Eens. Al valt het met die entreegelden ook nog tegen. Meer dan twee miljoen verdient een club met nog geen 10.000 bezoekers per wedstrijd daar niet mee. Zulke clubs scharrelen het geld inderdaad eerder bij elkaar met een heleboel kleine sponsors.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou krijgt een voetbalclub natuurlijk nog wel geld van het publiek. Dus de sparta-sponsor zal lang geen 10 miljoen betalen (ik bedoel, er worden ploegen gesponsord door kips leverworst... je kan mij niet vertellen dat die jaarlijks miljoenen van hun budget vrijmaken).
Kijk eens in de jaarverslagen zou ik zeggen......quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:45 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Eens. Al valt het met die entreegelden ook nog tegen. Meer dan twee miljoen verdient een club met nog geen 10.000 bezoekers per wedstrijd daar niet mee. Zulke clubs scharrelen het geld inderdaad eerder bij elkaar met een heleboel kleine sponsors.
Ben wel benieuwd wat Fortis dokt aan Feyenoord, of ABN aan Ajax. Dat gaat wel over die tien miljoen heen denk ik.
Kennelijk, ze hebben er dit jaar bijna de tour mee gewonnen. Die 10 miljoen zal alleen zijn voor de profploeg dan, want ze hebben ook een jeugdploeg en organiseren lokale wedstrijden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:28 schreef Gremen het volgende:
En dus ook best raar dat de rabo maar 10 miljoen in de ploeg stopt. Ik vind dit voor sport sponseringen echt belachelijk lage bedragen. Hoe kunnen ze daar nu de rennners, ploegleiding, zooitje auto's/vrachtwagens, fietsen, verzorgers, eten/drinken, onderzoek naar sport en bijv testen in windtunnels voor betere renners en materiaal, reis en verblijven..... en ga zo maar door van betalen?
Denk dat het budget van RABO wel hoger ligt, Rabobank is natuurlijk niet de enige sponsor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:43 schreef Trainspotter het volgende:
Als Rabo 10 miljoen voor de Protour te besteden heeft, dan lijkt het me niet dat alleen Menchov al 1,2 miljoen verdient. Het zal qua salaris ongeveer net zo gaan zoals in de voetballerij: 80% van het geld gaat op aan 20% van de renners / spelers. De rest heeft het niet zo breed.
De wielrennerij is eigenlijk belachelijk goedkoop om te sponsoren. Een voetbalclub als Sparta heeft een begroting van 10 miljoen, maar ik heb geen idee wat de hoofdsponsor van die club is. Voor tien miljoen krijg je in het wielrennen de hele ploeg naar je vernoemd en heb je eigenlijk nog veel meer publiciteit dan een middenmotor uit de Eredivisie. Voor de Rabobank is tien miljoen een fooitje.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |