abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51844142
quote:
Jos Brink ongeneeslijk ziek
Uitgegeven: 26 juli 2007 07:03

HEEMSTEDE - Jos Brink is ongeneeslijk ziek. De presentator en cabaretier heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en in zijn been. Dat heeft zijn impresariaat Peter Paul Tobi donderdag bekendgemaakt.
ANP

De ziekte werd deze week bij Brink ontdekt. Op voorschrift van zijn artsen ziet hij af van zijn medewerking aan de komende tournee van de cabaretgroep Purper.
Hoe wrang... zijn partner heeft jarenlang gevochten tegen kanker en "gewonnen" en nu Jos Brink zelf...

Edit: hij heeft een reactie gegeven, Telegraaf is iets uitgebreider:
quote:
Jos Brink (65) ongeneeslijk ziek
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Jos Brink is ongeneeslijk ziek. De net 65 geworden tekstkunstenaar heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en zijn linkerbeen. "Ik ben niet bang voor de dood”, zegt Jos zelf opmerkelijk nuchter. "Wel overvallen door dit nieuws.”

Blauw, Ab
Foto: Blauw, Ab

Anderhalve week geleden keerde Jos met grote liefde Frank Sanders halsoverkop terug van vakantie in Italië. "Vlak voor we weggingen was ik naar de huisarts geweest met een aanhoudend hoestje”, vertelt Jos. "Maar in Italië kreeg ik zo’n pijn op een plek ergens onder mijn lever dat ik naar een Italiaanse dottore ging. Die had het over het ziekenhuis, maar ik grapte dat ik alleen wilde worden geholpen in het ziekenhuis waar de Paus ook wordt behandeld. Ik had zoveel pijn dat Frank erop stond dat we naar huis zouden gaan. Ik ging meteen het medische circuit in en we hebben nu net de uitslagen van allerlei vervelende onderzoeken gehad. Ik ben ongeneeslijk ziek”, zegt hij.

Jos Brink, die zoveel heeft toegevoegd aan de Nederlandse theater- en tv-geschiedenis en ook nog dominee is, voelt zich niet wrokkig. "Vermoedelijk word ik volgende week geopereerd. Dan halen ze de kwade bocht uit mijn darm en een maand daarna krijg ik chemo. De oncoloog is heel duidelijk. Hij kan me niet genezen, maar wel de zaak verzachten. Ik geen moment overwogen om me niet te laten behandelen. Dat zou respectloos zijn ten opzichte van de wetenschap. Die mannen en vrouwen hebben daar jaren voor gestudeerd. Bovendien kunnen ze misschien nog van mijn geval leren.”

Ironisch genoeg dacht Jos tien jaar geleden dat hij partner Frank zou verliezen aan longkanker. "De artsen gaven hem toen nog een half jaar. Maar toen hij was uitbehandeld heeft zijn long de tumor ingekapseld. Een soort wonder. Op zo’n wonder hoop ik ook.”

[ Bericht 56% gewijzigd door KinkyGiraf op 26-07-2007 08:20:54 ]
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  Boks-Chick donderdag 26 juli 2007 @ 08:16:58 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51844156
lolwut
pi_51844262
Kut voor hem, gun je niemand

Darmkanker bij een homo
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:28:26 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51844272
Oei, ben geen fan, maar ken vergelijkbare gevallen die hiermee binnen 3 maanden weg waren.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51844285
pi_51844394
Das niet niks
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_51844406
WAT!? Damn
pi_51844439
las het op ad.nl..

Sonde.. en jammer dat hij ook hierdoor niet op toernee kan met Purper.. geweldige groep oa. door zijn geweldige bijdrage

ik hoop op een wonder..
Ja doei.
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:48:01 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_51844494
spijtig om te horen...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_51844532
Jeetje... heftig..
  Milf donderdag 26 juli 2007 @ 08:51:21 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51844540
Sneu dit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51844598
Jeetje, en ook al zo erg uitgezaaid Verschrikkelijk...
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_51844615
.
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:07:12 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51844790
Jammer. Vond hem wel grappig vroeger bij "Wedden Dat..?"
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:07:47 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51844805
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:08:40 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_51844828
Rotziekte....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:14:36 #17
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_51844959
65 is veels te jong om te gaan.
Hij wist altijd wel zo'n "gezellig" gevoel over te brengen op de TV vroeger.
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:15:21 #18
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_51844979
ooh dat gun je niemand inderdaad hopen op net zo'n wonder
pi_51845193
Wat ontzettend triest nieuws
pi_51845435
dan hoop je toch dat de medische wereld zodanig vooruit gaat dat dit verholpen kan worden met bv stamcellen
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:27:17 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51846746
Arme Jos, hopelijk kunnen ze het nog een hele tijd "rekken".
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:37:35 #22
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51847066
Ja ik schrok ook ..Toen ik straks op internet via telegraaf las dat Jos kanker heeft ! Ik wens hem en Frank veel sterkte.
En ik hoop idd op een wonder ! Dat het zal kunnen rekken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:16:23 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_51848188

Wat erg, vind hem zo'n leuke man. Gelukkig is hij er zelf positief onder.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:19:35 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51848266
Triestig. Weer iemand met een ton talent en zo aardig ook nog.

Heel jammer, ik hoop dat de ' weg' niet te zwaar zal zijn!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51848832
Lekker bokkenpootje van me
pi_51849126
Jemig, vreselijk nieuws.
En gelijk al zover uitgezaaid
pi_51850977
Donderstenen nog an toe zeg, ik vraag me alleen af waarom wij, als gewone mensjes, dat ook nu al moeten weten. Lijkt een trend dat elke BN-er al of niet ernstig ziek zijn/haar medisch dossier in een vrij vroeg stadium ons laat inzien en hoe het er nu voorstaat. Moeten wij alles nu al weten, als ongewilde pottenkijkers? Ik wens iig hem, zijn partner en naasten heel veel sterkte toe, in alle rust.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:56:50 #28
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51851064
Omdat nederlanders (en ook andere volken) graat weten wat er bij de Bekende Mensen gebeurd...
Ecosia
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 13:21:26 #29
43556 miss_dynastie
pi_51851726
Vreselijk.
pi_51854841
Oef, das een zware klap voor hem en zijn familie...
Hoop dat de palliatieve behandeling aanslaat en dat hij zonder al te veel pijn nog lang bij zijn geliefden kan zijn.
live life
pi_51856688
Heh bah ik vind dat altijd van die verschrikkelijk nare enge verhalen. Dat het zomaar zo sluimerend in je lichaam kan misgaan en je het pas merkt als het te laat is. Ik vind zijn reactie iig heel dapper, hopelijk kan de wetenschap hem ook echt nog helpen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_51858458
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:39 schreef Étoile het volgende:
Heh bah ik vind dat altijd van die verschrikkelijk nare enge verhalen. Dat het zomaar zo sluimerend in je lichaam kan misgaan en je het pas merkt als het te laat is.
Nou he?!
Dan moet ik altijd weer denken aan de vader van mijn ex-vriend. Die vierde zijn 65e verjaardag groots, omdat hij in zijn omgeving meemaakte dat het een behoorlijk wonder was als je in goede gezondheid 65 werd. Hij is uiteindelijk 67 geworden. Overleden aan een hersentumor die op dat bewuste feestje ook al aanwezig heeft moeten zijn.

Ik ben best onder de indruk van dit nieuws over Jos en hoop dat hij inderdaad net zo'n wonder mag meemaken als partner Frank.
Don't you love her madly?
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:19:12 #33
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_51859568
Jeetje.
Bladiebla...
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:22:57 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51859651
Hopelijk heeft hij nog een tijdje... Hij kan nog zoveel goeds doen voor de theater- en televisiewereld...

Eerst Robert Long, nou hij, Willem Nijholt zit ook in de lappenmand... is dit het tijdperk waar de groten van het Nederlandse theater het loodje leggen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:36:40 #35
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51859967
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:38 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik ben best onder de indruk van dit nieuws over Jos en hoop dat hij inderdaad net zo'n wonder mag meemaken als partner Frank.
Ja ik zit er ook de hele dag aan te denken.
Jos is vorige week 65 geworden. Ik hoop dat hij geen lang lijdensweg hoeft mee te maken En ik hoop op een wonder voor Jos..
Triest.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 juli 2007 @ 17:42:09 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_51860092
Triest nieuws

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51860725
Wat triest..heb toch wel een brok in m`n keel van dit nieuws..
Ben erg onder de indruk van zijn woorden en hoe hij ermee om gaat...
Ik hoop op een wonder voor Jos.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_51860875
Wat een nieuws, echt erg. Jos Brink is een van de meest toonaangevende mensen in de Nederlandse tv-wereld, het zou echt zonde zijn als hij nu al wegvalt.

Aan de andere kant, terminaal kán wel worden overwonnen, dus laten we hopen dat hem net zo'n wonder ten deel valt als Frank Sanders destijds.
pi_51864612
Wat een ontzettend triest nieuws weer. !
pi_51893626
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:14:40 #41
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_51894164
quote:
"Hoop doet leven...".

Het nieuws over de ongeneeslijke ziekte van theater en tv-coryfee Jos Brink (65) is als een bom ingeslagen in de Nederlandse showbizz. Jos, die al zijn afspraken heeft afgezegd, wordt vermoedelijk volgende week al geopereerd aan de uitgezaaide darmkanker waardoor hij is overvallen.

Een maand later, als hij is bijgekomen van die operatie, krijgt hij uitgebreide chemo, om de kanker in zijn longen, lymfe en linkerbeen aan te vallen. Maar echt veel hoop geven de artsen hem niet. "Mij is verteld dat ze curatief eigenlijk niets voor me kunnen doen. Het blijft bij verzachten", vertelde Jos me in een exclusief gesprek dat we morgen, in zijn geheel in de zaterdagkrant, zullen publiceren.

Pijn

"Ik hoef geen pijn te lijden. Fijn. Maar er kan natuurlijk ook een wonder gebeuren. Ik hoop gewoon dat ik 2008 haal om in Op Hoop van Zegen te spelen. Daar had ik me zo op verheugd." Knipoogt: "Ik ben niet bang om dood te gaan. Maar hoop doet leven."

Jos, die als pastor veel mensen stervensbegeleiding heeft gegeven, is broodnuchter onder zijn ziekte. "Geen moment heb ik me afgevraagd of ik me wel of niet zou laten behandelen. Medische hulp afslaan zou ik ook respectloos vinden. Die artsen hebben een jarenlange opleiding achter de rug. Ze worden steeds beter in het aanpakken van kanker. Ik sla dus niks af. Al leren ze maar van mijn geval. Ik ga ervoor."

Emile Ratelband roept heel Nederland op zondag een kaars te branden voor Jos Brink. "Die verzamelde positieve energie moet helpen! Dat heeft dit intens goede mens verdiend." Een van zijn grote vrienden, Jacques d'Ancona, hoopt dat Jos niet elk moment van zijn ziekte sterk zal proberen te zijn. "Toegeven aan je angsten en verdriet lucht op. Die opluchting gun ik hem ook." Jacques heeft Jos een brief geschreven. Hij verwacht dat meer mensen dat zullen doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_51894261
Ik ben overdonderd, wat verschrikkelijk en nog zo jong
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 18:19:59 #43
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_51894288
pi_51896253
shit zeg.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:32:37 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51898993
Ik hoop voor hem dat hij niet al te erg hoeft te lijden. Verbaasd ben ik overigens niet. Hij zag er slecht uit de laatste keer dat ik hem op tv zag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 27-07-2007 21:59:29 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51899066
Heftig.
pi_51910452
Heel heftig naast nu net Gert-Jan Droge en Robert Long, zitten allemaal in dezelfde leeftijd ook. En allemaal kanker (dacht ik). Zonde. Vond het een lieve man.
pi_51910470
Heel naar voor Jos brink en partner
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:28:23 #49
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51910540
quote:
Zieke Jos Brink wil lachen!

AMSTERDAM - "Wat ik niet wil, is dat mensen me treurig gaan nastaren. Of me meewarig van top tot teen bekijken. Als ze een voorstelling willen, moeten ze een kaartje kopen.” Jos Brink (65) zegt het met een glimlach. Maar hij meent het wel. De theatercoryfee, die deze week volkomen onverwacht te horen kreeg dat hij ongeneeslijke kanker heeft, hoopt de komende tijd omringd te worden met positiviteit. "Ik haat begrafenissen. Ga er liever niet naar toe. Ja, naar die van mezelf moet ik wel.”
Jos Brinkheeft een gezellig cognacje ingeschonken. Straks, als de chemo is begonnen, mag dat niet meer. In zijn met trappen en trapjes gevulde grote Amsterdamse huis gaan we naar boven, naar de zitkamer. Jos loopt goed. "Weet je wat ironisch is”, zegt de alleskunner vol humor, "ik heb kanker in mijn linkerbeen, terwijl dat altijd mijn goede been is geweest. Rechts heb ik spataderen en al jaren een kousje aan.”

Hij hoest een beetje en draait op zijn grote leren praatstoel. Maar de ogen van Jos Brink kijken eerder ironisch dan verdrietig. "Ik ben ook een beetje ervaringsdeskundige. Als pastor heb ik tientallen ernstig zieke mensen begeleid. Sommigen haalden het en sommigen zijn gestorven. Zo gaat het. Over ziekenhuizen hoef je mij niet zoveel te vertellen. Over de onderzoeken ook niet. Ik heb de afgelopen twee weken heel veel darmonderzoeken ondergaan. Niet altijd een pretje. Maar goed. Het feit dat ik heel veel zieke mensen heb bijgestaan zorgt er ook voor dat ik weet dat je gewoon met artsen kunt praten. Ze zijn niet afstandelijk, maar mensen zoals jij en ik. Alleen dan een tikje onbaatzuchtiger. Want wat een vak is dat.”

"Afgelopen woensdag had ik een bijeenkomst met het hele gezelschap: de senior chirurg, de longarts en de oncoloog. ’We kunnen je niet genezen’, zeiden ze. Wel zorgen dat je zo min mogelijk pijn hebt. Dus eerst een darmoperatie om de tumor te verwijderen en daarna zware chemo tegen de uitzaaiingen. Nou, dat weet je dan. Duidelijk. Mijn lief Frank en mijn zoontje Paul (aangenomen, WN) zijn afwisselend meegegaan. Het is gek dat je hen gaat zitten troosten, je doet dat automatisch. Ik voel wel dat het mij aangaat, maar zie vooral het verdriet van anderen.”

Jos grinnikt: "Het zit ook in mijn natuur. Op reis met een gezelschap ben ik altijd dokter Poepjes. Ik heb altijd een hele medicijnkist bij me. Een poedertje voor een schorre keel hier, een tabletje tegen de hoofdpijn daar. Ik ben altijd degene die zegt dat het meevalt. Maar die tekst slaat nu nergens op...”
Bron

zaterdag 28 juli 2007 @ 12:30:12 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51910565
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef jeanne_darc2 het volgende:
Heel heftig naast nu net Gert-Jan Droge en Robert Long, zitten allemaal in dezelfde leeftijd ook. En allemaal kanker (dacht ik). Zonde. Vond het een lieve man.
Inderdaad leeftijdgenoten, triest allemaal !!!
pi_51910592
Wat een rotnieuws.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_51939004
Zo'n leuke man... Briljant dat hij, notabene als dominee, zegt dat hij alleen al "uit respect voor de wetenschap" behandeld wil worden. Zulke sterke opmerkingen zal je veel andere gelovigen niet horen maken. Ik hoop dat hij nog een tijdje bij ons blijft...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:05:06 #53
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52066287
Jos Brink geopereerd

AMSTERDAM - Jos Brink heeft gistermiddag een zware darmoperatie ondergaan. Chirurgen verwijderden de tumor en een stuk darm uit zijn lichaam. De operatie is geslaagd. De aangenomen zoon van Jos en Frank, Paul van Ewijk: „De chirurg vertelde dat we blij moesten zijn dat ze er nu bij waren. De tumor had echt niet langer mogen blijven zitten anders waren er nog meer problemen geweest. Het mooiste cadeau is dat Jos bij kennis is."

Jos ging monter het ziekenhuis in. „Ik hoop op een wonder net als mijn lief Frank tien jaar geleden overkwam. En ik heb het volste vertrouwen in de medische stand.”

Paul van Ewijk, die gisteren aan het repeteren was voor de Fabeltjeskrant zegt dat de artsen na de operatie tevreden waren. „Maar we moeten ons niet blij rekenen. Het is pas het eerste stapje op een lang traject, waarvan de afloop griezelig is.”

Jos, die net 65 is geworden, werd al sinds maandag bestraald. Frans Mulder van Purper, waarmee hij dit najaar op de planken zou gaan: „De uitzaaiingen in zijn been veroorzaakten veel last. De medici raadden Jos aan om de zaak te laten bestralen. Dit om te voorkomen dat hij nog moeilijker ging lopen. Jos kreeg steeds meer problemen met zijn been. Zijn Amsterdamse huis zit vol trapjes.”

Een paar weken geleden op vakantie in Italië vermoedde caberatier, tekstschrijver en filosoof Jos Brink dat er iets met zijn lijf aan de hand was. Vorige week vertelde hij zijn verhaal: „Ik kwam niet van een hoestje af en ik had ontzettende pijn ergens in mijn leverstreek. De Italiaanse arts begon over het ziekenhuis en daarop zijn Frank en ik terug naar Nederland gegaan. Na twee weken hoorden we dat ik darmkanker heb met uitzaaiingen in de longen, in mijn lymfe en in mijn linkerbeen. We hadden een bijeenkomst met de artsen. Het voordeel is dat ik veel ernstig zieke mensen heb bijgestaan, ik ben gewend om over medische zaken te praten. En de diagnose was in elk geval duidelijk: We kunnen je niet genezen, maar we kunnen de last die je hebt wel verzachten.”

Daarmee zijn de artsen nu begonnen. Na de darmoperatie krijgt Jos een maand om bij te komen van die chirurgische ingreep. Daarna wordt begonnen met chemo. Frans Mulder: „Wat ik ontroerend vind is dat hij zo bezig is met hoe zijn plaats moet worden opgevuld bij Purper. Alsof dat belangrijker is dan zijn eigen gezondheidstoestand. Ik heb diep respect voor hem.”
Bron

vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:12:17 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52066469
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:19:58 #55
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52066662
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
Ecosia
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:22:13 #56
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_52066716
Minder dit...
Sperma is dikker dan pis...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:24:32 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52066781
quote:
Jos brink met iets meer dan een koutje bij de dokter

ernstig ziek klinkt ook helemaal niet gezellig voor zo een vrolijke man
Ecosia
pi_52066997
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.

Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:36:51 #59
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52067135
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.

Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
quote:
De presentator en cabaretier heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en in zijn been
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou

Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Ecosia
pi_52067287
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:36 schreef Jumparound het volgende:

[..]

[..]

hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou

Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor... Ik geef alleen het verschil aan.

Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.

Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:56:23 #61
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52067667
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:42 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor... Ik geef alleen het verschil aan.

Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.

Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
Tja, dat hoop ik ook
Maarja, je kan ook snel en rochelend dood gaan met een sonde door je neus... en dan sta je daar met je peen en uiengezicht..
Tis gewoon een slopende kut ziekte

paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker, ook in de maag / darmen... met overal uitzaaingen...
Ecosia
pi_52068191
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:56 schreef Jumparound het volgende:

[..]

paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"

Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:24:25 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_52068444
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"

Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.

Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
pi_52068483
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.

Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
Bewonderenswaardig.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:58:40 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52069396
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Tja telegraaf hey...

Anyway, oke de termen zijn niet goed, mijn excuses...

En tja, ik hoop ook dat ie het nog een poosje weet te rekken, maar aan de andere kant...
Ook weer niet te lang blijft vechten..
Als het leven een last wodt...
Ecosia
pi_52077607
quote:
BELACHELIJK MAN!

Weet ik veel dat daar verschil in zit. Kun je toch ook normaal zeggen.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_52078789
Ongeneeslijk ziek dan, klaar.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:35:57 #68
15080 static
pi_52078894
Inderdaad, nokken.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:46:58 #69
161014 LRN
Erase & Rewind
pi_52080586
Sneu.
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:08:24 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_52081066
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:05:46 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52088900
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:08 schreef tong80 het volgende:
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg

Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.

Iig, goed opgelost idd.

Tharalom;

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 04-08-2007 00:23:41 ]
pi_52093344
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.
Iig, goed opgelost idd.

Tharalom;
Ja, ik ook. Helemaal mee eens. Het is namelijk nogal een verschil of iemand terminaal is of palliatief. Beetje flauw om dat dan af te doen als "zeuren". Reageer dan inhoudelijk.

Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
live life
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:45:07 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52094414
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:32 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
Jos gaat goed met zijn ziekte om, niet dat ie het leuk vind, maar het is wel knap hoe hij inderdaad mee omgaat ..
Jos veel sterkte !!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:16:05 #74
163650 Greys
pi_52095036
Mijn nekharen gingen wel overeind bij het stukje tekst over dat Emile Ratelband zich ook hier weer mee bemoeit. Ik word er naar van, laat die man eens een tijdje uit beeld blijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:13:02 #75
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52416903
"Het zou ook veel te emotioneel zijn"

Brink is dinsdag voor de derde keer in korte tijd geopereerd.

Jos De presentator wordt momenteel in slaap gehouden op de intensive care, zo meldt De Telegraaf donderdag. Complicaties na een eerdere operatie aan een tumor in zijn dikke darm maakten een nieuwe ingreep noodzakelijk

De 65-jarige Brink maakte onlangs bekend dat hij ongeneeslijk ziek is. Doktoren stelden darmkanker vast, met uitzaaiingen in longen, lymfen en linkerbeen.

De enige mensen die het multitalent aan zijn bed wil hebben, zijn echtgenoot Frank Sanders en goede vriend Paul van Ewijk. "Nee, zelfs zijn moeder komt niet langs", vertelt Ewijk. "Zij is in de negentig en woont in Zuid-Limburg. Het zou ook veel te emotioneel zijn. Je eigen kind aan allerlei slangen en monitoren zien liggen, is niet echt een situatie zoals de natuur in elkaar hoort te steken."

Kort na de zware darmoperatie begin deze maand onderging Brink een kleine hersteloperatie aan zijn wond. "Dat had overigens niets met zijn ziektebeeld te maken", zegt Ewijk, die momenteel de musical 'De Fabeltjeskrant' regisseert. "Maar dinsdag heeft hij wel weer een zware operatie ondergaan. Dat betekende een derde ingreep binnen twaalf dagen."

© [Copyright 2007, Novum]

Triest dat zijn moeder niet mag komen..Maar begrijpelijk als ze over de negentig is.
kan best zwaar en emotioneel voor haar zijn
pi_52417195
Dat gaat niet lang meer duren ... .
pi_52417238
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat denk ik ook..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:08:30 #78
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52418513
quote:
Vrees ook van niet
pi_52418785
Oei.. Das slecht nieuws...
Ben je in eerste instantie "blij"dat hij uberhaupt geopereerd kan worden, komen er complicaties bij kijken.. Dat is inderdaad vaak geen goed teken...

Sterkte voor Jos en zijn nabestaanden
live life
  Trouwste user 2022 donderdag 16 augustus 2007 @ 14:00:49 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_52421707
quote:
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 augustus 2007 @ 15:10:15 #81
22592 crew  Ole
pi_52423658
Ze houden hem in coma lees ik net,
Kutziekte
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:15:23 #82
15080 static
pi_52423823
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:10 schreef Ole het volgende:
Ze houden hem in coma lees ik net,
Kutziekte
Dat is voor het helen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 augustus 2007 @ 15:16:54 #83
22592 crew  Ole
pi_52423860
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:15 schreef static het volgende:

[..]

Dat is voor het helen.
Ja, ok.. Hopen dat het helpt
quote:
do 16 aug 2007, 05:00

Na derde, zware operatie binnen twaalf dagen

Jos Brink op intensive care
door Mariet Oosterwijk
AMSTERDAM - Jos Brink (65) wordt momenteel in slaap gehouden op de intensive care. De ongeneeslijk zieke presentator, bij wie eind vorige maand darmkanker met uitzaaiingen in longen, lymfe en linkerbeen werd geconstateerd, is dinsdag voor de derde keer binnen twaalf dagen geopereerd. Was er in eerste instantie sprake van dat Jos vlak voor of net na het weekend naar huis zou mogen, nu is de situatie wat dat betreft onzeker. „Er hebben zich calamiteiten voorgedaan”, vertelt goede huisvriend Paul van Ewijk.

Jos Brink opnieuw geopereerd

Paul van Ewijk weet als geen ander hoe het met zijn goede vriend Jos Brink gaat. Hij is, samen met Jos’ levenspartner Frank, de enige die bij de zieke presentator op bezoek mag. De 42-jarige regisseur: „Dat was ook de afspraak. Jos heeft totaal geen behoefte aan bezoek dat vervolgens uren zwijgend aan zijn bed zit.” Hij schudt zijn hoofd: „Nee, zelfs zijn moeder komt niet langs. Zij is in de negentig en woont in Zuid-Limburg. Het zou ook veel te emotioneel zijn. Je eigen kind aan allerlei slangen en monitoren zien liggen, is niet echt een situatie zoals de natuur in elkaar hoort te steken.”

Meerdere malen per dag pendelt regisseur Paul van Ewijk op en neer tussen de repetitieruimte van de musical De Fabeltjeskrant en het Amsterdamse ziekenhuis waarin zijn goede vriend Jos Brink verblijft. „Geloof me, een groter contrast in het leven is nu even niet denkbaar. Gelukkig is het hele team super supportive. Het is een wonderlijke spagaat waardoor je het leven ook wel weer aankan.” Hij vervolgt: „Jos had na de grote darmoperatie al een kleine, extra hersteloperatie aan zijn wond ondergaan. Dat had overigens niets met zijn ziektebeeld te maken. Maar dinsdag heeft hij wél weer een zware operatie ondergaan. Dat betekende een derde ingreep binnen twaalf dagen. Die was noodzakelijk omdat er een complicatie bij de eerste darmoperatie was opgetreden. Daardoor deden zich tijdens het herstelproces calamiteiten voor.”

Vervolgt: „Hij wordt de komende dagen in slaap gehouden. Het lijf heeft binnen korte tijd veel te verstouwen gekregen. Dus het wordt in deze toestand gehouden, om ervoor te zorgen dat Jos zo ontspannen mogelijk blijft en niet bijvoorbeeld een hoestbui krijgt. Hoe lang dat gaat duren? Een tijdje. Dat kan tot vandaag zijn. Als zijn lichaam aangeeft dat het verder kan zonder al die snoeren en monitoren, zullen ze het niet tegenhouden. Maar het kan ook pas over een paar dagen zijn. Daartegen hebben de artsen evenmin bezwaar. Hoe langer Jos er ontspannen bij ligt, hoe beter voor het herstelproces. Maar voorlopig ligt hij zwaar bewaakt op de intensive care. Aan allerlei slangen en monitoren zodat ze alles in de gaten kunnen houden.” Benadrukt: „Nee, het is geen coma. Maar in principe heeft hij niet gemerkt dat ik ’s avonds ben langs geweest.”

pi_52423871
Telkens als ik dit topic in mijn AT omhoog zie komen dan durf ik bijna niet te klikken, bang dat hij al overleden is
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 augustus 2007 @ 15:18:08 #85
22592 crew  Ole
pi_52423899
fijne google ads ook in dat telegraaf artikel
(heb ze al weggehaald)
pi_52423968
triest
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:27:08 #87
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52424158
quote:
Nee, het is geen coma. Maar in principe heeft hij niet gemerkt dat ik ’s avonds ben langs geweest.”
@Ole, het staat onder jou posting wat jij hebt geplaatst.. van de Telegraaf.
pi_52457850
Jos Brink overleden. Net bekend gemaakt. Hij is 65 jaar geworden.
quote:
Zojuist is door zijn impresario bekendgemaakt dat Jos Brink in het ziekenhuis is overleden. De presentator mocht slechts 65 jaar oud worden.

Gisteren werd bekend dat hij op de [url=Http://frontpage.fok.nl/nieuws/80404]intensive care[/url] kunstmatig in slaap werd gehouden. Dit omdat hij anders te veel zou hoesten. Brink werd de afgelopen twee weken drie keer geopereerd nadat bij hem darmkanker was geconstateerd.

Jos Brink werd in Heiloo geboren, op 19 juni 1942. Hij werd in Nederland bekend als acteur, cabaretier, musicalster, schrijver, predikant, hoorspelacteur en tv-presentator.

Als presentator kuste hij in het openbaar Koningin Juliana, wat enorm sensationeel was in 1979. De laatste televisieshow van Brink was Tv toppers. Ook nam hij nog deel aan een grote televisiecampagne voor de strijd tegen kanker.

Bron:frontpage.fok.nl

Bron: http://www.nu.nl/news/1199050/10/Jos_Brink_overleden.html
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Brink

[ Bericht 38% gewijzigd door paddy op 17-08-2007 19:23:18 (Iets leesbaarder gemaakt) ]
pi_52457869
Op teletekst van rlt4 staat dat hij is overleden
pi_52457872
Jos Brink is op 65-jarige leeftijd in
Amsterdam overleden aan darmkanker.De
tv-presentator en theaterman kreeg eind
juli te horen dat hij ongeneeslijk ziek
was.Zijn artsen hielden hem kunstmatig
in slaap na enkele operaties.

Brink volgde een toneelopleiding,waarna
hij als hoorspelacteur bij de radio
ging werken.Zijn grote doorbraak was
begin jaren 70,toen hij een eigen
tv-show kreeg.Grote successen waren
'Wedden dat' en recenter 'TV Toppers'.

Brink schreef 40 boeken en speelde tot
hij ziek werd in Purper.Hij was gehuwd
met Frank Sanders.Hij was ook pastor
in de Amsterdamse kerk De Duif.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_52457876
Is uiteindelijk nog wel snel gegaan dan...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:57:13 #92
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_52457882
Hoorde het net op de radio ja
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_52457890
Jeu, dat is wel snel gegaan. R.I.P. Jos.
That's all folks!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:57:30 #94
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:57:38 #95
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_52457894
RIP
pi_52457896
Jos Brink na kort ziekbed overleden

` Jos Brink is op 65-jarige leeftijd in
Amsterdam overleden aan darmkanker.De
tv-presentator en theaterman kreeg eind
juli te horen dat hij ongeneeslijk ziek
was.Zijn artsen hielden hem kunstmatig
in slaap na enkele operaties.

Brink volgde een toneelopleiding,waarna
hij als hoorspelacteur bij de radio
ging werken.Zijn grote doorbraak was
begin jaren 70,toen hij een eigen
tv-show kreeg.Grote successen waren
'Wedden dat' en recenter 'TV Toppers'.

Brink schreef 40 boeken en speelde tot
hij ziek werd in Purper.Hij was gehuwd
met Frank Sanders.Hij was ook pastor
in de Amsterdamse kerk De Duif.
Oké doei.
pi_52457902
RIP
pi_52457907
Ik hoop dat ze een aantal Wedden Dat afleveringen gaan herhalen van hem, dat was mooie TV
٩๏̯͡๏)۶
pi_52457912
leuk pensioentje
pi_52457920
Zo, dat is echt snel gegaan ineens dan
stupidity has become as common as common sense was before
pi_52457927
Die wordt zeker wel gemist.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:58:42 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52457933
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:57 schreef BobRooney het volgende:
Is uiteindelijk nog wel snel gegaan dan...
Misschien ook wel beter. De hele tijd de hele boel onder schijten en kotsen terwijl je weet dat je doodgaat lijt me ook geen pretje.

Anyhow, vond het altijd een kwal van een vent, maar dit gun ik 'm uiteraard niet.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52457937

RIP Jos! Kroepoekje zal je missen!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:59:17 #105
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52457951
He wat jammer nou. Die man heeft in zijn tijd best wel wat betekent voor de Nederlandse TV. dat was de tijd van Willem Ruis trouwens. Jammer een echt ouderwetse vakman is heengegaan.
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:00:31 #106
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_52457984
Is wel heel erg snel gegaan allemaal
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_52458002
Hij is al weg.

Godverdomme.

.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:01:23 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_52458009
RIP Jos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:01:42 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_52458016
Veel herinneringen aan TV programma's met Jos Brink uit m'n jeugd... Hij is te vroeg en te wreed heengegaan
pi_52458023
Onder narcose voor operatie... en dan niet meer wakker worden... RIP!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:02:04 #111
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52458024
Zeker na zijn derde operatie afgelopen dinsdag !!
pi_52458033
Jammer... jammer...

Had 'm wel een heel lang leven gegund.
pi_52458047
Jeetje, dat is wel heel snel gegaan
pi_52458049
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:02 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer... jammer...

Had 'm wel een heel lang leven gegund.
Ik denk dat wij er allemaal zo over denken
pi_52458057
Tjonge, dat is inderdaad zo snel gegaan.
Keek vroeger altijd "Wedden dat" en vond dat toen echt superspannend. Was 12 ofzo

Iemand die dit nog weet?
Kan me nog een relletje rond eem artikel uit de "Privé" of "Story" uit 1990 (rond dit tijd?) herinneren waar één of andere toekomstvoorspeller schreef dat Jos Brink niet oud zou worden en over 12 jaar zou overlijden. Die heeft er dan toch nog zo'n 5 jaar naast gezeten...
pi_52458064
gelukkig voor hem is het heel snel gegaan...

ik had zelf niet zoveel met hem maar goed, een overlijden is altijd triest
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:03:47 #117
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52458067
RIP. Was een leuke, warme vent. Only the good die young
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_52458069
Een groot tv- man is heen gegaan. Jammer!
ieder oordeel heeft zijn nadeel
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:03:55 #119
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52458071
RIV
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:04:09 #120
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52458077
Treurig zeg. Ene moment vol in het leven, andere moment dood.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52458079
Heden...weg ..vrolijke noot

Heb van hem genoten. Sterkte voor zijn vriend, vrienden en familie.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:04:22 #122
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_52458082
Jos
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_52458145
Godverdomme.

Een groot tv-man.

.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:06:27 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52458146
Jezus! Dat is (altijd) te snel.

RIP, wat een topgast was dat.......
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:07:16 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52458171
Jos RIP
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:07:42 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52458185
Zonde, een heel brok televisiegeschiedenis is weggevallen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:08:31 #127
862 Arcee
Look closer
pi_52458209
Opmerkelijk, het leek allemaal niet heel terminaal te zijn, toch.

Mooi iig dat-ie door z'n geloof niet bang was voor de dood.

Mooie TV gemaakt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52458212
Wat snel is dat gegaan zeg .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:09:40 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_52458243
RIPje
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:09:48 #130
15080 static
pi_52458247
Titel aangepast.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:11:17 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52458292
Jos RIP
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52458301
Jos .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52458323
RIP.

Is wel erg snel gegaan op het laatst
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_52458325
RIP
Weer een tv icoon minder...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52458333
Gezien de laatste berichten was het te verwachten dat het nog maar heel kort kon duren. Hopelijk heeft ie niet al te veel pijn geleden en lijkt het zo goed te zijn
pi_52458379
aaaah, good old Jos, wat is 't ineens snel gegaan zeg
ik vond 'm altijd fantastisch..
het stukje bij Wedden Dat met al die koeien in de studio vergeet ik nooit meer, was echt hilarisch
pi_52458383
R.I.P. Jos.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:14:52 #138
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52458395
Jos
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52458435
Dat ging snel, RIP man
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:17:53 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52458480
Lang lijden is hem dus bespaard beleven.
R.I.P.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:18:50 #141
172731 JohnFoK
dikke vette goeie shit, ouwe!!
pi_52458504
Wat een nare zwarte dag in de televisie wereld. Tien neemt afscheid van de kijkers, wij nemen afscheid van onze Jos.

Jos RIP
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:21:35 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52458576
Wat zullen veel 'oudere' mensen 'm missen. Jammer.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:22:24 #143
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52458607
RIP
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52458637
RIP
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:23:42 #145
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_52458654
RIP
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_52458684
Nog een bron toegevoegd. Zal zo kijken of er nog meer info bij komt. De afbeeldingen van de users (waarvoor dank) toegevoegd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:25:30 #147
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52458710
damn
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:25:35 #148
184306 NelisH2007
Owh Noesss!!!
pi_52458713
Rip jos, jammer dat deze leuke man zo vroeg moest sterven, aan een verschrikkelijke ziekte
Stupid Inflateble Sheep No Work :(
pi_52458714
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:08 schreef tonks het volgende:
Wat snel is dat gegaan zeg .
pi_52458763
Hij had nog 20 jaar moeten hebben. Een van Nederlands grootste presentatoren is heengegaan.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:27:59 #151
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52458776
RIP
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:28:37 #152
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52458788
Leuke man, zonde dit
pi_52458836
Je weet in je achterhoofd dat het eraan zit te komen, maar het nieuws wordt er niet minder verdrietig om.
Rust zacht lieve Jos.
pi_52458853
En dat op de laatste dag van Talpa. RIP.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:31:45 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52458877
Jos Brink zal voor mij altijd synomien staan aan de AVRO-zaterdagen met de Wiekentkwis. Met zijn enorme lulverhalen over een opa die ook zo'n vreemdsoortig gebruiksvoorwerp had, waarvan de deelnemers moesten raden wat het nu precies was. Als klein kind vond ik dat het hoogtepunt van het programma.

Rust zacht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52458890
Rust zacht, ik zal zijn stralende persoonlijkheid op tv missen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52458895
rip
pi_52458909
Ooh dolletjes toch aah jeey
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:33:36 #159
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52458924
Jos was (voor nederlandse begrippen) een groot theaterman, een grote TV-persoonlijkheid, en voor de mensen die hem zo kenden een groot predikant. Hij zal overal gemist worden, maar vooral door zijn vriend, en zijn familie. Sterkte aan hun allemaal, moge hij rusten in vrede.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:34:24 #160
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_52458942
RIP
pi_52459033
R.I.P. alhoewel ik geen idee heb wie het is.

Elke dode is er een teveel, alhowel je er niks tegen kan doen.
San Siro 2007 - Laura Pausini / www.woosterwijk.nl
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:37:34 #162
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52459034
Ik vond het een sympathieke man, zélfs toen hij bij de NCRV zat.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:39:17 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52459075
R.I.P

65 jaar is geen leeftijd om te sterven als je nog vol ambities zit zoals hij dat had. Iemand die jaren lang geen zin had om te leven "verdiend" het in mijn ogen meer dan een 65-jarige die nog vol in het leven stond. Maar zo houdt de dood geen rekening met mensen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52459098
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:31 schreef Copycat het volgende:

Jos Brink zal voor mij altijd synomien staan aan de AVRO-zaterdagen met de Wiekentkwis. Met zijn enorme lulverhalen over een opa die ook zo'n vreemdsoortig gebruiksvoorwerp had, waarvan de deelnemers moesten raden wat het nu precies was. Als klein kind vond ik dat het hoogtepunt van het programma.
Babylonië .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:40:56 #165
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52459125
spijtig....
pi_52459166
Er is hem kennelijk veel bespaard gebleven: "Volgens zijn impresario is Jos Brink vredig en rustig ingeslapen. De verwachting is dat Brink in de loop van volgende week wordt begraven." planet.nl
pi_52459167
Kut dat ie dood is ( serieus! )
maar er gaan elke dag mensen dood in afganistan.

Maar daar een topic over openen, ho maar!
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:42:39 #168
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52459169
Ach, wat verdrietig; eerst al die ellendige operaties en eigenlijk voor niets; wat een kloteziekte is het ook.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  Redactie Frontpage vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:42:46 #169
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_52459174
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik hoop dat ze een aantal Wedden Dat afleveringen gaan herhalen van hem, dat was mooie TV
Ik ook, het was een geweldige show, elke zaterdagavond op tv toch? Dat waren nogeens tijden! Zoals hem was er geen een, misschien alleen de ook te vroeg overleden Willem Ruys.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_52459191
nou nou nou zeg het was maar een TV presentator hoor. het is niet alsof de wereld nu vergaat. er zijn zoveel mensen die dood gaan aan kanker.
pi_52459199
RIP
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52459219
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:42 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik ook, het was een geweldige show, elke zaterdagavond op tv toch? Dat waren nogeens tijden! Zoals hem was er geen een, misschien alleen de ook te vroeg overleden Willem Ruys.
Gemiddeld 8 miljoen kijkers per uitzending. Daar kan een huidige tv-presentator alleen maar van dromen...
pi_52459222
Wat vreselijk....die arme Frank...
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:44:25 #174
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52459229
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk juist dat er de komende tijd een overdosis aan TV programma's zal worden uitgezonden op Tv.
Neem het op en je mist helemaal niets op TV m.b.t. Jos Brink.
pi_52459236
J.B. als initialen hebben en dan tóch doodgaan. Raar.

RIP.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:44:48 #176
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_52459248
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:43 schreef Empedocles het volgende:
nou nou nou zeg het was maar een TV presentator hoor. het is niet alsof de wereld nu vergaat. er zijn zoveel mensen die dood gaan aan kanker.
Nou heb je een grote mond maar straks als Peter Beense eraan gaat zul je anders piepen.
pi_52459254
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gemiddeld 8 miljoen kijkers per uitzending. Daar kan een huidige tv-presentator alleen maar van dromen...
8 miljoen, dan zat half tot driekwart Nederland naar die zender te gapen? Wel érg veel toch?
Ik hoorde het getal ook op de teevee hoor, maar toch.
pi_52459265
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:42 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Kut dat ie dood is ( serieus! )
maar er gaan elke dag mensen dood in afganistan.

Maar daar een topic over openen, ho maar!
Nou open jij dan zelf een topic daarover in plaats van hier erover te lullen...zij kiezen er trouwens zélf voor om naar Afghanistan te gaan. Jos koos niet voor kanker!
pi_52459273
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:46:49 #181
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_52459282
Triest hoor
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_52459288
Dag Jos, je bent veels te vroeg gegaan...
Cato! You imbecile, not now, Cato!
  Redactie Frontpage vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:46:58 #183
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_52459289
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:45 schreef veldmuis het volgende:

[..]

8 miljoen, dan zat half tot driekwart Nederland naar die zender te gapen? Wel érg veel toch?
Je had toen maar twee zenders, op het andere net zal wel 'Nederland zingt' te zien zijn geweest.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_52459297
quote:

[..]

Er waren natuurlijjk ook maar 2 kanalen Maar als ik aan Jos Brink denk krijg ik toch wel dat ouderwetse zaterdagavond tv gevoel. Dat had je toen nog.. Markante tv persoonlijkheid en veel te vroeg gestorven ..
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:47:18 #185
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_52459302
Ik had helemaal niets met de man, maar natuurlijk is het triest om zo aan je einde te komen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:47:18 #186
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_52459303
Rust zacht Jos
Wat zijn we aan het doen ???
pi_52459310
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:46 schreef Djeez het volgende:

[..]

Je had toen maar twee zenders, op het andere net zal wel 'Nederland zingt' te zien zijn geweest.
Verrek, natuurlijk. Zo kan ik het ook
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:47:42 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52459312
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:46 schreef crohntje het volgende:

[..]

Nou open jij dan zelf een topic daarover in plaats van hier erover te lullen...zij kiezen er trouwens zélf voor om naar Afghanistan te gaan. Jos koos niet voor kanker!

Wat voor keuze heeft een Afghaan dan volgens jou
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:47:45 #189
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52459316
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:45 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Toen had je ook maar twee of drie zenders, dus tja..
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:47:59 #190
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52459321
Carlo kon zo goed Jos nadoen
http://nl.youtube.com/watch?v=CUO1vCd7iRc
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Jubileum moderator vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:48:07 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52459327
Ach... arme Frank en familie Rust zacht Jos, een groot theater- en tvpersoonlijk is verloren gegaan...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:48:54 #192
3185 Adelante
To let it go now
pi_52459347
Ik vond het een kwal van een man, maar gelukkig is een lange lijdensweg hem bespaard gebleven.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:49:52 #193
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52459390
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Toen had je ook maar twee of drie zenders, dus tja..
Met ook nog es geweldige programma's in plaats van die kansloze shit die tegenwoordig de kabel op wordt geflikkerd .
pi_52459391
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:47 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat voor keuze heeft een Afghaan dan volgens jou
Oh, jullie bedoelen de Afganen zelf. Zo lust ik er nog wel een paar, noem een land hé.....
Maar het ging hier over Jos...
pi_52459403
Jeetje, wat snel opeens.

Dag lieve Jos, je was volgens mij een bijzonder mens.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:51:36 #197
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52459427
Dag lieve man. RIP.

Sterkte voor Frank en de andere nabestaanden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:52:08 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459439
Jeetje zeg, dat is snel gegaan .

Weer een icoon uit mijn jeugd minder.
Rust zacht, Jos.

En kan dan ge-OH over Afghanen alsjeblieft ergens anders, anders kunnen we straks nergens meer een topic over openen, want er is toch altijd wel iets wat "erger" is
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:53:48 #199
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_52459496
Memorabel moment

R.I.P Jos
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:54:07 #200
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52459507
Triest....

Gelukkig hebben we youtube nog, kunnen we nog eens terug kijken naar deze geweldige entertainer.
pi_52459532
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:43 schreef Empedocles het volgende:
Niet zomaar "maar een":
quote:
Als presentator kuste hij in het openbaar Koningin Juliana, wat enorm sensationeel was in 1979.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_52459539
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:32 schreef Isabeau het volgende:
Helemaal mee eens, ik zal hem ook op tv missen, was een geweldige man
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:01:08 #203
80791 crew  Paul
pi_52459712
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:49 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat klopt Paultjuhhh.
Is er iets
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:04:45 #204
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52459805
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:01 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Is er iets
Wat bedoel je ?
pi_52459823
zo'n fijne man...een voorbeeld voor velen...misschien maar beter dat hij niet al teveel pijn heeft moeten lijden,het is al verschrikkelijk om alleen al te moeten horen dat je ongeneeslijk ziek bent en dan ga je toch nog door die molen van operaties omdat je toch nog een heel klein beetje hoopt....rust zacht lieve Jos
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
pi_52459908
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet zomaar "maar een":
[..]
nee ok dan heb je gelijk. RIP aan de nabestaanden.
pi_52459918
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:23 schreef vitessezuid113 het volgende:
RIP
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:11:39 #208
80791 crew  Paul
pi_52459997
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:04 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
Je deed zo'n rare smilie als PI
pi_52460020
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:11 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Je deed zo'n rare smilie als PI
Jongens, doe even via pm.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:12:29 #210
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52460026
Rust zacht

veel te jong, hij zal gemist worden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:14:16 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52460076
Hij heeft een mooie carriere achter de rug, hij heeft wel geleefd in elk geval
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:15:38 #212
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52460107
Jammer. Gevochten en verloren.
Confidence through competence
pi_52460111
Dat is wel onverwacht. Hele geschikte man was het.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:15:55 #214
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_52460113
RIP
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:16:11 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_52460118
Had altijd dubbele gevoelens bij hem. Kon me mateloos ergeren aan zijn geslijm. Kwam er later achter dat het toch meer tonque in Chique was dan ik dacht. Hij speelde met zijn kwismasterschap. Was in Wedden dat op zijn plaats. Zijn latere programma's bij de NCRV lieten de ware aard zien van hem. Heeft later gepreekt in de kerk. Daar zal ie geen masker gedragen hebben. Lijkt me ook een man die geliefd is bij iedereen die met hem werkte. Iedereen die op zijn manier met zijn kop op tv komt heeft iets van ijdelheid en egocentrisme. Bij hem irriteerde het me niet meer. Zo was ie.
Lieve man. Dag lieve Jos.

† In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:16:44 #216
135305 beequeen
Lost.
pi_52460129
RIP Jos, en strekte voor Frank.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_52460131
Rust zacht Jos...
pi_52460135
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52460172
Gister las ik dat hij op de intensive care lag, en nu is hij er niet meer.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52460232

Bedankt Jos
janneman
pi_52460244
Vreselijk snel gegaan, helaas
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:23:51 #222
15080 static
pi_52460313
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:14 schreef Aoristus het volgende:
hij heeft wel geleefd in elk geval
Hij zei zelf dat hij het equivalent van 173 is geworden.
pi_52460362
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:26:34 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_52460390
Had altijd dubbele gevoelens bij hem. Kon me mateloos ergeren aan zijn geslijm. Kwam er later achter dat het toch meer tonque in Chique was dan ik dacht. Hij speelde met zijn kwismasterschap. Was in Wedden dat op zijn plaats. Zijn latere programma's bij de NCRV lieten de ware aard zien van hem. Heeft later gepreekt in de kerk. Daar zal ie geen masker gedragen hebben. Lijkt me ook een man die geliefd is bij iedereen die met hem werkte. Iedereen die op zijn manier met zijn kop op tv komt heeft iets van ijdelheid en egocentrisme. Bij hem irriteerde het me niet meer. Zo was ie.

pi_52460481

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 17-08-2007 21:49:35 (weg) ]
  Donald Duck held vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:33:38 #226
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52460563
Zo, dat is snel gegaan zeg.
Erg zonde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52460565

[ Bericht 70% gewijzigd door static op 17-08-2007 21:47:44 (quote weg) ]
pi_52460610
RIP

Inderdaad snel gegaan, maar beter zo dan de man maanden zien lijden...
Ehm... ok
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:40:14 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_52460682

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 17-08-2007 21:48:00 (weg) ]
pi_52460720
Wat vreselijk oneerlijk!

Sterkte voor alle nabestaanden! RIP
pi_52460764

RIP
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:47:56 #232
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52460846
Wat jammer
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_52460902

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 17-08-2007 21:48:18 (weg) ]
pi_52460953
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:16 schreef tong80 het volgende:

Tong, is dit een unicum?

Goede gelegenheid.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:53:27 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52460975
Schrik hier toch van. Wist wel dat-ie heel erg ziek was, maar van sommige mensen geloof je niet dat ze dood kunnen gaan.
Ik ben groot geworden met de televisieshows van Jos Brink, de man van het ouderwetse AVRO-fatsoen (hoewel hij later voor de NCRV ging werken en nog een tijdje commercieel is gegaan). Hij heeft de generatie vóór mij doen inzien dat niet iedere homo een leernicht is. God, wat was die man keurig -- maar hij verloor nooit zijn ironie. Een publiekspleaser; een showmaster uit de polder (en daar zijn er maar weinig van) met een charisma dat op zichzelf al respect afdwong.

Hij zal veel te lachen hebben daar. Toi toi toi.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_52460987
Arme Frank, die twee leken zo onafscheidelijk.
pi_52461005
.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:57:22 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52461064
Kut.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:57:40 #239
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_52461071
Vreemd, zoals Ringo al zegt, van sommige mensen geloof je niet dat ze dood kunnen gaan...

RIP Jos...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:04:43 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52461260
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:26 schreef tong80 het volgende:
tonque in Chique

[taalpurist] Tongue in cheek [/taalpurist]
Hoe jij het zegt doet het me denken aan verwaand jeu-de-boules spelen ofzo.
pi_52461291
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:36 schreef Frumzel het volgende:
RIP

Inderdaad snel gegaan, maar beter zo dan de man maanden zien lijden...
True... Maar aan de andere kant kun je m dan ook weer niet missen.. Dubbel is dat altijd.

RIP
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_52461297

R.I.V.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:11:32 #243
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_52461421
RIP Jos.
Zonde.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:14:24 #244
34793 neo567
You know who
pi_52461506
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:48 schreef Adelante het volgende:
Ik vond het een kwal van een man, maar gelukkig is een lange lijdensweg hem bespaard gebleven.
Helemaal mee eens, wat een kwal brrrr.
Maar lijden gun ik niemand, ook hem niet.
RIP !
pi_52461508
tonque in chique
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:14:30 #246
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_52461510
quote:

[..]

Inderdaad. Tegenwoordig haalt geen enkel programma dat meer, volgens mij.
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_52461534
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:14 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

9/11?

Enneh, als Bea dood gaat misschien.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:15:58 #248
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_52461551
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

9/11?

Enneh, als Bea dood gaat misschien.
Dat zijn uitzonderingen.
Een reguliere TV show haalt dat niet meer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:21:06 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52461691
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:01 schreef remlof het volgende:
Veel herinneringen aan TV programma's met Jos Brink uit m'n jeugd... Hij is te vroeg en te wreed heengegaan
http://www.youtube.com/watch?v=SA37wR8O0CY

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52461704

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 17-08-2007 21:47:18 (Doe eens normaal) ]
pi_52461761
Te jong, sneu voor zijn naasten. RIP.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Boks-Chick vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:26:13 #252
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52461842
RIP Jos.... Bedankt voor alle jaren entertainment!
lolwut
pi_52461995
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:14 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

dat klopt. nederland is geen dorp meer.
pi_52462456
Treurig nieuws, gelukkig dat hij niet veel heeft hoeven lijden...
R.I.P. Jos!
pi_52462544
Triest nieuws, ik was geen fan van hem, maar hij leek me een van de meer integere mannen die je nog op de tv zag. Sterkte voor de nabestaanden.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_52462755
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:01:44 #257
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_52462870
Jeetje.

Ik was geen fan van 'm, kreeg de kriebels van zijn kokette gedoe, maar toch schrik ik hiervan. Wat jong. En wat is het snel gegaan. Iemand die altijd zo energiek was. Wat is kanker toch godvergeten wreed en rigoreus.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_52463186
Jeetje, da's wel heel snel

RIP
pi_52463499
Ben er wel even onder de indruk van.
Kort maar hevig ziekbed, hij was nog jong.

RIP Jos Brink.
#geen
pi_52463655
Dat is snel gegaan...

RIP..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52464079
Heel, heel jammer. Gelukkig geen lange lijdensweg.

(Om 22:44 op RTL5 een herhaling van 'Wintertijd' met Jos Brink als gast.)
  Moderator vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:32 #262
18653 crew  D.
pi_52464431
RIP
pi_52465027
Jezus dat is wel heel erg snel gegaan

Rust zacht naamgenoot...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_52465417
nu een item op sbs6 over jos
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52465464
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu een item op sbs6 over jos
Omdat nl1 al een tijdje een programma
pi_52465913
Veels te jong. En wat ging het snel. RIP dan maar.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_52465962
nou..

mooie uitzending zo net.

rust zacht, lieve Jos.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52466063
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:24 schreef milagro het volgende:
nou..

mooie uitzending zo net.

rust zacht, lieve Jos.
RTL5!!!
pi_52466378
RIP
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_52466389
RIP Jos.
pi_52466518
@ Mil, sorry dat het nog zo kort was, en drie (3!) uitroeptekens was wat teveel van het goede.
pi_52466640
Heb als jong persoon niet echt veel meekregen(wel Carlo's imitatie), maar mijn ouders hadden het er vandaag over en heb een paar filmpjes op youtube gezien en ik denk ook dat het gewoon een geweldige tv-persoonlijkheid en voorbeeldfiguur is geweest.

En dit gun je niemand natuurlijk.

Moge hij rusten in vrede.
pi_52466653
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:41 schreef SteveBallmer het volgende:
@ Mil, sorry dat het nog zo kort was, en drie (3!) uitroeptekens was wat teveel van het goede.
ik keek naar NL 1.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:46:13 #274
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52466666
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:38 schreef SteveBallmer het volgende:
Heel, heel jammer. Gelukkig geen lange lijdensweg.

(Om 22:44 op RTL5 een herhaling van 'Wintertijd' met Jos Brink als gast.)
damn gemist.

En ik mis wintertijd sowieso

de 'oude wintertijd' zeg maar.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:48:35 #275
15080 static
pi_52466724
Morgen e.e.a. op de publieke omroepen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:56:46 #276
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_52466967
Klassieke televisie, Jos Brink die Koningin Juliana zoent tijdens het programma voor haar 70ste verjaardag. Rust zacht Jos, je was een mooi mens.

You cheated on me with choreography.
pi_52467343
2 dagen, 4 uur and 45 seconden tot de eerste Wedden Dat grapjes...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:15:44 #278
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52467493
NEE niet Jos
Van Jos blijven ze af godverdomme!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:27:37 #279
15080 static
pi_52467850
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:10 schreef FuTilE het volgende:
2 dagen, 4 uur and 45 seconden tot de eerste Wedden Dat grapjes...
Zolang ze maar in ONZ blijven.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:36:12 #280
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_52468100
Kut.
Dag Jos
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:42:04 #281
188988 Malana
of niet dan?
pi_52468247
treurig

wat kan het leven hard zijn
pi_52468256
Dat is snel gegaan
RIP
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:57:19 #283
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_52468603
Lieve Jos, lieve man, rust zacht!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:08:52 #284
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52468889
Jos zit gewoon in het complot van één of andere vage Endemol-productie.
Hij is helemaal niet dood maar zit ergens op een eiland verscholen met André Hazes en komt pas tevoorschijn bij het vijfjarig bestaan van RTL8.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  ESF Reporter zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:22:35 #285
87554 Cee
Welluk?
pi_52469241
Mijn jaren '80 flamboyante tv-vader, wat doe je!

Ik kan alleen maar even denken aan een stukje dat werd uitgezonden voor 'n reguliere Wedden, Dat...? Jos zat op een lege publiekstribune en vertelde over een 11-jarig jongetje dat die week daarvoor in zijn show een weddenschap had gewonnen doordat hij heel veel planeten herkende. Dat jongetje ging de dag daarop op z'n fietsje naar zijn oma om haar te vertellen over de uitzending. Hij werd aangereden door een vrachtwagen en was op slag dood. Jos herdacht hem in die paar minuten, kon amper z'n tranen bedwingen en zei aan het eind dat hij hoopte dat het jongetje nu nog dichter bij zijn favoriete planeten kan zijn. Op een of andere manier is dat stukje me altijd bijgebleven, niet alleen door het verhaal zelf maar ook door de mooie manier waarop Jos het bracht.

*zucht*

Geweldig goede persoonlijkheid.
Wat een klote-ziekte.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:40:47 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52469677
een pionier is weg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:54:17 #287
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_52469941
Rust in vrede, Jos.

Arme Frank...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:13:09 #288
15080 static
pi_52470290
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:54 schreef Jane het volgende:

Arme Frank...
Die wel het 'wonder' heeft ondergaan.

Bitter.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:41:38 #289
15080 static
pi_52470767
quote:
'Jos Brink van beroep'.

Jos Brink was een duizendpoot. Hij begon als hoorspelacteur, waarvoor hij geknipt was met zijn mooie stem en ouderwets zorgvuldige dictie. Hij werd vervolgens dj, toneelspeler, entertainer, tv-presentator, musicalmaker en -producent, schrijver van columns, amateur-schilder. In een vraaggesprek vatte hij het zelf samen als „Ik ben Jos Brink van beroep”.

Tussendoor was Brink vol overgave predikant in Amsterdam, buddy, voorzitter van een charitatieve instelling en nog veel meer. „Gelukkig heb ik een ijzeren gestel”, zei hij in een kranteninterview in juni 2004.

Brink was aanvankelijk liever kunstschilder geworden, maar dat leek zijn vader om economische redenen een slecht plan. Dan maar het toneel, zei vader, alsof dat wel zekerheid bood. Brinks eerste soloshow was Wobbewoaf in 1969. Hij brak door in de jaren zeventig, met zijn cabaret Tekstpierement (1972-1979) en dankzij de televisie. De wel zeer goedlachse Brink was een graag geziene gast in populaire tv-programma's als Babbelonië en won zijn eerste Televizierring met Avro's Puzzeluur (en in 1986 nog een met Wedden dat). De een zag hem als een knuffelbeest, de ander als een kwijlebabbel. Gerrit Komrij betitelde hem ooit als „een niet te omschrijven voorwerp in de amusementsindustrie”.

Jos Brink ging in tv-beelden over de wereld, nadat hij koningin Juliana had gekust tijdens een aan haar opgedragen programma. („Ik dacht: het is eigenlijk net mijn moeder”, verklaarde hij later.) In de jaren tachtig schreef, speelde en produceerde Brink zijn eigen musicals, zoals Maskerade, Amerika-Amerika, Evenaar, Max Havelaar en Sonneveld. Aan zijn zijde, vaak zakelijk en altijd privé, wist hij altijd Frank Sanders. Ze trouwden zodra het mogelijk was.

Wim Sonneveld was Brinks grote held en het leek er vaak sterk op dat hij hem imiteerde. In de musical Sonneveld, waarin Brink eind jaren negentig de grote legende probeerde neer te zetten, werd duidelijk dat Brink het toch met wat minder talent moest doen. De voorstelling werd op alle fronten afgekraakt, al amuseerde Brinks eigen publiek zich er erg goed mee. Liefhebbers van Sonneveld waren vaak minder enthousiast.

In de musical bracht Brink uitvoerig Sonnevelds relatie met Hubert Jansen en Friso Wiegersma voor het voetlicht, hoewel Sonneveld zijn homoseksualiteit altijd voor het publiek verborgen wilde houden. Hij vond zijn eigen geaardheid eigenlijk vreselijk. Brink betreurde dat, omdat Sonneveld in zijn ogen heel wat voor de emancipatie van de Nederlandse homo had kunnen betekenen. Brink en Sanders namen die rol een beetje op zich en met succes, want Brink was populair bij een breed en niet-elitair publiek. „Een homo, goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen”, grapte iemand eens. Brink schreef ook voor de Gay Krant en toonde heel Nederland zijn bezorgdheid, toen bij Sanders longkanker was geconstateerd. Sanders genas. Brink schreef ook een toneelstuk over aids: Een nieuwe dood.

Na 2003/2004, waarin de zestiger Brink met matig succes Het Hemelbed bracht met Liesbeth List, maakte hij al weer plannen voor de musical Hello Dolly en voor een programma over de omstreden tekstschrijver Jacques van Tol. Die voorstelling, Als op het Leidscheplein, zou een van zijn grootste theatersuccessen worden. Zijn ingetogen vertolking van Van Tol werd geroemd door vriend en vijand.

In dezelfde perode presenteerde hij Tv-toppers voor de NCRV, vooral een succes bij oudere kijkers.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:50:17 #290
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52470877
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Rosbief het volgende:
NEE niet Jos
Van Jos blijven ze af godverdomme!
Wie
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 03:01:09 #291
15080 static
pi_52471031
Cellen waarschijnlijk.
pi_52472610
Hij stak boven het maaiveld uit met al zijn talenten.

Jos Brink
pi_52476710
Vanavond brengen de NCRV en de AVRO op Nederland 1 vanaf 21.25 een hommage aan Jos Brink.
I intend to live forever, or die trying.
pi_52477570
Zonde van zo een markante en warme persoonlijkheid.

Rust zacht Jos.
pi_52477585
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:59 schreef dwerg het volgende:
Vanavond brengen de NCRV en de AVRO op Nederland 1 vanaf 21.25 een hommage aan Jos Brink.
20:30 uur
pi_52478598
Jos Brink was een van de opvallendste persoonlijkheden van de Nederlandse televisie, een warme man. R.I.P..
pi_52480346
Begrafenis Jos Brink op donderdag
Uitgegeven: 18 augustus 2007 16:13

AMSTERDAM - Jos Brink wordt donderdag 23 augustus begraven. Dat heeft zijn impresario Peter Paul Tobi zaterdag gezegd. Verdere mededelingen kon hij nog niet doen, omdat er nog heel veel voor de plechtigheid geregeld moet worden.

Brink wilde geen begrafenis in stilte, bleek uit een interviewfragment dat de Vlaamse televisie ter gelegenheid van zijn heengaan uitzond. Hij schamperde over de Nederlandse uitvaarten in het algemeen, met een kopje koffie en een plakje cake.

Groots
"Je zou van ellende zelf in de put springen." Brink zag liever een 'grootse' begrafenis met buffetten en drank, het liefst vanuit een theater, lachte hij.

De zeer veelzijdige Brink overleed vrijdagmiddag in Amsterdam. Zijn dood wordt door vele duizenden mensen openlijk zeer betreurd, onder meer op diverse internetsites. nu.nl
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:11:18 #298
188730 nowwebs
NowWebs >> Vanaf 1 septe
pi_52482764
Jos,
Je bent misschien wel uit het leven,
Maar niet uit het hart,
Niemand zal je vergeten,
Je leeft voort bij ons.

Alle nabestaanden heel veel sterkte met dit grote verlies. Het is een groot verlies voor heel tv-land.
pi_52483995
Ik kijk uit naar de uitzending vanavond!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:38:16 #300
15080 static
pi_52486216
quote:
Publiek kan afscheid nemen in Carré.

Het publiek kan zeer waarschijnlijk komende week in Theater Carré afscheid nemen Jos Brink. Hij wilde graag in het Koninklijk Theater worden opgebaard.

Donderdag 23 augustus wordt de vrijdag overleden entertainer begraven. Waar dat zal zijn is nog niet bekend. De begrafenis moet 'groots en meeslepend' worden. Jos Brink moest namelijk niets hebben van de sobere Nederlandse uitvaarten 'met een kopje koffie en een plakje cake'.
Waarschijnlijk zal er voor de begrafenis een herdenkingsdienst in De Duif worden gehouden, de kerk waar Brink regelmatig preekte.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:38:55 #301
15080 static
pi_52486234
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')