abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51956401
Ik heb last van een soort heimwee naar mijn verleden. Ik vind het fijn (wat klinkt dat homoachtig, laat ik het leuk noemen), nee leuk dus, om plaatsen te bekijken waar ik vroeger in mijn jeugd veel kwam en dingen te doen uit mijn jeugd. Het mooie winkelcentrum bij mijn ouders in de buurt bekijken, naar de basisschool kijken waar ik op zat . Video uit de videotheek halen in het pauperwinkelcentrum dat iets voorbij het mooie winkelcenturm ligt. Met lego spelen (ik heb nog spul uit begin jaren 80). De wijken bekijken die aan de wijk van mijn ouders grenzen.

Het liefst zou ik het allemaal nog eens over willen doen. Mijn hele jeugd.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:24:46 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51956443
ok
The truth was in here.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:25:45 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_51956477
herkenbaar, ik zou graag weer 16 zijn en dan mijn vakantie in Tsjechie herbeleven. mijn god wat een tijd.
pi_51956478
Ja, leuk die nostalgie.
Als je er maar niet in blijft hangen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51956549
pedofiel in de dop!

ontopic:
op sommige punten kan ik het ermee eens zijn ja.. Dat onbezorgde leventje van die tijd, zonder zeurende mensen, rekeningen, werk e.d.

Heerlijk
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_51956565
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:25 schreef Het_Biertje het volgende:
herkenbaar, ik zou graag weer 16 zijn en dan mijn vakantie in Tsjechie herbeleven. mijn god wat een tijd.
haal er bij mij maar 8 jaar vanaf.

Oh ja: ik was de bibliotheek vergeten. Ook daar kom ik nog erg vaak.
pi_51956575
Ik zou het liefst weer 3 of 4 zijn. Vanaf de tijd van de peuterspeelzaal .

Ik zie trouwens bijna niets meer van mijn oude leven. Ik ben ondertussen weer 3 keer verhuisd en woon nu in de buurt waar ik ooit de middelbare school heb gezeten, maar juist de tijd vóór de middelbare school vond ik boeiend.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_51956617
Gisteren nog even de peuterspeelzaal bezocht waar ik op gezeten heb. Door de straat gereden van mijn pianolerares en dadelijk ga ik door straten fietsen waar mensen wonen die ik had kunnen kennen maar niet gekend heb omdat ik verkeerde beslissingen gemaakt heb in mijn verleden.
pi_51956644
Misschien ga je wel heel ver in je herinneringen ophalen, en misschien komt het enorm gay over inderdaad, maar ik begrijp het wel. Vroeger is fijn .
pi_51956674
Af en toe zou ik mijn jeugd ook wel over willen doen, ik zou een aantal dingen heel anders aanpakken denk ik. Anderzijds, dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan en dat heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Al met al ben ik toch wel tevreden daarmee.

En ja, ook ik heb wel eens van die momentjes dat ik terugdenk aan hoe mooi en onbezorgd het allemaal was vroeger. Maar gelukkig blijf ik daar niet in hangen en keer ik toch maar weer snel terug naar de realiteit van alledag die me, op het geen relatie hebben na dan, eigenlijk ook erg goed bevalt
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Vroeger is fijn .
In bepaalde opzichten zeker wel ja
TS moet alleen tot het besef komen, volgens mij, dat gedane zaken geen keer nemen en dat hij niet in het verleden moet blijven hangen, maar meer vooruit moet kijken naar de toekomst!
Ik meen namelijk te lezen dat hij spijt heeft van diverse beslissingen uit het verleden, dus zou ie er wat mij betreft alles aan moeten doen om -als ie over twintig jaar terug kijkt naar "nu"- te kunnen zeggen dat hij nu wél de goede beslissingen heeft genomen!

@TS
Accepteer je verleden en kijk vanaf nu alleen nog maar vooruit naar alle mooie dingen die nog komen gaan! Tuurlijk, je verleden hoort bij je en daar mag je gerust af en toe op terug kijken, maar de (nabije) toekomst is op dit moment zo veel belangrijker!
Nee, ik poets geen schoenen =P
  maandag 30 juli 2007 @ 12:36:16 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51956756
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:30 schreef TubewayDigital het volgende:
Gisteren nog even de peuterspeelzaal bezocht waar ik op gezeten heb. Door de straat gereden van mijn pianolerares en dadelijk ga ik door straten fietsen waar mensen wonen die ik had kunnen kennen maar niet gekend heb omdat ik verkeerde beslissingen gemaakt heb in mijn verleden.
Vergissingen zijn er om recht te zetten. Je bent nog jong genoeg om iets van je leven te maken. Mijn god, je lijkt wel een man van 90 die terugkijkt op z'n leven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51956794
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Misschien ga je wel heel ver in je herinneringen ophalen, en misschien komt het enorm gay over inderdaad, maar ik begrijp het wel. Vroeger is fijn .
Vroeger is erg fijn. Ik weet nog dat ik op het eind van een mooie zomerdag als enige met mijn tennismaatje op het tennispark aanwezig was. Helemaal in de hoek van het park. De banen die normaal gesproken gereserveerd waren voor training terwijl de hemel rood kleurde.

Ik probeer wanhopig terug te keren naar vroeger. Ik tik dit dan ook allemaal vanaf de computer van mijn ouders.
pi_51956808
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vergissingen zijn er om recht te zetten. Je bent nog jong genoeg om iets van je leven te maken. Mijn god, je lijkt wel een man van 90 die terugkijkt op z'n leven.
Im working on it. Im working on it.
pi_51956831
Dit begint eng te worden. Tot het obsessieve af zeg maar. Niets mis met jezelf aftrekken op foto's uit den oude doosch, maar je kan het overdrijven.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:39:11 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51956838
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:37 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Ik probeer wanhopig terug te keren naar vroeger. Ik tik dit dan ook allemaal vanaf de computer van mijn ouders.
't was geloofwaardig, maar nu niet meer. Mocht het wel echt waar zijn allemaal, dan wil ik je dringend aanraden psychische hulp te zoeken, want volgens mij ben je aan het doordraaien. Maar eigenlijk denk ik meer aan een neptopic.
pi_51956857
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Dit begint eng te worden. Tot het obsessieve af zeg maar. Niets mis met jezelf aftrekken op foto's uit den oude doosch, maar je kan het overdrijven.
Idd, obsessief... misschien is depressief een beter woord?
pi_51956870
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

't was geloofwaardig, maar nu niet meer.
ik zit echt wel bij mijn ouders hoor. Ik ben student en bezoek ze dus nog regelmatig. Alleen steeds vaker geef ik toe.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:43:25 #18
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51956934
Het is toch normaal dat je vaak de leuke dingen in je verleden niet wegfiltert en de dingen die een grote impact hebben gehad op je leven.

De duffe en suffe dingen vergeet je al vaak, en dat is maar goed ook.

Heerlijk is dat, zo zwaar geromantiseerde terugblik.

Ga maar eens na hoelang op school zitten duurde. Van 12 tot kwart over 3 was een hel en zo zijn er nog wel veel meer dingen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_51957099
Maar vertel eens: wat is er mis met het leven dat je nu hebt?
  maandag 30 juli 2007 @ 12:51:52 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51957150
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:40 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

ik zit echt wel bij mijn ouders hoor. Ik ben student en bezoek ze dus nog regelmatig. Alleen steeds vaker geef ik toe.
't Klonk een beetje alsof je speciaal op de computer van je ouders zit te tikken om dat fijne gevoel van vroeger terug te krijgen. En dat is best een beetje eng.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:02:25 #21
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_51957451
TS:
Ik ken het gevoel. Ik woonde vroeger in Groningen en opa en oma woonden in Leiderdorp. Als we daarheen gingen was het altijd feest, het was daar fijn. Ze woonden in de Hoofdstraat en in het weekend gingen opa en ik dan broodjes halen in het kleine winkelcentrum om de hoek. We kwamen dan door een mooie straat met een vijver waarvan ik als klein jongetje al droomde om daar eens een huis te hebben.
Vorig jaar gebeurde het. Totaal onverwachts kwam ik er achter dat er een hoekhuis tekoop stond, precies op de plek waar ik altijd met opa langskwam. We hebben het huis gekocht en nog steeds krijg ik datzelfde blije gevoel als ik thuiskom.
Ik ben dus precies op zo'n mooi plekje uit mijn kinderjaren gaan wonen.
Opa en oma zijn er helaas niet meer maar de meeste van mijn buren kennen ze nog wel. En dat is bijzonder als je bedenkt dat er al jaren niet meer zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:05:20 #22
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_51957541
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:30 schreef TubewayDigital het volgende:
Beetje nostalgische gevoelens is niets mis mee maar... Jezus, jij bent gestoord!
:r Patty Brard :r
  maandag 30 juli 2007 @ 13:16:24 #23
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_51957830
Dit heb ik ook, en besef dan dat ik vroeger gelukkig was! En tegenwoordig weet ik niet of ik wel gelukkig ben, maar dit had ik een jaar geleden ook! Dus de conclusie: Ik blijf gelukkig..! (erg vaag)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:19:41 #24
5428 crew  miss_sly
pi_51957936
Beetje nostalgie, met plezier terugdenken aan vroeger, is heel erg prima

Obsessief ermee bezig zijn, alleen met het verleden, is niet prima. Je vergeet in het heden te leven en nu net zo gelukkig te worden, op een andere manier, dan je was. Je leeft nu, niet vroeger. Doe daar wat mee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 juli 2007 @ 14:09:05 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51959210
TS begint een beetje door te draaien?

Wel grappig hoe je in het heden juist de negatieve ervaringen onthoudt maar in het (verre) verleden bijna alleen de positieve. Teruggaan in de tijd betekent ook alle ellende nog een keer meemaken, staat TS daar ook weleens bij stil?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 30 juli 2007 @ 14:09:52 #26
132038 Robhimself.2
*Wordt papa!!*
pi_51959239
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:37 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Vroeger is erg fijn. Ik weet nog dat ik op het eind van een mooie zomerdag als enige met mijn tennismaatje op het tennispark aanwezig was. Helemaal in de hoek van het park. De banen die normaal gesproken gereserveerd waren voor training terwijl de hemel rood kleurde.

Ik heb EXACT hetzelfde gehad. Een aantal keer terug naar de oude woonplaats van mn oma rijden, speelgoedwinkel bezoeken waar ik vroeger mijn Transformers uit mocht kiezen enz..

Bij mij ging het HEEL ver, tot ik het zelf in zag en vooruit ben gaan kijken.

Komt het door verveling, een verslaving of gewoon door je state of mind? Bij mij kwam het door een lichte depressie icm drugs. Dan denk je snel terug naar hoe ongedwongen en fijn het vroeger was.

Kijk uit, anders weet je nooit hoe fijn de toekomst kan zijn.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
  maandag 30 juli 2007 @ 14:26:51 #27
37248 BertV
Klei indiaan
pi_51959699
gevaar is ook dat je het gaat romantiseren. De minder leuke dingen denk je niet aan terug.

Als je bijv. mensen tijdens hun vakantie vraagt hoe ze het hebben zijn ze negatiever dan achteraf.

ok, hollander172 vertelde hetzelfde...
Handgemaakt
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 14:34:17 #28
5428 crew  miss_sly
pi_51959900
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:09 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Kijk uit, anders weet je nooit hoe fijn de toekomst het heden kan zijn.
pi_51962604
Je kijkt toch niet graag terug omdat het nu slecht gaat hoop ik...
pi_51965000
pfff, heel herkenbaar.

Maarja aan de andere kant, terug kun je niet, maar wat wel kan is het nu en hier leuk maken.
pi_51967695
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:15 schreef katerwater het volgende:
Je kijkt toch niet graag terug omdat het nu slecht gaat hoop ik...
nee zeker niet. Gaat juist beter met me, maar toch, denken aan het verleden doe ik wel. Aan leuke dingen toen, aan verkeerde beslissingen, had ik anders beslist dan had ik het namelijk leuker kunnen hebben.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 19:46:07 #32
5428 crew  miss_sly
pi_51967988
Andere beslissingen zouden weer andere minder leuke/goede/fijne dingen met zich meegebracht hebben.
Achteraf denken dat die beslissingen verkeerd waren, is niet zinvol. Je hebt op dat moment keuzes en beslissingen gemaakt met de ervaring en kennis die je op dat moment bezat. En uiteraard heb je de beslissing genomen die op dat moment het beste leek.
pi_51968026
je klinkt als mijn moeder maar je hebt wel gelijk vrees ik.

toch baal ik enigzins.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 19:49:48 #34
5428 crew  miss_sly
pi_51968129
waarom baal je?
  maandag 30 juli 2007 @ 21:35:10 #35
84328 Lllaura
painting pictures
pi_51971624
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:36 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

nee zeker niet. Gaat juist beter met me, maar toch, denken aan het verleden doe ik wel. Aan leuke dingen toen, aan verkeerde beslissingen, had ik anders beslist dan had ik het namelijk leuker kunnen hebben.
Zoals wanneer je naar 'de HBO' was gegaan?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_51973052
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:35 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Zoals wanneer je naar 'de HBO' was gegaan?
bijna

daar bedoel ik gewoon te zeggen dat je op een HBO + bij je ouders wonen + een leuke sportclub ook een goeie tijd kan hebben. Leuker misschien dan een studententijd.
pi_51976264
Volgens mij heeft iedereen dit, ik zou in dit geval terug willen naar m'n 14e, of m'n 4e, geen zorgen helemaal niets, paps en mams doen alles

Maar er zullen nog toffe tijden komen, moet wel... leven heeft ups en downs, en gelukkig maar, zonder dalen, geen pieken
pi_51977084
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:59 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
Volgens mij heeft iedereen dit, ik zou in dit geval terug willen naar m'n 14e, of m'n 4e, geen zorgen helemaal niets, paps en mams doen alles
Soms, heeeeeeeeeel soms zou dat idd geen slecht idee zijn
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:59 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
leven heeft ups en downs, en gelukkig maar, zonder dalen, geen pieken
So true
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:55:36 #39
67670 Skv
Cynist.
pi_51977686
Je bent gaan studeren maar hebt geen vrienden gekregen daar, dus je wil terug omdat je vroeger wel vrienden had..? Is dat mogelijk?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:00:40 #40
183181 LucasBergman
Schudden voor gebruik
pi_51977766
Had ik ook maar een jeugd gehad...
[quote]Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Je maakt geen indruk op de chicks met een bus, je moet een honda hebben, daarmee kan je elke chick regelen!
[/quote]
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:05:08 #41
67670 Skv
Cynist.
pi_51977839
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:00 schreef LucasBergman het volgende:
Had ik ook maar een jeugd gehad...
Je bent op je vijftigste geboren?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:12:17 #42
183181 LucasBergman
Schudden voor gebruik
pi_51977956
Vroeg volwassen
[quote]Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Je maakt geen indruk op de chicks met een bus, je moet een honda hebben, daarmee kan je elke chick regelen!
[/quote]
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:49:43 #43
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_51978486
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:23 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik heb last van een soort heimwee naar mijn verleden. Ik vind het fijn (wat klinkt dat homoachtig, laat ik het leuk noemen), nee leuk dus, om plaatsen te bekijken waar ik vroeger in mijn jeugd veel kwam en dingen te doen uit mijn jeugd. Het mooie winkelcentrum bij mijn ouders in de buurt bekijken, naar de basisschool kijken waar ik op zat . Video uit de videotheek halen in het pauperwinkelcentrum dat iets voorbij het mooie winkelcenturm ligt. Met lego spelen (ik heb nog spul uit begin jaren 80). De wijken bekijken die aan de wijk van mijn ouders grenzen.

Het liefst zou ik het allemaal nog eens over willen doen. Mijn hele jeugd.
Aaah jij hebt gewoon een leuke, fijne jeugd gehad. Het zij je gegund, ik zou best met je willen ruilen. Geniet ervan en niet moeilijk doen
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_51984266
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:49 schreef miss_sly het volgende:
waarom baal je?
dat ik het niet meer over kan doen
dat ik verkeerde beslissingen heb genomen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:52:56 #45
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51984411
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:48 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Dat wordt lastig idd.
quote:
Wat maakt een beslissing verkeerd? Dat de uitkomst niet was wat je ervan verwachte? Wie zegt dat dat bij een andere beslissing ook niet was gebeurd?

Ik kan mensen die zo denken echt niet volgen, waarom blijven hangen? Het leven gaat toch wel door dus waarom niet gewoon zelf ook mee gaan? Op deze manier maak je het zo moeilijk voor jezelf...
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:18:57 #46
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_51985140
quote:

[..]

Had je het maar geweten, dan had je het nog gedaan. Achteraf is iedereen wijs en weet iedereen wat er fout zou kunnen gaan. 'Verkeerde beslissingen' een term die niet recht doet aan het moment van de beslissing en aan jouzelf. Hooguit kan je zeggen, als ik toen wist wat ik nu weet..., maar dat geeft alleen aan dat je wijzer wordt en dat is helaas een bijwerking van leven; naarmate je langer leeft, kan je wijzer worden, deze bijwerking treedt echter zeer sporadisch op, in minder dan 1 op de duizend gevallen wordt hier melding van gemaakt. (Staat in de bijsluiter na geboorte )
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 13:12:29 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51986751
quote:

[..]

Dat is dan heel vervelend. Die tijd komt neit meer terug, maar als een idioot door verschillende straten gaan fietsen omdat 'vroegah' zus en zo slaat natuurlijk nergens op. Zo kun je altijd wel blijven zwelgen in zelfmedelijden, en hoef je nooit iets te doen dat gericht is op je toekomst, want je bent alleen maar beter met 'vroeger' en 'toen'.

Dat je spijt hebt van verkeerde beslissingen kan ik in komen, maar dat je zo ver gaat dat je door verschillende straten gaat fietsen, en dat je meer van dat soort acties uithaalt, dat vind ik nergens over gaan. Hoe lang wil je dat volhouden? Tot je 60 bent? Je moet jezelf gewoon een schop onder je hol geven en niet zo blijven hangen in het verleden, dat komt toch niet terug, wat je ook doet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_51988758
Nostalgie
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op maandag 30 juli 2007 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

't was geloofwaardig, maar nu niet meer. Mocht het wel echt waar zijn allemaal, dan wil ik je dringend aanraden psychische hulp te zoeken, want volgens mij ben je aan het doordraaien. Maar eigenlijk denk ik meer aan een neptopic.
Tegenwoordig moet je ook voor elke scheet naar de zielenknijper als je even afwijkt van de geaccepteerde standaard, typisch preuts schaapjes gedrag hier op fok.
pi_51990500
Ik heb ook weleens van die buien: op Schoolbank kijken wat er over jouw oude scholen wordt geschreven, oude Bassie & Adriaan series nog een keer kijken, oude agendas doorbladeren etc.
pi_51990825
Ja, een bui. Dat lijkt me ook niet problematisch.
Dit is helaas iets heftiger.

TS, bedenk je eens wat er allemaal tof is aan het heden. Je zou toch niet weer bij je ouders willen wonen? Waarom ben je ooit weggegaan? Omdat de muren op je afkwamen? Bedenk dát dan, een ideaalbeeld scheppen van het verleden is niet realistisch.

Ik wou weg, maar vind het absoluut prettig om nog terug te komen. Vakanties breng ik ook in mijn oude stad door. Vind het niet erg thuisthuis te zijn, ik heb hier nog veel vrienden, sportclub, enz. Daar is niets mis mee. Maar ik ga ook met plezier op zondagavond naar mijn studentenstad om de week door te brengen, bezig te zijn met de studie die ik heb gekozen, mijn hobby's uit te voeren, mijn vrienden te zien, enz.

Het verleden fijn vinden is iets positiefs, maar wees zo realistisch in te zien dat het niet ideaal was en ook zijn slechte kanten had. Terugkeren kan niet meer, althans niet voordat je een huis gaat kopen. Als je echt graag terug wilt, doe dat dan Maar maak eerst fatsoenlijk je huidige studentenleven af, zorg ervoor dat je over 10 jaar daar ook positief op terug kunt kijken en kunt denken: "Wat was dat een mooie tijd, kon ik maar terug!"

Kort gezegd: Je kunt wel blijven janken maar daar schiet je niks mee op, zorg ervoor dat je het heden leuk maakt voor jezelf. Stop dáár je energie in!

Succes!
pi_51992067
bedankt voor al het advies. Ik snap het natuurlijk ook allemaal wel. Dat het verleden niet meer terug keert. Dat er ook minpunten waren. Ga zo maar door. Echter soms zit ik er toch helemaal vol van en dan is fok mijn enige uitlaatklep.
pi_51997118
Da's ook niet goed
pi_51998681
Ben ik dan de enige die dat totaal niet heeft?? Ik was vroeger super gelukkig hoor dat is het niet, maar alles her-beleven??? nee dank u!!
Kan nu veel meer mijn eigen gang gaan, als ik morgen naar Parijs wil dan pak ik de auto en vertrek ik, als ik vanavond wil stappen pak ik de trein naar Groningen, vroegah..
pi_52000461
uh, emo?
:-O
pi_52005861
Uh, compleet nutteloze reactie?
pi_52016159
depressie heb ik niet http://nl.wikipedia.org/wiki/Klinische_depressie

Echter voel me af en toe wel down. Nu net bijvoorbeeld weer.
pi_52016648
Kerel wees eens een vent, kom voor jezelf op en knok je uit dat dal!

Besef jezelf eens dat dit helemaal geen leuke situatie is. Ergo: die wil je veranderen. Ergo: je moet je gedrag veranderen. KNOK ER EENS VOOR!
Ik krijg zo het idee dat je jezelf heel erg zielig vindt, dat zal ook allemaal best, maar janken gaat je niet uit de situatie redden hoor. Kom voor jezelf op en maak je eigen leven, in plaats van te blijven hangen in iets dat je helemaal niet wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')