abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 10:45:00 #101
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28082567
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:29 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Ja idd! ben alweer 2mndn werkloos, vacatures liggen ni echt voor het oprapen
baj uitkeringstrekker
pi_28083149
Leuk topic ... The Trip was ook altijd erg vet om te zien
pi_28086754
damn wat een toffe verhalen, mijn nieuwschierigheid naar liften is ook gewekt!
Ik ga over 2 weken een auto van een vriend naar oostenrijk brengen die daar een jaar werkt >> misschien wel een idee om terug proberen te liften??
  zondag 26 juni 2005 @ 23:45:59 #104
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28259313
Jooooww!

Ben weer naar groningen gelift, donderdagmiddag om half 3 smiddags weggegaan en met 6 auto's om 6 uur in groningen aangekomen Het was donderdag trouwens bloedheet, maar langs de weg met de rijwind van auto's best uit te houden Eerst klein stukje vanuit mn woonplaats naar de grote weg, daar door een audi a6 opgepikt, de bestuurder was een kroatische man die al 30 jaar in nederland woonde en werkte in de scheepsbouw maar nog maar matig nederlands sprak vond ik, maar wel leuk gesprek met hem. Hij zette me echt op een kutplek af , maar dat kon niet anders, langs de snelweg bij Hoorn in de berm, dus ik werd afgezet eerst maar een stuk door de berm gelopen langs de snelweg en ben bij de stoplichten in de berm met mn liftbordje gaan staan, elke keer dattie op rood ging met mn bordje langs de stoppende autos lopen. Was best creatief liften Toen had ik een bouwvakker in zo'n mooie bus met zn raam open en sprak hem aan, hij ging een stukje richting afsluitddijk wou me wel bij een tankstation afzetten. Bij het tankstation had ik al heel snel een lift naar Bolsward in friesland met twee limburgers mee Was een jongen die in dienst zat en samen met zn vriendin zijn Harley ging ophalen in limburg. Waarom ze helemaal over hoorn reden was mij ook een raadsel maar volgens hun routeplanner was dat sneller ofzo Limburgse routeplanner zeker.. Zat gezellig achterin de corsa met alle ramen dicht zonder airco met harde rockmuziek, maar verder wel aardige lui. Ook hier bij bolsward konden we geen goed eplek vinden om te gaan liften, benzinestation pas 3km verder en hun moesten al vd snelweg af, dus ben ik bij de afslag er uit gegaan en bij de oprit richting groningen gaan staan. Daar werd ik al snel opgepikt door 2 friesen richting heerenveen, waren collega's die net van hun werk af kwamen en zetten me bij heerenveen bij een bp station af. Hun gingen tanken en voor dat zij weg waren was ik alweer weg met een nieuwe lift richting groningen De eerste man die ik aansprak ging inderdaad naar groningen en kon ik mee meerijde. Een wat oudere man, die adviseur in iets was - ik verstond echt geen ruk van omdattie veel te zacht praatte terwijl de ramen openstonden dus ik deed maar semi geinterresseerd - Uhuh Oja? oH! En uiteraard weer over de groningse en friese koeien gepraat lol. En om 18.00 uur zette hij me op de hereweg in groningen af .
new record 6 auto's in 3,5 uur

Vanmiddag ( zondag ) weer van groningen teruggelift. Ben om half 5 weer op mn liftplek gaan staan en dacht er na ruim 1,5 uur wachten echt over om er mee te kappen en de trein te pakken, want het was echt super rustig met auto's. Maar ineens stopte dr een grote bling bling Audi A4 voor me neus die naar Utrecht ging! Was een best jonge gast die marketing directeur was bij een of ander bedrijf in electronicakastjes. Eerstte wattie deed is de flitsinfo lijn bellen en met 160 richting utrecht Hij had me bij lelystad op de dijk richting enkhuizen had afgezet, stukje omgereden voor mij dus Daar ging de brug dicht en toennie weer open ging een hele kolonne auto's voor mij, ik stond 2 minuten met mn duim omhoog en toen stopten dr mensen die precies naar mijn woonplaats gingen! het waren mensen waarvan de ouders daar woondden en di edus gingen opzoeken. Dat was echt geluk want das een klein kutdorpje. Toen werd ik om 8 uur savonds voor de deur afgezet
Ik had in groningen echt niet gedacht het nog zo snel te doen! weer in 3,5 uur tijd met

Vraagje: Als ik sta te liften zijn er heel veel automobilisten die zo met hun vinger naar beneden wijzen richting dasbord of stuur zegmaar, wat betekend dat?? Doen er echt heel veel maar snap niet wat ze bedoelen Zo van deze auto gaat daarheen maar je mag lekker ni mee ofzo?

heb trouwens een nieuwe baan dus ik denk niet dat ik nog veel ga liften..
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:43:20 #105
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_28392807
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:45 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:


Vraagje: Als ik sta te liften zijn er heel veel automobilisten die zo met hun vinger naar beneden wijzen richting dasbord of stuur zegmaar, wat betekend dat?? Doen er echt heel veel maar snap niet wat ze bedoelen Zo van deze auto gaat daarheen maar je mag lekker ni mee ofzo?
Dat betekent: Ik had je best mee willen nemen maar ik blijf hier in de buurt / maak slechts een lokaal ritje.
A clean house is a sign of a wasted life.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 00:33:20 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_28403735
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:43 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Dat betekent: Ik had je best mee willen nemen maar ik blijf hier in de buurt / maak slechts een lokaal ritje.
Das beter dan wat ik altijd dacht! Ik dacht dat ze "ga maar lopen" bedoelde...
reset
pi_28497578
Hallo, hier wordt leuk over de edele liftsport gepraat

Zelf ben ik (26) ongeveer 2 jaar geleden actief begonnen met liften en inmiddels heb ik een kleine 10.000 kilometer liftend afgelegd, waarvan bijna 7.000 kilometer in Nederland. Maar mijn allereerste lift is alweer een jaartje of 13 geleden, toen ik met mijn vader een Franse Alp ben opgelift.

Liften is wat mij betreft een milieu- en kostenbewuste, sociale, gezellig en niet onveilig manier van reizen. Voor meer ervaren lifters is of kan het ook een efficiente manier van reizen zijn, waarbij de reistijd op bekende trajecten aardig ingeschat kan worden. Vanuit mijn thuisbasis Maastricht reken ik bijvoorbeeld voor Den Bosch 2 tot 3 uur en voor Arnhem 2,5 tot 3,5 uur.

De reistijd blijft altijd onbetrouwbaar, maar niet zelden concurreert het liften met de reistijd van het OV, zeker wanneer er bij het OV voor- en/of natransport per bus bij komt kijken. Naar mijn vaderlijk huis in Den Bosch is liften bijvoorbeeld een gunstige optie, juist omdat de bus er vanaf het station ongeveer een half uur over doet om bij hem in de straat, aan de rand van de stad, te komen. Liftend gaat dat meestal efficienter en het is ook gezelliger dan de bus.

Ik las hier van sommigen dat zij niet liften of niet hoeven te liften omdat zij een auto hebben. Tja, liften is een andere manier van reizen. Ik heb zelf ook een auto. Die gebruik ik ook wel eens om naar de liftersplaats te rijden en zo makkelijk en snel op weg te zijn. Een groot voordeel boven zelf rijden is het hebben van de luxe van een privechauffeur. Dat is meestal niet alleen gezellig of prettig, maar vrijwel altijd minder vermoeiend dan zelf rijden. Liften vind ik vanaf een afstand van zo'n 75 km minder vermoeiend dan zelf rijden.

Ik heb een website met goede plekken om in Nederland te liften: Hitchhiking (ad-hoc-carpooling) in the Netherlands. Er staat ook een lijst op van al mijn liften.. Voor goede tips voor goede liftplaatsen in Nederlandse steden hou ik me zeer aanbevolen. Noteer de plek (straatnaam + huisnummer of wegkruising) en stuur dat naar mij via fverhart AT hotmail DOT com.

Liften is minder populair dan vroeger, vanwege onder andere de invoering van de OV-studentenjaarkaart, de trend om meer risico's te mijden (terwijl liften vrijwel ten onrechte wordt geassocieert met risico's), de individualisering in de maatschappij, de toegenomen welvaart en de mobilisering die daarvan het gevolg is gebleken en wellicht de informatisering van het PC-tijdperk.

Vorig jaar heb ik inspraak gedaan in het kader van de omvorming van de N2 tot A2 in Maastricht, waarbij de huidige officiele liftersplaats komt te vervallen. Helaas wil men dan geen nieuwe liftersplaats inrichten (bv aan de oprit van de autosnelweg), waarvoor ik geen begrip kan opbrengen.

Een aantal leuke ervaringen waren met een grote Mercedes van Keulen naar Berlin met 230 kmh over de Autobahn zweven, met de "Apostelen van God" met een omgebouwde camper die eruit zag als een hemelmobiel van Luik naar Luxemburg en in een Porsche met tegen 100 kmh dwars door Luxemburg-stad. Ook een korte lift in Polen in een Fiat 126p, een 4-persoons auto zo groot als een Smart, was grappig, ook omdat onze liftgever graag om wilde rijden richting onze bestemming, want hij vond het wel leuk te vertellen dat hij daar toen hij erg jong was, 30 jaar geleden, in het bos waar wij langs kwamen, eens allerlei leuke activiteiten had ontplooid met een paar meiden die in de buurt woonden...

En wat te denken van een directe lift van Maastricht naar Utrecht, na 90 seconden wachten op de liftersplaats...

Hier twee foto's van mijn langste lift in Polen, ongeveer 240 km in 2 auto's.


Twee luie lifters op weg van Bialystok naar Warschau op 1 augustus 2004. Ze zaten daar naar eigen zeggen vijf uur en zaten daar nog toen ik - dankzij mijn meer actieve aanpak - na 30 minuten een lift had naar Warszawa Centralna (180 km).


De liftgevers die mij van Bialystok naar Warschau brachten. Zij kwamen ook terug van een vakantie in de Biebrza-moerassen en waren op weg naar Krakau.
pi_28497775
Hier nog een verslagje van mijn liftweekendje Luxemburg van een maand geleden. Een paar weken geleden heb ik in een weekendje bij familie en vrienden in Den Bosch en Arnhem ruim 400 km gelift. 8 auto's, gemiddelde wachttijd 8 minuten. Op de tankstations langs de autosnelweg hoefde ik maar een paar, tot hoogstens 5 of 8 keer te vragen en ik had een goede lift, goed in de richting.

Het was weer geinig liften, afgelopen weekend naar Luxemburg.

In mijn dorp na een paar minuten een lift naar Maastricht. Daar naar het knooppunt Europaplein gewandeld, om drie minuten laten naar Luik op weg te zijn. In Luik mocht ik van het mooie weer en de kenmerkende Waalse Boulevardssfeer genieten tot ik na een 90 minuten een lift verworf tot aan Luxemburg, afrit centre ville. Daar had ik na 1 minuut een lift tot in de binnenstad.

In Luxemburg wilde ik het laatste eindje doen. Ik had mijn einddoel op een dorpje in de buurt van Grevenmacher gezet, da's langs de weg van Luxemburg naar Trier.

Helaas. Er ging weinig verkeer naar Trier. Op zich is de door de Autostopguide to Europe aanbevolen plek goed, maar ja... Dus het laatste stukje dan met de trein gedaan.

Na het wildkamperen en de wandeling weer terug op huis aan.

In het dorpje waar ik begon reed alles lekker met 80-90 mijn duim voorbij, maar de bus bracht mij even later naar de weg die naar de snelweg voerde. Na een half uur een liftje een paar afritjes verder en na nog een paar minuten een liftje naar de laatste afrit voor Luxemburg-stad. Daar weer na een minuutje of drie een lift in een Italiaanse sportbolide dwars door de stad naar... de "oprit" centre ville van de Luxemburgse A6. Na een kwartiertje een kort liftje naar de fameuze Aire de Capellen (voor lifters op weg naar Holland gesneden koek, toch?). En daar na een half uurtje een lift over 170 km naar Vise, net onder Maastricht. Van Vise nog een liftje. Na 3 minuten kon ik mee en werd ik thuis voor de deur afgezet.


Voor meer ervaringen link ik graag naar dit forum over liftervaringen:
Liftervaringen en -verwachtingen - Yoshi4184
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:59:04 #109
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28510635
Kijk op zo'n reactie zat ik te wachten! Jij bent een echte diehard lifter zo te lezen! Veel naar het buitenland ook. Maar vaak niet alleen zo te zien? Leuk om jou ervaringen eens te lezen op je site. Ik ga ook het liefst bij tankstations staan, dan heb ik altijd zo een lift, omdat je mensen persoonlijk kan vragen en zie ze meteen wat voor soort persoon enzo je bent. Met zoveel liftervaring, heb je wel eens vervelende ervaring gehad? Echt dat je denk van shit hoe kom ik deze auto uit?
Ik lift dus zoals je gelezen heb voornamelijk tussen Hoorn en Groningen. In groningen heb je vlakbij het station, oprit richting snelweg ook een liftplaats, maar zonder bordje ofzo. Liftplaatsen zijn wat mij betreft niet echt nodig zolang er een plek voor autos is om veilig te kunnen stoppen ergens, soms moet je dan wel een stukje lopen of creatief zijn bij stoplichten
Mijn doel is alleen wel om echt van begin tot eind liftend te doen, ik heb dus de laatste keer echt bijna 2 uur staan wachten tot ik ineens een lange lift had, geduld loont meestal wel.
Ik wil dit najaar richting Denemarken gaan liften, es kijken of ik op die site van jou daar wat over kan vinden..
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_28520446
quote:
Met zoveel liftervaring, heb je wel eens vervelende ervaring gehad? Echt dat je denk van shit hoe kom ik deze auto uit?

Nee, nog nooit. Een of twee keer wel "het is dat ik die kant uit wil, anders...". Ik heb ook nog nooit een aangeboden lift afgeslagen omdat ik het niet vertrouwde. De risico's zijn echt minimaal. Ik heb wel eens contact met een lifter die waarschijnlijk zo'n 50.000 km heeft afgelegd en die zegt dat het grootste gevaar dat je bij liften loopt is om plat te worden gereden...

Staat er echt geen bord op de liftersplaats in Groningen? Daar is nl een officiele plek, 200 meter ten westen van het NS-station, bij de grote weg die naar de snelweg voert (de A28 toch?). Zo nee, hoe herkent men deze plek dan als een "officiele liftersplaats"?

Overigens zijn de liftersplaatsen in Nederland vrij bijzonder, maar niet uniek. In Israel bestaan ze ook en in Aachen schijnt ook een bordje te staan dat lifters naar de juiste plek op het Knooppunt Europaplatz voert.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:14:36 #111
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28521685
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:38 schreef Frank__NL het volgende:

[..]
Staat er echt geen bord op de liftersplaats in Groningen? Daar is nl een officiele plek, 200 meter ten westen van het NS-station, bij de grote weg die naar de snelweg voert (de A28 toch?). Zo nee, hoe herkent men deze plek dan als een "officiele liftersplaats"?
De plek wat je aangeeft is inderdaad de liftersplaats in groningen, maar er staat echt geen bord bij. Het is dat iemand mij dr op wees dat het een liftersplaats is. Het is meer een soort van bushalte zonder bushokje Maar wel een goede stek, precies waar de auto's vanaf de stoplichten optrekken van 3 verschillende kanten richting snelweg, al willen de meeste grunnigers je niet meenemen of je wordt uitgelachen
quote:
Overigens zijn de liftersplaatsen in Nederland vrij bijzonder, maar niet uniek. In Israel bestaan ze ook en in Aachen schijnt ook een bordje te staan dat lifters naar de juiste plek op het Knooppunt Europaplatz voert.
Nou ik ben nog nergens een liftersplek tegengekomen, vind het zelf ook niet nodig ofzo. Oja hier in de buurt schijnen ze een liftplek gemaakt te hebben genaamd "shoplift plek" omdat ze daar een supermarkt hebben gesloten en de mensen, vooral ouderen nu daar kunnen gaan liften om naar een supermarkt een dorp verder te gaan, echt bizar.
Ben in Israel geweest en daar is liften heel normaal idd, vooral gasten die in het leger zitten en vanuit hun dorp richting een bushalte liften is heel normaal, ze hebben geen ander vervoer. Wij hadden ook regelmatig mensen militairen meegenomen.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:28:11 #112
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_28522215
quote:
Op zondag 22 mei 2005 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
Komende zomer gaan we misschien van Italie te liften naar Frankrijk. Ligt een beetje aan hoe leuk het is in Italie, als het daar erg leuk is blijven we langer en pakken we de trein op het laatste moment.
misschien kom ik je dan tegen want ga ook probere nom met een vriend van me van Italie (Genua en Bologna) naar Frankrijk (Nice, Marseille en Lyon) te liften
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:57:41 #113
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_28523242
liften is cool

heb het zelf vroeger ook veel gedaan en als ik nu een lifter zie staan dan bied ik altijd aan om ze mee te nemen. ik rij per maand een kleine 6000 km en zit altijd alleen in de auto, ik vind het dan wel gezellig als er iemand mee rijdt
Neerkomen wel!
pi_28630907
Vandaag heb ik op een andere discussieforum een bericht geplaatst over een liftreis van Aken naar Frankfurt an der Oder, dat aan de Pools-Duitse grens ligt. Het leek me wel aardig het hier ook te plaatsen.

Frank


""Ik wilde nog de lift toevoegen van een van mijn reizen naar Polen.

November 2003
van D Aachen A44 x A4 naar D Aachen A44 T, 8 km, 15 minuten wachttijd
van D Aachen A44 T naar D Koln A44 T, 55 km, 75 minuten wachttrijd
van D Koln A44 T naar D Berlin A10 T Am Fichtenplan, 540 km, 20 minuten wachttijd
van D Berlin A10 T Am Fichtenwalde naar D Frankfurt (Oder) Central Station, 110 km, 50 minuten wachttijd (inclusief avondeten)

Of in woorden... in eerste instantie wilde ik met een Schones Wochenend Karte van Aken naar Frankfurt an der Oder gaan, om vervolgens de nachttrein D344 naar Warschau te nemen. Helaas vergat ik iets essentieels, mijn camera, zodat ik die nog even op ging halen. Ik wist dat ik nu te weinig tijd had om op zo'n goedkope treinkaart nog helemaal Duitsland door te reizen, terwijl ik wel al aan de mogelijkheid om Duitsland door te liften had gedacht. En dat zou toch te doen moeten zijn... dus met de bus van Maastricht naar Aken. Daar nog wat drinken gekocht bij een islamitische kruidenier en daarna naar de snelwegoprit gewandeld. Ik wilde eigenlijk naar het verkeersplein Europaplatz, dat bekend staat als een goed punt om vanuit Aken te liften, maar ik liep verkeerd, zodat ik bij de eerstvolgende autosnelwegoprit terecht kwam.

Na een kwartier kreeg ik een korte lift, die goed zou zijn om naar een tankstation langs de A4 te komen. Ik vroeg stellig of mijn liftgever daarheen ging, maar hij bleek mij toch naar de A44 te nemen, waar ook een tankstation was, echter, niet helemaal in de goede richting. Zo stond ik daar een uur in de kou, het was een paar graden boven nul, aan het eind van het tankstation met mijn bordje Koln. Uiteindelijk kreeg ik na een dik uur een lift van een Bulgaarse trucker en reed ik mee naar de Raststatte voor Koln, genaamd Frechen. Ik had maar een simpel bordje gemaakt met alleen een snelwegnummer. Ik ging ook weer rondkijken of ik niet om een lift kon vragen. Dat had ik op het vorige tankstation ook wel gedaan, maar ik was nog een groentje in het vragen om liften en ik liet mij afschrikken door een paar nukkige Duitse vrouwen die resoluut de deur op slot deden en een zakenman die mij en mijn grote rugzak totaal negeerde. Nu had ik niet zoveel hoop om snel weg te komen en een lange lift te krijgen. Frechen is maar een klein tankstation. Maar er stond wel een grote slee, een blinkende zwarte Mercedes met een “B” in het kenteken. Toen na een kwartier twee heren na hun lunch terugkeerden naar hun bolide sprak ik ze in mijn beste Duits aan. “Ik ben op weg naar Berlijn, gaan jullie toevallig op huis aan, kan ik meerijden?”. Eerst wilden ze niet, ik had het gevoel dat ze bang waren dat ik de lederen bekleding zou beschadigen met mijn rugzak. Want het waren wel vriendelijke heren. Tja, en het was nog steeds erg rustig op het tankstation en ik wilde toch wel voor 23:17 in Frankfurt zijn. Inmiddels was het zo’n beetje 2 uur in de middag, dus ik had nog 9 uur om zonder openbaar vervoer of zonder eigen vervoermiddel van Keulen naar Frankfurt te komen. Aangezien het me twee uur had gekost om van Aken naar hier te komen, een afstand van 50 kilometer, had ik niet al te veel hoop, hoewel een of twee snelle Autobahnzwevers mij met gemak uit de nood zouden kunnen helpen. De Mercedes gleed achteruit. De bestuurder opende het raampje. “Vooruit, stap toch maar in!”. Een vijf uur later stond ik, na een omweg door, ik meen, het Teutoburger Woud, en met een snelheid van 200 tot 230 kmh voorbij Magdeburg, op het enorme parkeerterrein Am Fichtenplan in de omgeving van Berlijn, langs de bekende E30. Ik had een tocht achter de rug die vol was van het gedreun van housemuziek en ik had mij door dagblad De Limburger heen kunnen lezen. Het was inmiddels natuurlijk wel donker, dus eens temeer reden om om een lift te gaan vragen. Vooral nu het bij die vorige lift, van zo’n 550 km, zo’n goed resultaat gaf. Aangezien er nog heel wat mensen aan het tanken waren, vroeg ik eerst vooral de Poolse chauffeurs. Die kwamen tenslotte zeker langs Frankfurt. Maar het wilde niet direct en ik was toch wat onzeker om de tankers aan te spreken. Ik kon wel weggestuurd worden door het personeel van het tankstation (inmiddels heb ik een 50-tal keren van tankstations gelift en is me dat nog nooit overkomen…)… en dan? Dus ik wandelde wat over het parkeerterrein. Ik vroeg een man of hij naar Frankfurt ging. Hij was op het terrein om zijn vrouw op te halen, die hier zou aankomen met een lijnbus. Ze waren hun spullen in de auto aan het doen. “Rijdt u naar Frankfurt?”. “Ja”. Aan de toon van zijn “ja” begreep ik direct dat ik mee kon rijden en eventjes moest wachten tot ze klaar waren om te vertrekken. Onderweg had hij nogal wat verhalen over de vroegere DDR en over het feit dat we al die mooie Autobahnen uiteindelijk aan wijlen de heer Hitler te danken hebben. Over Frankfurt en zijn technische lyceum en de zeppelinfabriek aan de andere kant van de snelweg, die tot de spijt van alle Oostduitsers overbodig was geworden. En over de werkloosheid van 20% in deze streek. En over een elektronisch tikkend geluid dat zijn auto voortbracht, maar wat niet zo hoorde. Dat wat toch wel ergerlijk, vonden ze. Tja, dat komt ervan als je in zo’n elektro-wagen gaat rijden, dacht ik maar. Want, ik weet het, maar ik zei het niet, een volledig mechanische auto is veel makkelijker te repareren… Trouwens, 10 jaar geleden reden ze hier allemaal nog in Trabants. Dat was weliswaar de “je-van-het”-auto in de tijd van het communisme voor het gewone volk, waar de Russen zelfs nog tegenop keken als een wonder der techniek, maar toch… Uiteindelijk vonden ze het prima om mij naar het Bahnhof te brengen. Ik bedankte mijn liftgevers hartelijk en zo stond ik om half 10 op het station, een half uur eerder dan wanneer ik met het Schones Wochenende Ticket door Duitsland was geboemeld…

Om 23:17 stapte ik op de nachttrein. Om half twee ’s nachts passeerde de trein eindelijk de Oder. Blijkbaar was het euvel eindelijk verholpen en kon ik gaan slapen. Want in een stilstaande nachttrein slapen, dat bleek maar niks te zijn…
""
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:37:55 #115
38316 BoomSmurf
Avatar Plagiaat Pleger
pi_28633841
meesterlijk! Mijn interesse is gewekt om zelf ook wat te gaan liften. Ik heb het nog nooit gedaan maar lijkt me zeker lachen. Nu woon ik zelf in Utrecht en heb ik een eigen auto waarmee ik vaak naar Eindhoven rij (heb echt een hekel aan de trein), maar waarom veel geld aan benzine uitgeven als het ook zo kan. Ik heb wel een aantal maal lifters meegenomen (erg leuk toen ik 18 was en een Firebird reed, altijd van die vage blikken) maar de laatste keer dat ik er ook maar één gezien heb is ondertussen denk ik toch wel 2 jaar terug.
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_28658200
Hoi Boomsmurf,

Ik heb vandaag 4 lifters gezien, terwijl ik zelf van Maastricht naar Den Bosch liftte. Het is de tijd van het jaar. Een lifter kon ook mee met de automobilist die voor mij gestopt was op de liftersplaats in Maastricht. De twee andere had ik niet willen zien, maar door een foute lift kwam ik op het Floraplein in Eindhoven uit, een klassiek punt om naar het zuiden te liften vanuit die stad (had ik de plek tenminste een keer gezien).

Vanuit Utrecht naar het zuiden is vrij lastig. Kijk op mijn site voor suggesties:
Hitchhiking (ad-hoc-carpooling) in the Netherlands

Ik denk dat een goede plek is het 24 Oktoberplein. Je kan daar wel om een lift vragen op het Esso tankstation (ik kijk vaak even onopvallend naar de plaatsnaam onder het kenteken op de achterkant van de auto's). Een andere mogelijkheid is het begin van de A28, bij de Waterlinieweg. Je kan daar met een bordje staan.

Vanuit Eindhoven neem je een bus naar de Boschweg, Bosscheweg, iets met Bosch, de uitvalsweg richting Den Bosch. Vandaag had ik daar na een kwartier een lift naar Den Bosch, ik stond vlak bij de eerste bushalte boven het verkeersplein in de binnenring van Eindhoven. Ik had een stuk of 4 liften afgeslagen, omdat die niet de goede kant uitgingen of niet helemaal naar Den Bosch gingen. Mijn liftgever ging nog door naar Leiden.

In Utrecht ben je vanaf de grote wegen het vlotst in de stad door uit te stappen op afrit 8 van de A2 (10 minuten lopen naar de sneltram), de afrit A12 naar transferium Laagraven (met sneltramhalte nabij de afrit) en de afrit naar het stadion van FC Utrecht langs de Waterlinieweg.

Groet
Frank
pi_28659990
ik vind lifters maar schooiers.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:37:29 #118
38316 BoomSmurf
Avatar Plagiaat Pleger
pi_28661359
Frank, bedankt voor de tips. Veel info op je site trouwens. Op het Floraplein heb ik zo veel rondjes gereden vroeger, ik word er nog duizelig van als ik er aan denk (ex van me woont daar).

De weg die je bedoelt in Eindhoven is hoogstwaarschijnlijk de Boschdijk. Nu heb ik zelf wat nagedacht, maar mij lijkt het me in Eindhoven het logischt om bij het begin van de Kennedylaan te gaan staan (aangezien dat de aanloop is naar de A2 en A-Tilburg) op ongeveer 10 minuten lopen van het station. En om vanuit Utrecht bij de bushalte net voor de Texaco bij de oprit naar de A2 te gaan staan (ook bereikbaar met de tram). Dit is volgens mij de drukste weg Utrecht uit, dus veel kans.

Maar ik heb geen verstand van liften We zullen wel zien!
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:42:17 #119
38316 BoomSmurf
Avatar Plagiaat Pleger
pi_28661477
Bij nader inzien is die plek in Utrecht volgens mij het 24 Oktoberplein.. maar dat is toch een texaco of ben ik nu helemaal gek
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:51:58 #120
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_28661768
Ik ging een keer met een vriendin liften van de Hilversumse Meent naar Hilversum (4 km).
We hebben daar een uur gestaan (waarin we dus al naar Hilversum hadden kunnen lopen . ) zonder dat iemand ons meenam. Pas toen ik mijn rokje iets hoger optrok stopte er een mevrouw die ons meenam "omdat je maar nooit weet of er een slechte man langs zou komen om ons op te pikken" .

Dat was mijn eerste en laatste keer liften. Het duurt lang en je krijgt nog een preek ook . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_28662303
Zijn er buiten http://www.hitchhikers.org/ nog andere goede en redelijk veel gebruikte "lift-aanbied-sites" ?
pi_28667824
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:11 schreef GDSY het volgende:
Zijn er buiten http://www.hitchhikers.org/ nog andere goede en redelijk veel gebruikte "lift-aanbied-sites" ?
Net eentje opgezet. Kijken of er reacties komen
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  Moderator / Redactie FP zondag 10 juli 2005 @ 01:21:10 #123
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_28669019
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik ging een keer met een vriendin liften van de Hilversumse Meent naar Hilversum (4 km).
We hebben daar een uur gestaan (waarin we dus al naar Hilversum hadden kunnen lopen . ) zonder dat iemand ons meenam. Pas toen ik mijn rokje iets hoger optrok stopte er een mevrouw die ons meenam "omdat je maar nooit weet of er een slechte man langs zou komen om ons op te pikken" .

Dat was mijn eerste en laatste keer liften. Het duurt lang en je krijgt nog een preek ook . .
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_28671102
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:42 schreef BoomSmurf het volgende:
Bij nader inzien is die plek in Utrecht volgens mij het 24 Oktoberplein.. maar dat is toch een texaco of ben ik nu helemaal gek
Ja das een Texaco idd

Grappige verhalen, blijf ze vooral posten tis dat ik nog een OV heb maar anders
(mssn een idee als k n keer op een verre bestemming moet zijn op de zaterdag bv ).

10 jaar geleden toen k op de Scouting zat, waren we een keer gedropt tijdens een pinksterkamp, volgens de regels was het niet toegestaan om te liften, ghehe toch gedaan, uurtje op een terrasje gezeten, (waren veel te vroeg natuurlijk) vlakbij de finish, voor de schijn de eerste groep voor gelaten en gelijk daarna gauw doorlopen, als tweede gefinishd,
Das wel lachuh,

[ Bericht 14% gewijzigd door Nightanimal op 10-07-2005 02:55:12 ]
  maandag 11 juli 2005 @ 13:34:12 #125
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28705140
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er - die door dit topic aangaf wel te willen gaan liften - daadwerkelijk al is wezen liften ?

Trouwens frank, wel een beetje laf hoor door met de bus een stuk te reizen om op een betere plek te gaan staan voor het liften. Je gaat liften of je gaat het niet!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')