nog niet
Het lijkt me wel verstandig dat je dat dan vervangt met je tussendoortje van dat moment, want er zitten veel Kcals in en zoals ik al zei; je lichaam verbrandt eerst alcohol en doet daar best een tijd over, als je daarbij nog gaat eten wordt dat opgeslagen in je reserves als vet.

Maar dan mag je er zeker wel in koken, aangezien de alcohol dan vervliegt...
ik heb het boek al één keer uit, en 9 kilo afgevallen...

begin volgende week nog een keer, voor de resterende 3. nu even vakantie gehad... dus eerst nog 2 kilo extra, in totaal dus 5...
en nee, ik heb niet elke dag wijn gedronken. Maar deed ook niet moeilijk over een wijntje in het weekend extra.
pi_52408077
Woow goed zo de buurvrouw

Komend weekend ga ik het boek 'bereik en behoud je ideale gewicht' bestuderen, want ik zit nu in week 9 van boek 1 en ga dan over in het vervolg.

Ik ben al 9 kilo kwijt met het eerste boek, nog 5 te gaan
Maar de aardappels komen me de strot echt uit nu. Ik vervang ze steeds meer met rijst of pasta (wel de aangegeven hoeveelheden).
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:18:31 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52408192
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Woow goed zo de buurvrouw

Komend weekend ga ik het boek 'bereik en behoud je ideale gewicht' bestuderen, want ik zit nu in week 9 van boek 1 en ga dan over in het vervolg.

Ik ben al 9 kilo kwijt met het eerste boek, nog 5 te gaan
Maar de aardappels komen me de strot echt uit nu. Ik vervang ze steeds meer met rijst of pasta (wel de aangegeven hoeveelheden).
ik vind in dit boek dat je veel gebakken aardappels eet, of ovenfrites of rösti.
veel tosti's en hamburgers...
maar ook de andijvie en prei...
het bevalt mij prima, en manlief en kinderen klagen ook niet (die eten andere hoeveelheden uiteraard die zijn allemaal graatmager )
pi_52408315
alcohol verdampt al bij 80 graden dus dat vliegt er allemaal uit
Dus 15% van wijn is alcohol....
glas is ± 200 mL
of misschien 100 mL? Dat is 10 gr alcohol
1 gr alcohol is 7 kcal dus je kan er al 70-140 kcal aftrekken
en aangezien een glas wijn van 100 mL/gram 96 kcal bevat? Blijven er nog maar 26 over
pi_52413725
Al die resultaten van 9 kilo per boek, klinkt super. Ik ga voor de 10 kilo voor één keer het eerste boek!
En misschien dat ik daarna nog wel een keertje hem doe.. ik zie wel

Tot nu toe bevalt het me nog steeds prima.
Ik dacht dat ik er de grootste moeite mee zou hebben, maar dat valt dus echt heel erg mee!
Vind het alleen vreselijk dat als ik straks keertje friet mag eten ik geen appelmoes mag.. dat is zo'n gewoonte bij mij. Ik lust namelijk geen mayo, ketchup, curry, satesaus en ga zo maar door. Maar goed, dat mogen de anderen er ook niet bij hebben dus dat scheelt weer
pi_52414785
Af en toe een beetje appelmoes kan geen kwaad hoor.
Ik heb boek 1 gedaan maar heb haast iedere zaterdag gewoon patat op. En tóch 8 kilo afgevallen, en m'n broer zelf 14. Dusse, je hoeft niet super strikt te zijn en je mag best eens een beetje appelmoes, daar zal weinig schade van komen
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:40:16 #131
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_52414821
Nog een halve kilo te gaan en dan ben ik er!!!

Zelfs een hele kilo onder mijn streefgewicht dan! En het gaat nu best wel weer even goed met de motivatie, dus ik denk dat ik nog een extra kilo mee probeer te pakken. Heb ik wat marge voor de vakantie in oktober....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_52418310
Je mag van sonja idd 4 glazen light drank en onbeperkt water en thee!
Geen suiker erin doen, maar een zoetje (maar let op; max 4 per dag)

Nou die pizza (uit boek 1 gepikt) was erg lekker! Best wel even werk, maar hij was heerlijk!
Vanavond eet ik gemengde groentes (doperwten,wortel,spercibionen en bloemkool), mij benieuwen!

Nu aan 2 lekkere manderijnen!
Oja staat hier in het 2de boek (kiwi bevorderd de stoelgang --> voor de mensen onder ons die daar last van hadden)
pi_52419092
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:38 schreef Purky het volgende:
Af en toe een beetje appelmoes kan geen kwaad hoor.
Ik heb boek 1 gedaan maar heb haast iedere zaterdag gewoon patat op. En tóch 8 kilo afgevallen, en m'n broer zelf 14. Dusse, je hoeft niet super strikt te zijn en je mag best eens een beetje appelmoes, daar zal weinig schade van komen
Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!
Tot nu toe heb ik me er strikt aan gehouden en dat bevalt goed. Ik heb helemaal geen honger gevoel meer en ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Ben gewoon echt benieuwd hoeveel er maandag af is! Ik kan het nu al merken.. of misschien verbeeld ik me dat maar.

Zit nu aan de cup a soup, is niet zo'n mijn favoriet.. maja. Daarna nog lekker een italiaanse bol met kaas en komkommer
pi_52419178
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!
Tot nu toe heb ik me er strikt aan gehouden en dat bevalt goed. Ik heb helemaal geen honger gevoel meer en ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Ben gewoon echt benieuwd hoeveel er maandag af is! Ik kan het nu al merken.. of misschien verbeeld ik me dat maar.

Zit nu aan de cup a soup, is niet zo'n mijn favoriet.. maja. Daarna nog lekker een italiaanse bol met kaas en komkommer
Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!
Ik vind het zo vies,helemaal zonder suiker!
Ben blij als er staat dat er iets van musli bij mag of dat je er een stuk fruit bij moet eten (dat gooi ik er dan door heen)
pi_52419566
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:29 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!
Ik vind het zo vies,helemaal zonder suiker!
Ben blij als er staat dat er iets van musli bij mag of dat je er een stuk fruit bij moet eten (dat gooi ik er dan door heen)
Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goed
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:45:10 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_52419682
ik heb mezelf godzijdank jaren geleden al aangeleerd om yoghurt zonder zuiker te eten, dus het is geen straf voor me, maar ik kan me voorstellen dat het niet lekker is als je het niet gewend bent.
disclaimer
pi_52422193
Ik walg er echt van, ik doe ook super lang over mijn yoghurt als er niks in zit...
Moet morgen weer zag ik net Naja doorbijten en denken dat het voor het goede doel zit.

Zo moest ik van de week prei, lust ik echt niet.
Maar met zo'n aanmaakpapje was het best wel te doen, net als andijvie!

Morgen gelukkig iets lekker, een italiaanse bol met carpatio
pi_52422197
Je kunt een schepje light jam door je yoghurt doen.
pi_52422208
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:40 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goed
Banaan!
pi_52422222
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:18 schreef pussydeluxe het volgende:
Je kunt een schepje light jam door je yoghurt doen.
Goeie tip
Zal dat morgen eens proberen!
pi_52425080
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:18 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Banaan!
Ja, maar dat mag ik nog niet 's ochtends.. staat er iig niet bij!
pi_52425148
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja, maar dat mag ik nog niet 's ochtends.. staat er iig niet bij!
'smorgen staat hij er nooit bij idd, maar wel een keer in de middag
dus toen die banaan er door gedaan!
pi_52425197
Ik ben sinds maandag aan het sonja bakkeren (wil 8 kilo kwijt) en nu lees ik dat veel mensen geen prei lusten. Ik maak hett altijd door het gehakt te rullen met gehakt kruiden en daarna de prei daarin mee te bakken (of wokken) Hierdoor krijgt het wat meer smaak. Je kan het ook in een overschaal doen met aardappelpuree erover. Is volgensmij wel 'sonja proof'

Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..

Bedankt en succes allemaal!
pi_52427684
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:
Ik ben sinds maandag aan het sonja bakkeren (wil 8 kilo kwijt) en nu lees ik dat veel mensen geen prei lusten. Ik maak hett altijd door het gehakt te rullen met gehakt kruiden en daarna de prei daarin mee te bakken (of wokken) Hierdoor krijgt het wat meer smaak. Je kan het ook in een overschaal doen met aardappelpuree erover. Is volgensmij wel 'sonja proof'

Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..

Heb hem niet meer, net meegeven aan een vriend
In de winkel koop je pizzadeeg (net als cake maken etc) en dat volg je helemaal
en toen kaas erop, en kipfile en tomatensaus etc
Misschien dat iemand het boek nog heeft
pi_52430149
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:

Komt-ie

Pizza Margherita (met tomatensaus en Mozarella)
4 personen

Ingredienten

- 2 pakjes Danerolles Pizza en Tomato (vers en makkelijk)
- 1 eetleepel olijfolie
- 2 uiten
- 2 teentjes knoflook
- 200 gram champignons
- 3 tomaten
- 1 gele paprika
- 100 gram achterham in plakjes
- 375 gram Mozarella
- 1 bosje basilicum.

Werkwijze

Volg de instructies op van het pakje Danerolles. De ui, champignons, tomaten, paprikia en knoflook zeer klein snijden en vervolgens bakken in wat olijfolie.
Inmiddels zijn de pizzabodems klaar en kun je de tomatensaus van het pakje over de pizzabodem uitstrijken.
Vervolgens prutje over de pizza's verdelen. Mozarella en achterham in plakjes snijden, de basilicumblaadjes afplukken en dit ales over de pizza's verdelen. De pizza's 20 minuten laten bakken. De kaas moet wel smelten maar mag niet bruin worden. Een aanrader voor iedereen die weinig tijd heeft en toch iets lekkers op tafel wilt zetten. Serveer er een frisse salade bij.

Bevat per pizza 380 kilocalorieen.
pi_52430776
In plaats van gewone, saaie magere yoghurt kunnen jullie ook de producten van Optimel gebruiken volgens SB en vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met aardbeien of perziksmaak of kwark.
Er is zelfs chocolade en vanillevla van Optimel .
pi_52431839
Bedankt pussydeluxe! Ik ga t snel een keer maken!
pi_52432684
Dat van die kwark klinkt wel goed als we een keer 's avonds yoghurt mogen! Volgens mij heb ik dat ook wel een keer in het boek zien staan
pi_52432891
kwark eet ik altijd..moet ik gemiddeld 2x in de week eten

Dat was idd het pizza recept.. erg lekker als je je er aan houdt
pi_52445017
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:14 schreef pussydeluxe het volgende:
In plaats van gewone, saaie magere yoghurt kunnen jullie ook de producten van Optimel gebruiken volgens SB en vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met aardbeien of perziksmaak of kwark.
Er is zelfs chocolade en vanillevla van Optimel .
Ik neem eigenlijk altijd de vruchtenyoghurt van Optimel. Kale yoghurt vind ik zo goor!
Je hebt ook van die goedkopere vruchtenyoghurt maar daar zitten, als je het omrekend, meer calorieen in enzo. Dus optimel is 't beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')