Ik duim voor jullie!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:14 schreef chacama het volgende:
9 maanden en we gaan voorlopig door. Heb begrepen dat het (her)introduceren van de koemelk over ca. 2 maanden gaat plaatsvinden. En dat dit het beste via mij kan. Ik hoop zo ontzettend hard dit gaat lukken. Dat het goed blijft gaan. Duimen jullie met me mee?
Om maar weer aan te geven dat verpleegkundigen, verloskundigen en kraamverzorgsters (los van degene die ook officieel de titel lactatiekundige mogen dragen) vast brilliant zijn in het halen en verzorgen van kinderen maar niet de personen zijn om blind op te vertrouwen als het om borstvoeding gaat.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:41 schreef Stiemie het volgende:
Ondanks dat kraamzorg, ziekenhuis, verloskundige en consultatiebureau zeiden dat er niks mis ging bij het voeden
Ben je bezopen! Je hebt een slechte begeleiding gehad. Niks mislukte moeder, hoor!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:41 schreef Stiemie het volgende:
Voel me nu wel een erg mislukte moeder om er pas na een maand achter te komen dat je kleine meisje gewoon honger heeft![]()
![]()
![]()
Of de leidsters van de LLL en de contactpersonen van de VBN uiteraardquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef owlet het volgende:
Maar heb je problemen dan is een lactatiekundige degene die je moet hebben![]()
Ja, dat vind ik ook gek hoor. Zie mijn verhaal waarom ik denk dat ze het zo doet. Ik vraag me af of het een échte lactatiekundige (zonder de des) is. Heeft ze IBCLC achter haar naam?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:07 schreef Stiemie het volgende:
en waarom dan als ik gewoon genoeg melk heb...
Stiemie, wellicht betuttelend daarstraks ook al over het bakeren realiseer ik me nu...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:41 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben inderdaad ook na 1x al gestopt met zo'n lepeltje Dactarin want het is inderdaad wel erg veel. Nu gewoon een paar 'erwtjes' en de spruw is zo goed als weg!
Tsk! Zou je niet eens gaan stoppen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef PM-girl het volgende:
Wij gaan vol vertrouwen richting het jaar!
Nee man, is toch nog geweldig, om mensen op stang te jagen midden in de Ikea, vliegtuig of op een fokmeetingquote:
Betekent dat dat je op het CB hebt gevoed?quote:Ook was een ritme nog erg ver te zoeken omdat ze steeds na de voeding eerst zo'n 1,5 tot 2 uur in bed lag te krijsen en dan pas in slaap viel. Ze sliep dus echt steeds maar hooguit een uur en dat was echt veel te weinig. Nu hebben we haar op het consultatiebureau laten wegen voor en na de voeding en het bleek dat ze maar 80 ml dronk in plaats van de 110 die ze mag hebben.
Mijn kind is ook pas bijna 11 maanden, dus dan mag het bestquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:51 schreef Jelief het volgende:
tsssk dat doe je toch niet, je kind van ouderdaneenjaar voeden in het openbaar![]()
![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:50 schreef Stiemie het volgende:
Woehoe vandaag na het geven van een klein flesje met gekolfde melk weer even geprobeert aan te leggen en ze dronk gewoon goed bij me! Ze hapte ook veel beter aand an hiervoor. Jammer was wel dat ze een tijdje na het drinken toch weer meer honger/dorst had en dat ik dus weer in een ik-heb-dus-niet-genoeg-melk-dip schoot. Maar dat kon natuurlijk ook komen omdat ik een half uurtje daarvoor gekolfd had.(al had ik toen maar 60 ml gekofd)
'niet genoeg' lijkt me niet het geval, Stiemie, gezien je toch al behoorlijke kolfopbrengst. Het zou inderdaad ook juist een teken kunnen zijn dat ze meer dan genoeg binnen krijgt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:57 schreef Stiemie het volgende:
Net was het alleen wel vreemd. Ze was bij mij aan het drinken en soms liet ze ineens los en het leek wel alsof ze boos was dat er niks meer kwam. Dan legde ik haar weer aan en dan ging ze weer even drinken om even later weer even boos los te laten enz enz. Wat betekent dit dan? Heb ik dan toch niet genoeg? Soms leek het echter wel alsof ze zich verslikte dus dat zou juist moeten betekenen dat ze genoeg krijgt.
Om de twee uur is helemaal niet zo heel vreemd de eerste paar weekjesquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:36 schreef Stiemie het volgende:
Helaas heeft de lactatiedeskundige volgens mij geen aparte prijs voor een vervolgconsult. en de verzekering vergoedt ook helemaal niks ondanks onze aanvullende verzekering...Ik heb net even opgelet en volgens mij heb ik inderdaad gewoon teveel melk. Gisteren heb ik zelfs 1x 180 ml gekolft (wel een lange kolfsessie en uit 2 borsten). Ik probeer haar nu steeds dezelfde borst aan te bieden zodat ze niet alleen maar voormelk krijgt want die voedt duidelijk niet genoeg... Ze komt nu namelijk bijna elke 2 uur om voeding en slaapt hierdoor veel te kort
Het is een beetje van welke kant je het bekijkt. Vanuit het oogpunt van de borstvoeding is om de twee uur drinken heel normaal en goed. Vanuit het oogpunt van de rust die een kleintje en de oudersquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:20 schreef Stiemie het volgende:
Is dat echt zo? Ik vind 2 uur zo weinig tussen de voedingen. Dan slaapt ze eigenlijk maar een uur a anderhalf uur. Hiervoor toen ik kolfde en daarnaast kunstvoeding gaf sliep ze vaak tussen de 3 a 4 uur tussen de voedingen.
Ik weet even niet meer hoe oud Linde is, maar om een voorraad op te bouwen zou ik zelf zeker niet elke voeding kolven. Maar daar kunnen de werkende moeders je vast meer over vertellen.quote:Ik heb nu ook gezien dat ik eigenlijk beter alleen maar voor het begin van een voeding mag kolven en niet erna om de productie niet nog meer te stimuleren. Maar zo kan ik toch nooit een voorraadje melk opbouwen? Ik weet namelijk nooit wanneer Linde weer komt om te drinken (en als ze eenmaal wakker is en honger heeft is eerst even kolven echt niet grappig want dan gaat ze helemaal uit haar kleine bolletje...)
quote:Wat fijn zeg Owlet dat jij zo veel ervaring hebt met borstvoeding en dat je dan ook nog de moeite wilt nemen om mijn vragen te beantwoorden!Heel erg bedankt hiervoor (dat geldt natuurlijk ook voor de anderen die de moeite hebben genomen om antwoord te geven) !!!!
En ik zal zeker om de paar uur van borst wisselen want anders heb ik het gevoel dat ik plof![]()
Bij mij is het zelfs nooit zo ver gekomen (op wat reuzenopbrengst tijdens de tijd van overproductie na maar dat was maar twee of drie keer)quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:42 schreef YPPY het volgende:
Je kolft echt veel! Bij mij duurde het maanden voor ik zoveel had.
En als je eenmaal werkt heb je daar ook kolfbeurten die een hele voeding vervangen, dat scheelt ook!quote:Wij hebben weken lang zoveel voedingen gehad. Dat werd na een tijdje vanzelf minder, maar bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander. Linde is nog zo jong, is het wel nodig om nu al een voorraad op te willen bouwen? Of bedoel je 1 of 2 voedingen? Als het live voeden weer goed gaat, is dat wel een stuk makkelijker.
quote:De productie is hier weer flink omhoog. Anna was gisterennacht niet helemaal lekker en mocht tussen ons in slapen. Nou ja, zij en papa sliepen en mama was wakker, maar ze heeft zo vaak gedronken. De volgende middag voelde ik de spanning helemaal.
Niet verlegen worden hoor! Ik denk dat heel veel moeders in dit topic je problemen herkennen en daarbij ook hebben gemerkt dat de situatie na een paar weken weer zo anders kan zijn dat je je niet meer voor kan stellen dat je je ooit zo onzeker hebt gevoeld! Succes, hopelijk kan je wat rust krijgen vannacht!quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:00 schreef Stiemie het volgende:
Ik word een beetje verlegen van alle hulp
![]()
Nebelung het onrustige drinken, verslikken, lekkende borsten en het grote aankomgewicht kloppen hier allemaal!
Lined heeft de afgelopen 2 uur nu al zo'n 8 keer bij me gedronken. De nieuwe manier van aanhappen gaan best goed alleen vergeet ze af en toe bij teveel melk eerst mijn tepel los te laten voordat ze wegtrekt en dat is erg pijnlijk...
Zelf ben ik nog steeds doodop dus voor vannacht ga ik gewoon maar weer kolven (niet te lang natuurlijk ivm de productie) en dan morgen weer verder met dit plan van aanleggen. Ben bang dat we er anders straks weer helemaal doorheen zitten als dit vannacht zo doorgaat. We waren juist zo blij dat het allemaal wat beter ging.
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
ik probeerde je een pm te sturen heb je die niet geactiveerd?quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:00 schreef Stiemie het volgende:
Ik word een beetje verlegen van alle hulp
![]()
Nebelung het onrustige drinken, verslikken, lekkende borsten en het grote aankomgewicht kloppen hier allemaal!
Lined heeft de afgelopen 2 uur nu al zo'n 8 keer bij me gedronken. De nieuwe manier van aanhappen gaan best goed alleen vergeet ze af en toe bij teveel melk eerst mijn tepel los te laten voordat ze wegtrekt en dat is erg pijnlijk...
Zelf ben ik nog steeds doodop dus voor vannacht ga ik gewoon maar weer kolven (niet te lang natuurlijk ivm de productie) en dan morgen weer verder met dit plan van aanleggen. Ben bang dat we er anders straks weer helemaal doorheen zitten als dit vannacht zo doorgaat. We waren juist zo blij dat het allemaal wat beter ging.
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
nou, als tegenwicht ook, want ik vind dit dus gewoon een top topic en er is te vaak commentaar. ik heb vorig jaar ook zo veel steun gehad, ook toen het niet lukte en ik heb zo'n bewondering voor het doorzettingsvermogen van mensen en ook denk ik achteraf dat ik een lactatiekundige had moeten raadplegen en dat die raad hier gegeven wordt is zo goed. zeker dat begin kan zo zwaar zijn en dan is die steun zo fantastisch! van die dingen dusquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:09 schreef owlet het volgende:
belana: Wat een onwijs lieve reactie! Fijn om te lezen![]()
Oei ik wist helemaal niet dat dat hier kon. Heb het inmiddels gevonden en geactiveerd!quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:26 schreef klein_spookje het volgende:
[..]
ik probeerde je een pm te sturen heb je die niet geactiveerd?
groetjes
Nu kan ik me echt nog niet voorstellen dat ik straks misschien eens ontspannen kan gaan borstvoeden. Tot nu toe is het al bijna 6 weken geklooi.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Niet verlegen worden hoor! Ik denk dat heel veel moeders in dit topic je problemen herkennen en daarbij ook hebben gemerkt dat de situatie na een paar weken weer zo anders kan zijn dat je je niet meer voor kan stellen dat je je ooit zo onzeker hebt gevoeld! Succes, hopelijk kan je wat rust krijgen vannacht!
Overigens is dat gebrek aan rust niet zo heel veel anders bij moeders die kunstvoeding geven, alleen heeft het dan misschien minder betrekking op je lijf en dat is natuurlijk weer wel een beetje anders. Het is gewoon een hele zware periode, die eerste twee, drie maanden. Maar dat gaat echt anders worden oftewel: je slaapt niet om heel andere redenen![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |