Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Jos brink met iets meer dan een koutje bij de dokterquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.
Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forumquote:De presentator en cabaretier heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en in zijn been
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
[..]
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou
Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Tja, dat hoop ik ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:42 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor...Ik geef alleen het verschil aan.
Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.
Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:56 schreef Jumparound het volgende:
[..]
paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker
Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"![]()
Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
Bewonderenswaardig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.
Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
Tja telegraaf hey...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"![]()
Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
BELACHELIJK MAN!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:08 schreef tong80 het volgende:
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg
Ja, ik ook. Helemaal mee eens. Het is namelijk nogal een verschil of iemand terminaal is of palliatief. Beetje flauw om dat dan af te doen als "zeuren". Reageer dan inhoudelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.
Iig, goed opgelost idd.
Tharalom;![]()
Jos gaat goed met zijn ziekte om, niet dat ie het leuk vind, maar het is wel knap hoe hij inderdaad mee omgaat ..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:32 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
Dat denk ik ook..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat gaat niet lang meer duren ....
Vrees ook van nietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat is voor het helen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:10 schreef Ole het volgende:
Ze houden hem in coma lees ik net,
Kutziekte![]()
Ja, ok.. Hopen dat het helptquote:
quote:do 16 aug 2007, 05:00
Na derde, zware operatie binnen twaalf dagen
Jos Brink op intensive care
door Mariet Oosterwijk
AMSTERDAM - Jos Brink (65) wordt momenteel in slaap gehouden op de intensive care. De ongeneeslijk zieke presentator, bij wie eind vorige maand darmkanker met uitzaaiingen in longen, lymfe en linkerbeen werd geconstateerd, is dinsdag voor de derde keer binnen twaalf dagen geopereerd. Was er in eerste instantie sprake van dat Jos vlak voor of net na het weekend naar huis zou mogen, nu is de situatie wat dat betreft onzeker. „Er hebben zich calamiteiten voorgedaan”, vertelt goede huisvriend Paul van Ewijk.
Jos Brink opnieuw geopereerd
Paul van Ewijk weet als geen ander hoe het met zijn goede vriend Jos Brink gaat. Hij is, samen met Jos’ levenspartner Frank, de enige die bij de zieke presentator op bezoek mag. De 42-jarige regisseur: „Dat was ook de afspraak. Jos heeft totaal geen behoefte aan bezoek dat vervolgens uren zwijgend aan zijn bed zit.” Hij schudt zijn hoofd: „Nee, zelfs zijn moeder komt niet langs. Zij is in de negentig en woont in Zuid-Limburg. Het zou ook veel te emotioneel zijn. Je eigen kind aan allerlei slangen en monitoren zien liggen, is niet echt een situatie zoals de natuur in elkaar hoort te steken.”
Meerdere malen per dag pendelt regisseur Paul van Ewijk op en neer tussen de repetitieruimte van de musical De Fabeltjeskrant en het Amsterdamse ziekenhuis waarin zijn goede vriend Jos Brink verblijft. „Geloof me, een groter contrast in het leven is nu even niet denkbaar. Gelukkig is het hele team super supportive. Het is een wonderlijke spagaat waardoor je het leven ook wel weer aankan.” Hij vervolgt: „Jos had na de grote darmoperatie al een kleine, extra hersteloperatie aan zijn wond ondergaan. Dat had overigens niets met zijn ziektebeeld te maken. Maar dinsdag heeft hij wél weer een zware operatie ondergaan. Dat betekende een derde ingreep binnen twaalf dagen. Die was noodzakelijk omdat er een complicatie bij de eerste darmoperatie was opgetreden. Daardoor deden zich tijdens het herstelproces calamiteiten voor.”
Vervolgt: „Hij wordt de komende dagen in slaap gehouden. Het lijf heeft binnen korte tijd veel te verstouwen gekregen. Dus het wordt in deze toestand gehouden, om ervoor te zorgen dat Jos zo ontspannen mogelijk blijft en niet bijvoorbeeld een hoestbui krijgt. Hoe lang dat gaat duren? Een tijdje. Dat kan tot vandaag zijn. Als zijn lichaam aangeeft dat het verder kan zonder al die snoeren en monitoren, zullen ze het niet tegenhouden. Maar het kan ook pas over een paar dagen zijn. Daartegen hebben de artsen evenmin bezwaar. Hoe langer Jos er ontspannen bij ligt, hoe beter voor het herstelproces. Maar voorlopig ligt hij zwaar bewaakt op de intensive care. Aan allerlei slangen en monitoren zodat ze alles in de gaten kunnen houden.” Benadrukt: „Nee, het is geen coma. Maar in principe heeft hij niet gemerkt dat ik ’s avonds ben langs geweest.”
@Ole, het staat onder jou posting wat jij hebt geplaatst.. van de Telegraaf.quote:Nee, het is geen coma. Maar in principe heeft hij niet gemerkt dat ik ’s avonds ben langs geweest.”
quote:Zojuist is door zijn impresario bekendgemaakt dat Jos Brink in het ziekenhuis is overleden. De presentator mocht slechts 65 jaar oud worden.
Gisteren werd bekend dat hij op de [url=Http://frontpage.fok.nl/nieuws/80404]intensive care[/url] kunstmatig in slaap werd gehouden. Dit omdat hij anders te veel zou hoesten. Brink werd de afgelopen twee weken drie keer geopereerd nadat bij hem darmkanker was geconstateerd.
Jos Brink werd in Heiloo geboren, op 19 juni 1942. Hij werd in Nederland bekend als acteur, cabaretier, musicalster, schrijver, predikant, hoorspelacteur en tv-presentator.
Als presentator kuste hij in het openbaar Koningin Juliana, wat enorm sensationeel was in 1979. De laatste televisieshow van Brink was Tv toppers. Ook nam hij nog deel aan een grote televisiecampagne voor de strijd tegen kanker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |