Ik heb tijdens geschiedenis niets van een dictatuur in Nederland in de afgelopen jaren meegekregen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:05 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Ookal geloof je in de islam,
de nederlandse kaas cultuur zul je respecteren of je het wil of niet.
Met deze mening kan ik nog wel wat, maar dat 'angstzaaien' vond ik echt een beetje raar en vergezocht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat hele verplicht trots zijn op een land om redenen die enkele politici opdreunen, die menen te spreken -wat dat betreft- namens de massa, daar kun je veel van zeggen, maar dat heeft niets meer met trots te maken. Niemand bepaalt waar je trots op moet zijn, trots zijn op iets ontwikkel je zelf.
Verplicht volkslied zingen is slechts een onderdeel van opgelegde trots, nja, noem het maar iets anders.
Zelfs in de US is het niet eens verplicht, en hier wil TS het gaan verplichten? Kom nou.
Nu voel ik mij persoonlijk geraakt. Nergens plaats ik dat ik niet trots ben op Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat "zo min mogelijk verplichtingen vanuit de overheid" is achterhaalde koek. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met dat gelul over vrijheid blijheid. Hup, je bent een burger van Nederland en je zult je gedragen volgens de norm die de Nederlandse staat je oplegt. Dat hoort er nu eenmaal bij. Nederlanders zijn niet trots op Nederland en dat is een schande. Dan is het maar schijntrots, maar ze zullen er openlijk voor uitkomen dat ze trots zijn... en dan kun je realiseren doormiddel van het propageren van allerlei Nederlandse zaken richting onze kinderen!
als IETS een Nederlandse norm is, is het wel onze ruime individuele vrijheid (althans ruimer dan in landen als Turkije bijv.)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat "zo min mogelijk verplichtingen vanuit de overheid" is achterhaalde koek. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met dat gelul over vrijheid blijheid. Hup, je bent een burger van Nederland en je zult je gedragen volgens de norm die de Nederlandse staat je oplegt. Dat hoort er nu eenmaal bij. Nederlanders zijn niet trots op Nederland en dat is een schande. Dan is het maar schijntrots, maar ze zullen er openlijk voor uitkomen dat ze trots zijn... en dan kun je realiseren doormiddel van het propageren van allerlei Nederlandse zaken richting onze kinderen!
De vlag omhoooog, de rijen dicht gesloootenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh en die ruime individuele vrijheid vind jij een positieve eigenschap? Bovendien bestaat die vrijheid helemaal niet in werkelijkheid, ook al doen we met zijn allen net alsof.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:16 schreef sneakypete het volgende:
[..]
als IETS een Nederlandse norm is, is het wel onze ruime individuele vrijheid (althans ruimer dan in landen als Turkije bijv.)
Dat is nu juist iets om trots op te zijn. Als je vervolgens weer gaat afdwingen en opleggen, doe je afbreuk aan iets waar juist in Nederland zo hard voor geknokt is.
Stel jij nu dat, vanwege het feit dat absolute vrijheid van expressie of mening in Nederland niet bestaat, men eigenlijk andere vrijheden ook maar moet inleveren, omdat dat volgens jou wel beter zal zijn?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:21 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh en die ruime individuele vrijheid vind jij een positieve eigenschap? Bovendien bestaat die vrijheid helemaal niet in werkelijkheid, ook al doen we met zijn allen net alsof.
Ik vind individuele vrijheid inderdaad een stuk belangrijker dan of er een stel kiddo's trots gedrilld worden om trots te zijn op Nederland. Ik vind Nederland het beste land ter wereld om in te wonen, zoals het nu is. Ik kan er niks aan doen. En dat is dankzij de vrijheden hier. Ik zie het nut van trots niet zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:21 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh en die ruime individuele vrijheid vind jij een positieve eigenschap? Bovendien bestaat die vrijheid helemaal niet in werkelijkheid, ook al doen we met zijn allen net alsof.
Kaascultuur? Die is niet Nederlands maar Hollands en daarvoor heb ik geen enkel respect!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:05 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Ook al geloof je in de islam,
de nNederlandse kaas cultuur kaascultuur zul je respecteren of je het wil of niet.
Daar lijkt het wel op, maar ik zie iets anders.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:34 schreef sneakypete het volgende:
De grap is vooral dat je je kunt afvragen waarop je dan trots moet zijn. Hier zie je het al. De een hecht aan onze vrijheden, de ander wil terug naar af. Wie is er dan nu werkelijk trots op ons landje?
Thanks.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:52 schreef floris.exe het volgende:
Ik vind het een goed voorstel van de TS. Andere landen doen ook veel aan het kweken van enige respect en waardering voor de eigen natie en niet zelden gebeurt dat onder andere middels het verplicht zingen van het volkslied. In Nederland is het helaas altijd de gewoonte om juist niet trots te zijn op Nederland. Nou, daar mag verandering in komen.
Super idee, EG!
De rest van de kritiek laat je wijselijk langs je heen gaan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |