Dankquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:51 schreef sigme het volgende:
Schoolslag, zwemmen met droog haar.
Het pleziert me je te plezierenquote:
Nee, het sprokkelen van punten heeft zo'n vlucht genomen dat ik binnen afzienbare tijd m'n deur mag versieren met drs.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Het pleziert me je te plezieren.
Hoe vergaat het je, tegenwoordig? Blijf je ook na déze grote zomervakantie eeuwige student?
Wat een spuugelijke voorstelling.quote:het sprokkelen van punten heeft zo'n vlucht genomen
Ah, en toen ben je maar gestopt met school?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
Zwemmen met droog haar is dat niet van Van Kooten? Net als schoolslag trouwens?
Heb ik in 3 VWO nog een enorm verslag over moeten schrijven.
Eh ja, en ik aan een post elders, onder de naam kloontje?quote:
Ga je nu Civ uitspelen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef Monidique het volgende:
Heil... de wlan-kaart aan de praat gekregen in Ubuntu...
Ik zat even ondergedoken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:14 schreef sigme het volgende:
He Nighth4wk, waar heb jij zo lang gezeten?
Kloontje is nog steeds 5 jaar, wel vreemd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh ja, en ik aan een post elders, onder de naam kloontje?
Jaja, echt, wat er toch allemaal aan bagger in mijn geheugen blijft hangen.. Eeuwig sund, dat zou ook allemaal mooie nuttige rijke kennis hebben kunnen zijn..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh ja, en ik aan een post elders, onder de naam kloontje?
Oh ja, dat had ik toen wel gezien. Zo langquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:18 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik zat even ondergedoken.( Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXVIII [oude stijl] )
Ik bedoelde het letterlijk; zie hierboven.quote:[..]
Kloontje is nog steeds 5 jaar, wel vreemd.
Die van mij heeft iig een kleurtje.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Jaja, echt, wat er toch allemaal aan bagger in mijn geheugen blijft hangen.. Eeuwig sund, dat zou ook allemaal mooie nuttige rijke kennis hebben kunnen zijn..
[[url=http://discussie.30.forumer.com/html/emoticons/discussie/moon.gif]afbeelding][/url]
Nee, jij wel?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga jij eens stoppen met stomme vragen stellen?
Wel matig, nu blijf ik achter bij de andere kwa notes.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik toen wel gezien. Zo lang? Wow.
Hehe, ok.quote:[..]
Ik bedoelde het letterlijk; zie hierboven.
quote:Voor de goede orde: elk college dat niet bestaat uit NR, NVU en/of de Klu Klux Klan beschouw ik als een 'links' college!
Dankzij jouw vermakelijke notes belandde ik in oude episodes van de soap die POL heet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:47 schreef NightH4wk het volgende:
De interpunctie is opmerkelijk, als hij echt zo dichtgetikt was dan was links niet tussen ' gezet. Ik zou deze niet weten iig.
Weinig origineel.quote:Politicus VS dreigt met bombardement op Mekka
Uitgegeven op donderdag 02 augustus 2007 om 20:32:41
(Novum/AP) - De beste manier om een terreuraanval op de Verenigde Staten te voorkomen is door te dreigen met bombardementen op heilige islamitische steden zoals Mekka en Medina. Dat heeft het Republikeinse Congreslid en presidentskandidaat Tom Tancredo gezegd. Zijn woordvoerder zei donderdag dat hij achter zijn uitspraak staat.
Mekka en Medina, in Saudi-Arabië, zijn de heiligste islamitische steden. In 2005 kreeg Tancredo een storm van kritiek over zich heen omdat hij voorstelde islamitische heiligdommen plat te gooien als terroristen een nucleaire aanval op de VS lanceren.
Yip...orgineel zou zijn om Washington plat te gooien, maar dan heeft die amerikaan ineens last van humanisme...quote:
Ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:10 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ah, en toen ben je maar gestopt met school?
Misschien weet jij dat. Krijg je bij de 72 vrouwen ook 72 schoonmoeders?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou echt de droom van iedere terrorist zijn weet je dat?
Heeft die 72 schoonmoeders? Is 'ie Mormoon?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien weet jij dat. Krijg je bij de 72 vrouwen ook 72 schoonmoeders?
schaamteloos gestolen van Christopher Hitchens
Geen idee. Ik dacht hij moslim was en die krijgen toch 72 chicks als ze als martelaar sterven. Je zou zeggen dat daar dan ook 72 schoonmoeders bij zitten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef Apropos het volgende:
Heeft die 72 schoonmoeders? Is 'ie Mormoon?
Was het nog te eten?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zoetzure, was kennelijk opstandig
Als het niet te eten is sla je haar toch gewoon terug de keuken in? Dat zal haar leren! Stom vrouwwezengeval.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Was het nog te eten?
De liefde van de man gaat door de maagquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als het niet te eten is sla je haar toch gewoon terug de keuken in? Dat zal haar leren! Stom vrouwwezengeval.
Ging je nog een topic in OUD maken?quote:
Bij mij gaat het meestal door haar maag.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:48 schreef Fastmatti het volgende:
De liefde van de man gaat door de maag![]()
Ik heb al een topic gemaakt. Weet nu zeker dat als vrouwen een kind werpen ze collectief gek worden. Net als die kerels die erbij lopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ging je nog een topic in OUD maken?
Yup, worden ze ook. Zeker de eerste maanden waarbij het geworpene alles is wat er op de wereld bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:51 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb al een topic gemaakt. Weet nu zeker dat als vrouwen een kind werpen ze collectief gek worden. Net als die kerels die erbij lopen![]()
Kunnen we op POL ook niet zo'n leuke kalender bijhouden?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:34 schreef Brighteyes het volgende:
NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom
quote:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:43 schreef Elseetje het volgende:
Iedereen is welkom, ook blondjes met sluitneigingen.
Hij heeft 'm gevonden hoorquote:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:14 schreef Elseetje het volgende:
Ow wacht, had de post van Boze Appel categorisch overgeslagen
Ik lees die dingen toch nooitquote:
Ja, maar ik had helemaal niet gezien dat dit dichtzatquote:Dus, niet meer doen hè?
Nietquote:Dat is al de tweede keer in korte tijd
quote:Door jou is m'n saus ontploft
En deze is nog wel aan jou opgedragenquote:
Ja, duh, blond dusquote:Ja, maar ik had helemaal niet gezien dat dit dichtzatSigme had net een tvp gepost dus ik dacht dat hij nog lang niet vol was
![]()
[pol sc 1275] Let's get down to the nitty grittyquote:Niet![]()
quote:![]()
Het zijn irraltionele vrouwen, ze hebben geen flauw idee wat ontopic is. Zolang ze slap kunnen keuvelen is het ok.quote:
Wel minstens 100 slagen hè?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:59 schreef Fastmatti het volgende:
![]()
Ik ga mijn blonde haren maar eens verzorgen![]()
quote:Britischer Terrorverdächtiger erliegt Verbrennungen
Er raste mit dem Jeep in den Flughafen von Glasgow - jetzt ist Kafeel A. an seinen schweren Verbrennungen gestorben. Mehr als einen Monat nach dem gescheiterten Anschlag auf den schottischen Flughafen erlag der dringend Terrorverdächtige im Krankenhaus den Verletzungen. mehr...
http://www.youtube.com/watch?v=INy2ysHhgYMquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien weet jij dat. Krijg je bij de 72 vrouwen ook 72 schoonmoeders?
schaamteloos gestolen van Christopher Hitchens
Vroeger was er ook nog de afkorting ZvO (Zaad voor Onderweg), maar niemand in OUD wist wat dat betekende.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kunnen we op POL ook niet zo'n leuke kalender bijhouden?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:22 schreef Autodidact het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=INy2ysHhgYM
Deze al eens gezien? Prachtig.
Nederlands dagbladquote:Rechter verbiedt besnijden tweejarige
APELDOORN/ZUTPHEN - De rechter in Zutphen heeft deze week de door de moeder gevraagde besnijdenis van een jongetje uit Apeldoorn verboden.
Het tweejarige knaapje is meteen na de geboorte om onbekende redenen onder toezicht van Bureau Jeugdzorg Gelderland geplaatst. Hij verblijft bij een pleeggezin op een voor de moeder geheim adres. Er is contact tussen moeder en kind, maar steeds onder begeleiding van Jeugdzorg-medewerkers.
Omdat de vader van het kind het Hindoe-geloof aanhangt, wilde de moeder het kind conform die geloofsovertuiging laten besnijden. Bovendien zou besnijdenis van mannen in haar familie uit oogpunt van hygiëne gewoonte zijn.
Tussen vader en kind is overigens geen enkel contact. Bovendien staat niet vast dat de man ook werkelijk de biologische vader is. Er is weliswaar DNA-onderzoek verricht, maar omdat de man de kosten daarvan niet voldeed, is de uitslag hiervan niet bekend geworden.
In eerste instantie richtte de moeder zich met haar verzoek tot Bureau Jeugdzorg, maar dat wees haar verzoek af. De vrouw stapte vervolgens naar de familierechter in Zutphen. Net als Bureau Jeugdzorg is de rechter van mening dat besnijdenis een onherstelbare en niet noodzakelijke ingreep is, waarover het kind zelf niet kan meebeslissen.
Hoewel de ondertoezichtstelling vooralsnog tot september duurt, gaat de rechter ervan uit dat het kind opgevoed zal worden in het pleeggezin. In de cultuur van dat gezin past geen besnijdenis. Medici zouden verder verdeeld zijn over de vraag of de ingreep tot meer hygiëne leidt. Volgens de rechter kan de ingreep later alsnog plaatshebben als het kind zich daarover zelf een oordeel kan vellen.
Puike beslissing, zou vaker moeten gebeuren. Als iemand zijn geslacht wil verminken dan kan diegene dat prima op volwassen leeftijd beslissen.quote:
Kunnen ze niet beter eerst het geld regelen dan voordat ze beginnen. Lekker handig om nu de uitslag niet bekend te maken.quote:Er is weliswaar DNA-onderzoek verricht, maar omdat de man de kosten daarvan niet voldeed, is de uitslag hiervan niet bekend geworden.
spannendquote:VS verwerpen claim Rusland op Noordpool
ANP/AFP
WASHINGTON - De Amerikaanse regering heeft donderdag de claim van Rusland op een deel van de Noordpool verworpen. De Russen planten eerder op de dag een vlag op de bodem van de Noordelijke IJszee onder de Noordpool waarmee Moskou zijn aanspraak op het gebied wil onderstrepen.
Maar een zegsman van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zei niet onder de indruk van actie te zijn. Het planten van de vlag heeft geen enkele invloed op de claim van de Russen, zei hij. Ook andere landen toonden zich niet onder indruk van de Russische operatie.
De bodem onder de Noordelijke IJszee geldt als aantrekkelijk door zijn mogelijke rijkdom aan grondstoffen, zoals olie en gas. Denemarken, als moederland van Groenland, de VS, Canada, Noorwegen en Rusland controleren elk een strook van tweehonderd mijl breedte langs hun kusten. Geen van deze economische zones bereikt de Noordpool. De Russen zeggen bewijs te hebben dat het gebied een ‘natuurlijke verlenging’ van het eigen land is.
Ik denk het, maar dan met high-techquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Denken ze dat dit de 15e eeuw is?
Dus die Apropos heeft het helemaal niet speciaal voor mij geschreven.quote:
A.s. zondag schijnt het een stuk beter te worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Steeds als de zon lijkt door te breken, schuift er weer een wolk voor. Ik ben dus maar weer naar binnen gegaan. Eens zien.
Die blader ik de laatste weken elke avond door. Staat niks inquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga de krant lezen, daar leer je meer van.
Misschien moet je af en toe een nieuwe krant kopen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:02 schreef Fastmatti het volgende:
Die blader ik de laatste weken elke avond door. Staat niks in![]()
Ik ken iemand die tot pas geleden zes jaar oude kranten thuis had liggen. Als hij tijd had kon hij ze dan gaan doorlezenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien moet je af en toe een nieuwe krant kopen?![]()
En op TV is wel wat nuttigs te zien?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die blader ik de laatste weken elke avond door. Staat niks in![]()
Teletekstquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
En op TV is wel wat nuttigs te zien?
O maar dat doe ik ook wel eens. Er is niks zo leuk als een stapel oude kranten doorlezen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ken iemand die tot pas geleden zes jaar oude kranten thuis had liggen. Als hij tijd had kon hij ze dan gaan doorlezen![]()
Deze post komt van een autoforumquote:Ben momenteel voor mijn vriendin aan het zoeken naar een nieuwe auto. Ze is uitgeken op haar Twingo uit 96 en hebben nu ons oog laten vallen op de kleine drieling (zij wil liever een 2ehands cabrio, zoals barchetta of MG-F,maar dat raadde ik haar af ivm verzekering,wegenbelasting en komende gebreken)en we gaan voor "nieuw"). Wel wil ze een sportief uitziende versie, maar niet de allerduurste. [...]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
O maar dat doe ik ook wel eens. Er is niks zo leuk als een stapel oude kranten doorlezen.
Doe ik ook graag. Zeker die van 50 jaar terug.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
O maar dat doe ik ook wel eens. Er is niks zo leuk als een stapel oude kranten doorlezen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Doe ik ook graag. Zeker die van 50 jaar terug.
Maar jij bent dan ook een ouwe reactionair.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Doe ik ook graag. Zeker die van 50 jaar terug.
De FP loopt vaak weken achterquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom nog kranten lezen als er internet is? Kranten brengen het nieuws van gisteren, het internet het nieuws van vandaag.
Kranten zijn vaak veel uitvoeriger. En meer achtergronden. Papier leest prettiger dan een beeldscherm.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom nog kranten lezen als er internet is? Kranten brengen het nieuws van gisteren, het internet het nieuws van vandaag.
Ik hou niet zo van korte headlines waar je zo'n 'Goh'-gevoel aan overhoudt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
En daar ben ik trots op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een ouwe reactionair.
Ligt aan welke krant.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga de krant lezen, daar leer je meer van.
Omdat een krant prettiger leest. En je ziet er ook nieuws dat je op internet misschien niet tegenkomt (omdat je op internet toch vaak actief opzoek moet naar nieuws).quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat een krant uitvoeriger hoeft natuurlijk niet altijd. Veel krantensites hebben gewoon hun volledige artikelen online staan met daarbij mee foto's en video's.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Kranten zijn vaak veel uitvoeriger. En meer achtergronden. Papier leest prettiger dan een beeldscherm.
Dat bestaat al, alleen is nog onbetaalbaar. Er bestaat zelfs al 'verf' wat je ergens op kan smeren om het vervolgens als beeldscherm te gebruiken, maar ook dat is nog verre van betaalbaar voor de normale consument.quote:Er valt dus nog veel te verbeteren aan beeldschermen. Ik zal de dag prijzen als een beeldscherm hetzelfde weergeeft als papier.![]()
Wat voor beeldscherm heb je dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Ben ik dan de enige die een beeldscherm veel prettiger vind lezen dan een krant of een boek?
Ligt er aan. Korte tekst > scherm. Lange tekst (meer dan 1 A4) > printquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Ben ik dan de enige die een beeldscherm veel prettiger vind lezen dan een krant of een boek?
Thuis een hoge Hz CRT en op mijn werk TFT's. CRT vind ik een stuk prettiger lezen dan TFT moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat voor beeldscherm heb je dan?
Ik raak bij print altijd gefrustreerd als ik een specifiek stuk in een hoofdstuk niet kan vinden. Dan wil ik een real life CTRL-F hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:42 schreef Autodidact het volgende:
Ligt er aan. Korte tekst > scherm. Lange tekst (meer dan 1 A4) > print
Ja? Zelfs beter dan die brightviewschermen van tegenwoordig??quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Thuis een hoge Hz CRT en op mijn werk TFT's. CRT vind ik een stuk prettiger lezen dan TFT moet ik zeggen.
WAT?! Misschien heb je dan gewoon een verkeerde TFTquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Thuis een hoge Hz CRT en op mijn werk TFT's. CRT vind ik een stuk prettiger lezen dan TFT moet ik zeggen.
Ik heb ook nooit kunnen wennen aan TFT's. CRT ftw! Daarnaast kun je CRT's gebruiken als opslagplaats voor DVD doosjes. Een ongekend voordeel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
CRT 90+ Hz uber alles.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja? Zelfs beter dan die brightviewschermen van tegenwoordig??
Zit em in het directe licht van een beeldscherm. Het is zo onnatuurlijk als het maar kan zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:
Vind TFT ook niet alles eigenlijk.
zoenen.quote:
die is toch wel een beetje stoer.quote:
quote:Een man gaat van huis om te vallen
Iemand telefoneert over de beste plekken
voor mannen die willen vallen.
Op het station rennen vrouwen
op zoek naar hun minnaars,
die ze de avond tevoren
in onberispelijk tenue hebben achtergelaten.
Pluimachtig strijkend varen zeeschepen
het tegenlicht binnen.
Op de gangboorden klinkt
het roffelen van glimmende herenschoenen.
Feestelijk gekleden beklimmen
de manden van heteluchtballonnen.
Op een immense betonconstructie
houdt een jongen onder de volle zon
veerkrachtig een draaitol in beweging.
telegraaf.nlquote:AMSTERDAM - Een groep dierenrechtenactivisten mag een trainingskamp in Appelscha houden. Dat schrijft minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) aan de Tweede Kamer. Op een camping in de Friese plaats leren de activisten hoe ze zich moeten vastketenen en hoe ze moeten omgaan met gevangenisstraffen.
Activisten worden via internet opgeroepen van 10-13 augustus naar Appelscha te komen. Een dergelijk trainingskamp in Putten leidde in 2003 tot rellen met buurtbewoners toen ruim zesduizend nertsen werden 'bevrijd'. Tientallen activisten werden aangehouden.
De VVD vindt dergelijke acties terroristisch. Ook het CDA voelt niks voor de trainingskampen.
Hirsch Ballin zegt dat het volgende week een vreedzame en legale bijeenkomst wordt.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Bomenknuffelaars opgelet! 10-13 augustus trainingskamp
[..]
telegraaf.nl
Gelukkig is de Nederlandse politie redelijk fatsoenlijk en zijn er zat andere manieren om mensen te verwijderenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:08 schreef Fastmatti het volgende:
Oplossing tegen boomknuffelaars is overigens heel simpel. Gewoon de tuinslang erop zetten en binnen het uur smeken ze of ze losgemaakt kunnen worden.
Dit is de nette manierquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig is de Nederlandse politie redelijk fatsoenlijk en zijn er zat andere manieren om mensen te verwijderen.
In Noord Korea, Rusland of de VS misschien. Wij wonen in een beschaafd landquote:
Ja, hier gooit de ME met teddyberen naar krakers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:
In Noord Korea, Rusland of de VS misschien. Wij wonen in een beschaafd land.
Met gepast geweld is niets misquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, hier gooit de ME met teddyberen naar krakers.![]()
Daar gebruiken ze gewoon de wapenstok, rubberen kogels of traangas.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Noord Korea, Rusland of de VS misschien.
Voor (links) tuig wonen we in een beschaafd land. De burger daarentegen heeft behoorlijk last van de politie.quote:Wij wonen in een beschaafd land.
Om iemand te bewegen zichzelf los te maken? Denk dat er wel wat meer geweld wordt toegepast.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze gewoon de wapenstok, rubberen kogels of traangas.
[..]
Ah gossie wat jammer jongenquote:Voor (links) tuig wonen we in een beschaafd land. De burger daarentegen heeft behoorlijk last van de politie.
Nog een overeenkomst met het communisme het moet en zal leiden tot een saaie eenheidsworst.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:29 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begin ook steeds meer op HO te lijken![]()
Reageren op mijn uitgebreide lap tekst is teveel moeite, dus moet je het hier maar weer doen met een oneliner?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
Nog een overeenkomst met het communisme het moet en zal leiden tot een saaie eenheidsworst.
Zie het topic. Heb vandaag een kater en was gister bezig die kater te kweken. En nu ga ik naar huisquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Reageren op mijn uitgebreide lap tekst is teveel moeite, dus moet je het hier maar weer doen met een oneliner?
Dat jij als socialist dit durft te zeggenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nog een overeenkomst met het communisme het moet en zal leiden tot een saaie eenheidsworst.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze gewoon de wapenstok, rubberen kogels of traangas.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is te merken want je democratische systeem kan als gewoonlijk niets fout doen en er is geen andere mogelijkheid dan het democratische en dan vervolgens mij eenzijdig en extremistisch noemen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:16 schreef du_ke het volgende:
Zie het topic. Heb vandaag een kater en was gister bezig die kater te kweken. En nu ga ik naar huis.
En terecht, je moet je af en toe gewoon even thuis meldenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zie het topic. Heb vandaag een kater en was gister bezig die kater te kweken. En nu ga ik naar huis.
Ach, heel deze post gemist, gister. Ik vraag pardonquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, het sprokkelen van punten heeft zo'n vlucht genomen dat ik binnen afzienbare tijd m'n deur mag versieren met drs.
Natuurlijk doe ik dat niet, want dat is aanduiding van een desideratum.
Nooit van omstandigheden van het geval gehoord? Je doet net alsof elke doodsbedreiging een taakstraf krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maker 'kunstwerk Wilders' hoort taakstraf eisen
Een taakstraf voor een doodsbedreiging? Dit land is ziek.
In dat geval een extra zachte aai over de bol.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:52 schreef Monidique het volgende:
Zo, toppertje. Drie dagen achteren zuipen
Inderdaad. Ik vind het ook te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een straf voor iets wat niet gedaan is. Dit land is inderdaad ziek.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
doorgaans krijgt het consumentenvertrouwen en bedrijfslevenvertrouwen een boost in dat jaar nadat ze bekomen zijn van bv. niet nagekomen beloftes en/of andere impopulaire maatregelen door de gekozen president, de president doet er in zijn 2 laatste jaren alles aan om weer weg te poetsen door de economie te stimuleren en andere populaire maatregelen te nemen om zo weer herkozen te kunnen worden en/of zijn partij te steunen, daardoor stijgt de beurskoers en dat zie je hier ook terugquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat is het nut van die statistiek?
pre-election year is het jaar voor het jaar waarin de presidentsverkiezingen zijn, die trend neerwaarts vanaf september en dan aan het eind vh jaar opwaarts is normaal voor de Dow Jonesquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, is er dan ook een verklaring waarom de trend naar beneden is tussen september en november? Aangezien de verkiezingen altijd in november plaatsvinden lijkt me dat dan vreemd.
Ah, foutje van mij. Ik dacht niet aan de definitie van "election year" maar aan het jaar pre-election, de 12 maanden voor de verkiezingen. Hele dag met accounting bezig, begin het te merken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
pre-election year is het jaar voor het jaar waarin de presidentsverkiezingen zijn, die trend neerwaarts vanaf september en dan aan het eind vh jaar opwaarts is normaal voor de Dow Jones
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:20 schreef Monidique het volgende:
Doegie. We gaan. Of zoals SportsIllustrated zou zeggen: Sauffest fangt an!
Ik zei ''getypt'', niet ''geschreven''.quote:
In 1987 was er een crash, mede omdat de Reaganomics niet helemaal bleken te kloppen of fiscaal gebied.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:16 schreef zakjapannertje het volgende:
Today's chart illustrates how the stock market has performed during the average pre-election year. Since 1900, the stock market has tended to outperform during the first six to seven months of the average pre-election year. This year has been somewhat similar in form albeit more volatile than the average pre-election year. Pre-election year performance has tended to be choppy during the second half of the year.
[afbeelding]
kan het woordje Reagan geeneens vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1987)quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
In 1987 was er een crash, mede omdat de Reaganomics niet helemaal bleken te kloppen of fiscaal gebied.
Amerika had enorme begrotingstekorten door Reagans ideeën over de belasting en overfinanciering van defensie, en was dus afhankelijk van Aziatische en Europese landen die dat wilden financieren met obligaties. Dan creeër je wel een economie die erg afhankelijk is van de rente en de dollar. Die onrust was volgens Greenspan ook een mogelijke oorzaak, hoewel definitieve uitsluiting over die crash nooit echt gegeven is. En ook moeilijk te geven is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
kan het woordje Reagan geeneens vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1987)
Speed en hippies?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:34 schreef NightH4wk het volgende:
Haastig wat speed is ook zelden goed.Hippies. [afbeelding]
Oud nieuws ,......quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:35 schreef Gabry het volgende:
Toch weer belachelijk dat marktplaats geen negers meer verkoopt. Hopelijk komt er eerst een OP=OP actie.
Sigme was naar bed, en nu weer wakker.quote:
quote:Hij vindt het belangrijk dat zijn integriteit als minister boven alles verheven moet zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)wen_hoger_dan_mannenquote:Salaris vrouwen hoger dan mannen
ANP
NEW YORK - Jonge Amerikaanse vrouwen die fulltime werken, verdienen in enkele grote Amerikaanse steden inmiddels meer dan mannen. De omslag in inkomensverschil heeft zich in New York voltrokken na 2000 en in een aantal andere steden als Los Angeles en Dallas al iets eerder.
Dat meldde The New York Times vrijdag. Landelijk slinkt het verschil in inkomens tussen mannen en vrouwen maar langzaam en wordt die hier en daar zelfs groter.
In 2005 ontvingen vrouwen tussen 21 en 30 jaar die in New York voltijds werkten 117 procent van wat mannen verdienden, gemiddeld 35.653 dollar (26.027 euro). In de rest van de Verenigde Staten ligt dat aanzienlijk lager, 89 procent van het gemiddelde loon voor mannen.
Tis heerlijk Kobie!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:10 schreef sigme het volgende:
Mogge Muttie.
Mooi weer vandaag! Ik moest maar eens naar buiten.
Anderen die het niet met ze eens zijn direct uitmaken voor van alles en nog wat, of dat nu communist of fascist is. Weer een overeenkomstquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat jij als socialist dit durft te zeggen![]()
Aha, zegmaar zoals mensen die het niet met jou eens zijn voor extremist uitmaken bv.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:
Anderen die het niet met ze eens zijn direct uitmaken voor van alles en nog wat, of dat nu communist of fascist is. Weer een overeenkomst.
Jawel en het is maar net in welke vinexwijk je bent. Als je het over saaie wijken hebt zijn er veel betere voorbeeldenquote:
Heel Zoetermeer bv.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:
Jawel en het is maar net in welke vinexwijk je bent. Als je het over saaie wijken hebt zijn er veel betere voorbeelden.
Dat heeft niets met het wel of niet eens zijn te maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, zegmaar zoals mensen die het niet met jou eens zijn voor extremist uitmaken bv.
Dat ken ik niet zo. Maar de gemiddelde (portiek)flat wijk uit de jaren 60 is ook lekker saaiquote:
Krijg momenteel een overdosis Japanse wijnbessen binnenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:42 schreef sigme het volgende:
Er is echt niets zo heerlijk als 's ochtends in de zon over eigen terrein strunen en even een handvol bessen oppeuzelen. Het ruikt zo fijn, 's morgens vroeg (vroeg, vroeg, nou ja, nog best vroeg dan).
Jij bent echt vermoeiend. En je zogenaamde ruimdenkenendheid wordt met elke uitspraak van je bekrompener.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:19 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft niets met het wel of niet eens zijn te maken.
Mensen die een extreme vorm ergens van nastreven zijn extremisten. Of wou je dat ontkennen (zou weer een prima overeenkomst met de communisten zijn kritiek op hun systeem altijd afdoen door de schuld op iemand anders te schuiven
)?
Du_ke de wijsheid zelve.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:28 schreef Monidique het volgende:
Het leuke is, du_ke heeft gelijk. Zo is bijvoorbeeld Leon de Winter een extremist, omdat hij er meningen op na houdt, die, zeg maar, buiten de main stream vallen. O ja, en voor martelen is en denkt dat buitenlanders alleen maar ellende brengen.
Hoe dan ook! Du_ke heeft gelijk als hij zegt dat... o, nee, ik weet niet of.... hij gelijk heeft. Maar dat maakt niet uit.
Bedoel je daar mij mee of anderentm ?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:34 schreef Monidique het volgende:
Wel vaak een stuk wijzer dan zijn verbale opponenten.
En dan noemt hij mij vermoeiendquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij bent echt vermoeiend. En je zogenaamde ruimdenkenendheid wordt met elke uitspraak van je bekrompener.
Maar ga vooral verder met iedereen extremist of fundamentalist noemen terwijl je je eigen geweldssysteem verheerlijkt.Nog even en je geweldige systeem zorgt er voor dat iedereen die iets tegen de overheid heeft als terrorist bestempeld wordt en opgepakt wordt. Ben jij ook weer gelukkig
Dat hangt ervanaf... wie zijn verbale opponenten zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bedoel je daar mij mee of anderentm ?
pics!quote:
Dat ligt aan het uitgangspunt. Ik neem als uitgangspunt iedereen die geweld rechtvaardigd als dat niet ter verdediging is. Dat maakt een hoop mensen een extremist.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:36 schreef du_ke het volgende:
Is iemand die een zeer radicaal andere vorm ergens van nastreeft een extremist?
Dat lijkt mij een idealist.quote:En is iemand die zich volledig op 1 systeem richt en dat tegen de klippen op blijft verdedigen een extremist?
Mijn uitgangspunt is de democratische rechtstaat waarin geweld op een historisch minimum isquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat ligt aan het uitgangspunt. Ik neem als uitgangspunt iedereen die geweld rechtvaardigd als dat niet ter verdediging is. Dat maakt een hoop mensen een extremist.
Wat is jouw uitgangspunt?
[..]
Dus mensen die via het democratisch proces bv. doodstraf of buitenlanderslanders uitzetten invoeren zijn geen extremisten. Ze gebruiken immers het democratisch rechtsysteen, toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:45 schreef du_ke het volgende:
Mijn uitgangspunt is de democratische rechtstaat waarin geweld op een historisch minimum is.
Een vrije visie, niet gebaseerd op geweld is inderdaad vrij anders dan de geldende norm van wel geweld over heel de wereld.quote:Maar je moet toch erkennen dat jouw ideeen extreem afwijken van watwaar ook ter wereld als "normaal" wordt gezien?
En mensen die met geweld een grote verandering af willen dwingen (want zo zal de introductie van je libertarische heilstaat zijn heb je zelf al aangegeven) vind ik een extremist. Is dat echt zo raar?
Dat zeggen communisten ook altijd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb helemaal NERGENS aangegeven dat ik met geweld een libertarische staat wil oprichten, echt helemaal NERGENS, laat staan dat ik het wil afdwingen.
Bedacht door stedenbouwkundige met socialistische denkbeelden. Een hele slechte combinatie die al veel schade heeft aangericht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat ken ik niet zo. Maar de gemiddelde (portiek)flat wijk uit de jaren 60 is ook lekker saai.
Amsterdamse school wijken van voor de oorlog zijn dan vaak weer wel vrij aardig.
Klinkt logisch. Mensen zelf laten beslissen waar ze willen wonenquote:Staedion pleit voor vrije woningmarkt sociale huurwoningen
terug
01-08-2007
Woonruimteverdeling niet meer van deze tijd
Staedion streeft naar een vrije woningmarkt waarbij keuzevrijheid voor haar klanten centraal staat. Huurders moeten kunnen kiezen, niet alleen ten aanzien van het type woning dat men graag wil, maar ook uit woonmilieus waar men zich thuis voelt. Het huidige model van woonruimteverdeling zoals dat in de regio Haaglanden wordt gehanteerd, belemmert deze keuzevrijheid en moet dan ook op de schop vindt Henk Jagersma, algemeen directeur van Staedion.
“Binnen het huidige model bestaan toewijzingsregels gebaseerd op inkomen, huishoudgrootte en leeftijd. Maar wie zijn wij om te beslissen welke woning past bij welk huishouden? We moeten de huurder veel serieuzer nemen en zelf laten beslissen in welk type woning en wijk men wil wonen.”Staedion is van mening dat het huidige model een schijntransparantie in zich heeft. Mensen die dringend een woning nodig hebben, vluchten naar de vrije sector, omdat zij in het huidige model niet aan bod komen. En juist mensen waarvoor de nood niet hoog is, schrijven zich alvast in om een bepaalde inschrijfduur op te bouwen. De zogenaamde ‘eerlijke verdeling’ die wordt toegepast, betekent eigenlijk niet meer dan symptoombestrijding van een verstoorde woningmarkt. “Een model waarbij een vrije woningmarkt en keuzevrijheid centraal staan, dat is waar de klant op zit te wachten. Dit geeft ons uiteindelijk ook een veel beter inzicht waar de daadwerkelijke tekorten op de woningmarkt moeten worden weggewerkt”, aldus Jagersma.
Concreet pleit Staedion voor een nieuw model zonder algemeen geldende toewijzingscriteria zoals inkomen, huishoudtype en leeftijd. De maatschappelijke taak – het huisvesten van doelgroepen als mensen met een laag of middeninkomen en kwetsbare groepen in de samenleving – die een woningcorporatie heeft, blijft onverkort gehandhaafd. Elke corporatie verplicht zich tot het huisvesten van deze groepen en legt hierover achteraf verantwoording af. Individuele corporaties kunnen in een nieuw model veel meer sturen op leefbaarheid, waardoor meer sociaal stabiele wijken ontstaan. Jagersma: “In de praktijk kan dat betekenen dat mensen met een sociale binding met een wijk of gemeente eerder in aanmerking komen. Maar heeft juist het ontbreken van deze sociale binding de afgelopen jaren niet tot leefbaarheidsproblemen geleid?”
“Natuurlijk vergt het nog denkwerk om te komen tot een nieuwe methodiek, maar graag wil ik hiermee de discussie openen die we verder met onze partners binnen de regio Haaglanden gaan voeren”.
Ik heb voldoende vertrouwen in het verstand van de Nederlandse bevolkingquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus mensen die via het democratisch proces bv. doodstraf of buitenlanderslanders uitzetten invoeren zijn geen extremisten. Ze gebruiken immers het democratisch rechtsysteen, toch?
Extremisme hoeft niet samen te gaan met geweldquote:Wilders kan je dan geen extremist noemen, columnisten die het democratische vrije woord gebruiken ook niet, nog zo min als je mij extremist kan noemen omdat ik dat vrije woord wat democratisch is verkozen en daarbij ook nog eens 0,0 geweld gebruik.
Er zijn verschillende vormen van democratie de een werkt beter dan de ander. Sommige functioneren ronduit slecht. De Nederlandse variant is zeker niet onaardig ondanks alle fouten.quote:Overigens werken je democratische vriendjes aan de andere kant van het water wel aan dat historische minimum van je aan deze kant van de plas. Ze komen nog democratie brengen ook.![]()
[..]
Je wilt het op democratische wijze invoeren. Dus volgens jou met geweld. Of is democratie met libertariers aan de macht plotseling niet meer geweldadigquote:Een vrije visie, niet gebaseerd op geweld is inderdaad vrij anders dan de geldende norm van wel geweld over heel de wereld.
Ik heb helemaal NERGENS aangegeven dat ik met geweld een libertarische staat wil oprichten, echt helemaal NERGENS, laat staan dat ik het wil afdwingen.
Daarom zeg ik ook beide extremen lijden tot veel ellendequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bedacht door stedenbouwkundige met socialistische denkbeelden. Een hele slechte combinatie die al veel schade heeft aangericht.
Perfect weer om na het klussen in de zon een biertje (of 3) te drinken.quote:
Ik mis je moeder.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:18 schreef Sidekick het volgende:
Perfect weer om geen bikini te dragen, zou ik zeggen.
Waarschijnlijk topless.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
KlowJow draagt ook graag bikini's?
Daar heb ik mijn koelies voor. Ik draag niets, veel te veel werk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
KlowJow draagt ook graag bikini's?
My momma is so huge, they should declare you an Olympic champion for missing her.quote:
Ik ook, daarom acht ik ze in staat om hun eigen keuzes te maken en die niet te laten dicteren door de overheid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:17 schreef du_ke het volgende:
Ik heb voldoende vertrouwen in het verstand van de Nederlandse bevolking
Als diegene iemand doodschiet vanuit een andere reden dan zelfverdediging komt ie gewoon netjes voor de rechter en krijgt hij netjes straf.quote:Maar als meer dan 2/3 van de stemmers graag de doodstraf wil dan is dat voldoende grond. In je libertarische heilstaat zou zo'n boef al lang doodgeschoten zijn door een huiseigenaar die van mening was dat hij te dicht in de buurt van z'n erf kwam.
Geen geweld willen en niet mee willen doen aan het aanvallen van souvereine landen is extreem? Dan ben ik graag extreem.quote:Extremisme hoeft niet samen te gaan met geweld. Het gaat om de nagestreefde doelen. Als je doelen erg extreem zijn ben je een extremist
.
Heeft dat met Nederland te maken of omdat we een andere vorm van democratie hebben die totaal niet te vergelijken is met andere landen? Volgens mij lijkt onze democratie nl. erg veel op alle democratieen. Dat mensen wat anders kiezen doet daar helemaal niets aan af.quote:Er zijn verschillende vormen van democratie de een werkt beter dan de ander. Sommige functioneren ronduit slecht. De Nederlandse variant is zeker niet onaardig ondanks alle fouten.
Via een democratisch proces zal helaas de enige manier zijn omdat het huidige systeem zichzelf in stand houdt.quote:Je wilt het op democratische wijze invoeren. Dus volgens jou met geweld. Of is democratie met libertariers aan de macht plotseling niet meer geweldadig?
Wat ook niet anders kan omdat nooit iedereen vrijwillig met zoiets in zal stemmen.
Wat wil je weten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:39 schreef NightH4wk het volgende:
Wat een ex-mods hier. Nog wat sappige anecdotes van achter de schermen?
Gelukkig biedt de overheid zoveel geluk dat ze gevoed moeten worden door private organisaties.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:18 schreef du_ke het volgende:
Daarom zeg ik ook beide extremen lijden tot veel ellende.
Juist en vooralsnog is die keuze de democratische rechtstaatquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ook, daarom acht ik ze in staat om hun eigen keuzes te maken en die niet te laten dicteren door de overheid.
[..]
Daarom je bent voor geweld op basis van zogenaamde zelfverdediging. Goede reden om je vooral geen wapens te staan.quote:Als diegene iemand doodschiet vanuit een andere reden dan zelfverdediging komt ie gewoon netjes voor de rechter en krijgt hij netjes straf.
Ieder geval van (poging tot) moord of geweld moet zorgvuldig onderzocht worden. Lijkt mij niet meer dan logischquote:Nu is het zo dat als een inbreker mijn huis in komt en ik hem met een vleesmes neersteek, omdat hij niet reageerde op mijn verzoek om spullen terug te geven en op te rotten, dat ik het gevang in draai. De manier om dat te voorkomen is door toe te laten dat iemand anders mijn spullen steelt en er maar gewoon bij te staan kijken.
[..]
Je ideeën over de inrichting van samenlevingen zijn extremistischquote:Geen geweld willen en niet mee willen doen aan het aanvallen van souvereine landen is extreem? Dan ben ik graag extreem.
[..]
De meeste landen met een met NL goed vergelijkbaar democratisch systeem doen het dan ook primaquote:Heeft dat met Nederland te maken of omdat we een andere vorm van democratie hebben die totaal niet te vergelijken is met andere landen? Volgens mij lijkt onze democratie nl. erg veel op alle democratieen. Dat mensen wat anders kiezen doet daar helemaal niets aan af.
Oh nee maar de vorm bepaalt wel een aanzienlijk deel van de inhoud.quote:De inhoud is niet gelijk aan de vorm.
[..]
Je bent dus gewoon voor geweldquote:Via een democratisch proces zal helaas de enige manier zijn omdat het huidige systeem zichzelf in stand houdt.
Een democratie met libertariers aan de macht zal heel erg snel krimpen. Natuurlijk moet dat proces geleidelijk gaan en niet van dag 1 op 2, maar het geweld zal heel snel krimpen.
Dan en als enzo. Het blijft bij vage theorie die helaas voor jou in de praktijk niet zal werken.quote:Daar hoeft niet persee geld van de overheid bij. Als er voldoende libertariers gevonden worden kunnen die mensen best betaald worden vanuit die mensen ipv. vanuit de staat. Dan kunnen de ministers gewoon het staatsgeld weigeren en leven van giften.
Er is dan geen gedwongen afpersing.
Als jij dat libertarische systeem of democratisch of op andere wijze invoert dan gaat dat gepaard met (in jouw ogen of dat geweld moet plotseling heel anders zijn dan het democratischequote:Democratie zonder geld van de burger gebruiken om een libertarische staat in de te richten is geen geweld. Er zit een eenmalige mate van dwang in dat mensen eindelijk vrij worden, maar daarna kunnen ze prima weer hun eigen systeen opzetten voor diegene die dat willen.
Onze democratie heeft inderdaad een erg groot draagvlak dat blijkt wel uit de verkiezingenquote:Niets of niemand zal ze tegenhouden om hetzelfde systeem op te zetten zolang ze maar niet mensen verplichten om mee te doen aan dat systeem. Als jouw systeem zo geweldig is moet je toch makkelijk bergen mensen bij elkaar krijgen om vrijwillig geld te geven aan jou, wat je dan over de kansarmen kan uitspreiden?
Neuh niet opvallend. op school wordt je geleerd dat het communisme niet werkt. Dat kan omdat mensen ook echt geprobeerd hebben het toe te passen.quote:Dat 'mijn' systeem niet in een keer ingevoerd kan worden is omdat simpelweg heel veel mensen het niet kennen. Het wordt niet geleerd op scholen, terwijl het communisme wel wordt geleerd. Opvallend niet?
Onze opkomst is erg matig als je dat vergelijkt met bv. Frankrijk. Draagvlak voor is niet hetzelfde als stemmen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:39 schreef du_ke het volgende:
Onze democratie heeft inderdaad een erg groot draagvlak dat blijkt wel uit de verkiezingen.
Dat had ik al uitgelegd. Bijna niemand kent het, zelfs mijn kraker hippie punkervrienden hadden er nog nooit van gehoord. Als zelfs een belachelijke one-issue partij als een peta en reli spinoff als de PvdD in het parlement kan komen zie ik niet in waarom, met voldoende bewustwording, een libertarische partij er niet zou kunnen komen.quote:Als jouw systeem daadwerkelijk enige potentie heeft waarom is je grootste libertarische partij er dan nog niet?
Schavuitquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn lieve daad voor vandaag is weer gedaan. Vodka gekocht voor 15-jarigen die voor mij geweigerd werden.![]()
Als ze met z'n tweeen doodgaan aan een .33 kontflesje vodka dan verdienen ze het om dood te gaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:09 schreef ijsbrekertje het volgende:
Als ik morgen in de krant lees dat er 15-jarigen in coma liggen in Alphen a/dR, dan laat ik mijn volksvertegenwoordigers kamervragen stellen.
Wie zei er dat de Nederlandse overheid niets aan de file-problemen doet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Ons systeen: Een vriendin van mijn zit nu in Spanje, al een tijdje, krijgt een uitkering, krijgt op de kosten van de overheid een Spaanse cursus en huursubsidie om zich te settelen in Spanje.
Woohoo!
Ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:39 schreef NightH4wk het volgende:
Wat een ex-mods hier. Nog wat sappige anecdotes van achter de schermen?
HUH?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wie zei er dat de Nederlandse overheid niets aan de file-problemen doet?
Nee, die belasting is voor Spanje.quote:Maar krijgt de Nederlandse overheid dan ook de belasting als ze een baan heeft in Spanje?
Als half Nederland in Spanje zou wonen, dan stond de rest van Nederland niet meer in de file.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:10 schreef Boze_Appel het volgende:
HUH?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn lieve daad voor vandaag is weer gedaan. Vodka gekocht voor 15-jarigen die voor mij geweigerd werden.![]()
Had ze gelijk een paar goede recepten gegeven.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben de vliegende postbode, ik ben.quote:
Volgende hoofdstuk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben de vliegende postbode, ik ben.
Of gewoon heel erg eenzaam.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:29 schreef Sidekick het volgende:
Twee keer gewonnen, ik heers en ik ben goed.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:22 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niet wat men daar post.
Zo bedoelde ik het niet.quote:
Zonquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:18 schreef Sidekick het volgende:
Perfect weer om geen bikini te dragen, zou ik zeggen.
Je kan niet winnen zonder dat iemand anders verliest, dus ik ben niet alleen. Zero-sum spelletjes.quote:
Monidique is groot en ik ben zijn profeet.quote:
Hebben jullie ook een boek?quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:43 schreef Sidekick het volgende:
Monidique is groot en ik ben zijn profeet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |