Nou, ik neem aan dat iemand een verkeerscirculatieplan (het soort jargon dat jou uitstekend lijkt te passenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:01 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft weer verdomde weinig met het verkeerscirculatieplan te maken.
Die krijg je uiteraard met drempels, eenrichtingsverkeer en furieuze automobilisten die rondjes moeten rijden om iets te bereiken dat ze gewoon zien liggen.quote:Overigens is een veilige woonomgeving ook gewoon prettig.
natuurlijk worden er fouten gemaaktquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat iemand een verkeerscirculatieplan (het soort jargon dat jou uitstekend lijkt te passen) voor die wijk heeft gemaakt. Totale onkunde is uiteraard ook niet uit te sluiten, of dat ze gewoon Ford-Fulkerson of zo iets hebben toegepast.
[..]
Die krijg je uiteraard met drempels, eenrichtingsverkeer en furieuze automobilisten die rondjes moeten rijden om iets te bereiken dat ze gewoon zien liggen.Goed voor het mileu ook, die extra afstand.
![]()
Dit is werkelijk waar het zwakste argument dat ik ooit in POL gezien heb.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:57 schreef du_ke het volgende:
Ook dat kan en moet beter. Maar het is nog altijd beter dan jij met je zwart-wit blik denkt te zien
Peuters horen niet op straat te lopen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
natuurlijk worden er fouten gemaakt. Die worden namelijk overal gemaakt.
En het niet doodrijden van een peuter is best wat drempels waard natuurlijk.
Ik ken zat woonwijken waar het prima voor elkaar isquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Peuters horen niet op straat te lopen.Kennelijk worden die fouten trouwens in zo wat elke woonwijk in dit vinexland gemaakt.
Dat de EU totaal niet democratisch is klopt gewoon niet. Dat weet Appel ook we maar doet alsof het de grootste ramp in de wereld is dat is dus zwart-wit denken naar mijn idee. Dat het democratischer moet lijkt me ook duidelijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is werkelijk waar het zwakste argument dat ik ooit in POL gezien heb.
Ja maar jij vindt verkeershinderende maatregelen sowieso "prima". Dus dat is nou niet bepaald overtuigend.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:13 schreef du_ke het volgende:
Ik ken zat woonwijken waar het prima voor elkaar is. Misschien moet je buiten het CDA landsdeel komen
.
Dat zwakke argument zou je ook kunnen inzetten om snelwegen onder de drempels te gooien.quote:En peuters horen misschien niet op straat te lopen het gebeurt wel natuurlijk. Het is een leeftijd dat ze soms snel weg kunnen zijn.
Totaal geindoctrineerd, niet in staat om zelf te denken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:15 schreef Boze_Appel het volgende:
![]()
Tegen zoveel domheid is toch niet te reageren?
Jammer dat je niet verder komt dan dit soort uitspraken. Tekent je zwakte helaas.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:15 schreef Boze_Appel het volgende:
![]()
Tegen zoveel domheid is toch niet te reageren?
Kruip jij maar weer gezellig in de kont van Sjunquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Totaal geindoctrineerd, niet in staat om zelf te denken.
Zeggen dat het goed is en dat een ander het zwart-wit bekijkt of een extremist is, is bijzonder weinig overtuigend, maar past prima bij jou links-elitaire gestel, wat meer een levenshouding is dan een doordachte filosofie.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:16 schreef du_ke het volgende:
Dat de EU totaal niet democratisch is klopt gewoon niet. Dat weet Appel ook we maar doet alsof het de grootste ramp in de wereld is dat is dus zwart-wit denken naar mijn idee. Dat het democratischer moet lijkt me ook duidelijk.
Neehoor, er zijn echt zat wijken waar je prima door kan rijden en de verschillende vervoersstromen elkaar niet in de weg zittenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja maar jij vindt verkeershinderende maatregelen sowieso "prima". Dus dat is nou niet bepaald overtuigend.
[..]
jij ziet regelmatig peuters op de snelweg lopen?quote:Dat zwakke argument zou je ook kunnen inzetten om snelwegen onder de drempels te gooien.
Ik zeg niet dat het goed is. Ik zeg dat het beter moet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zeggen dat het goed is en dat een ander het zwart-wit bekijkt of een extremist is, is bijzonder weinig overtuigend, maar past prima bij jou links-elitaire gestel, wat meer een levenshouding is dan een doordachte filosofie.
En dan zak je weg in ad hominems. Typerend, en voorspelbaar.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:18 schreef du_ke het volgende:
Kruip jij maar weer gezellig in de kont van Sjun.
Hou jij het dan eens constructief, ik ben het heel vaak oneens met du_ke, maar hij doet wel zijn best om zijn argumenten kracht bij te zettenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dan zak je weg in ad hominems. Typerend, en voorspelbaar.![]()
Argumenten, duke, argumenten. Zeggen dat het goed is en een ander het fout ziet is geen argument.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:21 schreef du_ke het volgende:
Ik zeg niet dat het goed is. Ik zeg dat het beter moet.
Wat wil je dan nog meer? Met jullie domme gebash mee gaan doen, is dat de enige waarheid?
Yeah right. Roepen dat iets goed is, een ander een extremist is, geklets over maakbaarheid en uiteindelijk een ad hominem als je de luchtballon doorprikt, da's geen krachtige argumentatie.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:22 schreef Aoristus het volgende:
Hou jij het dan eens constructief, ik ben het heel vaak oneens met du_ke, maar hij doet wel zijn best om zijn argumenten kracht bij te zetten
Dat zijn de wijken waar de planningsetatistjes juist van af zijn gebeleven.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:20 schreef du_ke het volgende:
Neehoor, er zijn echt zat wijken waar je prima door kan rijden en de verschillende vervoersstromen elkaar niet in de weg zitten.
Nee, maar het kan wel. En dat is het domme idee er achter: peuters op de rijbaan moet kunnen, het gaat niet om het voorkomen van ongelukken maar het mogelijk maken van iets dat debiel is en in bepaalde ideologische kringen goed ligt. Vandaar ook de straatspeelweek.quote:jij ziet regelmatig peuters op de snelweg lopen?
Nee? Dan is het argument dus niet in te zetten.
En daar heb jij nooit last vanquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dan zak je weg in ad hominems. Typerend, en voorspelbaar.![]()
Wat wil je dan nog meer horen dan dat de EU inderdaad nog niet geweldig is?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Argumenten, duke, argumenten. Zeggen dat het goed is en een ander het fout ziet is geen argument.
Prik dat verhaal over maakbaarheid maar eens keer goed door dan verdomme in plaats van dit goedkope gehuilquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Yeah right. Roepen dat iets goed is, een ander een extremist is, geklets over maakbaarheid en uiteindelijk een ad hominem als je de luchtballon doorprikt, da's geen krachtige argumentatie.
Ik wil horen waarom jij de EU niet zo slecht vindt, en waarom jij vindt dat Appeltje fout zit. Niet van die loze statements.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:33 schreef du_ke het volgende:
Wat wil je dan nog meer horen dan dat de EU inderdaad nog niet geweldig is?
Oh en eer zijn de laatste decennia in Nederland ongeplande wijken gebouwdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn de wijken waar de planningsetatistjes juist van af zijn gebeleven.
[..]
Dat jij overal een ideolosch gevecht van wilt maken moet je vooral doen. Maar pik dan een iets sterker voorbeeld uit dan op straat spelende kinderenquote:Nee, maar het kan wel. En dat is het domme idee er achter: peuters op de rijbaan moet kunnen, het gaat niet om het voorkomen van ongelukken maar het mogelijk maken van iets dat debiel is en in bepaalde ideologische kringen goed ligt. Vandaar ook de straatspeelweek.
Die plaat van gepantserd staal voor je harses maakt dat een mission improbable.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:34 schreef du_ke het volgende:
Prik dat verhaal over maakbaarheid maar eens keer goed door dan verdomme in plaats van dit goedkope gehuil.
Dat is al vaak genoeg voorbij gekomen en hoeft niet in elke discussie 200 keer uitgemolken te worden.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik wil horen waarom jij de EU niet zo slecht vindt, en waarom jij vindt dat Appeltje fout zit. Niet van die loze statements.
Wederom een zwaktebod van PJO. Kom eens met wat nieuws johquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die plaat van gepantserd staal voor je harses maakt dat een mission improbable.![]()
Dat is niet waar. Ik heb vaak genoeg argumenten en steekhoudenden voorbeelden getoont, dat jij ze niet afdoende vind en buigt voor een overheid, prima, maar de groene paal waar jij de burger mee wil nemen praat nog niet goed dat jij onzin uitkraamt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:18 schreef du_ke het volgende:
Jammer dat je niet verder komt dan dit soort uitspraken. Tekent je zwakte helaas.
Kwestie van lezen. De voorbeelden staan er overal, probleem is dat jij blijft geloven in je maakbaarheid, je geweldverheerlijking en je mileufascisme.quote:Als jou ideologische heilstaat zo geweldig is dan moet de verdediging van je plannen en ideeën toch eenvoudig voor je zijn?
Oh zegmaar hoe jij op argumenten reageert, met stro mannetjes en beledigingen. Ja, je krijgt ze net zo hard terug, alleen de mannetjes laat ik wel achterwege.quote:Maar goed negeren is de makkelijkste weg, wat je niet ziet bestaat niet, nietwaar?
Ik heb het over verkeersplanning en drempelfetisjisme, niet over de idioten die overal kubussen willen neerplempen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:35 schreef du_ke het volgende:
Oh en eer zijn de laatste decennia in Nederland ongeplande wijken gebouwd. Dacht dat het juist altijd de overmaakt aan overheidsinmening was die het probleem vormde?
Dat is een voorbeeld, een teken aan de wand. Die drempels liggen er om ideologische redenen, rijden onplezierig te maken en de oude straatspeelromantiek te laten herleven. Want als veiligheid prioriteit nummer een is, dan vertel je kinderen dat ze goddomme van de rijbaan weg moeten blijven!quote:Dat jij overal een ideolosch gevecht van wilt maken moet je vooral doen. Maar pik dan een iets sterker voorbeeld uit dan op straat spelende kinderen.
Niet onmogelijk, maar duur. En dat is het ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:38 schreef du_ke het volgende:
maar ik ga naar de supermarkt met bananen uit latijns amerika en appels uit Nieuw Zeeland. Iets wat onmogelijk zou moeten zijn met de schijnbaar gigantische importheffingen.
Drempels zijn er natuurlijk ook om te voorkomen dat mensen idioot hard gaan rijden, wat - ongeacht of er kinderen spelen - allesbehalve veilig is, zeker in situaties met allemaal gelijkwaardige kruisingen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb het over verkeersplanning en drempelfetisjisme, niet over de idioten die overal kubussen willen neerplempen.
[..]
Dat is een voorbeeld, een teken aan de wand. Die drempels liggen er om ideologische redenen, rijden onplezierig te maken en de oude straatspeelromantiek te laten herleven. Want als veiligheid prioriteit nummer een is, dan vertel je kinderen dat ze goddomme van de rijbaan weg moeten blijven!
Wat is idioot hard? Van waar dat rare idee dat de overheid dat voor ieder individu door middel van een drempel kan vaststellen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:42 schreef Reya het volgende:
Drempels zijn er natuurlijk ook om te voorkomen dat mensen idioot hard gaan rijden, wat - ongeacht of er kinderen spelen - allesbehalve veilig is, zeker in situaties met allemaal gelijkwaardige kruisingen.
Idealiter zou dat inderdaad niet hoeven, maar er zijn nou eenmaal lieden die echt niet weten hoe hard nog verantwoord is, en ik ben blij dat zulk soort figuren tenminste enigszins ingesnoerd worden door de gehate drempels. Wat te hard is verschilt een beetje per situatie, in sommige dertig-kilometerzones kan je bijvoorbeel;d makkelijk vijftig rijden, maar er zijn ook plaatsen aar dat absoluut niet verantwoord is.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is idioot hard? Van waar dat rare idee dat de overheid dat voor ieder individu door middel van een drempel kan vaststellen?
De markt lost weer op wat de overheid niet kan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Reya het volgende:
'Initiatief tegen games-regulatie groeit gestaag'
Toppiequote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Reya het volgende:
'Initiatief tegen games-regulatie groeit gestaag'
Echt,quote:The United States is developing a proposed $20 billion, 10-year arms sales package for Saudi Arabia aimed at countering possible Iranian aggression, officials tell CNN.
Niet duurder dan appels uit Nederlandquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet onmogelijk, maar duur. En dat is het ook.
Wees jij dan de wijstequote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Yeah right. Roepen dat iets goed is, een ander een extremist is, geklets over maakbaarheid en uiteindelijk een ad hominem als je de luchtballon doorprikt, da's geen krachtige argumentatie.
Importheffing zijn landenspecifiek of er zijn uitzonderingen erop. De bananenmarkt in Europa is zo miniscuul dat je wel moet importeren. Als er een grote banenenmarkt was dan had jij geen bananen uit brazilie kunnen kopen omdat ze godsonmogelijk duur waren.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:23 schreef du_ke het volgende:
Niet duurder dan appels uit Nederland. En de bananen uit Brazilië waren goedkoper dan die uit Marokko
.
Dat ben ik toch al.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:40 schreef Aoristus het volgende:
Wees jij dan de wijste
Du_ke, stellen dat de overheid wel woningbouwwetten moet handhaven omdat anders mensen in krotwoningen terecht komen is maakbaarheidsgeloof.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Prik dat verhaal over maakbaarheid maar eens keer goed door dan verdomme in plaats van dit goedkope gehuil.
Ik waardeer je doorzettingsvermogen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:56 schreef sigme het volgende:
Du_ke, stellen dat de overheid wel woningbouwwetten moet handhaven omdat anders mensen in krotwoningen terecht komen is maakbaarheidsgeloof.
Stellen dat de overheid drempels moet bouwen om mensen te verhinderen kleuters te pletten is maakbaarheidsgeloof.
Stellen dat inperking van overheidsmacht leidt tot recht van de sterkste is maakbaarheidsgeloof.
Jij gelooft in maakbaarheid als een gelovige in god - het is en het is goed.
En nogmaals: het idee dat overheden verregaande invloed kunnen hebben op samenlevingen (maakbaarheid) maar dat grosso modo een slechte zaak vinden, heet geen maakbaarheidgeloof.
Misschien mis ik de pointe, maar veilige woonwijken maken is zeker ook een taak van een overheid..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:56 schreef sigme het volgende:
En nogmaals: het idee dat overheden verregaande invloed kunnen hebben op samenlevingen (maakbaarheid) maar dat grosso modo een slechte zaak vinden, heet geen maakbaarheidgeloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |