abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51885679
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.
In veel gevallen kan dat prima inderdaad . En er zijn ook zat mensen die voor een halfje brood en een pak melk de auto pakken.
Als men dat nog doet valt het met die belasting nog wel mee volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51885725
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat een redenatie.
Goed he? .

Maar als die belasting zo verschrikkelijk hoog is zou men voor zulke ritjes niet zo snel de auto pakken.
Ook zo'n mooie is mensen die met de auto naar de sportschool gaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:27:24 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51895842
quote:
Eurlings vreest vertraging 40 wegenprojecten

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat met spoed veertig wegenprojecten op luchtkwaliteit onderzoeken. Aanleiding is de uitspraak van de Raad van State om de verbreding van de A4 bij Zoeterwoude stil te leggen.


Door de uitspraak van de Raad van State dreigt nu ook vertraging voor andere projecten
Dat verklaart een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat tegenover elsevier.nl. Het ministerie start nu een onderzoek naar de veertig projecten die door de uitspraak van de rechter vertraagd dreigen te worden.

Projecten die in elk geval gevaar lopen en onderzocht moeten worden zijn onder meer de verbreding van de A2 tussen Leenderheide en Budel, en van de A28 tussen Meppel en Hattemerbroek.

Luchtkwaliteit
Deze week vernietigde de Raad van State een besluit voor de verbreding van de A4 tussen Burgerveen en Leiden, een hardnekkige flessenhals in de Randstad. De extra rijstrook zou de luchtkwaliteit te veel aantasten, zo bevestigde de Raad een klacht van onder meer Milieudefensie.

De gevolgen voor de luchtkwaliteit waren in een straal van driehonderd meter rond de weg onderzocht. Veel te mager, aldus de Raad van State.

Eurlings baalt
Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) baalt van de uitspraak. 'Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat de projecten vertraging gaan oplopen. Maar het is erg jammer dat al die projecten opnieuw moeten worden onderzocht,'aldus de woordvoerder.

Een uitgebreider onderzoek naar de luchtkwaliteit gaat waarschijnlijk in september van start. Hoe lang dat onderzoek, uitgevoerd door TNO in opdracht van Rijkswaterstaat, gaat duren is onbekend.

Noodwet
Het CDA wil nu de verbreding van de A4 desnoods met een noodwet mogelijk maken, meldt de Volkskrant. De VVD noemt dit echter mosterd na de maaltijd en spreekt van krokodillentranen.

De uitspraak van de Raad van State is een zware tegenvaller voor Eurlings. Een maand geleden wees hij nog tien infrastructurele projecten aan die met spoed moesten worden uitgevoerd.

Urgentieprogramma
In dit Urgentieprogramma Randstad (video) staan onder meer de verlenging van de A4 tussen Delft en Rotterdam en de zeer omstreden verbinding van de A6 en de A9.
Bron

Laat die noodwet er komen en dat ze dat Urengtieprogramma dan ook maar snel door voeren. Zoals VNO-NCW ook al zei de milieubeweging heeft te veel macht

Die moet gewoon als het om de infrastructuur en dus indirect de groei van de Nederlandse economie gewoon op dit moment ingeperkt worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51896072
Ik denk dat de meesten (op een paar millieuhippies na) wel vinden dat er iets moet gebeuren. De overheid zou dit soort dingen er gewoon door heen moeten kunnen drukken. Ik snap niet hoe je decennia lang kan blijven zeiken over het verlengen of verbreden van wegen. Onderzoek waar het nodig is en voor het vervolgens uit zou ik zeggen.

Ik geloof die argumenten van die millieubewegingen ook absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat het beter voor het millieu is om zo in de file te blijven staan. Waarschijnlijk hebben ze alleen de factoren meegenomen die hen goed uitkomen.
pi_51896595
Wat een plan?! Dit kost geld, tijd en is ook nog eens slecht voor het milieu.
Meer asfalt is wat we nodig hebben
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:09:50 #81
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51896910
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:36 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk dat de meesten (op een paar millieuhippies na) wel vinden dat er iets moet gebeuren. De overheid zou dit soort dingen er gewoon door heen moeten kunnen drukken. Ik snap niet hoe je decennia lang kan blijven zeiken over het verlengen of verbreden van wegen. Onderzoek waar het nodig is en voor het vervolgens uit zou ik zeggen.

Ik geloof die argumenten van die millieubewegingen ook absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat het beter voor het millieu is om zo in de file te blijven staan. Waarschijnlijk hebben ze alleen de factoren meegenomen die hen goed uitkomen.
De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen. Het is dan ook weinig zinvol om diezelfde overheid extra middelen te geven in de hoop dat zij dan wél in staat is om haar taken uit te voeren. Verder is het een teken van zwakte om de milieubeweging de schuld te geven. Het enige wat zij doet is de ruimte die zij krijgt optimaal benutten. Het probleem is dan ook niet de milieubeweging, maar het falen van de overheid en de parlementaire democratie die daar aan ten grondslag ligt. Zolang mensen niet begrijpen dat hun steun aan de parlementaire democratie er voor zorgt dat dit soort problemen blijven bestaan, zal er niets veranderen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:33:19 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51897523
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Lekker joh. Een dagelijkse file waarbij auto's stilstaan en als het effe weerk kan flink wegsperen om de vertragin in te halen is minder milieuvervuilend natuurlijk.
Uh huh. Vandaar de 80 km zones, die onder Balkenende (met daarin de VVD) zijn aangelegd. Die waren ook beter voor het milieu. Ja. Nu staan er elke dag files op plaatsen waar die voordien niet stonden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:38:36 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_51902518
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto, de meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
En het bevolkingsaantal en bedrijvigheid zijn natuurlijk hetzelfde gebleven sinds de jaren 60. 'We' zijn alleen maar luier geworden. En dat kan opgelost worden met carpoolen... Droom lekker verder.

Wanneer men bij milieudefensie wat meer vooruit zouden willen denken en met elkaar rekening zouden houden zou er door het wegwerken van bottlenecks, dus het verbreden ervan door het aanleggen van meer banen, zal het milieu minder belast worden door stilstaand en optrekkend verkeer dat ontzettend veel stikstof en koolmonoxide in de lucht stoot en het brandstofverbruik schrikbarend verhoogd.
Het verkeer zal beter doorstromen en zo minder vervuilend zijn, zelfs als het groeit. En vrees niet milieuvrienden, over een paar decennia rijden we allemaal op waterstof, gaan we vliegen over monorails en zijn alle problemen opgelost. Nu nog ff doorbijten en vooral niet van mijn centen de vooruitgang blokkeren.
The Internets, I needs it..
pi_51902916
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad .
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_51904954
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Laat die noodwet er komen en dat ze dat Urengtieprogramma dan ook maar snel door voeren. Zoals VNO-NCW ook al zei de milieubeweging heeft te veel macht
Kan je dat ook motiveren? Want volgens mij richt je je heel erg op de "milieubeweging" terwijl er veel meer speelt.
quote:
Die moet gewoon als het om de infrastructuur en dus indirect de groei van de Nederlandse economie gewoon op dit moment ingeperkt worden.
Opzich groeit de economie langzamer dan de mobiliteit/ het aantal voertuigkilometers dus of die economische bijdrage geweldig is heb ik wel wat twijfels over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51904986
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:09 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen.
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51905047
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.
Het bewijs over kernenergie heb je gezien neem ik aan?

Maar wat valt hier nog meer over te vertellen dan al in dit topic aan de orde is gekomen?

Kort gezegd komt de "brever-wet" wel in de buurt van bewijs
quote:
BREVER-wet Wet van Behoud van Reistijd en Verplaatsingen Volgens deze wet is de totale tijd besteed aan reizen ongeveer constant in de loop van de tijd., men vind 1, 5 uur reistijd acceptabel om van A naar B en terug te reizen.
Als de reistijd naar het werk korter wordt wordt het dus aantrekkelijker te verhuizen of werk verderop te zoeken. Effect is dan meer verkeer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 08:25:34 #88
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51907792
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 01:15 schreef du_ke het volgende:
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningen .
We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.
pi_51908913
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 08:25 schreef NewOrder het volgende:

[..]

We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.
Infrastrcutuur is meer dan alleen wegen. En over het algemeen is dat allemaal behoorlijk voor elkaar in Nederland. Zou zo zelfs geen land weten waar het echt beter is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:12:32 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51909253
quote:
Werk A2 mogelijk vertraagd

Het valt niet uit te sluiten dat geplande wegwerkzaamheden in Limburg vertraging oplopen als gevolg van een uitspraak van de Raad van State. Het gaat mogelijk om de verbreding van de A2 tussen Urmond en Sint Joost en de aanleg van de A74 bij Venlo. Ook de verbreding van de A2 in Brabant tussen Budel en Leenderheide wordt wellicht vertraagd.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat alles op alles zetten om vertraging te voorkomen, zegt woordvoerster Laura Kwakernaak. Veertig projecten worden opnieuw bestudeerd om te zien of de uitspraak van de Raad van State daar gevolgen voor heeft. Welke dat zijn, kon zij gisteren nog niet zeggen.

De Raad van State bepaalde deze week dat de verbreding van de A4 tussen Zoeterwoude en Hoogmade moet worden uitgesteld, omdat het onderzoek naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit te beperkt is geweest. In een strook van driehonderd meter rond de weg zijn die gevolgen in kaart gebracht, terwijl volgens de Raad van State ook de gevolgen rond het onderliggende wegennet moeten worden bekeken.

Voor de A4 gaat Rijkswaterstaat het uitgebreidere onderzoek zo snel mogelijk uitvoeren. Voor veertig andere projecten wordt bekeken of zo'n uitgebreid onderzoek daar wellicht ook noodzakelijk is. "En als dat zo mocht zijn, dan laten we die parallel lopen aan de oorspronkelijke onderzoeken naar de luchtkwaliteit." Op die manier hoopt het ministerie vertraging te voorkomen.

Het CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans uit Velden spreekt van een "noodsituatie", die is ontstaan ("of zeg maar gerust gecreëerd") door de uitspraak van de Raad van State. Als die zou kunnen betekenen dat diverse projecten vertraging oplopen, moet dat via noodwetgeving worden voorkomen, vindt hij. Samen met collega's van PvdA, ChristenUnie en VVD heeft hij de ministers van Verkeer en Milieu gevraagd hoe zij om denken te gaan met de ontstane situatie. "Wij willen voor 4 september een brief van de bewindslieden", aldus Koopmans.

De A74 bij Venlo moet de A73 en de Duitse Bab61 met elkaar gaan verbinden. Dit najaar wordt een ontwerp-tracébesluit verwacht. In 2011 zouden de eerste auto's over de A74 moeten kunnen rijden. Op de A2 tussen Sint Joost en Urmond is inmiddels begonnen met groot onderhoud. In september wordt een besluit verwacht over de aanleg van een spitsstrook langs dit traject en over de verbreding van de lus die bij knooppunt Kerensheide de A2 verbindt met de A76. Deze werkzaamheden zouden eind 2008 moeten zijn afgerond.
Bron

Die noodwet moet er echt snel komen!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:24:11 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51909466
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:26:48 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51909509
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Nou waar hebben we dat eerder gehoord?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51909527
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Trouwens, als die weg nog iets breder word krijg je toch gewoon een vierkante plak asfalt? Mag je dat dan nog steeds een weg noemen?
Nee, dan noemen we die plak asfalt "Nederland".
pi_51909593
Ik ben wel tegen het hersenloos neerplempen van wegen. We hebben al zo weinig natuur. Bron? Ga maar eens naar Duitsland via de snelweg, een uurtje over de grens is de omgeving van de snelweg al 100x mooier dat elke willekeurige plek in Nederland langs de snelweg. Naast dit is het weer aardig typisch dat de RvS op de bres springt voor milieudefensie. Maar wat wil je als de rechters zelf prominent lid zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 28-07-2007 11:40:07 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:22:03 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51910444
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar wat wil je als de rechters zelf prominent lid zijn?
Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengeling
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 12:28:19 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51910538
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.
Carpe Libertatem
pi_51910587
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_51911266
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengeling
En een dergelijke rechter zal die zaak dan ook niet behandelen. En anders kan de tegenpartij hem wraken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 13:15:20 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51911328
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.
.. en de EU het opdraagt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Boze_Appel op 28-07-2007 13:27:36 ]
Carpe Libertatem
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:40:58 #100
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52081790
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
De VVD is in ieder geval de enige (grote) partij die tenminste nog plannen heeft voor wat extra asfalt. Van de rest van de 'gevestigde orde' hoef je niet veel te verwachten behalve de gebruikelijke dooddoeners (OV, rekeningrijden, carpoolen, telewerken).

[..]

De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.

Ga je nu een stukje snelweg in een troosteloze polder vergelijken met de grachten van Amsterdam? Wees blij dat men vroeger nog 'guts' had om wat te ondernemen. Nu kunnen we genieten van een prachtige A1, A28 en A50 dwars door de Veluwe. Anno 2007 had men ongetwijfeld een ondertunneling van de Veluwe voorgesteld (a ¤ 85 miljard Euro).

[..]

Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
[..]

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .

Werkt net zo goed als een handrem doet om stil te blijven staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')