Zoals al gezegd bij kinderen wordt er uit de ouderlijke macht ontzet.... bij volwassenen is het eigen schuld dikke bult.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:04 schreef moussie het volgende:
[..]
ik wil helemaal niets toegeven .. het enige wat ik zeg is dat je met de levensbeschouwing van de moslim even veel rekening dient te houden als met de levensbeschouwing van een Jehova
Dat is niet helemaal waar. Het bashen van christenen was vanwege de intolerantie (tegen anders/niet-gelovigen en homo's bijvoorbeeld). Nu is er veel intolerantie tegen moslims en daar word door dezefde mensen tegen gestreden. Logisch dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:08 schreef milagro het volgende:
[..]
uitzondering of regel, de tijd dat het geloof de norm bepaalt, en men zich daaraan aanpast is voorbij, de grote respectroepers van nu hebben daar zelf de voorzet gegeven in de jaren 60 en 70 toen trappen tegen de kerk en christelijke normen en waarden bon ton was..... ironisch dat nu juist en vooral zij het opnemen voor diezelfde achterlijkheid nu die uit het oosten komt en niet van de Veluwe.
daar ben ik het dus in principe mee eens, maar dan graag breed en door de hele maatschappij heen ..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wens met beide levensbeschouwingen geen rekening te houden. Ik geloof dat geloof iets persoonlijk is, wat je maar lekker thuis beoefent of in een kerk/ moskee etc. Voor de rest is er geen plaats voor religie in het openbare leven. Dat roept op een of andere manier alleen maar conflicten op.
dat de joodse leefregels blijkbaar wel okay zijn gezien onze joods-christelijke roots maar de islamitische vreemd genoeg nietquote:Duh, lijkt me logisch. De torah stond aan de basis van het Oude Testament en de Koran. Alle drie religies hebben een gelijkwaardige oorsprong. What's your point
je hebt niet op die link van mij boven gekeken ?quote:Wat wil je hiermee zeggen. Dat we vrouwen moeten dwingen om arts te worden? Persoonlijk ken ik genoeg vrouwelijke artsen.
nope, dat joods-christelijk is ergens kort na de verkiezingen een steeds vaker gebruikte term geworden, volgens mij sinds een of andere kamervraag van Wilders .. en gek genoeg zitten velen dat klakkeloos over te nemenquote:Volgens mij is mevr Vogelaar gekomen met een joods christelijke achtergrond in een interview, maar zij is schijnbaar te dom om te begrijpen dat het joods meer slaat op de oorsprong van de bijbel die grotendeels gebaseerd is op de Torah. (het oude testament). Wij in West europa hebben gewoon een christelijke achtergrond.
de reden waarom doet er niet toe, het was destijds bon ton om te schoppen tegen de kerk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het bashen van christenen was vanwege de intolerantie (tegen anders/niet-gelovigen en homo's bijvoorbeeld). Nu is er veel intolerantie tegen moslims en daar word door dezefde mensen tegen gestreden. Logisch dus.
ik zie totaal niet in waarom jij er intolerantie bij haalt in deze kontext, het niet hemel en aarde willen bewegen om een vrouwelijke arts te regelen heeft daar niets mee van doen.quote:Maar ik ben het met je eens dat we onze maatschappij niet moeten richten naar 1 geloof. Volgens mij gebeurd dat ook niet. Ik denk dat bepaalde incidenten worden opgeblazen zodat we net kunnen doen alsof NL verandert in een moslimstaat om op die manier intolerantie te rechtvaardigen. Het feit dat sommige moslims intolerant zijn is geen excuus om intolerant te zijn tegen alle moslims.
Slaan, schelden en bedreigen is natuurlijk fout maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Maar dat betreft in essentie een ander verhaal, namelijk het verhaal dat geweld in geen enkele vorm getolereerd moet worden en gewoon bestraft moet worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 07:33 schreef StefanP het volgende:
Komt het ooit bij jou op om die smerige barbaarse praktijken eens te veroordelen? Of vind je het maar normaal dat artsen uitgekafferd worden, dat hun hand weggeslagen wordt en dat ze bedreigd worden? Dat er geeist wordt dat hun vrouw maar naar een ander ziekenhuis vervoerd wordt?
Ik ben waarschijnlijk nog een stuk rechtser dan jij.quote:Te triest voor woorden. Iemand die zo denkt is nog erger dan hen; helaas is Nederland vol van dergelijke linkse figuren waardoor het zover gekomen is.
Waarom zou een man iets te zeggen hebben in deze kwestie? De man kan dus helemaal niks weigeren, aan hem wordt niet eens wat gevraagd. Man weigert, politie bellen, man afvoeren, zo simpel is het gewoon. Net zoals je met iedere andere gek doet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Gia het volgende:
Precies. Als een moslima hulp wil, van ongeacht welke arts, en haar man weigert dit, dan moet die man vervolgd worden.
IDD en dat kan net zoals de maagdenvliesreconstructie dan via de ziektenfondsbelastingbetaler betaald worden, de 'Zorgpolis volgend jaar weer duurder'quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Slaan, schelden en bedreigen is natuurlijk fout maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Maar dat betreft in essentie een ander verhaal, namelijk het verhaal dat geweld in geen enkele vorm getolereerd moet worden en gewoon bestraft moet worden.
Waar het hier om gaat is dat mannelijke artsen het kennelijk niet accepteren dat sommige klanten een vrouwelijke arts willen. Of dat artsen niet accepteren dat een klant niet door hun behandeld wil worden maar door een andere arts omdat zij daar meer vertrouwen in hebben. Tegemoet komen aan die vraag noem ik klantgericht werken, overigens vind ik ook dat daar een extra prijskaartje tegenover moet staan, voor niks gaat de zon op natuurlijk.
Ik reageerde op jou post.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:25 schreef milagro het volgende:
[..]
de reden waarom doet er niet toe, het was destijds bon ton om te schoppen tegen de kerk.
bovendien is die intolerantie tegen anders/niet gelovigen en homo's net zo groot zo niet groter nu bij deze groep.
[..]
ik zie totaal niet in waarom jij er intolerantie bij haalt in deze kontext,
Kijk, zeg ik dan, ZO kan het ook!quote:Principiële sjeik uit toestel gezet
Een sjeik uit het Golfstaatje Qatar heeft een vliegtuig in Milaan urenlange vertraging bezorgd. Het toestel van British Airways wilde net vertrekken, toen de sjeik ontdekte dat drie van z'n vrouwelijke familieleden naast mannen zaten die ze niet kenden.
Daar had hij niet op gerekend; in een vliegtuig uit z'n eigen land zou dat nooit gebeuren. En andere passagiers in de business class wilden niet ruilen. Er volgde een hele scčne, waarna de sjeik met z'n gevolg uit het vliegtuig werd gezet. Met drie uur vertraging kon het toestel vanuit Milaan alsnog naar Londen vertrekken.
Dat is toch dezelfde maatschappij die stewardessen verbied om een zichtbaar kruis te dragen? Ze zijn tegen religie en de passagiers zijn te broerd om elkaar te helpen. Wat is nu je punt?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
NOS Teletekst vandaag:
[..]
Kijk, zeg ik dan, ZO kan het ook!![]()
Mijn punt? Een einde aan tolerantie van religieuze intolerantie! Korter kan ik het niet zeggen. Mensen met een geloof hebben geen recht op privileges, geen recht op voorkeursposities en staan ook niet boven de wet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is toch dezelfde maatschappij die stewardessen verbied om een zichtbaar kruis te dragen? Ze zijn tegen religie en de passagiers zijn te broerd om elkaar te helpen. Wat is nu je punt?
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust? Kerstmis? Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt? Een einde aan tolerantie van religieuze intolerantie! Korter kan ik het niet zeggen. Mensen met een geloof hebben geen recht op privileges, geen recht op voorkeursposities en staan ook niet boven de wet.
Dit bericht zie ik als een voorbeeld van hoe er gehandeld moet worden. Passagier die moeilijk doet over zitplaatsen? Weg uit vliegtuig, punt uit. Geen ontzag voor religieuze opvattingen. Kun je er als moslim niet tegen dat je familielid naast een onbekende man kan komen te zitten? Prima. Huur een privéjet en vermijd vervoersmiddelen waarin vreemdelingen meereizen.
Wil je als moslima niet door een mannelijke arts geholpen worden? Prima. Dan maar geen zorg. Of je gaat maar wonen in een land waar het normaal is dat je dergelijke eisen kunt stellen.
Wil je als moslim geen rente betalen? Prima, dan blijf je lekker in een huurhuis wonen en neem je geen hypotheek. Maar wat doet Nederland? Wij gaan een speciale sharia-hypotheek in het leven roepen.
We moeten ECHT ophouden met meebuigen. Daarom zie ik het bovenstaande bericht als voorbeeld van hoe het moet.
Dus jij wilt voorstellen dat, ales er geen aanpassingen voor moslims gedaan worden, alle feestdagen, kerstmis, sinterklaas en zondagsrust moeten worden afgeschaft?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust? Kerstmis? Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.
Omdat het alleen de Moslims zijn die zeiken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust? Kerstmis? Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.
Jij krijgt commentaar als je op zondag werkt? Niemand werkt op zondag? Er bestaan ook geen koopzondagen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust?
Jij krijgt een bekeuring als je geen kerstboom zet? Of niet naar de kerk gaat? Er wordt door niemand gewerkt met kerst? Tja, als jouw bedrijf dicht gaat met kerst en jij gedwongen wordt niet te werken, moet je bij je baas zijn.quote:Kerstmis?
Niemand worden Joods-Christelijke tradities door de strot gedouwd. Iedereen mag zijn of haar geloof beleven zoals hij of zij dat wil. Zelfs in het openbaar. Alleen mag iemand die gelooft zichzelf niet boven de wet gaan stellen of achterlijke eisen gaan stellen.quote:Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.
Ik hoorde laatst nog een paar christenen zeuren vanwege een concert van Madonna. En jij moet mijn post over BA nog een keer lezen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Omdat het alleen de Moslims zijn die zeiken.
BA staat ook het dragen van andere religieuze symbolen niet to dooe zijn stewardessen.
Maar dat wil jij niet horen...dat is niet belangrijk want het gaat hier niet om de door jouw veronderstelde zogenaamde discriminatie van secteleden uit het jaar 800
Dan is het dus ook geen probleem om dergelijke zaken voor moslims te regelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij krijgt commentaar als je op zondag werkt? Niemand werkt op zondag? Er bestaan ook geen koopzondagen?
[..]
Jij krijgt een bekeuring als je geen kerstboom zet? Of niet naar de kerk gaat? Er wordt door niemand gewerkt met kerst? Tja, als jouw bedrijf dicht gaat met kerst en jij gedwongen wordt niet te werken, moet je bij je baas zijn.
[..]
Niemand worden Joods-Christelijke tradities door de strot gedouwd. Iedereen mag zijn of haar geloof beleven zoals hij of zij dat wil. Zelfs in het openbaar. Alleen mag iemand die gelooft zichzelf niet boven de wet gaan stellen of achterlijke eisen gaan stellen.
Hulp weigeren? Prima, mag. Christen mag dat, Jood mag dat en ook een moslima mag dat. Alleen zijn de consequenties dan voor jezelf.
Jouw propaganda...nee dank je.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst nog een paar christenen zeuren vanwege een concert van Madonna. En jij moet mijn post over BA nog een keer lezen.
Wat wordt er dan voor Christenen geregeld?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het dus ook geen probleem om dergelijke zaken voor moslims te regelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |