quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo dames,
Ik ga ook maar eens meeposten.
Ik ben nogal een liefhebber van lekker etenKook graag, echt een wine&dine-figuur. En daar wordt mijn figuur ook steeds meer naar.
Twee jaar geleden besloot ik met een vriendin te gaan fitnessen. Dat ging helemaal goed, ik voelde me weer veel fitter en fijner, en ik werd slanker. Hoera!
Bijna een jaar geleden trouwde & verhuisde ik. De sportschool was te ver weg, de vriendin stopte met sporten, en ik niet veel later ook.
Het grote dichtgroeien kon weer beginnen en ik ben vooral in het afgelopen half jaar enorm aangekomen. Begin er behoorlijk van te balen en daarom is de knoop doorgehakt: man en ik gaan samen naar een sportschool. We beginnen vandaag.
Ik ga dus niet echt diëten. Ik eet over het algemeen heel erg gezond. Misschien af en toe eens wat minderen, of wat minder snoepen en snacken. Maar ik hoop dat sporten voldoende is om mij weer enigszins in model te krijgen, en vooral, om me lekkerder in m'n vel te krijgen.
Mijn BMI is nu ongeveer 27, schat ik. Maar ik wil dus niet steeds op de weegschaal, vreselijk frustrerend vind ik dat. Vooral omdat je met sporten eerst veel spieren opbouwt en het dus rustig een halfjaar of meer kan duren voordat je gaat afvallen.
Ik heb daarom besloten vooral mijn broekmaat en tailleomvang in de gaten te houden. Want daar moet gewoon wel wat af!
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:35 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met gezonder eten. Dat zei mn trainer ook al: niet alles tegelijk veranderen. Daarom doe ik nu pas de sport erbij.
Zolang ik me er goed bij voel, en de trainer me ook nog niet wegjaagt zie ik geen probleemAls ik de training te zwaar vind doe ik de oefening iets korter of met minder gewicht en als ik me flauw voel dan eet ik een boterham extra vooraf. Ik ben ook nog niet met de training voor het afvallen begonnen. Ik moet eerst minstens 1 week wennen aan het trainen en de apparaten en pas daarna kijkt hij verder of ik het 16-weken stappenplan kan gaan doen. Dan word ik ook gewogen en ze meten je bloeddruk enzo. Dus het word goed gecontroleerd
Mn moeder sport er ook en zij mag bijvoorbeeld de crosstrainer van hem niet meer doen omdat dr hart dan tekeer gaat. Daar word dus echt op gelet!
![]()
Ik honger me niet uit en ik ben niet de héle dag in de sportschoolZolang ik nog niet bezwijk voor de groepslessen is er niks aan de hand
![]()
![]()
Waar ik alleen niet aan kan wennen is die oude vrouwen die gaan douchen na afloop en zich helemaal nergens voor schamen. Gewoon uitgebreid in hun nakie met elkaar pratenSla dan n handdoek om ofzo
Ik hoef niet te zien dat werkelijk álles gaat hangen
![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan ga jij niet douchen en doe je dat thuis.. mendoe niet zo bekrompen
Doe ik ook, heel mager en lekkerder dan die kleffe shakes of repenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:51 schreef Miss_S het volgende:
Elvi wat ik me ook afvroeg waarom kies je voor het soepdieet?
ja ok dat snap ik dan nogquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Doe ik ook, heel mager en lekkerder dan die kleffe shakes of repen![]()
Omdat het wel lekker is om even een weekje een kickstart te krijgen zodat je ff snel resultaat ziet en dus meer zin hebt om er echt voor te gaan.... met gezond eten en sporten en de hele rimram.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ok dat snap ik dan nog
maar waarom voor een dieet kiezen en niet gewoon gezond normaal eten
Haal een lekkere maaltijsalade bij de Albert Heijn! Ik eet vanavond weer de zomerfruitsalade met gerookte kip, die is zó lekker!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:55 schreef teigan het volgende:
Mijneet vanavond niet thuis, en ik heb geen zin om echt te gaan koken voor mezelf, maar ik weet ook niet wat ik anders zou moeten gaan eten, aangezien ik als lunch ook al rauwkost met wat stokbrood heb gehad..
Dank je welquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:58 schreef Vogue het volgende:
Rewimo ik las laatst je weblog. Super huis heb je, echt heel mooi!!
Ik vind soep vooral ideaal als 'snack' aan het einde van de middag. Het vult als een idioot en vervult ook echt je hartige trek. En meestal maak ik behoorlijk caloriearme soepjes.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Doe ik ook, heel mager en lekkerder dan die kleffe shakes of repen![]()
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:30 schreef teigan het volgende:
Ik heb een betere oplossing gevonden Fannetje, er komt hier zo gewoon iemand eten, en dan heb ik wel ineens weer meer motivatie om te koken..
zo leuk is dat helemaal nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Isabeau het volgende:
En wat klinkt verzindag lief, gothic-blackie![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:46 schreef teigan het volgende:
Tangarine hier:
Teigan mag wel iets vaker schoonmaken... De voeding van dr computer was zo stoffig, dat hij niks meer deed... nu dus wel weer(Alleen voel ik me nu heel stoffig door het schoonmaken van dr computerkast en voeding
)
en hoe gaat het tot nu toe?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat het wel lekker is om even een weekje een kickstart te krijgen zodat je ff snel resultaat ziet en dus meer zin hebt om er echt voor te gaan.... met gezond eten en sporten en de hele rimram.
Je trainer denkt van welquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:23 schreef Elvi het volgende:
3: ik vind het een beetje ontmoedigend als ik gewoon post in de trant van "heej t sporten gaat lekker!" en meteen zien mensen me al als een soort anorexia-patiënt dood neervallen en wegschieten op de loopband omdat mn hart het niet hield. Lief dat jullie bezorgd zijn, maar ik ken mn lichaam en ik ga heus niet te ver.
![]()
http://www.kippie.nl/keizerswaard.htmlquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar doen ze dat dan voor het douchen Elvi? Want als je net gedoucht hebt en je gaat in je nakie staan kletsen krijg je het toch hardstikke koud
Enneh, GB, wie of wat is kippie?
Heb ik ook last van. Het kleedhok in mijn sportschool is bizar klein, en de douche nog kleiner. Op een drukke ochtend/ avond sta je letterlijk tegen elkaar aangedrukt daar. Mja, daar heb ik nou ook niet echt behoefte aan, zeker niet als de blote dames (oud, jong, dik, dun, slap,strak) ook nog eens tegen me aan beginnen te praten terwijl ik heel hard bezig ben met uit te vogelen waar ik kijken moet. Thuis douchen heeft dus mijn voorkeur. Wel een voordeel dat ik op zo'n vijf minuten afstand van de sportschool woon. Ren na een les direct het kleedhok in, kleed me snel om en sprint dan naar mijn auto.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:23 schreef Elvi het volgende:
1: ik douche idd thuis ja. En ik mag het toch ook gewoon niet prettig vinden als mensen zo klef doen in hun nakieVooral die oude vrouwen gaan ineens met je praten en die slaan niet eens even een handdoek om... Als je het niet doet met kleren aan: dan moet je het ook niet doen zónder
Ineens gaan ze tegen je aan staan lullen... nah ik heb daar geen behoefte aan en dat maakt mij nog niet bekrompen. Misschien is het eerder bekrompen als je niet kan accepteren dat een ander het gewoon vervelend vind?
![]()
Ah, wij hebben hier ook een soort kippie (maar die heet het Goudhaantjequote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:39 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
http://www.kippie.nl/keizerswaard.html
dat is kippie, kipverkoper
zeker lekker, had vanmiddag, om te proberen, gehaktballetjes in ketjapsaus (was op zich te etenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, wij hebben hier ook een soort kippie (maar die heet het Goudhaantje). Lekker hoor
Nou, eerst was ik aangekomen, en nu stond ik op de weegschaal en er lijkt een kilo vanaf te zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en hoe gaat het tot nu toe?
of ben je net pas begonnen
maar als je daarna weer aankomt kan je er dan beter helemaal niet mee beginnen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, eerst was ik aangekomen, en nu stond ik op de weegschaal en er lijkt een kilo vanaf te zijn
Maar morgen gaan we toch al weer uit eten dus moet ik weer breaken. Langer dan een week hou je zoiets toch niet vol.
Meisje, alsjeblieftquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als je daarna weer aankomt kan je er dan beter helemaal niet mee beginnen?
ik zie het nut echt niet van dieeten
bijna iedereen komt daarna altijd weer aan
tuurlijk is het fijn om in een week 10 kilo af te vallen
ik doe steeds ongeveer een jaar over 10 kilo dat gaat super langzaam maar het blijft er wel af
als je weet wat goede voeding is waarom dan een soepdieet doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meisje, alsjeblieft
Ik wist dat deze post ging komen, ik wist alleen nog niet wat voor antwoord ik er op zou gaan geven, maar laten we het er maar op houden dat ik weet wat goede voeding is
Jij bent echt vervelend!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je weet wat goede voeding is waarom dan een soepdieet doen?
echt ik snap dat snel afvallen een goed gevoel geeft maar je moet toch verder kijken
en die 23 kilo ben je nog steeds afgevallen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij bent echt vervelend!
Waarom moet je tegen iedereen die hier iets post wat jij anders zou doen verkondigen dat ze slecht bezig zijn en dat jouw methode de enige juiste is?
Ik zal je vertellen, ik ben 23 kilo afgevallen op mijn manier. En dat was niet met een soepdieet maar gewoon door gezond te eten en veel te bewegen. Oh. Net als jouw manier dus.
Wat ik je net zeg is dat ik dit EEN PAAR DAGEN doe voor een kickstart en dat ik DAARNA gewoon op de oude manier verder ga. Hoe moeilijk is dat nou, lezen? Hou eens op met dat betweterige "Ja, maar IK...." gedoe
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en die 23 kilo ben je nog steeds afgevallen?
natuurlijk hoeft mijn methode niet voor jou te werken
maar als jou methode al niet voor jezelf werkt waarom dan nog een keer proberen?
ik denk alleen maar dat je jezelf voor de gek houd met die kickstart
Hoeveel kcal had jij ook alweer op vandaag?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:17 schreef freecell het volgende:
Wij roepen hier ook met een stapeltje dat Elvi niet handig bezig is en op zich heeft Miss_s wel een punt.
Ik weet niet of het zo is, maar ik zou me kunnen voorstellen dat je lichaam na een week crashen elke calorie aangrijpt om weer aan te komen.
Dan heeft je kickstart dus een averechts effect.
ik neem aan dat die 23 kilo er dus weer aan zittenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik wil maar 1 ding nog zeggen; ik wil je graag nog een keer spreken als je 25 bent
Zoals ik al zei, ik wil je dus wel een keer spreken over een jaar of zesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik neem aan dat die 23 kilo er dus weer aan zitten
dus zeg niet tegen jezelf dat het een keer gelukt is
afvallen is inderdaad niet moeilijk maar het gaat erover om het er af te houden wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |