abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52220539
quote:
FC Groningen wint arbitragezaak Suarez

Het is Luis Suarez niet gelukt om via een arbitragezaak een transfer naar Ajax af te dwingen. Dat kan FCUpdate.nl exclusief onthullen. Woensdagnacht werd bekend dat FC Groningen in het gelijk gesteld werd de arbitragecommissie en de club niet voor het geboden bedrag de Uruguayaan te verkopen aan Ajax.

Meer informatie volgt spoedig
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52221103
quote:
Vonnis: Suárez aan contract gehouden

De arbitragecommissie van de KNVB heeft het verzoekschrift van Luis Suárez afgewezen. De Uruguayaan wordt derhalve aan zijn tot medio 2011 lopende contract met FC Groningen gehouden.

De commissie kwam tot een verrassend snelle uitspraak. In de argumentatie om de ontbinding te weigeren, gaat de arbitragecommissie weliswaar gedeeltelijk mee in de sportieve en financiële positieverbetering van Suárez bij een eventuele overgang naar Ajax, maar worden de aangedragen redenen niet zwaar genoeg bevonden.

De arbitragecommissie vindt het belangrijk dat Suárez een jonge speler is, die pas één jaar in Groningen voetbalt en contractueel nog tenminste twee jaar aan FC Groningen is verbonden. Hierbij is de tweejarige optie derhalve niet meegerekend. Over de sportieve positieverbetering schrijft de commissie: “Er is sprake van een sportieve verbetering bij een overgang van FC Groningen naar Ajax, maar de verschillen tussen de recente prestaties van beide clubs zijn echter niet zodanig dat gesproken kan worden van onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering.”

Voor de arbitragecommissie woog het ook mee dat Suárez in perspublicaties aan het einde van het seizoen heel duidelijk heeft aangegeven nog minimaal een jaar bij FC Groningen te zullen voetballen en dat het voor de club bij een vertrek van de spits nu zeer moeilijk zal worden nog voor het verstrijken van de transferperiode een speler van hetzelfde kaliber aan te trekken.

Algemeen directeur Hans Nijland is vooral tevreden dat de zaak-Suárez nu achter de rug is. “We hebben steeds gezegd dat deze zaak geen winnaars zou kennen en dat is nog steeds zo. Wij zijn in ons gelijk gesteld en dat is prettig, maar we moeten nu weer snel over tot de orde van de dag.”

Bron: FC Groningen
quote:
De arbitragecommissie van de KNVB heeft het verzoek van Suárez afgewezen. De speler verzocht de commissie zijn arbeidsovereenkomst met FC Groningen, die nog ten minste tot medio 2009 zou doorlopen, gelet op de belangstelling van Ajax, tussentijds te ontbinden.

De arbitragecommissie heeft in eerdere uitspraken aangegeven dat uitgangspunt dient te zijn dat overeenkomsten worden nagekomen. Alleen wanneer er zich zeer bijzondere omstandigheden voordoen, kan een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds worden ontbonden, al dan niet onder toekenning van een vergoeding.

Het oordeel luidde als volgt.

De arbitragecommissie heeft overwogen dat partijen temeer aan een door hen gesloten arbeidscontract mogen worden gehouden, nu clubs (steeds meer) door professionele bestuurders worden geleid, terwijl spelers (in toenemende mate) bij contractsonderhandelingen worden bijgestaan door professionele adviseurs. Partijen contracteren willens en wetens zoals zij contracteren en mogen dus in beginsel over en weer worden gehouden aan de tussen hen gesloten arbeidsovereenkomst.

Daarbij heeft de arbitragecommissie er nog op gewezen dat er mogelijkheden zijn om in de arbeidsovereenkomst bepalingen op te nemen die een speler in meer of mindere mate ruimte geeft (toch) tussentijds te vertrekken (bijvoorbeeld door het opnemen van een gelimiteerde beëindigingsvergoeding of het anderszins opnemen van voorwaarden voor een tussentijds vertrek).

Niet snel zal dan ook, in die (professionele) verhoudingen, sprake zijn van zodanige verandering in de omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst tussentijds behoort te eindigen.

De omstandigheden van het individuele geval worden door de arbitragecommissie steeds getoetst; een rol speelt onder meer of partijen al dan niet hebben beoogd een voorziening te treffen over de (on)mogelijkheid van een tussentijdse beëindiging, of er sprake is van een onherstelbaar verstoorde arbeidsrelatie, of er sprake is van zowel een aanmerkelijke sportieve als financiële positieverbetering, de lengte van de tussen partijen gesloten overeenkomst, de tijd die de arbeidsovereenkomst al heeft voortgeduurd (waarbij de arbitragecommissie reflexwerking toekent aan het begrip Protected Period, zoals gedefinieerd in de FIFA-Regulations for the Status and Transfer of Players), de leeftijd van de speler, of de overeenkomst recent is gesloten of verlengd, alsmede het tijdstip waarop en met ingang waarvan de ontbinding van de overeenkomst wordt verlangd.

De arbitragecommissie heeft in de zaak Suárez vastgesteld dat in het contract van Suárez een contractuele bepaling die het Suárez mogelijk zou maken tussentijds eenzijdig de arbeidsovereenkomst te (doen) beëindigen, niet is opgenomen.

De arbitragecommissie heeft overwogen dat sprake is van een sportieve verbetering bij de overgang van Suárez naar Ajax. Weliswaar spelen Ajax en FC Groningen in dezelfde (beker)competitie en spelen zij thans beide Europees voetbal, doch de resultaten uit Ajax’ recente verleden zijn beter dan die van FC Groningen, terwijl ook de toekomstige ambitie van Ajax op een hoger niveau ligt dan die van FC Groningen. De verschillen tussen de recente prestaties van de beide clubs zijn echter niet zodanig dat sprake is van een onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering.

Positieverbetering

Ten aanzien van de financiële positieverbetering heeft de arbitragecommissie vastgesteld dat deze aanmerkelijk is. Suárez ziet zijn salaris bij een overgang naar Ajax ten minste verdubbelen, hetgeen als een aanmerkelijke verbetering is te beschouwen.

Daarnaast heeft de arbitragecommissie het van belang geacht dat Suárez een relatief jonge speler is, die pas één seizoen aan FC Groningen is verbonden terwijl het contract voor ten minste drie jaren is aangegaan. Daarmee is de verstreken looptijd van het contract minder dan de helft van de Protected Period zoals bedoeld in de FIFA-Regulations.

Ook heeft de arbitragecommissie meegewogen dat Suárez zeer recentelijk nog publiekelijk heeft aangegeven nog aan FC Groningen verbonden te willen blijven. Voorts speelt een rol dat FC Groningen onbetwist heeft gesteld dat de mogelijkheden voor FC Groningen om zich bij een vertrek van Suárez nog vóór 31 augustus 2007 te versterken met een speler van een vergelijkbaar kaliber, zeer beperkt moeten worden geacht.

Afgewezen

Alle omstandigheden wegend, heeft de arbitragecommissie gemeend dat geen sprake is van een zodanige verandering van omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst billijkheidshalve dadelijk of na korte tijd behoort te eindigen en heeft de arbitragecommissie het verzoek van Suárez afgewezen.

BRON knvb
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:23:30 #103
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52221160
Die zal zich wel ziek melden of zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_52221275
Hulde.
pi_52221452
Ja, goede uitspraak, maar wat nu?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52221455
De redding van het voetbal.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_52221500
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:38 schreef Dylan Dog het volgende:
De redding van het voetbal.
Dat ligt eraan hoe Suarez zich nu ook gaat opstellen.

Maar ik ben blij dat contracten gelukkig nog iets voorstellen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:44:21 #108
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52221590
Wat betreft contracten is het een goede uitspraak.

Aan de andere kant is het onbegrijpelijk dat er bepaald is dat Groningen en Ajax min of meer dezelfde resultaten gehaald hebben de laatste jaren. Daarbij is een vraagprijs van 9,5 miljoen voor een speler die 1 seizoen goed gepresteerd heeft bij een - met alle respect - club als FC Groningen wel wat veel. Geeft wel aan hoe gek de voetbalwereld geworden is.
pi_52221592
pi_52221612
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:44 schreef peaceman het volgende:

Aan de andere kant is het onbegrijpelijk dat er bepaald is dat Groningen en Ajax min of meer dezelfde resultaten gehaald hebben de laatste jaren.
Het jammere is dat ze daarin volkomen gelijk hebben
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:46:44 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52221644
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het jammere is dat ze daarin volkomen gelijk hebben
Nee, want hoe vaak won Groningen de beker? Hoeveel wedstrijden speelde Groningen Europees?
pi_52221691
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:46 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nee, want hoe vaak won Groningen de beker? Hoeveel wedstrijden speelde Groningen Europees?
Ze zeggen wel dat er positieverbetering is, maar niet zodanig dat hij in het gelijk gesteld kan worden.
pi_52221712
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:46 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ja, jullie zijn de beste!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:50:17 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52221721
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze zeggen wel dat er positieverbetering is, maar niet zodanig dat hij in het gelijk gesteld kan worden.
Tja ik vind dat een erg vage argumentatie. Jij niet?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:50:42 #115
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52221735
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ja, jullie zijn de beste!
Zeg ik dat?
pi_52221770
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:50 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja ik vind dat een erg vage argumentatie. Jij niet?
Dan kan je ook zeggen dat het van Ajax naar PSV een positieverbetering is terwijl dat in de praktijk niet echt is.

geen bash naar PSV toe
pi_52221811
Echt als een topclub presteert Ajax al een aantal jaar niet meer natuurlijk . Prima uitspraak van de commissie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:58:21 #118
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52221917
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dan kan je ook zeggen dat het van Ajax naar PSV een positieverbetering is terwijl dat in de praktijk niet echt is.

geen bash naar PSV toe
Tja, volgens mij is het appels en peren. Ajax zal in principe altijd mee strijden om het kampioenschap, Groningen niet, PSV wel. Kortom: Groningen is niet te vergelijken met PSV of Ajax.

Maar goed, ik hoop voor Groningen dat Suarez wel gewoon zijn plicht als werknemer van de club zal uitvoeren.
pi_52221941
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:58 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is het appels en peren. Ajax zal in principe altijd mee strijden om het kampioenschap, Groningen niet, PSV wel. Kortom: Groningen is niet te vergelijken met PSV of Ajax.
Dat zei men een paar jaar geleden ook over AZ.
pi_52221985
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:58 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dit soort argumenten zijn juridisch niet houdbaar.
pi_52222050
De argumenten kun je over twisten, maar ze moesten het ergens onder gooien om een halt toe te roepen met betrekking tot deze praktijken. Gaven ze Suarez gelijk dan was het hek van de dam.
That's all folks!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:06:34 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52222137
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat zei men een paar jaar geleden ook over AZ.
Groningen heeft geen arrogante leenbankbeheerder achter zich staan.
Maar op zich heb je gelijk. Niettemin moet AZ zich natuurlijk op de lange termijn (en dan bedoel ik dus langer dan de afgelopen 3 jaar) nog bewijzen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:10:06 #123
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_52222242
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_52222404
Jeuj!

Als ie een beetje slim is doet ie nu gewoon zn best.

Verder ben ik het met Vaduz eens.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:34:49 #126
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52222888
Prima uitspraak.
pi_52224234
Management Suarez
Neusjes die dachten een koopje te hebben
Suarez zelf
Uitspraak

[ Bericht 3% gewijzigd door DIGGER op 09-08-2007 12:31:46 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52224257
Mooi
pi_52224533
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:38 schreef Suijk het volgende:
Ja, goede uitspraak, maar wat nu?
ja idd , gaat Ajax weer toch nog maar weer een poging doen ? dat ze dat geld dan nu wel willen neertellen ?

Of gaan ze nu een andere Nederlandse club '' pesten '' ?
pi_52224790
pi_52228644
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:52:05 #132
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_52228900
Matthijs .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_52229145
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

ja idd , gaat Ajax weer toch nog maar weer een poging doen ? dat ze dat geld dan nu wel willen neertellen ?

Of gaan ze nu een andere Nederlandse club '' pesten '' ?
Ajax praat met Nijland over een overgang van Suarez naar Ajax. Suarez maakt er een boel heisa van en regelt een arbitragezaak, maar nee, Ajax pest groningen!
pi_52229150
Gerechtigheid!
pi_52229232
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ajax praat met Nijland over een overgang van Suarez naar Ajax. Suarez maakt er een boel heisa van en regelt een arbitragezaak, maar nee, Ajax pest groningen!
De rechter zag Ajax/Van Geel wel degelijk als regisseur achter de schermen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:05:54 #136
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_52229322
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ben je klaar met het voorlezen uit het grote sprookjesboek?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_52229404
Suarez is gewoon een mafkees die niet wilt spelen voor een kleinere voetbalclub en dus opgehitst wordt door zijn zaakwaarnemer om vooral voor het geld te kiezen en voor de "sportieve verbetering". Overigens zie ik Van Geel er wel voor aan om te zeggen dat Suarez welkom is bij Ajax en zulks maar welke TD zou dat niet zeggen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:10:39 #138
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52229477
Gast, er was zelfs vertegenwoordiging van Ajax in de rechtszaal aanwezig... Maar ze zullen er wel niks mee te maken hebben! Dream on
pi_52229614
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gast, er was zelfs vertegenwoordiging van Ajax in de rechtszaal aanwezig... Maar ze zullen er wel niks mee te maken hebben! Dream on
Waar zeg ik dat Ajax er niks mee te maken had, Ajax is natuurlijk nieuwsgierig naar de uitspraak en het is mooi meegenomen als het goed zou aflopen. Kun je dit wel lezen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:30:42 #140
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52230043
Haha, ben je echt zo naďef?
pi_52230200
Goeie uitspraak. Hij wordt aan zijn contract tot 2011 gehouden wordt gesteld, betekent dat ook dat Suarez tot dan, niet meer aan hoeft te komen met een arbitragezaak? Of kunnen omstandigheden dat veranderen?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52230399
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef mcyodogg het volgende:
Hij wordt aan zijn contract tot 2011 gehouden wordt gesteld, betekent dat ook dat Suarez tot dan, niet meer aan hoeft te komen met een arbitragezaak?
Niet om een overgang naar Ajax af te dwingen. Als bijvoorbeeld Chelsea morgen zou bellen, en Groningen zegt weer nee, dan mag Luis weer een arbitragezaak beginnen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:50:40 #143
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52230699
Dan zou ik als Ajax vragen of zo'n club hem wil kopen, dan kan hij vervolgens wel aan Ajax verhuurd worden. Kan zo'n grote club nog geld verdienen ook.

Maar he, gelukkig ben ik slimmer dan de zaakwaarnemers van Suarez
pi_52232174
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:01:06 #145
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52232812
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef Radegast het volgende:
[afbeelding]
De vrolijkheid straalt er vanaf
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:03:21 #146
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52232862
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef Radegast het volgende:
[afbeelding]
Kijk die Nijland eens big grijnzen joh

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterJ.Lo op 09-08-2007 17:11:23 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52233949
Suarez gaat toch naar Ajax volgens RADIO NOORD
pi_52233953
Voor hoeveel?
pi_52234026
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:39 schreef sjimz het volgende:
Voor hoeveel?
Weet ik nog niet, nieuws is heel vers.

Ik denk voor de jackpot.
pi_52234044
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Weet ik nog niet, nieuws is heel vers.

Ik denk voor de jackpot.
6,5 miljoen dus
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:45:43 #151
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52234114
Zal wel 7.5 - 8 miljoen zijn. Slim gehandelt van Grunn .
pi_52234153
Ik heb al eerder in deze topicserie gezegd dat Van Geel uiteindelijk altijd de vraagprijs betaalt. Die man kan niet onderhandelen. Was bij Huntelaar ook zo.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:48:19 #153
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52234181
quote:
GRONINGEN - Luis Suárez gaat toch naar Ajax. De spits van FC Groningen heeft donderdagmiddag een overeenkomst bereikt met de club.

De spits was eerder naar de arbitragecommissie gestapt om een vertrek naar Ajax af te dwingen. Hij eiste dat de club hem zou laten gaan omdat sprake was van een forse positieverbetering. De KNVB gaf hem daarin geen gelijk.

De KNVB stuurde met die uitspraak de beide clubs feitelijk weer naar de onderhandelingstafel om een afkoopsom af te spreken. Eerder liepen deze onderhandelingen op niets uit; Groningen vroeg 9,5 miljoen euro, Ajax wilde niet hoger gaan dan 6,5 miljoen euro.

Hoeveel Ajax op tafel legt voor het goudhaantje van de FC, is nog onbekend.

Donderdag 9 augustus 2007, 17:34 uur
pi_52234324
Ajax heeft 8 miljoen betaald plus daar komen nog bonussen overheen.

Bovendien hebben de zaakwaarnemers water bij de wijn gedaan, Groningen hoeft dus niet zoveel af te staan aan dat volk.
pi_52234332
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:54 schreef venomsnake het volgende:

Bovendien hebben de zaakwaarnemers water bij de wijn gedaan, Groningen hoeft dus niet zoveel af te staan aan dat volk.
Dat is een goed teken!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:59:31 #156
123545 DatMeenJeNiet
pi_52234430
Met de overgang van Suárez is een bedrag van circa acht miljoen euro gemoeid inclusief de afkoop van de solidariteitsbijdrage. Daarnaast heeft FC Groningen de afspraak gemaakt dat Ajax een bonus van maximaal één miljoen euro zal overmaken, afhankelijk van de sportieve resultaten van Ajax in de komende twee seizoenen.

Zo dus.

Toch nog een winnaar in deze zaak: Nijland(Groningen.)
pi_52234441
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:54 schreef venomsnake het volgende:
Ajax heeft 8 miljoen betaald plus daar komen nog bonussen overheen.

Eind goed, al goed. Iedereen blij
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52234455
quote:
Suárez per direct naar AFC Ajax

FC Groningen heeft met AFC Ajax overeenstemming bereikt over een onmiddellijke overgang van Luis Suárez naar de Amsterdamse club.

Direct nadat de arbitragecommissie van de KNVB een uitspraak heeft gedaan over de zaak die Suárez had aangespannen om zijn contract te ontbinden, heeft Ajax contact opgenomen met FC Groningen. Onderhandelingen hebben zojuist geleid tot een overeenstemming en de transfer van Suárez naar Ajax.

Met de overgang van Suárez is een bedrag van circa acht miljoen euro gemoeid inclusief de afkoop van de solidariteitsbijdrage. Daarnaast heeft FC Groningen de afspraak gemaakt dat Ajax een bonus van maximaal één miljoen euro zal overmaken, afhankelijk van de sportieve resultaten van Ajax in de komende twee seizoenen.

Directeur Hans Nijland in reactie op deze transfer: “Wij denken dat deze afwikkeling voor alle partijen in deze situatie de juiste oplossing is en wensen Luis veel succes bij Ajax en in zijn verdere carričre. Om de transfer tot stand te laten komen heeft het management van Suárez – dat recht heeft op een bepaald percentage van de transfersom – water bij de wijn gedaan.”

http://www.fcgroningen.nl
pi_52234491
Ik vind het veel te veel geld. Hooguit 5 miljoen, meer is die niet waard.
pi_52234496
Tja ik ben er ook niet meer rouwig om. Incasseren die hap en de groet'n Luis. Als ie echt zo graag weg wilde, hoef ik hem ook niet meer in groenwit te zien. Die kop sprak al boekdelen de hele week.
Blijf er bij, net wat ik in het Groningen topic ook zei, dat ie zich eerst maar weer es moet bewijzen.

Volgens mij best goed gehandeld van Hans
pi_52234513
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:03 schreef Urquhart het volgende:
Ik vind het veel te veel geld. Hooguit 5 miljoen, meer is die niet waard.
Tja mij hoor je nu niet maar ben het met je eens. Suarez is goed, maar zoveel..
Meneer van Geel heeft wat mij betreft minder goed gehandeld dan onze Nijland.
pi_52234523
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:03 schreef clauwheee het volgende:

Volgens mij best goed gehandeld van Hans
Gewoon prima gedaan, poot stijf houden en toch een flink bedrag binnenhalen.
8 miljoen plus die bonus. Kans is groot dat Ajax Suarez dus voor 9 miljoen heeft gekocht.
pi_52234546
Beste oplossing lijkt me ja. En 8 miljoen een mooi bedrag voor Groningen.
pi_52234563
Ajax holt dus mee in het beleid van grote clubs om snotneusjes voor de zekerheid ook maar op te kopen, wat er ook van wordt. Spijtig, beter nog een jaar gegroeid in de basis.
pi_52234583
vi.nl nog altijd met een lullige kop: 'Ajax moet Luis Suárez uit zijn hoofd zetten'
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:11:07 #166
123545 DatMeenJeNiet
pi_52234654
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:08 schreef mcyodogg het volgende:
vi.nl nog altijd met een lullige kop: 'Ajax moet Luis Suárez uit zijn hoofd zetten'
VI.nl

Jarenlang de beste voetbalsite van NL, maar sinds kort kom ik er nooit meer op. Ze lopen met elk nieuws een uur achter ofzo.
pi_52234803
808 Teletekst do 09 aug
***OETBAL******************************
**** Luis Suarez alsnog naar Ajax

**Luis Suarez maakt alsnog de overstap
van FC Groningen naar Ajax.Nadat hij
eerder een arbitragezaak om de transfer
af te dwingen had verloren,werden beide
clubs het toch nog eens.

Met de overgang is een bedrag gemoeid
van zo'n 8 miljoen euro.Verder betaalt
Ajax een bonus van maximaal 1 miljoen,
afhankelijk van de sportieve prestaties
van Amsterdammers in de komende twee
seizoenen.

FC Groningen-directeur Hans Nijland in
een reactie:"Deze afwikkeling is voor
alle partijen de juiste oplossing en we
wensen Luis veel succes bij Ajax."

zat erin natuurlijk dat ze er alsnog zouden uitkomen
pi_52235007
quote:
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:28:51 #169
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52235009
haha wat een soap zoals de TT zegt.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52235070
Volgens Ajax heeft hij 7,5 miljoen euro gekost.
quote:
Ajax betaalt Groningen direct ¤ 7,5 miljoen voor de overgang van de speler.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:32:37 #171
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_52235125
Volgens Nijland 8 miljoen + maximaal 1 miljoen extra over 2 jaar met het behalen van sportieve dingetjes./
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_52235154
Hoeveel van dat geld is nou voor Groningen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:35:35 #173
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_52235195
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:33 schreef mcyodogg het volgende:
Hoeveel van dat geld is nou voor Groningen?
Ik denk iets minder dan de helft.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_52235254
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:32 schreef Bullet-tooth het volgende:
Volgens Nijland 8 miljoen + maximaal 1 miljoen extra over 2 jaar met het behalen van sportieve dingetjes./
Dan geloof ik toch eerder Ajax ivm de aandelen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 augustus 2007 @ 18:45:35 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_52235408
Waanzin.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52235949
Veel teveel geld voor Suarez, blijkbaar hadden ze dus toch geen goede alternatieven.
pi_52236110
Als Suarez zich door blijft ontwikkelen is ie over een paar jaar het drievoudige waard
pi_52236436
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:38 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Dan geloof ik toch eerder Ajax ivm de aandelen.
In die 8 miljoen zal nog 5 ton opleidingsvergoeding zitten voor Nacional.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:28:07 #179
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52236452
TOPIC HIJACK! ALLE BOEREN WEG EN ALLE AJACIEDEN NAAR BINNEN!

Suarez held ik zei vorige week al hier dat ze een akkoord hadden.. helemaal gelijk gekregen.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:29:47 #180
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52236490
ik vind het een hoop geld. nu maar hopen dat ie het waarmaakt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:30:15 #181
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52236502
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:28 schreef BigFire het volgende:
TOPIC HIJACK! ALLE BOEREN WEG EN ALLE AJACIEDEN NAAR BINNEN!
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:31:47 #182
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52236548
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:30 schreef Dos37 het volgende:

[..]

ja Ajax-hatende Tukkers ook

- Edgar Davids
pi_52236742
Mooie transactie voor Groningen dacht ik zo. Kijken of ze nu nog wat moois er mee kunnen doen.
pi_52238271
Belachelijk. Ik hoop maar dat ie de winnende maakt tegen Praag, dan is het geld eruit.
pi_52238297
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Belachelijk. Ik hoop maar dat ie de winnende maakt tegen Praag, dan is het geld eruit.
Dat zal 'ie niet doen, aangezien hij geblesseerd is.
pi_52238369
Dan is het zonde geld geweest.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:54:35 #187
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52238881
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:34 schreef Chivu het volgende:

[..]

Dat zal 'ie niet doen, aangezien hij geblesseerd is.
was dat niet een excuus vanwege de breuk?

- Edgar Davids
pi_52239032
Is MONTANA op vakantie? Ben benieuwd naar zijn mening?
pi_52239125
Hopen dat dat ventje wat gaat presteren, ben niet dol op em...
pi_52242914
Knap werk van de FC, Ajax heeft maximaal betaalt lijkt me zo.
That's all folks!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:06:16 #191
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_52246039
quote:
Viel mij ook al op. En nog steeds niet gewijzigd.
Misschien ga ik de overstap naar fcupdate dan ook maar eens maken....
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_52246134
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:28 schreef BigFire het volgende:
TOPIC HIJACK!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:06:04 #193
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52247656
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:59 schreef MaxPower het volgende:
Is MONTANA op vakantie? Ben benieuwd naar zijn mening?
4-1-2-1-2 dan maar, ook al hebben we twee rechtsbuitens aangeschaft? Want mag toch hopen dat men in Luis Suarez geen linksbuiten ziet? Ryan Babel was nog meer een linksbuiten, moet je nagaan. Als men hem als linksbuiten gescout heeft, is er veel teveel voor betaald. Maar mocht men hem gehaald hebben als spits in een tweespisten-systeem, dan kan het best weleens wat worden en levert hij binnen twee jaar het dubbele op.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52248905
quote:
Kassa rinkelt voor FC Groningen

Luis Suárez vertrekt toch naar Ajax. FC Groningen heeft met de Amsterdamse club een akkoord bereikt over de transfer. De nationale recordkampioen legt 7.875.000 miljoen euro op tafel voor de Uruguayaan. De clubs zijn bovendien een bonusregeling overeengekomen.

Die kan bij goede prestaties van Ajax in Europees verband voor FC Groningen oplopen tot 1 miljoen euro. Zo krijgt FC Groningen al een bonus als Ajax zich de komende weken via Slavia Praag plaatst voor de groepsfase van de Champions League. En hoe verder de Amsterdammers dit en volgend seizoen komen in het meest prestigieuze Europese clubtoernooi, des te harder gaat de kassa bij FC Groningen rinkelen.

”Bovendien”, zo laat algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen weten, ”heeft Daniël Fonseca, de zaakwaarnemer van Luis Suárez, een gedeelte van de 35 procent die hij contractueel zou ontvangen van de meeropbrengst van de koopprijs laten vallen. Ik zeg niet hoeveel.

FC Groningen weekte Luis Suárez vorig jaar zomer voor 1.585.000 euro los van Nacional Montevideo. Met de jonge voetballer werd een vijfjarig contract overeengekomen. Suárez (20) scoorde het afgelopen seizoen vijftien keer en was de lieveling van de fans.

Aanvankelijk konden FC Groningen en Ajax elkaar niet vinden in de hoogte van de transfervergoeding. FC Groningen wilde 9,5 miljoen euro beuren voor zijn steraanvaller, Ajax wilde niet verder gaan dan 6,5 miljoen euro. Maar gistermiddag kwam de droomtransfer van Luis Suárez toch tot stand. (bron: DvhN)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:58:15 #195
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52248931
quote:
”Bovendien”, zo laat algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen weten, ”heeft Daniël Fonseca, de zaakwaarnemer van Luis Suárez, een gedeelte van de 35 procent die hij contractueel zou ontvangen van de meeropbrengst van de koopprijs laten vallen. Ik zeg niet hoeveel.
35% vind ik wel erg veel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_52255680
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:56 schreef venomsnake het volgende:

Die kan bij goede prestaties van Ajax in Europees verband voor FC Groningen oplopen tot 1 miljoen euro. Zo krijgt FC Groningen al een bonus als Ajax zich de komende weken via Slavia Praag plaatst voor de groepsfase van de Champions League.
Waarom dat dan hij is toch geblesseerd?
pi_52255738
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:23 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Waarom dat dan hij is toch geblesseerd?
Nee joh, dat was maar een grapje, bedacht door z'n zaakwaarnemer
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:24 #198
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52262222
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

weg jij

- Edgar Davids
pi_52262287
Kortom, de transferprijs is een win-win situatie voor Ajax. Ajax zal het niet deren wanneer het een paar ton af moet staan wanneer het 15 miljoen verdient in de Champions League. Zeker niet als Suarez de winnende maakt. En al helemaal niet als Ajax verder komt en nog meer miljoenen verdient. Dan kan dat volledige miljoen er ook nog wel af.
pi_52263484
Nog steeds niet gepresenteerd?

Het lijkt wel of Ajax het druk heeft met iets anders...
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')