baj uitkeringstrekkerquote:Op maandag 20 juni 2005 10:29 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Ja idd! ben alweer 2mndn werkloos, vacatures liggen ni echt voor het oprapen
Dat betekent: Ik had je best mee willen nemen maar ik blijf hier in de buurt / maak slechts een lokaal ritje.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:45 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Vraagje: Als ik sta te liften zijn er heel veel automobilisten die zo met hun vinger naar beneden wijzen richting dasbord of stuur zegmaar, wat betekend dat?? Doen er echt heel veel maar snap niet wat ze bedoelen Zo van deze auto gaat daarheen maar je mag lekker ni mee ofzo?
Das beter dan wat ik altijd dacht! Ik dacht dat ze "ga maar lopen" bedoelde...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:43 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Dat betekent: Ik had je best mee willen nemen maar ik blijf hier in de buurt / maak slechts een lokaal ritje.
quote:Met zoveel liftervaring, heb je wel eens vervelende ervaring gehad? Echt dat je denk van shit hoe kom ik deze auto uit?
De plek wat je aangeeft is inderdaad de liftersplaats in groningen, maar er staat echt geen bord bij. Het is dat iemand mij dr op wees dat het een liftersplaats is. Het is meer een soort van bushalte zonder bushokje Maar wel een goede stek, precies waar de auto's vanaf de stoplichten optrekken van 3 verschillende kanten richting snelweg, al willen de meeste grunnigers je niet meenemen of je wordt uitgelachenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:38 schreef Frank__NL het volgende:
[..]
Staat er echt geen bord op de liftersplaats in Groningen? Daar is nl een officiele plek, 200 meter ten westen van het NS-station, bij de grote weg die naar de snelweg voert (de A28 toch?). Zo nee, hoe herkent men deze plek dan als een "officiele liftersplaats"?
Nou ik ben nog nergens een liftersplek tegengekomen, vind het zelf ook niet nodig ofzo. Oja hier in de buurt schijnen ze een liftplek gemaakt te hebben genaamd "shoplift plek" omdat ze daar een supermarkt hebben gesloten en de mensen, vooral ouderen nu daar kunnen gaan liften om naar een supermarkt een dorp verder te gaan, echt bizar.quote:Overigens zijn de liftersplaatsen in Nederland vrij bijzonder, maar niet uniek. In Israel bestaan ze ook en in Aachen schijnt ook een bordje te staan dat lifters naar de juiste plek op het Knooppunt Europaplatz voert.
misschien kom ik je dan tegen want ga ook probere nom met een vriend van me van Italie (Genua en Bologna) naar Frankrijk (Nice, Marseille en Lyon) te liftenquote:Op zondag 22 mei 2005 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
Komende zomer gaan we misschien van Italie te liften naar Frankrijk. Ligt een beetje aan hoe leuk het is in Italie, als het daar erg leuk is blijven we langer en pakken we de trein op het laatste moment.
Net eentje opgezet. Kijken of er reacties komenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:11 schreef GDSY het volgende:
Zijn er buiten http://www.hitchhikers.org/ nog andere goede en redelijk veel gebruikte "lift-aanbied-sites" ?
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik ging een keer met een vriendin liften van de Hilversumse Meent naar Hilversum (4 km).
We hebben daar een uur gestaan (waarin we dus al naar Hilversum hadden kunnen lopen . ) zonder dat iemand ons meenam. Pas toen ik mijn rokje iets hoger optrok stopte er een mevrouw die ons meenam "omdat je maar nooit weet of er een slechte man langs zou komen om ons op te pikken" .
Dat was mijn eerste en laatste keer liften. Het duurt lang en je krijgt nog een preek ook . .
Ja das een Texaco iddquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:42 schreef BoomSmurf het volgende:
Bij nader inzien is die plek in Utrecht volgens mij het 24 Oktoberplein.. maar dat is toch een texaco of ben ik nu helemaal gek
Niet perse onguur, maar wel aardig bereisd denk ik. Oudere/versleten kleren, twee rugzakken, paar piercings, maar verder wel ok hoor. Het liften in het algemeen ging in NZ perfect, vooral op het noordereiland. Op het zuidereiland zijn wat minder auto's, dat maak het daar moeilijker.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:48 schreef HarigeKerel het volgende:
Gek dat er zoveel mensen kwamen kijken maar je niet meenamen, zag je er ongeschoren/onguur uit?
Zeg Dikkiedik, schrijf maar wat je wil. Hoe andere lifters over mijn technieken denken vind ik niet interessant, tenzij ik er iets van kan leren. Dat is met deze opmerking niet het geval. De voor- en nadelen tegen elkaar afwegend vond ik het in het betreffende geval de moeite zeker waard om me voor een paar strippen een uur reistijd te besparen.quote:Trouwens frank, wel een beetje laf hoor door met de bus een stuk te reizen om op een betere plek te gaan staan voor het liften. Je gaat liften of je gaat het niet!
De Boschdijk wordt aanbevolen in de[url=Autostopguide to Europe] [url=http://www.autostopguide.com]http://www.autostopguide.com[/url][/url] van Daan Toner. De Kennedylaan is niet onlogisch, maar was zaterdag afgesloten. Het verkeer werd naar de snelweg geleid via de Boschdijk. De plek waar ik stond was overigens prima: 50 meter voor het eerste stoplicht aan de Boschdijk, gezien vanaf de binnenring van Eindhoven. Het verkeer passeert er met tussen de 10 en 50 km/h en al met al niet meer dan 15 lopen van het station. Vier lege parkeervakken gaven genoeg ruimte om mijn duim uit te steken en potentiele liftgevers een goede stopgelegenheid te bieden.quote:Nu heb ik zelf wat nagedacht, maar mij lijkt het me in Eindhoven het logischt om bij het begin van de Kennedylaan te gaan staan (aangezien dat de aanloop is naar de A2 en A-Tilburg) op ongeveer 10 minuten lopen van het station.
Kim, dit stukje en het vervolg klinken ongeloofwaardig. Twee vrouwen, vermoedelijk beide jong, en een met in haar FOK-profiel als hobby's "testosterongehaltes en mannelijke feromonen" hebben aanmerkelijk sneller een lift dan welk individu of welke groep lifters ook.quote:Ik ging een keer met een vriendin liften van de Hilversumse Meent naar Hilversum (4 km).
We hebben daar een uur gestaan (waarin we dus al naar Hilversum hadden kunnen lopen
Kim, een heerlijk voorbeeld van een generaliserende opmerking.quote:Het duurt lang en je krijgt nog een preek ook.
GDSY, ik ken enkele buitenlandse sites. Met name de Duitse sites worden veel gebruikt. Denk eraan dat automobilisten die hun vaardigheden via deze sites aanbieden hier over het algemeen een financiele vergoeding voor terug vragen. Afhankelijk van de definiitie kun je dan niet meer spreken van liften, wel van autodelen.quote:Zijn er buiten http://www.hitchhikers.org/ nog andere goede en redelijk veel gebruikte "lift-aanbied-sites" ?
Voor de andere lezers wil ik wel even putten uit mijn persoonlijke ervaringen. Sinds mijn eerste lift in 1992 heb ik 09939,5 km aan liften genoteerd. Vanaf 2003 ben ik met enige regelmaat gaan liften. De gemiddelde lift varieerde van 42,2 km in 2003, naar 45,9 km in 2004 en 39,0 km in 2005. Bij reizen over wat langere afstanden maak ik overigens geregeld gebruik van de hoffelijkheid van meerdere chauffeurs, hoewel je soms ook wel eens lange liften krijgt, bijvoorbeeld direct van Maastricht naar Amsterdam (210 km, 30 minuten wachten) of naar Utrecht (180 km, 2 minuten wachten). De gemiddelde wachttijd werd steeds korter: van 15,3 min., via 12,9 min. naar 11,8 min.quote:Ik ging een keer met een vriendin liften van de Hilversumse Meent naar Hilversum (4 km).
We hebben daar een uur gestaan (waarin we dus al naar Hilversum hadden kunnen lopen
Ben ik het wel een beetje mee eens... Hij is natuurlijk vrij om zijn mening te geven, maar als je er op die manier mee omgaat, dan is het toch niet spontaan en avontuurlijk meer? Dan ben je meer bezig met de statistieken dan met het liften op zich.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:47 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Frank je wordt bedankt! Nu is mn topic dood door jou interessante wiskundige liftgemiddeldenstatestieken waar niemand op zit te wachtten !!
Liften moet leuk blijven en je moet het vooral niet te serieus maken. Ene keer kan het meevallen en de andere keer zit het tegen! Daar kan je wel een gemiddelde van maken maar daar schiet je geen fuck mee op hoor. Ik weet ook dat naar groningen er gemiddeld 3 uur over doe, maar het kan ook 5 uur duren. Het blijft een sport!
Elke mening zou gerespecteerd moeten kunnen worden, maar vindt wel dat je gelijk hebt, de wereld bestaat al uit genoeg cijfers, en als je die nog nooit gezien zou hebben, dan gaat er een wereld voor je open op natuur/scheikundig gebied lol.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:47 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Frank je wordt bedankt! Nu is mn topic dood door jou interessante wiskundige liftgemiddeldenstatestieken waar niemand op zit te wachtten !!
Liften moet leuk blijven en je moet het vooral niet te serieus maken. Ene keer kan het meevallen en de andere keer zit het tegen! Daar kan je wel een gemiddelde van maken maar daar schiet je geen fuck mee op hoor. Ik weet ook dat naar groningen er gemiddeld 3 uur over doe, maar het kan ook 5 uur duren. Het blijft een sport!
Arnhem --> Utrecht --> Eindhoven --> Brussel lijkt me een leuk begin.quote:Op zondag 24 juli 2005 05:15 schreef rebel84 het volgende:
Tof topic!
Krijg zelf ook kriebels nu. Misschien maar eens liftend op vakantie!?
Vraagje voor de meer ervaren (internationale) lifters: stel, ik wil naar Spanje (zeg: Barcelona). Hoe kun je dat vanuit Nederland het beste doen? Ik woon zelf in Arnhem, maar het lijkt me vrij onzinnig om bij het Gelredome met een bordje 'Espana' te gaan staan.
In de vakantieperiode is de A27 altijd vrij druk met mensen die zuidwaarts reizen. Het lijkt me dan logisch om vanuit Arnhem bijvoorbeeld eerst naar Utrecht te reizen en van daaruit proberen de A27 op te geraken!? Iemand een goed idee?
Hmm dat klopt idd wel, ik heb ook regelmatig meegemaakt dat mensen niet naar de richting gingen waar ik heen wilde maar ze stelden voor om me naar het dichtsbijzijnste treinstation te brengen. Nee ik ben aan het liften dus ik wil niet met de trein anders was ik wel met de trein gegaanquote:Op zondag 24 juli 2005 23:46 schreef Nightanimal het volgende:
Denk dat veel Nederlandse mensen een vooroordeel of een tweede gedachte hebben bij/over lifters..even een vergelijking: als ik een zwerver tegen kom die langs het perron komt vragen of ie wat geld kan lenen, vraag ik me gelijk af waarom zoekt die jongen geen werk??? om terug te komen bij het liften denken veel mensen...ga met het openbaar vervoer, maar de lifter staat in die situatie niet sterk en is afhankelijk van het vertrouwen van de bestuurder, aangezien hij niet heeft kunnen aangeven waarom hij het openbaar vervoer refused en lift, tot zo ver mijn filosofie, ghehe
Excuus, je hebt gelijk. Het was jouw topic. Een van die ongeschreven liftwetten is dat je de liftgever respecteert. Dus, zand erover :-)quote:Nu is mn topic dood door jou interessante wiskundige liftgemiddeldenstatestieken waar niemand op zit te wachtten !!
Nou doe maar geen zand maar een lekkere slagroom taart is ook goed!quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:24 schreef Frank__NL het volgende:
[..]
Excuus, je hebt gelijk. Het was jouw topic. Een van die ongeschreven liftwetten is dat je de liftgever respecteert. Dus, zand erover :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |