Alsof iemand zich nog druk maakt om Napoleon dezer dagen? Bovendien de amerikanen heb ook nog hele bloedige burgeroorlog gehad niet zo lang geleden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Amerika is (met 1 staat als uitzondering) altijd een unie geweest. De Europese landen hebben altijd oorlog met elkaar gevoerd. Je kunt 1000 jaar oorlog niet in 50 jaar vergeten en doen alsof "we" nu allemaal Europeanen zijn. De kans dat het Europese project mislukt is groter dan de kans dat de EU over 200 jaar nog bestaat.
De Verenigde Staten zijn een hoop veroverde lappen grond bij elkaar die heel snel bevolkt zijn door oorspronkelijk Engelse kolonisten en ook andere inwijkelingen die zeer snel assimileerden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Amerika is een land, Europa niet en zal dat ook nooit worden.
Ik hoorde onlangs nog een Brit zeggen waarom hij geen Fransen vertrouwd : "We hebben 2x 5 jaar oorlog gevoerd met de Duitsers, maar we zijn de 700 jaar ervoor bijna constant in oorlog met Frankrijk geweest"quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Amerika is (met 1 staat als uitzondering) altijd een unie geweest. De Europese landen hebben altijd oorlog met elkaar gevoerd. Je kunt 1000 jaar oorlog niet in 50 jaar vergeten en doen alsof "we" nu allemaal Europeanen zijn. De kans dat het Europese project mislukt is groter dan de kans dat de EU over 200 jaar nog bestaat.
Het is daar nergens wettelijk verplicht, alhoewel het op zommige plekken zo'n ritueel is geworden dat mensen verwachten dat iedereen meedoet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:55 schreef Victor_Eremita het volgende:
In Amerika hoef je trouwens niet elke dag het volkslied zingen, maar wel de Pledge of Allegiance opdreunen. En ook dat is niet verplicht. Althans, zo is het op scholen in New Jersey.
De Amerikanen begonnen ook als, en zijn nog steeds een mikmak van volken, volken die mook die oorlogen meemaakten. Ik denk dat Europa een goede kans heeft, maar er moet wel wat aan de mentaliteit veranderen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat zegt meer over die Brit dan over de kansen van een eenheid binnen de Europese landen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoorde onlangs nog een Brit zeggen waarom hij geen Fransen vertrouwd : "We hebben 2x 5 jaar oorlog gevoerd met de Duitsers, maar we zijn de 700 jaar ervoor bijna constant in oorlog met Frankrijk geweest"
Het verplicht blèren van het volkslied elke ochtend, zoals in andere landen, is alleen maar goed voor angst zaaien. Dat de Amerikaanse markt nou draait op defensie, en dat dat nu beter draait als je zorgt dat de bevolking een beetje bang voor buitenlanders is, kan ik ook niets aan doen. Wij hebben een totaal andere industrie, dus geeft het ons economisch verlies om het in te voeren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:52 schreef floris.exe het volgende:
Ik vind het een goed voorstel van de TS. Andere landen doen ook veel aan het kweken van enige respect en waardering voor de eigen natie en niet zelden gebeurt dat onder andere middels het verplicht zingen van het volkslied. In Nederland is het helaas altijd de gewoonte om juist niet trots te zijn op Nederland. Nou, daar mag verandering in komen.
Super idee, EG!
Gezamelijk een liedje zingen = angstzaaienquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het verplicht blèren van het volkslied elke ochtend, zoals in andere landen, is alleen maar goed voor angst zaaien.
De economie is ondergeschikt aan het nationale identiteitsgevoel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het verplicht blèren van het volkslied elke ochtend, zoals in andere landen, is alleen maar goed voor angst zaaien. Dat de Amerikaanse markt nou draait op defensie, en dat dat nu beter draait als je zorgt dat de bevolking een beetje bang voor buitenlanders is, kan ik ook niets aan doen. Wij hebben een totaal andere industrie, dus geeft het ons economisch verlies om het in te voeren.
Daarom: tegen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:56 schreef floris.exe het volgende:
[..]
De economie is ondergeschikt aan het nationale identiteitsgevoel.
Dat komt omdat jij een egoïst ben, kennelijk. Mensen die wèl denken in termen van gemeenschapszin en sociale bewogenheid, die zien wèl het nut in van die "blèrende kids."quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]. Yeah right. Ik heb liever wat meer op m'n bankrekening staan en een gezonde economie dan blèrende kids.
De gezondheid van deze economie even daargelaten, maargoed.
Dat hele verplicht trots zijn op een land om redenen die enkele politici opdreunen, die menen te spreken -wat dat betreft- namens de massa, daar kun je veel van zeggen, maar dat heeft niets meer met trots te maken. Niemand bepaalt waar je trots op moet zijn, trots zijn op iets ontwikkel je zelf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Gezamelijk een liedje zingen = angstzaaien
Natuurlijk, omdat ik zo min mogelijk verplichtingen vanuit de overheid wil ben ik de egoïst.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:02 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij een egoïst ben, kennelijk. Mensen die wèl denken in termen van gemeenschapszin en sociale bewogenheid, die zien wèl het nut in van die "blèrende kids."
Ookal geloof je in de islam,quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:32 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe ga je dit dan oplossen op islamitische scholen? En mensen met een andere nationaliteit?
Hoezo, is er geen burgeroorlog geweest tussen Noord en Zuid (dus tussen een aantal staten dat gedewongen samenleefde) ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat "zo min mogelijk verplichtingen vanuit de overheid" is achterhaalde koek. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met dat gelul over vrijheid blijheid. Hup, je bent een burger van Nederland en je zult je gedragen volgens de norm die de Nederlandse staat je oplegt. Dat hoort er nu eenmaal bij. Nederlanders zijn niet trots op Nederland en dat is een schande. Dan is het maar schijntrots, maar ze zullen er openlijk voor uitkomen dat ze trots zijn... en dan kun je realiseren doormiddel van het propageren van allerlei Nederlandse zaken richting onze kinderen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat hele verplicht trots zijn op een land om redenen die enkele politici opdreunen, die menen te spreken -wat dat betreft- namens de massa, daar kun je veel van zeggen, maar dat heeft niets meer met trots te maken. Niemand bepaalt waar je trots op moet zijn, trots zijn op iets ontwikkel je zelf.
Verplicht volkslied zingen is slechts een onderdeel van opgelegde trots, nja, noem het maar iets anders.
Zelfs in de US is het niet eens verplicht, en hier wil TS het gaan verplichten? Kom nou.
[..]
Natuurlijk, omdat ik zo min mogelijk verplichtingen vanuit de overheid wil ben ik de egoïst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |