TargaFlorio | maandag 30 juli 2007 @ 19:15 |
Op welk niveau liggen de salarissen van renners? Dus toppers als Di Luca, Valverde, Boonen maar ook knechten zoals de Groot en Tankink. En wat verdienen renners van Continentale ploegen zoals Agritubel en Skill? | |
petitlapin2 | maandag 30 juli 2007 @ 19:17 |
boonen zou rond het miljoen euro per jaar verdienen bij quickstep... | |
RedFever007 | maandag 30 juli 2007 @ 19:18 |
Vangt Menchov niet 1,4 miljoen bij de Rabobank? | |
petitlapin2 | maandag 30 juli 2007 @ 19:19 |
en valverde zou 1.5 miljoen per jaar verdienen ![]() | |
Tware | maandag 30 juli 2007 @ 19:29 |
Dit zijn nou echte topsporters! terecht dat ze zoveel verdienen. Terechter iig dan die voetballers die nog veel meer krijgen ![]() | |
McDucky | maandag 30 juli 2007 @ 19:33 |
Het jaarsalaris van Sinkevits (weet zo snel niet hoe je het schrijft) zou 500 duizend euro zijn, wat hij dus nu ook weer terug mocht betalen aan de UCI | |
MichelWuyts | maandag 30 juli 2007 @ 19:52 |
quote:lijkt me wat overdreven? Rabo betaalt vaak het meeste aan Nederlanders om ze in de ploeg te houden zoals Boogerd | |
RedFever007 | maandag 30 juli 2007 @ 19:58 |
quote:Hij verdient volgens mij zeker meer dan een miljoen. Kloden zit ook rond dat bedrag | |
BobRooney | maandag 30 juli 2007 @ 20:02 |
quote:Ik heb ooit een artikel gelezen over Tom Boonen die zijn Lamborgini in de prak had gereden, omdat hij moest uitwijken voor een kat. Dus dat bedrag wat je noemt zou best eens kunnen kloppen ![]() | |
Fides | maandag 30 juli 2007 @ 20:04 |
Mja, echte toppers zullen ook nog wel geld vangen met reclame en schnabbels. | |
MichelWuyts | maandag 30 juli 2007 @ 20:04 |
quote:Boonen verdient een miljoen. Denk dat Menchov best wat verdient maar toch niet 1 van de hoogste salarissen in het peleton | |
petitlapin2 | maandag 30 juli 2007 @ 20:08 |
quote:inderdaad, zijne gele lamborgini in de prak voor een kat ![]() en uiteraard is het maar gazettenpraat hé, het stond eens in de gazet dat quickstep een miljoen euro per jaar betaalt. en ik wil het wel geloven ook, hij is al naar monaco uitgeweken ![]() | |
-skippybal- | maandag 30 juli 2007 @ 20:12 |
Boogerd zit op zo'n 950.000. Je moet natuurlijk ook niet alleen kijken naar prestaties, maar ook naar publiciteit. Thomas Dekker verdiende in 2005 bijvoorbeeld al bijna een half miljoen. | |
Fides | maandag 30 juli 2007 @ 20:15 |
Ze verdienen toch wel een hoop hoor. Nederlandse wielrenners verdienen na de topvoetballers en tennissers blijkbaar toch wel het meest (een paar Antilianen die in de VS basketballen/honkballen/etc. buiten beschouwing gelaten). edit: Schaatser Erben Wennemars verdiende in 2006 bijvoorbeeld ongeveer 400.000 euro bijvoorbeeld (totale inkomsten incl. reclame etc.) | |
TheGeneral | maandag 30 juli 2007 @ 23:00 |
En bij al die criteriums vangen ze toch veel? | |
Jodelaar | maandag 30 juli 2007 @ 23:02 |
Ricco die ging tog voor de giro 50.000 naar 200.000? | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 09:44 |
Sylvain Chavanel 5 ton. | |
-skippybal- | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:01 |
quote:en volgend jaar wil 'ie 1.6 miljoen ![]() | |
MisterJ.Lo | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:12 |
Jesus Boogerd die gewoon 5x de jaar salaris van onze Minister President krijgt ![]() Maarja daar werk je in het wielrennen iedergeval zeker hard voor ![]() | |
Dos37 | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:20 |
Wat verdiende Armstrong eigenlijk na pak um beet zijn 4de zege | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:22 |
quote:Bij DSC niet zoveel denk ik, maar aan reclame inkomsten e.d. zeker wel richting de 10. | |
Remco | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:07 |
Zijn die salarissen niet wat aan de hoge kant? De begroting van de Rabobank is 'maar' 10 miljoen. Als Menchov en Boogerd al rond het miljoen krijgen wat moeten die andere 25 prof renners dan krijgen. Daarnaast sponsort Rabobank ook nog een complete continentale ploeg. En zijn salariskosten natuurlijk niet de enige kosten. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:11 |
Boogerd zit zeker richting de miljoen. Freire en Menchov zullen daar niet veel vanaf zitten. Rasmussen denk ik ook niet. Maar renners als Posthuma, Weening, Langeveld, Boven, Veneberg zitten natuurlijk ver daaronder. Jantje zal toch niet boven de 100.000 zitten qua salaris? | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:11 |
quote:Dat denk ik ook. Daarnaast hebben ze ook nog veel verzorgers en mechaniekers. | |
Xtreem | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:13 |
quote:Nee, de Rabo betaalt 10 miljoen... Maar er zijn meerdere sponsoren en natuurlijk prijzengelden... | |
du_ke | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:36 |
quote:Maar tegenover die prijzengelden staan natuurlijk weer extra uitgaven aan premies als de renners goed presteren. | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:55 |
Bovendien is wielrennen niet echt een sport die het van de enorme prijzengelden moet hebben (wat ducrot ook al zei). En wat de andere sponsors van de ploeg betreft: * Robeco * AGU * Asics * Colnago * EAS * Giro * Jacobs Breda Electronics * James Harvest Sportswear * Polar * Pro * Roncato * Rudy Project * Shimano * Skoda * SMC Amsterdam * Sportsbalm * Tacx Ik denk dat de meesten alleen spullen zullen leveren, meer niet. Robeco is het enige grote bedrijf, maar da's dan weer een onderdeel van de Rabobank. | |
Chivu | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:01 |
Eddie Merckx had het er in de Middagetappe over dat Merckx (het merk fietsen) het zich niet kon permitteren een Pro Tour ploeg te voorzien van fietsen, want daar was ontzettend veel geld mee gemoeid. Dus ook van dat soort suppliers heeft een ploeg inkomsten (naast de gratis supplies natuurlijk). | |
Remco | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:03 |
quote:Ja dat zijn de fietsen wat denk je dat het kost om als 'gewone' handelaar 25 fietsen a 7000 euro beschikbaar te stellen. De fietsenboer op de hoek kan zich dat niet permiteren. | |
Chivu | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:08 |
quote:Er is in 't verleden in de Tour wel op Merckx fietsen gereden voor zover ik me kan herinneren. Toen waren de normale fietsen toch niet zo gek veel goedkoper. Er lijkt me dus zeker iets veranderd voor grote bedrijven, die zich ongetwijfeld ook in moeten kopen bij grote ploegen om hun fietsen te mogen leveren. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:35 |
quote:En het merk 'Merckx' is ook veel te klein om dat soort grote uitgaven te doen. Qua grootte valt dat bedrijf natuurlijk in het niet bij Giant, Colnago, Trek, Pinarello... | |
northernlight81 | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:45 |
Prijzen hier kloppen wel aardig denk ik. Die van Sinkewitz iig. Vind de bedragen niet belchelijk hoog ofzo. Vergeleken met andere sporten zelfs misschien wel wat laag. Dat dit 10x z hoog ligt als die van een minister president zegt natuurlijk ook niet alles gezien de vele bijbaantjes van een minister en het geld dat hij in het bedrijfsleven kan verdienen met een ministerspost op zijn CV. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:46 |
Bijbaantjes van een minister? | |
Burghardt | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:49 |
Volgens mij kwam ook ter sprake in de uitzending met Merckx dat je je moet inkopen om uberhaubt fietsen beschikbaar te mogen stellen. | |
Camplo | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:02 |
quote:Pardon? Die fiets van Boonen kost al een half miljoen. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:04 |
quote:Niet elke fiets van Boonen waar ie opstapt lijkt me. Misschien de totale ontwikkeling, maar nu de kennis er eenmaal is zal een volgende niet weer zo duur zijn. | |
kraaksandaal | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:05 |
quote:Die is dan ook een dure fiets aangelult. ![]() | |
petitlapin2 | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:10 |
quote:dat was zijn fiets om tijdritten te doen, dat zijn wel zeer speciale fietsen... zijn andere kosten zoveel niet. | |
okee6 | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:18 |
quote:Salarissen eerder te laag, andere profsporters zoals voetballers moeten hun privé-leven inleveren, maar wielrenners leveren hun lichaam. Wat denk je dat zo'n kuur als Armstrong "nam" met je lichaam doet. Als je dat wilt laten repareren later dan moet je heel wat mee (kunnen) brengen. Denk ook aan de bloedklonter die Contador uit zijn hoofd moest laten verwijderen. Niet alles is erfelijk, alhoewel. Voor optimaal testen is geen tijd met de dopingjagers en de sponsors op je hielen. | |
Camplo | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:20 |
quote:Tourfreak vriend van mij zei dat z'n tijdrit fiets nog duurder was maar dat de meeste kosten vooral in de ontwikkeling zitten. | |
-skippybal- | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:29 |
Die 10 miljoen van Rabo is alleen voor de pro-tour ploeg he. Dus niet voor het Continental team, de cyclo-cross mannen, en het hele jeugd en beloften gebeuren. Zo'n beetje alles met wat wielrennen te maken heeft in Nederland heeft met met Rabo te maken. Van de kleinste juniorenkoersjes tot aan de beste opleidingen voor talenten. Mag Nederland heel bij mee zijn ![]() | |
Coelho | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:34 |
quote:In dat kader is het niet te begrijpen dat ze voortijdig de stekker eruit trokken toen ze het grootst mogelijke succes voor het grijpen hadden... | |
horstjan | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:47 |
In mijn tijd verdiende een renner tussen de 3000 en 20 000 gulden en als je een étappe in Parijs-Nice won moesten we 3000piek aan de organisatie betalen wegens genoten reklame! Dan kwam de belasting van div landen ook nog hun deel opeisen.WE HADDEN TE ETEN. | |
Lann555 | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:49 |
Ik kan me niet voorstellen dat Menchov meer verdient dan Boogerd. Tis geen wandelend reclamebord die man. | |
SaintOfKillers | dinsdag 31 juli 2007 @ 14:05 |
quote:Dat is toch geen gezonde situatie? Als Rabo van de ene dag op de andere beslist om alles terug te trekken, dan valt het hele Nederlandse wielrennen (bij wijze van spreken) in elkaar. Beetje gezonde concurrentie lijkt me wel op zijn plaats en dan iets meer dan Skil-Shimano (met die Boogerd/Langeveld farce in het achterhoofd). | |
-skippybal- | dinsdag 31 juli 2007 @ 14:08 |
Als Rabo zich terugtrekt blijft de organisatie gewoon staan en hoeft er alleen nog wat geld te komen. Het is ook niet dat het gigantisch veel kost ofzo, veel van die koersen worden nog altijd georganiseerd door de vereningen. En won je dan als 12-13 jarig piempke ergens, dan kreeg je een beker, een bloemetje, een kusje en een startersrekening van de Rabo met een paar piek er op ![]() ![]() | |
Terecht | dinsdag 31 juli 2007 @ 14:36 |
quote:Afgunst ![]() | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:49 |
quote:Haha, wel een geniale move van de organisatie. | |
-En4Cer- | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:51 |
Grappig als je die bedragen hoort, en vervolgens in de krant leest dat Real Madrid een bod op Kaka doet van AC Milaan van 90 miljoen. ![]() ![]() | |
thaduck | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:51 |
quote:Zoveel voetballers zijn er niet hoor die meer krijgen. De duurst betaalde voetballer bij FC Utreg is Nelisse met 400.000 euro per jaar. En daar rennen ze 34 wedstrijden ongeveer een kilometer of 10 voor in 1,5 uur. | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:52 |
quote:Lijkt me ook. Maar ja, de pro-tour constructie maakt het niet echt makkelijk om met een nieuwe topploeg te komen, en daarnaast zullen de sponsoren niet echt staan te springen. Maar ja, in '89 hadden we nog 27 deelnemers in de tour, het zou leuk zijn als we iig weer de helft zouden halen. | |
MisterJ.Lo | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Nelisse de bankzitter ![]() ![]() | |
SaintOfKillers | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:03 |
quote:Toen waren er nog 4 grote tot middelgrote Nederlandse ploegen, de blokken van Raas (huidige Rabo dus), Post (Raleigh - Panasonic), Priem (TVM) en Gisbers (PDM). Okay, 4 lijkt niet meer haalbaar, 15 jaar geleden was er ook nog geen Pro-Tour, maar een tweede ploeg moet toch mogelijk zijn. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:07 |
Die Raleigh ploeg... ![]() Heeft ooit een team zo de Tour gedomineerd? | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:09 |
quote:Bij Utrecht lijkt het misschien als ze alleen maar rennen, maar bij andere teams wordt er ook gevoetbald. En daar worden ze voor betaald. Je gaat de terechtheid van een salaris niet laten afhangen van het aantal meters dat men loopt. ![]() Dan zouden wielrenners helemaal weinig krijgen... ![]() Is terechtheid eenwoord eik? ![]() | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:10 |
Nee. | |
Eduard37 | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:17 |
Waar halen jullie die bedragen vandaan? Losse pols werk? | |
petitlapin2 | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:35 |
quote:wat tom boonen betreft, dat stond eens in de krant ![]() | |
Gumballs | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:39 |
Menchov zou volgens een artikel van De Gelderlander 1,6 miljoen Euro per jaar opstrijken.... En Rasmussen zal gezien zijn huis e.d. het ook niet slecht hebben ![]() | |
SaintOfKillers | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:43 |
Ik hoorde ooit over een voormalig Vlaamse coureur dat hij zo'n 800 euro per maand verdiende, exclusief eventuele winstpremies weliswaar. Hij vertoefde vooral in het kermiscircuit, maar deed ook mee aan het type wedstrijden die nu onder het continentale circuit zouden vallen. Die reed zelfs ooit met zijn ploeg de Vuelta en werd toen min of meer gedwongen om op te geven, omdat hij nog als enige van de ploeg in koers zat en het te duur werd om voor hem alleen een ploegleider / manager / verzorger / mechanicien in Spanje te houden. 15 jaar geleden dit. | |
Gremen | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:28 |
Ik vroeg me dit laatst ook af, als een (net boven) gemiddelde renner als sinkewitz al een half miljoen bij t-mobile krijgt.... Ook dat hele lijstje van budgetten, de discovery bijv maar 6 miljoen en dan die renners.... En dus ook best raar dat de rabo maar 10 miljoen in de ploeg stopt. Ik vind dit voor sport sponseringen echt belachelijk lage bedragen. Hoe kunnen ze daar nu de rennners, ploegleiding, zooitje auto's/vrachtwagens, fietsen, verzorgers, eten/drinken, onderzoek naar sport en bijv testen in windtunnels voor betere renners en materiaal, reis en verblijven..... en ga zo maar door van betalen? ![]() | |
thaduck | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:29 |
quote:Nee dat doe ik ook niet, iemand anders suggereerde dat ![]() | |
TargaFlorio | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:33 |
quote:Ik snapte die uitspraak ook niet helemaal | |
TargaFlorio | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:35 |
quote:Betalen wegens genoten reklame ![]() | |
petitlapin2 | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:36 |
quote:hoezo niet snappen? | |
TargaFlorio | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:39 |
Je inkopen voor het leveren van fietsen? Dus dan betaal je als fietsfabrikant 2x. | |
petitlapin2 | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42 |
quote:het is toch gewoon reclame? rabo, quickstep, barloword, discovery channel investeren toch ook gewoon voor de reclame? als één of ander fietsenmerk er miljoenen voor over heeft om rabo met zijn fietsen te laten rijden, kan eddy merckx het schudden. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:47 |
quote:Denk je dat Michael Jordan al die jaren voor niks die Nikes heeft gedragen? ![]() | |
petitlapin2 | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:48 |
quote:of justine henin haar vieze tennispakskes van le coq sportif en adidas ![]() | |
okee6 | dinsdag 31 juli 2007 @ 19:26 |
quote:34 wedstrijden? Zulke voetballers moet je met een lantaarntje zoeken, alleen wat toppers en die verdienen minstens dubbel. Iemand als Armstrong had een excuus om maar een half seizoen te rijden, maar voetballers spelen doorgaans niet met hun leven. | |
Zwansen | dinsdag 31 juli 2007 @ 19:41 |
quote:34 redden de meeste spelers wel. Beker, interlands evt., oefenwedstrijden, EC's. Zoveel is dat niet hoor. Niet alleen de echte toppers. Denk de gemiddelde Feyenoord speler ook wel. | |
Lann555 | dinsdag 31 juli 2007 @ 20:03 |
quote:Dat halen ze makkelijk. Voetballers trainen over het algemeen niet extreem hard. In ieder geval, in vergelijking met andere sporten | |
Scheepschroef | dinsdag 31 juli 2007 @ 21:24 |
Hoeveel jaar werkt een normaal mens in loondienst? Hoeveel jaar duurt de carriere van een renner? Als je prof word heb je geen tijd meer voor een opleiding, etc. Als je even niet kijkt naar de toppers lijkt mij de vergoeding van renners zeer reëel. | |
okee6 | woensdag 1 augustus 2007 @ 00:52 |
quote:thaduck had het over 10 km lopen, nou alleen type Davids en Kuijt halen tot 11 km per duel. De meeste voetballers spelen nog geen 30 competitieduels en nemen de oefenduels niet serieus, worden voortijdig gewisseld. De zuivere speeltijd is helemaal een lachertje, in Utrecht hoeft bovendien maar één helft gespeeld. | |
Trainspotter | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:43 |
Als Rabo 10 miljoen voor de Protour te besteden heeft, dan lijkt het me niet dat alleen Menchov al 1,2 miljoen verdient. Het zal qua salaris ongeveer net zo gaan zoals in de voetballerij: 80% van het geld gaat op aan 20% van de renners / spelers. De rest heeft het niet zo breed. De wielrennerij is eigenlijk belachelijk goedkoop om te sponsoren. Een voetbalclub als Sparta heeft een begroting van 10 miljoen, maar ik heb geen idee wat de hoofdsponsor van die club is. Voor tien miljoen krijg je in het wielrennen de hele ploeg naar je vernoemd en heb je eigenlijk nog veel meer publiciteit dan een middenmotor uit de Eredivisie. Voor de Rabobank is tien miljoen een fooitje. quote: | |
I.R.Baboon | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:52 |
Nou krijgt een voetbalclub natuurlijk nog wel geld van het publiek. Dus de sparta-sponsor zal lang geen 10 miljoen betalen (ik bedoel, er worden ploegen gesponsord door kips leverworst... je kan mij niet vertellen dat die jaarlijks miljoenen van hun budget vrijmaken). | |
Trainspotter | woensdag 1 augustus 2007 @ 20:45 |
quote:Eens. Al valt het met die entreegelden ook nog tegen. Meer dan twee miljoen verdient een club met nog geen 10.000 bezoekers per wedstrijd daar niet mee. Zulke clubs scharrelen het geld inderdaad eerder bij elkaar met een heleboel kleine sponsors. Ben wel benieuwd wat Fortis dokt aan Feyenoord, of ABN aan Ajax. Dat gaat wel over die tien miljoen heen denk ik. | |
Manu82 | woensdag 1 augustus 2007 @ 22:13 |
quote:Kijk eens in de jaarverslagen zou ik zeggen...... | |
northernlight81 | woensdag 1 augustus 2007 @ 23:15 |
quote:Kennelijk, ze hebben er dit jaar bijna de tour mee gewonnen. Die 10 miljoen zal alleen zijn voor de profploeg dan, want ze hebben ook een jeugdploeg en organiseren lokale wedstrijden. | |
LangeTabbetje | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:11 |
quote:Denk dat het budget van RABO wel hoger ligt, Rabobank is natuurlijk niet de enige sponsor. |