Jooooww!
Ben weer naar groningen gelift, donderdagmiddag om half 3 smiddags weggegaan en met 6 auto's om 6 uur in groningen aangekomen
![]()
Het was donderdag trouwens bloedheet, maar langs de weg met de rijwind van auto's best uit te houden
![]()
Eerst klein stukje vanuit mn woonplaats naar de grote weg, daar door een audi a6 opgepikt, de bestuurder was een kroatische man die al 30 jaar in nederland woonde en werkte in de scheepsbouw maar nog maar matig nederlands sprak vond ik, maar wel leuk gesprek met hem. Hij zette me echt op een kutplek af
![]()
, maar dat kon niet anders, langs de snelweg bij Hoorn in de berm, dus ik werd afgezet eerst maar een stuk door de berm gelopen langs de snelweg en ben bij de stoplichten in de berm met mn liftbordje gaan staan, elke keer dattie op rood ging met mn bordje langs de stoppende autos lopen. Was best creatief liften
![]()
Toen had ik een bouwvakker in zo'n mooie bus met zn raam open en sprak hem aan, hij ging een stukje richting afsluitddijk wou me wel bij een tankstation afzetten. Bij het tankstation had ik al heel snel een lift naar Bolsward in friesland met twee limburgers mee
![]()
Was een jongen die in dienst zat en samen met zn vriendin zijn Harley ging ophalen in limburg. Waarom ze helemaal over hoorn reden was mij ook een raadsel maar volgens hun routeplanner was dat sneller ofzo
![]()
Limburgse routeplanner zeker..
![]()
Zat gezellig achterin de corsa met alle ramen dicht zonder airco met harde rockmuziek, maar verder wel aardige lui. Ook hier bij bolsward konden we geen goed eplek vinden om te gaan liften, benzinestation pas 3km verder en hun moesten al vd snelweg af, dus ben ik bij de afslag er uit gegaan en bij de oprit richting groningen gaan staan. Daar werd ik al snel opgepikt door 2 friesen richting heerenveen, waren collega's die net van hun werk af kwamen en zetten me bij heerenveen bij een bp station af. Hun gingen tanken en voor dat zij weg waren was ik alweer weg met een nieuwe lift richting groningen
![]()
De eerste man die ik aansprak ging inderdaad naar groningen en kon ik mee meerijde. Een wat oudere man, die adviseur in iets was - ik verstond echt geen ruk van omdattie veel te zacht praatte terwijl de ramen openstonden dus ik deed maar semi geinterresseerd - Uhuh Oja? oH! En uiteraard weer over de groningse en friese koeien gepraat lol. En om 18.00 uur zette hij me op de hereweg in groningen af
![]()
.
new record 6 auto's in 3,5 uur
Vanmiddag ( zondag ) weer van groningen teruggelift. Ben om half 5 weer op mn liftplek gaan staan en dacht er na ruim 1,5 uur wachten echt over om er mee te kappen en de trein te pakken, want het was echt super rustig met auto's. Maar ineens stopte dr een grote bling bling Audi A4 voor me neus die naar Utrecht ging! Was een best jonge gast die marketing directeur was bij een of ander bedrijf in electronicakastjes. Eerstte wattie deed is de flitsinfo lijn bellen en met 160 richting utrecht
![]()
Hij had me bij lelystad op de dijk richting enkhuizen had afgezet, stukje omgereden voor mij dus
![]()
Daar ging de brug dicht en toennie weer open ging een hele kolonne auto's voor mij, ik stond 2 minuten met mn duim omhoog en toen stopten dr mensen die precies naar mijn woonplaats gingen! het waren mensen waarvan de ouders daar woondden en di edus gingen opzoeken. Dat was echt geluk want das een klein kutdorpje. Toen werd ik om 8 uur savonds voor de deur afgezet
Ik had in groningen echt niet gedacht het nog zo snel te doen! weer in 3,5 uur tijd met
![]()
Vraagje: Als ik sta te liften zijn er heel veel automobilisten die zo met hun vinger naar beneden wijzen richting dasbord of stuur zegmaar, wat betekend dat?? Doen er echt heel veel maar snap niet wat ze bedoelen
![]()
Zo van deze auto gaat daarheen maar je mag lekker ni mee ofzo?
heb trouwens een nieuwe baan dus ik denk niet dat ik nog veel ga liften..
Liftverhalen
http://liftendehollander.web-log.nlEnjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.