lijkt me wat overdreven? Rabo betaalt vaak het meeste aan Nederlanders om ze in de ploeg te houden zoals Boogerdquote:Op maandag 30 juli 2007 19:18 schreef RedFever007 het volgende:
Vangt Menchov niet 1,4 miljoen bij de Rabobank?
Hij verdient volgens mij zeker meer dan een miljoen.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
lijkt me wat overdreven? Rabo betaalt vaak het meeste aan Nederlanders om ze in de ploeg te houden zoals Boogerd
Ik heb ooit een artikel gelezen over Tom Boonen die zijn Lamborgini in de prak had gereden, omdat hij moest uitwijken voor een kat. Dus dat bedrag wat je noemt zou best eens kunnen kloppenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:17 schreef petitlapin2 het volgende:
boonen zou rond het miljoen euro per jaar verdienen bij quickstep...
Boonen verdient een miljoen. Denk dat Menchov best wat verdient maar toch niet 1 van de hoogste salarissen in het peletonquote:Op maandag 30 juli 2007 19:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hij verdient volgens mij zeker meer dan een miljoen.
Kloden zit ook rond dat bedrag
inderdaad, zijne gele lamborgini in de prak voor een katquote:Op maandag 30 juli 2007 20:02 schreef BobRooney het volgende:
Ik heb ooit een artikel gelezen over Tom Boonen die zijn Lamborgini in de prak had gereden, omdat hij moest uitwijken voor een kat. Dus dat bedrag wat je noemt zou best eens kunnen kloppen![]()
en volgend jaar wil 'ie 1.6 miljoenquote:Op maandag 30 juli 2007 23:02 schreef Jodelaar het volgende:
Ricco die ging tog voor de giro 50.000 naar 200.000?
Bij DSC niet zoveel denk ik, maar aan reclame inkomsten e.d. zeker wel richting de 10.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:20 schreef Dos37 het volgende:
Wat verdiende Armstrong eigenlijk na pak um beet zijn 4de zege
Dat denk ik ook. Daarnaast hebben ze ook nog veel verzorgers en mechaniekers.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:07 schreef Remzz het volgende:
Zijn die salarissen niet wat aan de hoge kant? De begroting van de Rabobank is 'maar' 10 miljoen. Als Menchov en Boogerd al rond het miljoen krijgen wat moeten die andere 25 prof renners dan krijgen. Daarnaast sponsort Rabobank ook nog een complete continentale ploeg. En zijn salariskosten natuurlijk niet de enige kosten.
Nee, de Rabo betaalt 10 miljoen... Maar er zijn meerdere sponsoren en natuurlijk prijzengelden...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:07 schreef Remzz het volgende:
Zijn die salarissen niet wat aan de hoge kant? De begroting van de Rabobank is 'maar' 10 miljoen. Als Menchov en Boogerd al rond het miljoen krijgen wat moeten die andere 25 prof renners dan krijgen. Daarnaast sponsort Rabobank ook nog een complete continentale ploeg. En zijn salariskosten natuurlijk niet de enige kosten.
Maar tegenover die prijzengelden staan natuurlijk weer extra uitgaven aan premies als de renners goed presteren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, de Rabo betaalt 10 miljoen... Maar er zijn meerdere sponsoren en natuurlijk prijzengelden...
Ja dat zijn de fietsen wat denk je dat het kost om als 'gewone' handelaar 25 fietsen a 7000 euro beschikbaar te stellen. De fietsenboer op de hoek kan zich dat niet permiteren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:01 schreef Chivu het volgende:
Eddie Merckx had het er in de Middagetappe over dat Merckx (het merk fietsen) het zich niet kon permitteren een Pro Tour ploeg te voorzien van fietsen, want daar was ontzettend veel geld mee gemoeid. Dus ook van dat soort suppliers heeft een ploeg inkomsten (naast de gratis supplies natuurlijk).
Er is in 't verleden in de Tour wel op Merckx fietsen gereden voor zover ik me kan herinneren. Toen waren de normale fietsen toch niet zo gek veel goedkoper. Er lijkt me dus zeker iets veranderd voor grote bedrijven, die zich ongetwijfeld ook in moeten kopen bij grote ploegen om hun fietsen te mogen leveren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja dat zijn de fietsen wat denk je dat het kost om als 'gewone' handelaar 25 fietsen a 7000 euro beschikbaar te stellen. De fietsenboer op de hoek kan zich dat niet permiteren.
En het merk 'Merckx' is ook veel te klein om dat soort grote uitgaven te doen. Qua grootte valt dat bedrijf natuurlijk in het niet bij Giant, Colnago, Trek, Pinarello...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja dat zijn de fietsen wat denk je dat het kost om als 'gewone' handelaar 25 fietsen a 7000 euro beschikbaar te stellen. De fietsenboer op de hoek kan zich dat niet permiteren.
Pardon?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Niet elke fiets van Boonen waar ie opstapt lijkt me. Misschien de totale ontwikkeling, maar nu de kennis er eenmaal is zal een volgende niet weer zo duur zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:02 schreef Camplo het volgende:
[..]
Pardon?
Die fiets van Boonen kost al een half miljoen.
Die is dan ook een dure fiets aangelult.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:02 schreef Camplo het volgende:
[..]
Pardon?
dat was zijn fiets om tijdritten te doen, dat zijn wel zeer speciale fietsen... zijn andere kosten zoveel niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:02 schreef Camplo het volgende:
Pardon?
Salarissen eerder te laag, andere profsporters zoals voetballers moeten hun privé-leven inleveren, maar wielrenners leveren hun lichaam. Wat denk je dat zo'n kuur als Armstrong "nam" met je lichaam doet. Als je dat wilt laten repareren later dan moet je heel wat mee (kunnen) brengen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:07 schreef Remzz het volgende:
Tourfreak vriend van mij zei dat z'n tijdrit fiets nog duurder was maar dat de meeste kosten vooral in de ontwikkeling zitten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat was zijn fiets om tijdritten te doen, dat zijn wel zeer speciale fietsen... zijn andere kosten zoveel niet.
In dat kader is het niet te begrijpen dat ze voortijdig de stekker eruit trokken toen ze het grootst mogelijke succes voor het grijpen hadden...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
Die 10 miljoen van Rabo is alleen voor de pro-tour ploeg he. Dus niet voor het Continental team, de cyclo-cross mannen, en het hele jeugd en beloften gebeuren.
Zo'n beetje alles met wat wielrennen te maken heeft in Nederland heeft met met Rabo te maken. Van de kleinste juniorenkoersjes tot aan de beste opleidingen voor talenten.
Mag Nederland heel bij mee zijn![]()
Dat is toch geen gezonde situatie? Als Rabo van de ene dag op de andere beslist om alles terug te trekken, dan valt het hele Nederlandse wielrennen (bij wijze van spreken) in elkaar.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
Die 10 miljoen van Rabo is alleen voor de pro-tour ploeg he. Dus niet voor het Continental team, de cyclo-cross mannen, en het hele jeugd en beloften gebeuren.
Zo'n beetje alles met wat wielrennen te maken heeft in Nederland heeft met met Rabo te maken. Van de kleinste juniorenkoersjes tot aan de beste opleidingen voor talenten.
Mag Nederland heel bij mee zijn![]()
Afgunstquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:47 schreef horstjan het volgende:
In mijn tijd verdiende een renner tussen de 3000 en 20 000 gulden en als je een étappe in Parijs-Nice won moesten we 3000piek aan de organisatie betalen wegens genoten reklame! Dan kwam de belasting van div landen ook nog hun deel opeisen.WE HADDEN TE ETEN.
Haha, wel een geniale move van de organisatie.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:47 schreef horstjan het volgende:
In mijn tijd verdiende een renner tussen de 3000 en 20 000 gulden en als je een étappe in Parijs-Nice won moesten we 3000piek aan de organisatie betalen wegens genoten reklame! Dan kwam de belasting van div landen ook nog hun deel opeisen.WE HADDEN TE ETEN.
Zoveel voetballers zijn er niet hoor die meer krijgen. De duurst betaalde voetballer bij FC Utreg is Nelisse met 400.000 euro per jaar.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:29 schreef Tware het volgende:
Terechter iig dan die voetballers die nog veel meer krijgen![]()
Lijkt me ook. Maar ja, de pro-tour constructie maakt het niet echt makkelijk om met een nieuwe topploeg te komen, en daarnaast zullen de sponsoren niet echt staan te springen. Maar ja, in '89 hadden we nog 27 deelnemers in de tour, het zou leuk zijn als we iig weer de helft zouden halen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is toch geen gezonde situatie? Als Rabo van de ene dag op de andere beslist om alles terug te trekken, dan valt het hele Nederlandse wielrennen (bij wijze van spreken) in elkaar.
Beetje gezonde concurrentie lijkt me wel op zijn plaats en dan iets meer dan Skil-Shimano (met die Boogerd/Langeveld farce in het achterhoofd).
Nelisse de bankzitterquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:51 schreef thaduck het volgende:
[..]
Zoveel voetballers zijn er niet hoor die meer krijgen. De duurst betaalde voetballer bij FC Utreg is Nelisse met 400.000 euro per jaar.
En daar rennen ze 34 wedstrijden ongeveer een kilometer of 10 voor in 1,5 uur.
Toen waren er nog 4 grote tot middelgrote Nederlandse ploegen, de blokken van Raas (huidige Rabo dus), Post (Raleigh - Panasonic), Priem (TVM) en Gisbers (PDM).quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar ja, in '89 hadden we nog 27 deelnemers in de tour, het zou leuk zijn als we iig weer de helft zouden halen.
Bij Utrecht lijkt het misschien als ze alleen maar rennen, maar bij andere teams wordt er ook gevoetbald. En daar worden ze voor betaald. Je gaat de terechtheid van een salaris niet laten afhangen van het aantal meters dat men loopt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:51 schreef thaduck het volgende:
[..]
Zoveel voetballers zijn er niet hoor die meer krijgen. De duurst betaalde voetballer bij FC Utreg is Nelisse met 400.000 euro per jaar.
En daar rennen ze 34 wedstrijden ongeveer een kilometer of 10 voor in 1,5 uur.
wat tom boonen betreft, dat stond eens in de krantquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:17 schreef Eduard37 het volgende:
Waar halen jullie die bedragen vandaan? Losse pols werk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |