abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:25:03 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54965945
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:18 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.
dat is bullshit natuurlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54966118
quote:

[..]

Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.
Als ik jouw berichtjes lees begrijp ik nooit of er ironie in zit. (hetgeen ik wel hoop overigens). Gebruik nou eens smileys of zo!
  zondag 2 december 2007 @ 12:08:38 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_54986189
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:13 schreef Re het volgende:
ik had het hier over mijzelf maar wist ook van anderen dat die toch aardig wat uurtjes in een week konden proppen. Sommige van mijn experimenten duurde van 08 uur tot 20 uur en als je er dan 5 hebt in een week moet je ook nog je andere werkzaamheden invullen
Maar jij deed medisch onderzoek toch? In die sector hoef je sowieso geen normale werktijden te verwachten. Bij mij is het totnutoe nog heel rustig, ik denk niet dat ik al een week veertig uur heb gedraaid exclusief pauzes .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 december 2007 @ 12:21:54 #204
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_54986451
quote:

[..]

.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:55:24 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55029270
Vandaag mijn tweede dag. Mijn begeleidster is ziek...beetje balen dus. Opzich leuke mensen, al zit ik nog een beetje op een rare kamer, de hele boel binnenkort verhuizen naar een kamer met meerdere promovendi. Wel beter.... Want socializen gaat niet makkelijk zo.

Zat hier netjes om 9uur trouwens, en was de eerste van de afdeling.......ieks. Morgen mijn 'vrije dag'....gaat erg relaxed tot nu toe moet ik zeggen. Ben me maar enorm aan het inlezen en een planning aan het maken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:06:30 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_55029486
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:55 schreef Quoi het volgende:
Zat hier netjes om 9uur trouwens, en was de eerste van de afdeling.......ieks.
Hoezo ieks? Da's het mooiste van promoveren . Okay, het nadeel is dat je op een gegeven moment moeite moet doen om er voor tien uur te zijn, maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55029538
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar jij deed medisch onderzoek toch? In die sector hoef je sowieso geen normale werktijden te verwachten. Bij mij is het totnutoe nog heel rustig, ik denk niet dat ik al een week veertig uur heb gedraaid exclusief pauzes .
Hier is het vanaf de eerste dag een en al hectiek. We zijn in september begonnen en in november was de eerste data-afname al gepland voor een instrument dat nog ontwikkeld moest worden. We moesten zelfs nog alle scholen werven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_55029549
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoezo ieks? Da's het mooiste van promoveren . Okay, het nadeel is dat je op een gegeven moment moeite moet doen om er voor tien uur te zijn, maar toch.
Die moeite neem ik al niet eens meer. Ik werk het liefst 's middags en 's avonds.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:11:35 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55029597
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Die moeite neem ik al niet eens meer. Ik werk het liefst 's middags en 's avonds.
Heerlijk! Maar ik ken mezelf en een beetje opgelegde discipline heb ik wel nodig.....

Ennuh...goed starten he!
pi_55029738
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik ben zo moe dat ik elke werkdag voor 10 uur 's avonds op bed lig...
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:41:50 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55030209
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

yup, werken met humaan materiaal dan ben je wel afhankelijk van operaties en donoren die op de vreemdste tijden overlijden...
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 12:12:17 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_55030997
ik begin altijd om 8 uur maarja niemand vind het erg als je om 10 uur zou komen. (ik begin zo vroeg omdat ik veel reis zwolle - utrecht elke dag)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_55031442
Ik heb het topic doorgelezen, maar heb toch nog wat vragen over de procedure van het promoveren.

Inmiddels zit ik in mijn laatste jaar master en plotseling sloeg van de week de "paniek" (overdreven) toe en bedacht ik me dat ik toch wel onderhand eens moest orienteren naar een AIO plek. Maar hoe vind je dat het beste? Kijken naar aanbiedingen of zelf een voorstel schrijven? Hoe gaat die procedure in zijn werk? Je solliciteert gewoon? En hoe vind je de AIO plaatsen?

En na het doorlezen van t topic vond ik toch dat er blijkbaar erg veel verschillen zitten tussen onderzoeksgebieden en universiteiten. Zelf ben ik een Cognitive Neuroscience master en heb voornamelijk gewerkt aan taal verwerving. Mijn punten zijn niet heel erg hoog (ik ben gewoon niet zo goed in tentamens) maar als het om praktijk gaat, theorie inlezen en onderzoek opzetten, ben ik ontzettend gemotiveerd. Daarnaast is mijn ervaring in het buitenland ook best goed al zeg ik t zelf en ben ik vrij breed opgeleid.

In hoeverre telt ervaring mee als belangrijk component en in hoeverre de cijfers? Of juist je contacten en relaties? Motivatie en kennis (in mijn vakgebied dan) zijn geen probleem. T zijn vooral de cijfers waar ik me wat druk om maak.... *zucht*

[ Bericht 1% gewijzigd door xienix84 op 04-12-2007 12:41:32 ]
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:05:13 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_55035527
Hier een ervaringsdeskundige op het gebied van taalwetenschap:

Bij TW zijn er meestal meerdere (lees: een stuk of 10) gegadigden voor één plek. Met mooie cijfers voor je vakken en een hoge waardering voor je scriptie heb je dus zeker een pluspunt. ik moest iig bij alle sollicitaties een cijferlijst mee inleveren, waar ook aan gerefereerd werd. Motivatie en kennis van zaken is echter ook erg belangrijk. Investeer dus in je sollicitatiebrief en lees je in in het onderzoeksonderwerp! Vraag eventueel een uitgebreidere projectomschrijving op, en grijp dan ook je kans om je alsvast voor te stellen aan de toekomstige begeleider en een goede indruk te maken.

Verder: je kunt inderdaad reageren op vacatures (sites van universiteiten/ onderzoeksinstituten/academictransfer, staat nu een mooie op de site van de RU bij het FcDonders centrum if you're interested) of soms is er een uitnodiging zelf een voorstel te schrijven (op diezelfde sites). Dit komt echter veel minder voor, en kost je ook enorm veel tijd. Je moet natuurlijk een goed idee hebben en begeleiders/promotoren zien te vinden die je willen steunen.

In ieder geval succes!
pi_55035768
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:05 schreef mousemicky het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige op het gebied van taalwetenschap:

Bij TW zijn er meestal meerdere (lees: een stuk of 10) gegadigden voor één plek. Met mooie cijfers voor je vakken en een hoge waardering voor je scriptie heb je dus zeker een pluspunt. ik moest iig bij alle sollicitaties een cijferlijst mee inleveren, waar ook aan gerefereerd werd. Motivatie en kennis van zaken is echter ook erg belangrijk. Investeer dus in je sollicitatiebrief en lees je in in het onderzoeksonderwerp! Vraag eventueel een uitgebreidere projectomschrijving op, en grijp dan ook je kans om je alsvast voor te stellen aan de toekomstige begeleider en een goede indruk te maken.

Verder: je kunt inderdaad reageren op vacatures (sites van universiteiten/ onderzoeksinstituten/academictransfer, staat nu een mooie op de site van de RU bij het FcDonders centrum if you're interested) of soms is er een uitnodiging zelf een voorstel te schrijven (op diezelfde sites). Dit komt echter veel minder voor, en kost je ook enorm veel tijd. Je moet natuurlijk een goed idee hebben en begeleiders/promotoren zien te vinden die je willen steunen.

In ieder geval succes!
Ha, daar heb ik wat aan. Dankjewel!! Ja ik zit bv te denken om iets te zoeken bij t FC Donders of Max Planck in Nijmegen, zeker omdat ik nu bij het Max Planck in Leipzig stage loop. Ik zal daar eens gaan kijken! Ik hoop dat mijn brede achtergrond helpt ipv cijfers...
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 15:34:15 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_55036237
buitenland ervaring helpt altijd. Ik heb 6 maanden in cold spring harbor gezeten en dat heeft me zeker geholpen
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:40:42 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_55036376
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:13 schreef xienix84 het volgende:
Ik zal daar eens gaan kijken! Ik hoop dat mijn brede achtergrond helpt ipv cijfers...
Ja dat helpt wel, ook als je bijvoorbeeld meerdere onderzoeksrichtingen hebt gedaan. Alles draait natuurlijk om wetenschappelijke vermogens, en de meeste aio's komen zo van de opleiding af, dus daar differentieer je je al snel als je iets anders gedaan hebt. Maar dan moet het dus wel wetenschappelijk gericht zijn. Mijn resultaten waren niet om over naar huis te schrijven, maar ik deed m'n afstuderen gewoon heel goed, en daarnaast zat m'n afstudeerbegeleidster in de sollicitatiecommissie. Dat soort dingen zijn altijd wel belangrijk. Het Universitaire wereld is een echt netwerk wereldje, dus als je contacten hebt bij andere wetenschappelijke instanties in het buitenland, onderscheid je je aardig positief.
pi_55036428
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat helpt wel, ook als je bijvoorbeeld meerdere onderzoeksrichtingen hebt gedaan. Alles draait natuurlijk om wetenschappelijke vermogens, en de meeste aio's komen zo van de opleiding af, dus daar differentieer je je al snel als je iets anders gedaan hebt. Maar dan moet het dus wel wetenschappelijk gericht zijn. Mijn resultaten waren niet om over naar huis te schrijven, maar ik deed m'n afstuderen gewoon heel goed, en daarnaast zat m'n afstudeerbegeleidster in de sollicitatiecommissie. Dat soort dingen zijn altijd wel belangrijk. Het Universitaire wereld is een echt netwerk wereldje, dus als je contacten hebt bij andere wetenschappelijke instanties in het buitenland, onderscheid je je aardig positief.
Heb jij nou ook wat gehad aan je tijd in Japan? Of was je toen al begonnen met je AiO? Bedankt voor de reacties in ieder geval en netwerken lukt aardig
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:48:44 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_55036558
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef xienix84 het volgende:
Heb jij nou ook wat gehad aan je tijd in Japan? Of was je toen al begonnen met je AiO? Bedankt voor de reacties in ieder geval en netwerken lukt aardig
Ehm, nee, het zat toen zelfs in de weg, omdat ze me eerder wilden laten beginnen, maar ik dus naar Japan ging. Aanvankelijk was ik het ook niet geworden, maar een andere jongen uit Pakistan die nog een post-master op mijn onderwerp had gedaan. Helaas kwam zijn visum niet rond (bedankt Verdonk!), en kon ik toen ik terugkwam uit Japan toch zo weer aan de slag. Maar als ik daarna zou solliciteren, zou ik het zeker prominent in m'n brief hebben gezet.
pi_55036658
Wat belangrijk is hangt ook van je vakgebied af denk ik.

Ik heb m'n aio-plek aangeboden gekregen, wat sowieso de makkelijkste manier is om aan een baan te komen. Ik heb niet in het buitenland gestudeerd en heel weinig extracurriculaire activiteiten gedaan. Wel altijd hoge cijfers gehaald en een goed afstudeeronderzoek geleverd.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:54:25 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_55036692
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:52 schreef thabit het volgende:
Yep, en of je bij je eigen universiteit solliciteert, of bij een ander.
pi_55036806
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:52 schreef thabit het volgende:

Ik heb m'n aio-plek aangeboden gekregen, wat sowieso de makkelijkste manier is om aan een baan te komen. Ik heb niet in het buitenland gestudeerd en heel weinig extracurriculaire activiteiten gedaan. Wel altijd hoge cijfers gehaald en een goed afstudeeronderzoek geleverd.
Lage cijfers is toch ook geen probleem bij wiskunde? Als je maar cijfers haalt
pi_55036812
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is opvallend dat veel mensen op hun eigen universiteit blijven. Ik kon er niet meer tegen om in Utrecht te blijven rondlopen dus een aanbod om daar te gaan promoveren heb ik ook vriendelijk afgeslagen. . Gelukkig had ik wat contacten met mensen in Leiden en zo ben ik daar terechtgekomen. Netwerken is dus wederom het sleutelwoord. .
pi_55037096
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lage cijfers is toch ook geen probleem bij wiskunde? Als je maar cijfers haalt
Is dit té flauw
pi_55037448
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:59 schreef thabit het volgende:

[..]

Het is opvallend dat veel mensen op hun eigen universiteit blijven. Ik kon er niet meer tegen om in Utrecht te blijven rondlopen dus een aanbod om daar te gaan promoveren heb ik ook vriendelijk afgeslagen. . Gelukkig had ik wat contacten met mensen in Leiden en zo ben ik daar terechtgekomen. Netwerken is dus wederom het sleutelwoord. .
Ja precies! Dat heb ik nou ook. Ik heb een eventuele plek in Utrecht, en dat zou ook moeten lukken maar ik wil ook wel andere plekken zien. Ik ben er nog nieteens helemaal uit of ik wil in Nederland wil blijven. Maar goed, qua netwerken zal ik binnenkort eens rond gaan kijken of die nog wat weten

In ieder geval bedankt voor alle tips en adviezen!
pi_55038218
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Als in, eigen universiteit heb je meer kans?

En Japan staat ook al hoog op mijn CV hoor T helpt
pi_55038298
Netwerken, cijfers, buitenlandervaring... Ik heb net in een sollicitatiecommissie gezeten en geen van die zaken was het zwaarstwegend. Alle brieven zagen er netjes uit en bijna alle cv's waren indrukwekkend. Het verschil tussen de kandidaten werd tijdens de gesprekken pas echt duidelijk.

Het is zo moeilijk om te zeggen of je een kans maakt, vooral omdat degenen die een projectplan hebben geschreven vaak al een duidelijk beeld hebben van de kandidaat die ze zoeken. Je weet niet waar ze op af gaan knappen. En je weet ook niet wie je concurrenten zullen zijn.

Je moet het gewoon proberen. Schrijf een nette (doch persoonlijke) brief, bestudeer de projectplannen goed, en bereid je grondig voor als je op gesprek gevraagd wordt (want je zult veel inhoudelijke vragen krijgen). Probeer ook zo goed mogelijk duidelijk te maken wat voor afstudeeronderzoek je doet of hebt gedaan, want dat is een belangrijke indicator voor de sollicitatiecommissie.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:08:34 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55038376
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:59 schreef thabit het volgende:

[..]

ben van de RUL naar Erasmus gegaan
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:13:13 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55038466
Lullig is wel als je ergens solliciteert en de baan is eigenlijk al vergeven aan een interne kandidaat (zonder dat ze je dat vertellen) maar omdat men verplicht is 2 sollicitatie rondes te doen kan dat nogal eens erg suf zijn (mij bij mijn eerste sollicitatie overkomen), tweede sollicitatie was bij Unilever wat iets buiten mijn vakgroep lag (en die afdeling werd naderhand opgeheven) en de derde was raak ...

Dus ook iets om rekening mee te houden is hoe stabiel is de department en doe vooral achtergrond onderzoek of ze al een interne kandidaat hebben...
pi_55038696
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Re het volgende:

Dus ook iets om rekening mee te houden is hoe stabiel is de department en doe vooral achtergrond onderzoek of ze al een interne kandidaat hebben...
Dat is sowieso een goede tip, want het gaat er niet alleen om dat zij een goede werknemer krijgen maar ook dat jij 4 jaar lang een prettige werkgever hebt. (Het is voor mij een belangrijke reden geweest om een potentiėle plaats af te slaan.)
pi_55038804
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is sowieso een goede tip, want het gaat er niet alleen om dat zij een goede werknemer krijgen maar ook dat jij 4 jaar lang een prettige werkgever hebt. (Het is voor mij een belangrijke reden geweest om een potentiėle plaats af te slaan.)
Ja dat is het ook wel, ik weet wel plekken waar ik evt een goeie kandidaat zou kunnen zijn, maar ik vind die groep niet zo boeiend plus zou ik niet 4 jaar aan dat onderwerp willen werken.
  woensdag 12 december 2007 @ 11:46:30 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55212963
Inmiddels zit de eerste anderhalve week erop..... Opleiding geregeld, inmiddels een beetje aan het netwerken en veel inlezen!

Ben er ook achter dat ik niet als aio ben aangenomen, maar als junior onderzoeker.... Blij mee!
  woensdag 12 december 2007 @ 23:31:44 #233
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_55232684
Vraagje aan collega promovendi: hoe is jullie relatie met je begeleider? Ik krijg vaak te horen dat je je begeleider je beste vriend moet maken. Ik vrees dat ik niet echt een soepele relatie heb met mijn begeleider. Ik krijg ook nooit feedback...
Drink ik.
  donderdag 13 december 2007 @ 00:06:55 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55233650
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:31 schreef SpaRood het volgende:
Vraagje aan collega promovendi: hoe is jullie relatie met je begeleider? Ik krijg vaak te horen dat je je begeleider je beste vriend moet maken. Ik vrees dat ik niet echt een soepele relatie heb met mijn begeleider. Ik krijg ook nooit feedback...
ik had een grafhekel aan mijn begeleidster, maar die was dan ook meer bezig om d'r zelf omhoog te werken. Probleem was dat ze wel slimmer was dan dat ik was
  donderdag 13 december 2007 @ 00:15:23 #235
135333 SpaRood
pi_55233810
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:06 schreef Re het volgende:

[..]

ik had een grafhekel aan mijn begeleidster, maar die was dan ook meer bezig om d'r zelf omhoog te werken. Probleem was dat ze wel slimmer was dan dat ik was
Jij bent nu wel gepromoveerd? Ik weet niet hoe ik mijn relatie met mijn begeleider kan verbeteren. Ik ben open en heb geen geheimen ofzo...en ik probeer hem zo weinig mogelijk lastig te vallen met vragen enzo...ik heb ook geen vaste tijdslot met hem om dingen te bespreken...ik doe het voor mezelf, maar ik merk dat hij zijn andere promovendi anders behandelt..
Drink ik.
  donderdag 13 december 2007 @ 00:17:39 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55233856
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:15 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Jij bent nu wel gepromoveerd? Ik weet niet hoe ik mijn relatie met mijn begeleider kan verbeteren. Ik ben open en heb geen geheimen ofzo...en ik probeer hem zo weinig mogelijk lastig te vallen met vragen enzo...ik heb ook geen vaste tijdslot met hem om dingen te bespreken...ik doe het voor mezelf, maar ik merk dat hij zijn andere promovendi anders behandelt..
Ja is alweer tijdje geleden (6 jaar). Ga naar je professor voor vragen etc. hij/zij zal je heus wel helpen al is het maar om verplicht een (twee)wekelijkse meeting te hebben met je begeleider, je professor en jezelf.
  donderdag 13 december 2007 @ 10:49:46 #237
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55239040
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:17 schreef Re het volgende:

[..]

Ja is alweer tijdje geleden (6 jaar). Ga naar je professor voor vragen etc. hij/zij zal je heus wel helpen al is het maar om verplicht een (twee)wekelijkse meeting te hebben met je begeleider, je professor en jezelf.
Tja, zo zit die relatie kennelijk dus niet in elkaar dat dat lukt....

@Sparood: wat is precies het probleem dan?
Is het zo'n type is die alleen geinteresseerd is in de eigen artikeltjes, weinig tijd heeft en kortaf is als je eens een keer een vraag stelt of ergens mee zit?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:21:00 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55748214
schopjeeee..... Ook omdat ik me een beetje zit te vervelen. Zoveel te doen eigenlijk in de komende tijd, maar nog geen tijdsdruk.. Zojuist de inleiding van het METc-protocol geschreven. Begeleiding loopt op rolletjes. Februari werkgroepen doen. Verder langzaamaan beginnen aan mijn eerste (review) artikel...
pi_56362079
Zo, een bescheiden schopje

Ik heb, na veel wikken en wegen (vooral vanwege de vele praktische nadelen), twee weken geleden toch besloten om te gaan promoveren en daarmee een leuke baan bij een goed bureau afgeslagen. Er was zakelijk gezien meer te zeggen voor die baan, maar het bleef kriebelen...

Per 1 mei begin ik met een vierjarig onderzoek aan de KU Leuven.
pi_56362347
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:25 schreef ColdFeet het volgende:

Ik heb, na veel wikken en wegen (vooral vanwege de vele praktische nadelen), twee weken geleden toch besloten om te gaan promoveren en daarmee een leuke baan bij een goed bureau afgeslagen. Er was zakelijk gezien meer te zeggen voor die baan, maar het bleef kriebelen...

Precies, werken kan altijd nog.
  Moderator maandag 28 januari 2008 @ 15:59:25 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_56363860
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:39 schreef thabit het volgende:

[..]

Precies, werken kan altijd nog.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:03:30 #242
58560 Oksel
Gezellig.
pi_56363937
Bij ons is 75% van het personeel gepromoveerd.. ik ben de enige HBO'er binnen het bedrijf (20 man). Ik vind promoveren meer een knutselstage. Lekker gesubsidieerd een onderzoek doen, beetje knutselen, etc. etc. Tenminste, als ik kijk naar de promovendi bij mij op mijn werk.. waar die op gepromoveerd zijn.. hm.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:34:17 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_56364577
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:03 schreef Oksel het volgende:
Bij ons is 75% van het personeel gepromoveerd.. ik ben de enige HBO'er binnen het bedrijf (20 man). Ik vind promoveren meer een knutselstage. Lekker gesubsidieerd een onderzoek doen, beetje knutselen, etc. etc. Tenminste, als ik kijk naar de promovendi bij mij op mijn werk.. waar die op gepromoveerd zijn.. hm.
Zo te horen heb jij geen idee wat een promotie inhoudt... Maar goed dat je HBO-er bent dan, kom je iig ook niet in aanmerking...
  maandag 28 januari 2008 @ 17:44:27 #244
135333 SpaRood
pi_56366187
quote:
Knutselen is goed...straks heb je een goede uitvinding en dan stroomt het geld met bakken naar binnen.
Drink ik.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:40:19 #245
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56368733
quote:
Over het algemeen is het niveau in NL anders zeker niet slecht. Maar ik heb ook wel eens het idee, als er weer eens een bericht in de media verschijnt over een promovendus psychologie oid die een statistisch onderzoekje gedaan heeft en daar wat voor de hand liggende conclusies aan verbonden, dat het niet allemaal even intellectueel uitdagend is ja... Wat is zoal het vakgebied van de mensen in jouw bedrijf?
Fotoboek
  maandag 28 januari 2008 @ 20:11:46 #246
135333 SpaRood
pi_56369472
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Over het algemeen is het niveau in NL anders zeker niet slecht. Maar ik heb ook wel eens het idee, als er weer eens een bericht in de media verschijnt over een promovendus psychologie oid die een statistisch onderzoekje gedaan heeft en daar wat voor de hand liggende conclusies aan verbonden, dat het niet allemaal even intellectueel uitdagend is ja... Wat is zoal het vakgebied van de mensen in jouw bedrijf?
Om tot zo'n conclusie te komen moet je heel wat werk verrichten...het opzetten van een goed gecontrolleerd experiment is zeker wel uitdagend.
Drink ik.
pi_56370688
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:25 schreef ColdFeet het volgende:

Goh, in Belgie nog wel. Ik heb een blauwe maandag samengewerkt met een promovendus daar en wat me opviel is dat het er daar nogal hierarchisch aan toe gaat. Dat was ook in Leuven trouwens, geinig stadje en prachtige campus hebben ze daar.

Overigens zou ik promoveren afraden aan iedereen die van plan is het bedrijfsleven in te gaan... dwz, voor niet-(bio)medici.
Jesus saves but death prevails.
pi_56371281
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:01 schreef Shivo het volgende:

[..]

Goh, in Belgie nog wel. Ik heb een blauwe maandag samengewerkt met een promovendus daar en wat me opviel is dat het er daar nogal hierarchisch aan toe gaat. Dat was ook in Leuven trouwens, geinig stadje en prachtige campus hebben ze daar.

Overigens zou ik promoveren afraden aan iedereen die van plan is het bedrijfsleven in te gaan... dwz, voor niet-(bio)medici.
Het is inderdaad in het algemeen vrij formeel, werd mij ook verteld. Maar ik haak in bij een kleine, vrij specifieke vakgroep, en dat is volgens mij echt wel een gezellige club. Leuke prof in ieder geval. Maar niet zo joviaal als mijn Nederlandse prof, nee.

Ik verbaas me over je laatste opmerking! Als het gaat om mijn vakgebied, is daar juist bij gespecialiseerde bureaus ontzettend veel belangstelling voor gepromoveerden. En ik weet dat bijvoorbeeld Shell ontzettend zit te werven onder de bijna-Dr's bij technische natuurkunde. Om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
pi_56373373
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het is inderdaad in het algemeen vrij formeel, werd mij ook verteld. Maar ik haak in bij een kleine, vrij specifieke vakgroep, en dat is volgens mij echt wel een gezellige club. Leuke prof in ieder geval. Maar niet zo joviaal als mijn Nederlandse prof, nee.

Ik verbaas me over je laatste opmerking! Als het gaat om mijn vakgebied, is daar juist bij gespecialiseerde bureaus ontzettend veel belangstelling voor gepromoveerden. En ik weet dat bijvoorbeeld Shell ontzettend zit te werven onder de bijna-Dr's bij technische natuurkunde. Om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Ik geloof best dat je een baan kunt krijgen na je promotie, ook met technische studies. Maar voor je carriere in het algemeen is het niet per se een pluspunt en in veel gevallen loop je feitelijk een paar jaar achter.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:25:29 #250
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56397437
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:11 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Om tot zo'n conclusie te komen moet je heel wat werk verrichten...het opzetten van een goed gecontrolleerd experiment is zeker wel uitdagend.
Misschien praktisch uitdagend, dat zal zeker wel, maar er is op intellectueel niveau niets origineels aan het doen van bijv. een psychologisch experiment.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:01 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik zou jou afraden zulke 'adviezen' te geven als je blijkbaar niet voldoende op de hoogte bent. In bijv. de technische financiėle industrie zit men te springen om mensen met een PhD in een quantitative finance-achtige richting.
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')