Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja light, dat stond er niet
Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
Je mag wel melk, karnemelk en optimel onderling verwisselenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.
Okee.. jammer, dan verheug ik me maar weer op het volgende glas morgen!
optimel is juist magerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja light, dat stond er niet
Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
Ja, maar niet vetvrijquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
optimel is juist mager![]()
Ow, nouja, dan bevat het i.i.g. genoeg dingen die wel aanzetten i.t.t. een glas waterquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:06 schreef hummus het volgende:
Optimel bevat juist 0% vet.
Thanks, dat maakte en boel duidelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:21 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Ja als er iets van zuivel staat kan je het vervangen door iets anders van zuivel, dus alleen DAN neem je zuivel.
Dus ook optimel.
Verder mag je op de dag 4 glazen fris light. Kruidenthee en rooibos en groene thee mag je onbeperkt en koffie 4 koppen.
Dus je optimeldrinken neem je alleen als er iets staat uit de zuivelgroep, bijvoorbeeld een bakje yoghurt kan je dan gewoon met optimel vervangen.
![]()
Ik zou het zeker doen!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Thanks, dat maakte en boel duidelijk
En het is inderdaad waar dat Optimel 0% vet bevat!
Morgen moet ik prei eten, maar dat lust ik niet
Ik vervang het door sperziebonen, dat moet wel kunnen toch?
Ja, er zijn meer mensen die het doen als ik zo googlequote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou het zeker doen!
Prei is echt vreselijk nasty
Ik eet geen prei. Mijn moeder heeft al 100 manieren geprobeerd, maar ik blijf het naar spul vindenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:41 schreef hummus het volgende:
Misschien dat de "probeer het met kruiden"-tip ook de prei wat draaglijker kan maken? Prei is lekker met kerriepoeder en citroensap, of anders met veel tijm en rozemarijn en een theelepeltje mosterd. Prei zonder iets, gekookt, is inderdaad.. nouja, niet fijn.
Oh, en kook het kort! Snotprei is nog erger.
glaasje wijn per dag mag in principe.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o dat weet ik niet... de alcohol verdampt toch? Dus zal wel gezond zijn
mag dat echt van sonja?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
glaasje wijn per dag mag in principe.
ik lees ff in mijn boek. misschien heb ik het verkeerd begrepen (in al mijn enthousiasme..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:51 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Bij Sonja Bakker mag je toch niet elke dag een glaasje wijn, niet om te drinken geloof ik?
Per 100 gram wijn zitten er 96 Kcal in.
Dat is niet bepaald weinig.
Volgens mij mag je alleen wijn als zij dat heeft ingepland.
En dat is meestal vrijdagavond en zaterdagavond.
Daarbij gaat je lichaam altijd eerst alcohol afbreken en wordt je eten opgeslagen in je reserves, dat betekent dus vetophoping.
Hoe het zit met verhitting met wijn weet ik niet.
ik heb het boek al één keer uit, en 9 kilo afgevallen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Hm in dat boek ben ik nog niet![]()
Het lijkt me wel verstandig dat je dat dan vervangt met je tussendoortje van dat moment, want er zitten veel Kcals in en zoals ik al zei; je lichaam verbrandt eerst alcohol en doet daar best een tijd over, als je daarbij nog gaat eten wordt dat opgeslagen in je reserves als vet.
Maar dan mag je er zeker wel in koken, aangezien de alcohol dan vervliegt...
ik vind in dit boek dat je veel gebakken aardappels eet, of ovenfrites of rösti.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Woow goed zo de buurvrouw![]()
Komend weekend ga ik het boek 'bereik en behoud je ideale gewicht' bestuderen, want ik zit nu in week 9 van boek 1 en ga dan over in het vervolg.
Ik ben al 9 kilo kwijt met het eerste boek, nog 5 te gaan![]()
Maar de aardappels komen me de strot echt uit nu. Ik vervang ze steeds meer met rijst of pasta (wel de aangegeven hoeveelheden).
![]()
Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:38 schreef Purky het volgende:
Af en toe een beetje appelmoes kan geen kwaad hoor.
Ik heb boek 1 gedaan maar heb haast iedere zaterdag gewoon patat op. En tóch 8 kilo afgevallen, en m'n broer zelf 14. Dusse, je hoeft niet super strikt te zijn en je mag best eens een beetje appelmoes, daar zal weinig schade van komen
Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!
Tot nu toe heb ik me er strikt aan gehouden en dat bevalt goed. Ik heb helemaal geen honger gevoel meer en ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Ben gewoon echt benieuwd hoeveel er maandag af is! Ik kan het nu al merken.. of misschien verbeeld ik me dat maar.
Zit nu aan de cup a soup, is niet zo'n mijn favoriet.. maja. Daarna nog lekker een italiaanse bol met kaas en komkommer
Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goedquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:29 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!
Ik vind het zo vies,helemaal zonder suiker!
Ben blij als er staat dat er iets van musli bij mag of dat je er een stuk fruit bij moet eten (dat gooi ik er dan door heen)
Banaan!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:40 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goed
Goeie tipquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:18 schreef pussydeluxe het volgende:
Je kunt een schepje light jam door je yoghurt doen.
'smorgen staat hij er nooit bij idd, maar wel een keer in de middagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag ik nog niet 's ochtends.. staat er iig niet bij!
Heb hem niet meer, net meegeven aan een vriendquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:
Ik ben sinds maandag aan het sonja bakkeren (wil 8 kilo kwijt) en nu lees ik dat veel mensen geen prei lusten. Ik maak hett altijd door het gehakt te rullen met gehakt kruiden en daarna de prei daarin mee te bakken (of wokken) Hierdoor krijgt het wat meer smaak. Je kan het ook in een overschaal doen met aardappelpuree erover. Is volgensmij wel 'sonja proof'![]()
Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..
Bedankt en succes allemaal!
Komt-iequote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:
Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..
Bedankt en succes allemaal!
Ik neem eigenlijk altijd de vruchtenyoghurt van Optimel. Kale yoghurt vind ik zo goor!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:14 schreef pussydeluxe het volgende:
In plaats van gewone, saaie magere yoghurt kunnen jullie ook de producten van Optimel gebruiken volgens SB en vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met aardbeien of perziksmaak of kwark.
Er is zelfs chocolade en vanillevla van Optimel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |