Ja, Z. Een acoustische. Een zeer fijne acoustische.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:41 schreef Z het volgende:
Dat is een akoustische toch? Ik doe het al jaaaaren met m'n ibanez uit '81En een middelmatige Fender akoustische gitaar. Ik speel alleen bijna niet meet.
Was dat trouwens de gitaar waar je invoerrechten over moest betalen?
Wat dan, lieverd?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:56 schreef Lienekien het volgende:
Het betekent ook gewoon iets, Ming.
Thaleia.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik zou gisteravond, of anders toch zeker vanochtend, m'n ketting weer op m'n fiets leggen.
Dwerg.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef dwerg het volgende:
Vrijdagmiddagborrels zijn de hel.
Zo op het oog lijkt het een indonesisch wokgerecht.quote:
Tante Lien treedt dit weekend op in Groningen tijdens de Pasar Malam!quote:
Het was maar een bijbaantje.quote:
Bij mij resulteert zo'n opgave ook meestal in een starre "Is dit spontaan? Klik nou gewoon man!quote:
Op de faculteit waar ik ga werken hebben ze een fantastisch systeem: op elke deur prijkt een foto van de medewerker die erachter schuilgaat. Nu moet ik dus een foto aanleveren. Maar ik kan alleen mijn 'spiegelgezicht' opzetten als ik weet dat er een foto wordt gemaakt. Ik krijg al jaren van fotografen te horen dat ik 'gewoon spontaan' moet kijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:14 schreef hummus het volgende:
[..]
Bij mij resulteert zo'n opgave ook meestal in een starre "Is dit spontaan? Klik nou gewoon man!"-grijns.
En op foto's die genomen worden op echt "gewoon spontane" momenten zie ik er meestal uit alsof ik twee flessen rum teveel op heb.
Maar waarom moest je "gewoon spontaan" kijken op een foto?
Mijn kutje staat niet op de foto.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:25 schreef JAM het volgende:
Ik voel me miskend en genegeerd. Answer the god damned question.
quote:
Juist! Dan heb ik nu een vraag voor je:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:38 schreef Frollo het volgende:
Heren, denk aan het niveautje.
Nou, Frollo, denk daar dus maar eens goed over na!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:44 schreef Frollo het volgende:
Waarom zouden ze niet gewoon elkaars verschillen respecteren en in vreedzame coëxistentie leven?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:45 schreef Frollo het volgende:
Ik bedoel, het is niet zo dat ze elkaar in de weg lopen toch? De kroket verschijnt ten tonele tijdens de lunch of de avondmaaltijd, de bitterbal schittert tijdens de borrel.
O ja, hoe ging die ook alweer?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet ineens aan Wim Sonneveld denken.![]()
Dat scheelt al snel een halve centimeter hoor!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:46 schreef Mingus het volgende:
Maar JAM, kroketten zijn toch net zo hoog als bitterballen?
Ik kan er niet zo om lachen eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Croquetten
Geschreven door Simon Carmiggelt.
[piemelgrapje]quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat scheelt al snel een halve centimeter hoor!
Ach, ouwe seun.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik kan er niet zo om lachen eigenlijk.
He, die ken ik nog van een Kick van der Veer-bloemlezing die ik vroeger leende bij de bieb.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Croquetten
Geschreven door Simon Carmiggelt.
quote:Hallo,
Zojuist kreeg de melding dat er een blauwe Fort Fiesta, voorzien van het kenteken xxxx99, op het terrein staat geparkeerd welke de verlichting nog aan heeft
Met vriendelijke groet,
Kick van der Veer. Ik krijg spontaan jeuk als ik die man op TV zie. Of op de radio hoor. Of aan hem denk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:26 schreef Bupatih het volgende:
[..]
He, die ken ik nog van een Kick van der Veer-bloemlezing die ik vroeger leende bij de bieb.
[/post-Sonneveld-opmerking]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:34 schreef hummus het volgende:
[..]
Kick van der Veer. Ik krijg spontaan jeuk als ik die man op TV zie. Of op de radio hoor. Of aan hem denk.
Nou, het zit meer zo.quote:
Dan wist je dus al dat je 't helemaal niet leuk vindt.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan wist je dus al dat je 't helemaal niet leuk vindt.![]()
Ja, welterusten, hè. Welterusten. Trusten.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, het zit meer zo.
Ik heb zo'n dikke lp-box van Wim Sonneveld in mijn bezit, met iets van zes of acht platen erin. Al zeker twaalf jaar heb ik die, ooit 'n keer op een rommelmarkt gekocht met het idee dat de platenspeler ook wel een keer zou komen. Niet dus.
Onlangs had ik toch ineens een platenspeler te leen voor een dagje. Wel was het een heel goedkoop ding, met een cheap-ass naald. Ik wou niet meteen al m'n mooie platen naar de ratsmodee helpen en besloot derhalve slechts een kleine selectie te beluisteren. De croquettensketch, ja, daar had ik wel van gehoord, dat zou echt humorrrr van de bovenste plank moeten zijn. Ik zou niet meer bijkomen, als ik de reputatie van de sketch moest geloven!
Dus die ging ik toen luisteren en toen vond ik er maar weinig aan.
Ik ben meer van dit soort humor denk ik:
http://www.hansteeuwen.net/index.ht/teksten/mannenvdradio/29/
Nee, sorry. Ik ben niet zo van de piemelgrapjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:11 schreef JAM het volgende:
Ken jij nog een leuk piemelgrapje, Mingus? Ik ben zelf meer van de jodenmopjes, maar een piemelgrapje is ook altijd welkom..
En hoop je ook oprecht dat ik het sneu voor je vindt dat je na al die lovende verhalen bitter teleurgesteld was?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik hoopte -oprecht!- dat ik het iets leuker zou vinden als jij 'm na ging vertellen.
Radio Bergeijk is natuurlijk ook niet te versmaden en ik vond tegen mijn verwachting in zelfs de tv-versie leuk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, welterusten, hè. Welterusten. Trusten.
[afbeelding]
Dat is je eigen keuze.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoop je ook oprecht dat ik het sneu voor je vindt dat je na al die lovende verhalen bitter teleurgesteld was?![]()
Da's waar. Goed dan. Nee, ik hoopte niet dat je het sneu zou vinden dat ik de croquettensketch tegen vond vallen. Ik had gewoon zin om dat verhaal te typen.quote:
Dat heb ik eigenlijk nooit gevolgd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Radio Bergeijk is natuurlijk ook niet te versmaden en ik vond tegen mijn verwachting in zelfs de tv-versie leuk.
Eén woord: 'Menukaart'. Dan voel je haast hoe ze op hun stoel zitten te kronkelen om het vooral maar niet uit te schateren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:56 schreef Bupatih het volgende:
't is altijd mooi als ze zelf om hun grapjes moeten gniffelen.
Die is geweldig, ja!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eén woord: 'Menukaart'. Dan voel je haast hoe ze op hun stoel zitten te kronkelen om het vooral maar niet uit te schateren.
Je brengt het wel heel dramatisch en onomkeerbaar, maar zoiets zal het inderdaad wel zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat jij gewoon ontbeert, zijn jeugdherinneringen aan Wim Sonneveld. Van toen je nog jong en ontvankelijk was en de grappen nog oudbollig en lieflijk konden zijn en je aan het schaterlachen konden brengen. Het was voor jou gewoon te laat, Frollo.
Maar zo is het wel. Jeugdsentiment, dat gaat niet met terugwerkende kracht.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je brengt het wel heel dramatisch en onomkeerbaar, maar zoiets zal het inderdaad wel zijn.
Ik heb overigens wel prachtherinneringen aan Dik Voormekaar luisteren in de auto met m'n vader.
Ja, ik ken Herenleed. Ik zal eerlijk zeggen dat ik er de afgelopen tweeënhalfjaar niet meer aan heb gedacht, maar ik zoek het nu gelijk weer op. Herenleed,quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:47 schreef Mingus het volgende:
[..]
Nee, sorry. Ik ben niet zo van de piemelgrapjes.
OH, JAM. Ken je Herenleed?
Hm.quote:Op zondag 29 juli 2007 06:14 schreef Mingus het volgende:
Ik vermoed dat ik slaapproblemen heb.
Zijn het soms bitterballen?quote:Op zondag 29 juli 2007 08:30 schreef Z het volgende:
De kroketten in dit restaurant, zijn aan de kleine kant.
Het is 10:10!quote:Op zondag 29 juli 2007 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen nee zeggen.
Jep.quote:Op zondag 29 juli 2007 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Is dat te vroeg voor liederlijke dronkenschap?
HEB IK OOK NIETquote:Op zondag 29 juli 2007 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Iets anders is ook goed.
quote:Op zondag 29 juli 2007 13:09 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zie RTV NH om te zien wat voor soort mensen van Harry Mullisch houden..
Beter dan andersom. Lijkt me.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Mijn sperma ruikt naar wodka.
In Amsterdam had je dan 1 tent waar je altijd terecht kon, De Diepte, ik denk dat die tent jou wel zou bevallen JAM, een fantastische tent. Ze deden niet aan sluitingstijden, maar helaas heeft de gemeente daar een stokje voor gestoken ...quote:Op zondag 29 juli 2007 22:22 schreef JAM het volgende:
Ik kwam gister aan bij het all night cafe alhier en toen zeiden ze: 'Sorry jongen, we zijn al gesloten.', nou, hoe vind je die? Godverdomde polderburgelijkheid slaat om zich heen als een moderneuker!
Godverdomde polderburgelijkheid slaat om zich heen als een moederneuker!quote:Op zondag 29 juli 2007 22:25 schreef Z het volgende:
[..]
In Amsterdam had je dan 1 tent waar je altijd terecht kon, De Diepte, ik denk dat die tent jou wel zou bevallen JAM, een fantastische tent. Ze deden niet aan sluitingstijden, maar helaas heeft de gemeente daar een stokje voor gestoken ...
Zeg eens iets nieuws. Dat had ik gisteravond toch al gemeld.quote:Op maandag 30 juli 2007 07:34 schreef Lienekien het volgende:
Pope heeft een ban.
Ja hoor.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:06 schreef Z het volgende:
Tis toch een soortnaam?
Vorige week dinsdag, als het goed is.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:52 schreef Z het volgende:
Is Loewies eigenlijk al in NL aangekomen?
Donderdag idd.quote:Op maandag 30 juli 2007 07:57 schreef Lienekien het volgende:
En JAM zal wel een dezer dagen op het vliegtuig stappen. Tegen wie moet Mingus dan fulmineren?
Japan?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:38 schreef Mingus het volgende:
Ik ga donderdag ook.
Narita is het internationale vliegveld van Tokyo, thaleia.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:54 schreef thaleia het volgende:
En die foto is voor het krullentopic en als ik het zat ben gaat ie weer weg
OT (min of meer): wat is Narita, Mingus? En Narita Made?
O ja, niet te verwarren met de Europese Mono.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:20 schreef Mingus het volgende:
Mono is een puike Japanse band.
Ik ben daar helemaal niet zo mee bezig, met zwart en niet-zwart, met negers en blanken, met bij alles wat zwart is meteen aan negers denken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:34 schreef bof het volgende:
Een zwarte labrador 'nigger' noemen is ook een mooi voorbeeld van 'gevoel voor understatement'.
En dan? Wat wordt er nu eigenlijk beweerd?
Wil iemand mij uitleggen wat dat eigenlijk betekent, gevoel voor understatement.
Het wordt te pas en te onpas gebruikt.
Exact mijn gedachte.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef Z het volgende:
Neeeee geen privééééééééé. Dan valt hier helemaal niks meer te lezen.
Nee, niet buitengewoon. Het hele spectrum fascineert me. Maar goed, gevoel voor understatement. Wat is dat?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben daar helemaal niet zo mee bezig, met zwart en niet-zwart, met negers en blanken, met bij alles wat zwart is meteen aan negers denken.
Maar het fascineert jou wel, begrijp ik dat goed?
Het is een van die gaten in mijn brein dan kennelijk. Ik heb het voorwaar nooit geweten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:53 schreef Frollo het volgende:
Volgens mij snap ik de vraag gewoon niet.Ik neem aan dat je een IQ van 80+ hebt, hoe kun je dan niet weten wat gevoel voor understatement is?
En nee, je hond 'Nigger' noemen heeft niets met understatement te maken.
Sorry dat ik wat kregelig reageerde, maar ik dacht dat je een grap maakte die ik maar niet begreep. Ik had niet door dat je het écht niet wist.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:02 schreef bof het volgende:
Het is een van die gaten in mijn brein dan kennelijk. Ik heb het voorwaar nooit geweten.
Er zijn zoveel dingen die ik écht niet weet. Of begrijp. Ik heb uiteindelijk nog veel vragen. Niet paraat, maar druppelgewijs, impulsief ook wel. Gecombineerd met het late uur en wat rode wijn leidt dat dan niet altijd tot de meest subtiele vraagstellingen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sorry dat ik wat kregelig reageerde, maar ik dacht dat je een grap maakte die ik maar niet begreep. Ik had niet door dat je het écht niet wist.
Dat heb ik ook wel eens gezegd, maar vervolgens was ze diep beledigd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:43 schreef broer het volgende:
Ach, wel waar. Soms doe je je stoer voor, maar diep van binnen ben je gewoon een Aardig Meisje.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:23 schreef bof het volgende:
En daar hebben we dan een understatement te pakken.
Dan kunnen we vaststellen dat het niet aan de boodschap ligt maar aan de boodschapper.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:28 schreef k_man het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gezegd, maar vervolgens was ze diep beledigd.![]()
of het weer...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:44 schreef broer het volgende:
[..]
Dan kunnen we vaststellen dat het niet aan de boodschap ligt maar aan de boodschapper.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:44 schreef broer het volgende:
[..]
Dan kunnen we vaststellen dat het niet aan de boodschap ligt maar aan de boodschapper.
Eerder aan de ontvanger...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:51 schreef broer het volgende:
Nee, nee, A_R - aan de boodschapper.
Shonen Knifequote:
Kansai.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:16 schreef Mingus het volgende:
Narita.
Ik heb nooit de idee gehad dat Japan zo'n afschuwelijk duur land is. Sigaretten zijn omgerekend iets van twee euro (twee euro vijftig), entree tot het voetbalstadion twaalf en fietsen zijn gratis want die Jappen zetten ze nooit op slot, op of eentje die je met een nagelschaartje ook nog wel door krijgt. Blijf ver uit de buurt van melk, vruchtensap, kledingwinkels, hotels en meer van dat soort teringzooi en je komt makkelijk rond van een euro of zeven á acht per dag.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:50 schreef thaleia het volgende:
Een vriend van me is net terug. Toen ik vroeg of alles daar inderdaad zo schreeuwend duur is daar (dat hoorde je vroeger toch altijd over Japan?) meldde hij dat de yen momenteel ongekend laag staat. Veel plezier, JAM
Er hangt iets hazelnootbruins, tenzij in kennlijke staat (dan een soort donkerroze), in de blauwe lucht.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:59 schreef Mingus het volgende:
Er hangt iets geels in de blauwe lucht.
Ja maar oude plekken terugzien is óók zo fijn!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:19 schreef k_man het volgende:
Ik zou best eens terug willen. Maar er zijn nog zoveel plekken die ik óók nog wil zien. Plekken waar ik nog niet geweest ben krijgen dan toch de voorkeur boven een plaats die ik al bezocht heb.
Ja, ik ben ook zo. Als ik het ergens erg fijn heb (gehad), dan wil ik er het liefst mijn thuis van maken. Dan stel ik me ook helemaal voor hoe het zou zijn om er te wonen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja maar oude plekken terugzien is óók zo fijn!
Ik zoek het eenmaal thuis allemaal terug in Google Earth.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook zo. Als ik het ergens erg fijn heb (gehad), dan wil ik er het liefst mijn thuis van maken. Dan stel ik me ook helemaal voor hoe het zou zijn om er te wonen.
Frollo, vind jij dit nou zo triest?quote:Op zondag 29 juli 2007 14:35 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Erg trieste opmerking van onze manager gisteren:
"Ik ben toch echt een van de weinigen die een goed taalgebruik heeft hier."
Valt wel mee. Ik moest zelf ook drie keer kijken wat er fout aan was.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Frollo, vind jij dit nou zo triest?
Nee, het is zeker niet goed. Maar het is niet de soort taalfout waar ik me ontzettend groen en geel aan erger. Er zijn fouten die mij veel meer storen, bijvoorbeeld d/t-fouten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:58 schreef broer het volgende:
Triest is misschien overdreven, maar vind jij het goed, dan?
Dank u wel, meneer.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:09 schreef Frollo het volgende:
Ik ga lekker werken vandaag maar ik wil nog wel even JAM en Mingus een goeie reis wensen en heul veul pleizier daar in het verre Nippon.
Nee, dat is niet verdedigbaar. 'Die een goed taalgevoel hebben' is op geen enkele andere manier uit te leggen dan als een bijvoeglijke bijzin bij 'de weinigen'.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Wat is het getal van 'een van de weinigen'? Ik vind enkelvoud zeer goed verdedigbaar.
Waarna ik mijn opmerking drie keer heb doorgelezen op d/t-fouten...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:00 schreef Frollo het volgende:
Er zijn fouten die mij veel meer storen, bijvoorbeeld d/t-fouten.
O, dus de discussie is hiermee voorbij?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, dat is niet verdedigbaar. 'Die een goed taalgevoel hebben' is op geen enkele andere manier uit te leggen dan als een bijvoeglijke bijzin bij 'de weinigen'.
Ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, dus de discussie is hiermee voorbij?
Ja, je stelt het zonder van de verdediging kennis te willen nemen. Dat vind ik jammer.quote:
Het is onbespreekbaar, broer.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:10 schreef broer het volgende:
Als je enkelvoud gebruikt, is de term 'van de weinigen' toch volledig overbodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |