abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52582825
Wat ontzettend goed joh! Echt heel fijn Op deze manier komen die negen maandan vast ineens veel dichter bij

En mag ik dit nog even dik quoten, niet persoonlijk voor Stiemie, maar in het algemeen:
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 07:41 schreef Stiemie het volgende:
Ondanks dat kraamzorg, ziekenhuis, verloskundige en consultatiebureau zeiden dat er niks mis ging bij het voeden
Om maar weer aan te geven dat verpleegkundigen, verloskundigen en kraamverzorgsters (los van degene die ook officieel de titel lactatiekundige mogen dragen) vast brilliant zijn in het halen en verzorgen van kinderen maar niet de personen zijn om blind op te vertrouwen als het om borstvoeding gaat.
Heb je geen problemen: prima. Maar heb je problemen dan is een lactatiekundige degene die je moet hebben
/einde preek
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:14:06 #102
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52583086
Aansluit bij Owlet.... Met dezelfde ervaring Stiemie. Niet hetzelfde probleem, maar wel dezelfde collectieve mening van alle 'deskundigen'.
Wat fijn dat het nu goed gaat! Geniet daarvan en niet van wat geweest is.
En mag ik even hier zeggen dat ik Linde zo'n mooie naam vind!

Wij gaan vol vertrouwen richting het jaar! Even leek het niet te gaan lukken, maar nu gaat het prima, soms 2 voedingen per dag, andere keren 4 of 5.
Vanochtend was kolven ook een beproeving (dit doe ik af en toe nog wel, voor avondjes weg ed. dan krijgt Simon nog wel gekolfde melk). Niet omdat het kolven niet ging, maar omdat SImon nu staat en afwisselend het dopje van het andere gat peuterde, het slangetje lostrok of het flesje uit mijn hand wilde meppen (en ik mijn goede kleren al aanhad)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52583273
quote:

Voel me nu wel een erg mislukte moeder om er pas na een maand achter te komen dat je kleine meisje gewoon honger heeft
Ben je bezopen! Je hebt een slechte begeleiding gehad. Niks mislukte moeder, hoor!
Variety is the spice of life
pi_52583318
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef owlet het volgende:

Maar heb je problemen dan is een lactatiekundige degene die je moet hebben
Of de leidsters van de LLL en de contactpersonen van de VBN uiteraard
pi_52583457

Ja natuurlijk! Wat zij zegt!
pi_52595217
Bedankt voor alle lieve reacties! Precies toen ik er even helemaal doorheen zat! Ik voel me inmiddels gelukkig weer wat beter en Linde gelukkig ook! Ze ligt nu heerlijk tevreden in haar bedje en gaat zo (hopelijk) lekker slapen. Ik mag haar deze week nog steeds na de voeding zo'n 30 cc kunstvoeding geven na de borstvoeding en daar vraagt ze dan ook standaard om. Vreemd want volgens de lactatiedeskundige zou ik meer dan genoeg melk moeten hebben
Misschien komt het omdat ik deze week nog met een tepelhoedje voed en dat vanaf volgende week ga proberen af te bouwen?

Dit is trouwens een erg mooi topic om terug te lezen. Vol handige tips! En wat voeden sommige moeders al lang zeg ondanks allerlei verschillende grote en/of kleine problemen! Nu maar hopen dat ik het ook zo lang ga volhouden.
pi_52597895
Toch even een vraagje hier. Vind het zelf nog zo raar eigenlijk. Merlijn heb ik 19 maanden gevoed waarvan maand 1 bestond uit kolven. (Heb gewoon nog nooit echt zelf een pasgeboren baby gevoed zonder begeleiding.) Om dit te voorkomen ben ik toch aan het twijfelen of ik echt goede begeleiding wil. Mijn lactatiekundige biedt een eerste zorg pakket aan waar ik wel intresse in heb. Betekent in de zwangerschap een afspraak, een paar dagen na de bevalling aan huis, binnen 8 dagen een tweede afspraak aan huis en met 6 weken nog een gesprek bij haar. Daarnaast ga ik ook nog naar de LLL-bijeenkomsten hier, maar daar ben ik ook voor gevraagd.

Ik wil nu alles op alles zetten om het probleem wat ik met Merlijn had te voorkomen. Klinkt wel goed he zo een pakket. Bah wat voel ik me onzeker.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:28:00 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_52598479
Randa, wat een geweldig pakket van die lactatiekundige. Ik zou het zeker doen.

Stiemie, mij lijkt dat je de bijvoeding wel kunt afbouwen, want het kan goed zijn dat het nu een gewoonte is voor Linde. Dat ze de hoeveelheid die ze bij jou drinkt afstemt op de voeding die ze erna nog krijgt.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:53:38 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52599259
@Stiemie, en als je haar dan weer aanlegt in plaats van de 30 cc geven. Het kan zijn dat ze in eerste instantie alleen de makkelijke melk pakt. En op het moment dat ze dus de kv vraagt bij jou er moeite voor moet doen. Ik zou adviseren om toch eerst weer opnieuw aan te leggen en als ze dan toch nog blijft 'miepen' bijvoeden (het liefst met afgekolfde melk, maar goed dat is mijn voorkeur). Ik heb Maud alleen de eerste week bijgevoed, omdat ze aan de lichte kant was.

Randa Irritant he die hormonen. Voed je al zolang en dan nog de twijfel. Ben je bang dat het niet gaat lukken? Want wat was het probleem bij Merlijn? Ik vind het pakket van de ld goed klinken, maar hoe zit het met de kosten en ben je ervoor verzekerd?

Maud heeft een nieuwe manier van drinken. Twee handen de borst vastpakken en dan die tepel naar binnen zien te duwen. En als ze genoeg heeft laat ze niet gewoon los....nee, dan duwt ze me bijna van de bank af. Kaatje.
pi_52599338
Oh Randa zo'n pakket zou ik zeker nemen! Wij hebben laatst echt zo'n geweldige hulp gehad bij de lactatiedeskundige. Ik voedde al een maand met een tepelhoedje en erge pijn en nu heb ik zojuist voor het eerst alleen gevoed zonder hoedje en zonder pijn! Geloof me het is het zeker waard!

Cattie die bijvoeding krijgt ze pas sinds zondagavond. Zou het dan zo snel al gewenning kunnen zijn? Zondagavond en maandag kreeg ze de hele voeding (dus zowel de borstvoeding als de kunstvoeding) uit de fles. Dus eigenlijk krijgt ze de echte bijvoeding pas zo'n 30 uur.

chacama dat is ook een goed idee inderdaad. Misschien maar eens proberen haar dan gewoon weer aan te leggen. Volgens de ld heb ik meer dan genoeg melk die makkelijk toeschiet dus dat kan het probleem niet echt zijn. Misschien wel het tepelhoedje maar dat probeer ik nu ook niet meer te gebruiken.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:03:35 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_52599631
Oh Stiemie, ik wist niet dat het pas vanaf zondag was. Wat fijn dat je meer dan genoeg melk hebt. Dan zou ik zeker eerst extra aanleggen. Uit een fles drinken kost minder inspanning, dat drinkt makkelijker voor haar.
pi_52599725
Van wie 'moet' je die bijvoeding geven dan?

Borstvoeding geven is een proces van vraag en aanbod. Hoe meer je voed, hoe meer melk er gemaakt wordt. Hoe meer de baby vraagt, hoe meer melkaanbod er komt. Kunstvoeding kan dat proces in de weg zitten, want de baby vraagt dan minder. Dus als aanleggen goed gaat nu, en ze drinkt effectief, dan zou er geen reden tot bijvoeden zijn.

Aan de andere kant voed je dus kennelijk met een tepelhoedje. Door een tepelhoedje kan de baby minder melk binnenkrijgen en daarom 'moet' je kennelijk nog even bijvoeden. Als de tepelhoedjes zijn afgebouwd, zou je die bijvoeding ook weg kunnen laten.

Dat is denk ik de achterliggende gedachte?

Als dit de koers is die jij hebt afgesproken (met wie?) zou ik het gewoon doen en even niks anders proberen. Je hebt al een lastige tijd achter de rug.
pi_52599787
Ja ze ligt nu bij mijn vriend op schoot tevreden te slapen dus misschien was het nu weer geen honger maar wilde ze gewoon bij ons zijn. Pfff wat zijn babies ingewikkeld zeg Maar als ze zo weer komt ga ik zeker eerst proberen haar aan te leggen

Het gehele bijvoedplan is gisteren afgesproken met de lactatiedeskundige. Ik word er alleen zo onzeker van omdat ik niet weet of we haar nou gewoon aan het 'vetmesten' zijn met die extra melk of dat ze echt honger heeft en waarom dan als ik gewoon genoeg melk heb... Waarom zit er niet gewoon een metertje op je borst zodat je kan zien hoeveel eruit is

Als ik zo onzeker blijf, gaan we anders zaterdag maar een babyweegschaal huren dan hebben we tenminste een beetje een idee van wat ze binnenkrijgt
pi_52606275
Stiemie, zolang je het zelf aan kunt mag je Linde zo vaak aanleggen als je wilt (of zij wilt).
staar je ook niet blind op het aantal grammen dat ze drinkt, dat zegt niet altijd wat over de hoeveelheid caloriën die ze binnen krijgt. tevredenheid en gestaag aankomen is belangrijker. Ga ook niet elke dag wegen daar word je allen maar neveus van. Je kunt beter 1 keer in de week bij het cb langs om te wegen (als dat haalbaar is).
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:52:15 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52606693
Geen weegschaal! Dan word je helemaal gek!

Stel dat je jezelf voorhoudt dat ze 50cc moet drinken en ze drinkt er al een paar voedingen maar 40.. Dan ga je je daar onwijs zorgen over maken terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is. Als ze genoeg plasluiers heeft, verder tevreden en alert is, is 1x per week op het CB wegen meer dan genoeg Dan is jouw voeding ws heel voedzaam en heeft ze genoeg aan die 40cc ipv de 50 die ze van jou 'moet'.

Gewoon steeds aanleggen als ze honger heeft (of als jij denkt dat ze dat heeft). Ritme enzo komen vanzelf wel. (en 's avonds willen babietjes ook nog wel eens clusteren; lekker de hele avond bij mama op schoot, af en toe een slokje nemend en verder beetje tutteren met je borst. Mamahonger en echte honger gecombineerd )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52606888
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:07 schreef Stiemie het volgende:

en waarom dan als ik gewoon genoeg melk heb...
Ja, dat vind ik ook gek hoor. Zie mijn verhaal waarom ik denk dat ze het zo doet. Ik vraag me af of het een échte lactatiekundige (zonder de des) is. Heeft ze IBCLC achter haar naam?

Enfin, ik ben het eens dat je haar gewoon kan aanleggen als je denkt dat ze honger heeft.

Maar je hebt dus wel dat plan afgesproken en ik zou dus niet rigoreus andere dingen gaan doen. Als je niet snapt waarom iets is, moet je dat wel vragen aan zo''n persoon. In plaats van gaan raden waarom

Oh ja, geen weegschaal huren, daar maak je jezelf gek mee!!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:26:29 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52607763
*breekt even in...
Jaja, ik lees nog weleens mee, for good old times...
quote:
Ik ben inderdaad ook na 1x al gestopt met zo'n lepeltje Dactarin want het is inderdaad wel erg veel. Nu gewoon een paar 'erwtjes' en de spruw is zo goed als weg!
Stiemie, wellicht betuttelend daarstraks ook al over het bakeren realiseer ik me nu... , maar soit: Niet nu ineens stoppen met de daktarin he?!!! Want dan loop je kans dat jullie het binnen no time terug hebben. Wij hebben zo dus indertijd een maand of 5 mee aangeklooid.
Succes verder, heel fijn dat je nu zo'n goede hulp hebt gekregen, jij ontaarde moeder...
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef PM-girl het volgende:
Wij gaan vol vertrouwen richting het jaar!
Tsk! Zou je niet eens gaan stoppen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 07:23:16 #118
94046 PM-girl
pi_52612206
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:26 schreef Moonah het volgende:
Tsk! Zou je niet eens gaan stoppen?
Nee man, is toch nog geweldig, om mensen op stang te jagen midden in de Ikea, vliegtuig of op een fokmeeting
*
pi_52613591
Dat is asociaal PM, met zo'n groot kind zo onzedelijk gaan zitten doen bij de ouders van vreemden thuis. Anderen mochten er eens aanstoot aan nemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52615286
tsssk dat doe je toch niet, je kind van ouderdaneenjaar voeden in het openbaar
pi_52615366
Oh ja, Stiemie. Wat ik me nog ineens bedacht:
Je schreef eerder dit:
quote:
Ook was een ritme nog erg ver te zoeken omdat ze steeds na de voeding eerst zo'n 1,5 tot 2 uur in bed lag te krijsen en dan pas in slaap viel. Ze sliep dus echt steeds maar hooguit een uur en dat was echt veel te weinig. Nu hebben we haar op het consultatiebureau laten wegen voor en na de voeding en het bleek dat ze maar 80 ml dronk in plaats van de 110 die ze mag hebben.
Betekent dat dat je op het CB hebt gevoed?
Dan vind ik het helemaal niet raar dat ze wat minder heeft binnen gekregen dan wat "moet". Jij zat waarschijnlijk niet helemaal ontspannen en je dochter vast ook niet. Bovendien kan je uit een voeding niet aflezen hoeveel ze gemiddeld binnen krijgt. Voor hetzelfde geld had ze nu even weinig dorst omdat ze de voeding daarvoor 140 had gedronken
Al met al genoeg redenen om het niet als een crisis te beschouwen

Als je twijfelt over de bijvoeding kan je altijd nog een keer de lactatiekundige bellen. Ik denk dat ze je zal vertellen dat je ook meer kan aanleggen. Persoonlijk geloof ik daar veel meer in dan in bijvoeden als het gaat om een gezond kind dat misschien alleen een klein dipje in de groei heeft.
pi_52629152
Ja ik ben op het cb gaan voeden maar dat ging best relaxed. Kopje thee erbij enzo :-)

We hebben nu ook thuis al een flink aantal keren gemerkt dat ze na de borstvoeding gewoon nog honger heeft. Het is sinds dinsdag pas 1x gelukt om haar voldoende uit de borst te laten drinken.

O en de dactarin-kuur heb ik gewoon keurig afgemaakt hoor. Gelukkig was vandaag de laatste dag. Want het is toch weer een hoop extra gedoe dat gesmeer voor elke voeding...

We hebben trouwens besloten om voorlopig de borstvoeding even te laten voor wat het is. Het leverde alleen maar stress op en ik trok het allemaal steeds minder. Had het gevoel dat ik het allemaal niet meer lang ging trekken. Het kost zoveel geduld om midden in de nacht met een naar eten snakkende baby op je arm rustig het aanleggen te oefenen... We hebben nu besloten om een weekje te kolven en dat aan Linde te geven zodat ik even kan bijkomen en het dan weer rustig aan te proberen. Ik moet zeggen dat het me even wat meer rust geeft en dat had ik echt even nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 24-08-2007 07:28:58 ]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:45:29 #123
94046 PM-girl
pi_52631460
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:51 schreef Jelief het volgende:
tsssk dat doe je toch niet, je kind van ouderdaneenjaar voeden in het openbaar
Mijn kind is ook pas bijna 11 maanden, dus dan mag het best

Stiemie, prima toch? Ik heb het ook twee keer even gestopt om te kolven en daarna weer rustig opgebouwd aan de borst zelf. Toen kon ik ook het ml/cc verhaal loslaten, je merkt al snel of je kindje genoeg drinkt, door plasluiers ed. te bekijken.
Succes!
*
pi_52633850
Prima oplossing hoor Stiemie, zo hebben jullie wat rust idd.
pi_52698220
Woehoe vandaag na het geven van een klein flesje met gekolfde melk weer even geprobeert aan te leggen en ze dronk gewoon goed bij me! Ze hapte ook veel beter aand an hiervoor. Jammer was wel dat ze een tijdje na het drinken toch weer meer honger/dorst had en dat ik dus weer in een ik-heb-dus-niet-genoeg-melk-dip schoot. Maar dat kon natuurlijk ook komen omdat ik een half uurtje daarvoor gekolfd had.(al had ik toen maar 60 ml gekofd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')