abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:52:51 #141
3542 Gia
User under construction
pi_51893540
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst nog een paar christenen zeuren vanwege een concert van Madonna.
En is het concert afgelast?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:00:38 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51893765
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:09 schreef Malev het volgende:

[..]

Dus jij wilt voorstellen dat, ales er geen aanpassingen voor moslims gedaan worden, alle feestdagen, kerstmis, sinterklaas en zondagsrust moeten worden afgeschaft?
In feite wel. Zodra er uit moslim kant een vraag komt of er iets kan worden aangepast komen er allemaal reacties los dat het niet kan en dat religie iets is voor thuis en niet in het openbare leven. Als je dat echt vind moet je ook alle christelijke onzin op de schroothoop gooien. Geen hoge minaretten op een moskee? Dan ook de kerktorens afbreken. Geen suikerfeest voor moslims? Dan ook Sinterklaas of kerst afschaffen.

Als je kerst ziet als een heidens feest waar de commercie geld mee verdient dan kan je het suikerfeest ook zo zien en kan je het dezelfde status geven (en er geld aan verdienen natuurlijk). Eerlijk is eerlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:06:21 #143
3542 Gia
User under construction
pi_51893915
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In feite wel. Zodra er uit moslim kant een vraag komt of er iets kan worden aangepast komen er allemaal reacties los dat het niet kan en dat religie iets is voor thuis en niet in het openbare leven. Als je dat echt vind moet je ook alle christelijke onzin op de schroothoop gooien. Geen hoge minaretten op een moskee? Dan ook de kerktorens afbreken. Geen suikerfeest voor moslims? Dan ook Sinterklaas of kerst afschaffen.

Als je kerst ziet als een heidens feest waar de commercie geld mee verdient dan kan je het suikerfeest ook zo zien en kan je het dezelfde status geven (en er geld aan verdienen natuurlijk). Eerlijk is eerlijk.
Sinds wanneer mogen er geen minaretten op moskees? Sinds wanneer mogen moslims geen suikerfeest vieren?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:25:44 #144
pi_51894444
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds wanneer mogen er geen minaretten op moskees? Sinds wanneer mogen moslims geen suikerfeest vieren?
Er zijn zat mensen die daar problemen over maken in dit soort topics.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51894490
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens qua afschaffen, eerder genoemde zaken bestaan al jaren en horen bij Nederland. Ik zou wel willen zeggen dat eventuele nieuwe/aanpassingen op geloofsgebied voor alle geloven gelden, niet alleen Islam.

We kunnen toch moeilijk alle gebruiken en rituelen in Nederland afschaffen omdat in de laatste tientallen jaren de Islam er bij is gekomen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:28:10 #146
pi_51894502
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat wordt er dan voor Christenen geregeld?

Mijn zus werkt in de zorg en heeft echt niet elke kerst vrij. Terwijl ze toch ook collega's heeft die niet geloven.

Er wordt voor geen enkel geloof ook maar iets geregeld wat niet meteen voor iedereen geldt. Zo ja, voorbeelden graag!!

En dan nog? Wat wil jij dat er geregeld wordt voor een moslima die thuis zou bevallen, maar vanwege complicaties naar het ziekenhuis moet, waar toevallig op dat moment alleen mannelijke gynaecologen dienst hebben? Een vrouwelijke arts uit bed bellen, die al 20 uur dienst erop heeft zitten?
Ik begrijp dat je erg graag on-topic blijft maar ik reageerde op iemands post.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:32:28 #147
pi_51894603
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:27 schreef Malev het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens qua afschaffen, eerder genoemde zaken bestaan al jaren en horen bij Nederland. Ik zou wel willen zeggen dat eventuele nieuwe/aanpassingen op geloofsgebied voor alle geloven gelden, niet alleen Islam.

We kunnen toch moeilijk alle gebruiken en rituelen in Nederland afschaffen omdat in de laatste tientallen jaren de Islam er bij is gekomen.
Het gaat om het principe. Je kan niet iemands religieuze wensen terzijde schuiven en andere behouden omdat die zogenaamd onderdeel zijn van de cultuur. Ik ben ongelovig dus ik vind het allemaal onzin. Maar als ik met iemands religieuze behoeftes te maken heb ben ik voor eerlijkheid. De christenen een gebouw, de moslims ook een gebouw. Er zijn christelijke scholen, dus ook islamitische scholen.
pi_51894652
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
NOS Teletekst vandaag:

Kijk, zeg ik dan, ZO kan het ook!
pls, niet in Nederland, hier laten politiek en overheid zich al ringeloren

ringeloren.. ring-e-lo-ren
Jusqu'ici tout va bien...
pi_51894944
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat om het principe. Je kan niet iemands religieuze wensen terzijde schuiven en andere behouden omdat die zogenaamd onderdeel zijn van de cultuur. Ik ben ongelovig dus ik vind het allemaal onzin. Maar als ik met iemands religieuze behoeftes te maken heb ben ik voor eerlijkheid. De christenen een gebouw, de moslims ook een gebouw. Er zijn christelijke scholen, dus ook islamitische scholen.
Daar ben ik het dus met je opeens, Moslims zijn hier naartoe gekomen en wisten dat het geen Islamitisch land was. Dan vind ik ook dat je niet op je wenken bediend moet worden als je aanpassing wilt op basis van de Islam. Omgekeerd zou ik het ook zo vinden, als er om wat voor reden dan ook grote aantallen niet moslims naar een Islamitisch land zouden gaan kunnen ze daar ook niet verwachten dat hun vertrouwde levensstijl door gaat.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:00:35 #150
pi_51895209
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:48 schreef Malev het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus met je opeens, Moslims zijn hier naartoe gekomen en wisten dat het geen Islamitisch land was. Dan vind ik ook dat je niet op je wenken bediend moet worden als je aanpassing wilt op basis van de Islam. Omgekeerd zou ik het ook zo vinden, als er om wat voor reden dan ook grote aantallen niet moslims naar een Islamitisch land zouden gaan kunnen ze daar ook niet verwachten dat hun vertrouwde levensstijl door gaat.
En mijn levensstijl als ongelovige? Ik heb niks met juliie religieuze oorlog te maken!

Ik zie dat christenen proberen om van het conservisme van moslims gebruikt te maken om hun eigen religie weer voet aan de grond te laten krijgen. Ik zie alleen maar problemen met het toestaan van religie in het openbare leven. Ik ben er voor om alle kerken en moskeëen in kelderboxen onder te brengen waar niemand er last van heeft. Ik heb er geen behoefte aan om van iemand anders waanideëen mee te genieten.

Als je toch persé je religie wilt uitdragen moet je dat ook toestaan voor andere religies. Een tussenweg is er wat mij betreft niet.
pi_51895688
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En mijn levensstijl als ongelovige? Ik heb niks met juliie religieuze oorlog te maken!

Ik zie dat christenen proberen om van het conservisme van moslims gebruikt te maken om hun eigen religie weer voet aan de grond te laten krijgen. Ik zie alleen maar problemen met het toestaan van religie in het openbare leven. Ik ben er voor om alle kerken en moskeëen in kelderboxen onder te brengen waar niemand er last van heeft. Ik heb er geen behoefte aan om van iemand anders waanideëen mee te genieten.

Als je toch persé je religie wilt uitdragen moet je dat ook toestaan voor andere religies. Een tussenweg is er wat mij betreft niet.
Zelf ben ik ook niet gelovig en hou mij er ook verre van. Vandaar de stelling geen nieuwe religieuze onzin meer. Ik besef mij echter ook dat je niet kunt verwachten dat bestaande uitingen zoals kerken, feestdagen,zondagsrust etc. zomaar worden afgeschaft.

Er zou iets geregeld moeten worden door de overheid dat er geen nieuwe aanpassingen op basis van geloof (zoals weigeren behandeling door mannelijke arts door moslima's toe te staan). Dit kan nooit met terugwerkende kracht worden ingevoerd dus met de bestaande zaken zitten we dan mee opgescheept.
pi_51896118
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust? Kerstmis? Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.
Ga maar fijn mijn postgeschiedenis doorspitten (onder meer topic over Vogelaar die ons een islamitische traditie wil aanpraten). Ik heb er recentelijk nog wat over gezegd, namelijk. Ik ben een anti-theïst. Iemand die er schoon genoeg van heeft hoe gelovigen meer rechten hebben dan niet-gelovigen.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil op zondag geen belemmeringen ondervinden door de zondagsrust. Tweede Paas- en Pinksterdag zie ik het liefst helemaal afgeschaft.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:07:38 #153
pi_51896857
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:21 schreef Malev het volgende:

[..]

Zelf ben ik ook niet gelovig en hou mij er ook verre van. Vandaar de stelling geen nieuwe religieuze onzin meer. Ik besef mij echter ook dat je niet kunt verwachten dat bestaande uitingen zoals kerken, feestdagen,zondagsrust etc. zomaar worden afgeschaft.

Er zou iets geregeld moeten worden door de overheid dat er geen nieuwe aanpassingen op basis van geloof (zoals weigeren behandeling door mannelijke arts door moslima's toe te staan). Dit kan nooit met terugwerkende kracht worden ingevoerd dus met de bestaande zaken zitten we dan mee opgescheept.
Net zoals christenen de aanwezigheid van moslims misbruiken om hun religie te "promoten" kunnen ongelovigen moslims misbruiken om de maatschappij juist seculierder te maken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:07:20 #154
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_51898407
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:03 schreef dhimmiboy het volgende:
gewoon laten behandelen door vrouwelijke artsen dan, je moet respect hebben voor hun cultuur enzo
Helemaal mee eens

Hoeveel mannen hier zouden graag geholpen worden door een mannelijke homofiele arts?
Juist! Dat wil je toch ook niet? Ik sprak vandaag met een Ongelovige die het zowaar eens met me eens was. Bovendien vind ik het dubieus als een man een opleiding heeft gevolgd om vrouwenarts te worden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_51898751
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals christenen de aanwezigheid van moslims misbruiken om hun religie te "promoten" kunnen ongelovigen moslims misbruiken om de maatschappij juist seculierder te maken.
Ben jij wel van deze wereld?
pi_51898783
Ik stem voor burqa's voor alle artsen.
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:44:47 #157
pi_51899264
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ben jij wel van deze wereld?
Jazeker, en ik let heel goed op.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:50:30 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_51901095
Volgens mij mag een moslima best om behandeling door een vrouwelijke arts vragen, maar als er zo een twee drie geen beschikbaar is, moet ze wel genoegen nemen met een plaats op een wachtlijst tot er wel eentje vrij is, en niet op hoge toon eisen dat dat meteen maar even geregeld moet worden. Voorkeursbehandeling denken te krijgen vanwege je religieuze achtergrond moet gewoon keihard de kop worden ingedrukt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_51902193
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef milagro het volgende:

[..]

jehova's worden nog weleens kort aan de ouderlijke macht ontzegd, om zo hun kinds leven te kunnen redden .
zoveel houdt men dus , terecht, rekening met hun overtuiging
we hebben het hier anders niet over een kind maar over een volwassen vrouw
quote:
ouders die bereid zijn hun kind te laten sterven aan de hand van eeuwenoude naar believen geinterpreteerde teksten, geen bloed tot je nemen
ik vind het ook gek, maar ze bestaan .. en gezien het feit dat er tientallen mensen besmet zijn met hiv via een bloedtransfusie kan je ze nog niet eens vol overtuiging ongelijk geven .. niet waar ?
pleased to meet you
pi_51902481
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je geeft wel toe aan ze. Je zei dat gemeentes met veel moslims maar voor veel vrouwelijk personeel moeten zorgen om aan hun achterlijke wensen tegemoet te komen.
excuse me !! .. ik wil ook liever door een vrouw behandelt worden hoor en eerlijk gezegd denk ik dat de meeste vrouwen er zo over denken, zeker als het gaat om gefrutsel aan mijn doos ..
helaas komen wij meestal niet verder dan het uitspreken van een voorkeur omdat het vrouwelijke personeel gewoon ontbreekt, het is organisatorisch vrijwel onmogelijk om baan/gezin te combineren en daar mogen de ziekenhuizen mi best wel wat aan gaan doen .
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')