Nou ja, na zo'n seizoen als het vorige onder Koeman ben je al snel enthousiast zodra er weer eens enige lijn in het spel te herkennen isquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:43 schreef snabbi het volgende:
Ik vraag me echt af of ik wel naar dezelfde wedstrijd heb zitten kijken wanneer mensen zeggen dat ze naar een goeie pot hebben zitten kijken. De eerste helft was echt saai. Alleen de tweede helft had leuke momenten maar was ook in het midden niet echt imposant.
Van Marwijk had al eerder gezegd dat Timmer en Ekramy beiden in ieder geval een hele wedstrijd zouden keepen.
1-1 tegen Chelsea is gewoon een zeer goed resultaat.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:40 schreef Rekkie het volgende:
Nette uitslag tegen Chelsea imo
idd.. als je ziet dat Ajax tegen rangers gelijk speelt en PSV tegen VVV allemaal 1-1 <quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:04 schreef venomsnake het volgende:
[..]
1-1 tegen Chelsea is gewoon een zeer goed resultaat.
Beetje een lullige goal tegen en die pingel had erin gemoeten.
Had dus ook gewonnen kunnen worden.
Dat lijkt me nou eigenlijk logischer dan na 10 wedstrijden...quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
kramp krijgen in de eerste (min of meer) serieuze wedstrijd van het seizoen.....![]()
Inderdaad. Ik vind het niet zo gek dat de conditie nog niet top is in deze fase van de voorbereiding.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:23 schreef SlamD het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou eigenlijk logischer dan na 10 wedstrijden...
Goh.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:45 schreef ruud_fr het volgende:
maar de samenwerking tussen Makaay en Slory liep niet echt, moet misschien nog groeien
Die huftertjes uti Londen liepen ook aardig te kutten bij die penaltyquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik vind het maar een kutuitslag, als Lucius niet zo dom was geweest en Makaay ze gewoon neemt zoals hij ze altijd neemt win je gewoon met 2-0 van Chelsea.
Tuurlijk,maar Makaay is een killer normaal.Die is zo stoicijns dat hem dat niets uitmaakt.Uiteindelijk schoot hij de bal te zwak en te laag in,dus een makkie voor de keeper.Jammer dat degene die doorliep net te laat was.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die huftertjes uti Londen liepen ook aardig te kutten bij die penalty
inderdaad, hij had beter gaan huilenquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ook hoe Makaay reageerde: niemand wou hem nemen, dus neem ik een maar. Ik neem nooit penalty's in oefenwedstrijden, allleen in officiele wedstrijden. Nu mis ik er één, dat doet me niet zoveel.
Of zulkiets. Dit is toch een beetje een rare houding.
Dat denk ik niet eigenlijk.. Gezien het stuk van Koevermans in de telegraaf...quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:53 schreef FrankyMcG het volgende:
Die Italiaan schijnt bijna rond te zijn bij AZ, is de kans groter dat Koevermans naar Zuid komt lijkt me...
Eensch, maar een spits erbij voor de breedte zou geen gek idee zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:18 schreef Happel het volgende:
Ik hoop het niet. Zes miljoen is ook belachelijk veel geld.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:40 schreef Happel het volgende:
Ik vond het maar een saaie kutpot.
Makaay onzichtbaar, Slory snel, Drenthe actief maar kwam weinig uit, Sahin technisch zeer goed, van bronckhorst een verademing op het middenveld.
Zat me wel weer te ergeren aan de manier, waarop de verdediging zat te spelen. Constant weer dat balletje naar achteren en een trage Timmer, totaal geen snelheid in het spel.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:35 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik had toch echt verwacht dat Ekramy in de basis zou staan, zal wel weer betekenen dat ie tweede keus is... jammer! Ondanks dat Timmer een paar prima reddingen had, vind ik het tijd voor verjonging op doel!
Een spits van ¤ 6.000.000 voor in de breedte lijkt me overdreven, en samen met Makaay in de spits lijkt me niet zo'n sterk plan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:24 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Eensch, maar een spits erbij voor de breedte zou geen gek idee zijn.
Een club als Barcelona heeft tegen Chelsea al moeite om op het middenveld te komen, dan hoef je je daar als Feyenoord helemaal niet voor te schamen. Loopt er in de jeugd geen talentvolle spits bij Feyenoord rond trouwens? D'r lopen nou wel een paar ideale leermeesters voor jong talent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:40 schreef Happel het volgende:
Ik vond het maar een saaie kutpot.
Makaay onzichtbaar, Slory snel, Drenthe actief maar kwam weinig uit, Sahin technisch zeer goed, van bronckhorst een verademing op het middenveld.
Zat me wel weer te ergeren aan de manier, waarop de verdediging zat te spelen. Constant weer dat balletje breed, totaal geen snelheid in het spel.
Chelsea speelde niet eens op 100% van haar kunnen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:13 schreef Solstice het volgende:
[..]
Een club als Barcelona heeft tegen Chelsea al moeite om op het middenveld te komen, dan hoef je je daar als Feyenoord helemaal niet voor te schamen. Loopt er in de jeugd geen talentvolle spits bij Feyenoord rond trouwens? D'r lopen nou wel een paar ideale leermeesters voor jong talent.
Dat bleek wel uit het rondspelen na de penalty. Feyenoord wilde nog snel even jagen met de steun van het publiek er achter, maar ze konden prima rondtikken zonder dat we er bij konden. Goed het afwachtende past ook in het spel van Chelsea natuurlijk. We hebben een verdienstelijke pot gespeeld, maar was niet leuk om naar te kijken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:21 schreef Happel het volgende:
Chelsea speelde niet eens op 100% van haar kunnen...
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Chelsea speelde met 10 man achter de bal en daarom was het onmogelijk om fatsoenlijk kansen te creeren.
Wanneer Feyenoord achterin in balbezit was, stond Chelsea met 10 man op eigen helft hoor. Daarom konden Vlaar, Hofland enzo de bal niet kwijt aan het middenveld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
![]()
De gehele eerste helft speelde Chelsea op de helft van Feyenoord. Pas in de tweede helft deed Feyenoord meer dan alleen wat counteren.
Das sowieso niet waar, want ik vond dat Lampard veel te diep stond de eerste helft, en ik heb echt meerdere fases in die helft gezien dat alleen Cech en 1 verdediger op de helft van Chelsea stonden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Wanneer Feyenoord achterin in balbezit was, stond Chelsea met 10 man op eigen helft hoor. Daarom konden Vlaar, Hofland enzo de bal niet kwijt aan het middenveld.
In balbezit vielen ze aan, bij balverlies zakten ze in. Had ie wel goed gezien hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:09 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Das sowieso niet waar, want ik vond dat Lampard veel te diep stond de eerste helft, en ik heb echt meerdere fases in die helft gezien dat alleen Cech en 1 verdediger op de helft van Chelsea stonden.
In de tweede helft veranderde dat beeld, en kwam Feyenoord meer van hun helft af, waarop Chelsea reageerde door nog wat meer aanvallers in te brengen. Op een gegeven moment stonden er 5 aanvallers (Wright-Phillips, Drogba, Malouda, Pizarro, Sinclair), plus Lampard als aanvallende middenvelder. Nu was deze situatie slechts in de laatste kwartier van de wedstrijd, maar de intentie was er.
Tja, zo gaat dat meestal he. Je gaat niet met zn zessen voorin blijven als de tegenstander de bal heeft. Ik bestrijd alleen het beeld dat Chelsea de ploeg was die constant achterin zat te hangen, en dat Feyenoord daardoor geen kansen kon creeeren. Terwijl al hun gevaarlijkste kansen uit de eerste helft, nota bene uit counters kwamen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:45 schreef Solstice het volgende:
[..]
In balbezit vielen ze aan, bij balverlies zakten ze in. Had ie wel goed gezien hoor.
Je kent het pricipe 'counter', waar er sprake is van heel veel ruimte is achter de verdediging? Nou, dat was dus een aantal keren het geval gister bij Chelsea.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:59 schreef Solstice het volgende:
Dat was het punt ook helemaal niet. D'r werd gezegd dat Feyenoord moeilijk kon opbouwen van achteruit, omdat als ze de bal achterin Chelsea goed gegroepeerd op hun eigen helft stonden. D'r zegt niemand dat Chelsea niet de dominante ploeg was.
Dan nog is Chelsea gewoon een goeie ploeg!quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Chelsea speelde niet eens op 100% van haar kunnen...
Ik denk dat ze het toch nog zullen afleggen tegen PSV en Ajax. Een goeie derde denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:35 schreef Bernard0s het volgende:
Zal Feijenoord kampioen worden dit jaar?
Oh oke dan weet ik dat alvast.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het toch nog zullen afleggen tegen PSV en Ajax. Een goeie derde denk ik.
Inderdaad. Fijn om te weten, hoef ik niet meer die twee wekelijkse gang naar de Kuip te maken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:01 schreef Rotterdam-Zuid het volgende:
[..]
Oh oke dan weet ik dat alvast.
Feyenoord gelukkig welquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:23 schreef Doezelhaar het volgende:
Yaye, wat een euforie na een gelijkspel in een oefenpot tegen een team dat niet eens op volle sterkte speelde.
dan hoef je maar tot Varkenoordquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Inderdaad. Fijn om te weten, hoef ik niet meer die twee wekelijkse gang naar de Kuip te maken.
Sinds wanneer is er euforie wanneer er gezegd wordt dat we waarschijnlijk GEEN kampioen worden?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:23 schreef Doezelhaar het volgende:
Yaye, wat een euforie na een gelijkspel in een oefenpot tegen een team dat niet eens op volle sterkte speelde.
Geef dan ook eens je mening in plaats van zo dom op elke reactie te reageren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:01 schreef Rotterdam-Zuid het volgende:
[..]
Oh oke dan weet ik dat alvast.
Van de officiele website.quote:27-07-2007 CASTELEN VERTREKT MOGELIJK BIJ FEYENOORD
Romeo Castelen is met toestemming van Feyenoord in gesprek met een andere club. De rechtsbuiten ontbrak daarom op de vrijdagtraining en bij de aansluitende fotosessie voor de jaarlijkse elftalfoto. Feyenoord bood Castelen onlangs contractverlenging aan. De rechtsbuiten gaf te kennen eerst te willen proberen om overeenstemming te bereiken met een nieuwe club. Feyenoord gaf Castelen, van wie het contract komende zomer afloopt, daar vervolgens toestemming voor.
sinds vorig seizoen, toen zeiden we dat we zeker weten geen kampioen werdenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef snabbi het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er euforie wanneer er gezegd wordt dat we waarschijnlijk GEEN kampioen worden?![]()
Welke club?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Van de officiele website.
Castelen
Hamburg zeg je? Dan gattie naar FC St. Pauli, cultclub van het eerste uur. Mooie club voor Castelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:51 schreef Lurtt1 het volgende:
Rijnmond zegt dattie in Duitsland - Hamburg = HSV is
quote:Wijnaldum verlengt bij Feyenoord
Georginio Wijnaldum heeft zijn contract bij Feyenoord met één jaar verlengd tot medio 2010. In de verbintenis is tevens een optie voor nog eens twee seizoenen opgenomen, zo meldt de officiële clubsite.
De pas zestienjarige Wijnaldum debuteerde afgelopen seizoen in het eerste van Feyenoord en maakte direct indruk. Het talent is erg blij met zijn nieuwe contract. "Dit zegt veel over het vertrouwen dat de club in mij heeft. Ik ben hier heel blij mee."
Omdat de jeugdinternational nog geen achttien is, kan hij niet langer dan voor drie seizoenen vastgelegd worden. Mede daarom is er een optie van twee jaar in zijn contract opgenomen. Technisch manager Peter Bosz reageert zeer veheugd op het langere verblijf van de groeibriljant.
"We hopen dat Georginio in die tijd ontzettend zijn best gaat doen voor Feyenoord. Hij heeft heel veel talent, maar zal hard moeten werken om een heel goede voetballer te worden. Die kans krijgt hij bij Feyenoord. Ik denk dat beide partijen heel erg blij zijn met deze nieuwe verbintenis", aldus Bosz.
midden in de hoerenbuurtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hamburg zeg je? Dan gattie naar FC St. Pauli, cultclub van het eerste uur. Mooie club voor Castelen.
![]()
Heeftie alle eerste levensbehoeften in de buurt..quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:51 schreef Lurtt1 het volgende:
Rijnmond zegt dattie in Duitsland - Hamburg = HSV is
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:53 schreef pekel het volgende:
Morgen de eerste oefennederlaag van Feyenoord![]()
Tsjaa, met die Hamas vlaggen in de Kuip is de link gauw gelegd!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
ongetwijfeld, gelukkig wordt er geen melding gedaan van een explosie maar direct van een terroristische aanslag
quote:‘Er groeit iets moois in de Kuip’
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Het gevoel voor Feyenoord begon te groeien op een camping in Fréjus, aan het begin van deze zomer.
+ afbeelding vergroten Kevin Hofland .FOTO KOEN VERHEIJEN
Kevin Hofland was er op de koffie bij Cooky Voorn, een oude bekende van de verdediger en tegenwoordig assistent van trainer Bert van Marwijk. Aan een campingtafel in de Zuid-Franse zon spraken de twee Limburgers over een toekomst in de Kuip.
,,Cooky vroeg me wat ik ervan zou vinden,’’ aldus Hofland, die bij Fortuna Sittard onder Voorn werkte.
,,Het contact tussen Feyenoord en Van Marwijk was kort daarvoor gelegd. De vraag was alleen wat er op korte termijn zou gebeuren met de club. Niet lang daarna belde Peter Bosz, met de vraag of hij langs mocht komen. Peter heeft me gek gebeld in die periode. In eerste instantie hield ik het nog wat af, omdat ik van diverse kanten een goed beeld wilde krijgen. Daarna ging het heel snel.’’
Met Hofland keert een bijna vergeten speler terug in de eredivisie. De verdediger speelde tussen 2000 en 2004 zeven interlands en acteerde in de Champions League met PSV, maar de laatste drie jaar raakte hij langzaam uit beeld bij het grote publiek.
,,Af en toe kwam ik Nederlanders tegen die vroegen wat ik tegenwoordig eigenlijk deed,’’ vertelt Hofland. ,,Ze hadden geen idee. In Nederland kijken mensen vooral naar Schalke 04, Werder Bremen en Bayern. Wolfsburg is nu eenmaal geen club die hier veel aandacht krijgt. Terwijl ik toch zo’n beetje alles heb gespeeld de laatste drie jaar.’’ Feyenoord was de verdediger niét vergeten en bekeek Hofland een klein jaar geleden al aandachtig.
,,Wim Jansen kwam kijken bij een uitwedstrijd tegen Leverkusen,’’ weet Hofland. ,,Toevallig ging hij naast mijn vader zitten en vertelde dat hij voor mij kwam. Tussendoor heeft Henk Duut nog eens bij me geïnformeerd, maar concreet werd dat niet. Jaren geleden, in 2000, heb ik voor het eerst met Feyenoord gesproken. Maar destijds deden ze me een aanbod dat lager lag dan wat ik bij Fortuna verdiende. Geld is geen hoofdzaak voor me, maar daar bleek niet uit dat ze me écht wilden hebben. Ik koos voor PSV.’’
Nu de transfer naar Feyenoord er eindelijk is, wacht voor Hofland een hoofdrol in de Kuip. De Limburger moet een verdediging gaan leiden die vorig seizoen 66 doelpunten tegen kreeg. Hofland: ,,Dankzij mijn schotel kon ik het Nederlandse voetbal vrij goed volgen. Wat me bij Feyenoord opviel, is dat het heel vaak na rust in elkaar stortte. Als voetballer moet je pijn kunnen lijden. Ben je bereid óver die grens te gaan, of kun je dat niet opbrengen. Ik had het idee dat het daar soms aan ontbrak.
,,Leiding geven aan de verdediging heb ik altijd gedaan, dat zit ook wel in me. Als jonge speler bij Fortuna werd al van me verwacht dat ik veel coachte en medespelers aanstuurde. Ik denk dat ik daar in de loop der jaren alleen maar in ben gegroeid. Bij Wolfsburg was ik ook aanvoerder, al leidde dat tot nogal wat commotie. Sommige mensen binnen de club vonden dat de aanvoerder per se een Duitser moest zijn. Dat werd een heel item in de pers, iedereen had er een mening over. Maar de trainer bleef bij zijn keuze.’’
Hofland waande zich bij de bedrijfsvoetbalclub van Volkswagen af en toe in een slangenkuil.
,,Wolfsburg is een financieel gezonde, kapitaalkrachtige club. Toen ik tekende, waren ze vastbesloten in 2007-08 de Champions League te halen. Maar het kwam er nooit echt uit,’’ zegt hij. ,,Het grootste probleem was dat het in de groep nooit goed zat. Te veel jongens dachten meer aan zichzelf en hun portemonnee dan aan de club. Als er van hen een paar rondlopen is dat nog wel aan te sturen, maar het waren er wel elf of twaalf.’’
In 2004 volgde Hofland het spoor van Erik Gerets, de trainer die hem bij PSV had zien doorbreken. ,,Maar na twee maanden werd de manager die ons allebei had aangesteld al ontslagen. En niet veel later vlogen Gerets én de nieuw aangestelde manager er ook allebei uit. In drie jaar tijd heb ik vier trainers meegemaakt bij Wolfsburg, dus van de grote plannen kwam niet veel. En beloftes die het ene moment werden gedaan door de clubleiding, was men het volgende moment alweer vergeten. Er was geen enkele continuïteit.’’
Niettemin koestert Hofland de mooie kant van zijn avontuur in de Bundesliga.
,,Ik heb drie seizoenen in een prachtige competitie gespeeld, tegen fantastische spitsen. Miroslav Klose, Roy Makaay, noem maar op. Dat heeft me rijker gemaakt. Wolfsburg is misschien niet de meest opwindende stad, maar ik heb me er geen moment ongelukkig gevoeld. We woonden er prima, want aan de rand van het bos en niet ver van het stadion.
,,Ik kijk met plezier terug op mijn tijd in Duitsland, maar het is heerlijk om terug te zijn. Dankzij het enthousiasme dat rondom Feyenoord hangt, maar ook puur om het Nederlandse voetbal. In Duitsland werd van een verdediger verwacht dat hij de bal rechtstreeks de tribune in knalde als hij het even niet meer wist. En ballen die je naar voren schoot, kwamen net zo hard terug. In Nederland ben ik weer het startpunt in de opbouw, met spelers om me heen die graag de bal willen hebben. Dat heb ik echt gemist.
,,Er groeit iets moois bij Feyenoord. Voordat ik mijn ja-woord gaf, heb ik uitgebreid met Roy (Makaay) en Gio (van Bronckhorst) gesproken. Ik wilde weten wat hun gevoel was en hoe zij het zagen. Als zij het niet hadden gedaan, had ik waarschijnlijk ook niet getekend, daar ben ik eerlijk in. In elke linie is er nu een speler op wie de rest kan steunen. Dat is heel belangrijk voor een elftal. Het seizoen is nog niet eens begonnen, maar tot nu toe voelt het gewoon goed.’’
na afgelopen is seizoen is dit ook allemaal erg positief. Dus nee, er wordt niet te positief over gedaan, zolang de mensen maar niet gaan roepen dat we nu wel ff kampioen worden vind ik het allemaal primaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:23 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dat er te positief over Feyenoord gedaan wordt. Tegen Chelsea was het nou ook weer niet zó denderend. Was duidelijk dat er nog werk te verrichten was.
quote:‘Superbod Real Madrid op Drenthe’
Real Madrid heeft de strijd om Royston Drenthe allerminst opgegeven. Volgens de zaterdageditie van De Telegraaf heeft Feyenoord een zéér aantrekkelijk bod van de Spaanse landskampioen ontvangen.
Klik hier!
De Rotterdammers zouden enkele dagen bedenktijd hebben gekregen. Volgens de ochtendkrant wil Feyenoord de aanbieding aan Chelsea voorleggen, omdat het Londense bod van 10,5 miljoen euro vele malen lager zou liggen.
Drenthe zou van Real Madrid de verzekering hebben gekregen dat hij door trainer Bernd Schuster niet gebruikt zal worden als linksachter. De erfenis van Roberto Carlos lijkt daarmee te worden ingenomen door Miguel Torres of Marcelo.
Barcelona, in principe de eerste voorkeur van de jeudginternational, lijkt definitief afgehaakt te zijn. De Catalanen maken geen aanstalten om aan de prijzenoorlog deel te nemen.
Iedereen heeft zn prijsquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:33 schreef iank het volgende:
er is geen vraagprijs want Sahin is niet te koop, volgens mij
Geen optie tot koop nee.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:33 schreef iank het volgende:
er is geen vraagprijs want Sahin is niet te koop, volgens mij
Kan koev ook nog komen..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:05 schreef FrankyMcG het volgende:
Als Real meer dan 10 miljoen op tafel wil leggen voor Drenthe dan moet je er gewoon een grote strik omheen doen. Leuke gast, nog niet zo heel veel spectaculairs laten zien, maar zeker niet de levensader van dit Feyenoord.
Met dat geld heb je al je aankopen teruggefinanciert, en kun je nog 1-2 gerichte aankopen doen.
Je moet die vent nooit halen voor 6 mil, ik zie liever andere aankopen eerlijkgezegd!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |