In Romandie was de tegenstand niet top, dekker heeft na romandie kunnen pauzeren, terwijl de toppers waar hij tegen reed romandie zagen als oefening voor de Giro. En Tirreno heeft hij inderdaad goed gewonnen. Maarja, als je ziet wie de Tirreno nog meer wonnen zegt dat niet heel veel.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Thomas Dekker met zijn Romandie & Tirreno?
quote:Op maandag 30 juli 2007 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
en wat te denken van sentjens![]()
En uiteraard hebben ze McEwen en Leipheimer gehad die nadat ze bij rabo vertrokken 'plots' ineens gingen presteren
![]()
quote:Op maandag 30 juli 2007 21:57 schreef TheVulture het volgende:
Nou Iban Mayo wordt het in ieder geval niet
Nee, dan Flecha. Die rijgt de overwinningen aaneen.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Menchov vind ik echt niks. Zakt al 2 jaar door het ijs, wint nauwelijks iets. het verbaasde me sowieso dat hij als kopman naar de Tour ging ipv Rasmussen.
Wat denk je zelf? Ze hebben hem kapot gemaaktquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:26 schreef raborot het volgende:
Hoi,
Ik zou eigenlijk erg graag Rasmussen terug zien bij de Rabobank! Naar mijn idee heeft De Rooij onder druk erg impulsief en wellicht ook emotioneel gehandeld. Uit de tour gezet worden EN ontslagen vind ik nogal overdreven, een schorsing was wellicht meer op zijn plaats geweest. Rasmussen is uit de tour gezet en ontslagen vanwege het feit dat hij (waarschijnlijk, want er wordt alsnog een onderzoek ingesteld) tegen de Rooij heeft gelogen over waar hij was, dit is dus m.a.w vanwege een interne aangelegenheid dacht ik. Hoe ga je daar als werkgever mee om. Zolang de "hogere organen" officieel geen maatregelen hebben ge'eist tegen Rasmussen vind ik het dus de vraag of er wel correct gehandeld is.
Als Rabo ploeg heb je daarnaast ook de verantwoordelijkheid voor je renners. Je moet dus weten waar ze zijn, wat ze doen en als management zorgen dat papieren e.d op tijd worden ingevuld en aangeleverd, vind ik. Daarnaast was bij de Rabo de situatie rond Rasmussen en de UCI bekend en tevens kennen zij de regels, zij die de regels kennen hebben ook een verantwoordelijkheid tegenover een renner. De hele zaak is ook te wijten aan slecht management en was het wel zo verstandig hem mee te nemen naar de Tour? Had de situatie niet voorkomen kunnen worden (los van het feit of Rasmussen heeft gelogen, wat erg dom van hem zou zijn geweest, aangezien ik ook in zijn onschuld geloof qua dopinggebruik, niets is bewezen en feit is dat Rasmussen de beste, dopingvrije, renner in de Tour was op dat moment!).
Feit is dat niet bewezen is dat Rasmussen doping gebruikt heeft o.i.d, wat naar mijn idee dan wel een reden zou zijn geweest om hem te ontslaan. Het lijkt me duidelijk dat, in tegenstelling tot de ploeg die boven zichzelf uitsteeg en super presteerde onder druk, De Rooij de druk van de gele trui niet aankon, en niet kon "presteren" zoals van hem verwacht wordt. Ik ben het totaal niet eens met de overdreven consequenties. (Andere ploegen hebben het bij dopinggebruik eerst over een schorsing, totdat er het een en ander bewezen is. En dan heb je het over DOPINGGEBRUIK en niet eens over een interne aangelegenheid als dit. Een schorsing en op z'n hoogst ook uit de Tour was al "straf" genoeg.)
wie is er de dupe: in de eerste plaats Rasmussen, de Raborenners, rabo Tour kijkers (we krijgen verdorie de gele trui ook eens in de schoot geworpen. Andere ploegen hadden in deze , niet doping, situatie wel anders gehandeld geloof dat maar gerust).
Rasmussen mag van mij het liefst terug naar de Rabo
opzich is dat niet jammer. Hij heeft het goed gedaan in de tour. Hij moet alleen meer laten zien. Potentie heeft ie, maar dat had rujano ookquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:53 schreef Burghardt het volgende:
Jammer dat Soler nog 2 jaar heeft bijgetekend bij Barloworld.
Ik ben het niet met je eens voor wat betreft de strafmaat t.o.v. Rasmussen. Als we ervan uit gaan dat De Rooij niet liegt (je moet toch wat...) dan is het ontzettend jammer voor de ploeg, maar niet meer dan logisch dat Rasmussen uit de Tour gezet is. Hij heeft dan interne afspraken geschonden, wat bovenop het feit komt dat hij sowieso al zeer matig is omgesprongen met de dopingprotocollen van de wielerunie in een tijd dat de hele wielerwereld onder hoogspanning staat voor wat betreft het dopinggebruik binnen de sport. Wat de ploeg wil, en daar geef ik ze gelijk in, is een signaal uitzenden dat ze staan voor een schone, boven alle twijfel verheven wielersport. En als er dan op deze wijze keihard gelogen is door een werknemer, waar je als ploeg in eerste instantie achter hem gaat staan omdat je niet alle feiten hebt, en dit komt uit, waardoor de ploeg dus ook in diskrediet is gebracht, dan heb je geen keuze dan hem te ontslaan. Ik geloof er weinig van dat er een overhaaste beslissing is gemaakt die nergens op gebaseerd is, De Rooij lijkt me verstandig genoeg om te weten dat hij dan nooit meer in het wielerwereldje aan het werk komt en dat hij zich daarbij de "woede" van een land op de nek haalt omdat hij een bijna zekere Tour-winst van 's lands team weggooit.quote:
quote:Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef flyck het volgende:
....en sastre rijd geen pak boter meer bij elkaar. ...
mijn inziens fietst sastre ook teveel! Als hij nu alles richt op puur en alleen de vuelta bijvoorbeeld kan hij hem echt wel winnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:43 schreef OProg het volgende:
[..]
![]()
Als een nederlander qua resultaat had gereden wat sastre de afgelopen twee jaar heeft laten zien hadden we hier een forum gehad met topics over deze nederlander als iemand die bij de beste nederlandse ronderenners ooit zit. Vol met ophemelingen.
Het is alleen jammer dat het geen groot winnaar is.
`quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dan Flecha. Die rijgt de overwinningen aaneen.
Heineken ploeg.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:04 schreef petitlapin2 het volgende:
na al de kritiek die rabobank in dit forum al dagenlang heeft moeten slikken, hoop ik gewoon dat ze radicaal stoppen met sponsoring van alle sporten. Ze bakken er blijkbaar toch niets van.
misschien lukt het beter met een typisch hollandse hema-ploeg of een kruidvat-ploeg![]()
Ah, dacht dat je wel serieus was.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
`
Er stond dan ook eenachter....
Hebben we vroeger niet een Buckler team gehad?quote:
De goede, oude tijd. Zelfs de Kwantum had een ploegquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hebben we vroeger niet een Buckler team gehad?
Hij focuste op de tour zonder teveel rijden en hij was nergens te zien. Als valverde geen inzinking gehad heeft in de TT was hij zelfs daarachter geeindigt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
mijn inziens fietst sastre ook teveel! Als hij nu alles richt op puur en alleen de vuelta bijvoorbeeld kan hij hem echt wel winnen.
wat lul je man, hij reed juist wel in de regen , hij was veruit de snelste in de regen. Hoste en nog iemand waren nr 1 en 2 en die reden droog. daarnaast gaf Basso aan dat Dekker de sterkste bergop was op de andere bergjesquote:Op maandag 30 juli 2007 16:48 schreef flyck het volgende:
tirreno
had geluk dat hij niet in de regen moest rijden in de TT. en dan werd de etappe met de klim er nog uit gehaald ook
romandie was wel![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |