En dan lopen ze weer te klagen dat we straks weer problemen krijgen met de stroomvoorzieningenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:56 schreef it_was_me het volgende:
[..]
nee hoor wij zetten gewoon de airco aan!
zou zomaar kunnen, al ziet het er niet naar uit dat het enorm zwaar gaat worden. Lijkt wat mij betreft meer op een zomerse onweersbui die er gewoon een beetje bijhoort dezse tijd van het jaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:04 schreef IkWilbert het volgende:
Dit weekend lekker weer. En maandag misschien onweer?
nos tt zegt dinsdag een terugval naar 22 graden,knmi zegtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:04 schreef IkWilbert het volgende:
quote:Misschien dat later op de maandag de atmosfeer weer onstabieler wordt wanneer een nieuwe onweersstoring zich boven Zuidwest-Frankrijk ontwikkelt en onze kant opkomt. Het is nog onzeker. Het warme weer kan in zo’n situatie nog gemakkelijk een aantal dagen aanhouden met een lokale onweersbui, maar wanneer de uitloper van lage druk in de bovenlucht eenmaal doorkomt, is het afgelopen met de pret.
Jou zie ik dus nooit op vakantie gaan naar Spanje.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kortom, laat het maar bij aantal buien met 22 graden blijven, geen gekloot met 30 graden en 2 dagen later weer 22 graden
Curaįaoquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:05 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Jou zie ik dus nooit op vakantie gaan naar Spanje.![]()
Zit geen onweer in de lucht. Zijn wel wat buitjes, maar stellen heel weinig voor.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:20 schreef teigan het volgende:
Kan het zijn dat er wat onweer in de lucht zit? Mijn lief dacht dat hij het zag weerlichten..
kans lijkt mij nul. Misschien vuurwerk ergens in de verte dat reflecteert op de wolken?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:20 schreef teigan het volgende:
Kan het zijn dat er wat onweer in de lucht zit? Mijn lief dacht dat hij het zag weerlichten..
Zeker weten? Van dat weekend dan hč.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:04 schreef IkWilbert het volgende:
Het ziet er goed uit hoor!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker weten? Van dat weekend dan hč.
Oke dan de raam open!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan lopen ze weer te klagen dat we straks weer problemen krijgen met de stroomvoorzieningen![]()
Hey, alsof dat helptquote:
Ja raam dicht is ook te warm!quote:
Raam dicht, witte laken voor het raam doen, helpt altijdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:31 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja raam dicht is ook te warm!
Wat dan??
Ik denk dat ik maar gewoon de airco gebruik
ramen open aan de kant waar de zon niet staat, en zonwering neer waar de zon wel staat. Zo moeilijk is het niet.quote:
Ik snap het niet,waarom heb je zo een hekel aan die hitte?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van mij mag die hitte weg blijven![]()
Ik heb het niet zo op hittequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:11 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik snap het niet,waarom heb je zo een hekel aan die hitte?
28graden vind ik trouwens wel meevallen.![]()
En zeg dat maar niet te snel, volgende week alles weer wegquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:42 schreef INViCTuS het volgende:
28 graden is prima. zon erbijeindelijk!! helemaal klaar met die kut regen. een onweersbui mag wel en daar zit regen bij dat weet ik maar daar maak ik dan een uitzondering op.
Voor zover ik nu kan zien is het alleen dit weekend en beging volgende week lekker warm. Dat is toch wel vol te houden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:50 schreef Eveli het volgende:
Ik moet die warmte ook niet zo...word ik sloom en zweterig van.
Hier zal het wel met een onweersbui blijven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:26 schreef Jodelaar het volgende:
En maandag zwaar tot zeer zwaar onweer daar
Veel warmer is dan ook nie nodig vind ik... Je kan d'r nog net alles mee doen... maar boven de 30 niet meer...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:11 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik snap het niet,waarom heb je zo een hekel aan die hitte?
28graden vind ik trouwens wel meevallen.![]()
Ja hoor dat kan wel. Morgen moet ik de hele dag werken, maar heb daar binnen wel een ventilator staan. Zondag ga ik naar een buiten-evenement, dus dan is goed weer wel fijn, hopen dat het niet te fijn is, maar in ieder geval wel goed insmeren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:06 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Voor zover ik nu kan zien is het alleen dit weekend en beging volgende week lekker warm. Dat is toch wel vol te houden?![]()
"t Zal wel weer rond de 300 zijn hier in Limburgquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:50 schreef INViCTuS het volgende:
Dit weer mag nog wel 3 maanden blijvenuitermate prima.
Nope, verwacht er niet te veel van.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:38 schreef JohnFoK het volgende:
kans op zwareonweersbuien morgen?
Ik vind dit eigenlijk ook te warm,je kan gewoon niets doen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
29.1
Mah lasagna buiten zettenquote:
http://www.buienradar.nl/ onderaan ff op de naam van het weerstation klikken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:10 schreef E.T. het volgende:
Kan je ergens nakijken wat de waarnemingen de afgelopen 24 uur waren?
Ik had vanmiddag geen verbinding en wil nog wel ff kijken hoe de standen toen waren officieel..
quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/ onderaan ff op de naam van het weerstation klikken.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:20 schreef E.T. het volgende:
[..]ik had daar nog nooit verder naar beneden gescrolld
helaas pindakaas.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef Againzender het volgende:
Condities voor stevig onweer morgen lijken helaas niet aanwezig, dit gaat een relatief rustige overgang naar koel weer worden lijkt het...
ach ja, smaken verschillenquote:
Yups, voor mij hoeft die hitte nietquote:
ik vond het wel weer even lekker, hoef ik de babykamer zo niet warm te stoken als de baby komtquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yups, voor mij hoeft die hitte nieten strak blauwe lucht, geef mij maar een vette storm
volgens mij werd de hitte van 2003 ook zonder noemenswaardig noodweer verdreven, ookal was het toen enorm heet geweest de gehele zomer. Dat was wel een anticlimax te noemen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:00 schreef Fredo55 het volgende:
Enkele dagen boven de 25 graden en daarna een overgang naar koel weer zonder
onweer vind ik behoorlijk kut. Net zoals die 17-07-04, zo zou het moeten zijn.![]()
Oke zonder onweer iddquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:00 schreef Fredo55 het volgende:
Enkele dagen boven de 25 graden en daarna een overgang naar koel weer zonder
onweer vind ik behoorlijk kut. Net zoals die 17-07-04, zo zou het moeten zijn.![]()
quote:Tegen de middag vallen in het westen de eerste buien. Later in de middag is het oostelijk deel van het land aan de beurt, vooral daar kunnen enkele pittige onweersbuien vallen, soms met windstoten tot maximaal 75 km/uur
Als je de vertikaalbeweging vergelijkt met de neerslag kaarten lijkt het erop dat de roze plek in NL gewoon regen voorspelt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 09:27 schreef richie29 het volgende:
Het lijkt er toch niet echt op dat we het zonder onweer moeten doen, toch?
Voor vanavond is toch wel wat te verwachten, hoorde ik op het nieuws.
Oh en kan iemand mij vertellen wat dit nou betekend? Ziet er zwaar spannend uit
Vertikaalbeweging..
[afbeelding]
Bron
Dat vond ik dus ook al vreemd...en ook de cape+lifted index (ook daarvan heb ik geen idee wat dat precies isquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:39 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als je de vertikaalbeweging vergelijkt met de neerslag kaarten lijkt het erop dat de roze plek in NL gewoon regen voorspelt.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:43 schreef Adelante het volgende:
zonde, kon wel wennen aan een paar weken dit weer...
Ik ben benieuwdquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:49 schreef DJKoster het volgende:
http://www.buienradar.nl/
Op 6 augustus was het in heel Nederland mooi weer. Héel Nederland?
http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htmquote:Op maandag 6 augustus 2007 09:27 schreef richie29 het volgende:
Het lijkt er toch niet echt op dat we het zonder onweer moeten doen, toch?
Voor vanavond is toch wel wat te verwachten, hoorde ik op het nieuws.
Oh en kan iemand mij vertellen wat dit nou betekend? Ziet er zwaar spannend uit
Vertikaalbeweging..
[afbeelding]
Bron
Je zit lekker in de schaduw ja. Hier blijft het nog wel ff zonning.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef Fredo55 het volgende:
Hier vrijwel windstil, grijs en erg benauwd,het zal straks wel beginnen met regenen.
Estofex doet me vermoeden dat er wel onweer voor het westen inzit,ik kan het natuurlijk ook mishebben.![]()
Stoer! Ik heb het nog niet helemaal doorgelezen, maar heb wel een beetje een idee wat het doet nou.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htm
KIjk daar maar eens. Worden 'alle' wetterzentrale kaarten uitgelegd.
quote:Campings Pyreneeën ontruimd
AMSTERDAM - Honderden toeristen in de Pyreneeën zijn geëvacueerd na hevig noodweer op de grens tussen Frankrijk en Spanje. De campings, een bij het stadje Llanos en een bij Biescas in de Pyreneeën, liepen door zware regenval helemaal onder water.
De geëvacueerde driehonderd toeristen zijn ondergebracht in sporthallen. Onduidelijk is of er Nederlanders bij zijn. Tien jaar geleden vernielde een enorme modderstroom in Biescas een groot aantal tenten en caravans. Er vielen toen 82 slachtoffers. Probleem was dat veel kampeerders in opgedroogde rivierbeddingen stonden.
In de nu groep geëvacueerden vanmorgen zitten ieder geval veel Fransen. Vier Fransen moesten worden ontzet uit hun auto, die door het water was meegesleurd, meldde de Guardia Civil.
hm... lijkt allemaal naar duitsland te trekken...quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:38 schreef Fredo55 het volgende:
Tzal hier straks wel ophouden met regenen,
Die onweersbui in Luxemburg ziet er wel wreed uit..
Dat had ik vanochtend al door.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alleen het oosten krijgt onweer, de rest kan beter maar nuttige dingen gaan doen
Ik aantal dagen terug alquote:
in het oosten moet ik het ook nog zien.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alleen het oosten krijgt onweer, de rest kan beter maar nuttige dingen gaan doen
11 gradenquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit vind ik indrukwekkender
[afbeelding]
zou best nog kunnen hoor met de warmte die daar nog hangt. Maar het trekt zo langzaam dat ik het voorlopig niet zie gebeuren eigenlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:50 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
in het oosten moet ik het ook nog zien.
Het heeft toch wel ff flink geregend in Eindhoven andersquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:43 schreef DemonRage het volgende:
Het zielige neerslaggebiedje boven Nederland lost op...
nog steeds niets..quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:24 schreef ACT-F het volgende:
Hier regent het nu heel licht. Hoe is dat in Enschede?
die lezen volgens mij nog het bericht van vanmiddag voor. Toen zeiden ze dit ook al... geen idee waar zij de gegevens vandaan halen want er klopt geen hol vanquote:
ik heb 3FM wel vaker gemaild dat ze hun weerberichten eens wat vaker moeten updaten, maar daar verder geen reactie op gekregen....quote:
PMén mag altijd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
offtopic:
he beeb, is je vrouw nog te pm-en op dit uur?
Jij bent niet ongeduldig hčquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
snap ik, maar ja als ze slaapt heb ik er nu ff niets aan
nee hoor helemaal nietquote:
van de regen? of....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik kom net van de kroeg. Wat een pest pokke weer zeg. Mijn broek is zeiknat
doe eens je mond houden jijquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:33 schreef Party_P het volgende:
saai weer vandaag. Blij dat ik morgen in het vliegtuig zit naar het zonnige zuiden (turkije)
Er is ook een bui ontstaan tussen Rotterdam en Gouda zo te zien, kennelijk is de zaak onstabiel genoegquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:29 schreef Fredo55 het volgende:
Je ziet de bloemkolen hier gewoon groeien.![]()
Die bui verplaatst zich ook langzaam zeg..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:11 schreef E.T. het volgende:
Ik had daarnet het licht aangedaan.. het werd donker ten oosten van Rotterdam![]()
Paar hele grote druppels gevallen en er valt af en toe nog een spetter nu en het wordt weer lichter
De zon is niet voor jou bedoeld hoorquote:
Boeiendquote:
Ik geloof dat Helga van Leur er nog niet uit was of dat een valse echo is of niet...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:58 schreef Party_P het volgende:
Huh op buienradar iets opmerkelijks. De grote bui trekt naar noorden terwijl er in Noord Brabant een bui richting Oosten/zuid-oosten trekt.
Half uur later hangt hij nog op dezelfde plek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik geloof dat Helga van Leur er nog niet uit was of dat een valse echo is of niet...
Ík was er wel uit dat het een valse echo isquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Half uur later hangt hij nog op dezelfde plek.![]()
Ik zat ook al te twijfelen hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ík was er wel uit dat het een valse echo is.
Is geen valse echoquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ík was er wel uit dat het een valse echo is.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:06 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Is geen valse echo. Kijk maar op weerwoord.
Iddquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:42 schreef Fredo55 het volgende:
Dat ding blijft de hele avond daar hangen zowat.![]()
Zijn de wolken nog niet leeg?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef Muchacha20 het volgende:
Ik zit onder die wolk die de hele avond al blijft hangen en dat is te merken ook aan de hoeveelheid regen die constant naar beneden komt
Die buien blijven ook maar hangen zeg,de ene gaat naar het noorden,de andere naar het zuiden.quote:Bron: Het Nieuwsblad:
DE PANNE/KOKSIJDE - De Westhoek wordt geteisterd door wateroverlast. De brandweer moest al talloze keren tussenbeide komen. Vooral De Panne en Koksijde zijn zwaar getroffen.
Vanmorgen rond 5 uur was er een wolkbreuk die meerdere straten zette. Er zijn ook talloze kelders en garages ondergelopen. In De Panne zou het water op sommige plaatsen een meter hoog staan. 'Vooral in De Panne liepen kelders onder water', verklaarde burgemeester Marc Vanden Bussche aan vrt.
ja, ziet er hoogst merkwaardig uit op de radarquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:32 schreef Fredo55 het volgende:
2 buien schuiven gewoon over elkaar heen.![]()
Daar in de Westhoek hebben ze een aantal weken geleden ook al veel last gehad. Poperinge was toen toch onder water gelopen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:58 schreef Fredo55 het volgende:
Wateroverlast aan de Belgische kust.
[..]
Die buien blijven ook maar hangen zeg,de ene gaat naar het noorden,de andere naar het zuiden.
Ik hoop niet op regen,moet straks nog weg.![]()
Ja klopt, heb het gevoel dat ik straks heel wat regen ga krijgen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar in de Westhoek hebben ze een aantal weken geleden ook al veel last gehad. Poperinge was toen toch onder water gelopen?
Iddquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:58 schreef Klonk het volgende:
De buien durfen een groot deel van de middag de grens niet meer over
Ik heb dat nooit echt begrepen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:42 schreef it_was_me het volgende:
Ik snap het weer niet meer!
Kun je wel nagaan hoeveel regenwater daar uit komt,quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
en nog steeds komen ze niet verder, heel bizar
Ah, het weer is alweer zoals je verwacht:quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Normaal ga je niet naar Noorwegen voor de hoge temperaturen, maar ik geloof dat ik nu toch de onverwacht de juiste keuze voor de vakantiebestemming (qua weer) heb gemaakt. Nog een week of 2
.
quote:HASSELT - Hasselt, Genk en Maasmechelen hebben te kampen met wateroverlast door de hevige regenval. De brandweerkorpsen delen er zandzakjes uit aan de bewoners. In Genk, in de wijk Terboekt, en in Hasselt liepen verschillende kelders van woningen onder.
In Hasselt dreigde een beek op de Rootstraat over te lopen, maar dankzij tussenkomst van de brandweer is het gevaar inmiddels geweken.
In Maasmechelen kwam de Rijksweg blank te staan en liep het op- en afrittencomplex van de E314 onder water.
In Sint-Truiden was er even een probleem met de riolering, maar dat is inmiddels opgelost.
Noord- en Zuid-Limburg hebben voorlopig nog geen last van de hevige regenval.
Kan 't me voorstellen. Er is hier in Maastricht ook genoeg gevallen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef Fredo55 het volgende:
Hier ook matige regenval.
Wateroverlast in Belgisch Limburg:
[..]
Ziet er pittig uit ja,op ramkoers naar Limburg,en misschien Brabant??quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:49 schreef i2Them2 het volgende:
Hier de hele dag bewolkt geweest. Maar de zon komt er nu wel wat door, ookal is het nog bewolkt. Trouwens aardig wat stevige buien boven centraal Duitsland; meer regen voor het zuiden?
Nou zeg dat wel... ik denk dat zuid oost NL de borst nat mag maken. Er van uitgaande dat de boel niet uit sterft voordat het de grens over is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ziet er pittig uit ja,op ramkoers naar Limburg,en misschien Brabant??
Zeeland zal wel uit de boot vallen,heb eigenlijk wel zin in onweer.![]()
quote:in Limburg is de komende uren onweer mogelijk, lokaal kan daar veel neerslag vallen.
Heb je de zandzakken al?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, er komt nog een behoorlijk actief gebied vanuit Duitsland opzetten.
Wow, dat kan je wel stellen ja!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, er komt nog een behoorlijk actief gebied vanuit Duitsland opzetten.
bui zal straks wel inzakken. Maar mocht 'ie dat niet doen, dan lijkt het midden van het land ook nog wel wat te krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:54 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoop eigenlijk op weerlicht vanavond,maar ik zit in Zeeland.
Weet ook niet hoever die bui naar het westen toe gaat.![]()
Het zakt nu al een beetje in.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
bui zal straks wel inzakken. Maar mocht 'ie dat niet doen, dan lijkt het midden van het land ook nog wel wat te krijgen.
Het zakt duidelijk niet in... Zie de laatste radarbeelden waarop te zien is dat 't weer donkerder blauw wordt...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:18 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het zakt nu al een beetje in.![]()
Nog even en het is buienbedtijd.![]()
Je hebt gelijk,maar het onweer is toch wel minder?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het zakt duidelijk niet in... Zie de laatste radarbeelden waarop te zien is dat 't weer donkerder blauw wordt...
Klopt. Onweer was in een bredere strook, maar valt nu mee:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk,maar het onweer is toch wel minder?
Hier zelfs wat regen net.![]()
yep, maar de neerslag blijft stevig zo te zien.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt. Onweer was in een bredere strook, maar valt nu mee:
[afbeelding]
inderdaad, er komt een flinke bak regen aan zo te zienquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
yep, maar de neerslag blijft stevig zo te zien.
heel maf, zeker op deze tijd van de dag. Atmosfeer is op een hele vreemde manier onrustig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:26 schreef Fredo55 het volgende:
Er lijkt een buienlijn te ontwikkelen van Zeeland tot Flevoland,
niet echt actief ofzo,maar toch grappig om te zien.![]()
Hmzquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:25 schreef IkWilbert het volgende:
Waarschuwing KNMI
VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
Komende uren moet het verkeer in Limburg rekening houden met onweersbuien en lokaal veel neerslag.
donderdag 09 augustus 2007 21.45 uur
ik zou ook maar binnen blijven.. moet je kijken wat jullie kant op komtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmz.
Nouja, hoef gelukkig niet de weg op nu.
Zeker geen echo,want het regende hier net dikke druppels.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:31 schreef Againzender het volgende:
Helemaal maf: die buienlijn ligt vrijwel parallel met die bui boven Duitsland. Is dit een rare radarecho, of een maffe pre-frontale buienlijn? In Almere zou het nu moeten regenen, dus als iemand dat even kan bevestigen....
quote:Do, 09.08.2007
Schnee bis unter 2000 Meter
Walliser Berge schneebedeckt
In den Schweizer Alpen ist in der Nacht zum Donnerstag die Schneefallgrenze deutlich abgesunken. Die folgenden Bilder sind im Wallis aufgenommen worden. Dort schneite es zum Teil bis 1700 Meter herab. Vielen Dank an Armand Baddé, der uns die eine Aufnahme aus Chandolin (2000 Meter Höhe) zur Verfügung gestellt hat. Die weiteren Bilder zeigen die Situation auf der Bettmeralp (1957 Meter) sowie oberhalb von Crans Montana (2222 Meter) und oberhalb von Arolla (2100 Meter).
Ben benieuwd... 't Is hier nog droog, maar dat zal nog maar een paar minuten duren. Lucht is mooi gelig/oranjeachtig (door verlichting van onderen).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:47 schreef tweakdsl het volgende:
Het lijkt verdomme wel een MCS dat op ons afkomt!!! Volgens mij (zie ook sat) is het dat ook!
We heben vandaag al 55 mm hier! Wat nu? Nog eens 55 erbij?
Hier=Heerlen![]()
Ik dacht ook al aan een MCS,knmi waarschuwd voor zware regenval in Limburg,quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:47 schreef tweakdsl het volgende:
Het lijkt verdomme wel een MCS dat op ons afkomt!!! Volgens mij (zie ook sat) is het dat ook!
We heben vandaag al 55 mm hier! Wat nu? Nog eens 55 erbij?
Hier=Heerlen![]()
Dat rode is er inmiddels grotendeels uit...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik dacht ook al aan een MCS,knmi waarschuwd voor zware regenval in Limburg,
heb nog nooit zoveel rood gezien op buienradar.![]()
Hier gaan zeker problemen van komen,in een paar uur 40+mm.![]()
lijkt nu inderdaad wat af te zwakken. zon is onder natuurlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat rode is er inmiddels grotendeels uit...
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:55 schreef kepler het volgende:
is de Ark al drijvende in Limburg?
sorry, net Evan Almighty gezien
Iddquote:
Ben blij dat hier geen grens in de buurt ligtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Net zoals de neerslag hier een paar km verderop stopt als die vanuit het zuiden opkomt
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |