abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75330449
Het nivo daalt, mijn hemel, wat een domme opmerking van Buzz.

Ga maar weer snel in je Audi zitten meneer.

[ Bericht 85% gewijzigd door Frank_NL op 06-12-2009 02:58:22 ]
pi_75331184
50 dagen niet online en dat lees ie wel
pi_75331693
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

We hebben al een hele tijd niets meer van ons cijferwonder hier vernomen... dus.....
Zo, dus jij leeft ook nog?

Wel slecht nieuws van die mogelijke regelingen van tankstations. Dat maakt het liften vrijwel onmogelijk. Maar ja, het positieve is dat Buzz dan een feestje kan bouwen.

[ Bericht 17% gewijzigd door w8jij17 op 06-12-2009 09:21:49 ]
pi_75337567
Hou maar op over die tankstations. Wie zelf geen olie of gas wil verbranden hoeft dat niet.
(S)hell heeft daar althans niets over te zeggen.
Trouwens, wist je dat er bij die club ook lifters actief zijn.

Dacht je echt dat er iets nieuws onder de zon was. Nou, echt niet hoor.

Mensen zijn nog steeds gewoon mensen, en dat blijven ze ook.

En ik ben zowat dagelijks onlijn.
quote:
Wel slecht nieuws van die mogelijke regelingen van tankstations. Dat maakt het liften vrijwel onmogelijk.
Daar wil ik in het kader van correcte berichtgeving dan wel het volgende aan toevoegen.

Zoals ik al zei, er is niets nieuws onder de zon. Wat ook niet nieuw is, is dat de uitbaters van de tankstations langs 's rijks snelwegen slechts een beperkt deel van een verzorgingsplaats in eigendom hebben. De rest is eigendom van derden.

Dus voor zover de tankstationuitbaters iets te zeggen hebben, beperkt zich dat tot het stukje van de verzorgingsplaats (het deftige woord voor een parkeerterrein aan de snelweg) dat zij in eigendom hebben.

Verder leert de praktijk dat ook de pomp regels op een zogeheten pragmatische wijze toepast.

Niets nieuws onder de zon.

[ Bericht 22% gewijzigd door Frank_NL op 06-12-2009 20:49:23 ]
pi_75349414
(S)hell
pi_75349634
pi_75349903
Ik zie nog steeds Shell staan?
pi_75350295
Dit is echt HELL.

Voor mij is het nooit hell. De eerste keer liften op een tankstation ~ Esso ~ kwam de pompjongen met karton en stift naar buiten. Ook wel eens thee gehad of kreeg een broodje bal aangeboden. Maar nee dat hoefde niet. Laatst nog een tientje gekregen bij een pomp van mensen die me geen lift konden geven.

Ik zal er allemaal niet mee zitten.

Sommige pompmensen zijn achterdochtig, de meeste vriendelijk. Mensen hebben inlevingsvermogen weet je. De CEO van Shell kan wel regels instellen, dat maakt de mensen op de werkvloer nog niet koud.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frank_NL op 06-12-2009 21:43:20 ]
  maandag 7 december 2009 @ 11:35:13 #284
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75364766
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:50 schreef Frank_NL het volgende:
Het nivo daalt, mijn hemel, wat een domme opmerking van Buzz.

Ga maar weer snel in je Audi zitten meneer.
Je kunt dat dan wel een domme opmerking vinden, maar het woordje DUS in deze context betekent niets anders dan dat jij het geweest zou kunnen zijn. Maar weet je wat ik dom vind? De naam van Shell tot hell verbasteren maar dan wel blij zijn dat er nog mensen zijn die daar stoppen om te tanken zodat jij om een lift kan bedelen vragen. Lift ze, je zult nu wel op weg naar Kopenhagen zijn [edit] ....... ach laat ook maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 07-12-2009 13:16:42 (Laat de persoonlijke trolls dan ook achterwege.) ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_75385155
Begrijp ik, jouw opmerking was gewoon nogal flauw (peper en zout graag).

Neen, maar ik kan me wel iets voorstellen bij een reis naar Kopenhagen.

Laat ook maar?

Geen problemen in de doofpot

Dus
quote:
maar dan wel blij zijn dat er nog mensen zijn die daar stoppen
Het tijdperk dat autorijden gepaard gaat met tanken is nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet voorbij. En de behoefte om te stoppen blijft ook bestaan.

Dus

[ Bericht 21% gewijzigd door Frank_NL op 07-12-2009 20:07:52 ]
  maandag 21 december 2009 @ 21:09:38 #286
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_75897070
Jullie kunnen misschien beter telefoonnummers uitwisselen? en dan een afspraakje maken
Wie rijd?
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_76032262
Ja, of skypen. Als ik het goed zie is deze draad binnenkort "vol".

Vandaag ging het weer met twee chauffeurs van Maastricht naar Den Bosch. Op verzorgingsplaats Groote Bleek langs Rijksweg 2 ter hoogte van Leende zo ongeveer stapte ik voor de negende keer over.

Een jongeman stapte met een brede glimlach uit zijn wagen en vroeg waar ik heen wilde. Bood me een Red Bull en sigaret aan terwijl ie zelf een joint opstak. Reed ook nog een stukkie om.

Afstand 130 km, reisduur 2h45

Afgelopen maandag voor de tweede keer in "de carriere" een waarschuwing gekregen van een agent dat ik op een zekere oprit niet zou mogen staan. Doe je alles per auto, krijg je meer prenten. Toen wel per trein verder gegaan, weer was ook wel wat guurtjes en vanuit de trein was dat mooie winterlandschap erg mooi om te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frank_NL op 24-12-2009 21:24:57 ]
pi_76785643
De eerste lift van het jaar is ook weer binnen (de daarop volgende zes overigens ook) in de laadbak van een soort van mini-tractor in Oekraïne. Op de terugreis vanuit Oekraine had ik een aantal prettige Poolse chauffeurs, dus kon ik mijn Slavische taalvaardigheden wat ophalen. En ja, er lag een behoorlijk pak sneeuw op het hele traject van zo'n 1700 kilometer. Waarvan overigens "slechts" zo'n duizend kilometer liftend werden afgelegd

Liften: nog altijd heel goed te doen ~ misschien wel beter dan ooit, en da's best een mooie paradox. Of nee, anders gezegd, veel Ollanders zijn gewoon knurften, in Duitsland, Polen en Belgie is het altijd nog veel grappiger maar dat zal ook wel komen omdat ik daar toch een vreemdeling ben. En de mensen die geen rit aan willen bieden zijn in principe toch niet de mensen die je had willen ontmoeten

En wie beweert dat lifters op tankstations langs Nederlandse Rijkswegen niet welkom zijn heeft mijn statistieken niet mee. Ben daar inmiddels namelijk zo'n 180 keer vertrokken en enkele keren een kop thee of een gehaktbal aangeboden gekregen van mannen en vrouwen achter de pomp, en heel veel vaker van chauffeurs, dus ik weet hoe het werkt. Ken de ongeschreven regels van haver tot gort, al ken ik onervaren lifters die wel van tankstations werden weggestuurd, want het gaat in de samenleving ook om netheid en fatsoen: ken je plek!

Valt er niets meer te leren? Ja, natuurlijk wel. Laatst werd ik voor de tweede keer sinds ik "lifter" ben aangesproken door een blauwe, die meende dat ik op betreffende oprit niet mocht staan liften. De boete wilde (en hoefde, want je hebt niet altijd keuze) ik op dat moment niet riskeren, hoewel de kans dat het blauw even later terugkeert ter controle niet zo groot is. Maar dan nog, het zou een eerste verkeersboete zijn op 50 mille. In eigen vervoermiddelen gaat het wel vaker fout.. ietsje te hard of per ongeluk voor 9 uur in de ochtend met korting op de trein.. of de aanrijding op de fiets die ik in december had.

Genoeg redenen om voor de lol te liften dus, al blijkt de auto voor werk onmisbaar!

Ik wens alle lifters een mooi jaar toe, en liftervriendelijke chauffeurs gezellige ritten, maar pas op, voor je het weet heb je mij op de bank
pi_76791083
Ik ga binnenkort weer met m'n studentenvereniging liften, deze keer via Groningen naar Keulen. Tijdje terug naar Munchen gelift. Erg leuk
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_76951170
In oktober van Berlijn naar Dresden, van Dresden naar Praag en van Budapest naar Wenen gelift
pi_77956160
Wil in de zomer voor de eerste keer gaan liften. Wat raden jullie mij aan; liften richting spanje of liften richting italie?
pi_77958497
Ik zou denken naar Spanje want Italianen hebben het niet zo op het meenemen van mensen.
pi_77983292
De keuze gaat dan eigenlijk vooral tussen Duitsland of Frankrijk waar je doorheen moet. Duitsland is dan makkelijker denk ik.
pi_78107940
Voldoende tijd uit trekken. Je hebt immers geen ervaring.
pi_78121546
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:00 schreef Frank_NL het volgende:
Voldoende tijd uit trekken. Je hebt immers geen ervaring.
bedankt voor de tips. we willen in 3 weken in Barcelona bedanken, met tussenstops natuurlijk. Haalbaar?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:38:00 #296
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_78817868
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:22 schreef Helly het volgende:
De keuze gaat dan eigenlijk vooral tussen Duitsland of Frankrijk waar je doorheen moet. Duitsland is dan makkelijker denk ik.
Frankrijk heb ik ervaren als een veel liftvriendelijker land dan duitsland. Ik heb heel wat keren door frankrijk gelift en je wordt zo opgepikt, door ouderen, vrouwen alleen etc maakt niet uit.
In Duitsland heb ik uuuuren langs de weg gestaan, je moet vooral goed duits kunnen spreken en mensen bij tankstations aanspreken, want als je alleen maar blijft staan met je bordje ben je kansloos. En er zijn in duitsland veel meer lifters (of het was toeval dat ik met nog 4 duitse liftstelletjes uren bij kassel stond )
In Italie ben jeje leven als lifter niet zeker, hoe zuidelijker je komt hoe idioter de rijstijl van de italianen, met z'n 4-en naast elkaar voor het stoplicht op een 2 baans weg is niet raar.
Succes! liften is cool
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:21:58 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78859314
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:38 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Succes! liften is cool
Inkoppertje: Ja vooral de laatste 4 weken blijkbaar
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_81368925
This week I've been interviewed on the topic of hitchhiking on Dutch public radio channel Radio 5.

You can listen to the interview through this website.
http://www.eo.nl/programma/openhuis/2009-2010/page/-/episode.esp;jsessionid=BC379B0EEC8F02273BD05C03B938040E.mmbase02?broadcast=11244165&programs=7670429

Play button at the end of the page.To hear people talk about hitchhiking, play also around minute 64, 82 (me), 92, 98 and 104 (and not to forget one of my favorite songs from my youth years at minute 112 "M'n opa by Leen Jongewaard and Hetty Blok"). Or simply listen to the whole thang.

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2010 13:45:02 (laatste zin was niet nodig) ]
pi_83763605
Beste lifters,

over 2 weken begin ik met een vriendin aan ons 2e lift avontuur. De eerste keer was naar Munchen en dat was ons goed bevallen dus doen we het nog eens over. Dit keer willen we naar N-O Spanje (San Sebastian). Geleerd van de eerste keer hebben we dat je toch niet te ver van je route moet afwijken ook al sta je het al een uur te proberen en kun je een flink stuk met iemand meerijden. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het liften naar Spanje. Kun je het 't beste via de Route Soleil (Luxemburg/Lyon) proberen of via Parijs/Bordeaux gaan? Of een combi natuurlijk.

Albast bedank!
pi_83771896
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')