abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52016851
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hij koos een bureau waar het ministerie van buitenlandse zaken vaker zaken mee had gedaan voor dergelijke evenementen (ook onder VVD'er Nicolai en CDA'er Bot). Die keuze heeft hij op een domme manier gemaakt.
Als eerst dat bureau de verkiezingscampagne van Wouter Bos verknalt, dan moet je wel heel dom zijn om dat bureau vervolgens weer in te schakelen om een evenement te organiseren

Dus of koenders is incompetent of corrupt, zeg jij het maar
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52016907
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als eerst dat bureau de verkiezingscampagne van Wouter Bos verknalt, dan moet je wel heel dom zijn om dat bureau vervolgens weer in te schakelen om een evenement te organiseren
Die campagne had Bos natuurlijk voornamelijk zelf verknald. En het is nogal een ander product een evenement.

Maar goed dit zal je voorstellingsvermogen wel te boven gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52016936
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die campagne had Bos natuurlijk voornamelijk zelf verknald. En het is nogal een ander product een evenement.

Maar goed dit zal je voorstellingsvermogen wel te boven gaan.
Nee die campagne is verknald door het campagneteam. Wouter Bos is alleen maar het poppetje die alles ingefluisterd krijgt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52017910
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee die campagne is verknald door het campagneteam. Wouter Bos is alleen maar het poppetje die alles ingefluisterd krijgt.
Wat heeft een fuif te maken met een verkiezingscampagne. Helemaal niets.
pi_52018152
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:37 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat Koenders dat evenement geregeld wilde hebben. Hij kende Booij en Van Bruggen en hun bedrijfje en dacht dat ze de opdracht snel en goed uit kunnen voeren. (En dat bleek ook zo te zijn) Hij heeft ze die opdracht gegeven en verder niet gekeken naar andere bedrijven. Tot er aanwijzingen voor het tegendeel boven water komen, ga ik ervanuit dat het welslagen van het evenement het belang van Koenders was en niets anders.
In de regel wordt dit soort werk natuurlijk gedaan door ambtenaren. Koenders is natuurlijk hiervoor wel verantwoordelijk. Het CDA heeft vragen gesteld wat er nou precies is gebeurd.
pi_52018476
Overigens overtrad ook minister Rouvoet de regels.
quote:
Ook kindertop niet volgens regels aanbesteed
ANP

DEN HAAG - Bij de aanbesteding van de organisatie van de Kindertop op 6 juni zijn de Europese aanbestedingsregels ook niet in acht genomen. Volgens een woordvoerder van minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin was er niet genoeg tijd voor een aanbestedingsprocedure.

Hij bevestigde woensdag een bericht van die strekking in het AD. Het evenement dat Rouvoet samen met staatssecretaris Sharon Dijksma (Onderwijs) liet organiseren kostte 280.000 euro, terwijl opdrachten boven de 137.000 euro openbaar aanbesteed moeten worden.

Eerder kwam minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) in opspraak nadat hij de aanbestedingsregels had genegeerd bij de organisatie van het evenement Het akkoord van Schokland.
pi_52018480
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:31 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat heeft een fuif te maken met een verkiezingscampagne. Helemaal niets.
In het bedrijfsleven werkt het zo; als een bedrijf X zaken doet met projectbedrijf Y en projextbedrijf Y maakt een potje van project A, dat dat bedrijf X voor project B toch een ander projectbedrijf gaat zoeken.
pi_52018639
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven werkt het zo; als een bedrijf X zaken doet met projectbedrijf Y en projextbedrijf Y maakt een potje van project A, dat dat bedrijf X voor project B toch een ander projectbedrijf gaat zoeken.
Ik meen zelfs dat de partijtop niet op de hoogte was van Wouter's brainstorm clubje waar o.a. Henk van Bruggen in zat. Dus of BKB officieel betrokken was bij de campagne staat voor mij ook niet vast.

Overigens is campagne doen voor een politieke partij veel moeilijker dan een reclamecampagne voor bijvoorbeeld een bedrijf. Kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Ook dit evement is niet te vergelijken met een campagne voor een politieke partij. Dus je vergelijking met het bedrijfsleven slaat -wat mij betreft- nergens op.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2007 @ 15:12:22 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52018883
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:55 schreef du_ke het volgende:
Overigens overtrad ook minister Rouvoet de regels.
[..]
280.000 voor dat veredelde kindermiddag vermaak. Echtwaar, hoe bedenken die regeringsmensjes het.
Carpe Libertatem
pi_52018899
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik meen zelfs dat de partijtop niet op de hoogte was van Wouter's brainstorm clubje waar o.a. Henk van Bruggen in zat. Dus of BKB officieel betrokken was bij de campagne staat voor mij ook niet vast.

Overigens is campagne doen voor een politieke partij veel moeilijker dan een reclamecampagne voor bijvoorbeeld een bedrijf. Kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Ook dit evement is niet te vergelijken met een campagne voor een politieke partij. Dus je vergelijking met het bedrijfsleven slaat -wat mij betreft- nergens op.
Het maakt niet uit wat moeilijker is. Die fouten kosten gewoon geld en bedrijven geven hun eigen geld uit, ipv het geld van de burger, dus die nemen geen risico om een 2de keer met dat bedrijf in zee te gaan.
pi_52018939
Lekkere komkommerrelletjes voor kamerleden die anders nooit in NOVA zouden komen
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
pi_52018981
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:14 schreef Slaughter het volgende:
Lekkere komkommerrelletjes voor kamerleden die anders nooit in NOVA zouden komen
Komkommerrelletjes? Als al die politici gewoon een keer fatsoenlijk hun werk zouden doen, dan zou de Burger wat minder belasting hoeven te betalen.

In den haag denken ze allemaal dat heel nederland een topbaan heeft, terwijl het merendeel gewoon op de centen moet letten.
pi_52019007
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Komkommerrelletjes? Als al die politici gewoon een keer fatsoenlijk hun werk zouden doen, dan zou de Burger wat minder belasting hoeven te betalen.
De rel gaat niet over de bedragen hoor.
pi_52019043
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef Slaughter het volgende:

[..]

De rel gaat niet over de bedragen hoor.
Er is een overkill aan evenementenbedrijven, dus elders had het vast ook goedkoper gekund.
pi_52019061
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:14 schreef Slaughter het volgende:
ja dat zal het zijn inderdaad.
pi_52019078
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:
Ja, alleen hebben we hier niet maar één bedrijf X. Het ministerie van Buitenlandse Zaken (bedrijf X) heeft net als andere ministeries in het verleden naar tevredenheid zaken gedaan met BKB (projectbedrijf Y)
Bedrijf Y (PvdA) heeft onderdelen van haar campagne uitbesteed aan BKB (projectbedrijf Y). De totale campagne is mislukt.

Ik vind het niet zo raar dat Bedrijf X (BuZa) niet persé een ander projectbedrijf gaat zoeken. Blijft staan dat het dom en (voor de overheid) bovendien verboden is om niet meerdere aanbieders een offerte te laten maken voor zo'n grote opdracht.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52019098
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is een overkill aan evenementenbedrijven, dus elders had het vast ook goedkoper gekund.
Of duurder.
pi_52019126
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:20 schreef ijsbrekertje het volgende:
Blijft staan dat het dom en (voor de overheid) bovendien verboden is om niet meerdere aanbieders een offerte te laten maken voor zo'n grote opdracht.
Dus zo gaat dat schorem met onze centen om.
pi_52019155
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:21 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Of duurder.
Overkill betekent altijd goedkoper.
pi_52021579
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus zo gaat dat schorem met onze centen om.
http://www.nos.nl/nosjour(...)07_aanbesteding.html.
pi_52021983
Tijdgebrek is natuurlijk trouwens gewoon onzin. Het grootste deel van het werk is juist voor de bedrijven die reageren op de aanbestedingen. Wanneer er een scenario voor een evenement klaar ligt, kan dit opgestuurd worden naar het evenementenbureau. Het enige extra werk dat er bij komt kijken is het betreffende scenario naar een 2e evenementenbureau sturen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:18:24 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52022073
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:14 schreef Heldopsokken het volgende:
Tijdgebrek is natuurlijk trouwens gewoon onzin. Het grootste deel van het werk is juist voor de bedrijven die reageren op de aanbestedingen. Wanneer er een scenario voor een evenement klaar ligt, kan dit opgestuurd worden naar het evenementenbureau. Het enige extra werk dat er bij komt kijken is het betreffende scenario naar een 2e evenementenbureau sturen.
Inderdaad, bovendien hadden ze ook hun schoolreisje van 100 dagen zo kunnen plannen dat alles wel volgens de regels zou kunnen en niet veel te veel ging kosten. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
pi_52023368
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:14 schreef Heldopsokken het volgende:
Die aanbesteding kost toch gewoon tijd? Ik kan me wel voorstellen dat het een argument is. Als je ziet aan wat voor regels dit allemaal meot voldoen geldt daar misschien ook weer een bepaalde termijn voor.

Maar het doet me deugd om te zien dat zoveel mensen ineens heel veel op hebben met Europese regelgeving!!!
pi_52023452
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:18 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Die aanbesteding kost toch gewoon tijd? Ik kan me wel voorstellen dat het een argument is. Als je ziet aan wat voor regels dit allemaal meot voldoen geldt daar misschien ook weer een bepaalde termijn voor.

Maar het doet me deugd om te zien dat zoveel mensen ineens heel veel op hebben met Europese regelgeving!!!
Ik doe misschien niet zulke grote aanbestedingen als Koenders de deur uit (50000 maximaal), maar daar ben ik toch echt klaar mee in 1 1/2 uur.

Verder blijf ik Koenders een goede minister vinden. Dat wil niet zeggen dat dit niet dom was.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2007 @ 21:14:27 #115
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52027778
Intromart heeft ook weer 10.000 verdient voor 8 A4tjes duimzuig-typwerk (Inclusief voor én achterblad)
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2007 @ 21:16:23 #116
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52027831
Met die aanbestedingen zullen ze dan ook wel frauderen, even lekken wat de andere aannemers voor kostenberekning hebben gedaan en daar iets onder gaan zitten, win-win.
pi_52028384
Is het woord 'corruptie' al gevallen? Een minister die honderdduizenden euro's gemeenschapsgeld doorsluist naar partijgenoten. In andere landen zijn om minder complete regeringen gevallen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:16:34 #118
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_52029805
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:18 schreef Slaughter het volgende:

[..]

dan moet je of eerder beginnen met de procedure, of kiezen voor een evenement dat onder de 137.000 euro blijft, of de festiviteiten later laten plaatsvinden.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:44:49 #119
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52032496
Vriendjespolitiek.
Wasserwunderland
pi_52032538
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:44 schreef Tup het volgende:
Vriendjespolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo